Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

VR6

Lainaus käyttäjältä: jummi78 - 12.08.15 - klo:08:28
Alkaa 200tkm lähestyä 2.0tdi (CAGA) moottorisessa kulkineessa ja tänään DPF häiriövalo pimpahti ruutuun. Onko kohtalotovereita?

Palaako se mittaristossa vai ajotietokoneessa? Jos ajotietokoneessa ni autoa lenkille vaan, ni häipyy. Sitte jos mitttaristossa niin sitten kovemmat keinot.. Uutta pönttöä? Suolet ulos ?

jummi78

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 12.08.15 - klo:10:03
Palaako se mittaristossa vai ajotietokoneessa? Jos ajotietokoneessa ni autoa lenkille vaan, ni häipyy. Sitte jos mitttaristossa niin sitten kovemmat keinot.. Uutta pönttöä? Suolet ulos ?

Ajotietokoneen näytölle pomppas.. täytyy lenkittää autoa.

Jos ongelmat jatkuu niin mistä voisi saada 'edullisesti' uusia pönttöjä taikka mistä voi kysellä pöntön tyhjennystä ja optimointia?


VR6

^ Pitäisi poistua sieltä ittekseen ku käyt ajelee maantiellä lenkkiä. Ohjekirjassa tais olla että 4-5 vaihteella 60-80 km/h vauhdilla. Häipy mulla ainakin edellisessä joka kerta satasen teilläki kutos vaihteella. Samoissapa ne kierrokset taitaa pyöriä silloinkin..

Eipä oo tässä tainnu olla tapetilla dpf keskustelut hetkeen mutta eikönuita pönttöjä saa jo tarvikeosinakin. Varmaan edelleen marmorilla pöntöt hinnoissaan. Viripajat ympäri Suomenniemeä tekee noita, Googlesta löytyy

peksinaattori

Noniih, taas on huoliamurheita jotka täytyy jakaa.

Auto alkoi käymään kun traktori ajon aikana vinkumisäänellä varustettuna eikä kierrä kaasu pohjassa kun 4000. Mitään valoja ei mittaristossa poltellut. Pitänee käyttää maanantaina vikakoodin luvussa jos sieltä jotain paljastuisi.

Kellään mitään arvailuja mitä on odotettavissa?

Edwards

Hei, ostin A4 2008 B8:n, ja takakontissa oli 2kpl kuvanmukaisia muovi-osia, tietääkö joku ovatko tämän auton osia vai jostain muusta peräisin? Heitänkö roskiin vai en ?

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Edwards - 20.09.15 - klo:16:16
Hei, ostin A4 2008 B8:n, ja takakontissa oli 2kpl kuvanmukaisia muovi-osia, tietääkö joku ovatko tämän auton osia vai jostain muusta peräisin? Heitänkö roskiin vai en ?


Takakontin saranasuojalta näyttää. En tiedä onko tuo virallinen nimi osalle vai ei. Omassakin on nuo hieman kärsineet, mutta vielä eivät ole irronneet.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Tsimi

Moro. Tuli hommatua tuossa kesälomalla 2.0 tfsi quattro ja nyt kiinnostaisi tietää noista pakoäänistä. Onko ihan normaalia että pörinä kuuluu selkeästi sisälle jos vähänkään kovemmin kiihdyttää. Putki ei kyllä vuoda mistään. Vakioputki autossa varmaan on kun on senverran pienet nuo putkenpäät.

Latexi

Audin nelosessa on valiteltu heikkoa äänieristystä ja turhan kovaa meteliä nastarenkailla ajellessa. Kieltämättä se vähän onkin niin, mutta ei se ihan älyttömästi häiritse. Moottorista tulee vähän meteliä kiihdytettäessä, sekään ei häiritse.
Latexi

Quattro A4

Ei tuo äänieristys mielestäni aivan heikoimmasta päästäkään ole. Renkaissakin on eroja, toiset nastarenkaat ovat äänekkäämmät, kuin toiset. Harva auto on sellainen, että nastojen ropina ei sisälle kuuluisi. Onhan tuo yksi syy käyttää nastattomia talvirenkaita. Nokian Hakka R2 ainakin on todella hiljainen.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

apina321

Mun 2012 mallinen 2,0 tfsi on ainakin niin hiljainen ettei edes kuule onko kone käynnissä vai ei. Ajossa ei tule kyllä mitään pörinää korviin.

Wagner

#9730
Meikäläiseltä taasen kysyttiin, että onko tässä kitkat alla, kun näin hiljaa kulkee.
Nastathan siellä nakeissa kiinni oli. Tää siis vuoden 2009 A4:lla, joten kaitpa se hiljasuuden tunne on korvasta kiinni.
Jos on ajellu Ladalla, nii A4 on hiljanen ja toisaalta jos muuten kurwailee S sarjan mesellä, nii suattaapihan se Audi melusalta vaikuttaa.  ;)

edit: nii ja renkaissahan on eroja. Edellisessä kulkineessa (A4 2009) oli kesärenkaina Nokian Blackit, nykysessä (A5 2013) Pirellit ja ero on aikamoinen Nokian eduksi.
Sikamaista menoa since 1975

makelja

Mullakin alla Pirellit, Cinturato P7:t. Edellisessä oli Landsailit jotka tuntuivat hiljaisemmilta. Oli noissa kokoeroakin 235/45/17 ja nyt 245/40/18. Olen kuitenkin vähän pettynyt noihin Pirelleihin. Seuraavat on jotkut muut.

msvahn

Ootteko huomanneet melueroa alustojen suhteen? Vaimon vakioalustainen on kertaluokkaa hiljaisempi rengasääniltään kuin oma S-line, jossa tosin sähköinen alusta (drive select). Vaimolla myös B&O, mikä voisi teoriassa sisältää jotain lisäeristyksiä?

Joka tapauksessa ovat kuin kaksi eri autoa, mitä olen ihmetellyt alusta asti. Samat renkaatkin kiertäneet autojen kesken.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

PetkeQ

B&O versiossa oli nopeasti katsottuna ainakin takakontin sivuilla löytyvissä lokeroissa reilusti vaimennusmattoa. Pitäisi purkaa verhoiluja jotta selviäisi paremmin vaimennusmateriaalien määrä ja verrata muihin variantteihin.

Sähköalusta on suht napakka, mutta luulisin että suurempi vaikutus meluun tulisi rungon vaimennusmateriaaleista. Comfort vs. dynamic ei mielestäni vaikuta merkittävästi meluun, toki alustan jäykkyyteen.

Lasinen kattoluukku ja sen suojaverhon käyttö/käyttämättömyys vs normaalikatto & kangasverhoilu voisi vaikuttaa ainakin jo sisäpuolelle johtuneen melun vaimennukseen?

enraa

#9734
Mun mielestä b8 on hiljainen. Verrokkeja mm. saman ikäinen A3 & A6, Volvo S80 mk2, 5-bemareita yms.
Ainakin auton vaihdon jälkeen (A3->A4) olen ollut todella tyytyväinen ajomukavuuteen. Ja renkaat on 225/35-19.

Tuossa on kyllä ne B&O hifit, pitää tarkistaa etuovien äänieristys ja napata pari kuvaa kun tummennetaan lasit. (Kalvo kunnolla tiivisteen alle eli ovipahvi pois)

No, onneksi on edes hyvä ajaa kun tyyppivikoja tuntuu olevan vaikka muille jakaa..
Kysympä siis samalla että onko sedan-mallin takaluukun kytkimessä ollut ongelmaa? Itse joudun avaamaan aina kuskin oven nappulasta.
Nyk: Audi R8, Tesla Model 3 Performance
Ex: Tiguan 5N, A4 B8, A3 8V, S4 B5, A6 C7, Caddy 2K

JLa

Lainaus käyttäjältä: Tsimi - 22.09.15 - klo:17:02
Moro. Tuli hommatua tuossa kesälomalla 2.0 tfsi quattro ja nyt kiinnostaisi tietää noista pakoäänistä. Onko ihan normaalia että pörinä kuuluu selkeästi sisälle jos vähänkään kovemmin kiihdyttää. Putki ei kyllä vuoda mistään. Vakioputki autossa varmaan on kun on senverran pienet nuo putkenpäät.

Omassa 2.0 TFSI quattrossa (vm. 2014) ei kuulu kiihdytettäessä sisälle ääniä pakoputkistosta, vaan lähes ainoastaan moottorista. Pakoputkiston äänet kuuluvat vaan ulkopuolella ja tuolloinkin lähinnä auton takana seisoessa.

Laars

Erityisen hiljaiseksi en tuota voi kutsua, mutta katsellaan talvirenkaiden allesiirryttyä uudelleen. 255/35/19 kesärenkailla on kyllä jurinaa, muttei liiaksi asti. Riippuu mihin vertaa. Esim. Octaviaan verrattuna on noillakin hiljainen.

välkky

Lainaus käyttäjältä: Laars - 28.09.15 - klo:14:13
Erityisen hiljaiseksi en tuota voi kutsua, mutta katsellaan talvirenkaiden allesiirryttyä uudelleen. 255/35/19 kesärenkailla on kyllä jurinaa, muttei liiaksi asti. Riippuu mihin vertaa. Esim. Octaviaan verrattuna on noillakin hiljainen.

Tuossa kokoluokassa itellä kokemuksia Pirellistä ja nyt alla olevista Goodyeareista, Pirelli on pirun paljon äänekkäämpi rengas...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Laars

Juurikin Pirelli siellä on alla ja mallia P zero.

välkky

Lainaus käyttäjältä: Laars - 28.09.15 - klo:14:27
Juurikin Pirelli siellä on alla ja mallia P zero.

Samat Pirellit on myös mulla. Mitä kuluneempi, sitä isompi meteli.

E. Ja nyt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Laars

Noilla varmaan vielä ensi kesän ajelisi, mutta täytynee siis harkita uudelleen keväällä. Kiitos infosta!

välkky

Lainaus käyttäjältä: Laars - 28.09.15 - klo:15:47
Noilla varmaan vielä ensi kesän ajelisi, mutta täytynee siis harkita uudelleen keväällä. Kiitos infosta!

Onko muuten kuinka uraherkkä? Minulla oli noilla Pirelleillä mutta Goodyeareillä uraherkkyys hävis kokonaan... :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

makelja

On P7:lla uraherkkä.

Wagner

^&^^ Jaha siinäkin siis eroja. Jos ei nyxässä ohjaus muutenkin pershiistä exään verrattuna, nii renkaatkin vielä perseilee. Ekan (muttei viimesen?) ohjausrempan jälkeen meno kyl muuten vähän rauhottu, mut urissa meno taas kohtuuttoman levotonta. Mut ei nyt viiti mokoman takia puoliks ajettuja Pirellejä roviolla polttaa.
Sikamaista menoa since 1975

Laars

On todella uraherkkä. Sitä olen tuossa manaillut, mutta olen laittanut ihan puhtaasti renkaiden leveyden piikkiin. Monesti saa pienemmässä vauhdissa ns. ajaa vastaan pidemmän aikaa, jos päästäisi ratista niin repäisisi varmaan ojaan  :P

Jos tuo häviää, niin todellakin menevät vaihtoon.
Renkaiden suuntaus on ihan vastikään tehty, joten siitäkään ei ole kiinni.

ahopti

mulla on allroad a4:ssa renkaina Michelin Latitude 225-55-17. Ei uraherkkyyttä, kohtuu hiljaiset ja kestävyyttä on. Ajomäärä 71000 km pintaa on jäljellä vielä 2,8 milliä.

ahopti

mulla on allroad a4:ssa renkaina Michelin Latitude 225-55-17. Ei uraherkkyyttä, kohtuu hiljaiset ja kestävyyttä on. Ajomäärä 71000 km pintaa on jäljellä vielä 2,8 milliä.

makelja

Mun B8:ssa on jousien vaihdon yhteydessä myös kulmat säädetty kuntoon. Ja tehty luotettavassa paikassa, joka osaa hommansa. Joten sen osaltakaan ei pitäisi olla ongelmia urahakuiseen käytökseen.

välkky

Lainaus käyttäjältä: Laars - 30.09.15 - klo:11:47
On todella uraherkkä. Sitä olen tuossa manaillut, mutta olen laittanut ihan puhtaasti renkaiden leveyden piikkiin. Monesti saa pienemmässä vauhdissa ns. ajaa vastaan pidemmän aikaa, jos päästäisi ratista niin repäisisi varmaan ojaan  :P

Jos tuo häviää, niin todellakin menevät vaihtoon.
Renkaiden suuntaus on ihan vastikään tehty, joten siitäkään ei ole kiinni.

Juuri tuollainen oli omakin Pirelleillä. Kun ohituksessa vaihtoi kaistaa siinäkin tuli sellainen ikävä sivuheilahdus.

GY:llä auto muuttui aivan toiseksi autoksi. Aika näyttää sit miten pitkään noilla ajelee. Lisäksi GY on hiljainen rengas tuossakin koossa, 69 dB. Kun taas lähes kaikki muut merkkirenkaat tuossa koossa ovat 72...73 dB luokkaa...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

enraa

Pirelleistä uraherkkää kokemusta täälläkin. Samankokoinen (245/40) hakka black paljon miellyttävämpi ajaa.
Nyk: Audi R8, Tesla Model 3 Performance
Ex: Tiguan 5N, A4 B8, A3 8V, S4 B5, A6 C7, Caddy 2K

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy