Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Joo, unohtui kirjoittaa, että sopeutus/asetusten nollaus tehtiin jo ekalla kerralla. Ja kuten JJambs:lla, tuntui kuin se olis hetkellisesti auttanut, mutta nopeasti ongelmat palasi. Mulla kyllä merkkiliike totesi ekalla kerralla, että vaihto kakkoselta kolmoselle oli hiukan töksähtävä, mutta kun mitään vikakoodeja ei ollut ja sopeutus tehtiin, niin päätettiin katsoa tilannetta. Tokalla kerralla sitten mainitsivat myös tuosta, että lähtö on hiukan töksähtävä (mutta ei mitenkään erityisesti nyt tuosta 2-3 tai 4-3 vaihdosta, vaikka se pahempi on). un mitään vikakoodeja ei oo, eikä pidemmässä ajossa kerätyssä datassakaan näkynyt tehtaan mukaan mitään outoa, niin hankala se on sanoa missä vika.

Tuota toiseen vastaavaan vertaamista mullekin nyt seuraavas ehdotettiin. Olisivat jo viimeksikin sen tehneet (pari viikkoa sitten), mutta kun ei ollut liikkeessä yhtään sellaista. Eikä kuulemma nytkään. Pitänee itsekin kysyä maahantuojalta.

Tuo toisenlaiseen autoon vertaaminen ei oikein käy. Tai siis mulle kyllä käy mainiosti ja Kodiaqin kanssa totesin heti ensi metreistä lähtien, että tässä on ihan eri vaihteisto (vaikka siis sama) kuin mulla. Niin pehmeästi se toimi. Mutta huoltoneuvoja vain väisteli sen toteamalla, että ei voi millään verrata kun on eri auto. Aikoinaan Multitronicin nykimiset kokeneena tiedän kyllä täsmälleen milloin vaihteisto toimii epänormaalisti.   
22
Loppputulemana on se, että Saksan CO2-päästötaso ei ole juurikaan muuttunut, vaikka juuri sitä kaivattaisiin. Energiawendessä on siis luovuttu ydinvoimasta ja siirrytty uusiutuviin pitäen CO2-päästö entisenä!

Kyllä Saksankin CO2-päästöt ovat laskeneet, vaikka maan talous on kasvanut kovasti. Esimerkiksi alla olevassa tilastossa ominaispäästö on tippunut 761 -> 500 g CO2/kWh vuodesta 1990 viime vuoteen.

sivu 11:   
http://www.energimyndigheten.se/globalassets/om-oss/nog/seminarier-presentationer/philipp-litz.pdf
23
Minulla 6v DSG:n kanssa alaspäinvaihdoissa 4-3-2 myös nykimistä, jos jarruttelee vaihtohetkillä. Lisäksi koko koriin tuntuva värinä, kun D:llä tai R:llä nostaa jalan jarrulta paikallaan. Auto RS TSI Ocu. Olen myös ajanut muita 6&7v. märkiä laatikoita ja ne toimivat loistavasti. Merkkiliike ei kahdella ekaa kertaa huomannut (=halunnut huomata) vikaa. Perusasetusten palautus tehtiin, ja minusta se pienen hetken toimi silloin ok. Kolmannella kerralla olin itse mukana ja asentaja hyvin vähättelevästi ja vaivalloisesti myönsi, ettei toimi ihan niin kuin kuuluisi. Sanoivat, että laittavat kyselyä maahantuojalle. Sieltä oli kuulemma ohjeistettu myyjäliikettä etsimään spekseiltään vastaava auto, jotta päästään porukalla kokeilemaan ja vertailemaan. Laitoin itse maahantuojalle viestiä, ja he tosiaankin haluavat nyt järjestää toisen vastaavan auton, jota voidaan verrata tuohon minun autoon. Yhteydenpito sieltäkin hyvin vaivalloista, ja kovasti tuntuu olevan menoja, etteivät kerkeä asiaa edistää. Ärsyttää.
24
Myydään / 2.0TDI ecu
« Uusin viesti kirjoittanut KpaL tänään kello 17:21 »
Moi.

Myytävänä 2008 vuosimallin Octaviassa ollut ecu. Autoon vaihdettiin käyntiongelmien takia ecu ja ongelmat ei sillä poistuneet. Vika löytyi lopulta hapettuneesta johtosarjasta ja mulle jäi ylimääräinen ecu. Vanha Octaviakin on jo myyty pois joten varmaan voin luopua tuosta alkuperäisestä ecustakin. Autolla oli vaihtohetkellä ajettu 237k joten sen aikaa tuo purkki on kyydissä ollut.



Purkin malli: 03G906021TC
Purkin sijainti: Tampere, saa noutaa tai jos kohde on sopivan lähellä, niin voin vaikka tuodakin.
Hinta: 250e (sisältää kustit ja postit suomeen)

Tiedustelut ja tinkaukset numeroon
040 574 2038

Saa soittaa tai laittaa viestiä. Käy myös whatsapp.

-Antti


25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat B8 jälkiasennussoittimet, onko niitä?
« Uusin viesti kirjoittanut Sähly tänään kello 16:55 »
Joying androidi, omassa Passatissa osoittautunut hyväksi. On netti, BT, navi, ym. tarpeetonta ja tarpeellista + radio toimii hienosti.

Mihins Passat versioon ja mikäs Joying sulla on asennettuna? Kyselin nimittäin eilen Joyinigiltä, että löytyykö B8 Pasuunaan sopivaa mallia. Vastaus tuli tänään. "Ei löydy sellaista joka voisi käyttää alkuperäistä peitelevyä"

Onko sulla kuvaa laittaa asennuksesta, kiinnostaa kovasti.
26
En ihan saanut tästä ajatuksesta kiinni. Jos nuo teräksenharmaan viestissä olevat kuvaajat pitävät paikkansa, niin eihän se noin ole mennyt. Vuodesta 2003 vuoteen 2017 ovat muutokset energiamäärissä tuon kuvan mukaan seuraavat:
  • ruskohiili -10.2 TWh
  • kivihiili -52.3 TWh
  • ydinvoima -89.2 TWh
  • maakaasu +23.1 TWh
  • uusiutuvat +171.0 TWh
  • muut +2.8 TWh
Minusta tuo näyttää kyllä ihan toisenlaiselle tarinalle. Päästöjen on täytynyt laskea merkittävästi.
Energiantuotannon rakenne on muuttunut ja päästötkin hieman, mutta suhteessa muihin maa on polkenut energiantuotannon päästöjen osalta paikallaan.
https://www.nykysuomi.com/2017/01/23/suomi-euroopan-karkimaita-paastovertailussa-mallimaa-saksa-sukeltaa-syvalla/

Näin maallikkona voisi päätellä, että Saksan energiatuotannon surkea (350-400 co2 g/kwh) tilanne johtuu siitä, että kun kaikki paukut on laitettu uusiiutuviin ja kun säätövoimaa edelleen tarvitaan => Saksan säätövoima on vanhentunutta ja erittäin saastuttavaa verrattuna muihin maihin.
Tottakait vertailu Ruotsiin, tai vielä enemmän Norjaan, on hieman epäreilua, koska niillä on vesivoimaa huomattavasti enemmän (Norjalla yli oman tarpeen).. mutta kyllähän poliitikot on tämän (toivottavasti) tienneet ja silloin ydivoimasta ei olisi kannattanut luopua.

Eilen tuli TV:stä dokkari 'Vihreitä valheita'..  kaikki ei ole meille markkinoidussa vihreässä unelmassa aina ihan sitä miltä näyttää. Sinänsä tuossa ei mitään uutta ollut, mutta olipahan puettu asoita simppeliin muotoon, josta joku saattaa saada uusia näkökulmia?
Ja minulla ei tosiaan ole mitään päästöjen vähentämistä vastaan.. päinvastoin. Tällä hetkellä käytettävä keinovalikoima vaan ei johda toivottuun lopputulokseen.
Esim. sähköautot on käytännössä globaalissa mittakaavassa näpertelyä. Yksittäiselle varakkaalle kuluttajalle päästöjen ulkoituksesta kenties tulee hyvä mieli ja saa jatkaa elämäntapaansa entiseen malliin. Todellisiin vaikuttaviin muutoksiin, eli ihmisten ja tavaroiden liikkumisen vähentämiseen ja kuluttamisen vähentämiseen, ihmiskunta ja markkinavoimat ei ole valmiita.. ja ovatko riittävän laajasti koskaan.
27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat B8 jälkiasennussoittimet, onko niitä?
« Uusin viesti kirjoittanut VW_Johan tänään kello 16:45 »
Kyllä B8 Pasuunassa karvalakkisoitinversio pitää itse sisällään kaiken "älyn". Hanskalokerossa on vain 1DIN tyhjäpaikka parempien mallien NAVI yms. versioita varten.

Mielenkiintoista, kiitos tästä, enpä tiennyt! Ehkä pitää itse harkita soittimen vaihtoa sitten, laitoin vakiosoittimen perään Audison Bit Ten + JL audio RD900/5 ja JL audion kaiuttimet ja subbarit. Toimii yllättävän hyvin, tänään illalla säädetään vielä viiveet softalla kuntoon.
28
Golf IV (97–03) / Vs: Golf -98 1,9tdi Käynnistymis ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut lakari tänään kello 16:42 »
"vikakin" sitten löytyi. Avain pudonnut, jonka jälkeen ongelma alkoi, ja avaimessa oleva siru pois paikaltaan. Siru paikalleen ja taas toimii moitteetta.
29
Leon 1M (99-05) & Toledo 1M (99-05) / Vs: Toledo -05 sammuu kesken ajon.
« Uusin viesti kirjoittanut gunman tänään kello 16:15 »
Missäköhän tuo ecu mahtaa sijaita tässä leonissa?
30
Loppputulemana on se, että Saksan CO2-päästötaso ei ole juurikaan muuttunut, vaikka juuri sitä kaivattaisiin. Energiawendessä on siis luovuttu ydinvoimasta ja siirrytty uusiutuviin pitäen CO2-päästö entisenä!

En ihan saanut tästä ajatuksesta kiinni. Jos nuo teräksenharmaan viestissä olevat kuvaajat pitävät paikkansa, niin eihän se noin ole mennyt. Vuodesta 2003 vuoteen 2017 ovat muutokset energiamäärissä tuon kuvan mukaan seuraavat:
  • ruskohiili -10.2 TWh
  • kivihiili -52.3 TWh
  • ydinvoima -89.2 TWh
  • maakaasu +23.1 TWh
  • uusiutuvat +171.0 TWh
  • muut +2.8 TWh
Minusta tuo näyttää kyllä ihan toisenlaiselle tarinalle. Päästöjen on täytynyt laskea merkittävästi.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi