Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - -karppa-

#1
Kaveri tuskaili eilen illalla, kun oli ruvennut vaihtamaan etuiskareita ja VAG-konserni on keksinyt vetää kaksi ihme torx-pulttia, että saa iskaritolpat saa irti. Nauratti kun katsoi autodoc:n videon, niin siinä ei ollut mitään mainintaa noista torx-pulteista. Ainoa torx oli 30 millä irroitetaan jarrulevy. Muut oli perus hylsyjä.

https://www.youtube.com/watch?v=ON_fo6lbWGc&t=795s

Osaako joku heittää hatusta noiden torx-avainten mallit ja koot ulkomuistista, kun eivät kuulu mihinkään tavallisiin torx-sarjoihin?

#2
Ostetaan / Saa poistaa.
06.09.20 - klo:10:44
.
#3
Tuulipukukansa on nähnyt valon  ;D.

Perinteisesti Mercedes-Benz on ollut maineeltaan paras automerkki Suomessa.

Mercedes-Benz on ollut perinteisesti maineeltaan paras automerkki Suomessa, mutta nyt ykkössija on vaihtunut. Markkinatutkimusyritys Kantarin selvityksen mukaan japanilainen Toyota on pudottanut saksalaisen Mercedeksen kakkoseksi.

Toyota on tätä nykyä Suomen eniten ensirekisteröity automerkki. Sillä on myös merkkiuskollisimmat asiakkaat jo neljänä vuotena peräkkäin, kertoo puolestaan Bisnoden tekemä ja Kauppalehden tammikuussa uutisoima selvitys.

https://www.talouselama.fi/uutiset/japanilainen-kansanauto-ajoi-suomessa-saksalaisen-premiumin-ohi/15d5824c-77e8-4789-bd68-ccb5f8e9d29c?utm_source=facebook&utm_medium=paidsocial&utm_campaign=TE_NA_08&fbclid=IwAR2SGKzJAWrOdCyaabwT2gpBOB9TFEFgTeS4fYW6X8qX4TDHpVIwnfnvIYY
#5
Koska tietyssä ketjussa halutaan vääntää kättä teiden kulumisesta mikä ei tähän ketjuun liity, niin tässä on sitä varten oma ketju.

Keskustelu on vapaa...
#6
Koska pari käyttäjää eivät osaa itse perustaa aiheisiin liittyviä topic:ja, vaan pitää häiriköidä myynti-ilmoituksia (Käyttäjät Jebajee ja a4b8), niin minä voin perustaa keskustelulle oman topic:n.

Sana on vapaa.
#7
Tästä oli vääntöä toisessa topic:ssa, niin ei sotketa sitä topic:a.

Nyt voit itse kertoa mielipiteesi miten käytät käsijarrua ja tarvittaessa alle perustella miksi.
#8
Tähän tarkoitus kerätä neliveto tapaukset missä mennyt perä tai perän kanssa ollut ongelmia?

Kerro mielellään lisäksi auton vuosimalli sekä maksoiko maahantuoja korjauksen vai jouduitko itse maksamaan, jos jouduit, niin paljonko oli vastaantulo.

#9
Tässä hyvä esimerkki, kun nippusiteellä yritetään paikata hengenvaarallinen suunnittelu moka. Kuvaa konsernin tapaa hoitaa asiat minimi panoksella...

https://tekniikanmaailma.fi/tm-testasi-uudelleen-volkswagen-konsernin-turvavyokorjaus-on-kelvoton-korjaus-hajoaa-ensimmaisessa-jarrutuksessa/
#10
Jatketaan tänne ettei topic:t mene sekaisin. Keskustelua siis ajotavoista ja käytöksestä Suomalaisessa ajokulttuurissa.

Lainaus käyttäjältä: Eppu H - 10.02.18 - klo:11:10
Liikenteessä näkee usein ohituksia jotka vaikuttavat täysin turhilta. Jos ohittaa toisen kaksikaistaisella tiellä kun ohituskaista on jo näkyvissä, on ohitus minusta aivan turha. Olen aina halunnut kysyä näiltä ohittajilta, miksi piti ohittaa. Ohittamiseen kun liittyy aina myös pienempi tai suurempi riski. Ehkä ohittaja kertoo nyt minulle ja muillekin miksi tämä Bemari piti ohittaa. Ajoiko ehkä oikein reilusti alle rajoituksen?

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.02.18 - klo:11:17
Minäpä kerron!

Miksi ohitan possujunat mielellään ennen ohituskaistaa. Ihan sen vuoksi, että minun ei tarvitse ohituskaistoilla ajaa kilpaa näiden vuoronumero-ohittajien kanssa. Kun ohitan ennen ohituskaistaa voin ajaa tuon ohituskaistan rauhassa vakionopeudensäädin päällä ilman minkäänalaista perseilyä saati kilvanajoa.

Miten sinä muuten määrittelet mikä ohitus on turha ja miksi pitäisi ohittaa vain ohituskaistoilla? Minä olen ollut jo vuosia sitä mieltä, että ohituskaistat voisi rullata Suomesta kokonaan pois, koska ne ovat aiheuttaneet possujunia, jotka odottavat vain ohituskaistoja. Ohituskaistoilla autot ajavat kilpaa ja yleensä vain vaihtavat paikkaa jonossa. Ohituskaistan jälkeen melkein järkeään nopeus tippuu AINA sen 5-10km/h alle rajoituksen kelistä riippumatta.

Ja kyllä minä tiedän tarkalleen paljonko minun ajonopeus on eikä mittarinopeus.
#11
Toisessa topic:ssa esitettiin argumentti, että diesel auto ei voi olla urheilullinen.

Itse väitän, että diesel voi olla urheilullinen.

Otan esimerkkinä M550D tai SQ7, joka omasta mielestäni on urheilullinen dieselauto.
#12
Onko foorumisoftassa mitään mahdollisuutta blokata häiriintyneen/fiksaatuneen käyttäjän yksityisviestejä?
#13
Valitettavasti haku ei toimi eikä ensimmäiseltä neljältä sivulta löytynyt vastausta.

Mikä mahtaa olla tuollaisen 2.0 TDI:n common rail koneen (CFGB) jakohihnanvaihtoväli? Autonmyyjä sanoi, että 210 tkm ja omasta mielestä se on joko kilometreihin 180tkm tai aikaan 6 vuotta määritelty kumpi ensin täyttyy?
#14
Ikuisuus kysymys:
Tehdäänkö esimerksi Tsekkeihin ja Saksaan skodat 2010--> (Octavia/Superb) erillaisilla lämmityslaitteilla? JA nimenomaan diesel:t? Kun käsitys on, että noissa dieseleissä on erillinen lisävastus, joka avustaa talvella lämmityksessä?

Syy tähän on se, että Suomessa ei kovin montaa L&K varustelutason skeidaa ole myynnissä joten katse suuntautuu tuonne Eurooppaan. Ainakaan ykköskoppaisessa tuolta Saksassa tuodussa L&K 1.9 TDI ocussa riitti talvellakin lämpöä.
#15
Miten tuo Scout 30mm alustan korotus on toteutettu verrattuna normaaliin octaviaan?

Yritän selvittää tuota, koska kummasti rajoittaa parempien iskareiden hankintaa?
#16
Auto Bildin 100 000 km kestotestissä kaikkien aikojen paras tulos! Moitteeton ajettava, ei vikoja, ei häiriöitä, ei ruostetta...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001930033.html

"Kritiikkiä keräsivät lähinnä jotkin i30 Wagonin ”tarpeettomat pikkuheikkoudet” eli ominaisuudet kuten kovahko rengasmelu, tavaratilan ja kojelaudan osittain halvanoloiset pintamateriaalit, vanhantuntuinen tietoviihdejärjestelmä sekä tehdasnavigaattori, matkapuhelimen Bluetooth-yhteyden ajoittainen katkeileminen sekä USB-liittimien liian pieni latausvirta.

Puutteistaan huolimatta Auto Bild Suomi kuvailee silti Huyndai i30:ä kaikkiaan ehdottoman suositeltavaksi ostokseksi. Hyundain farmari on lähempänä vikavapaata pitkän matkan ihanneautoa kuin mikään muu auto aiemmin, lehti summaa testin tulokset."

Eikä tarvinnut jakoketjua vaihtaa tuolle matkalle  ;).
#17
Koska tuo 1.0TSI ketju karkasi hieman aiheesta, niin avataan uusi topic:t. (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32512.0)

Jos sinun pitää valita ostatko auton kunnon moottorilla (Lue: tehokkaalla/vääntävällä) ja heikommilla varusteilla vai pienellä ekomoottorilla ja paremmilla varusteilla. Kumpi sinulla painaa vaakakupissa enemmän, jos hinta on suunnilleen sama. Toivottavasti myös argumentoit perustelut hyvin! Vastakkainasettelu on tarkoituksella, että hinta on sama, koska kyseisessä ketjussa tunteet otti vallan.

Itse ostan mielummin vähän ajetun käytetyn auton kunnon moottorilla ja varusteilla ennemmin, kuin uuden pienellä moottorilla. Perustelut tähän on, että kun ajaa muualla kuin moottoriteillä ympäri Suomea, niin näkee kaiken maailman sankaria liikenteessä. Riittävä teho takaa sen, että ohitukset ovat turvallisia. Tarkoittaa minulle, että 60-120km/h ohituskiihtyvyys on riittävä. Tämän lisäksi ajaminen on vaivatonta eikä moottoria tarvitse huudattaa=Tekee myös todennäköisesti moottorin elinkaarestakin pidemmän.
#18
Onko muilla tuota ongelmaa octavian umpioissa eli parkkipolttimot polttavat muovin rikki valoumpiosta? Katsoin molemmat umpiot, niin sama ominaisuus (Vika)?

#19
Tälläkin forumilla monilla on ollut ongelmia virhevastuun kanssa missä valmistaja, maahantuoja tai jälleenmyyjä on yrittänyt pestä kätensä vaikka heillä olisi vastuu korjata tuote tai vähintään osallistua tuotteen korjaukseen. Käytettään tuotteelle nimeä tässä tapauksessa vaikkapa autoa.

Ensimmäisenä haluan tehdä selväksi, että takuu ja virhevastuu eivät ole sama asia tai synonyymi toisille. Takuu on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän antama lisä etu. Ei siis mikään pakko. Virhevastuu on taas lakiin kirjoitettu asia mikä on järkeään parempi, kuin takuu eikä sitä pystytä eväämään eikä se ole vapaaehtoinen.

http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/

Ongelmatapauksissa reklamaatioporras on seuraavanlainen. Ensisijaisesti tuotteesta vastaa sen myyjä/autoliike tai yksityinen elinkeinonharjoittaja. Jos myyjä on yksityinen ja auto on alun perin ostettu Suomesta on seuraava tahoa maahantuoja. Jos auto on tuotu Eu:n sisältä jostain muusta eu-valtiosta, niin siellä sen myynyt autoliike. Jos ulkomailta ostettu auto on ostettu yksityiseltä jää viimeiseksi vaihtoehdoksi valmistaja. Eli reklamointi järjestys on seuraava: A:Jälleenmyyjä B:Maahantuoja C:Valmistaja (Nämä esimerkit pätevät eu-maissa).

Kun kyse on käytetystä tuotteesta ja se saatetaan korjauksessa ”parempaan” kuntoon, kuin ennen remonttia osallistuu autonomistaja osittain kustannuksiin. Näihin prosentteihin tai määriin en ota mitään kantaa.
Tuolta löytyy loistavia eväitä sekä päätöksiä tapauksiin.

http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/toimialakohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa/

” Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa., vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Auton kestoikään vaikuttavat auton ajomäärä, käyttöolosuhteet sekä se kuinka autoa huolletaan ja hoidetaan.

Takuu puolestaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa auton toiminnasta ja ominaisuuksista takuusitoumuksessa ilmoitetun ajan.”

Euroopan kuluttajakeskus Suomessa:
http://www.ecc.fi/Usein-kysyttya/tavaran-virhe-ja-takuu/
#20
Uusi ketju nasta/kitkarenkaista. Sekä niiden paremmuudesta. Näin ei sotketa keskustelua rengasuutuuksista ja vastaavista. Keskustelu on vapaa...
#21
Nyt se sitten taas kohtasi onnellisen vag:n kohtalo. Aamulla auto roikassa kaksi tuntia, kun oli pakkasta vajaa 20 astetta. Asentelin viimasuojan paikoilleen ja oli tarkoitus lähteä reissuun. Auto lähti ihan normaalisti käyntiin, mutta tuntui vähän tahmealta. Pääsin nelostielle ja kun nopeus vauhtui 60-80km/h kiihdytin ihan rauhallisesti ja en aivan saanut 80km/h mittariin, kun auto sammui ja tuli moottorin vikavalo. Auto levikkeelle ja tilasin hinurin.

Polttoainesuodatin on vaihdettu vajaa vuosi sitten (Ajettu 20tkm) ja olen tankannut talvidieseliä viimeiset kolme tankillista. Samoin nesteet on vaihdettu ja tarkastettu, että kestävät pakkasta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy