Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - BobSmith

#1
Lainaus käyttäjältä: SNG - 01.04.17 - klo:17:58
Tässä sitä ollaan. Sherlockit päättelevät kuka läpsii tai kehuu ja ketä. Jutsun kehumiseni viimeisestä viestistä pitää kyllä paikkansa, muu spekulaatiosi ei.

,,lä sotke mua tähän soppaan, kiitos! Ihan samaa mieltä tästä läpsyttelytouhusta ja aiheeseen liittyvästä keskustelusta.

Parempi nyt vaan poistaa tuo karma käytöstä. Ei siitä mitään positiivista tunnu seuraavan!

Ymmärsit varmaan väärin kirjoitukseni. En sotkenutkaan sinua muuhun kuin totesin vain, että - kuten itse kirjoitit: SNG antoi juuri kaksi positiivista, toisen BobSmithille toisen Jultsulle. En väitänyt, että olisit antanut niitä miinusläpsyjä.
#2
Lainaus käyttäjältä: Lalli - 01.04.17 - klo:13:48
Eiköhän noilla itkupotkuraivareilla tarkoitettu tuota mr Smithin reaktiota? Bobille ei tullut mieleen mahdollisuus että hän kirjoitti jotain josta joku ei pitänyt ja sai siitä läpsyt?
Sanoin jättäväni tämän palstan (ei pelkästään tämän läpsimisen vuoksi, mutta se oli se "viimeinen niitti", koska olen jo hetken aikaa ollut sitä mieltä, että tämän palstan yhteisöllisyys ei ole sellainen, jota kuvittelin. Tämä läpsimistoiminto paljasti, että täällä pyörii kovin sekalaista seurakuntaa.)
Kirjoitan kuitenkin vielä tämän viestin, oikaistakseni tämän lallin spekuloinnin.

elikkäs tota noin.

Kirjoitin vastausviestin n:o #23. Heti sen jälkeen miinukseni kasvoivat yhdellä.
Näin tapahtui myös kirjoitettuani vastausviestin n:o #26. Ja havaitsin, että myös jultsu sai läppäyksen, heti kirjoitettuaan viestin n:o #27. SNG sitten antoi postiivisen läppäyksen molemmille.

Ehkä minä olen ymmärtänyt tämän väärin. Heti jos kirjoittaa jonkun mielipiteen, niin toisella on oikeus läppäistä? Anonyymisti, ilman perusteluja? Ja moneen kertaan? Joka miinustaminen kohdistuu henkilöön, ei hänen kirjoittamaansa viestiin. Jos minun kirjoitukseni ei miellytä, sen voi ilmoittaa sanallisesti, mutta esim. noiden kahden kirjoituksen perusteella tehdyt läpsimiset ovat mielestäni häiriköintiä.

Eipä minulla muuta. Läpsikää toisianne. Over and out.
#3
Viimeiden 15 minuutin aikana kirjautuneena ovat olleet seuraavat henkilöt.
Patomursu, fleetwood, Occu14, Tombax, Kodiaq81, d3nver, MikkoT, BMF, Spurttilinja, Lalli, zsi, Jultsu, Karrik, M_M_M, Hsippe, Trally, b1mpo, jarsiv, tpu, TimppaK, GKTVW, SNG, MM, JonneR, pappa, JustAGuy, kmheisk2.

Joku näistä ilmeisesti tölvii toisia kirjoittajia ihan vaan huvikseen. No, mitäpäs se minulle enää kuuluu.
#4
Heti edellisen kirjoitukseni jälkeen joku on näemmä läpsäyttänyt minulle yhden miinuksen lisää. Olisi hyvä, jos arvostelijoillakin olisi arvostelukykyä ja vastuuntuntoa omista tekemisistään.

Tämä palsta ei ole enää vähään aikaan antanut minulle mitään, ja koska toisaalta omat kirjoittelunikaan eivät näytä olevan muiden palstalaisten mieleen, niin olen päättänyt viedä leluni pois täältä hiekkalaatikolta.

Koen, että en kuulu tänne.

Adios amigos.
#5
Henkilön "peukuttaminen" tai "läpsiminen" on minusta aivan tarpeeton juttu. Siinähän on jonkinlainen väärinkäytöksen mahdollisuuskin, kaveri voi antaa ylimääräisiä ääniä kaverilleen tai pyytää dissaamaan kimpassa jotain kolmatta keskustelijaa.

Eri asia, jos kirjoitettuun viestiin voisi ottaa kantaa äänestämällä "pidän" tai "en pidä".

Muoks: olen näköjään saanut itsekin neljä läpsyä. kiitti vaan. Joka on nämä tehnyt, niin voisi perustella, mistä ne ovat tulleet.
#6
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 22.03.17 - klo:21:30
Kulmala on jo vanhempi autoilija
http://d3ncwv2e9zpfbf.cloudfront.net/24354702.jpg
Ei tuo kuvassa niin kovin vanhalta näytä. Eli nyt onkin helppo vaihtaa mielipiteensä: kun tuo Kari on niin nuorikin, niin ei sillä voi olla kokemusta. Ja millä autolla Kari ajaa, sillä nyt ei liene merkitystä tähän keskusteluun, muuta kuin siinä mielessä, että onko se etu- vai takavetoinen vai nelivetoinen.

Kun näitä keskusteluja lukee, niin ei voi välttyä siltä tuntemukselta, että jotkut kirjoittavat vain trollatakseen. Kannattaa muistaa kirjoituksen lähtökohdat, puhuttiin Tampereen talousalueesta. Se, jos tsadilainen käyttää kitkoja, ei ole referenssi.

Anyway, toistan itseäni kirjoittamalla, että vaikka tämän foorumin kirjoittajat vaikuttavat kaikki olevan superautoilijoita, jotka pärjäävät kelillä kuin kelillä ilman nastoja, niin monille autoilijoille olisi vaarallista pakottaa ajamaan kitkarenkailla. Läheskään kaikilla ei ole perstuntumaa ajamiseen, eikä taitoa ennakoida tien pinnan liukkauden vaihteluita. Kitkarengasfanaatikot aina vaativat kaikkia muitakin ajamaan kitkarenkailla.

Nastojen kieltäminen olisi minun mielestäni  turvallisuusriski. Asuinpaikkakunnalla toki on merkitystä, Suomi on iso maa. Jos ilmastonmuutos etenee voimakkaasti, niin asiaa voidaan tarkastella uudestaan. Asia on osaltani loppuunkäsitelty.
#7
Lainaus käyttäjältä: Antti - 22.03.17 - klo:14:30
Nykyisellään Suomen jalostamoilla on bensasta "ylijäämää"
Eli bensaa pukkaa joka tapauksessa, vaikka prosessia kuinka säädettäisiin, näinkö se menee? Mihin bensa (ja diesel) tulevaisuudessa työnnetään, jos autot kulkevat sähköllä ja vain lentopetroolia tarvitaan?
#8
Lainaus käyttäjältä: AS3 - 22.03.17 - klo:13:40
Skoda alkuperäisvanteitahan ei voi tilata maksamatta tuotetta etukäteen varaosaliikeelle,
Enpä ole koskaan kuullut, että valtuutetussa varaosaliikkeessä pitäisi ostokset maksaa etukäteen?
#9
Kovin kiihkofanaattista on tämä keskustelu nastattomien ja nastoitettujen renkaiden välillä. Kyllä te olette taitavia autonajajia, kun kysenalaistatte taksikuskin kokemuksenkin. Netistä löytyy kyllä paljon muitakin taksiajajien mielipiteitä, mutta en ala niitä tänne kopioimaan. Löytyy myös selvityksiä ja tutkimuksia, etteivät kitkat ole nastojen veroiset.

Sitä kuitenkin toivoisin, että vaikka olette omasta mielestänne asiantuntijoita rengasvalinnoissa, niin älkää menkö vaatimaan omien pyrkimyksienne mukaan nastarengaskieltoa kaikille kansalaisille.
#10
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.03.17 - klo:10:34
Mitä sitten päätellään, jos haastatellaan toista taksi-teroa, joka ajaa kesät talvet kitkarenkailla?
Mistähän sellainen virtuoosi löytyisi?

#11
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 22.03.17 - klo:08:44
JOS kuitenkaan et aja taksia, tai edes omaa perus "Kari the taksikuskin" kaasujalkaa/pelisilmää, niin kitkoilla pärjää paremmin kuin hyvin.
Uskoisin kuitenkin, että paljon ajavan ammattikuljettajan kokemuksella on merkittävämpi painoarvo kuin yksityisen hissuttelijan mielipiteellä. Päädyin itse nastattomiin talvirenkaisiin sillä perusteella, että pahimmilla liukkailla minun ei tarvitse lähteä liikenteeseen. On turvallisempaa lähteä taksin kyytiin, kun alla on nastoitetut renkaat.

Lainaus käyttäjältä: SNG - 22.03.17 - klo:09:01
Hämeenkatu talvisin usein TODELLLA LIUKAS.
Vaikka Tampere onkin landella sijaitseva kyläpahanen, niin on täällä kuitenkin muitakin katuja kuin pelkästään Hämeenkatu, eli kyllä ne taksit ajelevat muuallakin.

Mitä Hämpin asfaltointiin tulee, se saattaa toteutua sen jälkeen, kun ratikkakiskot on asennettu. Tosin se ei yksityisautoilijaa silloin enää ilahduta, koska autoilu Hämeenkadulla ei sitten enää ole sallittua.
#12
Ammattilaisen puheenvuoro täältä susirajan takaa: ”Kitkoilla ei tee mitään”.

Tampereella Keskustorilla maanantaina asiakkaita odotellut taksinkuljettaja Kari Kulmala sanoo, että kesärenkaat vaihdetaan alle vasta sitten, kun yöpakkaset ovat ohitse.

Taksiyrityksessä ei luoteta kitkoihin. Talvi on ajettu nastarenkailla. Kitkoja on testattu huonolla menestyksellä.

- Vaikka moni on sanonut, että kitkat olisivat ihan hyvät, niin meillä on aivan erilainen kuva niistä.

- Kitkarenkailla ajettiin yksi vuoro. Tampereen keskusta on talvella pelkkää jäätä ja kitkoilla ei tee siellä mitään, Kulmala kertoo.


http://www.aamulehti.fi/kotimaa/kesarenkaiden-vaihtoa-kannattaa-viela-harkita-yllattavaa-liukkautta-voi-esiintya-paivallakin-24354701/
#13
Ilta-Sanomat muistuttaa, että autotallissa saa säilyttää auton ja yhden vaihtorengaskerran, mopon, perämoottorin, auton huoltoon tarvittavat varaosat ja työkalut sekä ulkoiluun ja liikuntaan liittyvät välineet. Myös moottorisahaa ja ruohonleikkuria saa säilyttää autotallissa. Autotallissa saa olla kohtuullinen määrä palovaarallisia nesteitä ja kaasuja, kuten bensiiniä 60 litraa ja moottori- tai dieselöljyä 200 litraa. Auton tankissa olevaa polttoainetta ei lasketa näihin määriin. Nestekaasua autotallissa saa säilyttää enintään 25 kiloa.

Autotallissa ei saa käyttää sen käyttötarkoitukseen kuulumattomia sähkölaitteita kuten kahvinkeitintä, jääkaappia, pakastinta tai mikroaaltouunia. Jatkojohtoja saa käyttää vain tilapäisesti. Polttopuutkaan eivät kuulu autotalliin.
#14
Anteeksi maalaisuuteni, mutta pitikö tässä threadissa keskustella dieselmoottoreista vai Toyotan paremmuudesta?
#15
En jaksanut lukea kaikkia aikaisempia höpötyksiä, joten anteeksi jos tämä oli täällä jo. Uusimmassa Kuluttaja-lehdessä oli tällainen selvitys :

Tässä Kuluttajan rengastestissä on mukana kaksi Nokian rengasta. Pienempää Nokia Line-rengasta saa ostettua vain ulkomaisista verkkokaupoista, eikä vastaavaa tuotetta myydä Suomessa. Katumaastureihin sopivaa Nokia Line SUV:ta myydään myös vain verkossa, mutta sitä vastaavaa rengasta saa Suomen kivijalkakaupoista nimellä Hakka Blue SUV. Renkaat näyttävät aivan samalta. Onko kyseessä sama rengas? Myydäänkö suomalaisille taas samaa rengasta kalliimmalla?

Nokian renkailta vakutetaan, että kyseessä ei ole sama rengas. Viestintäpäällikkö Teemu Sainio myöntää, että joissain Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa myydyissä renkaissa "on aikaisemmin voitu jonkin aikaa käyttää samaa kulutuspinnan kumisekoitusta" - mutta ei enää.
"Kulutuspintaseokset eriytettiin kokonaan vuonna 2014", Saino sanoo.

Todisteiden perään kysyttäessä Sainio vetoaa siihen, että kumireseptit ovat rengasvalmistajien liikesalaisuuksia. Sainio ei vastaa kysymykseen, miten kuluttajien uskotaan kuluttajien uskovan heitä tällä kertaa.
Renkaiden hintaeroja selittää Sainion mukaan hintataso, joka tuppaa Pohjoismaissa olemaan Keski-Eurooppaa korkeammalla. Hän toteaa, että Nokian Renkaat ei ole ainoa, joka myy renkaita eri hihnnoilla. "Niilläkin kilpailijoilla, joilla on täysin sama tuote molemmille markkinoille, on selviä hintaeroja Pohjois-Euroopan ja Keski-Euroopan välillä."


Mitä itse Kuluttaja-lehden testiin tulee, siinä ei ollut mukana varsinaista Hakka-rengasta.

Rengaskossa 195/65R15V voiton vei Pirelli Cinturato P1 Verde, Nokian Line oli viides.

Rengaskoossa 215/65R16H parhaaksi arvioitiin Goodyear efficientGrip SUV, Nokian Line SUV oli tässäkin viides.
Missä ja miten testit tehtiin, siitä minulla ei ole tietoa. Testi löytyy kuluttaja-lehden numerosta 2/2017.
#16
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 17.03.17 - klo:09:24

Itse ainakin uskon (huom. mielipide, ei fakta), että jos kaikki olemassa olevat diesel henkilöautot vaihdettaisiin EURO 7 normin mukaisiin autoihin, olisi dieseleiden päästö ongelmat marginaalisia nykyiseen verrattuna.
Varmaankin näin olisi, mutta normit ovat niin tiukat, että niiden saavuttamiseksi dieselmoottorin valmistus ja sitä kautta auton hinta tulisi niin kalliiksi että kysyntää ei olisi.
#17
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 16.03.17 - klo:08:49
Korjataan hieman väärinkäsityksiä....

Öljynjalostuksessa ei synny eri jakeita aina samassa suhteessa. Prosessin olennainen osa on krakkaus, jossa pitempiä hiilivetyjä pilkotaan lyhyemmiksi. Samaan prosessiin perustuen voidaan ulos tulevien jakeiden osuuksia säätää kulutusta (=tarvetta) paremmin palveleviksi.
Korjaa jos olen väärässä, mutta prosessista ei kai kuitenkaan voi kokonaan sulkea pois jotain osaa, esim. dieselöljyä pukkaa kuitenkin aina väkisin joku määrä, vaikka vain lentobensiiniä haluttaisiin tuottaa?
#18
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 16.03.17 - klo:08:21
Kun mennään autohistoriassa pitkä matka taaksepäin, oli sähköauto yhteen aikaan jopa yleisempi kuin polttomoottori. Ihmiset eivät pitäneet polttomoottorin metelistä ja pakokaasuista. Mutta kun öljyä ruvettiin saamaan suuria määriä helposti ja sen hinta painettiin ihan pohjille, polttomoottoriautolla pääsi nopeammin paikasta toiseen, tankkausverkko laajeni... niin noiden haittojen merkitys ihmisten mielissä pikkuhiljaa katosivat ja sähköauto puolestaan joutui vähemmistöön jopa niin pahasti että se lähes jo unohdettiinkin kokonaan - kunnes tuli tämä nykyinen uusi aalto vihreiden arvojen kautta ja jälleen on sähköautokehitys vauhdissaan 8)
Luulisin kuitenkin, että muutoksen aiheuttajana oli pikemminkin tekniikan kehittyminen, kuin polttoaineen hinta. Akku + tasavirtamoottori oli alkuun paljon helpompi toteuttaa, mutta akun kapasiteetti rajoitti toimintasäteen aika pieneksi, ja liikkuminenhan oli Mummo Ankan autolla kömpelöä tyyliin "vipu ylös- kulkuneuvo liikkuu, vipu alas -ei liiku". Kun sitten polttomoottori + vaihdelaatikko + tasauspyörästö saatiin käyttökelpoiseksi, niin vasta sitten auton kehitys lähti etenemään. Eikä "päästöhaittoja" siihen aikaan noteerattu miksikään. :-)
PS. ensimmäiset kulkuneuvothan olivat höyryvoimalla kulkevia.
#19
Lainaus käyttäjältä: JHS - 15.03.17 - klo:20:00
Muutenkaan raakaöljyn tuotantoa ei ole helppo vähentää, koska lentoliikenne tarvitsee koko ajan enemmän polttoainetta (kerosiinia), jota on vaikea korvata esim. sähköllä painavien akkujen avulla.
Tekisi mieli täsmentää tuota tekstiä sikäli, että raakaöljyn tislausprosessissahan syntyy automaattisesti aina kaikkia tuotteita, kuten mm. dieselöljyä, polttoöljyä, lentopetroolia, bensiiniä ja nestekaasua. Prosessista ei voi erikseen jättää ottamatta jotain tuotetta, eli vaikka haluttaisiin tuottaa pelkkää kerosiinia, niin samalla syntyy myös dieselöljyä.
#20
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 15.03.17 - klo:20:01
Ymmärtääkseni eteen päin "liuttaminen" esimerkiksi ruuhkassa/valoissa ja vaihteistolla ylämäkeen paikallaan pitäminen on myrkkyä ainakin tuolle kuivalle DSG:lle.
Tämä on ihan totta. Kytkimen luistattaminen ei millekään autolle tee hyvää.

Jarru pohjaan vaan aina kun pysähtyy.
#21
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 15.03.17 - klo:08:37

Tietty totuushan on se, että ihminen on eläinlaji. Eläimet tuppaavat nahistelemaan välillä, miksei siis ihmiset. Koska nokakkain olemiset ovat nykyaikana vähissä, tapahtuu sama netissä kasvottomina. Silloin on vielä astetta helpompi riidellä ja nahistella asiasta kuin asiasta.
Joopati joo. Ollaan jo ulkona tämän threadin aiheesta, mutta kun tähän on tultu, niin minunkin mielipiteeni sallittaneen:

Eli tämähän on keskustelufoorumi, jossa kaikenlaisten mielipiteiden esittäminen kaiketi tulisi olla sallittua, kunhan vain malttaa mielensä, eikä ota niin sanotusti herneitä nenään, muistaa noudattaa kirjoittaessaan riittävästi itsekritiikkiä, eikä syyllisty henkilöön menevään loukkaamiseen. Eikö niin?
#22
No onhan tuokin jokin näkökulma asiaan.
#23
Uutiset / Vs: Pystyssä taas
10.03.17 - klo:21:11
Pahasti lagaa ja heittelee tota Resource limittiä. Pyytää Please try again later. See you later alligator.
#24
Lainaus käyttäjältä: GKTVW - 10.03.17 - klo:16:28
Taitaa olla H,,NEN alter ego.
Samoja kirjaimia nickissä kyllä on, mutta en silti usko saman henkilön olevan kyseessä.
#25
Lainaus käyttäjältä: firstvw - 10.03.17 - klo:16:16
Miksi kivijalkojen pitää laittaa ilmavat hinnat sinne nettiin eikä niitä tiukkoja?
Kyllä "kivijalkakaupasta" saattaa kokemukseni mukaan saada ihan järkevän hinnan, kun kysyy puhelimella tai sähköpostilla. Monella ei edes ole netissä hinnastoa. Tuo nimeltä mainittu rengaskauppa ei oikeastaan ole kivijalkakauppa, he eivät tingi hinnoista ja nettisivuillakin sanotaan "Emme tee tarjouksia. Kaikki sivuillamme näkyvät hinnat ovat kiinteitä."
#26
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 10.03.17 - klo:14:49
Eivät välttämättä eri renkaita.. vaan erinimisiä renkaita.. ihan samalta nuo ainakin näyttää.

Artikuloin ehkä vähän huonosti. Jos kerran se on sama rengas, niin miksi Rengas-Online sitten pitää listoillaan molemmat mallit, halvemman ja kalliimman vaihtoehdon? Minusta sitä ei oikein markkinointi- ja hinnoittelupolitiikalla selitetä.
#28
Lainaus käyttäjältä: concorde - 02.03.17 - klo:13:44
Kyllä se ostopaikkakin vaikuttaa melkoisesti hintaan. Joitain huhuja kivijalkakauppiaista, jotka osaavat taskulaskinta käyttää, liikkuu voorumeilla, mutta karu fakta on se, että kotimaisetkin gummit kannattaa ostaa (oikeasta paikkaa) ulkomailta:

Jos otetaan esim Noksun Hakka Black /zLine koossa 245/45/18

Esimerkki kivijalka 219,/kpl (http://www.rengaskauppa.net/tuote/nokian-hakka-black-245-45r18-100y-xl/3D9FFCDE9CADE84A05/)
Renkaatvaihtoon: 214,/kpl ( https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/nokian/nokian_hakkablack/245-45r18/55221)
Rengas-Online: 150, (http://bit.ly/2mJ71WA)
Camskill: 115, (http://bit.ly/2mwIJ54)

Camskillillä tais tulla noin 10,/rinkula postikuluja jos edellisestä tilauksesta muistan oikein.
Saattaa yllättyä, jos kysyy renkaiden hintoja ihan oikeasti paikallisesta rengasfirmasta, eikä selaile niitä netistä. Pirkkalan rengaspalvelu ei liene niitä halvimpia lafkoja.

Miksi muuten noilla renkailla on eri EAN-koodit, onko kyseessä sama rengas?
Pirkkalan rengaspalvelu EAN: 6419440284859
Rengas Online EAN: 6419440285139
#29
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.03.17 - klo:17:17
Paljon tapahtuu onnettomuuksia juuri toisen ennakoinnin mahdottomuudesta, eli aivopieruista.
Tämä on mielestäni yksi perustavaa laatua olevista asioista. Jos ihmiset ajaisivat niin, että tilanteet on ennakoitavissa, riskitilanteet vähenisivät huomattavasti. Esimerkkinä vaikka tuo rampilta tuleminen moottoritien muun liikennevirran sekaan. Joskus peilistä näkyy auto, jonka vauhdin arvioin olevan minua hitaampi. Mutta katoppas, se kiihdyttääkin hirmuisesti ja tulee baanalle eteeni aivan oman autoni etukulmaa hipoen. Joskus taas nostan kevyesti jalkaa kaasulta antaakseni vähän tilaa rampilta tulevalle, mutta voivoivoi, se aristeleekin asiaa ja jarruttelee, ja kaikkien vauhti menee sekaisin.
#30
Silloin neuvottelut menivät puihin, mutta nyt kuulemma Fiat Chrysler on väläytellyt fuusiota uudestaan.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/hurjia-nakymia-vw-ottaa-fiat-chryslerin-ja-liittoutuu-tatan-kanssa/YTptPJrq
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy