Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - vag4life

#1
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
14.12.23 - klo:11:32
Uskaltaa.
#2
Lainaus käyttäjältä: AapeliK - 10.11.23 - klo:16:56Golf kävi takaovien tiivisteiden hankauksen takia maalattavana. Varmuuden vuoksi kulutuskohtiin laitettiin kalvo suojaksi.

Juttelin maalaamopuolen kaverin kanssa. Meillä oli kuulemma toinen tiiviste vanhaa mallia, toinen uutta mallia. Vanhanmallinen oli hionut maalit pois, uusi ei.

Kantsii tarkkailla, hankaako omat takaovet maalit pois. Meidän auto on valmistettu kesällä 2021, eli lienee taitekohta.

Taitaa täällä olla sama ongelma, pystytkö laittamaan kuvan kohdasta jossa hankausjälki oli?

#3
Näyttäisi olevan jotain yleistä ongelmaa VW:n palveluissa, myaudi myös alhaalla.
#4
Lainaus käyttäjältä: lassemk - 24.09.23 - klo:15:58
Eipä nuo matrixit mitään ihmeellisiä ole kun vertaa edullisempiinkin LED lisävaloihin. Ainakin passatin matrix valoissa saa toimimaan asianmukaisesti, eli automaatilla lisävalot ei käytössä, pakkopitkät ja väläytys ohjaa myös lisävaloa. Lapissa on kyllä tullut B9 audeja vastaan lisävaloilla, mutta ilmeisesti kaikkiin on sitten asennettu se väyläboksi ja käytetään aina pakkopitkiä. Matriisit on hyvät ja toimivat etelässä kun liikennettä on sen verran enemmän, lapissa ei hirveästi hyötyä tuosta adaptiivisesta valokuviosta.

Matrixit on todella kätevät ihan perus matka-ajossa. Pääteilläkin liikennettä sen verran, että automatiikka joutuu kokoajan töihin. Valokuvio on todella laaja, joten valaisevat myös tienpenkat hyvin. Lisävalobarit on todellakin wörtti, jos ajelee paljon valaisemattomia teitä, ainoa miinus on että silloin tuosta automatiikasta ei ole sen osalta hyötyä vaan joutuu tosiaan manuaalisesti ne laittamaan päälle/ pois.
#5
Ei kai Matrixien kanssa mitään lisävaloja tarvita.  8) 

Tuskin on tosiaan monia lisävaloja matrixin kylkeen isketty, tässä varmaan selitys miksi tietoa ei löydy. Mahtaakohan matrix + lisävalo yhditelmää saada edes toimimaan asian mukaisesti, kun autohan pyrkii aina pitämään pitkät päällä, siirtää vain valokeilaa vastaantulevasta/ edellä ajavasta autosta sivuun.
#6
Luultavasti jotain sekoili, ei siis mitään uutta rintamalla.
#7
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.09.23 - klo:15:42
Noin sen golffissa kuuluukin näkyä

Kyllä hetken aikaa näky, on siitä aikaa mutta % tankin sen heken tilavuus. Sitä ei siis saa mitenkään itse valittua? Vähän erikoista kyllä, jos näin.
#8
Oletteko saanu myconnectissa auton tilatiedoissa näkyviin tankin sen hetken tilavuuden näkyviin %. Mulla näkyy vaan palkki ja kilsat.
#9
Lainaus käyttäjältä: Arde - 12.06.23 - klo:08:27
Mistä tuon tiedon löytää, mietin vain omani mallia?
Mietin vain kun luin jostain että Fabian kolmannessa sukupolvessa, NJ (2014 â€") on 0CW ja edellisessä 5J (2007 â€" 2014) 0AM?

Tuo pitää varmastikin paikkansa, samoihin aikoihin vaihtunut tuo versio muissakin konsernin tuotteissa.
Huoltokirjassa tai käyttöohjekirjassa on auton varusteet listattuna, josta näet mikä laatikko autossasi on.
#10
Tuskin on laakeri, renkaassahan voi olla ties mitä. Runkovaurio tms, osta uusi rengas tilalle niin eiköhän homma ratkea siinä.

#11
Eikös tuo vaginan 1.4tsi/ tfsi mottori ole kahminut aika hyvin palkintoja "engine of the year" tapahtumassa.
Ihan kelpo tekniikalla muutenkin, ei muuta kun ostohousut jalkaan ja kovaa ajoa!
#12
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 11.05.23 - klo:22:01
Tuo alaspäin vaihtamisen nykäys jarruttaessa tuntuu pahentuneen ihan reilusti.

Täällä sama homma, nyt alkanut tuo "ominaisuus" ottamaan oikeasti kaaliin. Millonkohan tähän on odotettavissa jotain korjausta...
#13
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 GTI
15.05.23 - klo:13:43
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 31.01.23 - klo:15:36
Jos joku on luopumassa edukkaasti GTIn vakiovanteista, saatan olla kiinnostunut... ;D

Näin ensimmäisen 8GTI:n livenä äskettäin ja vanteet pisti kyllä silmään. Ne on itteasiassa todella tyylikäät ainakin omaan silmään. (https://bit.ly/3M1cTad)
#14
Lainaus käyttäjältä: Volsula - 10.04.23 - klo:20:39
Kiitos vastauksesta, tämähän se voisi olla itselläkin kyseessä. Auto kävi marraskuussa ekassa huollossa, jolloin myös meni uusin softa sisään, mutta tosiaan nyt vasta teki ensimmäisen kerran tämän tempun. Pääsiäisen aikaan tutkin sen verran itse asiaa, että akku taitaa olla ihan rikkikin, eli mahdollisesti AGM-akkukin ottaa syväpurkauksista lopulta itseensä? Boosterilla (Telwin) käyntiin ja pari tuntia ajoa pitkin moottoritietä, niin akun jännite oli 11.6 volttia. Koitettu ladata myös kahdella eri älylaturilla, eikä akku ota latausta vastaan. 8 vikakoodia tuli boosterikäynnistyksen jälkeen, joista 6 katosi kun ajeli jonkun aikaa. Vain start-stop vika- ja rengaspainevalvonta-herjat jäi voimaan, ja eka tietty johtuu alhaisesta akkujännitteestä.

Onkohan näissä VAG-ryhmän autoissa myös sama juttu, että akku ei lataannu ajossa koskaan ns. täyteen, vaan johonkin 80-90% varaukseen? Esim. bemareissa tämä on aiheuttanut talvisin haasteita, kun energiansäästösyistä akkua ei ladata täyteen, ja lopulta akku sanoo sopimuksen irti.

Eiköhän se akku vaan yksinkertaisesti ole sanonut sopimuksen irti. Tuppaa monesti nuo AGM akut hajoamaan kerta laakista, ilman varotteluita eikä tarvitse olla välttämättä kovin vanhakaan.
#15
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
09.03.23 - klo:09:43
Lainaus käyttäjältä: Bax - 08.03.23 - klo:12:42
Täällä keskellä suomea asia on kiikunkaakun, Lapissa se on "must" ja varsinkin etelelässä ei mielestäni ole haittaa ettei lämmitä moottoria, säästyy polttoainetta.

Kyllähän se on juurikin päinvastoin, polttoainetta säästyy kun auton moottoria esilämmittää pakkasilla.
#16
A4 B9 (14-) / Vs: Huoltojen hinnat
01.03.23 - klo:09:45
Lainaus käyttäjältä: doppelgänger - 28.02.23 - klo:18:54
Tänään varailin 2017 A5 2.0 tfsi quattrolle 120tkm huollon. Ohjelmassa öljyt ja tarkastus, sytytystulpat, laatikon öljyt, jarrunesteet ja raitisilmasuodatin. Hintaa tuli 840â,¬ yhteensä jollain kai uudella Audi fit servicellä yli 5v autoille. Kai tuo ihan ok hinta marmoriksi on.

Vianorilta ei edes tarjouspyyntöön vastattu joten ajattelin suosiolla vaan tyytyä merkkariin.


Ei kuulosta lainkaan pahalta merkkari-hinnalta, taisin itse saada aikanaan 1200â,¬ tarjouksen samalle huololle.
#17
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
15.02.23 - klo:10:25
Käsittääkseni tuo nykiminen alas vaihdettaessa taitaa olla ongelmana kaikissa, ainakin 1.5motin Golfeissa ja ollut tiedossa jo pitkän aikaa. Ilmeni heti jonkin kampanjan jälkeen, eli perus toinen asia korjataan ja toinen hajoaa, no onneksi ei kovin isosta ongelmasta kyse.

Oliko porukka muuten saanut "kiasma-valot" kuntoon? Taitaa tuokin olla aika yleinen ongelma.
#18
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
09.02.23 - klo:10:31
Tuo on kyllä erinomainen homma, kun peruutuskamera on jemmassa. B9:ssä kerää kivasti kaikki tien skeidat linssiin ja näkyvyys on nolla. Valoista sen verran, että onkohan performance & IQ-ledeissä samat ledit. Performance ledeissä lukee kyljessä IQ-led, kun umpion sisälle katsoo, erona siis voisi olla vain valojen ohjausyksikkö. Tämä siis vain täysin arvailua.
#19
Lainaus käyttäjältä: GGG - 04.01.23 - klo:14:58
Meneekö VWn piikkiin korjaus? (Ilmeisesti takuu ummessa?)

Varmasti menee, onhan tuo ihan selkeä softa-bugi.
#20
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.11.22 - klo:10:36
Kysymys kuuluukin, toimiiko airbag matkustajalla - jos auto ei tiedä istuuko siinä ketään?

Toimii kyllä, airbag ei tuota tietoa haistele.
#21
Oma kokemus Noksu R3:sta ei niin mairittelevat, pitivät ihme jollotusta jonka kuuli selkeiten tasasella korjatulla asfalttipinnalla. Kuivan kelin ominaisuudet myös kehnot, eikä kovin suuntavakaat. Liukkailla keleillä pito oli ihan kohtuu hyvällä tasolla.

Käsittääkseni R5:sessa on panostettu enemmän näihin kuivan kelin olosuhteisiin joista edeltäjä sai moitteita.

#22
Lainaus käyttäjältä: M_M - 18.11.22 - klo:11:03
Tiguaniin kai tuli hihnakoneita vasta kun korimalli vaihtui uudempaan ja niitä ei vielä 2015 saatu kaupasta, seuraavana vuonna kyllä.

Noniin, hyvä että tuli tähänkin varmuus. Samalla tavalla toimittiin A3:n osalta korimallin päivittyessä 8V:hen, tämä tapahtui kuitenkin jo paria vuotta aiemmin.
#23
Jos kyseessä on -15 vuoden 1.4tsi Tiguan niin eikös se ole ihan hihnakoneella. Tuo nykiminen kiihdytyksessä viittaisi kytkimen luistamiseen, vie auto takaisin pajalle niin eiköhän se siitä.
#24
Lainaus käyttäjältä: tily89 - 15.11.22 - klo:09:22


Mielenkiintosta on se, että en saa ns. manuaalivaihdolla aikaseks tällästä rysähdystä. Voisko tästä päätellä että vika on vaihteiston aivoissa, eli mekatroniikassa?

Todennäköisesti ongelma poistuisi, jos vaihdot optimoisi tapahtumaan hieman korkeimmilla kierroksilla.
#25
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
14.11.22 - klo:17:17
Lainaus käyttäjältä: doppelgänger - 11.11.22 - klo:16:42
Ensi viikolla alle menee uudet Hakkapeliitta 9. Oli hieman nihkeä valikoima tarjolla koossa 245/40r18. Hinnatkin kohdallaan kun asennettuna yli 1100â,¬ sarja.

Et tullut kysyneeksi tarjousta 225/45/18 koolle, tuo kävisi varmasti ihan kivasti myös teikäläisen Audin alle.


Lainaus käyttäjältä: A4blackavantB8 - 11.11.22 - klo:19:58
Kitkat meni jo alle muutama viikko sitten. Perussettiä talvella 225/50/17 Hankook evo2.
Tsekkasin huvin vuoksi, mitä toi Ukraina-homma on tehnyt hinnoille.
Sama rengas/sama ostopaikka, niin hinta noussut 204e/sarja.

Ei ole kyllä yleisesti hintojen nousu (onneksi) ollut ihan noin suurta, riippuu todella paljon mistä katsoo ja mitä rengasta.
#26
Lainaus käyttäjältä: GGG - 13.11.22 - klo:18:53
Onko tietoa kauan tuo WeConnectin esiasetettu webasto lämmittää? Eli kun kytken lämmityksen WeConnectissa päälle vaikka aamuksi, niin huriseeko se 30min vai 45min näin esimerkiksi?

Esim. Skoda Connectissa oli kiekko, josta pystyi säätämään lämmitysajan keston miten halusi. Tässä WeConnectista sitä en löytänyt.


Tuon asetetun ajan näkee vain autosta. Olisiko ollut "seisontailmastointi" -alla.

#27
Lainaus käyttäjältä: Popovice - 25.10.22 - klo:15:06
Sen myös huomasin että lisenssin jatkoa ei ilmeisesti voi ostaa ennen kuin nykyinen menee vanhaksi (ainakaan mitään hintatietoa ei ole saatavilla, sanoo vain että käytettävissä xx.xx.2023 asti, tjsp.).

Lisenssiä pystyy jatkamaan siinä kohtaa, kun vanha on lähellä vanhentumista. Olisko ollut tyyliin 2kk tms.
#28
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
11.11.22 - klo:09:38
Aktivoidaas vähän äänijänteitä, jokos porukalla alkaa olla talvipyörää alla ja tähän perään pieni hassun hauska gallup:
Löytyykö talvivanteilta mikä talvirengas ja millä rengaskoolla?
#29
Lainaus käyttäjältä: tily89 - 07.11.22 - klo:15:19vika ei ainakaan kotiinajon perusteella ollu parantunut kokonaa. Pitää nyt ajella lisää, että onko pahimmat nykäsyt hävinny.

Kovaa ajoa vaan niin laatikko sopeutuu omaan ajoon ja luultavasti paranee käytös sen myötä. Mikäli ei parissa kuukaudessa parane käytös niin uudelleen vaan pajalle soittoa.
#30
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 03.11.22 - klo:15:06
Tuo nykiminen vaihdoissa on käsittääkseni yleensä merkki kytkimien kulumisesta tms.

Tuntuu, että vanhemmissa DSG7:ssa tuo vaihdon aikana tapahtuva pieni nykäsy oli enemmän ominaisuus kuin oikea ongelma.
Uusissa tuosta on selkeästi päästy eroon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy