A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

No jos jotain hyvää hakee, niin varmaan ei pääse määräaikaishuolto unohtumaan. Tai sitten oot hämäläinen, jolle täytyy hyvissä ajoin alkaa asiasta huomauttelemaan.

ITbites

Itseäni alkaa ärsyttämään tuo akkulaturin ulina auton takaosassa :D Kuin olisi joku hullu huuhkaja kyydissä... Onko muilla poikkeuksellisen äänekäs?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Flat

Mikä hurina? Milloin? Itse olen aika herkkä kaikenlaisille häiriöäänille , mutta en ole huomannut mitään tuollaista omassa yksilössä.

ITbites

"Hurina" kuuluu minun seurannan mukaan jokaisen jarrutuksen jälkeen = jarruenergiantalteenotto (?)
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Flat

no enpä ole huomannut moista, ainoastaan näytöstä näen että ko toiminnallisuus on käytössä.Ajeletko ilman että poppikoneet ei ole päällä? Eli kuuluuko ääni selvästi?

rami

Jotain hurinaa "uikutusta" kuuluu ajoittain konehuoneesta. ??? ::)

mi16

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 31.03.17 - klo:19:46
"Hurina" kuuluu minun seurannan mukaan jokaisen jarrutuksen jälkeen = jarruenergiantalteenotto (?)

Itse olen tuon hurinan yhdistänyt vaihteen vaihtumiseen.... jos nyt samasta äänestä puhutaan.

rami

Niin vai arpooko Stronic vaihteita?

rami

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 31.03.17 - klo:22:03
Itse olen tuon hurinan yhdistänyt vaihteen vaihtumiseen.... jos nyt samasta äänestä puhutaan.

Onko ääni uikutuksen kaltaista lyhyttä uikutusta?

ITbites

Kyllähän tuo voi olla vaihdelaatikkokin (kuskin penkiltä vaikea paikallistaa) - silti mielestäni aika äänekäs?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

th

ilmeisesti äänieristetyt lasit blokkaa tän, kun en ole itse huomannut
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

ITbites

Lainaus käyttäjältä: th - 01.04.17 - klo:13:29
ilmeisesti äänieristetyt lasit blokkaa tän, kun en ole itse huomannut

TDI:ssä vaihdelaatikko auton ulkopuolella? (sorry, oli pakko :D)
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

rami

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 31.03.17 - klo:22:03
Itse olen tuon hurinan yhdistänyt vaihteen vaihtumiseen.... jos nyt samasta äänestä puhutaan.

Luultavasti puhumme samasta äänestä joka tulee ymmärtääkseni jostain Str. automaatti lootasta. Mielestäni on normaalia kun ääni on suht. lyhyitä muutan sek. jaksoja. Itsellä vinkuu joskus miltei minuutin kun ajaa vaikka tasakaasulla taajamassa.
Mielestäni juttu on epänormaalia.  Ei vit*u mikään auto voi pitää tuollaista uikutusta.   >:( Itse havaitsin tuon äänen muutaman tuhannen ajon jälkeen. Tarkkaillaan kun saa kesäkumit alle ja melut vähenee. Tuo vinkuna todellakin kuuluu hitaammassa ajossa ja risteysalueilla jolloin automaatti varmaan "arpoo eniten".

Flat

Piti oikein kuuntelemalla kuunnella että kuuluuko tätä ylimääräistä hurinaa tai ujellusta. Ei kuulu, ei vaikka miten ajais.

rami

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.04.17 - klo:16:30
Piti oikein kuuntelemalla kuunnella että kuuluuko tätä ylimääräistä hurinaa tai ujellusta. Ei kuulu, ei vaikka miten ajais.

Se ei kuulukkaan aina. Miltei aina pitää ajella vähän aikaa ja sitten kun tulee taajamapyöritystä konsertti alkaa. Tänään ajoin vaihteeksi koeluontoisena manuaaliasetuksella ja mielestäni ääntä ei kuulunut. Vaikuttaa lämpötilat kyseiseen asiaan.
Seuranta jatkuu. Kertokaa kokemuksia asioiden selvittämiseksi. Itse en pidä asiaan kuuluvana tuota jaksoittaista ujellusta. >:(

ITbites

Nyt puhutaan Ramin kanssa samasta äänestä, ujelluksesta = mekaaninen ääni eri taajuuksilla - yyyy - öööö -nööö... Sama huomio myös, että lämpötila vaikuttaa asiaan ja luonnollisesti korostuu ajettaessa liikennevaloviidakossa. Saa nähdä mitä sanoo/kuuluu kun tulee plussakelit.

Mielestäni tämä on kuitenkin epänormaalia, että vaihdelootan ääni kuuluu noin selkeästi ohjaamoon - en koskaan ole törmännyt vastaavaan.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

ITbites

Kyllä tämä on huomattu muuallakin:

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/168088-S-Tronic-whine

"the gearbox was ultimately replaced under warranty (noise gone)"

Ei muuta kuin valitusta Audicenteriin.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

a4b8

Tosiaan taajama-ajossa hiljainen ujellus vaihdettaessa, kestää 2-3 sekuntia. Voisiko olla turbo? Saattaahan tuo olla ominaisuus eikä vika? Toivottavasti.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 01.04.17 - klo:17:33
Nyt puhutaan Ramin kanssa samasta äänestä, ujelluksesta = mekaaninen ääni eri taajuuksilla - yyyy - öööö -nööö... Sama huomio myös, että lämpötila vaikuttaa asiaan ja luonnollisesti korostuu ajettaessa liikennevaloviidakossa. Saa nähdä mitä sanoo/kuuluu kun tulee plussakelit.

Mielestäni tämä on kuitenkin epänormaalia, että vaihdelootan ääni kuuluu noin selkeästi ohjaamoon - en koskaan ole törmännyt vastaavaan.

Eihän se mitään normaalia ole. Eihän sitä uutena edes kuulunut,vaan muutaman tuhannen kilsan jälkeen alkoi äänimailma ilmenemään. Lähinnä hassu ja kiusallinen vaiva. katsotaan jatkoa.
ps. Laitoin tästä jo ainakin puolivuotta sitten kyselyn tänne foorumille. Silloin oli kokemukset vielä sen verran vähäisiä.
Ei monellakaan ollut esiintynyt kyseistä vikaa. Minä puhun selvästi viasta enkä ominaisuudesta. ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 01.04.17 - klo:17:43
Kyllä tämä on huomattu muuallakin:

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/168088-S-Tronic-whine

"the gearbox was ultimately replaced under warranty (noise gone)"

Ei muuta kuin valitusta Audicenteriin.
Aika vanhoja nuo jutut.
Itsellä ollut aijemmin DSG Plus Golf vm 2011 ja Stronic A3 vm 2014eikä kumpikaan ole pitänyt tuollaista uikutusta. Mielestäni ei kuulu asiaan.  ???

rami

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.03.17 - klo:23:15
Onko ääni uikutuksen kaltaista lyhyttä uikutusta?
Ei ole pelkästään lyhyttä uikutusta vaan ajanmyötä uikutus lisääntyy ja saattaa kestää kymmeniä sekunteja. ???

Flat

.
Lainaus käyttäjältä: rami - 02.04.17 - klo:20:28
Ei ole pelkästään lyhyttä uikutusta vaan ajanmyötä uikutus lisääntyy ja saattaa kestää kymmeniä sekunteja. ???


Voisko ääni lähteä omasta eukosta siinä apparin istuimella ? Koeta poistaa se ja tee koeajo ilman eukkoa.....ainakin tuo ajanmyötä lisääntynyt uikutus sopii hyvin oireen kuvaan.


Jotain viikka teilla on, en kyllä löydä vastaava ääntä sitten millään, vaikka olen nyt viikonlopun yrittänyt kuunnella vaika millä mitalla.

rami

Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.04.17 - klo:06:27
.

Voisko ääni lähteä omasta eukosta siinä apparin istuimella ? Koeta poistaa se ja tee koeajo ilman eukkoa.....ainakin tuo ajanmyötä lisääntynyt uikutus sopii hyvin oireen kuvaan.


Jotain viikka teilla on, en kyllä löydä vastaava ääntä sitten millään, vaikka olen nyt viikonlopun yrittänyt kuunnella vaika millä mitalla.

Voisitko ajatella, että sinulla on sellainen auto joka on toistaiseksi siltä osin kunnossa oleva?
Siinähän se ongelma onkin kun jopa "eukkokin" kuulee sen äänen.  ;D ;D ;D

Eppu H

Olisit rami nyt jo uskonut ja vaihtanut merkkiä. Nyt sitten pitää ajaa uikuttavalla koppuralla ;) ;D

ITbites

Hieman mietityttää lähteä tarkistuttamaan tuota ääntä Audille - minun tuurilla koeajossa ei kuulu mitään ja saa hyypiön leiman korjaamolla. Nyt tarvittaisiin tähän lisää huomioita, eli ääni on mekaaninen ja kuuluu etenkin rullatessa vapaalla (vaihde vaihtuu nopeuden hidastuessa useamman pykälän alaspäin )- tuntuupa siinä olevan eri taajuudetkin - yyyyy-ääää-öööö-iiiiii...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

rami

Lainaus käyttäjältä: Eppu H - 03.04.17 - klo:11:42
Olisit rami nyt jo uskonut ja vaihtanut merkkiä. Nyt sitten pitää ajaa uikuttavalla koppuralla ;) ;D
Niinpä niin olisi melkein kannattanut ostaa Tojopellen Ave tuolla hinnalla olisi saanut hyvin varustellun Aven.
"Toivossa on hyvä elää" sano lapamato. ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 03.04.17 - klo:12:25
Hieman mietityttää lähteä tarkistuttamaan tuota ääntä Audille - minun tuurilla koeajossa ei kuulu mitään ja saa hyypiön leiman korjaamolla. Nyt tarvittaisiin tähän lisää huomioita, eli ääni on mekaaninen ja kuuluu etenkin rullatessa vapaalla (vaihde vaihtuu nopeuden hidastuessa useamman pykälän alaspäin )- tuntuupa siinä olevan eri taajuudetkin - yyyyy-ääää-öööö-iiiiii...

Ei sieltä mitään "hyypiön" leimaa saa. Tiedostavat itsekkin ongemat vaikka eivät ole tietävinään. Mutta kumminkin pitää olla faktaa ulinasta jotta asia etenee. Tuollainen pieni lyhytkestoinen uikahdus on normaalia. Mutta jos alkaa pitempiä aikoja ulista niin ei puhuta enää normaalista. ( tämän sydeemin pitäisi toimia niin, että sitä ei juurikaan huomaa) Vaihteistossa on kaksi sähköpumppua jotka hoitelee omia tehtäviään. Pumppu aiheuttaa ulinan. Itselläni pumppu uikuttaa aika tiuhaan ja jopa kymmenien sekuntien jaksoja hitaasti ajaessa ja pyöritellessä.
Paljonko lienee tuo pumppu syö virtaa tuntuu kuin S/S toiminto ei juurikaan pelaa ja akku haluaa aina lisää virtaa. Näillä ilmoilla kyllä luulisi akun varauksen riittävän koska en juurikaan käytä mitään ylimääräisiä virtalaitteita. Olisiko viisaita kannanottoja?

Rauska

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 03.04.17 - klo:12:25
Hieman mietityttää lähteä tarkistuttamaan tuota ääntä Audille - minun tuurilla koeajossa ei kuulu mitään ja saa hyypiön leiman korjaamolla. Nyt tarvittaisiin tähän lisää huomioita, eli ääni on mekaaninen ja kuuluu etenkin rullatessa vapaalla (vaihde vaihtuu nopeuden hidastuessa useamman pykälän alaspäin )- tuntuupa siinä olevan eri taajuudetkin - yyyyy-ääää-öööö-iiiiii...
MInä olen aina pyrkinyt tekemään dokumentin havainnoista. Kuva/video - äänellä jne. Ei ole ollut ongelmia Audilla.
Viimeksi kun ovi narisi kiskojen ylityksessä, video havainnoi sen oivallisesti ja homma tuli kuntoon...
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 03.04.17 - klo:14:34
MInä olen aina pyrkinyt tekemään dokumentin havainnoista. Kuva/video - äänellä jne. Ei ole ollut ongelmia Audilla.
Viimeksi kun ovi narisi kiskojen ylityksessä, video havainnoi sen oivallisesti ja homma tuli kuntoon...

Tämä ääni on sen verran hiljainen uikutus,että se on vaikea saada tallennettua.
Hiljainen mutta ärsyttävä VIKA eikä tuossa muodossa edes ominaisuus.

teräksenharmaa

Itse muistan Ocu RS:stä tuollaisen hyvin kuvaukseen sopivan äänen jossakin tilanteissa. Hitaissa nopeuksissa rullatessa tai jarruttaessa se taisi kuulua. Ensin ajattelin, että laatikossa on vaurio jossakin laakerissa, mutta kun tarkemmin kuunneltaessa ääni ei ollut suoraan verrannollinen auton tai  moottorin nopeuteen, niin unohdin koko jutun.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy