Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

välkky

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 29.07.15 - klo:21:15
Jotenkin tuntuu niin epäloogiselta tuo toiminta ettei miellytä laisinkaan, esim pikkutihkullakin saattaa raapia ikkunaa normaalilla pyyhinnopeudella hitaan tihkupyyhinnän sijaan. Voiko olla jotain vikaa vai onko mitään tehtävissä?

Mitä itse olen nelisen kuukautta A4:lla ajellut niin olen tyytyväinen sadetunnistimen toimintaan. Jättääkö pyyhkimen sulat raitoja sadetunnistimen kohdalle?
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

peksinaattori

Nojoo, kieltämättä kuskinpuolen pyyhin jättää vähän raitaa ja vänkärin puoli toimii tietty moitteetta. Tuohon kalvohommaan, pesuaineella tietty luulisin likakalvon lähtevän. Sisäpuolelta on kyllä lasi likainen mutta sen nyt ei luulisi vaikuttavan.

ppphp

Kova A4 kuume on iskenyt päälle. Mahtaakohan tässä olla hinta kuinka kohdillaan. Jotenkin tuo -09 hannaa vastaan. Saisi melkein olla 2010. http://www.nettiauto.com/audi/a4/7366111

makelja

Itse ostin juuri kaksi viikkoa sitten 88kw saksantuonnin joka on rekisteröity 11/2008. Kilsoja enemmän mutta hintaa 10tâ,¬ vähemmän.
Nyt kun siihen on laitettu Motorcomin ohjelma. Vaihdettu 3-puolainen monitoimiohjauspyörä, ja tehty vähän muutoksia VCDS:llä, hintaa on tullut lisää tonnin verran. On se vieläkin 9tâ,¬ halvempi.
Joten sanoisin että tuo on pahasti ylihintainen. Pitäisi olla alle 20tâ,¬ reilusti.

makelja

Lainaus käyttäjältä: makelja - 31.07.15 - klo:08:24
Itse ostin juuri kaksi viikkoa sitten 88kw saksantuonnin joka on rekisteröity 11/2008. Kilsoja enemmän mutta hintaa 10tâ,¬ vähemmän.
Nyt kun siihen on laitettu Motorcomin ohjelma. Vaihdettu 3-puolainen monitoimiohjauspyörä, ja tehty vähän muutoksia VCDS:llä, hintaa on tullut lisää tonnin verran. On se vieläkin 9tâ,¬ halvempi.
Joten sanoisin että tuo on pahasti ylihintainen. Pitäisi olla alle 20tâ,¬ reilusti.

Vrt. tämä.

http://www.nettiauto.com/audi/a4/7151130

Minulla ei ole mitään tekemistä ko. auton kanssa, kunhan vain löysin sen Audifinns forumilta.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: makelja - 31.07.15 - klo:08:24
Pitäisi olla alle 20tâ,¬ reilusti.

Joo, vajaavetoisesta aika hurja pyynti. Tuolla hinnalla luopuisin jo meidän toisesta täysvarustellusta 3.0TDI quattrosta (ajettu 115tkm), jos tietäisin mitä haluaa tilalle.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

ppphp

http://www.nettiauto.com/audi/a4?id_vehicle_type=1&id_car_type=4&id_fuel_type=2&id_gear_type=3&yfrom=2008&show_search=1&mileageTo=100000 Tollasilla spekseillä oon täs seurannu viimeset kuukaudet ja ei oo meinannu oikein olla tarjolla. Hinnatkin on noissa kaikissa aika korkeat. :S Mitähän tosta kehtaisi tarjota. Hankalaksi tekee vielä se että tulee vaihtoauto mukana. :)

Laars

#9697
Itse olin A4 kaupoilla (tosin bensakoneella) tuossa kesällä ja aika huonosti on kyllä tosiaan tarjontaa. Ei tuo pyynti mielestäni hirveän pitkä ole, aika linjassa. Ei noita kovin montaa alle parin kympin ole ja nekin vähät yksityisiltä, joille on vähän huono vaihdokkia tyrkyttää  :P Yhden löysin itse Deltasta, joka on näköjään sieltä hävinnyt jo. Oli vissiin kaupat vähissä ja vaihdokki mieluinen, koska soittelikin myyjä vielä perään ja olisi saanut todella huokealla välirahalla. Oli vaan niin pirun nuhjunen ulkoa sekä sisältä, että sitä ei olisi mikään puunaus enää pelastanut.

vm 09-11 ja reipas satku ajettu niin kyllä siitä reippaan 20t saa varautua maksamaan. Koitat vaan saada mahdollisimman hyvän hyvityksen ja mikäli rahoitukselle on tarvetta, niin nythän on todella huokeita korkotarjouksia siellä täällä. Kauppaa ei varmasti ole liiaksi asti.

välkky

Lainaus käyttäjältä: ppphp - 31.07.15 - klo:12:59
http://www.nettiauto.com/audi/a4?id_vehicle_type=1&id_car_type=4&id_fuel_type=2&id_gear_type=3&yfrom=2008&show_search=1&mileageTo=100000 Tollasilla spekseillä oon täs seurannu viimeset kuukaudet ja ei oo meinannu oikein olla tarjolla. Hinnatkin on noissa kaikissa aika korkeat. :S Mitähän tosta kehtaisi tarjota. Hankalaksi tekee vielä se että tulee vaihtoauto mukana. :)

Onko Saksa vaihtoehto? :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

ppphp

Lainaus käyttäjältä: välkky - 31.07.15 - klo:13:58
Onko Saksa vaihtoehto? :)

Toistaiseksi tältä mantereelta jos löytyisi. En oikein ole edes tutustunut vielä että miten se homma menisi jos Saksasta auton hankkisi.. Sen verran tiedän, että olishan ne ny aiva eri hinnoissa siellä. :S

msvahn

Kannattaa pohtia myös minkälaisen elinkaaren autoa meinaa itse käyttää, eli mitä sen pito todellisuudessa tulee maksamaan. Jos pystyy hyväksymään esim. vähän enemmän ajetun 120-130tkm, niin voi saada kunnoltaan ihan yhtä hyvän ja kymmeniä prosentteja halvemmalla. Silloin hyvällä tsägällä on jo joitakin kulutusosiakin uusittu (jarrut, iso huolto...) Toi 100tkm rajapyykki on monelle psykologinen ja hintakin heijastuu tuosta. Vanhojen vähän ajettujen kilometrit ovat myös usein ajettu lyhyempänä kuluttavampana ajona. Ihan vaan pointtina, ettei pelkkiä kilsoja kannata tuijottaa jos hintaero on suuri.

Toisaalta jos ei pelkää mutteriohjausta, sijoittamalla hiukan lisää ottaa faceliftin jollain 50-60tkm kilsoilla. Hyvitys vaihdokistakin voi olla parempi kun liike saa enemmän rahaa väliin. Korkeampi hinta kompensoituu kuitenkin jälleenmyyntiarvossa ja mahdollisesti vähemmissä korjauskuluissa..

Speksien mukaisia autoja saa tosiaan Saksasta jollain 15te panostuksella merkkiliikkeestä, eli veroineen jäisi kyllä pitkästi vielä hakupalkkaa. Kaupan päälle vielä kunnolliset varusteet, mutta vaihdokki on oma lukunsa.. :)  http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212094046&isSearchRequest=true&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&zipcodeRadius=&climatisation=&fuels=DIESEL&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&zipcode=&adLimitation=ONLY_DEALER_ADS&categories=EstateCar&maxMileage=100000&minFirstRegistrationDate=2009-01-01&maxFirstRegistrationDate=2012-12-31&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&pageNumber=1
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

ppphp

#9701
Lainaus käyttäjältä: msvahn - 31.07.15 - klo:14:18
Kannattaa pohtia myös minkälaisen elinkaaren autoa meinaa itse käyttää, eli mitä sen pito todellisuudessa tulee maksamaan. Jos pystyy hyväksymään esim. vähän enemmän ajetun 120-130tkm, niin voi saada kunnoltaan ihan yhtä hyvän ja kymmeniä prosentteja halvemmalla. Silloin hyvällä tsägällä on jo joitakin kulutusosiakin uusittu (jarrut, iso huolto...) Toi 100tkm rajapyykki on monelle psykologinen ja hintakin heijastuu tuosta. Vanhojen vähän ajettujen kilometrit ovat myös usein ajettu lyhyempänä kuluttavampana ajona. Ihan vaan pointtina, ettei pelkkiä kilsoja kannata tuijottaa jos hintaero on suuri.

Toisaalta jos ei pelkää mutteriohjausta, sijoittamalla hiukan lisää ottaa faceliftin jollain 50-60tkm kilsoilla. Hyvitys vaihdokistakin voi olla parempi kun liike saa enemmän rahaa väliin. Korkeampi hinta kompensoituu kuitenkin jälleenmyyntiarvossa ja mahdollisesti vähemmissä korjauskuluissa..

Speksien mukaisia autoja saa tosiaan Saksasta jollain 15te panostuksella merkkiliikkeestä, eli veroineen jäisi kyllä pitkästi vielä hakupalkkaa. Kaupan päälle vielä kunnolliset varusteet, mutta vaihdokki on oma lukunsa.. :)  http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212094046&isSearchRequest=true&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&zipcodeRadius=&climatisation=&fuels=DIESEL&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&zipcode=&adLimitation=ONLY_DEALER_ADS&categories=EstateCar&maxMileage=100000&minFirstRegistrationDate=2009-01-01&maxFirstRegistrationDate=2012-12-31&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&pageNumber=1

Tuo on kyllä totta. Kaksi ensimmäistä autoa mitä on tullut ostettua on ollut sen alle 100tkm ajettu ja oston jälkeen edessä on yleensä ollut vähintään jakohihnanvaihto ja jarrupalat. Kiitän jo kaikkia tähän astisista mielipiteistä. Mielellään kuulen tietysti lisää.

välkky

Lainaus käyttäjältä: ppphp - 31.07.15 - klo:14:03
Toistaiseksi tältä mantereelta jos löytyisi. En oikein ole edes tutustunut vielä että miten se homma menisi jos Saksasta auton hankkisi.. Sen verran tiedän, että olishan ne ny aiva eri hinnoissa siellä. :S

Itse tuottanu pari autoa avaimet käteen liikkeen kautta. Siinä hyvä puoli että saa vaihtoauton hukattua helposti. Eikä ne oikeastaan ole halvempia Saksassa, saman hintaisia mutta varusteet sata kertaa parempia...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Laars

#9703
Itselläni ei ole mitään tuontiautoja vastaan ja vaikka se nykypäivänä jo hiukan kaukaiselta tuntuu, niin kannattaa miettiä myös, että edelleen monet karsastavat saksa-tuonteja. Eli kun sitten aikoinaan menet sitä tarjoamaan vaihtoon, niin saattaa myyntimiehen naama vääntyä ja hyvitys onkin todennäköisesti alhaisempi. Myös todella monilla yksityisillä on aika jyrkät mielipiteet tuonteja kohtaan.

Välissä tuntui, että tuolla alkuperällä ei oikeastaan ollut enää merkitystä, mutta nyt tunnuttaisiin menevän taas siihen suuntaan, että tuonteja syrjitään. Tai tämä on ainakin oma kokemus kun pari autokauppaa olen vuoden sisään tehnyt. Ei-merkkiliikkeet olivat jotkut jopa sitä mieltä etteivät edes ota tuontiautoja.

Laars


ile

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 31.07.15 - klo:14:18
Kannattaa pohtia myös minkälaisen elinkaaren autoa meinaa itse käyttää, eli mitä sen pito todellisuudessa tulee maksamaan. Jos pystyy hyväksymään esim. vähän enemmän ajetun 120-130tkm, niin voi saada kunnoltaan ihan yhtä hyvän ja kymmeniä prosentteja halvemmalla. Silloin hyvällä tsägällä on jo joitakin kulutusosiakin uusittu (jarrut, iso huolto...) Toi 100tkm rajapyykki on monelle psykologinen ja hintakin heijastuu tuosta. Vanhojen vähän ajettujen kilometrit ovat myös usein ajettu lyhyempänä kuluttavampana ajona. Ihan vaan pointtina, ettei pelkkiä kilsoja kannata tuijottaa jos hintaero on suuri.

Täysin totta - parissa viimeisessä autossa käynyt juuri niin, että puolen vuoden ajeluiden jälkeen tulee eteen 120tkm huolto, etupyörän laakerijumppaa ja toisessa vielä jarrupalat eteen ja taakse. Optimi voisi olla hankkia ~65-80tkm tai sitten 125-140tkm ajettuna.

PetkeQ

Ulkomaantuonnin idea on mielestäni ensisijaisesti varusteiden/halutun speksin saatavuus, vasta toisena hinta. Jos autoa pitää vähänkin pidempään niin jälleenmyyntihinnan merkitys häviää äkkiä muiden kulujen ja yllätysten alle.

axu

Tuli käytyä penkissä tänään. Osaako arvon raati kertoa mistä johtuu tuo notkahdus vääntökäyrässä. Autossa APR-softa ja downpipe vaihdettu virtaavampaan. Ei vikakoodeja. Ahdin ahtaa tasaisesti noin 5800rpm asti.


Laars

Miten tuo vedettiin? Nelosella kierrosalueen läpi, minimikiekoista kaasu pohjaan ja tappiin?

exari

Olikos lambda-arvot ja pakokaasujen lämmöt seurannassa? hoikallehan tuo on varmaan mennyt.

axu

Vedettiin kolme vetoa nelosvaihteella kaasu pohjassa rajoittajaan asti.
Ei ollut lambdat/lämmöt seurannassa.

Lähinnä tässä epäilen APR-softaa. Vakiona ei ollut tollasta notkahdusta. Nyt lähtee alakierroksilla niin perkuleesti mutta sitten puutuu meno hetkeksi. Vakiona oli puutunut alakierroksilla ja veto alkoi about 3k kierroksilla.

VCDS lokeja kaverin kanssa ajeltiin ja kaikki kyllä näyttää niinkuin pitääkin. Ahtoja tulee mitä pyydetään koko kierrosalueella.

Laars

Kokeilitteko APRn eri moodeilla, tapahtuuko sama?
APR:lle viestiä vaan tuon kera, eiköhän niillä joku idea ole. Taitaa softa pyytää jotain mitä ei pysty toimittamaan.

axu

Löytyy vain 1 mode (98RON) Ja tankissa oli Shellin V-Poweria.
Pitänee laittaa APR:lle kyselyä.

välkky

Lainaus käyttäjältä: PetkeQ - 31.07.15 - klo:18:12
Ulkomaantuonnin idea on mielestäni ensisijaisesti varusteiden/halutun speksin saatavuus, vasta toisena hinta.

Juuri näin :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

golemi

Mökkipiha, sateen pehmittämä nurmikko, matala auto ja huomaamaton kivi hieman auton keskilinjasta oikealla. Tässä täydellinen resepti pohjakosketukseen ja osumakohdan vierestä määstä löytyi kaksi pientä mustaa muovinpalaa. Näyttää sellaiselta harmittomalta kiinnikeläkkärältä jolla auton pohjassa on joku pohjaa suojaava muovi kiinni, mutta onko sittenkään?

Nyt Sherlokit silmä tarkkana mikä voisi tämä osanen olla?


En vielä peruutellut autoa pois nähdäkseni sattuisiko jotain nesteitä vuotamaan...

PetkeQ

Sellaiselta vajaa euron pohjamuovikiinnikkeeltä näyttää, silmät seuraavaksi auton alle niin arvoitus ratkeaa kuinka monta kpl pitää ostaa.

Popovice

Pystyykö A4 B8:n polttoainemittaria kalibroimaan mitenkään esim. VCDS:n avulla. Hiukka ärsyttää kun 150km ajon jälkeen mittarin mukaan löpöä on mennyt neljännestankillinen vaikka todellisuudessa range on luokkaa 850-900km. Ongelma on vain tuo alun pudotuksen jyrkkyys, ts. tankin ollessa alle puolen välin viisari putoaa huomattavasti rauhallisemmin. Autona on siis profiilissa mainittu 2.0TDIq 140kw Avant vm. 2015.

Latexi

Minulla tekee vähän samankaltaisia jippoja mutta vähän eri tavalla: Aluksi pysyy paikallaan, sitten putoaa puoliväliin pysyäkseen siinä useamman 100 km. Sitten lopuksi neula putoaa sinne punaisen rajoille ja antaa sen merkin polttoaineen vähäisyydestä. Mikäli menen hetipian tankkaamaan, on tuloksena se, että havaitsen tankissa olleen vielä pitkästi toistakymmentä litraa, ainakin. Hyvin harvoin saan tankattua 50 litran tankkauksia, yleensä tankki täyttyy 45 litran paikkeilla.
Latexi

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 06.08.15 - klo:08:34
Pystyykö A4 B8:n polttoainemittaria kalibroimaan mitenkään esim. VCDS:n avulla. Hiukka ärsyttää kun 150km ajon jälkeen mittarin mukaan löpöä on mennyt neljännestankillinen vaikka todellisuudessa range on luokkaa 850-900km. Ongelma on vain tuo alun pudotuksen jyrkkyys, ts. tankin ollessa alle puolen välin viisari putoaa huomattavasti rauhallisemmin. Autona on siis profiilissa mainittu 2.0TDIq 140kw Avant vm. 2015.

Neulanäyttöä ei pysty kalibroimaan. Vasta oli juttua asiasta saksalaisella keskustelupalstalla ja tämä sama vastaus annettiin myös siellä. Ainoastaan digitaalisen kulutusmittarin voi kalibroida vcdsllä
Audi A4 1.8 TFSI

jummi78


Alkaa 200tkm lähestyä 2.0tdi (CAGA) moottorisessa kulkineessa ja tänään DPF häiriövalo pimpahti ruutuun. Onko kohtalotovereita?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy