Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - JK

#31
ID.3 / Vs: VW ID.3
29.12.20 - klo:09:42
Olihan varma että luukku ei ole lukossa? Kokeile painaa varuilta avaimesta avausnappia muutamaan kertaan
#32
ID.3 / Vs: VW ID.3
15.12.20 - klo:15:08
Tämä on kuudes uusi vaggine (Leon, Octavia, Touran, Yeti, Octavia, ID.3). Aivan ylivoimaisesti paras, mikään muu ei ole edes lähellä.

#33
ID.3 / Vs: VW ID.3
19.11.20 - klo:13:40
Lainaus käyttäjältä: ITbites - 19.11.20 - klo:13:23
Oliko tässä lämmitetty akku?

Akulle on lämmitys ja jäähdytys
#34
ID.3 / Vs: VW ID.3
19.11.20 - klo:08:03
Lainaus käyttäjältä: -TS- - 18.11.20 - klo:14:24
ID.3:ssa on myös lämpövastus tuomassa lisälämpöä.
Itsehän epäilen että toimiiko koko hiiskatin lämpöpumppu - sen verran radikaali ero on ajomatkaennusteessa, jos lämmitys on päällä vs ei ole.

Omalla kohdalla alkaa mietityttää että taidan alkaa vaatimaan kaupan purkua kohta;
1) 420 km WLTP-range on todellisuudessa 290-310 km, eli 100 km jää lyhyeksi. On meinaan aika paljon tuo. (En kaahaa, ajan hyvin kevyellä kengällä ja ennakoiden)
2) latausteho pitäisi olla max 100kW. Tuollaisiin tehoihin pääsee VAIN ionity-asemalla ja hetkellisesti. yli 30% varaustilan jälkeen latausnopeus tippuu reilusti, yli 40% varauksessa mennään jo alle 50 kW:n
3) 50 kW laturilla päästään ehkä max 42 kW lataustehoihin
Ajan paljon pitkää matkaa, en ole ollenkaan tyytyväinen tähän tilanteeseen. Autosta on ohjelmistotkin päivitetty, ei ollut siitäkään mitään apua.

(vertailun vuoksi.. https://insideevs.com/news/446793/volkswagen-id3-pro-dc-charging-test/ )

1) Pätkä-ajossa vai pidemmällä matkalla? Pätkä-ajossa korostuu toistuvat esilämmitykset / auton lämmittäminen ja kulutus näytää korkeammalta kun mitä se on pidemmässä ajossa. Pidemmässä ajossa range on siis parempi kun miltä se näyttää normaalin arkiajon perusteella.
2) Millaisella ajolla? Kylmä akku? Näillä keleillä vaaditaan alle runsaasti ajoa että päästään tuonne 100kW tehoon. Kylmään akkuun ei vaan sähkö mene vauhdilla. Oletko kokeillut niitä muita kun Ionity asemia samanlaisella akun lämpötilalla / varaustilalla kun Ionity?
3) Akun varaustila ja lämpötila? Laturin malli? Niissäkin on eroja, kaikki ei anna mihinkään autoon 50kW vaikka niin luvataan. Esim se ?yleisin? Tritium on raporttien mukaan vähän vajaatehoinen.
#35
ID.3 / Vs: VW ID.3
28.10.20 - klo:14:35
Nissanille kävi vähän sama kun BMW:lle. Kummallakin mallit ulkona ennen aikaansa. Sitten jostain syystä siirryttiin nukkumaan. Nykyään Leaf ja i3 ovat auttamatta jäljessä. Sitten tulikin taas kiire, kummaltakin tulossa uutta muttä koska? Ehkä vielä kuitenkin ehtivät peliin mukaan. Toyota sensijaan, voivoi...

Pikainen vilkaisu Golf hinnastoon kertoo halvimman mallin olevan 25tâ,¬. Halvin ID.3 30tâ,¬. Erotuksella saa 50tkm bensat. 50tkm jälkeen ID.3 on halvempi ajaa. Jos katsellaan leasing-firmojen hintoja niin samanhintaiset polttomoottori ja sähköautot ovat about samanhintaisia liisata, eli firmojen mielestä jälleenmyyntiarvot ja huoltokulut yhteensä samassa. Mahdoton sanoa ihan varmasti kenenkään mutta luotetaan ammattilaisiin. Trendi on selvä, sähköautolla on tulevaisuudessakin käyttöarvoa. Polttomoottori sensijaan, saako sellaisella enää edes ajaa 10v päästä? Tai haluaako kukaan sellaisella enää ajaa 10v päästä?

Mutta taitaa olla tämä jorina jo väärässä ketjussa, ehkä paremmin sopisi tuonne yleiseen sähköautoketjuun.

Jokatapauksessa, ID.3 laskee hintoja, myös muilla valmistajilla koska on pakko.
#36
ID.3 / Vs: VW ID.3
28.10.20 - klo:12:20
ID.3:lla alkaa olemaan jo vaikutusta markkinoilla. Nissan Leaf:stä on jo alennuksia kummallakin akkukoolla (alle 30tâ,¬ ja alle 40tâ,¬). Samoin törmäsin Kia e-niroon 4500â,¬ alennuksella, taisi olla deltan mainos. Syytä onkin alentaa hintoja noissa kun ovat vanhempaa tekniikkaa. e-niro ei nyt sentään ihan toivoton ole vaikka onkin polttis-konversio ja etuvetoinen, siinä on sentään akun lämmönhallinta. Leaf tulee olemaan vaikeuksissa ilman akun lämmönhallintaa, chademo-latauksen ja 1-vaihe AC latauksen kanssa. Nykyiset alennukset eivät tule riittämään kun ID.3:n 30tâ,¬ malli tulee saataville (alkuvuodesta?) Toki ei moni ostaja varmaan noiden päälle ymmärrä, myyjät vielä vähemmän. Voi tulla pettymyksiä uuden Nissanin kanssa vielä.

Hyvä näin, "liian kallis" alkaa olemaan jo vanha argumentti sähköautoa ostettaessa.
#37
ID.3 / Vs: VW ID.3
26.10.20 - klo:19:04
Nyt oli kyllä niin sekava kertomus että ei oikein tiedä mitä on tapahtunut. Vahva veikkaus että softavikoja on lähdetty paikkaamaan vaihtamalla "jotain".

Toki jos autoja on toimitettu jotain 30000 niin onhan niissä jossain toki joku osa rikki. Mutta erittäin harvinaista anyway. Helposti on 10 kertaa vähemmän rautavikoja kun ei ole enää niitä perinteisiä vikapaikkoja olemassa.
#38
ID.3 / Vs: VW ID.3
26.10.20 - klo:18:28
Kohtuu laajasti seuraan ID.3 osalta eri foorumeita. Yhtään HW vikaa en muista nähneeni. Softassa kaikki ongelmat, se on korjattavissa.

Vanhasta maailmasta esimerkkinä muinainen omistamani Touran jota ei saatu kuntoon 4v/120tkm aikana. Pumppusuuttimia, antureita, DSG/kaksoismassa jne. Kaikki niistä vanhan maailman vikoja, vastaavia osia ei edes ole ID.3:ssa.
#39
ID.3 / Vs: VW ID.3
26.10.20 - klo:13:09
Tässä tuntuu menevän sekaisin vanha maailma ja uusi maailma. Jos vanhassa maailmassa meni ostamaan keskeneräisen auton niin sen kanssa sitten oli naimisissa siihen asti kun sen sai myytyä. Viat oli ja pysyi. Uudessa maailmassa varsinaisessa autossa ei ole juuri mitään mikä voisi mennä rikki. Softalla päivittyy kaikki. Ei ole väliä ostatko sen ensimmäisen myydyn auton vai vasta vuoden päästä, samat päivitykset tulee kumpaankin. Mielummin ajan autolla jo nyt ja otan päivitykset vastaan kun niitä on. Itseasiassa olisin mielellään ottanut auton jo aikaisemmin vielä enemmän kesken olevalla softalla vain siitä syystä että rattiin olisi päässyt ennemmin.

Mitään ajoa pysäyttävää ei ole tullut vielä vastaan, jokunen ACC/Travel Assist virheilmoitus joka on poistunut itsestään heti tai viimeistään käynnistämällä auto uudestaan. Edelleen usean tuhannen kilometrin jälkeen nostaa rennon hymyn huulille tämä auto, on niin mukava ajella. Tulee ihan tyhjästä keksittyä ajoja että pääsee rattiin. Ajaminen ei maksa juuri mitään, senkin nauttii kyydistä ja maisemista (autohan ajaa suurimman osan matkasta ilman minun puuttumista menoon)

#40
ID.3 / Vs: VW ID.3
17.10.20 - klo:22:30
En suostuisi polttomoottoriautoa enää ostamaan. Säästölinjaa en ole vielä ID.3 (sisustuksesta)  löytänyt. Ihan jiirissä, samaa tasoa esim greenline Octavian kanssa. En toisaalta hivele auton sisäpaneeleita kokoaikaa ja pidän housutkin jalassa ajaessani. En tiedä sitten miten muut autoa käyttävät :)
#41
ID.3 / Vs: VW ID.3
07.10.20 - klo:20:48
Here on edelleen, ainakin ID.3:ssa
#42
ID.3 / Vs: VW ID.3
07.10.20 - klo:16:37
Here karttoja voi korjata täältä: https://mobile.mapcreator.here.com/editmode/
#43
ID.3 / Vs: VW ID.3
25.09.20 - klo:10:54
Se on nyt kaksi viikko takana uudella autolla. Todella tyytyväinen olen kokonaisuutena.

On kyllä vaivaton ajaa, etenee kuin juna, ei välitä tien kunnosta tai urista. "Eleetön" on varmaan paras termi kuvaamaan menoa, ei pärinää, tärinää eikä kolinaa. Play-polkimesta kun painaa niin lähtee kun ritsasta ammuttuna. Eihän tämä nyt ihan Teslojen veroinen tykki ole mutta pesee 99% polttis-autoista arkikäytössä kiihtyvyydessä.

Luistonesto toimii hienosti märällä asfaltilla, myös risteyksistä lähtiessä ja heti kääntyessä voi huoletta tallata polkimen pohjaan, vähän antaa luistoa - sellainen tunne on että kumpikin takarengas vetää tasaisesti. Ei enää etuvedon puskua eikä renkaiden pomppimista. Eikä etuvetoa raaski edes risteyksestä kiihdyttää noin koska säälii vetoniveliä.

Hiljainen on, todella hiljainen. Moottoriäänien puuttuessa rengasäänet korostuvat. Kaikenlainen tuulen suhina on kokonaan pois, myös isommassa nopeudessa. Kaikki ääni tulee renkaista. Aluksi saattaa hämätä niin että kuulostaa todellista äänekkäämmältä kun ei ole rengasmelua peittäviä muita ääniä. Alustasta riippuen voi olla jopa lähes äänetön tai sitten jotain kuuluu renkaista.

Avustimet ovat ehkä silti parhaita. Travel Assist (Max versiossa) hoitaa homman, ajelee autolla "itsestään", eipä menoon tarvitse puuttua mitenkään. Normi tie, missä kaistaviivat niin automatiikka hoitaa. Pysyy kaistalla, säätää nopeuden. Liikennevalot ja risteykset pitää vielä hoitaa kuskin toimesta. On tämä rentoa menoa nykyään.

Jokunen ohimenevä softabugi on tullut vastaan. Vielä kun ne korjataan niin ei mitään valittamista. Suosittelen!
#44
ID.3 / Vs: VW ID.3
24.09.20 - klo:16:41
Battery Life kanavan testissä oli kapasiteetti yli 57kWh. Yläpuolella hyvin kirjoitettu, komppaan sitä.
#45
ID.3 / Vs: VW ID.3
22.09.20 - klo:15:02
Lainaus käyttäjältä: Iku - 22.09.20 - klo:14:58
Tietääkö kukaan miten ID.3:sen ostajille luvattu 600â,¬:n latausetu toimii. Millä asemilla voi ladata ja miten maksu hoituu. Myyjäni ei tätä oikein tiennyt.

Saldo kirjautuu Volkkarin We Charge latauskortille. Kortin voi tilata We Connect ID sovelluksen kautta. Tällä hetkellä voi käyttää Virta ja Ionity asemia. K-lataus pitäisi tulla "pian"
#46
ID.3 / Vs: VW ID.3
19.09.20 - klo:15:48
Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 19.09.20 - klo:12:39
Videoista näkyy, että kapea ja syvä syvennys on. Sinne ei mahdu sukolatausjohto. Tiukkaa tekee mahtuisiko sinne yhtä aikaa: Type-2 johto, renkaanpaikkapullo ja kompura. Ensiapupakkaus ei noiden lisäksi ainakaan enää mahdu, mutta se ehkä voisi olla sisällä. Kontissa ei ole erotettua tilaa reunoilla, johon voisi osan pakollisista tavaroista laittaa.

Kaikki mainitut tavarat mahtuvat sinne syvennykseen, minulla on näin. Tai, no EA pakkaus on tavaratilan kyljessä olevassa kolossa. Toinen EA on etuoven lokerossa apukuskin puolella.
#47
ID.3 / Vs: VW ID.3
04.06.20 - klo:13:11
Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 04.06.20 - klo:10:36
Veikkaan että ei tule ensimmäistäkään asiakastoimitusta Suomeen kuin ehkä joskus loppuvuonna. Voi jopa mennä ensi vuoteenkin.

Sinä olet normaalisti minulla ignoressa mutta mielenkiinnosta painoin "näytä viesti". Jos autoja tulee Suomeen tänävuonna niin lupaatko poistua palstalta pysyvästi, et myöskään tee uutta nimimerkkiä niinkuin tähän asti? Jos ei tule niin minä poistun. Diili?
#48
ID.3 / Vs: VW ID.3
28.02.20 - klo:13:06
Samat perättömät huhut kiertävät aina vain uudestaan.
VW toteaa että ei ole totta, aikataulu pitää.
https://twitter.com/vwsachsen_de/status/1232954158652653569

Eikä se Teslan softa toimi, vaatii buuttia säännöllisesti.

VW toki voisi napakammin tarttua noihin huhuihin ja ottaa tilanteen haltuun.
#49
ID.3 / Vs: VW ID.3
27.02.20 - klo:13:01
VW on kuitenkin julkisesti vaihdettu osakeyhtiö. Jos massiivisia ongelmia olisi niin niistä pitäisi ilmoittaa jo lainsäädännön takia. Mitään ei ole kuulunut. Kesä 2020 on edelleen luvattu aikataulu (keski-euroopan kesä, joka jatkuu syyskuulle)

Tuo "ensivuonna" oli puheissa heti vuodenvaihteen jälkeen kun kaikki eivät oleet huomanneet vuoden vaihtuneen.
2019 loppuvuonna oli siis lähetetty tilaajille tietoa että ensikesänä näitä saa. Nyt joku puusilmä oli lukenut samaa postia 2020 puolella ja tulkinnut että "ensivuonna" olisikin 2021...
#50
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
25.02.20 - klo:13:00
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 20.02.20 - klo:20:04
Auton  lataus elektroniikassa se vika on. Ei auton mukana tulleella johdossa. Kun lähetin Charge Amps johtoni tehtaalle niin sieltä tuli vastaus. Ovat testanneet ja johto toimii moitteettomasti. Testasin oman Charge ampin esittely autossa ja teki saman tiltin.
Kuinka monella on vikaa kun ei voi ladata max virralla? Tehtaan täytyy reagoida ja heti.
Jokin hyvitys meidän pitäisi saada.

Jos vika olisi autossa sen pitäisi näkyä myös type 2 latureissa (julkisissa)
#51
ID.3 / Vs: VW ID.3
15.01.20 - klo:13:26
Hei mutta täälähän on estolista, vinkiksi muillekkin:
Profiili -> Muokkaa profiilia -> Kaveri/estolista -> Muokkaa estolistaa -> Jäsen: the_kapu -> Lisää
#52
ID.3 / Vs: VW ID.3
15.01.20 - klo:12:03
Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 15.01.20 - klo:11:52
ID.3:ssa pahoja ohjelmisto-ongelmia, jää asiakkaan vastuulle:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenin-uutta-sahkoautoa-vaivaavat-ohjelmisto-ongelmat-myynnin-aloitusta-ei-kuitenkaan-lykata/3daf9b7f-929b-49b4-add9-84c26bdddab3

Satusetä Kapu, kuka kusi sun muroihin?

Kaikki on aikataulussa ainakin vielä. Kesä 2020 toimitus.
#53
ID.3 / Vs: VW ID.3
08.01.20 - klo:12:45
Yön yli nukuttua vaikuttaa edelleen hyvältä. Max varustelussa on melkein kaikki mitä konserni tarjoaa (ja myös sellaista mitä muihin ei saa). Ã,,kkipäätään ei tule mieleen kuin sähkötoiminen takaluukku ja penkinlämmittimet takaa jotka jää puuttumaan. Tilaukseen menee ellei jotain pommia vielä paljastu varustelusta. Vielä tuntuu että yksityiskohtia hierotaan, aivan yksityiskohtaista varustelua ei ole julkistettu.
#54
ID.3 / Vs: VW ID.3
07.01.20 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: VW:t - 07.01.20 - klo:23:32
Ja kun lisää yhdenkin varusteen, niin pompsahtaa yli 50te.

1st editioniin ei saa erikseen varusteita. Ne on kaikki paketeissa.
#55
ID.3 / Vs: VW ID.3
07.01.20 - klo:21:29
Hyvä että Max jää alle 50tâ,¬, saa veroalennuksen.
#56
ID.3 / Vs: VW ID.3
07.01.20 - klo:21:28
1st edition hinnat ja varusteet. Toimitus elo-syyskuu.

#57
ID.3 / Vs: VW ID.3
07.01.20 - klo:14:37
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 06.01.20 - klo:10:17
- takapenkillä on vain kahdet turvavyöt eli auto olisi rekisteröity oletuksena 4:lle

77kWh mallissa.
#58
ID.3 / Vs: VW ID.3
27.12.19 - klo:19:22
Alkuperäinen suunnitelma oli tehdä autoja varastoon ja toimittaa kesällä. Eli ihan alkuperäisen suunnitelman mukaan mennään.
#59
Mii / Vs: Mii electric
28.11.19 - klo:08:43
Lainaus käyttäjältä: Heiska71 - 27.11.19 - klo:22:46
20 000km ajava säästää sähköllä puhdasta rahaa sen 1600 euroa vuodessa

Tätä tuntuu monen olevan vaikea käsittää. Lisäksi huolloissa säästää reilusti. Pelkkä polttoainesäästö kattaa auto oston. Miksi ajaa jollain iänkaiken vanhalla rottelolla kun voisi ajaa uudella autolla 5-10v? 10v päästä voi laskea jäännösarvoksi 0â,¬, kaikki tuon yli on voittoa.
#60
ID.3 / Vs: VW ID.3
25.11.19 - klo:11:16
Tässä kuvassa näkyy. Vasemmalla on valkoinen 1st. Turkoosi ja tummanharmaa ovat plus ja max mallit. Perus 1st ajovalot ovat erilaiset. Mutta ledit silti.

(Tässä linkissä vähän isompana ko kuva)
https://www.autoexpert.ro/preturi-volkswagen-id-3-1st-cat-costa-primul-model-id-in-romania/


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy