Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Passat B8 (14-) / Vs: Onko GTE:n huollot kalliimpia kuin diesel-mallien?
« Uusin viesti kirjoittanut TDiih tänään kello 02:11 »
Taitaa olla pienempi ja halvempi 12V akku mitä dieselissä? Suurjänniteakun takuu taisi olla 8V/150tkm?   ::)
2
Polo MK6 (17-) / Vs: Tilaukset
« Uusin viesti kirjoittanut Väänänen tänään kello 01:25 »
Piti oikein kaivaa tilauskirjat esille, kun en enää muistanut mitä varusteita autoon olikaan tulossa. Olihan siinä kuitenkin aika monta kohtaa tullut ruksittua.

Tilaussopimuksessa lukee seuraavaa:

Polo Highline DSG

• Metalliväri oranssi
• Mukautuva vakionopeussäädin
• Valo- ja näkyvyyspaketti
• Led-paketti
• Peruutuskamera
• Blind spot
• Takasivulasit ja takalasi tummennettu
• Avaimeton lukitus ja käynnistys
• Ilman merkintöjä takapaksissa
• Webasto kaukosäätimellä
• Nokia talvirenkaat VW aluilla
• Luovutetaan tankki täynnä

Komppaan edellä kirjoittanutta Automaattia siinä, että nykyiset pikkuautot on jopa hämmästyttävän hyviä ajo-ominaisuuksiltaan. Etenkin uusi Fiesta ja Polo ovat kunnostautuneet tässä lajissa. Molemmat löytyykin perheestä vuoden vaihteen jälkeen. Polo sopi koeajon perusteella omalle, korkealle ja kookkaalle kropalle, jotenkin vähän paremmin kuin vaimon uusi Fiesta. Polossa on myös tilaa hitusen enemmän takapenkillä ja tavaratilassa.
3
Kävi heuruka, ja olevinani diagnosoin vian. Kyseessä lieneekin sopansaantiongelma polttoainepuolella. Ääni konehuoneesta on varmaan tyhjänä nakuttavat suuttimet. Tankin sähköpumppu toimii kunnolla, eli kyseessä täytyy olla tuon tandempumpun polttoaineosuuden ongelma. Tämä selittää miksi ongelmat esiintyvät alakieroksilla; pumppu kun pyörii nokan mukana, jolloin tuotto on pientä. Yläkierroksilla pumppu pyörii kovempaa, ja tätä kautta tuotto riittääkin jotenkuten. Maffitta tai ahdoitta ajaessa suurinta polttoainemäärää ei tarvita, jolloin väsyneen pumpun tuotto riittääkin. Tai, kaipa tuo voi olla kiinni myös tankkipumpun imusiivilän tukoksesta, tai sitten tandempumpun imusihdin tukoksesta.

Näissä ei ilmeisesti ole mitään PA-paineen anturia, jolloinka ECU ei tiedä tilanteesta mitään? Kiihdytyksessä ahdot loppuvat, koska soppa loppuu -> pakolämpötila laskee.

Niin, ja naftafilsu on vaihdettu. Se olikin ensimmäinen idea.
4
Moni itsensä tunnistava saa täällä kyllä nyt hävetä kommenttejaan!

En kommentoinut, mutta pidin moelessäni Ken1 juttuja paksuna. Häpeän ja pyydän anteeksi.
5
Ei, pyöräilijät ja kävelijät luottavat nastoihin, koska haluavat varmasti pysyä pystyssä.

Polkupyörät ja jalankulijat eivät liity mitenkään aiheeseen.

OTna mainittakoon, että polkupyörän nastarenkaisiin ei liity käytännössä tiestön kulumishaittoja tai ilman pilaamista. Vierintäteho ja nastavoimat  lähes nolla vs autot.. Mulla on polkupyörässä nastat, mutta harkitsin siihenkin continelin kitkarenkaita. Koko talvena toistaiseksi vain kaksi aamua, jolloin nastoista mitään hyötyä. Kesärenkaillakin olisi fillarissa pärjännyt. Tosin ei noista nastoista juuri haittaakaan ole. Reilu tonni tulee ajettua talvella.

Kenkinä kitkat. Kuoma merkkiset. Halvat, kestävät ja  aivan tautisen hyvä pito. Kuomat hakkaavat 10-0 kalliit jää -vibramit. Vibramistakin on kokemusta.Sudet talvell. Jäykät ja liukkaat.  Syysjääpilkille reppuun varalta kenkiin kiinnitettävät nastalenkit.
6
Moni itsensä tunnistava saa täällä kyllä nyt hävetä kommenttejaan!
7
Ei hätää, Helsinki keskieurooppalaistuu kovaa vauhtia, saatiinhan sinne juuri avattua Italialaista suunnittelua oleva kauppakeskus, kohta ne hipsterit ruuvailee sähköfillareihinsakin ke-kitkoja.
Ei, pyöräilijät ja kävelijät luottavat nastoihin, koska haluavat varmasti pysyä pystyssä.
8
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III huolto
« Uusin viesti kirjoittanut voipa eilen kello 23:10 »
Ootteko tuota jarruhuoltoa teetättäneet ja jos niin millä kilometreillä
Eipä ole tullut teetettyä, kun jokainen huoltopaikka sanoi, että se ei kuulu huolto-ohjelmaan. Vasta kun tulee ongelmia, niin sitten huolletaan. Niinpä 4,5v/140tkm kohdalla piti sitten takajarrupalat vaihtaa. Aikaisemmin Nissanin kanssa oli tottunut vuosittaiseet jarruhuoltoon (avaus, putsaus, herkistely).
9
Kun nyt vuosien jälkeen tsekkasin noita juttuja, niin nykyisen tiedon valossa on aivan hyvin mahdollista, että Ken1 tosiaan oli saanut mustan pekan, eli esisarjan auton itselleen.

On toisaalta silti edelleen, nykytiedollakin, melko sakeaa settiä tuo hänen varma tietonsa siitä, että auto on seisonut suomessa pari kuukautta ja täällä suomessa siihen uuteen autoon on tänä aikana vaihdettu käytetty moottori ja vaihdelaatikko... Tätä toimintaa ei sentään vielä ole kukaan tunnustanut.  ;)
10
Niin paljon sai kaveri kuraa niskaan aikanaan täälä, että oikein toivon hänen palaavan palstalle vuosien tauon jälkeen kommentilla: "mitäs minä sanoin"

Uudessa Polossa on voinut olla käytetty moottori. Ja itse asiassa Polokin on todennäköisesti ollut käytetty, siihen on vain vaihdettu puskurit ja nollattu ajetut  testikilometrit. Jonka jälkeen on myyty uutena.



Sivuja: [1] 2 3 ... 10






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi