Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Leon ST vaiko Octavia?
« Uusin viesti kirjoittanut b1mpo tänään kello 17:18 »
Octavia on akselväliltään pidempi kuin a3, leon ja golf.
2
Passat 3C (05–10) / Vs: Mistä valaistus ilma suuttimille
« Uusin viesti kirjoittanut Garry Grandy tänään kello 17:06 »
Kiitos ohjeista tosi selkeät ja kaikki toimii.
3
Sää olosuhteet vaikuttaa eniten, sitten auton omat tekniset rajoitteet vasta siten kuskin omat päätökset nopeudesta.

Juurikin katselin yhtä Tesla Model3 one year later kertomusta niin huonoissa olosuihteissa auton range on puolet siitä mitä se arvio sen olevan (eikä puhuta mistään -25 asteen pakkasesta). Toisena väärä rengas koko näkyy merkittävästi, toki kuinka moni on valmis vaihtelemaan renkaita sen jälkeen kun auton on ottanut käyttöön. Sen jälkeen se sitten ilmeisesti kilpistyy siihen että miten kuvittelee matkan etenevän, monta kertaa pystähtyy ja missä lataa mitenkin kauan.

Huvittava seikkana mainittiin myöskin että vaikka Teslan SuperCharger verkkoa hypetetään niin ei ole mitenkään erikoista että omaa "tankkaus vuoroa" joutuu odottamaan 20-30min.

Kyseisessä läpikäynnissä muuten näytettiin 3 kohtaa maalivauriosta ja liikkeen pihassa olleista Model3:sta löytyi sama vika jokaisesta autosta. Tesla oli antanut 3 vaihtoehtoa: lahjakortti, maalaus ulkopuolisella taholla tai kaupan peruminen. Muuten vuoden aikana ilmastointi oli hajonnut ja vaihdettu kerran, ovien kahvat temppuillet jatkuvasti mutta hieman off topic.

Tuosta hybridi / taloudellisuusajo jutusta tuli mieleen että mitenköhän asia on sähköauton kanssa. Sähkökustannus on mitätön verrattuna polttoaineeseen että sen perusteella ei monikaan varmaan aja taloudellisemmin. Toki pitkällä matkalla asialla alkaa olemaan merkitystä sen suhteen että miten pitkälle akulla pääsee. Tuossa taas merkittävin ero tulee automallin kautta, ei niinkään ajotavasta. Jos taas ajaa niin pitkää matkaa että pitää ladata niin silloin kannattaa ajaa mahdollisimman nopeasti, niin matka sujuu nopeiten vaikka kulutus per km olisikin isompi ja ladata pitäisi enemmän. Esim Tesla Model 3:lla optimimatkanopeus on jossain 170km/h paikkeilla.
4
Myydään / Vs: Myydään Boran umpiot
« Uusin viesti kirjoittanut broz tänään kello 16:35 »
Nostetaan
5
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Sakot ja muut rangaistukset liikennerikkomuksista
« Uusin viesti kirjoittanut Hidalgo tänään kello 16:33 »
Hmmm... Pysäköinti kielletty, ja lisäkilvessä kerrotaan, että pysäköinti sallittu vain takseille ja busseille. Tämän jälkeen todetaan, että parkkikiekkopakko max 30min. pysäköintiin.

Itse en autoani tähän pysäköisi, kun en aja taksia enkä bussia.
6
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Leon ST vaiko Octavia?
« Uusin viesti kirjoittanut Nupe tänään kello 16:06 »
Ohessa Tekniikan Maailman mittakuvat molemmista farkuista (2014 Leon ST ja 2015 Octavia Combi).
Kiitos hyvästä mittakuvasta.

Ihme homma. Leon ST on 15 senttä lyhyempi, sentin leveämpi ja 4 senttiä lyhyempi akseliväli kuin Ocussa. Tavaratilat yhtä pitkät ja samoin nähdäkseni pituusmitat selkänojista mitaten niin edessä kuin takanakin. Leonissa muhkeammat etupenkin istuimet ja 3 senttiä lyhyempi takapenkin istuinosa. Mistä siis tulee vaikutelma Ocun isommista taka- etenkin jalkatiloista? Ja minne hukkuu Ocun 15 senttiä isompi kokonaispituus?
7
Nyt ei ole Rauta7 jutussa totuuspohjaa edes siteeksi.

Suomessa sähkö on todella halpaa myös siirto mukaanlukien. 10c kWh alkaen, yli 15c ei kai pääse kalliimmallakaan alueella. Sähköllä ajaminen maksaa 20-25% verrattuna polttoaineella ajamiseen.

Kotilataus sujuu 400V/16A sähköllä 11kW teholla, mikään pikalataus se ei ole mutta 50km-100km edestä sähköä valuu tunnissa auton kulutuksesta riippuen. Laturi maksaa tänään 600€ + asennus. VW tulee myymään omaa ID laturia 399€:lla jatkossa. Jos äkimpää tarvisee sähköä niin sitten pikalaturille joita on jo nyt melkein joka niemessä ja notkossa.

Tuollainen on yllättävän tyypillistä. Tyypit, joilla ei ole mitään kokemusta sähköautoilusta, alkavat keksimään omasta päästään argumenttejä, joissa faktat kääntyvät täysin päälaelleen. No, onneksi tietoisuus kasvaa koko ajan ja aika moni jo ymmärtää perusteet.
8
ID.3 / Vs: VW ID.3
« Uusin viesti kirjoittanut teräksenharmaa tänään kello 14:35 »
Joo sijoittajat säikähtivät. Miten autonostajat? Paljonko myynti tippui kappaleissa esim. täällä euroalueella?

Eipä se myynti oikein tippunut. Skandaalia seuraavana vuotena VW:n merkilä myytyjen autojen myynti laski vähän, mutta Groupin muut merkit nostivat kokonaisuuden tukevasti plussalle.
9
Passat 3B/3BG (96 - 05) / Vs: Passat 3BG ajovalojenpesimet toimii puoliksi (vm. 2004)
« Uusin viesti kirjoittanut MiksuK tänään kello 12:25 »
Kummatkin pesurit käytetty irti ja tarkastettu että toimii ja vesi tulee läpi. Rasvaus auttoi liikettä hieman sujuvammaksi. Pesurin varret nousee hieman, mutei tarpeeksi ja vettä ei tule lainkaan. Nostamalla käsin pesuvarsi ylös niin vettä tulee kun pumppu käy. Pesurisuutin/teleskooppi tuntui olevan kunnossa. Tiivisteetkin niinkuin toimis kun pitää sormea pissapojanletkun reiässä niin pesuri jää ylös joten tuskin tiivisteet falskaa teleskoopissa.
Eli jäiskö sitten vika pumppuun tai releeseen? Pumppu vaihdettu uuteen ja vanha pumppukin toimi samalla tavalla kuin uusi pumppu.
Oliko jollain tietoa tuleeko pumpun ohjaus tihkureleeltä?
Ulkopuolisia vuotoja ei ole havaittavissa.
Nyt syksyllä olis kiva kun pesuritkin toimis, tosi kurasta keliä ollut.
10
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Golf egr sopeutus
« Uusin viesti kirjoittanut janifin tänään kello 12:17 »
Onko kokeillut EGR:t käytettyjä ja mahdollisesti vielä tarvikemalleja? Voipi olla tekemätön/sopeutumaton paikka. Jos en väärin muista, niin nämä neloskoppaset ja sen johdannaiset sopeuttavat jollainmuotoa itsekkin itseänsä. Kokeilisin vielä ottaa miinuskaapelin vartiksi irti ja kaapeli kiinni. Sen jälkeen avaimesta virta päälle 30 sek.( ei käynnistetä), virta pois ja sen jälkeen käynnistys. Tämän tekisin kaikilla kokeiltavilla EGR:llä, jos ei ole minkään näköistä laitetta sopeutukseen. Sitten pitäisi vielä varmistaa, ettei liitoksissa ole vuotoja, jos niillä vanhoilla tiivisteillä kokeilee, eikä ole uusia tiivisteitä laitella.


Käytetty orkkis ja uus tarvikemalli.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy