Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI öljynkulutusmittaus
« Uusin viesti kirjoittanut Iero eilen kello 16:36 »


Lopulta mittausta suoritetaan niin että maksan öljyt ja mittauskulut menee heille. Mittauksessa nyt tehty 100 km:n ajo ja punnitukset. Tulos oli, ettei kuluta mitään.


Pithääpi olla aika tarkat mittaussysteemit tai hevetinmoinen kulutus, jos se selviää 100 km ajomatkalla. Normaalikulutus on alle 1,5 l/15000 km, jos moottori on kunnossa. Kun alkaa mennä enemmän, niin jotakin on pielessä.
22
Tämä on silleen jännä tosiaan että vielä eilen ennen tätä koiranluut+vetarin vaihtoa se paukku käytännössä jokaisessa käännöksessä jossa vauhtia oli n 20km/h, tai jos tulit hidastetöyssyyn ja kiihdytit sen jälkeen niin samalla kuuluu niinku vasaralla lyötäs vasemman jalan kohdalle.

Nyt kun tuo remppa oli tänään tehty, niin en saa tuota muualla kuin parkkiksella jos käännän kaikki reilusti ja kiihdytän yhtään kovempaa. Jos lähden hitaalla kaasulla rauhallisesti niin mitään ei tapahduu. Sama liikennevaloissa: vasemmalle jos käännyt ja kiihdytät rauhallisesti mitään ei kuulu, mutta jos annat yhtään reippaammin kaasua niin KLONK.

Tämä ei kuulu myöskään jos ajat johonkin koloon, töyssyyn tai vastaavaan.

Voisko se olla noi apurungon pultit? Ja missä vaiheessa ne joutuu irrottamaan? Pallonivel on muistaakseni myös vaihdettu vuosi sitten
23
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI öljynkulutusmittaus
« Uusin viesti kirjoittanut o.b. eilen kello 16:05 »
Kait ne männänrenkaista vuotaa. Männät ja männänrenkaat noihin kaiketi rempassa vaihdetaan.

Saksasta saa tuon mäntäsarjan noin kolmeen sataan, mutta meneehän siihen vähintää toinen mokoma osiin lisää kun koko moottori pitää melkein purkaa ja kasata uusilla tiivisteillä ja pulteilla. Ja kun sen kerran purkaa, niin pitäähän se "ikuiseksi" suunniteltu ketjukin vaihtaa ;D

Pitäis joskus ostaa tuollainen öljysyöppö ja katso, paljonko rahaa menee kun sen kunnostaa... Halvallahan noita saa kun merkkiliikkeessä remppa maksaa seitsemän tonnin pintaan.
24
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« Uusin viesti kirjoittanut jpvain eilen kello 15:44 »
Vieläkin yksi kysymys :)
Selasin tuota linkkaamaasi ohjeketjua, ja ymmärsin sieltä että kun toiminto on aktivoitu, se on koko ajan päällä. Eli sitä ei saa MMI:stä päälle ja pois? Onko tosiaan näin?

Juu ilman fyysistä katkaisinta toiminnolle se on tietysti aina päällä, yksi tapa saada halutessaan sammumaan on laittaa luistonesto sport-tilaan, itse en vielä ainakaan ole havainnut tähänkään tarvetta kyllä.
25
Tarkista, että apurungon pultit on kireällä. Ne pitäisi vaihtaa aina uusiin kun ne on avattu. No harva vaihtaa ::)

Mites pahasti moottori heilahtaa startattaessa? Senkin tuenta muuttuu lopulta kolisevaksi.

Alatukivarsi lienee  myös tarkastettu pallonivelineen?
26
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« Uusin viesti kirjoittanut KMan eilen kello 15:39 »
Lane Assist:
Ihan koko Active Lane Assist on aktivoitu itselle koodauksella, ohjaa, täristää ja pitää muutenkin kaistalla.
Vieläkin yksi kysymys :)
Selasin tuota linkkaamaasi ohjeketjua, ja ymmärsin sieltä että kun toiminto on aktivoitu, se on koko ajan päällä. Eli sitä ei saa MMI:stä päälle ja pois? Onko tosiaan näin?
27
Passat 3C (05–10) / Vs: 2.0tdi huonohko käynnistyvyys
« Uusin viesti kirjoittanut o.b. eilen kello 15:34 »
Arvaamiseksi meneee, mutta olisikohan tandempumppu viallinen? Päästää polttoaineen valumaan takaisin tankkiin.

Tankka täyteen ja jätä auto jyrkkään alamäkeen yöksi. Lähteekö sitten paremmin käyntiin?
28
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« Uusin viesti kirjoittanut KMan eilen kello 15:27 »
Liittyykö näihin mukavuustoimintojen koodauksiin muuten mitään ongelmaa takuun, huoltojen (huolenpitosoppari) tai tehtaan päivitysten kannalta?
29
Passat 3C (05–10) / 2.0tdi huonohko käynnistyvyys
« Uusin viesti kirjoittanut K.U.Miukko eilen kello 15:10 »
Tervehdys. Olen uusi foorumilla ja myöskin uusi VW:n käyttäjä yhdeksän mersun ja parin bmw:n jälkeen.
Auto siis on -06 Passat 2.0 tdi 125kw, joka ei kylmänä käynnisty kuten kuuluisi. Saa siis hetken sahata ja sitten lähtee oikein kunnon rykäisyn kanssa käyntiin. Pari kertaa tehnyt myös lämpimänä.
Mitään koodeja ei ole vielä luettu, vaan ajattelin kysäistä jos jollakin olisi heittää suorilta jotakin mielipidettä.
Autolla on ajettu 260tkm, pa-suodin ja ilmansuodin vaihdettu 10tkm sitten, kaksoismassapyörä vaihdettu 40tkm sitten ja jakohihna 25tkm sitten.
30
Mitähän enää keksisi. Eli Passat -06 2.0 DGS, kun renkaat on esim käännettynä täysin oikealle, laitat pakin / lähet eteenpäin niin vasemmalta jaloista kuuluu kova metallinen paukahdus / kolaus. Se tulee vain hitaissa vauhdeissa, esim jos liikenneympyrässä käännyt ympyrään ja ajelet tiukassa mutkassa sekä joudut jarruttamaan ja kiihdytät uudestaan. Ei jos ajat suoraan. Ja se paukahtaa vain sen yhden kerran. Lisäksi auto tärrää 60 vauhdissa silleen että ratti tärisee hieman ja sitten 115 jälkeen se tärisee jo ihan kunnolla. Se myös tärisee jos päästät jalan kaasulta pois eli ei ole kiinni vedosta. Vaihteiston S moodi ei auta myöskään, jollain oli täällä vastaavaa vikaa ja se oli vaikuttanut.

Vaihdettu:

- Vasen vetoakseli kokonaan
- Koiranluut
- Vanteet
- Renkaat
- Nelipyöräsuuntaus tehty kahdesti
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi