A3 8V viat/murheet 40 000km - (Galluppi)

Aloittaja exlex, 17.05.15 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Onko omassa Audi A3:sessasi ollut jotakin seuraavia vikoja kun autolla ajettu alle 40 000km?

Ohjauksessa on ollut vikaa ja vika korjattu (hammastanko jne.) :
13 (20.6%)
Tuulilasin pyyhkimet pomppivat tuulilasilla, vaikka vaihdettu uusiin:
2 (3.2%)
Steroiden nouseva näyttö on nitissyt:
4 (6.3%)
Auton jarrut vinkuvat peruutuksessa:
3 (4.8%)
S-tronic automaattivaihteistossa ollut vikaa:
8 (12.7%)
Ollut vika jota yllä ei ole mainittu ja vika korjattu:
10 (15.9%)
Ollut useampi vika jota yllä ei ole mainittu ja viat korjattu:
10 (15.9%)
Autossa ei ole ollut mitään vikaa:
35 (55.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 63

rami

Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 30.06.15 - klo:13:00
Myös ihmetyttää ramin päättömyys asiassa. Jos kerran A3 on syynä mielipahaan ei muuta kuin vaihtaa pois, sillä se sitten ratkeaa. Historiassani on 2 automallia, joista luovuin pikaisesti, kun alkoi  rassaan omistaminen. En  jäännyt ramin tavoin foorumeille automallia paskaksi mollaamaan enkä itseäni sen enempää kiduttamaan. Aikuisen miehen  luulis  osaavan tehdä oikeita  johtopäätöksiä ja toimia.

Rattimies!!!! Et varmaankaan ole tehnyt autokauppaa niin paljon kuin minä. Syy siihen miksi ei kannata vielä vaihtaa on pelkästään järkisyy. Nuin vähän ajetulla autolla (23tkm) ei kannata vielä mennä huikkimaan koska vouden tai 6kk:n jälkeen hyvityshinta on miltei sama.
Tulee liian kalliita kilometrejä jos lähtee liian uutena vaihtamaan.  Ymmärrätkö????
Kumminkin on järkevämpää tuolla koppuralla vielä ainakin 10-15 tkm kilsaa vetää vaikka poutasäällä,ei sateella.
"paskaksi mollaamaan" MIT,, ihmettä? Enhän minä mitään mollaa vaan kirjoitan ja tuon esille omassa A3:ssa esiintyvät viat ja ongelmat.
Eiköhän se PSYYKE sieläpäässä ole vialla jos niitä ei kestä kuulla.
Autonostohan ei ole koskaan juurikaan järkevää mutta kannattaa siinäkin hieman miettiä.

Huutaako muilla takajarrut niin perkeleesti kun lähtee yönjäljiltä ajamaan?
Ilmiö tulee silloin selvästi esille jos edellisen kerran on ajanut kostealla kelillä ja jarrut ovat päässeet hieman keräämään jarrulevynpintaan ruostetta.
,,äni on aivan valtaisa "törähdys" kun painaa jarrua. Ihan kuin laivan sireeni. Hävettää lähteä pihalta ajamaan. Pitää yrittää pelata jarrulla ettei kovin huuda. Uudenkarhea A3:nen sieltä lähtee liikenteeseen. ;D

rattimies123

Palstan lukijoita varmaan kiinnostaa tietää minkä auton se rami aikoo seuraavaksi valita? Mitäs jos siinäkin jarrut aamukosteilla vinkuu? ;D
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

mattinen

#92
Lainaus käyttäjältä: V60 - 30.06.15 - klo:08:24
En koe olevani autoihin sen ihmeemmin rakastunut mutta ainakaan omassa yksilössä (S3) ei ole ollut 9 kk aikana mitään vikaa.

On vaikea ymmärtää ramin suorastaan epätoivon vimmalla pyörittämää ”autoonsa rakastanut” "argumenttia sekä nuita lapsellisia kielikuvia tyyliin ”kysykää julleilta” jne. Kuinka aikuinen mies viitsii? Varsinkin, kun ramin esiinnostama kysymys Audin laadusta on sinänsä aivan relevantti ja mielenkiintoinen. Miksi keskustelun tasoa pitää jatkuvasti laskea väitteillä toisten keskustelijoiden piilomotiiveista sekä typerillä kielikuvilla? Jos oma argumentti ei tunnu muihin uppoavan, niin silloin täytyy perusteluja parantaa, eikä lähteä lapselliseen höpötykseen ”rakastumisesta” ja ”julleista”. Varsinkin, kun varsinaista faktatietoa kummallakin osapuolella (rami vs. ”rakastuneet”) on tasan yhtä paljon: oman auton laatu ja toiminta. Vikojen yleisestä esiintyvyydestä esitetyt väitteet sen sijaan ovat spekulaatiota. Kyse on toisin sanoen mielipiteistä, joita kukin perustelee parhaan kykynsä mukaan. Tämä ei luonnollisestikaan tarkoita sitä, etteikö rami voisi olla oikeassa. Ohjausviallisten Audien määrä voi hyvinkin olla jopa suurempi, kuin tässä gallupissa esitetty 15 %. Pitää vain muistaa, että toistaiseksi asiasta ei ole luotettavaa tietoa saatavissa. Kun tilanne tämä, on enemmän kuin luonnollista, että ihmisillä on asioista erilaisia näkemyksiä. Omasta näkemyksestä poikkeavien mielipiteiden kuittaaminen ”rakastumisilla” ja ”jullittelulla” edustaa keskustelun tasoa, jota tapaa lähinnä Suomi24:ssa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.06.15 - klo:13:23
"paskaksi mollaamaan" MIT,, ihmettä? Enhän minä mitään mollaa vaan kirjoitan ja tuon esille omassa A3:ssa esiintyvät viat ja ongelmat.

Tämä on tärkeä selvennys ramilta. Nimittäin joistakin hänen muista kommenteistaan on saattanut saada myös sellaisen käsityksen, että hän pitää A3:ta myös yleisesti ottaen huonona autona. Esimerkiksi tästä:
Lainaus käyttäjältä: rami - 30.06.15 - klo:13:23
A3 vaikuttaa kyllä laadultaan hyvinkin heikoista osista/ komponenteista kasatulta tekeleeltä.
Lainaus käyttäjältä: rami - 30.06.15 - klo:13:23

Rattimies!!!! Et varmaankaan ole tehnyt autokauppaa niin paljon kuin minä. Syy siihen miksi ei kannata vielä vaihtaa on pelkästään järkisyy. Nuin vähän ajetulla autolla (23tkm) ei kannata vielä mennä huikkimaan koska vouden tai 6kk:n jälkeen hyvityshinta on miltei sama. Tulee liian kalliita kilometrejä jos lähtee liian uutena vaihtamaan.  Ymmärrätkö?

Kyllä tämä varmasti ymmärretään. Toisaalta kun ajattelee kaikkea sitä tuskaa ja mieliharmia, jota A3 on ramille aiheuttanut, voisi kuvitella autonvaihdon olevan harkinnanarvoinen toimenpide jopa edellä selostettu talousargumentti huomioiden. Meillähän on mm. tiedossamme, että ramin A3:lla ei voi lainkaan ajaa sadesäällä. Suomen ilmasto huomioiden tämä seikkaa rajoittaa melkoisesti auton käyttöä, ja voisi sen ajatella olevan kohtalaisen hyvä peruste auton vaihtamiselle. Kun sitten vielä lasketaan mukaan vaarallisesti viallinen ohjaus ja häpeää tuottava jarrujen ääntely, voisi kuvitella vaihtokynnyksen edelleen alentuvan. Vaikka taloudellista tappiota tulisikin, niin kannattaako itseään määrättömästi kiduttaa? Täytyyhän omalle mielenterveydellekin jokin arvo laskea.

Ja jos autonvaihto ei jostain syystä kuitenkaan tule kysymykseen, niin eikö ainakin kannattaisi käynnistää jonkinlainen prosessi, tarvittaessa vaikka oikeudellinen, korjauksen ja/tai hyvityksen saamiseksi autossa ilmenneistä vioista? Olen ramin kirjoituksista ymmärtänyt, että hänen autossaan olevat viat ja ongelmat ovat kiistattomia faktoja. Kun takuu on vielä voimassa, on valmistajalla/myyntiliikkeellä velvollisuus korjata viat tai vaihtoehtoisesti suorittaa kuluttajalle hyvitys esim. hinnanalennuksen muodossa. Ottaen huomioon, kuinka merkittävistä vioista on kyse, on rami varmasti reklamoinut asiasta. Jos homma ei kuitenkaan etene, on syytä viedä asia eteenpäin. Ensin kuluttajaviranomaisille ja edelleen käräjäoikeuteen, jos muu ei auta. Missään tapauksessa ei pidä alistua siihen, että myyjäliike jättää autossa ilmenneet selvät viat korjaamatta. Siinä ei olisi mitään mieltä.

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.06.15 - klo:13:23
Autonostohan ei ole koskaan juurikaan järkevää mutta kannattaa siinäkin hieman miettiä.
Sinäpä sen sanoit!  ;D ;D ;D ;D

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.06.15 - klo:13:23
Autonostohan ei ole koskaan juurikaan järkevää mutta kannattaa siinäkin hieman miettiä.

No tuosta asiasta olen Ramin kanssa aivan samaa mieltä. Kannattaa esimerkiksi käydä myös siellä auton perällä ja katsoa mahtuisko ehdokkaaseen edes se yksi kuuluisa "Ramin Ostoskassi"... ;D ;D ;D

Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

rami

Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 30.06.15 - klo:14:29
Palstan lukijoita varmaan kiinnostaa tietää minkä auton se rami aikoo seuraavaksi valita? Mitäs jos siinäkin jarrut aamukosteilla vinkuu? ;D
Kuuleppas kun ne jarrut ei vingu vaan kertakaikkisesti huutaa niin jumalattomasti.
On ollut kuule niin monta uutta autoa,että tiedän taatusti milloin jarrujen "kitiseminen" on luonnollista. Ei niiden kuitenkaan pidä huutaa kuin laivan sireeni.
Näin on. ;D

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 30.06.15 - klo:09:01
Miellätkö A3:n premiumiksi?
Veikkaan, että useimmat Audin ostajat mieltävät merkin mallista riippumatta ns. premium-merkiksi. Ja sama todennäköisesti koskee jopa Mercedes-Benzinkin ostajia. Eivätkä kuluttajat näitä mielteitään välttämättä aivan tyhjän päälle perusta. Samansuuntaista mieltämistä nimittäin näyttäisi esiintyvän myös alan lehdissä. Esimerkiksi TM numerossa 19/2013 vertailtiin ”lähtötason premiumautoja”, ja mukana olivat mm. Audi A3 ja Mercedes A 180. Vertailun lopussa toimittaja kirjoittaa mm. näin: ”Pienet premiumit ovat loistavia kulkupelejä. Keskivertoa korkeamman neliöhinnan mukana saa hyvät ajo-ominaisuudet ja asianmukaista laatua”. A3 oli myös Tuulilasin kestotestissä numerossa 14/2014. Netistä löytyy jutun kirjoittaneen toimittajan haastattelu otsikolla ”Audi A3 " vähän bensaa ja ei vikoja”. Toimittaja niin ikään käyttää A3:sta ilmaisua ”premium” erotuksena konsernin muista tuotteista, eli VW:stä ja Skodasta.

Premium "mielteelle saattaa siis löytyä myös jonkinlaista objektiivista pohjaa. Toisaalta premiumiin liittyy varmasti paljon subjektiivista aineista. Siis elementtejä, joita vaikea millään objektiivisella mittarilla arvioida. Ohjaamon muotokieli ja materiaalien laatu ovat tyypillisesti tällaisia seikkoja. Se, mikä esim. Mersun kojelaudassa on toiselle itsestään selvää premiumia, voi toiselle olla todella kökköä ja vanhanaikaista muotoilua. Tuoko premium sitten mukaan myös laatua kestävyyden ja vähävikaisuuden muodossa? Siitähän tässäkin keskustelussa varsinaisesti on kyse. Jos katsotaan Trafin mallikohtaista vikatilastoa vuonna 2011 käyttöönotettujen autojen (uudempaa en löytänyt) suhteen, on vähävikaisten ”TOP 10:ssä” viisi ns. premium-autoa (kaksi Audia, Lexus, Mersu ja Volvo). Audi A3 (8P) on listalla sijalla 34, ja sen edellä on lukuisia ei-premiumeja. C-Mersu on puolestaan sijalla 80 edelleen iso joukko ”kansanautoja”.

Oma arvioni on, että ns. premium -laatu ei välttämättä merkitse mitään erityistä etulyöntiasemaa vähävikaisuuden tai luotettavuuden suhteen, kun kyse on premium-merkistä kokonaisuudessaan, eikä vain yhdestä mallista. Sanoisin, että premiumissa on kyse ensinnäkin muotoilusta ja materiaalien valinnoista, ja näissä mennään sitten ainakin osittain makuasioiden pariin. Jollekin esim. kiiltävä pinta on premiumia, jollekin ei. Lisäksi itse liitän premiumin myös auton äänimaailman. Mielestäni premium merkitsee, tai ainakin sen pitäisi merkitä, pienempää melutasoa kuin ns. tavallisissa autoissa. Melulla tarkoitan sekä varsinaisia ajoääniä että myös erilaisia nitinöitä ja natinoita. Tässä suhteessa oma kokemukseni (Audi A3 SB) on toistaiseksi kaksijakoinen: nitinöitä ja natinoita ei ole, mutta kilometrejäkin on toistaiseksi vielä vähän. Vasta aika tulee paljastamaan, onko premiumille tässä suhteessa katetta. Sen sijaan rengasmelua on mielestäni hieman liikaa ”premium-miellettä” ajatellen. Rengaskoko on maltillinen (205/55), mutta melua tuntuisi olevan jopa enemmän kuin aikoinani koeajamissani 225/45 renkailla varustetuissa A3:ssa. Lieko sitten merkillä (Dunlop) vaikutusta asiaan. Ja rehellisyyden nimissä on myös todettava, että koeajamistani konsernin muista autoista (Seat, Golf ja Octavia) ei A3 melun suhteen erottunut

M_M

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.06.15 - klo:16:18
Kuuleppas kun ne jarrut ei vingu vaan kertakaikkisesti huutaa niin jumalattomasti.

Mitä huolto on sanonut tai autolle tehnyt, kun olet tästä viasta valittanut? Ominaisuushan tuo ei missään nimessä ole, minun autoni jarruista ei ole kuulunut pihaustakaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Rauska

Ei kai sitä nyt huoltoon viedä  8) .
Mutta luulisin syyn olevan ajotyylissä. Höyhenen keveästi jarrutellessa etuakseli jarruttaa suurimman osan. Sen takia kaiketi taka-akselilla palat kiillottuu ja alkavat ääntämään.
Siitä pääsee (kokemusta on ) muutamalla __tehojarrutuksella__ 120 > 0 km/h. Ei siis niin tehokkaalla, että pyörät lukossa  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

kai75

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.06.15 - klo:13:23
Tulee liian kalliita kilometrejä jos lähtee liian uutena vaihtamaan.  Ymmärrätkö????
Lyhyesti offtopiccina: Rami, onko sulla rahat vähissä tai loppu ku tämmösiä pitää miettiä?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 30.06.15 - klo:22:57
Lyhyesti offtopiccina: Rami, onko sulla rahat vähissä tai loppu ku tämmösiä pitää miettiä?

Tai rahalle on fiksumpaakin käyttöä kuin auto, esim. omakotitalo, mökki, vene jne...
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

rami

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 30.06.15 - klo:22:57
Lyhyesti offtopiccina: Rami, onko sulla rahat vähissä tai loppu ku tämmösiä pitää miettiä?
Hyvin selventävä vastaus:Järkimies katsoo aina mikä on viisasta.Tyhmästä päästä saa kärsiä koko kroppa.
Uusi asunto on ostettu käteisellä ja vapaa-ajanasuntokin on tuossa muutamankymmenen kilsan päässä.Sekin todella velaton.
(näitä ei nyt olisi tarvinnut tuoda esille mutta kyn kyselit taloudellista tilannetta) ;D
Kannattaa kumminkin hieman lykätä eteenpäin tuota autonvaihtoa. Autoliike haluaa aina sen tietyn potin ennen kuin haluaa alkaa kauppaa tekemään.

rami

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 30.06.15 - klo:22:23
Ei kai sitä nyt huoltoon viedä  8) .
Mutta luulisin syyn olevan ajotyylissä. Höyhenen keveästi jarrutellessa etuakseli jarruttaa suurimman osan. Sen takia kaiketi taka-akselilla palat kiillottuu ja alkavat ääntämään.
Siitä pääsee (kokemusta on ) muutamalla __tehojarrutuksella__ 120 > 0 km/h. Ei siis niin tehokkaalla, että pyörät lukossa  8)
No tuo takajarrujen "lasittuminen" on jo itsestäänselvyys ja ymmärrettävä. Olen kuullut tuon "uikutuksen" jo monelta taholta.
Kumminkaan auton jarrut eivät saa huutaa niin perkeleesti kun katoksesta peruuttaa ja jarruttaa.
Ei missään muussa autossa nuin ihmeellistä ongelmaa vaikka kokemusta on yli 20:stä uudesta autosta. Romu mikä romu. ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 30.06.15 - klo:14:29
Palstan lukijoita varmaan kiinnostaa tietää minkä auton se rami aikoo seuraavaksi valita? Mitäs jos siinäkin jarrut aamukosteilla vinkuu? ;D

Seuraava pirssi on Avensis,Passat, tai Volvo 60.
Missään nimessä se ei ole Audi. Aikoinaan kyllä ajattelin,että jos huikkis uuden A4:sen mutta kyllä tuon "koirankopin" ongelmien jälkeen on mieli muuttunut. ;D

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: rami - 01.07.15 - klo:09:56
Seuraava pirssi on Avensis,Passat, tai Volvo 60.
Missään nimessä se ei ole Audi. Aikoinaan kyllä ajattelin,että jos huikkis uuden A4:sen mutta kyllä tuon "koirankopin" ongelmien jälkeen on mieli muuttunut. ;D

Kannattaa sitten autokaupoilla huikkia varsinkin sinne V60:n takaosastolle, koska eipä sieltäkään kummoista kassitilaa vaativaan makuun löydy. Passatti taas on kasattu samoista konsernipalikoista kuin romukoppurasi, joten jäljelle jäänee vanhaakin vanhempaa tekniikkaa edustava rumilus riisikuppo (makuasia). Mutta kun luotettavuus lienee listasi kärkipäässä, niin oletettavasti sepä voisi olla osuva valinta! Jäämme mielenkiinnolla odottamaan raportointeja... 8) ::)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

V60

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.06.15 - klo:11:59
HYV,, TULIHAN SE SIELT,,.
Vastaa exelessin galluppiin ja ruksaa.
Tottahan toki se narina loppuu kun siihen ruiskutetaan "liukastetta" ts. tuulilasinpesunestettä.
On vain sellainen juttu kun taivaalta ei sada sitä tuulilasinpesunestettä vaan oikeata VETT,,
Ja saakelisti takoo ja narisee kun vesisateella yrittää koppuralla matkaa taivaltaa.
Siis ikuinen riesa kotterossa. Siksi lähtee vaihtoon.
Siis LÖYTYYH,,N N,,IT,, samoja VIKOJA muiltakin. Vaan autoihinsa rakastuneet "jullit" soittaa suutaan vaikka vika on ilmeinen.
Kohta alkaa olemaan kuorma-autolasti viallisia tuulilasinpyyhintämekanismejä.
Ei tällä A3 koppuralla pysty sateella juurikaan ajamaan. Manuaalilla pitää käyttää pyyhkimiä. ;D ;D ;D

No joo, pitää katsoa korjaantuuko ongelma sulat vaihtamalla. Narinahan alkoi kun autolla oli ajettu 10 tkm joten olisiko sulan materiaalissa jotain sanomista. Lopullisen tuomion autosta voin antaa sitten 2-3v päästä. Mutta tähän saakka vaikuttaa omassa yksilössä olevan laatu kunnossa ison kuvan osalta.

Tallista löytyy myös rapiat 3 vuotta vanha V60 D5 manuaali 63 tkm ajettu. Vikasaldo tähän mennessä: alapallonivel+alatukivarsi vaihdettu, kytkipoljin asetelma vaihdettu(alkoi narisemaan), kytkin vaihdettu. Harmittavia asioita: ohjaus narisee parkkipaikkanopeuksissa ja korjaantuisi vaihtamalla 400 eur osa ratin kiinnityksestä. Ajettavuuden osalta D5:n raskas keula ei kiva taajama-ajossa.

Yleiseti ottaen tyytyväinen autoon ja on elementissään pitkässä maantiejossa ja menee kuin juna.

Onneksi ei ole sattunut kohdalle sellaista yksilöä jonka kanssa mielenterveys olisi koetuksella.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Patomursu

Tallista löytyy myös rapiat 3 vuotta vanha V60 D5 manuaali 63 tkm ajettu. Vikasaldo tähän mennessä: alapallonivel+alatukivarsi vaihdettu, kytkipoljin asetelma vaihdettu(alkoi narisemaan), kytkin vaihdettu. Harmittavia asioita: ohjaus narisee parkkipaikkanopeuksissa ja korjaantuisi vaihtamalla 400 eur osa ratin kiinnityksestä. Ajettavuuden osalta D5:n raskas keula ei kiva taajama-ajossa.[/quote]

Kytkintä ei kannata polttaa ja ohjauksen raskaus on vain käsistä kiinni, heikolle kaikki on raskasta  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

V60

En usko että kytkintä on tullut poltettua koska takana on 600 tkm manuaaleilla eikä aiemmin ole ollut tarvetta kytkinremonteille.
Ihan vaan tiedoksi että esim. V40 D2- malleihin on kytkimiä vaihdettu jonkin verran paineasetelman petettyä.

Galluppiin en vastannut koska kolmosen pyyhkimet ei pompi. Itse asiassa ennen narinaa ajattelin että kylläpä pyyhimet toimii pehmeästi ja pedantisti.

Mutta kuten todettua. En ole yhden merkin mies ja pikkujutut ei rassaa.  Voihan olla että vuoden päästä on toinen ääni kellossa mikäli kolmosessa ilmenee joku show stopperi.
Mielenkiintoista kerätä kokemuksia eri merkeistä. Monissa autoissa on kuitenkin jotain ongelmaa. Esim. luotettavuuden ikonissa Toyotassa on ollut kaikenlaisia ongelmia ja takaisinkutsuja. Viimeksi kuulin erään pari vuotta vanhan Corollan omistajalta että 1.6 dieseliin jouduttiin tekemään koneremontti turbon vaihtoineen koska tietty valmistuserä oli sutta ja sekundaa. Että sillain.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

M_M

Lainaus käyttäjältä: M_M - 30.06.15 - klo:19:04
Mitä huolto on sanonut tai autolle tehnyt, kun olet tästä viasta valittanut? Ominaisuushan tuo ei missään nimessä ole, minun autoni jarruista ei ole kuulunut pihaustakaan.

Ymmärrän että ramilla on paljon viestejä vastattavaksi joten osa hukkuu kohinaan, mutta tämä takajarrujen kohtalo minua edelleen kovasti kiinnostaisi? Lipsahti varmaan vahingossa tuo kysymykseni ohitse. Olisi mukava tietää ihan siltä pohjalta, että jos omakin auto alkaa yhtäkkiä näin oireilemaan niin millaisia huoltotoimenpiteitä taikka selittelyjä on huollosta odotettavissa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Rosmo

Laitetaas oma lusikka soppaan silläkin uhalla, että hukkuu rami vs. kaikki muut -väittelyn jalkoihin.

Omalla A3:lla takana nyt 22 tkm ja reilut 2 vuotta. Vikoja on ollut enemmän kuin kaikissa aikaisemmissa autoissani yhteensä. Kaikki menneet takuun piikkiin ja korjattu ilman kyseenalaistuksia, mutta tämä "viimeinen" ei sitten ihan vielä ole mennyt maaliin.

Korjattuja:
- Ohjaus
- Moottorin softa (kiihdytysongelmia kylmällä koneella)
- Radion softa (Bluetooth-yhteys- + asemien muisti-ongelmia)
- parjattu GALA ei ole toiminut koko aikana (ainakaan en huomaa eroa, mutta en pidä ongelmana enkä ole edes jaksanut aiheesta valittaa)
- Kytkin vaihdettu

Ja nyt sitten viimeisimpänä asiana öljyn kulutus. Auto on syönyt tasaisesti noin 3 tonnin välein yhden litran öljyä. Olen valittanut siitä aina pajalla käydessäni (kertoja on ollut useampi, kuten korjauslistasta käy ilmi) eikä siihen ole oikein reagoitu. Auton minulle myyneen myyjän paras kommentti jossain vaiheessa oli, että kaikki uudet autot kuluttavat öljyä, kun pitää olla niin tiukat päästömääräykset ja sen takia kitka moottorissa pitää saada mahd. pieneksi ja siinä samalla öljyä kuluu... Mielenkiintoinen kommentti ja varmasti tietyssä mittakaavassa totta.

Nyt sitten ekan huollon yhteydessä ja takuun umpeutuessa ottivat auton öljynkulutuksenmittaukseen. Tuloksena oli, että virallisesti autoni kuluttaa 0,36 litraa tuhannella kilometrillä. Tämä on kirkkaasti alle tehtaan kriteerien (0,5 l/tkm), joten paikallinen AC ei sitten tee mitään. En niellyt selitystä ja he lupailivat kysellä maahantuojan suunnalta, mitä mahdollisesti voitaisiin tehdä. Mitään ei ole kuulunut...

Itselläni sattui nyt vain huono tuuri tämän yksilön suhteen. VAGeja ollut tallissa useampia eikä minkään kohdalla ole ollut tällaista. Kerran on tainnut yksi lamda posahtaa ja joku puola on joskus vaihdettu. Öljyäkään en ole yhteenkään joutunut lisäilemään. En nyt lähtisi mustamaalaamaan Audia merkkinä, vaikka tämä ensimmäinen Audini nyt onkin ongelmapesä. Täytyy kuitenkin myöntää, että hieman olen alkanut katselemaan muiden merkkien perään viime aikoina, vaikka ajatukisissani oli pitää tätä vähintään 5 vuotta. Maailma on onneksi täynnä vaihtoehtoja eikä yhtä yksilöä kannata jäädä kaipailemaan.

Sen olen oppinut tämän kanssa, että enää en osta mallisarjan ensimmäisiä yksilöitä, vaan odottelen, että lastentaudit saadaan kuitattua.

Onko muuten kenelläkään heittää argumentteja tuon öljynkulutuksen suhteen, joita voisin käyttää keskustellessani myyjäliikkeen kanssa? Mielestäni tuollainen öljynkulutus ei ole normaalia, vaikka tehdas niin väittäisikin.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 01.07.15 - klo:13:35

...Onko muuten kenelläkään heittää argumentteja tuon öljynkulutuksen suhteen, joita voisin käyttää keskustellessani myyjäliikkeen kanssa? Mielestäni tuollainen öljynkulutus ei ole normaalia, vaikka tehdas niin väittäisikin.
Jaaha, vai ei ole vieläkään näitä öljynkulutusongelmia saatu kuriin. Mutta jos se on alle sen 0,5l/1000km niin tuskinpa millään argumenteilla pystyt heidän päätään kääntämään. Eli ihan rajoissa se on. Varmasti ovat marmorilla kaikenlaiset selitykset ja argumentit näiden öljypolttimien kanssa kuulleet jo moneen kertaan ja tuohon 0,5 litraan se raja on näköjään vedetty. Ei sillä että se normaalia kenekään mielestä olisi, mutta jonkinlainen vastuuvapauslauseke sinne manuaaliin on laitettu maanantaikappaleiden varalle. Tuskin se heidänkään mielestä normaalia on mutta näin on tehdas määritellyt.
Sinuna laittaisin auton kiertoon niin kauan kun öljynkulutus on alle "sallitun". Koska, mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät, ei öljynkulutus tuosta ainakaan vähene, todennäköisesti päinvastoin.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 30.06.15 - klo:09:01
Miellätkö A3:n premiumiksi?  ;D

Jos verrataan C200 ja Oktaviaan mikä sinulla on, niin voidaan puhua A3:sen kohdalla premiumista, niin kuin auto mielletään yleensäkkin.  ;) Mm. lehtien vertaillessa CLA:ta ja A3:sta ovat todenneet, että A3:nen on laadukkaampi sisältä. Ja jos perustat mielipiteesi Ramin kommentteihin, niin maailma meitä auttakoon.  ;D

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.07.15 - klo:14:44
Jaaha, vai ei ole vieläkään näitä öljynkulutusongelmia saatu kuriin.

Audi on antanut tosiaan asiasta julkasun 28.5.: http://www.audi.fi/fi/brand/fi/experience/uutiset.detail.news~pool~2015~05-may-~1-8-ja-2-0-litraisten-tfsi-moottoreiden-oeljynkulutus.html Mutta taisitte tämän jo tietääkkin. Eli siis vasta 1.8 ja 2.0l moottoreita koskee tämä.

Tässä vielä teksti copy / pastetettuna:
1,8 ja 2,0-litraisten TFSI-moottoreiden öljynkulutus
Viime aikoina on julkisuudessa ollut esillä Audin TFSI-moottoreiden öljynkulutus. Asiakastyytyväisyys ja saatu asiakaspalaute on meille tärkeää. Olemme pahoillamme asiakkaillemme koituneesta haitasta.
Audin valmistamissa bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa on joissain tapauksissa havaittu valmistajan ohjeistusta suurempaa öljynkulutusta. Auton käyttäjälle vika on ilmennyt öljymäärän merkkivalon syttymisenä. Valtaosassa autoista ei ole ollut ongelmia.
Ongelma koskee 1,8 ja 2,0-litraisten TFSI-bensiinimoottoreiden vuosimallien 2009−2011 tuotantoa. Valmistajan ilmoittama öljyn maksimikulutus on 0,5 l / 1 000 km. Moottoreihin on olemassa korjausratkaisu ja se toimii hyvin. Viimeisimpien vuosimallien yhteydessä ei ole havaittu enää öljynkulutusongelmia.

Lainaus käyttäjältä: rami - 01.07.15 - klo:09:56
Seuraava pirssi on Avensis,Passat, tai Volvo 60.
Missään nimessä se ei ole Audi. Aikoinaan kyllä ajattelin,että jos huikkis uuden A4:sen mutta kyllä tuon "koirankopin" ongelmien jälkeen on mieli muuttunut. ;D

Käy jo sääliksi noita Auton omistajia, kun Rami löytää autosta "vikoja" mitä on jokaisella auton omistajalla ja vaikka heillä koskaan vikoja olisi ollutkaan autoissaan. Rami kuitenkin tietää, että AIVAN KAIKISSA noissa on tietenkin samat viat.  ::)

Rami pakko kertoa vähän tuosta tuulilasi asiasta. Tosiaan nyt on ollut uudet sulat jo useamman kuukauden eikä vikaa ole tullut enää. Olen havainnut kuitenkin yhden asian. Vahasin autoni käsin (myös tuulilasin). Tämän seurauksena pyyhkimet rupesivat nykimään ja minua rupesi jo pelottamaan, että alkaako pomppimaan. Mutta kun vaha kului pois lasista nykiminen loppui ja sulat toimivat jälleen täydellisesti.




Patomursu

Lainaus käyttäjältä: exlex - 01.07.15 - klo:16:39
Jos verrataan C200 ja Oktaviaan mikä sinulla on, niin voidaan puhua A3:sen kohdalla premiumista, niin kuin auto mielletään yleensäkkin.  ;) Mm. lehtien vertaillessa CLA:ta ja A3:sta ovat todenneet, että A3:nen on laadukkaampi sisältä. Ja jos perustat mielipiteesi Ramin kommentteihin, niin maailma meitä auttakoon.  ;D

Vertailinko edellisessä viestissä jotain?  :o
Mutta asiaan, cla on esinnäkin etuvetoinen ja siksi en sitä miellä mersuksi.
Sisätilojen laadukkuus ei meinaa että auto olisi premium ja lähteettömät vertailut ovat yhtä tyhjän kanssa.

Mainitsit lehdet niin tässä erään lehden (tekniikan maailma) määritelmä premiumille:

”…siinä on ominaisuuksia, joista kuluttajat ovat valmiita maksamaan tietyn hintalisän yli saman kokoluokan perushintojen. Premium ei ole laadun synonyymi, vaan kyse on enemmänkin laadun tunnusta, joka saavutetaan materiaaleilla tai edistyksellisellä tekniikalla.” Lähde:: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288525782731.html

Eli ylläoleva teksti meinää että jos sama lisävaruste vaikka maksaa merkissä A enemmän kuin merkissä B niin merkki A on enemmän premium. Kumpikin on premiumeitä jos lisävarusteen hinta on yli saman kokoluokan keskiarvon. Joku voi tällä tehdä jaon premiumiin.

Itse en määrittele äskeisen perusteella.

Jos käyn K-ketjun kaupassa niin kärryyn tarttuu pirkkatuotteita, mutta en kuitenkaan ostaisi pirkkamersua  ;)

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 01.07.15 - klo:16:39
Jos verrataan C200 ja Oktaviaan mikä sinulla on, niin voidaan puhua A3:sen kohdalla premiumista, niin kuin auto mielletään yleensäkkin.  ;) Mm. lehtien vertaillessa CLA:ta ja A3:sta ovat todenneet, että A3:nen on laadukkaampi sisältä. Ja jos perustat mielipiteesi Ramin kommentteihin, niin maailma meitä auttakoon.  ;D

Audi on antanut tosiaan asiasta julkasun 28.5.: http://www.audi.fi/fi/brand/fi/experience/uutiset.detail.news~pool~2015~05-may-~1-8-ja-2-0-litraisten-tfsi-moottoreiden-oeljynkulutus.html Mutta taisitte tämän jo tietääkkin. Eli siis vasta 1.8 ja 2.0l moottoreita koskee tämä.

Tässä vielä teksti copy / pastetettuna:
1,8 ja 2,0-litraisten TFSI-moottoreiden öljynkulutus
Viime aikoina on julkisuudessa ollut esillä Audin TFSI-moottoreiden öljynkulutus. Asiakastyytyväisyys ja saatu asiakaspalaute on meille tärkeää. Olemme pahoillamme asiakkaillemme koituneesta haitasta.
Audin valmistamissa bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa on joissain tapauksissa havaittu valmistajan ohjeistusta suurempaa öljynkulutusta. Auton käyttäjälle vika on ilmennyt öljymäärän merkkivalon syttymisenä. Valtaosassa autoista ei ole ollut ongelmia.
Ongelma koskee 1,8 ja 2,0-litraisten TFSI-bensiinimoottoreiden vuosimallien 2009−2011 tuotantoa. Valmistajan ilmoittama öljyn maksimikulutus on 0,5 l / 1 000 km. Moottoreihin on olemassa korjausratkaisu ja se toimii hyvin. Viimeisimpien vuosimallien yhteydessä ei ole havaittu enää öljynkulutusongelmia.

Käy jo sääliksi noita Auton omistajia, kun Rami löytää autosta "vikoja" mitä on jokaisella auton omistajalla ja vaikka heillä koskaan vikoja olisi ollutkaan autoissaan. Rami kuitenkin tietää, että AIVAN KAIKISSA noissa on tietenkin samat viat.  ::)

Rami pakko kertoa vähän tuosta tuulilasi asiasta. Tosiaan nyt on ollut uudet sulat jo useamman kuukauden eikä vikaa ole tullut enää. Olen havainnut kuitenkin yhden asian. Vahasin autoni käsin (myös tuulilasin). Tämän seurauksena pyyhkimet rupesivat nykimään ja minua rupesi jo pelottamaan, että alkaako pomppimaan. Mutta kun vaha kului pois lasista nykiminen loppui ja sulat toimivat jälleen täydellisesti.

Aika naurettava koko öljynkulutusjuttu. Todellakin öljyä menee vähemmän kuin polttoainetta. Heh!!!!
Kyllä on resumoottori joka vetää 5litraa öljyä 10 000 km aivan uskomattoman naurettava juttu.
Kyllä Audi osaa. En ikinä ajaisi tuollaisella autolla joka vetää ölkkää 5ltr/10 000 km.
Jos nuin on niin kannattaa kyllä katsella muita autoja.
Normaalikulutus on noin 2ltr/30 000 km.  Tuokin on aika paljon mutta siedettävä.
Se onni on tuossa minun koppurassa ettei se öljyä juurikaan kuluta. ;D ;D ;D

1.8 "APR" Q

Itsellä 58 tkm aikana olen lisännyt kerran 0,5 litraa öljyä...
Taannoin kaverini Ibizaan (1.4 TFSI 150hp) vaihdettiin takuuseen koko kone,kun vei litran/1000 km.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

rami

Alkaapas vikalistaa lisääntymään kun aikaa kuluu. Ja mikä jännää niin samoja vikoja joista itse olen kirjoitellut jo ajat sitten. "Jullit" haluaa faktaa siinä sitä alkaa pikkuhiljaa tulemaan.  "jullien" mielestä se on ollut provoilua. Vanha sanonta. "aika tapansa näyttää.
Meikä on niin monet pirssit ajanut,että tietoa kyllä löytyy mikä on autossa normaalia ja mikä ei.
Ehdottomasti viimeinen Audi. Ei mistään premiumista kyllä voi puhua. Todella ongelmalaatuinen auto joka yrittää ratsastaa merkillään. No onneksi osa ihmisistä alkaa tajuamaan kusetuksen.
Tehtaan pitää saada katetta autoilleen ja sitä nyt tehdään huonontamalla laatua. ;D ;D ;D

mattinen

Lainaus käyttäjältä: M_M - 01.07.15 - klo:11:18
Ymmärrän että ramilla on paljon viestejä vastattavaksi joten osa hukkuu kohinaan, mutta tämä takajarrujen kohtalo minua edelleen kovasti kiinnostaisi?
Osa viesteistä varmaankin hukkuu "kohinaan", mutta osa saattaa jäädä vastausta vaille myös sen vuoksi, että rami ei syystä tai toisesta halua joihinkin seikkoihin ottaa kantaa. Tähän hänellä on luonnollisesti täysi oikeus.

Ramin kirjoitusten perustella voidaan varmasti ilman epäilyksiä todeta, että hänen A3:seensa on kasautunut melkoinen liuta ongelmia. Kenelläkään ei varmasti ole mitään tarvetta kiistää näiden ongelmien olemassaoloa, ja ainakin minä ymmärrän täysin hänen harmituksensa. Kun sijoittaa yli 30.000 , uuteen autoon, odottaa varmasti huolettomia kilometrejä ainakin ensimmäisten vuosien osalta. Kuinka pitkälle meneviä johtopäätöksiä A3:n yleisestä laadusta voidaan ramin ja forumin muiden jäsenten kokemusten perusteella vetää, onkin sitten jo toinen kysymys. Tästä meillä on ramin kanssa selvästikin erilaiset käsitykset, eikä niistä kannatakaan enempää väitellä.

Se, mikä edelleenkin jaksaa ihmetyttää, on ramin uskomaton sietokyky autossaan olevien vikojen suhteen. Rami on ottanut autonsa käyttöön syyskuussa 2013, ja jo saman vuoden joulukuussa hän raportoi ensimmäisen kerran "pirusti huutavista" takajarruista. Mitä ilmeisimmin vika ei ole mihinkään hävinnyt, koska vielä viime toukokuussa (2015) takajarrut "parkuivat" niin paljon, että ramia hävetti: "Ihmiset katsoo ja töllöttää".

Heinäkuussa 2014 rami kertoi "kuin viimeistä päivää" hakkaavista tuulilasinpyyhkimien sulista. Rami on käynyt asiasta "marmorilla" valittamassa, mutta ainakaan tämän vuoden toukokuuhun mennessä vikaa ei ole saatu korjatuksi, koskapa "sulkien hakkaaminen on niin älytöntä,että pelottaa vivustojen vaurioituminen." Tämän jälkeen rami onkin sitten vetänyt sen useampaan otteeseen toistamansa johtopäätöksen, jonka mukaan A3:lla ei pysty ajamaan vesisateella. Tämä on jo melkoinen rajoitus auton käytölle Suomen olosuhteissa.

Eikä tässä vielä kaikki. Marraskuussa 2014 ovat kojelaudan raitisilmasuuttimet alkaneet "elämään omaa julaansa". Tämän vuoden maaliskuussa on mittariston taustavalaistuksessa ilmennyt ongelmia, ja tässä kuussa on myös RDS alkanut oikutella.

Eikä rami ole säästynyt edes A3:n kuuluisalta "mutteriohjaukselta". Vielä joulukuussa 2013 tilanne on ollut OK, koska "mielestäni A3 ohjaus on täyden 10 arvoinen. Paljon parempi kuin kokoluokkaansa isommissa autoissa." Maaliskuussa 2014 "mutteri" ilmestyi sitten ramillekin "pirunmoisena nuljahteluna". Rami ei kuitenkaan jäänyt tuleen makaamaan, vaan reklamoi asiasta. Joulukuussa 2014 rami saattoikin todeta ajettavuuden ja ohjauksen olevan "hammastankorempan jälkeen" kohdallaan. Jotakin oli kuitenkin mennyt pieleen, koska kuluvan kuun alussa rami päätyi toteamaan, että "ajoltaanhan tuo on suunilleen melko surkea. Pitää koko ojan olla korjaamassa hieman ajolinjaa sormenpäillä".

Ramilla on siis auto, jonka takajarrut ulvovat niin paljon, että hän häpeää silmät päästään. Tuulilasinpyyhkijät puolestaan pomppivat niin paljon, että autolla ei voi sadesäällä ajaa. "Mutteriohjaus" on korjattu, mutta auto on edelleen ajoltaan "suunilleen melko surkea". Kun tähän vielä lisätään edellä mainitut muut viat, ei voi kuin ihmetellä ramin sietokykyä. Kun elämä A3:n kanssa on edellä kuvatun kaltaista suoranaista helvettiä, niin eikö auto kannattaisi mahdollinen taloudellinen tappiokin huomioiden vaihtaa? Tai jos tämä ei jostain syystä ole mahdollista, niin eikö olisi jo korkea aika ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen? Hurjasti ulvovat takajarrut ovat seikka, jota uudehkon auton omistajan ei tarvitse sietää. Vielä käsittämättömämpää on ramin alistuminen tilanteessa, jossa auto on käyttökelvoton sateella. Kuinka ihmeessä kokenut ja elämässään useita autokauppoja tehnyt mies voi alistua tilanteeseen, jossa 30.000 , autolla ei voi ajaa sateessa? Tämä on täysin käsittämätöntä. Ehkä kyseessä on jonkinlainen viha-rakkaussuhde autoon.  ;D ;D ;D ;D


rami

Lainaus käyttäjältä: M_M - 01.07.15 - klo:11:18
Ymmärrän että ramilla on paljon viestejä vastattavaksi joten osa hukkuu kohinaan, mutta tämä takajarrujen kohtalo minua edelleen kovasti kiinnostaisi? Lipsahti varmaan vahingossa tuo kysymykseni ohitse. Olisi mukava tietää ihan siltä pohjalta, että jos omakin auto alkaa yhtäkkiä näin oireilemaan niin millaisia huoltotoimenpiteitä taikka selittelyjä on huollosta odotettavissa.
Huollon ammattivalehtelijat eivat ottaneet mitään kantaa.
Ainoa kommentti,että "ehkä kahdella ollut vastaavaa vikaa".  (ammattivalehtelijat osaa)
Todellakin kun auto on ollut parkissa yön yli ja sitten aamulla lähtee liikkeelle peruuttaessa kun painaa jarrua niin pirunmoinen törähdys kuuluu (älytön kiljunta) takajarruista. Kostealla ilmalla kai kostudesta aiheutuva lievä ruostevärjäymä jarrulevyissä  aiheuttaa kiusallisen ongelman jarruissa.
Todellakaan ei ole kyse ns. normaalista jarrujen kitinästä.
Hieman tuntuu siltä,että paikallinen Audihuolto ei ole kovinkaan kiinnostunut takuukorjauksista. Liekö syy siinä kun kyseinen auto on ostettu eri piirimyyjältä. ;D ;D ;D
Jos näin olisi niin sillä he takaavat ettei seuraavaakaan autoa huikita heiltä.
En ole viitsinyt alkaa nuiden ongelmien takia kovin marmorilla märiseen kun "koppura" lähtee vaihtoon vuoden sisällä.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 01.07.15 - klo:19:25
Osa viesteistä varmaankin hukkuu "kohinaan", mutta osa saattaa jäädä vastausta vaille myös sen vuoksi, että rami ei syystä tai toisesta halua joihinkin seikkoihin ottaa kantaa. Tähän hänellä on luonnollisesti täysi oikeus.

Ramin kirjoitusten perustella voidaan varmasti ilman epäilyksiä todeta, että hänen A3:seensa on kasautunut melkoinen liuta ongelmia. Kenelläkään ei varmasti ole mitään tarvetta kiistää näiden ongelmien olemassaoloa, ja ainakin minä ymmärrän täysin hänen harmituksensa. Kun sijoittaa yli 30.000 , uuteen autoon, odottaa varmasti huolettomia kilometrejä ainakin ensimmäisten vuosien osalta. Kuinka pitkälle meneviä johtopäätöksiä A3:n yleisestä laadusta voidaan ramin ja forumin muiden jäsenten kokemusten perusteella vetää, onkin sitten jo toinen kysymys. Tästä meillä on ramin kanssa selvästikin erilaiset käsitykset, eikä niistä kannatakaan enempää väitellä.

Se, mikä edelleenkin jaksaa ihmetyttää, on ramin uskomaton sietokyky autossaan olevien vikojen suhteen. Rami on ottanut autonsa käyttöön syyskuussa 2013, ja jo saman vuoden joulukuussa hän raportoi ensimmäisen kerran "pirusti huutavista" takajarruista. Mitä ilmeisimmin vika ei ole mihinkään hävinnyt, koska vielä viime toukokuussa (2015) takajarrut "parkuivat" niin paljon, että ramia hävetti: "Ihmiset katsoo ja töllöttää".

Heinäkuussa 2014 rami kertoi "kuin viimeistä päivää" hakkaavista tuulilasinpyyhkimien sulista. Rami on käynyt asiasta "marmorilla" valittamassa, mutta ainakaan tämän vuoden toukokuuhun mennessä vikaa ei ole saatu korjatuksi, koskapa "sulkien hakkaaminen on niin älytöntä,että pelottaa vivustojen vaurioituminen." Tämän jälkeen rami onkin sitten vetänyt sen useampaan otteeseen toistamansa johtopäätöksen, jonka mukaan A3:lla ei pysty ajamaan vesisateella. Tämä on jo melkoinen rajoitus auton käytölle Suomen olosuhteissa.

Eikä tässä vielä kaikki. Marraskuussa 2014 ovat kojelaudan raitisilmasuuttimet alkaneet "elämään omaa julaansa". Tämän vuoden maaliskuussa on mittariston taustavalaistuksessa ilmennyt ongelmia, ja tässä kuussa on myös RDS alkanut oikutella.

Eikä rami ole säästynyt edes A3:n kuuluisalta "mutteriohjaukselta". Vielä joulukuussa 2013 tilanne on ollut OK, koska "mielestäni A3 ohjaus on täyden 10 arvoinen. Paljon parempi kuin kokoluokkaansa isommissa autoissa." Maaliskuussa 2014 "mutteri" ilmestyi sitten ramillekin "pirunmoisena nuljahteluna". Rami ei kuitenkaan jäänyt tuleen makaamaan, vaan reklamoi asiasta. Joulukuussa 2014 rami saattoikin todeta ajettavuuden ja ohjauksen olevan "hammastankorempan jälkeen" kohdallaan. Jotakin oli kuitenkin mennyt pieleen, koska kuluvan kuun alussa rami päätyi toteamaan, että "ajoltaanhan tuo on suunilleen melko surkea. Pitää koko ojan olla korjaamassa hieman ajolinjaa sormenpäillä".

Ramilla on siis auto, jonka takajarrut ulvovat niin paljon, että hän häpeää silmät päästään. Tuulilasinpyyhkijät puolestaan pomppivat niin paljon, että autolla ei voi sadesäällä ajaa. "Mutteriohjaus" on korjattu, mutta auto on edelleen ajoltaan "suunilleen melko surkea". Kun tähän vielä lisätään edellä mainitut muut viat, ei voi kuin ihmetellä ramin sietokykyä. Kun elämä A3:n kanssa on edellä kuvatun kaltaista suoranaista helvettiä, niin eikö auto kannattaisi mahdollinen taloudellinen tappiokin huomioiden vaihtaa? Tai jos tämä ei jostain syystä ole mahdollista, niin eikö olisi jo korkea aika ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen? Hurjasti ulvovat takajarrut ovat seikka, jota uudehkon auton omistajan ei tarvitse sietää. Vielä käsittämättömämpää on ramin alistuminen tilanteessa, jossa auto on käyttökelvoton sateella. Kuinka ihmeessä kokenut ja elämässään useita autokauppoja tehnyt mies voi alistua tilanteeseen, jossa 30.000 , autolla ei voi ajaa sateessa? Tämä on täysin käsittämätöntä. Ehkä kyseessä on jonkinlainen viha-rakkaussuhde autoon.  ;D ;D ;D ;D

Nämä kaikki mitä kirjoittelit ovat todellakin täyttä totta.
YKSI ja selvä syy siihen miksi en viitsi ruveta tappelemaan tai reklamoimaan koko "kopperosta" on sellainen KUN kyseinen kiesi lähtee vaihtoon hyvinkin äkkiä. Tavallaan en viitsi moisen kiesin takia alkaa suurempiin toimenpiteisiin.
Ajattelin kyllä viedä käydä marmorilla vetämässä yhteenvedon koko kyseisen pajan toiminnasta.
Sellainen viha/rakkaussuhde on autoon kun pistää pitkälti yli 30 000eur. niin odottaisi saavan muutakin kuin harmia.
Ajattellaanpas tätä asiaa niin tai näin niin kyseiset viat ovat kopperossa ei ne siitä miksikään muutu vaikka kuinka yrittäisi kehua.
Vaihteisto ja moottori tuossa on parasta koko kiesissä loput ympärillä SEKUNDAA 50%:sesti.

M_M

Lainaus käyttäjältä: rami - 01.07.15 - klo:19:28
En ole viitsinyt alkaa nuiden ongelmien takia kovin marmorilla märiseen kun "koppura" lähtee vaihtoon vuoden sisällä.
Mies ostaa kymmenien tuhansien auton jossa ilmenee selvästi häiritsevä vika, mutta ei "viitsi" sen vertaa painostaa huoltoa että asia korjattaisiin, vaan jaksaa kuitenkin parkua foorumilla autoa paskaksi. Melkoinen "julli" se olet sinäkin!  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: M_M - 01.07.15 - klo:19:43
Mies ostaa kymmenien tuhansien auton jossa ilmenee selvästi häiritsevä vika, mutta ei "viitsi" sen vertaa painostaa huoltoa että asia korjattaisiin, vaan jaksaa kuitenkin parkua foorumilla autoa paskaksi. Melkoinen "julli" se olet sinäkin!  ;D

Haiskahtaa pahasti provoilulle Ramin viestit. Nuo viat ovat ilmenneet ilmeisesti nopeasti kaupanteon jälkeen(ellei ole satua kaikki). Itse olisin kaikin mahdollisin keinoin pyrkinyt kaupan purkuun. Jos kerta on rahamiehiä, niin miksi pitää ajaa kalliita kilometrejä hampaat irvessä pois?
Onhan se valitettava tosiasia, että huonoja yksilöitä on ja niitä tulee jatkossakin olemaan.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy