Tuoreimmat viestit

#1
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Octavia vrs 2.0tdi ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Valmet - tänään kello 14:34
Kyllä se vähän kuulostaa vauhtipyörältä. Samanlaista ääntä piti aiempi A6 tdi vauhtipyörän ollessa loppu. Onko tähän vielä vaihdettu? Kilsojen puolesta ajankohtainen.
#2
Golf VII (12-) / Vs: Golf VII viat, häiriöt ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Jacce75 - tänään kello 14:19
Yleensä kosteus tuhoaa piirlevyn joten taitaa olla entinen se umpio.
#3
Golf IV (97–03) / Vs: Golf IV 1.6 16v EPC valo j...
Viimeisin viesti käyttäjältä mruotz - tänään kello 13:05
Läppäkotelo vaihtoon. Kun nykiminen hävii, katso imusarjan paineet tyhjäkäynnillä.

Tuo 354mbar on liikaa, vuotoa jossain. Pitäisi olla 300mbar pintaan.
#4
ID.4 / Vs: Id4 latausasetuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä Arcca - tänään kello 11:52
Lainaus käyttäjältä: f080421 - tänään kello 11:21Toyotallahan ei ole ollut mitään ongelmia bz4x:n kanssa ;)

Sen mitä olen muiden sähköautoilijoiden seikkailuja seurannut niin olen aika vakuuttunut siitä, ettei ruoho ole aidan takana hirveästi vihreämpää. Ongelmat saa vaihdettua toisenlaisiin ongelmiin. ID:t itseasiassa ovat yleisellä tasolla erittäin toimivia ja luotettavia.

Peukuttaisin jos pystyisin. Ilman muuta on todettava, että IDni on toiminut oikein hyvin autona, ja olen siihen hyvin tyytyväinen kokonaisuutena. Kunhan se luukku sitten avautuu aina tositilanteessa :D
#5
ID.3 / Vs: VW ID.3
Viimeisin viesti käyttäjältä f080421 - tänään kello 11:34
Lainaus käyttäjältä: Kaapeli64 - 25.04.24 - klo:15:16Jos auto seisoo taivasalla ilman latausta, niin sitten ei hirveästi liene eroa lämmitetäänkö auto etukäteen vaiko vasta matkalla. Energiankulutusmielessä voi olla jopa parempi lämmittää vasta ajossa. Toki jos pakkasta on alle -25, niin lämpöpumppu ei enää tee lämpöä ja resistiivinen vastus ei riitä ajon aikana sekä kabiinin että akun yhtäaikaiseen lämmitykseen. Tässä esilämmitys auttaa siihen että kabiinissa riittää lämpöä ajoon lähtiessä.

Kirjoitinkin tuosta jo aikaisemmin, mutta jossakin alle -20 asteen tienoilla auto pitää jonkinlaista pientä lämpöä ajoakussa, vaikka auto seisoisi ilman piuhaa taivasalla. Itselläni kävi kerran niin, että kulutus oli tuolloin aluksi jopa pienempi verrattuna siihen, että auto olisi seissyt -10 asteessa.
#6
ID.4 / Vs: Id4 latausasetuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä f080421 - tänään kello 11:26
Lainaus käyttäjältä: Karoq - eilen kello 19:35Kävi tuossa vanhemman id4 omistaja ihmettelemässä infortaimenttia ja oli ihan pähkinöinä kun uusi on niin hyvä. Kävin katsomassa tätä vanhaa niin täytyy sanoa että se on aivan täyttä paskaa.

Juu, tuo VW:n uusi infotainment on kyllä hämmästyttävän hyvä. Ei kuitenkaan ehkä sen arvoista, että viitsisi autoa päivittää pelkästään sen takia, koska kyllä tämä vanhakin "toimii". ID.3 GTX kiinnostaisi, mutta todennäköisesti tulee maksamaan liikaa.
#7
Golf IV (97–03) / Vs: Golf IV 1.6 16v EPC valo j...
Viimeisin viesti käyttäjältä Emul - tänään kello 11:26
Tuo tyhjäkäyntiongelma ja kierrosten heittely poistui itsekseen parin sadan kilometrin ajon jälkeen ja ollut siitä lähtien normaalia. Nykiminen kuitenkin jatkuu. Sain vcds käyttöön ja aloitin kaasuläpän sopeutuksella. Tämä tuntui korjaavan ongelman, mutta seuraavana päivänä auto nyki taas. Egr aukeama tyhjäkäynnillä 0.964v. Imusarjan paine tyhjäkäynnillä 354mbar. Meas value block 3 ei näytä itselläni prosentteja kaasusta, mutta näyttää kylläkin throttle valve angle lukeman asteina. Tasakaasulla ajettaessa se heittelee kun nykiminen alkaa. Egr lukema heittelee myös jonkun verran mutta ei selkeitä piikkejä niin kuin kaasun lukemassa eli uskoisin sen olevan normaalia.
Toinen purkuautosta irrotettu kaasuläppä löytyy varalle. Jos sen kokeilis laittaa seuraavaksi kun saa sen putsattua ensin.
#8
ID.4 / Vs: Id4 latausasetuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä f080421 - tänään kello 11:21
Lainaus käyttäjältä: Arcca - eilen kello 20:07Alkaa pikkuhiljaa muistumaan mieliin miksi meillä oli melkein kymmenen vuotta viimeksi japanilainen auto ;D

Toyotallahan ei ole ollut mitään ongelmia bz4x:n kanssa ;)

Sen mitä olen muiden sähköautoilijoiden seikkailuja seurannut niin olen aika vakuuttunut siitä, ettei ruoho ole aidan takana hirveästi vihreämpää. Ongelmat saa vaihdettua toisenlaisiin ongelmiin. ID:t itseasiassa ovat yleisellä tasolla erittäin toimivia ja luotettavia.
#9
Audi / Audi ja myAudi tuuletus
Viimeisin viesti käyttäjältä JeansBeetle - tänään kello 10:38
Moro,

Nyt kun kesä on tullut niin ihmettelen, että eikä tässä A4 B9.5 kiesissä ole etänä aktivoitavaa tuuletusta? myAudi apissa on vain "auxiliary heating" eli webasto, mutta eikö tuuletusta saa päälle erikseen?
#10
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Octavia vrs 2.0tdi ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Joni84 - tänään kello 10:09
Siinä vähän videoita https://youtube.com/shorts/Zubh2yw25Ow?si=sf8lgvzV-MPe4x6J  https://youtube.com/shorts/_h8WLJGbv_w?si=1ivmXO3LJ9c2L_2_  https://youtube.com/shorts/Qi7a00kE_T0?si=ALB9WEItZPQj5CC2   sitte d päälle pientä tärinää jarrua vasten häviää ku lähtee eteenpäin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy