Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - tn62634

#1
No olen ostanut tällä tyylillä vain liikkeistä, joiden takana toimii Daimler AG. Eivät huijaa ja auto on ollut aina mitä pitääkin sekä niissä on takuu, mahdollinen vaihto-oikeus ym. Jos ostaa jostain häkistä niin tottakai auto on syytä nähdä ja maksaa turkkilaiselle käteen.

Pääsee paljon vähemmällä kun sopii kaupat valmiiksi ja auton saa heti mukaansa eikä vasta esim. seuraavana päivänä. Ei se korttimaksukaan saman tien saksalaisella tilillä näy. Lisäksi rekisteröintitoimistot ovat huonosti auki, auto saattaa tarvita katsastaa tai huoltaa ennen luovutusta, pestä asiakasta varten ym.

Jos kysyjällä on hakusessa 2012 tai uudempi Passatin luiskaperä niin ei sitä mistään muualta kannata ostaa kuin VW:n liikkeestä.
#2
Lainaus käyttäjältä: VR6 - 18.04.16 - klo:20:42
Ja itse en ikinä maksaisi penniäkään etukäteen,ehkä poislukien isot merkkiliikkeet mutta miksi pitäisi maksaa ennakkoon???

En tykkää kulkea kolkytdonaa taskussa toisin kuin Andy McCoy. :) Ei se auto siitä miksikään muutu näkeekö sen ennen kuin antaa rahaa, jos kyseessä on iso merkkiliike.
#3
Autoverosian kirjoitus Tuulilasin verkkosivustolta, julkaistu 19.12.2008:

"Maahantuojat korostavat aitojen Suomiautojen paremmuutta käytettyinä tuotuihin verrattuna. Internetin syövereistä löytyi juttu, josta käy selville, mihin tämä paremmuus oikein perustuu. Tuulilasin keskustelupalstalta tuttu nimimerkki Autoverosika kävi itse paikalla tutustumassa asiaan.

Tulipa sitten matkattua vajaat kaksi viikkoa Keski-Euroopassa teekkariporukkaa opastamassa. Vieläkin maksa piipittää niin, että sokeat meinaavat kävellä punaisia valoja päin suojatiellä. Matkaan mahtui niin viinitiloja kuin autotehtaitakin, mitkä nyt koneteekkareita vain kiinnostivat. Matkaan lähdettiin merimatkan jälkeen Rostockin lauttarannasta ja matkaa tehtiin bussilla aina eteläiseen Saksaan saakka.

Mieleenpainuvia kokemuksia voisi listata loputtomiin, mutta ehdottomasti sykähdyttävin vierailukohde oli Stuttgartin vieressä sijaitsevan Sindelfingenin Mercedes-tehtaan vierailu. Vierailu alkoi perinteisillä pullakahveilla ja yritysesittelyllä auditoriossa, mistä sitten siirryttiin varsinaisen tehtaan läpi ”Suomiosastolle”. Isännät olivat tosi pahoillaan siitä, että meidän piti nähdä ohimatkalla perinteisten Keski-Euroopan Mersujen kokoonpanoa ankeissa ja harmaissa tehdashalleissa, mutta toisaalta he iloitsivat sitä, mitä kohta tuleman pitäisi.

Loputtomien käytävien jälkeen päästiin sitten ”Suomiosastolle”, missä tehtiin yksinomaan Suomeen tuotavia Mersuja. Siis todellakin tehtiin, niin kuin vierailun aikana selvisi, eikä vain kokoonpantu Turkista ja Puolasta tuotavista halpisosista. Tehdas oli hätkähdyttävän siisti, lasiseinäinen rakennus. Jopa Pohjanmaan ökyrikkaiden tehdasparonien hallit jäävät selvästi toiseksi. Tehtaan ulkoseiniä ja ikkunoita kiersi jatkuvasti pesemässä kuuleman mukaan alun toistasataa saniteetti-insinööriä. Heti kun lintu onnistui ulostamaan lennosta säihkyville lasiseinille ruman valkoisen läiskän, ryntäsivät saniteetti-insinöörit puhdistamaan lasipintoja jätöksistä. Tämä myös todistettiin käytännössä silmiemme edessä muutaman mahatautisen lokin kaarreltua liian lähellä krapulaista opiskelijaryhmää ja ulostettuaan kiiltäville lasiseinille.

Sisälle rakennukseen mentiin ilmalukon kautta, sillä ”Suomiosasto” oli kokonaan ylipaineistettu tehdashalli. Tämä takaisi kuulemma ehdottoman varman lopputuloksen, koska ilman epäpuhtaudet eivät pääsisi häiritsemään osien koneistusta ja auton kokoonpanoa. Suuret ”keinomunuaiset” katolla huolehtivat puhtaan ilman riittävyydestä, ja puhdistettu ilma puhallettiin tehdashalliin lukuisten suulakkeiden kautta. Pienenä yksityiskohtana mainittiin oppaan toimesta, että kahden vuoden välein raitisilmajärjestelmä uusittiin kokonaan ja vanhat järjestelmät toimitettiin hyvään hintaan lääketeollisuuden tehtaiden käyttöön. Lääketeollisuuden vaatimukset puhdastilojen suhteen kun kuulemma ovat paljon vaatimattomammat kuin ”Suomiosaston” vaatimukset. Happirikas ilma myös piristi krapulaisia teekkareita silminnähden.

Sisällä tehtaassa ahersi alun kolmatta tuhatta työntekijää, joista kaksi kolmasosaa oli laaduntarkkailijoita. Tämä tarkoitti sitä, että yksi ihminen teki työsuoritteen, mikä sitten hyväksyttiin kahden laaduntarkkailijan toimesta ja merkittiin hyväksyttynä työvaiheena tarkkoihin kokoonpanopöytäkirjoihin. Laatu vaikuttikin olevan kohdallaan ja työilmapiiri vaikutti hyvältä. Minulla oli tilaisuus jututtaa kokoonpanijoita ja laaduntarkkailijoita, jotka aidosti ylpeänä tekemästään tuotteista esittelivät tekemisiään. ”Suomiosastolle” pääsi kuulemma vain useamman vuoden työkokemuksen omaavat henkilöt, jotka sitten viimeisessä vaiheessa perehdytettiin laadukkaan työskentelyn saloihin Maybach -linjalla. Vain todelliset ammattilaiset pääsivät perehdyttämisvaiheen jälkeen töihin ”Suomilinjalle” loppujen jäädessä tekemään Maybacheja viereiseen rakennukseen.

”Suomiosaston” koneistuslinja oli täynnä huipputarkkoja saksalaisia ja sveitsiläisiä koneistuskeskuksia, ja jokaisen työstövaiheen jälkeen työn alla olevat osat läpivalaistiin röntgenosastolla huippulaadun varmistamiseksi. Työstökoneiden maksimi-ikä ”Suomiosastolla” on saatujen tietojen mukaan kolme vuotta, minkä jälkeen ne myydään vapailla markkinoilla osan päätyessä siirtoina McLarenin uuteen Paragon-tehtaaseen sen tarpeita palvelemaan. SLR:t ja formula-1 autot siis tehdään näillä sinänsä hyvillä koneilla, jotka eivät kuitenkaan täytä ”Suomiosaston” vaatimuksia. Korilinjakin teki paatuneeseen ammattilaiseen vaikutuksen. Nimittäin kaikki osat viimeistellään yksitellen prässäysvaiheen jälkeen käsin, jonka jälkeen osat päätyvät vielä sinkkikäsittelyyn ennen lopullista kokoonpanoa.

Kaikki vaikutti todella ammattimaiselta tässä vaiheessa ja ei ihmekään, että oppaamme puhisivat tyytyväisinä nähdessään suomalaisvieraiden hyväksyvät katseet. Muutama seikka kävi positiivisessa mielessä silmään tehdaskierroksen loppuvaiheessa, sillä esimerkiksi ”Suomiosastolla” käytettävät johtosarjat ovat varustettu kokonaan kultaisilla liittimillä ja lämmityslaitteet on tehty platinasta. Todella ammattimaista! Kokoonpanon lopuksi autot pakataan vakuumipakkauksiin, missä ne toimitetaan yksitellen lentorahtina Veholle toimitettavaksi edelleen asiakkaille.

Tehdaskierroksen jälkeen siirryimme vielä ”Suomiosaston” auditorioon, missä teekkareilla oli konjakin nauttimisen ohella tilaisuus kysellä näkemästään. Ensimmäinen kysymys koski Suomeen tuotavien Mersujen huonoa varustelutasoa, mihin saatiinkin kaikenkattava vastaus. Tehtaan edustajan mukaan kaikki lisävarusteiden vaatimat mekaaniset komponentit tehdään alihankintana Rolexin ja Longineksen tehtailla Sveitsissä, mikä asettaa omat rajansa lisävarusteiden määrälle. Kaikkiin yksiöihin ei kuulemma riitä varusteita. Esimerkkinä mainittiin kattoluukun mekanismi, minkä tekeminen vie kolme kuukautta Rolexin kellosepiltä. Tehdas ei puutteellista laatua hyväksy, joten Suomeen toimitettavat valioyksilöt ovat siis pakon sanelemina yleensä perusmalleja.

Toinen kysymys koski mahdollisuutta tulla kesäharjoittelijaksi tehtaaseen, johon saimmekin hyvän vastauksen. Tehtaan politiikan mukaisesti teekkarin statuksen omaava henkilö voitaisiin ottaa ainoastaan saniteetti-insinöörin apulaisen apulaisen tuuraajaksi, ja silloinkin hoitamaan vain pyyhinrättien kuivatusta valvotuissa olosuhteissa. Palkka olisi tosin hyvä; noin 4300 euroa ja luontaisetuudet päälle kuukaudessa.

Kolmas kysymys koski palkkoja tehtaalla yleensä, mihin isännät antoivatkin kaikkia tyydyttävän vastauksen. Perustyöntekijä muualla kuin ”Suomilinjalla” saa 1800 euroa kuukaudessa, mistä vielä vähennetään parkkipaikka- ja ruokailumaksu. ”Suomilinjalla” perustyöntekijä saa kokemuksesta riippuen 9000"12500 euroa kuukaudessa plus työsuhde-edut, joihin kuuluu muun muassa kerran vuodessa uusittava Maybach kuljettajalla (vain tehtaan johtajalla on oikeus ”Suomimersuun, joka on yleisesti e200cdi Classic) ja ilmaiset kesälomamatkat. Myös asunnostaan ”Suomilinjan” työntekijät maksavat huomattavasti vähemmän vuokraa kuin peruskansalainen. Tehtaan edustajat mainitsivat vielä erikseen, että kilpailu on todella kovaa rajallisista työpaikoista.

Tämän jälkeen olikin vierailulle varattu aika lopussa, joten marssimme oppaiden johdolla bussille Keski-Euroopan mallien kokoonpanolinjojen ohitse. Oppaat pyrkivät pitämään kiirettä, mutta muutamille havainnoille oli kuitenkin aikaa; työolot olivat todella karut ja valoa vähän. Kukaan ei piitannut laadusta ja suurin osa osista näytti tulevan purku-autoista, joita olikin tehtaan kokoonpanohalli puolillaan. Myös ”Suomiosaston” kolarikoeautot näyttivät olevan kovaa sanaa näiden autojen kokoonpanossa.

Matkalla nähtiin lukuisia turkkilaisia rähjiä sylkemässä kokoonpanemiinsa osakokonaisuuksiin ja yksi krapulaisen näköinen sankari jopa heitti laatat kokoonpanovuorossa olevan Mersun varapyöräkoteloon. Tästä rohkaistuneena meidänkin teekkarit heittivät lukuisia laattoja kokoonpanolinjoilla olevien autojen hansikaslokeroihin. Bussiin noustessa isännät vielä ojensivat kaikille teekkareille nahkaiset McLarenin varikkotakit (selkämerkinnällä ”Finnish Customer, the BOSS”) ja kolmen litran pullot Mercedeksen oman brandin konjakkia. Ilo oli ylimmillään tässä vaiheessa.

Tämän jälkeen olikin hyvä jatkaa kierrosta viinilaaksoon, missä tutustuimme Suomeen tuotavien viinien salattuihin maailmoihin (Suomeen tuotavat viinit tehdään oikeasti aidoista rypäleistä ja Keski-Euroopan viinit tynnyreiden pesuvedestä!) sekä vedimme kunnon lärvit useampana iltana viinitiloilla. Kunnon asiakasryhmän edustajille kun on tapana tarjota vain parasta…

Olen aina tiennyt, että autotehtailla on omat osastonsa ”Suomiautoille”, mutta en koskaan ole arvannut miten perusteellisesti Mercedeksin väki suhtautuu tärkeimpään asiakasryhmäänsä; suomalaisiin asiakkaisiin. On ylpeä olla suomalainen! Ja aito ”Suomi Auto” on arvokkaampi kuin painonsa kultaa!

Autoverosika
#4
Lainaus käyttäjältä: Limetic - 17.04.16 - klo:19:06

4. Kilpi/rekisteröinti sodan hoitaminen vuokra-auton voimin. Takaisin autoliikkeeseen hakemaan auto. Kilvet kiinni ja nokka kohti hotellia.


Ei sitä noin hoideta. Tai ainakaan kannata. Ostettavalla autolla mennään rekisteröimään auto (riippuen paikasta täti saattaa tulla katsomaan runkonumeron, mutta jos myyjä tietää ettei näin käy, niin sitten voi mennä myyjän tarjoamalla kyydillä vaikkapa tandempyörällä rekisteröimään) omiin nimiin ja liike hoitakoon puhepuolen. Käytännössä kyllä joka liike hoitaa homman. Jos on varma tapaus niin sitten pyytää rekisteröimään jo valmiiksi ja maksaa etukäteen. Olen ostanut kaksi autoa näkemättä kuvaakaan ja maksanut ne valmiiksi ja, auto on ollut minun nimissäni, kun olen mennyt liikkeeseen. Mutta tämä riippuu mistä ja millaista autoa ostaa. Jos se pitää nähdä niin sitten liike kyllä hoitaa rekisteröinnin ja asiakas todennäköisesti antaa rahaa. Passi pitää olla mukana ja satasia.
#5
Olen saanut tankin täyteen merkkiliikkeessä, mutta kyseessä on ollut käytetyt autot.
#6
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
22.06.15 - klo:10:53
Eikös tämä ole kymmeniä vuosia vanha konsepti?
#7
Joo tottakai maksamani hinta oli tingattu hinta.
#8
Peugeot / Vs: Peugeot
18.06.15 - klo:12:27
Upea laite!

Oranssinpunainen GTi:n lattiamatto on myös hieno.
#9
Peugeot / Vs: Peugeot
18.06.15 - klo:10:13
Kauheita latteita! :o Jo 205 1.9 GTi oli kokemus ja on toki vieläkin.
#10
Tähän ihan sivuhuomautuksena: MB C 2012 CDI oli viime viikolla merkkiliikkeessä pienemmässä A-huollossa. Öljyä 6,5 litraa, öljynsuodatin, pissapojan täyttö, huoltoon kuuluvat tarkistukset (mm. jarrudynamometri ym.) ja lisätyönä pyysin takalasinpyyhkimen uusinnan. Hintaa alle 200 euroa. Vaikka merkki onkin Skodaa huonompi niin pidän silti ihan törkeänä hintana em. inspection-huollon hintaa... Mersuun vaihdetaan joka huollossa öljyt joten tuntuu tuollainen pelkkä tarkistushuolto muutenkin aika kummalta.
#11
Lainaus käyttäjältä: gunkku - 17.06.15 - klo:12:34
Mitäs porukalla on kustantanut Octavia III Rs ensimmäinen Inspection eli tarkastushuolto? Ei siis öljynvaihtoa vaan pelkkä tarkastus?

Itse sain tarjouksen 290, mikä kuulostaa kalliilta vaikkei öljyjä vaihdeta.
Tähän kuuluisi jarruhuolto (mitä sitten tekeevätkään), ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, forte bensan sekaan ja tarkastukset eli valohoito.
Kuulostaa melko kalliilta tuollaisesta hommasta. Tämä siis Kuopiossa.

Kuulostaa erikoiselta ja jopa rosvoukselta. Miksi ihmeessä suodattimet pitäisi vaihtaa, jos ei öljyjäkään tarvi? Nämä kun tuppaavat kestämään yleensä öljyjä pidempään. Lisäksi Forten myynti on silkkaa lisämyyntiä. Jarruja tarvii lähinnä huoltaa silloin, kun niihin vaihdetaan osiakin paitsi nesteenvaihto kenties tiettyinä vuosiväleinä.

Oletan siis, että uusi auto on nyt jossain ensimmäisessä tarkistushuollossa.

#12
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
17.03.15 - klo:20:01
No olen ajanut ne itse kotiin. Minusta on mukavempaa niin. :) En siis osaa suositella muuta kuin ajamalla tuomista.


#13
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
17.03.15 - klo:19:32
Lainaus käyttäjältä: carro - 11.03.15 - klo:20:50
Onko kukaan ostanut autoa Saksasta pelkästään netin välityksellä? En jaksais noita Junge Sternejä lähteä koeajelemaan, vaan voisin tilata suoraan Suomeen raahattuna.

Joo. Olen ostanut kaksi Junge Sterneä näkemättä kuvaakaan autosta. Ei se auto siitä miksikään muutu koeajaako sitä vai ei.
#14
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
22.08.14 - klo:10:28
Käytetyissä jopa C ja E ovat saman hintaisia. Ostin silti C:n, kun on pienemmän kokoinen ja kivempi ajaa. Ei sillä pellin määrällä aina ole merkitystä.
#15
Oon jo kohta ajanut 8000 km. Vielä ohitussuorituskyky tuntuu vakuuttavalta nelisylinteriseksi perusdieselautoksi.
#16
Niin siis onhan Mersuissa sellainen ohut viilu oikeaa puuta. Tästä lauseestahan Veho hävisi MaO:ssa, kun jossain Volvossakin sitä oikeaa puutakin oli.

Mutta ei siis liity esiteltävään yksilöön mitenkään, kun siinä ei puukoristeita ole.
#17
Reteillään nyt täälläkin, kun on uusi tuontilintta alla.  :D

Pihassa kiiltelee Bielefeldin Veholta ostamani S204 250 CDI. Kyseessä ei siis ole mikään Premium Business vaan ihan ihmiselle tarkoitettu malli. ;)



Varusteita mm:
Sportpaket AMG
Avantgarde
Panorama-katto
7-v automaattivaihteisto
Automatik-paket
Comand netillä
Thermotronic 3-alueilmastointi
AMG-Styling
Parametriohjaus (kuulunee AMG-sportpakettiin)
Webasto kaukosäädöllä (tehdasasennus)
Fahrassistent-paket
Parktronic inkl. Parkfuhrung
Distronic Plus, BAS Plus ja Pre Safe -jarrut
Kuolleenkulman avustimet peileissä
Aktiver Spurhalte-Assistent
LED-päivävalot
Ei merkintöjä takaluukussa
Polviairbag kuskille
Automaattilasinpyyhkijät
Komfort-puhelin
Ratin vaihdeläpyskät
Rengaspainevaroittimet
Advanced-Agility -paketti (Sport-nappi iskareille)
AMG 5-puolaiset 18" vanteet 225/40R18 ja 255/35R18
Vetokoukku (tehtaan)
ILS-xenonvalot
Moottorin taukolämpöhyödynnys
Harman Kardonit
Kiiltävät kattokaiteet
Tehdastummennetut takalasit
Penkinlämmitys
Lämmitetyt tuulilasinpesurit
Polttoainetankki 66 litraa
Täysnahkasisustus Capuccino/musta (penkit ja ovipahvien nahat vaaleanruskeat, muuten verhoilut mustia katto, lattiamatto ja kojetaulu mukaanlukien)


Tällaisen varustelistan sain netistä. Myyjän mukaan hinta uutena Saksassa ollut (19% alvilla) 68000e.

Code Value
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220A LEATHER
224A LEATHER - BROWN
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
244 SPORTS SEATS, FRONT
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
299 PRESAFE
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEERING WHEEL SHIFT BUTTONS/GEARSHIFT PADDLES
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
483 VEHICLE DYNAMICS PACKAGE
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
682 FIRE EXTINGUISHER
70O UPDATE OF INJECTION SYS. SERIES PRODUCTION CONFIG.
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
74V SPEED- + LOADINDEX 92Y XL+94Y XL
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
776 WHEEL COVERING FOR AMG 17-WHEELS (ONLY EXPORT)
786 AMG DOUBLE-SPOKE WHEELS 18" WITH MIXED TIRES
802
810 SOUND SYSTEM
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
890U CAVANSITE BLUE METALLIC FINISH
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH INCREASED CONTENT
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NO2 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P01 VEHICLE FLEET PACKAGE "PLUS"
P47 AUTOMATIC PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26 FLOOR MATS - AMG
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGH



Kevätkuvia. Vielä Lippen kilvissä.











































#18
A4 B8 (07–) / Vs: Huollon hinta
15.02.13 - klo:19:08
Mikä tollasen Audin öljytilavuus on?
#19
A4 B8 (07–) / Vs: Huollon hinta
15.02.13 - klo:18:30
Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 15.02.13 - klo:18:25
Tänään oli oma audi 120 tkm huollossa Pörhöllä Kokkolassa ja loppusumma 157 ,. Normaali iso huolto ja lisäksi vaihdettiin jarrunesteet, sisäilmansuodatin, oli arvokkaampi aktiivihiilisuodatin ja naftasuodatin. Pesupoletin sai mukaan paikallisen prisman uudelle pesulinjalle.

No nyt alkaa kuulostaa jo kohtuulliselta!
#20
Tietenkin uskaltaa ostaa. Ne, jotka eivät uskalla/eivät ostaisi, ostavat uuden auton parin vuoden välein ja tuskin ovat edes koskaan omistaneet 300000 km ajettua autoa. Ei pitäisi olla Passatille matka eikä mikään, jos laatuauto on.
#21
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 28.01.13 - klo:19:01
Tai mersun kun se on pahiten ruostuvien automerkkien listalla  ;)

Koskenee erityisesti W210-koppaa tämä pahiten ruostuvien lista. Tämän jälkeen tehdas on jo ottanut opikseen. Myös W203 ennen faceliftia ja A-malli happanevat. Lisäksi tehdas on korjannut mätävikaisia luukkuja kiitettävästi. Ja on noilla taidettu suolassa vähän enemmän rullatakin kuin Mazdoilla. Mutta tunnettu vika tosiaan W210:ssä, jota ei ole kymmeneen vuoteen enää tehty.
#22
Kuka edes ostaa Mazdan? Saarioisten maksalaatikossakin on enemmän rautaa kuin Mazdassa...
#24
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 26.01.13 - klo:21:30
Paikallisesta linttaliiteristä tai nettihautomosta yksityiseltä, ei kai tuon hintaista autoa kannata lähteä mistään uittamaan.

Korkeintaan Virosta, jos asuu Etelä-Suomessa ja on perso viinalle.
#25
Lainaus käyttäjältä: Koo Pee - 26.01.13 - klo:21:25
Mistäs se 2000e kulkine sitten kannattas noutaa?

Eihän kulkuneuvvoon kannata suuria sijoittaa, kun se arvo laskee niin nopiaan?

Saishan saksasta varmaan jonkun 124 mesen tai vastaavan ikiliikkujan tuollakin hinnalla liikennekelpoisena+rahdit päälle? Vai syökö suola noita sielläkin?

Isot ja luotettavat liikkeet ei noita huoline vai miten lienee?

Parin tonnin auto kannattanee ostaa Suomesta omasta mielestäni.
#26
Kori ja valot / Vs: Mieliväri autossasi?
26.01.13 - klo:21:13
Joo ne pohjamaalinharmaat Mersut on järkyttäviä. Saako saman sävyn nykyisin VW:hen?
#27
Ei kai Skodaa juuri kukaan Ruotsissa ostakaan?
#28
Lainaus käyttäjältä: katteja - 26.01.13 - klo:19:49
Ei sitä autoa aina Sakasata sen takia haeta että "säästetään" vaan voi hakea jo senkin takia ettei täällä ole kuin harmaita anjoviksia vaihtoautotallit täynnä..

Sepä se. Hinnat ovat monessa autossa juuri nyt sellaisia, ettei tuonti kannata taloudellisesti, mutta saa käytettynä mieluisemman kuin Suomesta. Mitä kalliimpi auto, sitä enemmän taas säästää.

Jos olisin voittanut lotosta 12,5 miljoonaa, olisin voinut lähteä ostamaan tuon, koska Suomesta sellaista ei ole mahdollista käytettynä ostaa. Ja uutta autoa en miljonäärinäkään välttämättä tarvisi, jos edellisen omistajan ruksit olisivat osuneet mahdollisimman lähelle omia preferenssejäni.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-s-65-amg-l-designo-panorama-np-259-000-werlte/173661471.html
#29
Niin siis tuotavaa autoa ei saisi verottaa enemmän kuin jo maassa olevassa vastaavassa on veroa.

Eli jos verotit Skoda Octavia 1.8 TSI 2010:n, jolla ajettu 100000 km 31.3.2012 ja sen CO2-päästöjen perusteella maksoit veroa 3000e. Kaverisi toi vastaavan Octavia 1.8 TSI 2010:n, jolla ajettu 100000 km ja verotti sen 1.4.2012 ja maksoi veroa 1.4.2012 korotettujen päästöprosenttien vuoksi 3500e.

Tällöin kaveriasi on Suolen valtio simputtanut 500 euron edestä ylimääräistä, koska EU:n mukaan veroa ei saa periä enempää kuin vastaavassa FIN-kilpisessä autossa on jäljellä.
#30
Tuomio tulee vielä Suomelle tuosta 1.4.2012 veromuutoksesta, jossa sen jälkeen tuotavia autoja kohdellaan verotukseltaan eri lailla kuin jo maassaolevia vastaavia.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy