Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vag4life

Sivuja: [1] 2 3 ... 8
1
Kyllä, nykyiseen kulkimeeni vaihdatin heti kun olin hankkinut, mittarissa silloin 66tkm  :)

Jokainen tyylillään, mutta eihän tuossa mitään järkeä ole. Tuskin olet vaihdattanut entisiin manuaali autoihinkaan 60k välein.

2
Itse käytin siellä ja osaavat kyllä, odottaessa homma hoitui hienosti.

Tässä kohtaa kiinnostaa tietää, että vaihdatatko Arde oman kulkineen DQ200:n öljyt 60tkm välein?

3
Kuiva joo mutta onhan siellä öljytila 1,5L joka suositellaan vaihtamaan 60tkm välein.

Missähän moisen "suosituksen" olet kuullut. Kenties shellin baarissa..?
TET tuossa ylempänä mainitsikin jo kattavat tiedot aiheesta.

4
-18 1.6TDI Octavia farmari. Ilmeisesti DQ200 0CW laatikolla?
Onko tästä tietoja, kokemuksia, huhuja?
Tarvitseeko tätä huoltaa? Laatikon öljynvaihtoa tms?

Ei tarvitse. DQ200 on kuivakytkinloota, kovaa ajoa vain.

5
Golf VIII (20-) / Vs: We Connect (or do we?)
« : 08.06.22 - klo:13:42 »
Mites nämä käyttäjäoikeudet menee, onko pääkäyttäjä ainoa joka pystyy näkemään auton tilatiedot, avaamaan ovet jne..?

6
Onko tosiaan näin, että kaistavahti on aina oletuksen päällä käynnistäessä ja jos haluaa, että muistaa edellisen asetuksen on se koodattava esmes ODB11:llä.

7
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 taloudellisuuskilpailu
« : 26.05.22 - klo:11:10 »
Ei ole tarvetta kilpailla tällä lukemalla, kun ei tullut ajettua mitenkään pihistellen. Lukema yllätti kuitenkin positiivisesti välillä Tuusula - Oulu. Auto on tuore A4 Avant 2.0 TFSI quattro ja ajoin suurimman osan matkasta apujärjestelmät päällä.

Ei mene kyllä itellä mitenkään noin pienellä, toki eri motti ja vähän enemmän potkua.. Kyllä tuo MHEV tekniikka ja ultra sitä petroolia vaan säästää.

8
A4 B9 (14-) / Vs: Inspection Due
« : 24.05.22 - klo:17:35 »
A4 2018 ja A3 2015, Inspection due ilmoitus, onko tietoa/kokemuksia millä vikakoodinlukijalla sitä saa kuitattu, Icarsoft tai vastaava....? Kysyin Elekman putiikista ja ehdottivat WAWS W3.0, mutta vastasivat että "pitäisi sillä onnistua", eli pitäisi.....? Tiedän että onnistuu VCDS ohjelmalla.....


OBD11 onnistuu ainakin, muista on vaikea sanoa..

9
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
« : 21.05.22 - klo:15:07 »
Täällä näkyy tekemättöminä kampanjoina:
90S8
91CU

Täytyy nuo käydä k-autolla hoitamassa kuntoon.

10
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
« : 20.05.22 - klo:09:39 »
Aina voi valita ajomoodiksi sportin, silloin ei sammu moottorikaan itekseen  ::)

S&S toimintaa tämä ei varmastikaan estä? Rullausmoodi ei toki toimi sportilla.

11
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
« : 19.05.22 - klo:14:03 »
Start-stopin poiskytkeminen aktivoituu ainakin nopeammin valittavaksi pikavalikkoon käynnistyksen jälkeen. Sen odottelu on ollut iso kyrsinnän aihe. Siinäpä ne tärkeimmät. :-)

S&S:ää ei ilmeisesti ole mahdollista koodata kokonaan veks?

12
Tuohon liittyen. Minulle on nyt tulossa kolmas uusi ohjauspyörä. Eli yhteensä neljäs ratti siitä kun auton 1,5 v. sitten sain. Käytännössä mikään ilmoittamistani ongelmista ei ole tämän 1,5 vuoden aikana korjaantunut. Joitain virheitä harvemmin, mutta yhä niitä näkee.

Kuulostaapa erikoiselta vaivalta, mitäs ongelmia rattien kanssa on ilmennyt?

13
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
« : 06.03.22 - klo:10:54 »
Takuuhan säilyy kyllä, vaikkei merkkaria käyttäisi. Huollot pitää olla tehty ajallaan ja valmistajan määrittelemillä kilkkeillä.
Hyvä olisi toki käyttää pajalla joka pystyy täyttämään sähkösen huoltokirjan, paperiversioistahan on luovuttu jo aika päiviä sitten..

14
Octavia III (13-19) / Vs: Skodan moottori hajalla
« : 22.02.22 - klo:12:02 »
Muistaakseni valmistajan suositus on vain km-määrä jos ei pölyinen maa. Tuo 6v tulee maahantuojalta.

Näin oli ainakin hihnallisessa A3:ssa. Tuo vuosiraja on tosiaan täysin maahantuojan ohjeistus.

15
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
« : 26.01.22 - klo:15:19 »
Nopea kysymys tietäjille: Golf 8 urheilullisemmalla alustalla, onko kuinka kova ja onko mataluudesta haittaa? Totta kai on kokemusta M-sport Bemareista, mutta millainen lienee Golf tuolla alustalla ajettavuuden ja lastattavuuden suhteen…

Kaikki on suhteellista, käy koeajamassa niin asia varmasti selkenee.

16
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 25.01.22 - klo:16:37 »
Alla 1.4 TSI Passat 2017 DSG:llä. Taitaa siis olla kuivaversio kyseessä. Kilometrejä 92 tkm.

Tähän asti toiminut moitteetta, mutta pieni arvuutteluhiki arvaa nousta kun kilometrejä ja ikää tulee. Onko kenelläkään näkemystä, että kannattaako vain DSG-peloissaan lähteä nyt myymään vai voiko tämä jopa toimia vielä hyvinkin ilman ongelmia? Joku väitti, että tämä 70-100 tkm olisi yksi "rajapyykki" missä moni DSG vika ilmenee.

No ei kannata, voi toimia vaikka 400tkm vielä ilman ongelmia. Tuollainen rajapyykki on ihan tuulesta temmattu, jos hajoaa voi hajota jo 10k jälkeen tai kestää 3-400tkm ilman yhtään vikaa laatikossa.

17
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 05.01.22 - klo:09:42 »
Viankuvauksen puolesta veikkaisin itse vian olevan mekan puolella, ei kytkimissä..

18
Volkkari on ilmeisesti tuomassa uuden version infotainmentin softasta ja toiminnan pitäisi olla sen avulla parempaa. Lisäksi uusin Golfeihin tulee uutisen mukaan uusi prosessori/SoC, jonka pitäisi olla 25% nykyistä tehokkaampi. Uusien autojen uusi prosessori ei tietty nykyisiä Golfin omistajia, mutta softaparannusten pitäisi tulla myös jo liikenteessä oleviin autoihin.

https://www.motor1.com/news/555179/2022-vw-golf-infotainment-upgrade/

Toivottavasti Volkkari alkaa nyt tosissaan panostaa tähän softapuoleen.   

Edit: Volkkarin oma tiedote aiheesta: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/enhanced-power-and-speed-volkswagen-takes-voice-control-in-the-golf-to-a-new-level-7698

Nämä ovat ehdottomasti hyviä uutisia ja hyvä, että panostetaan myös rautapuoleen.
Autojen elinkaari on kuitenkin pitkä ja softapäivityksiä sinä aikana tulee kuitenkin paljon, joten voi rautakin alkaa rajoittamaan jossain vaiheessa elinkaarta.

19
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 taloudellisuuskilpailu
« : 04.12.21 - klo:16:52 »
Juurikin se nurkka-ajo saa kulutuslukemat nousemaan. Täällä tulee myös paljon nurkkasuhausta ja 8+ litraa keskikulutus, matka-ajossa kulutus alkaa 6:lla.
Sähköroottori voisi soveltua näihin nurkka-ajoihin hyvin, eiköhän seuraavassa korimallissa nähdä plug-in A4.

20
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 taloudellisuuskilpailu
« : 03.12.21 - klo:10:05 »
On kyllä todella pienellä mennyt, selkeästi suurin osa kilometreistä on tullut maantieajosta..?

21
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
« : 30.11.21 - klo:14:30 »
Allekirjoitin tuon vakkariviiksen ajatuksen aluksi myös, Audissa oli sama viiksisysteemi. Mutta nyt en vaihtaisi enää sitä takaisin viikseen (subjektiivinen näkökulma). :D

Mainitsemastasi rengas"melusta" olen samaa mieltä, luultavasti on siis automallien välisiä eroja eristyksessä, resonoinnissa ym.

Itse ottaisin melkein ennemmin myös rattiohjauksen vakkariin, suhteellisen turha tuo erillinen viiksi.
Toki tässä varmasti on noudatettu niitä kuuluisia perinteitä, onhan tuo viiksi ollut jo vuosikymmeniä vakinoissa.  8)

22
Missähän mallissa? Tässä nopeasti selaten en löytänyt Volvoltakaan muita toteutuksia kuin sen jossa takapuskurin sisällä on molemmissa takakulmissa tutkat. Aivan samalla tavalla kuin volkkarikonsernillakin.

En oikein hoksaa miksi kameroita haluttaisiin käyttää tuohon, kun ne ovat paljon aremmat sille kuralle joka ilmeisesti on joskus ongelma jopa tutkien kanssa.  ???

https://www.ebay.com/itm/294339895603 Tuossa ainakin yksi esimerkki.
Uudemmissa Volleissa näkyy olevaksi 360-view kamerat peileissä kuten VW:llä

Itse melkein väittäisin, että tuo voisi olla jopa toimivampi vaihtoehto.

23
Jos on autossa se 360-kameranäkymä niin ne hoitavat auton sivujen kuvaamisen. Takana ja keulassa olevat kamerat täydentävät tätä jolloin lopputuloksena saadaan se kamerakuva joka näyttää joka puolelta auton ympäristön.

Asia kunnossa, erikoista sinällään ettei näitä ole hyödynnetty tässä kuolleen kulman tunnistamisessa, ainakin Volvoissa kyseisessä paikassa oleva kamera tulkitsee juurikin kyseistä kuollutta kulmaa.

Onko kärkäs kommentointi perustunut teknisten yksityiskohtien väärinymmärrykseen?

Ei, vaan siihen mikä selviää jos luet 1-sivun toiseksi viimeisen kirjoituksen.

24
No eikä ole.  ;D Siellä ne tutkat on takapuskurin sisällä niinkuin muissakin.

Ahaa, mikähän merkitys sivupeileissä olevilla kameroilla sitten on?

25
Ehkä sinun ongelmasi vielä odottaa diagnosointia..?

Ehkä sinun ei olisi (ei todellakaan) pitänyt edes rekisteröityä tälle palstalle, todella naurettavaa julkaista missään interwebissä mitään myyjän kanssa käytyjä keskusteluita. Oli sitten edes osittain aiheellista reklamointia tai ei.

Miten onnistut saamaan painepesurin suuttimen osoittamaan sinne puskurin sisällä olevaan sensoriin? Minulla ei ainakaan mahdu mitenkään päin.

Ei ole onneksi tarvinnut edes yrittää, audeissa kaistavahti on toteutettu sivupeleissä olevilla kameroilla.

26
Ei minulla kameroiden / Front assistin / parkkitutkien kanssa ole ongelmia.
Ero on siinä, että kyse on puskurin sisällä olevista sensoreista. Ja ilmeisesti sinne kerääntyvästä liasta. Ainakin K-autossa väittävät, että puskuri pitää poistaa, jotta pesun voi suorittaa. Kuinka usein sinä purat puskurin autoa pestessäsi?

Kumma homma, että vastaavia ongelmia ei tunnu sanottavasti muilla olevan lainkaan. Vastaavia autoja kuitenkin pörrää suomen teillä tuhansia. Miten tuo kysymyksesi ratkaisee minun ongelmani? jota ei olemassakaan. Sitten taasen sinun ongelmaa ratkaistaessa minulla olisi kysymys, että kuinka usein peset autoasi, joka edes auttaisi siihen että sensorit olisivat puhtaat liasta.


Itse olen huomannut, että lika tulee kiltisti sensorin pinnalta pois, kun kohdistaa painepesurin suoraan ja läheltä sensoreita kohden. Kokeilehan sinäkin tuota, jospa niksi auttaisi ongelmaasi.

Vikoja on kaikissa autoissa, mutta kannattaa aina lähteä ratkaisukeskeisesti miettimään mitä minä voisin tehdä, jotta asia mahdollisesti korjaantuisi. Eikä syyllistää aina automaattisesti myyjää/ valmistajaa. Tällä vinkillä säästät vain omia hiuksiasi arvon hybridikirjoittaja.

27
Oliko tuo nyt siis todettu ehdottoman sataprosenttiseksi totuudeksi että se ainoa syy miksi tuo tutka lopettaa toimimisensa on lika ja kura?

Jos kyllä niin tällöinhän tilanne ei eroaisi siitä että ajettaisiin toisen auton perseessä hiekkapolkuja pisin ja sitten mentäisiin reklamoimaan huonoista lähivaloista kun umpiot ovat sen näköiset että niitä olisi hiottu kuuskymppisellä santapaperilla.

Tästä täytyy olla kysymys, ihan samalla tavalla pöllyävälumi estää kameroiden näkökyvyn, joten miten esim active lane assist voisi toimia näissä tilanteissa. Parempi ottaa ensin järki käteen ja miettiä asiaa kunnolla, eikä aloittaa ensimmäisen hirveä mesoaminen ja uhkailu kuluttajasuojan kanssa.

Yksi hyvä konsti välttää vastaavia ongelmia (tutkien/ kameroiden) kanssa on pestä sitä autoa välillä.

28
Aikamoista itkuvirttä. Tuleeko sinulle hyvä mieli saadessasi vääntää, jostain aivan turhasta asiasta ihan sama kenen kanssa. Tarkoitan, että Side assist on ensinnäkin aivan turha lisävaruste, osaat kai itsekin katsoa lähestyykö takaasi auto vai onko iän myötä niskat jo niin kuluneet että ei niin sanotusti pysty (ei pysty).

29
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
« : 19.11.21 - klo:09:45 »
Liekö tuo etusäleikön ledinauha IQ-ledeihin kuuluva ominaisuus..
ID 4:ssa on valaistu VW-logo.

30
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
« : 09.11.21 - klo:09:53 »

Jos olet jo tutkaillut noita niin huomasit varmaan että Style on varustelutaso ja R-Line ulkonäkötaso. Eli kärjistetysti Stylessa tulee paljon erilaisia varusteita ja R-Linessa kivoja listoja ja värikkäitä lankoja penkkien tikkauksissa.


Tuleehan R-linessa myös ihan yhtä lailla varusteita, pohjautuvat vain hieman enemmän sporttisuteen, kuten olettaa saattaa.

Keyless näyttäisi kuuluvan molempiin paketteihin (Style & R) sekä lämmitettävä ohjauspyörä.
Jotka ovat kyllä itselle must.


Ärrässä kiinnostaisi vähän sporttisempi alusta & penkit, sekä progressiivinen ohjaus, eikä metalliset poljinpinnatkaan huonoa vaikutelmaa tuo, ne löytyy myös nykyisestä olympia-autosta. Ärrässä on myös ALA, mutta ei kaukovaloautomatiikkaa, stylessä sähköinen kuljettajanistuin mistä ei haittaa tietenkään myöskään ole.

Hieman erikoista, jos stylestä tosiaan puuttuu drive select ja harmittavaa sinällään ettei peruutuskameraa kumpaankaan pakettiin kuulu. Seiskagolfin FL:ssä se näytti löytyvän "kaikista".

Sivuja: [1] 2 3 ... 8


www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi