Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi
« Uusin viesti kirjoittanut Pihistelijä tänään kello 08:53 »
Sähköautojen akut pystyvät "älykkäällä" latausteknologialla tasaamaan lyhytkestoisia kulutuspiikkejä, mutta vähänkään pitemmät jaksot eivät onnistu. Esim. tulee tyyni ilma pariksi päivää, pahimmillaan kesken talven kovien pakkasten, myllyjen tuotto tippuu murto-osaan. Siltikin sähköautoilija haluaisi yöllä ladata akut täyteen.

Tämän takia en kannata tuulivoimaa. Ne eivät pysty tuottamaan sähköä silloin kuin sitä tarvittaisiin kaikkein kipeimmin. Silloin kun taas pystyvät, on muuta voimaa yllin kyllin. Suomen sähköntuotantoa ei voi rakentaa tuulivoiman varaan. Varsinkin sitten, kun autot ovat sähköisiä.
12
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi
« Uusin viesti kirjoittanut teräksenharmaa tänään kello 08:35 »

Sähköautojen lataus laajemmassa mittakaavassa tulee aiheuttamaan sähkönkulutukseen vieläkin suurempaa heiluntaa ajan funktiona. Esim. Tekniikka ja Talous lehdessä oli asiasta juttua joku aika sitten Norjan kokemusten perusteella. Norjassahan vesipohjaista säätövoimaa riittää, mutta ongelmaksi muodostuukin sitten verkon siirtokapasiteetti kun hetkellinen kulutus pomppaa liian suureksi - verkko on vahvennettava.

Sähköautojen akut pystyvät "älykkäällä" latausteknologialla tasaamaan lyhytkestoisia kulutuspiikkejä, mutta vähänkään pitemmät jaksot eivät onnistu. Esim. tulee tyyni ilma pariksi päivää, pahimmillaan kesken talven kovien pakkasten, myllyjen tuotto tippuu murto-osaan. Siltikin sähköautoilija haluaisi yöllä ladata akut täyteen. Kuka on halukas purkamaan akkujensa tehoja ja jättämään seuraavan päivän ajot väliin - ehkäpä tulevaisuudessa kyseisiäkin yksilöitä löytyy, mutta systeemiä ei voi rakentaa tuollaisten oletusten varaan.

Kaikista maailmanlopun ennustajista huolimatta Norjassa tänäkin päivänä ajetaan sähköllä, eikä sähköverkkokaan ole hajonnut.

Itse tarvitsen aamulla töihin ajamiseen noin muutaman prosentin sähköauton akun kapasiteetista eli verkon kulutuspiikkien tasaamiseen olisi kyllä varaa käyttää melkein koko akku.
13
Golf IV (97–03) / Vs: Golf 1.9tdi -03 variant / Hehkun merkkivalo
« Uusin viesti kirjoittanut M_M tänään kello 08:25 »
Jotain 50 ja 100 euron väliltä se merkkiliikkeen veloitus taitaa olla, varmaan nykyään jo lähempänä tuota satasta.

Tällä foorumilla on paljon VCDS-käyttäjiä joista joku lähellä asustava voisi sinua auttaa paljon edullisemmin...

Tuolta voi selailla auttajia: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Ja tuolla voi huudella apuja: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8543.0

(jos tällä foorumilla olisi aktiivista moderointia, niin noidenkin otsikkoon voisi varmaan muuttaa nimen VCDS, ohjelman nimi muuttui jo kymmenisen vuotta sitten...)
14
Octavia II (04-13) / Vs: Ilmastointi ja G65-anturi
« Uusin viesti kirjoittanut zak69 tänään kello 08:20 »
Juu tämä tosiaan hoitui anturin vaihdolla helposti, alakautta pohjamuovi irti ja anturi vaihtoon. Ja pieni sihaus vain ainetta pihalle eli kiitos Iso-Jaska  :)
Aikaa tosiaan meni ehkä se 10-15 minuuttia koko hommaan.
15
Myydään / Vs: RNS-315
« Uusin viesti kirjoittanut R00ster tänään kello 08:16 »
!! MYYTY !!
16
Golf IV (97–03) / Vs: Golf 1.9tdi -03 variant / Hehkun merkkivalo
« Uusin viesti kirjoittanut naattori tänään kello 07:56 »
Kiitos vastauksista. Kävelin aamulla pihalla kahvimuki kädessä ja kattelin autoa etäisyydeltä. Huomasin että jarruvalot palaa vaikka autolla ei ajettua sitten eilisen... Varmaa täytyy vaihattaa poltin ja polkimen tunnistin.
Perhana, muistelin että kaverilla olisi ollut tämä VCDS mutta oli eri härpäke. Mitähän merkkiliike mahtaa velottaa jos käy luetuttaa vikoja ?
17
Leon 5F (12–) / Vs: Uusi Cupra tilattu
« Uusin viesti kirjoittanut Benkku15 tänään kello 07:52 »
Nyt sai vihdoin rengastuksen kuntoon ja etulipan asennettua keulalle.

Räpsy:



Hieno =), itsellä oma Cupra saapunut eilen satamaan eli nyt ei pitäisi kestää
kauan enään :).
18
Golf IV (97–03) / Vs: Golf 1.9tdi -03 variant / Hehkun merkkivalo
« Uusin viesti kirjoittanut Jultsu tänään kello 07:21 »
...paitsi yksi takavalo palanut.

Tämän ikäisissä konsernidieseleissä palanut / puuttuva taka-ajovalo sytyttää hehkun merkkivalon mittaristoon.
19
Huoltaminen / Vs: Vikaa arvaamassa P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
« Uusin viesti kirjoittanut Jambo tänään kello 06:45 »
Vika selvisi: ilmamäärämittari.
Vaihdoin ensimmäisenä arvauksena halvan Ridex ilmamäärämittarin ja vikavalo sammui muutaman kymmenen kilometrin jälkeen itsekseen. Aamukäynnistykset ovat nyt olleet normaaleja, kun ennen vaihtoa yskiminen alkoi olemaan joka-aamuista. Alavääntökin on nyt parempi ja yleinen vedon tasaisuuskin. Kulutus ei ainakaan laskenut pitkäaikaismittaukseen verrattuna, mutta ilmastointi päällä ei oikein voi verratakaan.

On kyllä outoa jos kulutus ei laskisi, saati jos se nousee. Nyt keskikulutus vajaan viikon ajalta on puolisen litraa korkeampi kuin aikaisempi noin puolen vuoden kulutus seka-ajossa syksy-talvi-kevät ja joskus kärrykin perässä. Tiedä sitten voiko tuo halpa Kiinalainen ilmamäärämittari vaikuttaa kulutusta nostavasti. Alkuperäisessä luki Hitachi.
20
Hiekkalaatikko / Volkswagen golf 1.6 vm -1987. HAEN VARAOSIA
« Uusin viesti kirjoittanut Gtigolf tänään kello 06:14 »
Hei, tarvitsisin varaosia -1987 vuoden golf:iin.
Eli jos joku voisi nuorta miehen alkua auttaa löytämään alkuperäistä rattia kyseiseen golffiin.
Tai mistä mun kannattaisi alkaa etsiä varaosia kyseiseen peliin:)
Kiitos etukäteen jo :)
Sähköpostiin voi laittaa viestiä, tai soittaa/tekstata:) numeroni:
0465575125
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi