Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
A3 8P (03–) / Vs: Ovet lukittui moottorin käynnistämisen jälkeen
« Uusin viesti kirjoittanut Daatta tänään kello 08:22 »
Jos lukkomoduuli on sökö eikä se tunnista oven tilatietoa (auki/kiinni) niin ovi lukitaan 30s (?) kaukolukituksen avaamisen jälkeen. Hyvä indikaattori mikrokytkimen toimivuuteen on sisävalo, syttyykö valot kun oven avaa? Samalla pitäisi bensapumpun hörähtää. Avaimella ei ole mekaanista yhteyttä lukkoon vaan se käyttää lukitusmoottoria (tadaa) mikrokytkinten välityksellä. Miksei lukitus auennut vara-kaukosäätimellä on pieni mysteeri, ehkä kaukosäätimestä oli vaan patteri loppu? Oven johtosarja kannattaa toki tarkistaa myös.

Lukkomoduulin voi periaatteessa huoltaa; tinata juotokset, vaihtaa tarvittaessa ehjät mikrokytkimet ja testata toiminta pöydällä. Mutta aika paljon siinä on hommaa ja purkamista ennen kuin edes saa moduulin pöydälle, lasi pitää irroittaa jne.
22
Superb III (15-) / Vs: Suberb viimasuoja
« Uusin viesti kirjoittanut Samste tänään kello 08:00 »
Mulla on kanssa harkinnassa tämmöinen:
http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-III/Superb-III-winter-grille-cover-in-OEM-design

Lämmöt nousee tosiaan aika nopeasti, mutta en sitten vielä viikon kokemuksen perusteella tiedä pidemmässä ajossa. Ja antaahan tuo jotain suojaa kiveniskuille.
23
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Uusin viesti kirjoittanut -karppa- tänään kello 07:10 »
tuo etututkan toiminta on kyllä kieltämättä ärsyttävä.
volvossa muistaakseni etututka aktivoitui vain jos vaihde on siirtetty parkkista tai pakosta ykköselle.

skodassa se näyttää aktivoituvan nopeuden mukaan eli jos jonossa nopeus tippuu alle sen 30lkm tms. tämä saattaa myöskin liittyä skodan ns, ruuhka avustimeen eli kaistalla pitoon ilman käyttäjän ohjausta.

Nuo tutkat kyllä ottaa kupoliin, jos vähänkin on lunta ja jäätä, niin joka kerta alkaa tuo piipitys vaikka keskikonsolista ottaisin pois päältä.
24
Pääkaupunkiseudulla eilen GY-kitkat pitivät huomattavasti paremmin kun sutivat nastarenkaalliset autot. En sitten tiedä ajavatko kaikki ihan vanhoilla nastoilla mutta pitoa eivät saaneet.

Oli testien mukaan parhaat kuivalla asvaltilla ja kaikkea muuta, kuin hyvät jäällä sekä lumella.
25
A3 8P (03–) / Vs: Ovet lukittui moottorin käynnistämisen jälkeen
« Uusin viesti kirjoittanut jtmattila tänään kello 07:08 »
Pakkanenkin saattaa moista aiheuttaa. Tosin ihmetyttää miksi ei vara-avaimella ovet auenneet.
26
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Uusin viesti kirjoittanut jamo75 tänään kello 06:42 »
tuo etututkan toiminta on kyllä kieltämättä ärsyttävä.
volvossa muistaakseni etututka aktivoitui vain jos vaihde on siirtetty parkkista tai pakosta ykköselle.

skodassa se näyttää aktivoituvan nopeuden mukaan eli jos jonossa nopeus tippuu alle sen 30lkm tms. tämä saattaa myöskin liittyä skodan ns, ruuhka avustimeen eli kaistalla pitoon ilman käyttäjän ohjausta.

Osta Ööppeli, niin huomaat, että on niitä vieläkin herkempiä/huonompia tutkia  ;D Nimimerkillä kokemusta on... Astrassa huutaa kauniilla kesäkelilläkin tutkat, jos auto on käynnissä ja menet takakontille tai jos joku sattuu esim. parkkiksella kävellen eksymään metrin päähän auton keulasta tai kontista. Että näin. Ja samalla tavalla menee niissä etututka tukkoon ja putoaa adaptiivinen vakkari ym. pois pelistä näillä keleillä. Ja tämä pätee myös uusimmassa Insigniassa, joka on luokkaa isompi auto.
27
Eilen poikkesin töisen jälkeen asioilla, kiertoliittymässä edessä pysähtyi 220cdi mese, kilvet puuttui vielä, tuontiauto. Oliskohan ollut 2010 + ikäluokkaa. Uudet kitkat näytti olevan alla,kiertoliittymän jälkeen ylämäki missä onneksi oli ohituskaista. Jäässähän toi asfaltti oli, kitkarenkaat näytti lipsuvan siihen malliin että se ylämäkeen kiihdyttäminen sallittuun 80 vauhtiin on heikkoa, joutilastahan nastatkin löi, heittämällä ohi.
Ei ole tietoa minkä merkkiset renkaat kaverilla oli, merkkejä on paljon ja malleja niillä, paljon on siis erilaisia myös liikenteessä.
Ei ollut se mesekuski varmaan lukenut VTT testejä ja tätä foorumia?
Pääkaupunkiseudulla eilen GY-kitkat pitivät huomattavasti paremmin kun sutivat nastarenkaalliset autot. En sitten tiedä ajavatko kaikki ihan vanhoilla nastoilla mutta pitoa eivät saaneet.

jt:llä on kyllä pointti tuossa yllä.
28
:)

No eiköhän tuon jo älyä tyhmempikin autonrassaaja, että jos irroittaa ne letkut siitä ohjainventtiililtä, niin on kysymättä ja sanomattakin selvää, että ne on myös "tulpattu".

Kyllä, mutta yllättyisit minkälaisia virityksiä sitä näkee ja lukee tehdyn kun tarpeeksi pitkään viettää aikaa näiden romujen parissa.

Uusithan toki samalla myös kaikki alipaineletkut?
29
Octavia III (13-) / Vs: Octavia 1.0 TSI - kokemuksia?
« Uusin viesti kirjoittanut op76 tänään kello 00:31 »
Kylmä sää oli kaikilla autoilla, mutta kaikki testit on ajettu lämpimällä koneella ja esim. tuo matka-ajo lentävällä lähdöllä, vakkari päällä, ja sadan metrin tarkkuudella samalla pätkällä. Tokihan nuo on vain ajotietokoneen ilmoittamia lukemia, mutta ei niissä ole kyllä isoja eroja ollut todelliseen kulutukseen mitä omalle kohdalle on sattunut.
30
Tee-Se-Itse / Imuputkistossa öljyä/bensaa
« Uusin viesti kirjoittanut Tommi87 tänään kello 00:10 »
Avaisin imuputkiston ja huomasin sen olevan olevan märkänä bensasta tai öljystä ehkä molemmista. Melkein ilmansuodattimelle asti. Onko tämä normaalia?
Moottori TSI 1,4 BMY.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy