Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« Uusin viesti kirjoittanut Banned tänään kello 12:15 »
Saavat katsoa seuraavassa huollossa tuon kuntoon. Ei viitsi ajella 50 km suuntaansa erikseen tuon takia.
2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« Uusin viesti kirjoittanut dwntime tänään kello 11:57 »
Ulkomaan foorumeilta lueskelin, että softan päivityksellä lähtisi taas pelaamaan.

Älä sitten itse päivittele. Päivitys kadottaa datasetin ja kalibroinnin tuosta systeemistä.

Tutkat siellä puskurin sisällä on, vastaavan tyyppinen kuin keulalla olevan ACC:n tutka.

Jep, juurikin näin. Tutkat siellä on.
3
Jönglööraaja: Contit on ainoat kunnon renkaat!

Toivotan jälleen kerran onnea, menestystä ja pitkää ikää!

https://www.is.fi/autot/art-2000006469302.html
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuminasta-tassako-uusi-ratkaisu-nastarenkaiden-haittoihin/
– Kyllä se vaan toimii, on tätä niin kauan, vuosikausia, suunniteltu, kehitelty ja testattu, Continental Rengas Oy:n markkinointipäällikkö Marko Pursiainen vakuuttaa.
No ehkäpä sitten seuraava iteraatio. Aika nopeastihan tuo nastojen irtoaminen tuli esiin kun rengas ehti olla markkinoilla vain vuoden.
4
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 TDI CR vikakoodien sielunelämää
« Uusin viesti kirjoittanut Matias262 tänään kello 10:58 »
Vanha aihe tosiaan, mutta kirjoittelen vaan jos joku muu (kuten minä) lukee tätä keskustelua myöhemmin.

Itselläni tuli juurikin sama ongelma B8 2,0 TDI audissa. Moottorivalo alkoi palaa ja vikakoodiksi paljastui tuo sama yllämainittu kaasuläpän säätömoottoriin liittyvä vikakoodi p2015. Aikani etsin netistä ratkaisua pulmaan ja pari kertaa ehdin säikähtääkin viittauksista useiden satojen euron imusarjan vaihtoremonttiin... Lopulta törmäsin tähän keskusteluun ja ostin saksan ebaysta korjausta lupaavan palikan. Tämä palikka siis samanlainen kuin yllä mainittu DieselGeekin korjausratkaisu. Ebaysta tämä löytyi hakusanalla "p2015 repair bracket" ja hintaa tuli noin 15 euroa. Kun palikka lopulta tuli, sain sen asennettua jonkin youtubesta löytyneen asennusvideon avuin paikalleen noin 20 minuutissa. Helpotuksen määrä oli huomattava, kun moottorivalokin sammui.

Kyseessä oli siis CAGA-moottori, ja toisin kuin yllä mainittua, CAGA:ssa on alumiininen imusarja. Merkitysero alumiinisen ja muovisen imusarjan välillä tässä oli siis se, missä kaasuläppää säätelevä moottori sijaitsee. Alumiinisessa siis tämä moottori on heti muovisen moottorisuojan alla näkyvissä, kun taas muovisessa imusarjassa säätömoottori on piilossa ja isomman työn takana.
5
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia G-Tec kokemuksia
« Uusin viesti kirjoittanut Enhancer tänään kello 10:44 »
15 tkm huolto lähestyy ja mielelläni ottaisin suosituksia vastaan pk-seudun huolloista, jotka tekevät määräaikaishuoltoja G-Teceihin. Aiempaa autoani käytin Atoy-autohuollossa ilmaisen sijaisauton vuoksi, mutta muitakin suosituksia otetaan nyt vastaan. Autohan on Fiksudiili-leasing eli huolto-ohjelmaa täytyy noudattaa ja merkinnät saada myös sähköiseen huoltokirjaan. Merkkihuollon lisää en ajatellut maksaa.
Fiksudiilin sopimusehdoissa edellytetään nimenomaa valtuutetun huollon käyttöä. Öljynvaihtohuolto on merkkiliikkeessä noin 70€ + öljykannu, eli jos haluat säästää niin vie ennemmin omat öljyt merkkipuotiin kuin koko auto johonkin puuhaamoon.
6
Superb III (15-) / Vs: Keulamaskin ja sivupeilien kuorien vaihtaminen
« Uusin viesti kirjoittanut Juha_a tänään kello 10:15 »
Auttaahan tuo ajan ja hinnan tietäminen niitä jotka miettii samaa operaatiota. Ja niitä, jotka tarjoavat vaihtoapua korvausta vastaan. Tuskin sitä ilmaiseksi moni suostuu tekemään.

Tuossa puskurin irroituksesta jotain.
https://www.briskoda.net/forums/topic/469985-front-bumper-removal/

Kiitos linkistä puskurin irroitukseen - joka vahvistaa sen, että en taida lähteä itse harjoittelemaan :)
7
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Vcds velhon apua kaivataan!!!
« Uusin viesti kirjoittanut Esa85 tänään kello 10:08 »
Ei tee tyhjäkäynnillä. Ainoastaan liikkuaessa ja kierrosten ollessa n. 1800-2200 elikkäs aina kun kaipaisi vääntöä enemmän, niin alkaa helvetillinen resinointi. Jos kiihdyttää täys kaasulla ja käy vaihteita läpi ei räminää ilmene, kun vasta 4 5 ja6 Vaihteella kun tarvitaan enemmän vääntöä.
8
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
« Uusin viesti kirjoittanut prinne tänään kello 10:03 »
www.skoda.fi etusivun pikkukuva on jo muuttunut uuteen  ;D ;D

innostus laantui kun linkin takaa aukes vanha sivu :(
9
Toisesta keskustelusta oman viestin lainaus
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.msg689121#msg689121

248,91€ näyttää olevan päivän hinta
https://m.autodoc.fi/fai-autoparts/7814940


Onkos näistä eri merkkien ketjusarjoista mitään kokemuksua kestävyyksien suhteen, eli kannattaako ostaa vaikka eri merkin kalliimpi sarja n.500e vai tuommoinen 250e maksava sarja.  Ajattelin, että varmaan pientä säästöä saa silti jos tilaa vaikka laadukkaimmat osat ja katsoo jonkun pajan joka homman voisi työstää, tuskin hinnat pyörii kokonaisuudessaan yli 1K€ luokassa jollei sitten merkkiliikkeeseen vie. Itellä ei riitä into ja erikoistuökalut moiseen remppaan, mutta varmaan joku nyrkkipaja osaa homman silti hyvin hoitaa. Tampereen suunnilta saa ehdottaa varteenotettavia korjaamoita.
 Autohan on muuten priimakinnossa pelleiltään ym. että mitään paalausta nyt ohan turha lähteä miettimään ja muutenkin voin hyvin pitää yli 100tkm vielä jos vaan muuten kaikki pelittää, eli mahdollisimman paras hinta/laatusuhde osille ja työlle jos saisi.
10
Superb III (15-) / Vs: Keulamaskin ja sivupeilien kuorien vaihtaminen
« Uusin viesti kirjoittanut Juha_a tänään kello 09:47 »
Octaviassa ainakin pystyy vaihtamaan näin, pystyy Superbissakin jos siellä ei ole ruuveja eikä klipsejä muualla kuin reunoilla.

Jep, kuten jo kirjoitinkin niin Octaviassa pystyy tekemään noin, mutta Superbissa ei, koska maski on kiinni puskurissa ainakin neljällä ruuvilla. Ylimpiin pääsee just ja just oikeanlaisella työkalulla käsiksi, mutta kahteen alimpaan ei. Siihen asti itsekin menin, mutta sen jälkeen totesin, että ei onnistu ilman puskurin irrottamista.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy