A3 8V viat/murheet 40 000km - (Galluppi)

Aloittaja exlex, 17.05.15 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Onko omassa Audi A3:sessasi ollut jotakin seuraavia vikoja kun autolla ajettu alle 40 000km?

Ohjauksessa on ollut vikaa ja vika korjattu (hammastanko jne.) :
13 (20.6%)
Tuulilasin pyyhkimet pomppivat tuulilasilla, vaikka vaihdettu uusiin:
2 (3.2%)
Steroiden nouseva näyttö on nitissyt:
4 (6.3%)
Auton jarrut vinkuvat peruutuksessa:
3 (4.8%)
S-tronic automaattivaihteistossa ollut vikaa:
8 (12.7%)
Ollut vika jota yllä ei ole mainittu ja vika korjattu:
10 (15.9%)
Ollut useampi vika jota yllä ei ole mainittu ja viat korjattu:
10 (15.9%)
Autossa ei ole ollut mitään vikaa:
35 (55.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 63

exlex

Ajattelin tehdä tälläisen gallupin, kun viat ja murheet alueelle on syntynyt jo sellainen taistelu auton todellisista vioista. Joten tehdään tälläinen kysely, missä voimme saada vähän statistiikkaa. Tosiaan kertokaa rehellisesti viostanne mitä on tullut 40 000km mennessä ja jos autossanne on ollut vika jo ostaessa, niin mainitkaa se alhaalla, jotta näemme onko vika ilmestynyt vai ollut jo tehtaalta lähtien.

Valitettavasti tämä kysely voi olla kuitenkin melko turha, koska itse en ole ainakaan vielä ajanut autolla, missa ei olisi jotain vikaa noin 40 000km kohdalla. Kilometrit oli tästä syystä rajattava johonkin ja valitsin tuon 40 000km. Muut viat voidaan kirjoittaa tuonne viralliselle viat ja murheet alueelle.  :)

exlex

Eli itselläni autoliikkestä ajessani oli viallinen ohjaus, kuljettajan ristiseläntuen moottori jumitti. Keskikonsolin nouseva näyttö kitisi eka kesänä, mutta sekin korjattiin. Tuulilasin pyyhkimet pomppivat alkuperäisillä pyyhkimillä. Nyt vaihtdettu uudet ja ajettu noin 2000km, eikä vikaa. Tällä hetkellä auto toimii täydellisesti ja muutenkin huippu!  :)

Tuomari

Mutteriohjauksen lisäksi erilaisia nitinöitä ja natinoita ollut näytössä, kuskin ovessa ja keskikonsolissa.
Turbon hukkaporttiin laitettiin klipsu kilinöitten takia.
Apparin puolen peilin kuori oli myös tehtaan jäljiltä jotenkin rikki ja piti vinkunaa, joten vaihdettiin uuteen.

Tällä hetkellä viaton peli ja mukava on ajella ilman hälyääniä  8)

Nudde

Mulla ei ole ollut mitään ylläolevista virheistä. Ainoa asia on Haldexin öljypumppu joka meni rikki kun autolla oli ajettu noin 26000 km. Takuuseen korjattiin.

Vice

Autossa ollut pari kertaa tarvetta automaattilaatikkoa säätää. Takapuskurin ja lokarin saumasta maali oli kumpruillut/lohjennut, ilmeisesti tehtaalla puskurin asennuksessa (?). Maalasivat uudelleen. Veloituksetta hoidettu. Takuu voimassa edelleen.

Kaikki hoidettu hyvin AC Airportin toimesta. Aina saanut sijaisauton veloituksetta. Tarjottu mukavia koeajoja, kutsuja tilaisuuksiin, jne... Sekä quattro talviajokoulussa käyty vaimon kanssa. Eli asiakassuhteen "jälkihoito" on toiminut Audilla hyvin.

Kokonaisuutena pelkkää hyvää sanottavaa autosta. Vähän olen itse valoja säätänyt, jne. En pidä niitä ongelmana. Enemmän ollut "haasteita" lähes tuplaten kalliimman 5srj BMW:n kanssa (ja siihenkin olen tyytyväinen, kun murheet on hoidettu kuntoon).

rami

exelesssin galluppi.....Aika jännästi asetettu kysymys....
"Tuulilasinpyyhkimet pomppineet vaikka vaihdettu uusiin". Heh!
Siis ovat pomppineet (siis OVAT pomppineet) jonka vuoksi on jouduttu vaihtaan uusiin ja taatusti ennenaikaisesti ,eikä kulumisen vuoksi.
Turhaa sää niitä vaihtelet kun vika on siinä lasissa.
Huonokuntonenkaan sulka ei pompi jos lasi on kunnossa. Ainoastaan pyyhintätulos heikkenee. Kokemus on osoittanut tämän. Kiinalaiset koppurat tekee mitä sattuu niistä ei voi puhua.
Eihän minullakaan ala pomppimaan jos minä vaihdan jokaisen pitemmän reissun tai kahdenviikon välein uusiin.
Hassua,tankki löpöä ja aina uudet sulat 1200km.
Autollani on ikää 19kk ja kilometrejä 21tkm. Sulkia on mennyt alkuperäiset Bossit Aerot + Bossin Aerot + Champion easyvisionit.
Tuolla mun ajalla ja kilometrimäärällä pitäisi vielä toimia alkuperäset sulat. Useimmiten sulkienvaihto tehdään LL-huollossa.

Lasiin ei todellakaan tarvitse hangata mitään aineita silloin jos kaikki on oikein. Eikä todellakaan uuden auton lasiin.
Vanhaan naarmuuntuneeseen ja kuluneeseen lasiin tälläisiä asioita voi hyväksyä jo ikärasitteen tuomien ongelmien vuoksi.

Latez

A3 1,8 TFSI Q S-tronic 32000 km.

Vesipumppu vaihdettu 22k km, nitisevät kaiutinritilät korjattu. Edellinen auto A4 B8 FL pahalla mutteroinnilla (ei saatu 20k km aikana kuntoon), mutta A3:ssa ohjaus edelleen hyvä.

Hiihtäjä

Pian tulee 2v täyteen A3 1,4TFSI COD manuaali Business Sportilla, ei vikoja pl. ajoittainen MMI-näytön nitinä. Hyvin on pelannut mutta eihän tämä mikään bemari kyllä ajolleen ole...

Niin 43tkm ajettuna.

Rauska

A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13, ajelin tuolla 22000 km, kytkimen perussäätö tehtiin takuuseen.
Ei muita vikoja ...eikä sekään paha ollut, pari kertaa vaihtoi kakkoselle nykäisten.
Vaihdoin pienen tavaratilan takia  ;D
Jaa oli mulla 2009 1.4 Busineskin SB, siinä ei mitään vikoja .
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Vikaa vikaa.  A3:1.6 TDI Stronic
-Viallinen hammastanko vaihdettu uuteen ml n. 6000km
-Voimakkaasti huutavat takajarrut peruuttaessa tallista kun hakee jarrutuntumaa. Vikaa ei korjattu. Pajalla pyöritetään silmiä.
-Hakkaavat tuulilasinpyyhkimet vaihdettu uusia 3kertaa ml 21tkm/ 19kk. Hakkaavat edelleen. Vika toden-näköisesti lasissa tai pyyhkijänvarren kulmassa suhteessa sulkaosaan.
-Ntisevät pyöreät suuttimet kojelaudan päissä(kylmässä). En ole viitsinyt alkaa korjauttaan koska saattaa olla kyseenalainen asia,koko korjaus.
-Nitisevä MMI (kylmässä)
- Pakkasella kylmä ja varsinkin taajama-ajossa. Ei vika vaan ominaisuus.

maik

19tkm ja kaikki kunnossa. Ehkä tuo S-tronicin kulmikkuus (vs. Volvon A8 loota) alkanut ärsyttää, toisaalta ajelen dynamicilla muilla säädöillä olis varmaan pehmeämpi.

MoFFe

Audi S3 SB 2014 (rakenettu 2013 Marraskuussa)
Autossa nytten 25tkm alla, about 1,5 vuotta vanha.

Mulla on ollut jotain pientä MMI liittyvää...
-Please wait tai jotain sellaista(en muista enää) DIS näytössä, kun pitäisi lukea radiokanavan tiedot.
Pari kertaa nähnyt, toisaalta en nyt enää pitkästä aikaa.
-Kerran, MMI jäänyt jumiin. Resettiä, niin toimi taas.
-Omituinen ääni kuuluui kaiuttimistä kun soitin radiota. Hävis kun vaihdoin multimedialle ja takas radiolle.
-Rätinää ja pokshatelua(snack.crackle and pop) kun kuuntelee musikkia SD kortilta tai Bluetoothilta.
Eli kuullostaa hieman vanhalta LP levyltä... kuuluu yleensä melko helposti jos esim klassista musiikia kuuntelee. Toki "tavallisessa" musiikissakin.
Auto ollut 2 päivää korjauksella, ja ovat myös huomannet asia. Audi vastaa että stereot on optimoitu CDlle. ;D Juu juu
DAC vika tuossa on... jos soittaa 48khz "laatuista" musiikkia niin ei ole ongelmaa tai sitten CDltä. Mutta esim. spotifylle ei voi vaan mitään ja yleensä mp3:set jne. ovat 44.1khz.
Löytyy tästä viasta paljon juttua netistä, muilta forumilta. Kuulema on "kaikissa" a3/s3:ssa, en sitten tiedä.
esim. http://www.audi-sport.net/xf/threads/b-o-crackling-noises.210006/
Tässä kun kirjoittelin tätä niin alko kyllä ärsyttämään tämä kun itse on jopa valinnut B&O niin uskoisi että saisi melkeen täydellisen äänisysteemin mutta näin tässä kävi.
Ei se nyt niin hirveeltä kuullosta, mutta juuri kun itse maksannut extraa niin ei uskoisi että tälläistä vikaa pitäisi olla.

S-Tronic toimii hyvin, kunhan vaan hieman opettelee itsekkin miten se käyttäytyy erinlaisissa tilanteissa. Tykkään kovasti.
Ja näitä muita vikoja ole vielä ollut, mitä "muut" kirjoitelee...kopkop  :)

VW_Johan

Samat B&O ongelmat täällä. Ohjaus korjattu täälläkin, pari kertaa päivitetty moottorin ohjainta käyntiongelmien takia. Tänään hajosi ilmastointilaite toisen kerran, vuosi sitten vaihdettiin samojen oireiden takia ilmastoinnin ohjainlaite, olisikohan sama osa taas rikki kun flekti ei pyöri.  Muuten ihan jees auto, mukava ajaa silloin kun se on ehjä.

Hawtin

SB 1.8 tfsi quattro s-tronic, kohta tulee kaksi vuotta täyteen ja 26 tkm. Ei mitään vikoja. 😀
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Kopo

Sedan 1.4 TFSI COD S-tronic Business Sport, rek. 11/13, aj. 32 tkm.
- Viikon käytön jälkeen MMI:n näytönohjain hajalle
- Turvavyön kiinnikkeet narisi penkkiä vasten. Laitoin itse huopaa väliin.
- Hammastanko vaihdettu 30 tkm ajettuna.
- Nyt kuuluu epämääräistä narinaa vänkärin puolelta (myös yksin ajaessa). Vaikea paikallistaa, mutta kuuluu mm. risteyksissä vasemmalle kääntyessä ja joissakin tien epätasaisuuksissa.

hta

1.4 TFSI COD Sedan, 25k ajettu 1 1/2v vanha

1.
Jarruyksikkö vaihdettiin n. 500km kohdalla (tuli joku varoitus moottoritieajossa vaikka ei painettu jarrua). Arvelivat ensin vuotoa letkuissa mutta lopulta meni koko yksikkö vaihtoon.

2.
Tehdasasennettu webasto piti viimetalvena nakuttavaa ääntä eikä lähtenyt päälle kolmena peräkkäisenä aamuna. Tästä näkyi yhtenä aamuna myös joku virheilmoitus näytössä. Huollossa oli löydetty joku vikailmoitus aiheesta mutta eivät saaneet toistettua ongelmaa. Ei uusiutunut huoltokäynnin jälkeen.

?.
Tehdas Contit on ihan hirveet luistimet märällä. Etupää puskee todella helposti. Autoliikkeen huoltomiehen mukaan pitää normaalisti. Hassua, että pystyin ajamaan aikaisemmalla Superb farmarilla saman mutkan samoissa olosuhteissa varmaan 10-20km/h lujempaa, kuin urheilualustaisella matalaprofiilirengas Audilla...

?
B&O vaatii radiokuuntelussa 20+ äänenvoimmakkuuden, että soivat tasapainoisesti joka alkaa olemaan normaali kuunteluun turhan kovalla. Lempibiisejä voi toki soitella 20-26 :) 30+:lla tulee varmaan pysyvä kuulovaurio.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

exlex

Lainaus käyttäjältä: hta - 01.06.15 - klo:22:43
?
B&O vaatii radiokuuntelussa 20+ äänenvoimmakkuuden, että soivat tasapainoisesti joka alkaa olemaan normaali kuunteluun turhan kovalla. Lempibiisejä voi toki soitella 20-26 :) 30+:lla tulee varmaan pysyvä kuulovaurio.

Hui! :o

Hei kiinnostaa, millä tavalla stereot soi epätasapainoisesti? Itselläni Audi Sound System ja soi mielestäni kiitettävän hyvin. Radio on tietenkin aina radio, mutta se mielestäni ihan hyvin tai yhtä hyvin, kuin edellisilläkin autoilla. Tietenkin kuunnellessa SD-muistikortilta, iPhonelta tai CD:ltä äänenlaatu on vielä reippaasi parempi.

mackki

Kopo: Mulla kuului juuri samallalailla ärsyttävää narinaa kuskinpuolelta, syyksi ilmeni ovilukon vastakappale joka hinkkas. Säädettiin, narina lakkas.

Mites kun kojelaudan ilmansuuttimet "viheltävät", kun kelit vähä lämpenee niin ääni voimistuu, korostuu varsinkin ajaessa. Rinkulasta säätää virtauksen mahdollisimman pienelle mutta silti meinaa ujeltaa.
Ja automaatilla muutenkin tuntuu aina puhaltavan ihmeen lujaa, myös eco-asennossa .  Vinkkejä?

exlex

Lainaus käyttäjältä: hta - 01.06.15 - klo:22:43

Tuli vielä yksi kysymys mieleen. Joudutko siis oikeasti soittamaan musiikkia yli 20+ äänenvoimakkuudella. Itselläni soundsystemillä maksimi voimakkuus jota olen koskaan soittanut taitaa olla noin 20-22. Desibelejä on tuolloin niin paljon että enempi aiheuttaa jo hiljalleen kuulovaurioita. Veikkaisin nopeasti, että itselläni iPhonea kuunnellessa desibelit tuolla on noin 100-105db pintaan ja radiolla samoissa luokissa liikutaan. Vaikea arvioida tarkalleen. Voisin melkein mitata.

MoFFe

Sama minulla... herää vasta henkiin siinä +20. Siis B&O, itse soitan yleensä siinä 25-27 ja jos ihan hyvää musaa tulee niin sitt menee jo +30
Siinä jo varmaan kuulo paranee (heh). Niinkuin tässä joku tais kirjoitella että pitää korvien antaa sopeutua  ;D

Hawtin

Noita volyyminumeroita lienee turha vertailla laitteistojen kesken, kun eivät tarkoita samaa volyymitasoa. Mulla oli ASS:ssä radiossa sekä iPhonesta striimatessa käytössä sellaset +6-10, kunnes jonkin spotifyn päivityksen jälkeen pitikin alkaa käyttää asteikkoa +13-16. Radio edelleen aiemmalla asteikolla. Vaimo kun kuuntelee radiota ja mä en, niin se saa sit välillä aika rapsakat volat ajoon lähtiessään😄

exlex

Hawtin olethan huomannut kaksi eri asiaa jotka vaikuttavat volumeen. 1.) jos puhelimeisi volume itse puhelimesta on hiljaisella, niin joudut vääntämään enemmän volumea stereoista. Eli kun kuuntelet autosi stereoita puhelimen kautta pyri säätämään volume puhelimistasi täysille tai lähes täysille. Tämä vaikuttaa myös äänenlaatuun merkittävästi. 2.) kun pujelimesi volume sitten täysillä, niin mene stereoiden asetuksiin ja valitse sieltä puhelimen gaini eli kuinka lujalla puhelimen soundi tulee autoon. Tällä voit hienosäätää volumen tarkalleen samaksi kuin radion volumen samalla numerolla. 

Tälläin pääset tästä ongelmasta eroon ja ette saa säikäytyksiä, kun nousette autoon.  ;D

Hawtin

Joo olen tietoinen, mutten viitsi pitää puhelinta aivan täysillä. Vaimo lisäksi ajaa aika harvoin ja osaa jo varautua volasäätöön (jos ylipäätään mitään kuuntelee). Mutta en ymmärtänyt, että miten kuvio vaikuttaa äänen laatuun? En ole havainnut mitään ongelmia äänen laadussa.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 03.06.15 - klo:11:55
En ole havainnut mitään ongelmia äänen laadussa.

Eli kyse on siitä, että jos puhelimen inputsignaali eli volume on liian alhainen niin tällöin esivahvistettua ääntä joudutaan vahvistamaan itse stereoiden vahvistimella reippaammin. Tämä aiheuttaa sen, että vahvistin jaksaa vahvistaa ääntä puhtaana vain tiettyyn pisteeseen asti, kunnes rupeaa särkemään ääntä toisinsanoen vahvistimesta loppuu potku ja se rupeaa leikkaamaan (särkemään/piikkaamaan) signaalia. Eli sisään tuleva signaali on järkevää pitää kohtuullisen suurena (mielellään täysillä), mutta tässäkin pitää huomioida se, että esivahvistettu signaali ei ole itse särkenyt ääntä. Tämän kuulee kyllä korvalla jos näin on selvästi. Itselläni iPhonen kanssa sekä Audi Sound Systemin kanssa paras yhdistelmä äänenlaadullisesti on, että volume on joko täysillä iPhonesta tai lähes täysillä. Tällöin stereoiden vahvistin antaa parhaiten puhdasta ääntä eikä rupea särkemään. Jos puhelimessa on ollut volume vaikka puolella, niin olen huomannut, että äänenlaatu on heikompi ja epätasapainoisempi, kuin että volume olisi täysillä.

Nalkkis

Heinäkuussa vaihdetaan kytkinpaketti laatikkoon (dsg7). 38 Tkm kesti. Täristää kakkoselle vaihtaessa riittävästi ja ilkeästi.
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

rami

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 07.06.15 - klo:23:40
Heinäkuussa vaihdetaan kytkinpaketti laatikkoon (dsg7). 38 Tkm kesti. Täristää kakkoselle vaihtaessa riittävästi ja ilkeästi.
Surkealta tuntuu laatu myös tuolla voimansiirtopuolella. Itse olen ollut hyvin optimistinen tuohon puoleen. Nyt täytyy koputtaa puuta. Toivotaan että tuo mun koppero kestäisi vielä vuoden. ;D ;D ;D
Todella heikko esitys koko auto kun "plärää" tään ketjun alusta loppuun.
Aivan ihmeellisiä vikoja. ???

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 03.06.15 - klo:12:42
Eli kyse on siitä, että jos puhelimen inputsignaali eli volume on liian alhainen niin tällöin esivahvistettua ääntä joudutaan vahvistamaan itse stereoiden vahvistimella reippaammin. Tämä aiheuttaa sen, että vahvistin jaksaa vahvistaa ääntä puhtaana vain tiettyyn pisteeseen asti, kunnes rupeaa särkemään ääntä toisinsanoen vahvistimesta loppuu potku ja se rupeaa leikkaamaan (särkemään/piikkaamaan) signaalia. Eli sisään tuleva signaali on järkevää pitää kohtuullisen suurena (mielellään täysillä), mutta tässäkin pitää huomioida se, että esivahvistettu signaali ei ole itse särkenyt ääntä. Tämän kuulee kyllä korvalla jos näin on selvästi. Itselläni iPhonen kanssa sekä Audi Sound Systemin kanssa paras yhdistelmä äänenlaadullisesti on, että volume on joko täysillä iPhonesta tai lähes täysillä. Tällöin stereoiden vahvistin antaa parhaiten puhdasta ääntä eikä rupea särkemään. Jos puhelimessa on ollut volume vaikka puolella, niin olen huomannut, että äänenlaatu on heikompi ja epätasapainoisempi, kuin että volume olisi täysillä.
Siis vahvistin on selvää kuraa kun ei pysty korjaamaan tilannetta.

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 08.06.15 - klo:09:30
Siis vahvistin on selvää kuraa kun ei pysty korjaamaan tilannetta.

Heh.  ;D

Eli kun puhutaan vahvistimesta kuin vahvistimesta, niin se pystyy vahvistamaan signaalia vain tietyn verran. Tämän jälkeen vahvistin ei enää pysty, joten signaalia alkaa huojua / särkyä. Eli toisin sanoen jos vahvistat signaalia, joka on todella hiljaista, niin eihän vahvistan jaksa tietenkään tälläistä signaalia puhtaana vahvistaa. Myös tausta suhina ja kohina vahvistuu.

Eli tuo päätelmäsi, että vahvistin on täyttä kuraa tuolla perusten ei pidä missään määrin paikkaansa. Vahvistinta voidaan arvostella ainoastaan mitattujen normien perusteella eli. Koko taajuuskaistalla vahvistettua signaalia 20Hz-20000Hz ja alle 1.0% THD ja sitten kerrotaan vahvistimen toho. Toisena autossa äänen ei periaatteessa tarvitse olla niin puhdasta, kuin kalliissa kotistereroissa, koska autossa on taustalla melkoinen meteli muutenkin, joten eroa ei kuulisi.

Bax

Ajettu 25'000km. Ei mitään teknistä vikaa, eikä nitinöitä ole esiintynyt. Vaihdekepin nupin alapuolella olevassa muovikromatussa kauluksessa oli heti uutena terävä särmä joka korjattiin ensimmäisen huollon jälkeen vaihtamalla suojus nahkoineen uuteen.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 12.06.15 - klo:18:30
Raipulille on saattanut muodostua hieman vääristynyt kuva jos luet näitä keskuteluita täältä VAG:in kautta. Juttelin vasta Audin huoltohenkilön kanssa ja kyselin, että onko uudessa A3:sessa ollut paljon vikoja jos vertaa vaikka edellisen sukupolven A3:seen, jota pidettiin erittäin laadukkaana autona. Sanoi että uudessa A3:sessa ei ole ollut samassa mittakaavassa ongelmia. Hänen mielipiteensä oli, että vähemmä ongelmia kuin muissa malleissa.

Jos tekee auton kestävyydestä puhtaasti mielipiteen jonkun VAG:in mukaan, niin ei kannattaisi hankkia mitään VAG-konsernin autoa. Näen oo elävin silmin, kun Rami vaihtaa uuden Pasuunan ja sitten haukkuu tuolla sitä kaikkien aikojen paskimmaksia autoksi sen.

Jos haluaa auton, että siinä on minimaalisesti mitään vikoja, niin kannattaa ostaa Honda tai Mazda. Se että millaisia ne on autoina onkin sitten ihan eri asia. Vaihteisto edustaa laadukasta 90-luvun tekniikkaa.

Itse olen edelleen erittäin tyytyväinen autooni. En ole vieläkää tavannut autoa elämäni aikana missä ei olisi ollut jotain vikaa ja voin sanoa, että A3:semme on ollut vähiten vikoja olleiden autojen listalla. Eniten vikoja on ollut Peogeotissa jossa kaikki lasahti, kun tuli 100 000 km mittariin. Sama homma oli Opelin kanssa, mutta erona oli että viat paukahtivat jo 20000km kohdalla.  ;D
Hei exelessi !
Miten sää voit kuvitella sellaista asiaa kun menet Audin marmorille kyseleen jonkin auton vioista,että saat siihen rehellisen vastauksen. Et TAATUSTI saa.
Ei taatusti marmorilla pajan huoltoneuvoja ala esittelemään mitään vikoja jostain automallista. Sellainen huoltoneuvoja ei ole kovin pitkään  töissään. Kyllä sielä pyritään valehtelemaan asioita mahdollisimman pitkälle varsinkin jos on takuuasioista kyse.
Kuulustelu kyllä on kovaa jos menet esittämään jotain vikaa autosta.
Ihmetyttää kyllä kuinka huoltoneuvojat ja korjaamon mestarit viitsii valehdella päin naamaa.
Oletettavasti heille on annettu hyvin selvät ja tarkat ohjeet joiden mukaan pitää pelata härskiyden rajamailla ja pyrkiä välttämään takuukorjauksia mahdollisimman pitkään.
Kyllä sieltä monesti kun aikansa lypsää ja kovistelee tietoja niin alkaa jotain herumaan tyyliin" No on yhdellä tai kahdella ollut jotain tuontyylistä" on aika yleinen selittely.
Ei todellakaan kannata uskoa kaikkea mitä marmorilla selvitetään tai jätetään selvittämättä.
Itse ajattelin tuosta paskasta tuulilasista tehdä maahantuojalle suoraan reklamaation.
Varsinainen vääntö alkaa sitten. Lasi on paska tai pyyhinmekanismeissa jotain ongelmaa.
Sinänsä voisin tuota koppuraa sietää vielä vuoden vaan nyt alkaa periaatteet painaa.
Kyllä sateella ottaa pattiin kuunnella pirunmoista nitinää ja narsketta lasinpyyhkijöistä.
Pitää vielä käydä jossain isommassa tuulilasifabriikissa kysymässä ja selvittämässä asioita. ;D ;D ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy