Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Laars

Sattuisiko jollain olemaan ideaa, mistä lähteä äänen aiheuttajaa etsimään. Haluaisin sanoa, että se perinteinen pyöränlaakeri kun tästä mallista on kyse, mutta ei ehkä kuitenkaan.

Ã,,äni kuuluu satunnaisesti (itseasiassa suurimman osan ajasta, mutta ei kokoajan) ja oikeastaan vain ja ainoastaan hitaassa vauhdissa rattia hieman vasemmalle käännettäessä. Kun kääntää reilusti ei kuulu, kovempi vauhti ei kuulu, ajaa suoraan tai kääntää oikealle ei kuulu. Silloin tällöin suoraan paikaltaan lähtiessä kuuluu. Ei tunnu kuuluvan auton ulkopuolelle, mutta kabiiniin kyllä. Ã,,äni ei ole vinkunaa taikka rahinaa vaan nimenomaan sirinää. Ehkä vähän niinkuin jarru laahaisi vähäisesti. Olisikohan siellä välissä kivi tms? Onko kellään ollut vastaavaa?

peksinaattori

#9751
Lainaus käyttäjältä: Laars - 07.10.15 - klo:22:19
Sattuisiko jollain olemaan ideaa, mistä lähteä äänen aiheuttajaa etsimään. Haluaisin sanoa, että se perinteinen pyöränlaakeri kun tästä mallista on kyse, mutta ei ehkä kuitenkaan.

Ã,,äni kuuluu satunnaisesti (itseasiassa suurimman osan ajasta, mutta ei kokoajan) ja oikeastaan vain ja ainoastaan hitaassa vauhdissa rattia hieman vasemmalle käännettäessä. Kun kääntää reilusti ei kuulu, kovempi vauhti ei kuulu, ajaa suoraan tai kääntää oikealle ei kuulu. Silloin tällöin suoraan paikaltaan lähtiessä kuuluu. Ei tunnu kuuluvan auton ulkopuolelle, mutta kabiiniin kyllä. Ã,,äni ei ole vinkunaa taikka rahinaa vaan nimenomaan sirinää. Ehkä vähän niinkuin jarru laahaisi vähäisesti. Olisikohan siellä välissä kivi tms? Onko kellään ollut vastaavaa?

Itse ainakin laittaisin tunkkia alle ja rengasta ilmaan ja pyörittelemään. Saattaisi saada äänen paikannettua tuolla keinolla. Lonkalta ei ole vinkkiä heittää.
Mulla vaihdettiin suotta pyöränlaakeri kun sanoin tilatessa että olettaisin että vika siinä on kun toiselta puoleltakin oli vastikään vaihdettu laakeri. Ei ollut vika laakerissa mutta vaihtoivat silti. Olisi varmaan pitänyt sanoa että älkää vaihtako jos välystä laakerista ei löydy...

Juke

Suunnitelmissa B8.5 s-line sisäpaketilla Saksasta. Kaikissa ei ole istuinlämmitystä. Onko vastukset joka penkissä ja mahdollista saada napeilla + koodauksella käyttöön? Kenelläkään kokemusta? Muita eroja Suomi-malliin? Akku näyttää olevan 105Ah ja laturi mallia 9G2 = Alternator 100-150 A.

makelja

Vähän epäilen että niissä olisi vastukset, jos ei ole lämmittimiä. Eli että olisivat vain kytkimet jättäneet pois. 100 varmasti en osaa tietenkään sanoa.
Nimim. yhden sellaisen hankkinut.

peksinaattori

Kannattaako kaiuttimien vaihto paremman musiikintoiston toivossa? Alan olemaan aika tympääntynyt kuuntelemaan musiikkia kun eihän noista orkkiskajareista ole oikeen mihinkään. Kyseessä siis perus concert-soitin ilman ass tai vahvistimia.

Juke

Lainaus käyttäjältä: makelja - 09.10.15 - klo:10:05
Vähän epäilen että niissä olisi vastukset, jos ei ole lämmittimiä. Eli että olisivat vain kytkimet jättäneet pois. 100 varmasti en osaa tietenkään sanoa.
Nimim. yhden sellaisen hankkinut.
Näyttää johtosarjaa olevan Kufatecilla myynnissä. https://www.kufatec.de/shop/en/audi/a5/a5-8t/seat-heating-harness-audi2 Sen ja napit nyt laittaa helpolla ja edullisesti, mutta jos penkeissä ei vastuksia niin saa jäädä.

wtf

Ei takuulla ole vastuksia, ja eikö katkaisijoiden lisääminenkin vaadi koko ilmastointipanelin vaihdon.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Flat

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 09.10.15 - klo:11:03
Kannattaako kaiuttimien vaihto paremman musiikintoiston toivossa? Alan olemaan aika tympääntynyt kuuntelemaan musiikkia kun eihän noista orkkiskajareista ole oikeen mihinkään. Kyseessä siis perus concert-soitin ilman ass tai vahvistimia.

kannattaa, ehdottomasti, lue tuota ketjua hieman eteenpäin:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1051.0

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.10.15 - klo:14:57
kannattaa, ehdottomasti, lue tuota ketjua hieman eteenpäin:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1051.0

Thanks, tuo ketju on selattu läpi. Sitten ei muuta kun kaiuttimia etsimään. Varmaan kannattaa valita automerkille suunnitellut niin pääsee pienemmällä pähkäilyllä?

PetkeQ

Muita eroja Suomi-malliin?

Sivupeilien lämmitys puuttuu omasta, loput hoituisi polttoainetoimisella lämppärillä jos moottori-, sisätila-, penkki- ym. lämmitystouhuihin haluaa lähteä mukaan.

Jäpälä

Suunnitemissa olis vaihtaa 3.0tdi:n jatkona olevaan manuaali askiin öljyt. Minkälaista öljyä sinne pitäis kipata ja onko hyviä suosituksia tai mihin ei missään nimessä pidä sekaantua? Onko kokemuksia red line öljyistä?
Audi A4 3.0 TDI

makelja

Audiclubin saitilla on enemmän keskutelua noista vaihdelaatikko öljyistä. Siellä ainakin tulivat siihen tulokseen että alkuperäisen mukaiset öljyt toimivat parhaiten. Joillain merkeillä oli tullut takeltelua jne.

RHead

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 09.10.15 - klo:11:03
Kannattaako kaiuttimien vaihto paremman musiikintoiston toivossa? Alan olemaan aika tympääntynyt kuuntelemaan musiikkia kun eihän noista orkkiskajareista ole oikeen mihinkään. Kyseessä siis perus concert-soitin ilman ass tai vahvistimia.

Kannattaa ehdottomasti pelkästään kajareittenkin vaihto.
Passat


Audi

peksinaattori

Kunhan rahatilanne antaa vähän paremmin myöden niin laitetaan kajarit vaihtoon.

Onko tuossa nyt mitään spesiaalia mitä pitää ottaa huomioon? Kaiuttimien fyysinen koko tulee ainakin itselle mieleen.

RHead

Adapterit hommaa valmiiksi niin eipä siinä muuta olet kuin asennella sit.
Passat


Audi

TJI

Onkos jollain tietoa saisko jotenkin Audi concertista musiikin kuulumaan bluetoothilla kännykästä.? Olis hienoa päästä eroon 3.5mm piuhasta musan kuuntelussa..

ile

Lainaus käyttäjältä: TJI - 22.10.15 - klo:21:28
Onkos jollain tietoa saisko jotenkin Audi concertista musiikin kuulumaan bluetoothilla kännykästä.? Olis hienoa päästä eroon 3.5mm piuhasta musan kuuntelussa..

AMI:n perässä itsellä oli "Tune2Air" -palikka joka toimi ok. Toinen vaihtoehto voisi olla a2dp-donglet, josta auxin kautta signaali (mmin ruudulle jää rumasti pelkkä aux).

Masina

Aijjai,kun polttelisi vaihtaa nykyinen b7 2.0 tfsi b8 quattroon. Näissä olis näköjään öljynkulutusrempatkin tehtynä. Kenelläkään tietoa enempää näistä yksilöistä?

http://www.nettiauto.com/audi/a4/7559192

http://www.nettiauto.com/audi/a4/7573366

JQX

Onko totta, että 2012 vuosimallista eteenpäin TFSI -moottorien öljynkulutusongelma on korjattu?

Rauska

^Mun A3 1.8 TFSI 2013, ei kuluttanut liikaa. Olis menny vaihtoväli ilman lisäyksiä.
Nykyinen A4 2.0 TFSI 2015 ajettu 13000 km ja öljy pari mm alamerkistä. 20000 km on vaihtoajankohta ja luultavasti menee ilman lisäyksiä.

Muista en tiedä.....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

JQX

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 31.10.15 - klo:17:29
^Mun A3 1.8 TFSI 2013, ei kuluttanut liikaa. Olis menny vaihtoväli ilman lisäyksiä.
Nykyinen A4 2.0 TFSI 2015 ajettu 13000 km ja öljy pari mm alamerkistä. 20000 km on vaihtoajankohta ja luultavasti menee ilman lisäyksiä.

Muista en tiedä.....

Luin vaan jostain, että ongelma on korjattu 2012 eteenpäin. Tuo tuntuu muuten olevan vähän liiankin yleinen ongelma mitä seurannut tilannetta.

niksu

Faceliftissä korjattu.

Latexi

Mulla on juuri tuo vm -12 kapine eikä se kuluta öljyä. Voin siis vahvistaa tuon tarinan faceliftin uusista ominaisuksista.
Latexi

Rosmo

Ei tunnu öljyä kuluvan minunkaan värkissä. Kilsoja ei ole takana tosin kuin 2500, mutta mittari ei ole värähtänytkään. Edellisessä A3:ssa olin jo tässä vaiheessa laittanut litran pesään.

Ainoa pieni miinus tässä yksilössä tuntuisi olevan ohjaus. Ei mutteria (ainakaan vielä), mutta kovin on hennon oloinen ohjausvaste riippumatta drive selectin asennosta. Lisäksi tuntuisi ikään kuin auto lähtisi viemään hetken suoraa ajettua. Eli auto ajautuisi (yleensä vasemmalle) pois linjaltaan ihan suoralla ja tasaisella tiellä. Suoraan ajaminen tuottaa hankaluuksia, kun auto pyrkii pois linjaltaan.

Ovatko muut havainneet vastaavaa, vai onko "ongelma" vain omassa päässäni? Myyjäliikkeen mielestä ei autossa ole mitään vikaa...
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 01.11.15 - klo:10:04
Ei tunnu öljyä kuluvan minunkaan värkissä. Kilsoja ei ole takana tosin kuin 2500, mutta mittari ei ole värähtänytkään. Edellisessä A3:ssa olin jo tässä vaiheessa laittanut litran pesään.

Ainoa pieni miinus tässä yksilössä tuntuisi olevan ohjaus. Ei mutteria (ainakaan vielä), mutta kovin on hennon oloinen ohjausvaste riippumatta drive selectin asennosta. Lisäksi tuntuisi ikään kuin auto lähtisi viemään hetken suoraa ajettua. Eli auto ajautuisi (yleensä vasemmalle) pois linjaltaan ihan suoralla ja tasaisella tiellä. Suoraan ajaminen tuottaa hankaluuksia, kun auto pyrkii pois linjaltaan.

Ovatko muut havainneet vastaavaa, vai onko "ongelma" vain omassa päässäni? Myyjäliikkeen mielestä ei autossa ole mitään vikaa...

Olen ajanut A4:llä jossa todettiin lievä vika hammastangossa ja se vaihdettiin.

Eli se juuri suoralla maantienopeuksissa oli tuollainen kuten kuvasitkin. Mutta mutteri tulee esiin n 5 asteen lämpötilassa ja n. 60 km/h nopeudessa loivissa käännöksissä sellaisina nykäyksinä ratissa. Rattia käännettäessä n puoli kierrosta siinä on ikäänkuin vastusta hetken kunnes menee sen yli. Ei kyllä vaadi paljon voimaa.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 31.10.15 - klo:20:18
Mulla on juuri tuo vm -12 kapine eikä se kuluta öljyä. Voin siis vahvistaa tuon tarinan faceliftin uusista ominaisuksista.
Jos puoli litraa menee vaihdon välillä, se ei ole kummoinen kustannus  8) sen verran sen pitäisi kuluttaakin, muuten käy kuivana yläpää  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

McInen

Oman kokemukseni (3 x 1.8TFSI ja 1 x 2.0TFSI + kavereiden kulkineet) mukaan kaikki tämäntyyppiset moottorit kuluttavat hieman öljyä. Lisäksi mukana on joitain öljysyöppöjä, jotka vaativat moottoriremontin. Nykyinen 5/2011 B8 (2.0TFSI) on omistani vähiten öljyä kuluttava; Vaihdan öljyt 15000km välein ja tuolla matkalla kuluu mittarin mukaan noin 0,8L öljyä eli ei vielä pyydä lisäämään. Edellisillä ajelin LL-huoltovälillä ja silloin oli pikkupurkki kontissa kun jossain välissä halusivat öljyä. Mielestäni ihan normaalia öljynkulutusta. Mutta siis: kaikki pre-faceliftit eivät ole öljysyöppöjä.

JLa

Lainaus käyttäjältä: JQX - 31.10.15 - klo:12:08
Onko totta, että 2012 vuosimallista eteenpäin TFSI -moottorien öljynkulutusongelma on korjattu?

Itselläni on vm. 2014 oleva 2.0 TFSI eikä öljy ole kulunut lainkaan ensimmäisellä huoltovälillä ja nyt näyttää toisellakin huoltovälillä öljymäärä pysyvän samassa. Eli omalta osaltani voi ainakin vakuuttaa öljynkulutuksen loppuneen facelift-mallissa ainakin tämän moottorin osalta.  :)

rami

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 01.11.15 - klo:10:04
Ei tunnu öljyä kuluvan minunkaan värkissä. Kilsoja ei ole takana tosin kuin 2500, mutta mittari ei ole värähtänytkään. Edellisessä A3:ssa olin jo tässä vaiheessa laittanut litran pesään.

Ainoa pieni miinus tässä yksilössä tuntuisi olevan ohjaus. Ei mutteria (ainakaan vielä), mutta kovin on hennon oloinen ohjausvaste riippumatta drive selectin asennosta. Lisäksi tuntuisi ikään kuin auto lähtisi viemään hetken suoraa ajettua. Eli auto ajautuisi (yleensä vasemmalle) pois linjaltaan ihan suoralla ja tasaisella tiellä. Suoraan ajaminen tuottaa hankaluuksia, kun auto pyrkii pois linjaltaan.

Ovatko muut havainneet vastaavaa, vai onko "ongelma" vain omassa päässäni? Myyjäliikkeen mielestä ei autossa ole mitään vikaa...

Kyllä tuossa A3:ssa tuontyyppinen perusongelma on. JOKA EI KUITENKAAN MIELESTÃ,,NI OLE MUTTERIN KANSSA MISSÃ,,Ã,,N TEKEMISISSÃ,,.
Aukealla ajaessa tuntuu kyllä lievää vaeltamista tuulella kuten tänäänkin asian jälleen totesin.
Onhan tuosta tuuliherkkyydestä  mainittu testeissäkin.

Rosmo

Tämä minun "ohjautumisongelma" on nykyisessä A4:ssä. A3:ssakin oli ohjauksen kanssa ongelmia mutterimielessä ja siihen vaihdettiin hammastanko. Muuten se auto kulki suoraan. Nyt ei ainakaan vielä tunnu mutteria, mutta auto ei tahdo kulkea suoraan.

Muutenkin tässä A4:ssä tuntuisi tuo ohjaustehostin toimivan hieman ailahtelevasti. Joskus pitkissä kaarteissa tuntuisi ikäänkuin tehostin tehostaisi ohjausta kesken mutkaa. Ohjaus kevenee hetkeksi. Tämä siis pitkässä kaarteessa, jossa ratti on ollut käännettynä jo jonkun aikaa. Joutuu tekemään pienen korjausliikkeen vastakkaiseen suuntaan, kun rattia tulee käännettyä hetkellisesti liikaa kurvissa.

Kaikenlaista turhaa harmia. Täytyy jatkaa keskustelua myyjäliikkeen kanssa, josko asia saataisiin korjattua.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy