Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - vag4life

#31
Siinä on tuo: 0AM (DQ200)
#32
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
23.09.22 - klo:10:20
Löytyisikö tätä kautta pk-seudulta OBD11 koodaajaa joka haluaisi vähän jeesata parin koodauksen kanssa.
#33
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
07.09.22 - klo:09:11
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.08.22 - klo:08:15
Octaviassa on muutenkin Golffia paremmat matriisit, joissa enempi ledejä.

Kiinnostaa tämän tiedon taustat, onko näitä jollain tapaa vertailtu keskenään?
#34
A4 B9 (14-) / Vs: 2.0 TFSI öljyn kulutus
05.09.22 - klo:10:08
Lainaus käyttäjältä: jt - 30.08.22 - klo:23:48

BTW, onko 0w20 öljy valmistajan määrittelemä "oikea" öljy tuolle koneelle CNG käytössä? Voiko käyttää "paksumpaa" öljyä?

En näe mitään estettä miksei voisi käyttää Castrolin Edge 5w30:stä. Oletettavasti öljynkulutus pienenisi.

#35
Lainaus käyttäjältä: Arde - 21.06.22 - klo:12:19
Kyllä, nykyiseen kulkimeeni vaihdatin heti kun olin hankkinut, mittarissa silloin 66tkm  :)

Jokainen tyylillään, mutta eihän tuossa mitään järkeä ole. Tuskin olet vaihdattanut entisiin manuaali autoihinkaan 60k välein.
#36
Lainaus käyttäjältä: Arde - 21.06.22 - klo:10:13
Itse käytin siellä ja osaavat kyllä, odottaessa homma hoitui hienosti.

Tässä kohtaa kiinnostaa tietää, että vaihdatatko Arde oman kulkineen DQ200:n öljyt 60tkm välein?
#37
Lainaus käyttäjältä: Arde - 20.06.22 - klo:13:01
Kuiva joo mutta onhan siellä öljytila 1,5L joka suositellaan vaihtamaan 60tkm välein.

Missähän moisen "suosituksen" olet kuullut. Kenties shellin baarissa..?
TET tuossa ylempänä mainitsikin jo kattavat tiedot aiheesta.
#38
Lainaus käyttäjältä: Cobrinhuuhaa - 19.06.22 - klo:21:56
-18 1.6TDI Octavia farmari. Ilmeisesti DQ200 0CW laatikolla?
Onko tästä tietoja, kokemuksia, huhuja?
Tarvitseeko tätä huoltaa? Laatikon öljynvaihtoa tms?

Ei tarvitse. DQ200 on kuivakytkinloota, kovaa ajoa vain.
#39
Mites nämä käyttäjäoikeudet menee, onko pääkäyttäjä ainoa joka pystyy näkemään auton tilatiedot, avaamaan ovet jne..?
#40
Onko tosiaan näin, että kaistavahti on aina oletuksen päällä käynnistäessä ja jos haluaa, että muistaa edellisen asetuksen on se koodattava esmes ODB11:llä.
#41
Lainaus käyttäjältä: furio - 25.05.22 - klo:22:22
Ei ole tarvetta kilpailla tällä lukemalla, kun ei tullut ajettua mitenkään pihistellen. Lukema yllätti kuitenkin positiivisesti välillä Tuusula - Oulu. Auto on tuore A4 Avant 2.0 TFSI quattro ja ajoin suurimman osan matkasta apujärjestelmät päällä.

Ei mene kyllä itellä mitenkään noin pienellä, toki eri motti ja vähän enemmän potkua.. Kyllä tuo MHEV tekniikka ja ultra sitä petroolia vaan säästää.
#42
A4 B9 (14-) / Vs: Inspection Due
24.05.22 - klo:17:35
Lainaus käyttäjältä: MW - 20.05.22 - klo:21:32
A4 2018 ja A3 2015, Inspection due ilmoitus, onko tietoa/kokemuksia millä vikakoodinlukijalla sitä saa kuitattu, Icarsoft tai vastaava....? Kysyin Elekman putiikista ja ehdottivat WAWS W3.0, mutta vastasivat että "pitäisi sillä onnistua", eli pitäisi.....? Tiedän että onnistuu VCDS ohjelmalla.....


OBD11 onnistuu ainakin, muista on vaikea sanoa..
#43
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
21.05.22 - klo:15:07
Täällä näkyy tekemättöminä kampanjoina:
90S8
91CU

Täytyy nuo käydä k-autolla hoitamassa kuntoon.
#44
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
20.05.22 - klo:09:39
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.05.22 - klo:09:19
Aina voi valita ajomoodiksi sportin, silloin ei sammu moottorikaan itekseen  ::)

S&S toimintaa tämä ei varmastikaan estä? Rullausmoodi ei toki toimi sportilla.
#45
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
19.05.22 - klo:14:03
Lainaus käyttäjältä: vmp - 19.05.22 - klo:11:39
Start-stopin poiskytkeminen aktivoituu ainakin nopeammin valittavaksi pikavalikkoon käynnistyksen jälkeen. Sen odottelu on ollut iso kyrsinnän aihe. Siinäpä ne tärkeimmät. :-)

S&S:ää ei ilmeisesti ole mahdollista koodata kokonaan veks?
#46
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 31.03.22 - klo:09:02
Tuohon liittyen. Minulle on nyt tulossa kolmas uusi ohjauspyörä. Eli yhteensä neljäs ratti siitä kun auton 1,5 v. sitten sain. Käytännössä mikään ilmoittamistani ongelmista ei ole tämän 1,5 vuoden aikana korjaantunut. Joitain virheitä harvemmin, mutta yhä niitä näkee.

Kuulostaapa erikoiselta vaivalta, mitäs ongelmia rattien kanssa on ilmennyt?
#47
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
06.03.22 - klo:10:54
Takuuhan säilyy kyllä, vaikkei merkkaria käyttäisi. Huollot pitää olla tehty ajallaan ja valmistajan määrittelemillä kilkkeillä.
Hyvä olisi toki käyttää pajalla joka pystyy täyttämään sähkösen huoltokirjan, paperiversioistahan on luovuttu jo aika päiviä sitten..
#48
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.02.22 - klo:11:53
Muistaakseni valmistajan suositus on vain km-määrä jos ei pölyinen maa. Tuo 6v tulee maahantuojalta.

Näin oli ainakin hihnallisessa A3:ssa. Tuo vuosiraja on tosiaan täysin maahantuojan ohjeistus.
#49
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
26.01.22 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: jusape - 26.01.22 - klo:15:11
Nopea kysymys tietäjille: Golf 8 urheilullisemmalla alustalla, onko kuinka kova ja onko mataluudesta haittaa? Totta kai on kokemusta M-sport Bemareista, mutta millainen lienee Golf tuolla alustalla ajettavuuden ja lastattavuuden suhteen…

Kaikki on suhteellista, käy koeajamassa niin asia varmasti selkenee.
#50
Lainaus käyttäjältä: MSivanen - 25.01.22 - klo:13:02
Alla 1.4 TSI Passat 2017 DSG:llä. Taitaa siis olla kuivaversio kyseessä. Kilometrejä 92 tkm.

Tähän asti toiminut moitteetta, mutta pieni arvuutteluhiki arvaa nousta kun kilometrejä ja ikää tulee. Onko kenelläkään näkemystä, että kannattaako vain DSG-peloissaan lähteä nyt myymään vai voiko tämä jopa toimia vielä hyvinkin ilman ongelmia? Joku väitti, että tämä 70-100 tkm olisi yksi "rajapyykki" missä moni DSG vika ilmenee.

No ei kannata, voi toimia vaikka 400tkm vielä ilman ongelmia. Tuollainen rajapyykki on ihan tuulesta temmattu, jos hajoaa voi hajota jo 10k jälkeen tai kestää 3-400tkm ilman yhtään vikaa laatikossa.
#51
Viankuvauksen puolesta veikkaisin itse vian olevan mekan puolella, ei kytkimissä..
#52
Lainaus käyttäjältä: Herr K - 17.12.21 - klo:10:43
Volkkari on ilmeisesti tuomassa uuden version infotainmentin softasta ja toiminnan pitäisi olla sen avulla parempaa. Lisäksi uusin Golfeihin tulee uutisen mukaan uusi prosessori/SoC, jonka pitäisi olla 25% nykyistä tehokkaampi. Uusien autojen uusi prosessori ei tietty nykyisiä Golfin omistajia, mutta softaparannusten pitäisi tulla myös jo liikenteessä oleviin autoihin.

https://www.motor1.com/news/555179/2022-vw-golf-infotainment-upgrade/

Toivottavasti Volkkari alkaa nyt tosissaan panostaa tähän softapuoleen.   

Edit: Volkkarin oma tiedote aiheesta: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/enhanced-power-and-speed-volkswagen-takes-voice-control-in-the-golf-to-a-new-level-7698

Nämä ovat ehdottomasti hyviä uutisia ja hyvä, että panostetaan myös rautapuoleen.
Autojen elinkaari on kuitenkin pitkä ja softapäivityksiä sinä aikana tulee kuitenkin paljon, joten voi rautakin alkaa rajoittamaan jossain vaiheessa elinkaarta.
#53
Juurikin se nurkka-ajo saa kulutuslukemat nousemaan. Täällä tulee myös paljon nurkkasuhausta ja 8+ litraa keskikulutus, matka-ajossa kulutus alkaa 6:lla.
Sähköroottori voisi soveltua näihin nurkka-ajoihin hyvin, eiköhän seuraavassa korimallissa nähdä plug-in A4.
#54
On kyllä todella pienellä mennyt, selkeästi suurin osa kilometreistä on tullut maantieajosta..?
#55
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
30.11.21 - klo:14:30
Lainaus käyttäjältä: Sped - 30.11.21 - klo:11:34
Allekirjoitin tuon vakkariviiksen ajatuksen aluksi myös, Audissa oli sama viiksisysteemi. Mutta nyt en vaihtaisi enää sitä takaisin viikseen (subjektiivinen näkökulma). :D

Mainitsemastasi rengas"melusta" olen samaa mieltä, luultavasti on siis automallien välisiä eroja eristyksessä, resonoinnissa ym.

Itse ottaisin melkein ennemmin myös rattiohjauksen vakkariin, suhteellisen turha tuo erillinen viiksi.
Toki tässä varmasti on noudatettu niitä kuuluisia perinteitä, onhan tuo viiksi ollut jo vuosikymmeniä vakinoissa.  8)
#56
Lainaus käyttäjältä: M_M - 24.11.21 - klo:14:19
Missähän mallissa? Tässä nopeasti selaten en löytänyt Volvoltakaan muita toteutuksia kuin sen jossa takapuskurin sisällä on molemmissa takakulmissa tutkat. Aivan samalla tavalla kuin volkkarikonsernillakin.

En oikein hoksaa miksi kameroita haluttaisiin käyttää tuohon, kun ne ovat paljon aremmat sille kuralle joka ilmeisesti on joskus ongelma jopa tutkien kanssa.  ???

https://www.ebay.com/itm/294339895603 Tuossa ainakin yksi esimerkki.
Uudemmissa Volleissa näkyy olevaksi 360-view kamerat peileissä kuten VW:llä

Itse melkein väittäisin, että tuo voisi olla jopa toimivampi vaihtoehto.
#57
Lainaus käyttäjältä: M_M - 24.11.21 - klo:14:06
Jos on autossa se 360-kameranäkymä niin ne hoitavat auton sivujen kuvaamisen. Takana ja keulassa olevat kamerat täydentävät tätä jolloin lopputuloksena saadaan se kamerakuva joka näyttää joka puolelta auton ympäristön.

Asia kunnossa, erikoista sinällään ettei näitä ole hyödynnetty tässä kuolleen kulman tunnistamisessa, ainakin Volvoissa kyseisessä paikassa oleva kamera tulkitsee juurikin kyseistä kuollutta kulmaa.

Lainaus käyttäjältä: TTO - 24.11.21 - klo:14:08
Onko kärkäs kommentointi perustunut teknisten yksityiskohtien väärinymmärrykseen?

Ei, vaan siihen mikä selviää jos luet 1-sivun toiseksi viimeisen kirjoituksen.
#58
Lainaus käyttäjältä: M_M - 24.11.21 - klo:13:50
No eikä ole.  ;D Siellä ne tutkat on takapuskurin sisällä niinkuin muissakin.

Ahaa, mikähän merkitys sivupeileissä olevilla kameroilla sitten on?
#59
Lainaus käyttäjältä: hybridivaikuttaja - 23.11.21 - klo:18:05
Ehkä sinun ongelmasi vielä odottaa diagnosointia..?

Ehkä sinun ei olisi (ei todellakaan) pitänyt edes rekisteröityä tälle palstalle, todella naurettavaa julkaista missään interwebissä mitään myyjän kanssa käytyjä keskusteluita. Oli sitten edes osittain aiheellista reklamointia tai ei.

Lainaus käyttäjältä: juksii - 24.11.21 - klo:09:12
Miten onnistut saamaan painepesurin suuttimen osoittamaan sinne puskurin sisällä olevaan sensoriin? Minulla ei ainakaan mahdu mitenkään päin.

Ei ole onneksi tarvinnut edes yrittää, audeissa kaistavahti on toteutettu sivupeleissä olevilla kameroilla.
#60
Lainaus käyttäjältä: hybridivaikuttaja - 23.11.21 - klo:17:49
Ei minulla kameroiden / Front assistin / parkkitutkien kanssa ole ongelmia.
Ero on siinä, että kyse on puskurin sisällä olevista sensoreista. Ja ilmeisesti sinne kerääntyvästä liasta. Ainakin K-autossa väittävät, että puskuri pitää poistaa, jotta pesun voi suorittaa. Kuinka usein sinä purat puskurin autoa pestessäsi?

Kumma homma, että vastaavia ongelmia ei tunnu sanottavasti muilla olevan lainkaan. Vastaavia autoja kuitenkin pörrää suomen teillä tuhansia. Miten tuo kysymyksesi ratkaisee minun ongelmani? jota ei olemassakaan. Sitten taasen sinun ongelmaa ratkaistaessa minulla olisi kysymys, että kuinka usein peset autoasi, joka edes auttaisi siihen että sensorit olisivat puhtaat liasta.


Itse olen huomannut, että lika tulee kiltisti sensorin pinnalta pois, kun kohdistaa painepesurin suoraan ja läheltä sensoreita kohden. Kokeilehan sinäkin tuota, jospa niksi auttaisi ongelmaasi.

Vikoja on kaikissa autoissa, mutta kannattaa aina lähteä ratkaisukeskeisesti miettimään mitä minä voisin tehdä, jotta asia mahdollisesti korjaantuisi. Eikä syyllistää aina automaattisesti myyjää/ valmistajaa. Tällä vinkillä säästät vain omia hiuksiasi arvon hybridikirjoittaja.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy