Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Ajassa 5:50 näkyy volvon vaihteiston nopeus. Eipä sekään niin hätäinen ole.  ;D En oo ite tuota "uutta" volvoa testannu.

https://youtu.be/-vxD4-fscfI
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tet

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 05.11.19 - klo:12:26
Juuri tämän olen nyt reilun puolen vuoden DSG-ajelun aikana huomannut, ja on kyllä oikeasti ärsyttävää  >:( Verrokkia muihin automaatteihin ei ole, ja omat aiemmat olleet manuaaleja. Mutta laatikko tosiaan pitää selvän tuumaustauon kun kaasua polkaisee napakammin.

Oletko kokeillut sport-moodissa? Aika ripeästi vaihtaa minussa S-asennolla. Sanoisin melkein, että jos siinä jotain viivettä vielä huomaa, niin se lienee sitten turboviive.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: tet - 05.11.19 - klo:14:53
Oletko kokeillut sport-moodissa? Aika ripeästi vaihtaa minussa S-asennolla. Sanoisin melkein, että jos siinä jotain viivettä vielä huomaa, niin se lienee sitten turboviive.

Pitääpä ihan ajatuksen kanssa testata. Muuten en tuosta sport-asennostakaan oikein tykkää, kun vedättää kierrokset taas vähän liiankin korkealle. Tarttis olla oma mode sportin ja normin väliltä  ::)
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

gunman

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 05.11.19 - klo:12:26
Juuri tämän olen nyt reilun puolen vuoden DSG-ajelun aikana huomannut, ja on kyllä oikeasti ärsyttävää  >:( Verrokkia muihin automaatteihin ei ole, ja omat aiemmat olleet manuaaleja. Mutta laatikko tosiaan pitää selvän tuumaustauon kun kaasua polkaisee napakammin.

Olen ajanut kolmea eri dsg-vaihteista autoa ja kaikissa olen huomannut saman ominaisuuden.
Tässä omassani (märkä seiska) tuo ominaisuus on pahin, liekö sitten vika...

Tilanne missä saa lootan aina hyppäämään on tosiaan sellainen, että kun lähestyy risteystä missä punaiset.
Höllään kaasun, auto rullaa, joutuu ehkä painamaan hieman jarrua ennen risteystä.
Valot vaihtuvatkin vihreäksi ennenkuin vauhti on pysähtynyt, tästä kun sitten kaasua painaa matkaa jatkaakseen,
niin kyllä nykäisee.. Kaasun asennosta riippuu paljonko nykäisee.
Varovaisella kaasun annostelulla tästä selviää välillä ilman nykäisyä, mutta jos reippaammin polkaisee, niin nykäisy
muuttuu melkeimpä paukahdukseksi.

Niinkuin sanottu, olen paria muuta dsg-vaihteista omani lisäksi kokeillut lyhkäisesti ja kaikissa olen tämän saman
havainnut. (ainakin omalla ajotavallani ja reitilläni)
Olen pitänyt tätä ominaisuutena, mutta tiedä häntä..
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

jt

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 05.11.19 - klo:15:56
Pitääpä ihan ajatuksen kanssa testata. Muuten en tuosta sport-asennostakaan oikein tykkää, kun vedättää kierrokset taas vähän liiankin korkealle. Tarttis olla oma mode sportin ja normin väliltä  ::)
S-moodi vedättää kierrokset korkealle kiihdyttäessä/hidastaessa, mutta kun laitat vakkarin päälle ja ajat tasaista nopeutta, myös S-moodi heittää kierrokset samalle tasolle kuin D, tosin ei ehkä yhtä nopeasti. Mutta joo samaa mieltä, ei tarvisi nostaa kierroksia yli 2000:nen 1 ja 2 vaihteilla.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jt

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 05.11.19 - klo:06:54
Eikö dsg:llä voi pitää kaasua liukkaalla pohjassa kun luistonesto estää sutimasta? Vai tarkoitetaanko tällä sutimattomuudella ettei luistonesto pääse töihin vielä? Manuaalilla lähdöt ei sudi ja voi kaasuttaa reippaasti.
Jos viittaat edelliseen viestiini, tarkoitin tällä sutimattomuudella sitä että kun kiihdyttää sopivasti, ei sudi liukkaalla ajaessa, vaan vauhti kiihtyy ripeästi kun energiaa/aikaa ei huku sutimiseen eikä vaihteen vaihtoihin kun DSG vaihtaa suuremmalle käytännössä lähes viiveettä ja veto jatkuu. Toki jos painaa enemmän kaasua silloin saa kyllä renkaat sutimaan, mutu-tuntumalla kiihdytys ei ole niin tehokas silloin.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Routa

Lainaus käyttäjältä: gunman - 05.11.19 - klo:19:33
Olen ajanut kolmea eri dsg-vaihteista autoa ja kaikissa olen huomannut saman ominaisuuden.
Tässä omassani (märkä seiska) tuo ominaisuus on pahin, liekö sitten vika...

Valot vaihtuvatkin vihreäksi ennenkuin vauhti on pysähtynyt, tästä kun sitten kaasua painaa matkaa jatkaakseen,
niin kyllä nykäisee.. Kaasun asennosta riippuu paljonko nykäisee.
Varovaisella kaasun annostelulla tästä selviää välillä ilman nykäisyä, mutta jos reippaammin polkaisee, niin nykäisy
muuttuu melkeimpä paukahdukseksi.

Kymmenkuntaa DSG-autoa on tullut ajettua ja kaikista tuo löytyi, joten pidän ominaisuutena. Siellä on esivalittuna väärä vaihde ja laatikko empii hetken hakiessaan eri vaihteen, kun piti ja paukauttaa sitten kytkinpommilla sen sisään. Mehumaijan ei tarvitse tuota suorittaa, kun se voi laittaa minkä tahansa vaihteen seuraavaksi sisään samalla nopeudella.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Jos tiedät tuon ominaisuuden, niin miksi sillä tavalla täytyy toimia? Vaarallista liikkumista jos ei yhtään voi ennakoida. Yhtälailla manuaaliautollakin on hyvä ennakoida tulevaa. En ymmärrä sitä, että liikenteessä tulisi jatkuvasti sellaisia tilanteita, että tuollainen tulee ongelmaksi. Ehkä kannattaisi ostaa sitten mehumaija, tai alkaa miettimään omaa ajotapaa uusiksi?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mfroberg

#1058
Lainaus käyttäjältä: gunman - 05.11.19 - klo:19:33
Olen ajanut kolmea eri dsg-vaihteista autoa ja kaikissa olen huomannut saman ominaisuuden.
Tässä omassani (märkä seiska) tuo ominaisuus on pahin, liekö sitten vika...

Tilanne missä saa lootan aina hyppäämään on tosiaan sellainen, että kun lähestyy risteystä missä punaiset.
Höllään kaasun, auto rullaa, joutuu ehkä painamaan hieman jarrua ennen risteystä.
Valot vaihtuvatkin vihreäksi ennenkuin vauhti on pysähtynyt, tästä kun sitten kaasua painaa matkaa jatkaakseen,
niin kyllä nykäisee.. Kaasun asennosta riippuu paljonko nykäisee.
Varovaisella kaasun annostelulla tästä selviää välillä ilman nykäisyä, mutta jos reippaammin polkaisee, niin nykäisy
muuttuu melkeimpä paukahdukseksi.

Niinkuin sanottu, olen paria muuta dsg-vaihteista omani lisäksi kokeillut lyhkäisesti ja kaikissa olen tämän saman
havainnut. (ainakin omalla ajotavallani ja reitilläni)
Olen pitänyt tätä ominaisuutena, mutta tiedä häntä..

Hmm, oma märkä seiskasi lienee eri mallia kuin minun Golfissani jossa on tämä uuden sukupolven märkä DSG7(DQ381). Olen nyt kaksi päivää yrittänyt saada oman laatikkoni empimään tai nykäisemään tai tekemään edes jotain häiritsevää hasardia. Ei ole vielä onnistunut vaikka miten väitettäisiin että kaikki ne sitä tekee.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuohon rekan ohitukseen, jos se halutaan tehdä nopeasti niin käytetään keppiä takana jolloin aski on valmiiksi hyvän kiihtyvyyden alueella ja kaasun vaste toimii terävämmin. Ohituksen jälkeen tai sen loppuvaiheessa käyttää taas keppiä takana. Tämäkin vain jos haluaa, ei ole pakko.

BTW, missä normihintaluokan(esim. 25-35tâ,¬) tavallisen kansan pirsseissä on sitten näitä DSG:tä parempia automaatteja?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.11.19 - klo:08:04
Jos tiedät tuon ominaisuuden, niin miksi sillä tavalla täytyy toimia? Vaarallista liikkumista jos ei yhtään voi ennakoida. Yhtälailla manuaaliautollakin on hyvä ennakoida tulevaa. En ymmärrä sitä, että liikenteessä tulisi jatkuvasti sellaisia tilanteita, että tuollainen tulee ongelmaksi. Ehkä kannattaisi ostaa sitten mehumaija, tai alkaa miettimään omaa ajotapaa uusiksi?
Mistää sää oikein revit näitä oletuksia ettei yhtään ennakoida tai muutakaan. Kaupunkiliikenteessä nyt välillä tulee tuollaisia tilanteita, jos ei ihan halua nyhveröidä liikenteen tukkona jne.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

TM:sta lainattua:
"Oikeastaan ainoa kaupunkiajoon liittyvä miinus tulee tilanteissa, joissa hidastetaan melkein pysähdyksiin, mutta sitten jatketaankin matkaa. Tällöin vaihteisto on jo ehtinyt hakea liian pienen vaihteen ja matkan jatkamiseen tulee pieni ryppy. Tuntuisi, että auto jaksaisi hyvin liikkua isommallakin vaihteella. Vaikutti siltä, että ominaisuuteen tuli parannusta 30 000 kilometrin huollossa, mutta ilmiö palasi testin edetessä ennalleen."

Eli ei kaikissa tilanteissa se mehumaijakaan autuaaksi tee ajokokemusta. Kyseessä siis xc40 käyttötesti.

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 06.11.19 - klo:09:40
Kyllähän manuaalikin nykäisee jos riteyksestä lähtee ja painaa tallaa reiiummin. Täytyy suhteellistaa näitäkin asioita.
Manuaalissa vaihde ei vaihdu sattumalta aiheuttaen nykäisyä ja liikkeelle lähtö on kuskin ajotavasta kiinni, kuten dsg:llä lähtökin. Tämä keskustelu tuntuu kulminoituvan kuskien ongelmiksi, eikä niinkään tekniikan.

Lainaus käyttäjältä: Routa - 06.11.19 - klo:09:46
Mistää sää oikein revit näitä oletuksia ettei yhtään ennakoida tai muutakaan. Kaupunkiliikenteessä nyt välillä tulee tuollaisia tilanteita, jos ei ihan halua nyhveröidä liikenteen tukkona jne.

Itse olen ikäni opetellut ajamaan mahdollisimman tekniikkaa säästävästi ja mukavaksi kyytiläisille. Siihen kuuluu tekniikan omaksuminen ja ennakointi hyvin vahvasti.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.11.19 - klo:09:49
Itse olen ikäni opetellut ajamaan mahdollisimman tekniikkaa säästävästi ja mukavaksi kyytiläisille. Siihen kuuluu tekniikan omaksuminen ja ennakointi hyvin vahvasti.
Ok, ja tuon takia voit tehdä oletuksen, että muut ei siihen kykene. No ei siinä. Jatkakaa siellä erinomaisuuden jalustalla.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 06.11.19 - klo:09:55
Ok, ja tuon takia voit tehdä oletuksen, että muut ei siihen kykene.
Kommenteista päätellen näin voisi päätellä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.11.19 - klo:09:57
Kommenteista päätellen näin voisi päätellä.
Kommenteista päätellen sä oot se, joka liruttaa liikennevaloihin tukkien pääsyn kääntyvien kaistalle, jossa palaa vihreät ja näin ollen aiheutat lisää ruuhkia ja liikenneraivoa.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Just näin. Tai sitten moni perässäni oleva pääseekin valoista, eikä ruuhkaa synny, kun ajaminen ei ole äkkipikaisen nykivää, vaan ennakoivaa ja ripeää.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Entinen VAG-kuljettaja.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.11.19 - klo:17:30
Mitä nyt en tajunnut? Tähän aihealueeseen jatkoin. Tästä ollut hetken puhe tässä.En minä netissä keskustellessa mieltäni voi pahoittaa. Et ilmeisesti ymmärrä ennakoinnin ja automaatin ennustamisen merkitystä toisille kuskeille? Automaatti ei osaa ennustaa tulevaa maastoa, eikä kuskin tarvetta tehdä jotain hätäistä. Toisille se näyttää täällä olevan ongelma, ei minulle ja sinulle. Koitin valaista sitä aiemmin. Kyllä joo, pääsääntöisesti dsg:t on toimineet ajossani ok, ei suurta moitteen sijaa. Haluan silti itse päättää vaihtamisesta ja siihen on syynsä.
Manuaalin tavoin automaatti ei ennusta tulevaa, mutta molempia voi manuaalisesti käyttää tulevaa ennakoiden. Omissa DSG:llä varustetuissa autoissani tuolle manuaalikäytölle ei juurikaan ole ollut tarvetta, koska laatikko hoitaa homman ongelmitta näin reaktiivisestikin ilman tärinöitä, nykimisiä ja sutimisia.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.11.19 - klo:10:49
Manuaalin tavoin automaatti ei ennusta tulevaa, mutta molempia voi manuaalisesti käyttää tulevaa ennakoiden. Omissa DSG:llä varustetuissa autoissani tuolle manuaalikäytölle ei juurikaan ole ollut tarvetta, koska laatikko hoitaa homman ongelmitta näin reaktiivisestikin ilman tärinöitä, nykimisiä ja sutimisia.
Nimenomaan näin kuski on se ennustaja. Sen vuoksi en itse automaateista pidä. Dsg toimii kuitenkin hyvin, jos kuski on sinut sen kanssa ja ottaa sen ominaisuudet huomioon.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tsi1490

DSG:llä sujuu mukavasti ennakoivakin ajo. Taidan kuitenkin olla ainoa, joka ajaa kaupungissa automaatilla käyttäen paljon vapaata. Aivan samoin ajan manuaalilla.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Routa - 06.11.19 - klo:10:04
Kommenteista päätellen sä oot se, joka liruttaa liikennevaloihin tukkien pääsyn kääntyvien kaistalle, jossa palaa vihreät ja näin ollen aiheutat lisää ruuhkia ja liikenneraivoa.

Tuollaisia liruttelijoita aika harvoin näkee. Tuosta tarinastasi tulevat kuitenkin mieleen ne lukemattomat tapaukset, jotka kiihdyttävät punaisia päin vain päästäkseen jarruttamaan - joka aamu samoissa paikoissa. Kuvittelevat varmaan olevansa jotenkin nopeita, vaikka eivät saa kuin polttoainetankin tyhjenemään nopeasti. Sitten ihmetellään DSG:n nykäystä, kun vuoroin seisotaan jarrulla ja kaasulla.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 06.11.19 - klo:11:03
DSG:llä sujuu mukavasti ennakoivakin ajo. Taidan kuitenkin olla ainoa, joka ajaa kaupungissa automaatilla käyttäen paljon vapaata. Aivan samoin ajan manuaalilla.
Et ole ainoa. Tuo rullaustoiminto on toiminut omissa DSG-autoissani tosi hyvin tehden ennakoivasta ajosta helpompaa.

tet

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.11.19 - klo:10:54
Nimenomaan näin kuski on se ennustaja. Sen vuoksi en itse automaateista pidä. Dsg toimii kuitenkin hyvin, jos kuski on sinut sen kanssa ja ottaa sen ominaisuudet huomioon.

Nämä määritelmäthän sopivat myös manuaaliaskiin, kuin nenä päähän. Manuaali toimii hyvin, jos kuski on sinut sen kanssa ja ottaa sen ominaisuudet huomioon. Monasti vain automaatti, myös DSG, toimii siten, ettei ihan kaikkea tarvitse kuskin huomioida, kuten manuaalissa. Automatiikkakin onnistuu ainakin osittain, toisin kuin manuaalissa, jossa sitä ei ole.

Kokemukset DSG:sta aivan varmasti vaihtelevat sen mukaan, millainen ajotapa kuskilla on. Toiset sykkivät, toiset ajelevat rauhallisemmin ihan luonnostaan, eivät siis DSG:n pakottamana. Toki kokemus askista on näillä kuljettajilla erilainen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Nupe

Otsikon kyssäriin vastatakseni,

- Siksi, että niitä vielä saa
- Siksi, että vielä pystyy vaihtamaan itse vaihteita
- Edullisempi
- Pääsääntöisesti taloudellisempi
- Ajamaan tuli opeteltua 45 vuotta sitten traktorilla, jossa toki synkronoimaton vaihteisto. Edelleen menee 135 massikan vaihteet rusahtamatta päälle ylös ja alas. Vaihtaminen on paitsi kivaa, myös lihasmuistissa ja tuntee hallitsevansa autoa
- Kärryn - edes kevytperäsellaisen - vetämiseen ottaisin ennemmin manuaalin

DSG:tä puoltaisi pari jossitteluseikkaa:
- Jos kuitenkin tulisi tilanne, että parin vuoden päästä vaihtaisi toiseen, niin ilmeisesti DSG:n saisi nykyään paremmin kaupaksi? Takuun loppumisen ja 100 tkm jälkeen tilanne saattaisi taas muuttua
- Jos vaikka tulisi käsi- tai jalkavamma, niin tomaatilla/DSG:llä voisi ajella ilman auton vaihtoa, 
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

batman14

Ostin manuaalivaihteisen koska automaattia ei ole tai ollut saatavilla Seat Ibiza 1.5TSI EVO koneen yhteyteen. Hinnaltaan 1.0TSI DSG olisi ollut jopa vähän kalliimpi, ja sylintereitä yksi vähemmän ja tehoa 35 hv vähemmän. Hetken puntaroin, mutta halusin isomman koneen. Manuaali sopii itse asiassa aika hyvin tuollaiseen pieneen autoon. Seuraava auto on kuitenkin melko varmasti automaatti.

gunman

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 06.11.19 - klo:09:35
Hmm, oma märkä seiskasi lienee eri mallia kuin minun Golfissani jossa on tämä uuden sukupolven märkä DSG7(DQ381). Olen nyt kaksi päivää yrittänyt saada oman laatikkoni empimään tai nykäisemään tai tekemään edes jotain häiritsevää hasardia. Ei ole vielä onnistunut vaikka miten väitettäisiin että kaikki ne sitä tekee.

Juu, autossani lienee DQ500
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

SIN

manuaalivaihteinen on huomattavasti luotettavampi ja huoltovapaa. Korjaamot rahastaa järjettömiä summia automaattilaatikon korjauksesta tai vaihdosta ja hyvin usein niissä on jotain vikaa. Huuhteluöljynvaihto on työläs ja korjaamolla teetettynä kallis. Manuaalia ei tarvi huoltaa.

Momentinmuuntimella varustetut automaatit nimensä mukaisesti muuttaa momenttia ja kaasuun vaste ei ole samanlainen kuten manuaalissa.

b1mpo

Momentinmuuntimet ovat nykyään melko hyviä tehohäviöiden suhteen. Aivan erilaisia, kuin ennenvanhaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: SIN - 11.11.19 - klo:12:24
Manuaalia ei tarvi huoltaa.

Kyllä se on ihan suotavaa vaihtaa öljyt myös manuaalilaatikkoon, jos haluaa siitä pitkäikäisen...

SIN

Onko tästä faktaa? kolmos autolla rullattu 570tkm ja samat öljyt lootassa. Käsittääkseni manuaalille riittää se että sitä öljyä on siellä. Toki ei vaihto huononna sitä.

b1mpo

Fakta on se, ettei siellä vaihteistossa ole suotimia mutua/silppua/karstaa keräämässä. Voiteluaine kuluu myös ja lämpötilamuutokset aiheuttaa jotakin. Voi olla että kestää ja voi olla että ei kestä vaihtamatta pidempään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy