Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Mii / Vs: Mii electric
« Uusin viesti kirjoittanut jabajee tänään kello 03:35 »
Tuosta autosta saattaa tulla aikamoinen pommi auton nyt ostaneille. Ihan varmaa on että auton arvo laskee kuin lehmän häntä kun parempia  malleja syöksyy markkinoille. Ostaisitko 8 vuotta vanhan halpis sähköauton? vastaus on ; en helvetissä
8vuotta vanhaa bensakoneista VW Uppia saa noin 4-5000€, kun uusi vastaava lienee ollut noin 18000€. Sähkö Mii maksaa uutena noin 15000€ ja jos hinta laskee samassa suhteessa kuin tuon VW Upin niin 8vuotta vanhana se olisi noin 3000€ arvoinen. Että ei siinä nyt mistään pommista puhuta vaikka ei saisi senttiäkään enää silloin 8vuoden päästä. Ja ketä se edes kiinnostaa muita kuin ehkä corollamiehiä  ;D
2
Mii / Vs: Mii electric
« Uusin viesti kirjoittanut teräksenharmaa tänään kello 03:08 »
Tuosta autosta saattaa tulla aikamoinen pommi auton nyt ostaneille. Ihan varmaa on että auton arvo laskee kuin lehmän häntä kun parempia  malleja syöksyy markkinoille. Ostaisitko 8 vuotta vanhan halpis sähköauton? vastaus on ; en helvetissä

Tuossa nyt ei nyt edes ole paljon hintaa mikä voisi laskea. Itse veikkaan, että tuo säilyttää arvonsa keskimääräistä paremmin, koska se on niin hyvä talouden kakkosautoksi. Olemattomat energiakulut ja halvat huollot ovat rahanarvoisia etuja, joita varmasti käytettyjen markkinoilla arvostetaan, eikä erityisen miellyttävä voimalinjakaan haitaksi ole. Tuohon käyttöön myös sähköisen voimalinjan ominaisuudet ovat aivan riittävät. Suorituskyky, range ja latausnopeus eivät lopu kesken kommutoidessa ja maitokaupassa käydessä. Voihan tietenkin olla, että joku uusi kumouksellinen tekniikka parantaa pakettia jotenkin olennaisesti. Esimerkiksi napamoottorit yhdistettynä paljon energiatiheämpiin akkuihin voisivat tarjota olennaisesti paremmat tilat samoilla ulkomitoilla tai sitten samat tilat pienemmässä korissa. Toinen voisi olla myös akkujen halventuminen niin paljon, että uusien sähköautojen tippuisi merkittävästi. Tuollaiset kehitysloikat tiputtaisivat myös polttomoottoristen hintoja.

Matkoille koko perheen voimin Suomen läpi laskettelmaan ja kaupparatsukäyttöön ostetuissa autoissa kehitykselle on enemmän tilausta. Latausnopeudet ja range tulevat varmasti kehittymään ja pitkällä matkalla se on selkeä etu. Autolle, johon ei ei edes matalatavarat sovi eikä kaupparatsu istu, noiden kehitysmeimole kovin olennainen asia.

Asetelma on nyt muuttunut olennaisesti. Tämä sähköauto on uutena sen verran halpa, ettei sen hinnan kehitystä voi verrata vanhempiin malleihin. Esim. kuluvan vuosikymmenen alussa PSA:n ja Mitsun pienet sähköautot maksoivat Suomessa yli 40 k€ ja akkua niilla oli alle puolet Miin akusta. On varsin ymmärrettävää, että nuo vanhat sähköautot ovat tiputtaneet hintaansa rajusti, mutta mitä sellaista odotat markkinoille olevan tulossa, että Mii seuraisi noiden hintakehitystä?
.
3
Mii / Vs: Mii electric
« Uusin viesti kirjoittanut Emil tänään kello 01:35 »
Sä oot vaan niin jumissa. Pitää verrata esim. 40t€ autoon. Paljonko siitä putoaa arvo ensimmäisten kahden vuoden aikana? Varmasti enemmän kuin uuden Mii E:n hankintahinta on.

Lisäys: Mutta jos olet jatkossakin siellä kirjastossa töissä, niin kannattaa miettiä muita sijoituskohteita kuin uusi auto. Koska uusi auto on varmasti erittäin huono sijoituskohde nyt, ja tulevaisuudessa.
4
Myydään / M: Skoda Octavia 1.9 TDI, 2002, 400tkm, 990€ Helsinki
« Uusin viesti kirjoittanut villeulmanen tänään kello 00:51 »
HUOM! Katsastettu 3.12.2019!

Myyn perusvarman ja varmasti vähän ruman tshekki-ferrarin eli skodan.

Ostin tän keväällä 2018, oli jäänyt edelliseltä omistajalta seisomaan ja katsastamatta 5.12.2016 koska oikealla väljä raidentangon ulkopää.

Heti keväällä 2018 vaihdettu:
- Tuulilasi
- Akku
- Jouset 4kpl
- Raidetangon ulkopäät
- Jarrupalat eteen
- Moottori-öljyt ja öljy-, diesel- ja ilma sekä raitisilman suodatin

Myöhemmin vaihdettua:
- Vasemmalle raidetangon sisäpää, samalla tehty nelipyöräsuuntaus
- Jarrulevyt & palat taakse
- Jarrunesteet

Jakohihna vaihdettu 24.9.2015 ja kilometrejä silloin ollut 352 200.
Vaihtoväli 120 000km joten paljon on matkaa jäljellä.

Turbo kuulemma vaihdettu siinä samoihin aikoihin, siitä ei tosin mitään tositteita löytynyt.
Täydellinen huoltokirja jakohihnan vaihtoon asti, hyvin pian sen jälkeen oli jäänyt seisomaan.
Itse vaihtanut öljyt ja ö-suodattimen aina 10 000km välein.

Hyvät nastarenkaat ruosteisilla peltivanteila ja ihan ok kesärenkaat aluvanteilla.

Takakontissa ruostetta ja faketaxi tarra sekä pelkääjän ovessa lommo.
Oikean takaumpion alareunassa pieni halkeama, siitä katsastuksen ainoa korjauskehotus.
Radion antenni vaihdettu, mutta liitin oli väärä joten radio rätisee susirajalla.

Radiona Alpine 200bt ja eteen vaihdettu audison prima 6.5" erillis-sarja.


Myyn koska ostin uudemman skodan.

Koeajettavissa lähes milloin vain, sijaitsee Helsingin kontulassa ja voin tän ehkä myös ajaa sun luokse jos sikseen tarve.
Soita ja osta:
Ville Ulmanen 0458000279

Lisää kuvia:
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/10972110

5
Mii / Vs: Mii electric
« Uusin viesti kirjoittanut Heiska71 tänään kello 00:15 »
Tuosta autosta saattaa tulla aikamoinen pommi auton nyt ostaneille. Ihan varmaa on että auton arvo laskee kuin lehmän häntä kun parempia  malleja syöksyy markkinoille. Ostaisitko 8 vuotta vanhan halpis sähköauton? vastaus on ; en helvetissä
6
Golf IV (97–03) / Vs: 1.6-16V AZD/BCB öljynsyönti
« Uusin viesti kirjoittanut o.b. eilen kello 23:23 »
Kannattaa harkita kännykkään liitettävää usb endoskooppikameran hankintaa. Kiinasta alkaen 4€ sis pk ;D

Sillä voisi kurkistaa tulpanreiästä, onko jonkun männän päälle valunut jotain kun auto on yön yli levännyt.
7
Passat B7 (11-14) / Vs: Passat B7 ecofuel misfire
« Uusin viesti kirjoittanut jt eilen kello 23:19 »
Oletko käyttänyt merkkitiskillä vianetsinnässä? Hyvällä tuurilla se voisi sillä selvitä, huonolla taasen ei.
8
Passat B7 (11-14) / Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Uusin viesti kirjoittanut o.b. eilen kello 23:09 »
Ei tarvitse koodausta tai ohjelmointia. Voisin katsoa huomenna jos vielä löytyy käytettyä puhallinta. 50€ + pk olisi hinta.

Uusikin löytyy hintaan 100€ + pk, mutta pitää vielä varmistaa, että se sopii VEVO:on (muistaakseni se on vanhemmasta TT-V:stä)

Tuo piirilevy kannattaa käyttää irti ja katsoa kontaktit ja juotokset kuntoon.
9
Touran (03-15) / Vs: Touran 1.4tsi käy huonosti tyhjäkäynnillä
« Uusin viesti kirjoittanut o.b. eilen kello 23:01 »
Öljypohjassa oleva öljymääräanturi. Tarvikeosana jokusen kympin ja seuraavan öljynvaihdon yhteydessä vaihtuu ehkä edullisesti. Kolme pientä M6 pulttia auki ja anturi on irti.

1J0907660F on auton valmistenumeron perusteella käypänen osa. Merkkarilla 160 rahaa ::) Hella lienee alkuperäisvalmistaja noille.

Jos vika onkin liittimessä, silloin voi mennä hieman pidempään korjauksessa.

10
Passat B7 (11-14) / Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Uusin viesti kirjoittanut Skantti eilen kello 22:54 »
Täällä kans puhallin kärähti. vm-13 passat 1,6tdi, thermo top vevo


d100 net
Tarviiko käyttää ohjelmoitavana jos uuden tai käytetyn puhaltimen vaihtaa?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy