Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Kun nopeus kasvaa, niin aerodynamiikka on tärkeää. Corolla ei ole erityisen hyvä siinä, Prius on. Jos 1.0TSI vie vajaan kuuden seka-ajossa se vastaa omaa kokemustani ja on enemmän kuin paljon tehokkaammalla Corollalla. Mutta e-Golf vie 1,5-2 l/100km kulutusta vastaavan määrän energiaa, ilman mörinää ja värinää. Se on tulevaisuuden tekniikkaa.

Joku uusi 520 bmw ja E-sarjalainen mersukin menee alle 5 litran dieseliä. Kyyti jotain aivan muuta, kuin 1.0TSI:ssä tai hybridi gorollassa. Minusta se kertoo jotain tästä hybridi kusetuksesta.
2
Mii / Vs: Mii electric
« Uusin viesti kirjoittanut TOURAN HIGHLINE tänään kello 06:12 »
Itse tilasin kanssa 2019 marraskuussa ja alustava aikataulu oli venynyt 2021 maaliskuulle. Tänään tuli soitto liikkeestä että vastaava auto olisi tarjolla toisen asiakkaan peruutuksen vuoksi :)

Nyt pitäisi vain pikavauhtia löytää ratkaisu auton kotilataukseen. Tarkoituksena oli ostaa Garon latausasema Kwh-mittarilla varustettuna kulujen kohdentamiseksi, mutta näyttää nopealla silmäyksellä aika tyhjiltä varastot latausasemien suhteen.

Hyviä ideoita/vinkkejä mittarilla varustetuista latausasemista otetaan vastaan!
Minulla on tuollainen. Johtokin on riittävän pitkä (6m)
https://www.evlataus.fi/collections/etusivu/products/kopio-sahkoauton-kotilatausasema-wallbox-c-malli-type-2-pistokkeella
3
Kappas, joissain hybrideissä on CCS tasavirtalataus 24 kW teholla. Tosiaan kotiin tuollaista latausasemaa ei voi käytännössä hankkia, ja julkisilla latausasemilla riistohinnoittelu.
Näinpä. Ja mitä tuosta mersusta lukemalla eteen sattunut, niin taitaa olla polttomoottorikäytöllä vielä melko lailla etevä polttoainetaloudeltaankin.
Jos pikalatauksessa saisi ladattua puolessa tunnissa teoriassa noin 10kwh, maksaa se esim. yleisellä 20C/min hinnalla sitten sen 6€. Sitä voi aika äkkiä laskea, ettei mitään järkeä autolla, joka kuluttaa 4-6 litraa bensaa satasella...
Btw: tulipa mieleen, että olikohan myös Mitsun Outlanderissa pikalataus?? ???
4
Sen sijaan noissa premium-malleissa tulos on totaalinen floppi, kulutus ysin molemmin puolin. Softat ihan alkutekijöissään.
Viittaatko tuohan Pihistelijän linkkaamaan kuvaajaan? Siinähän "premium"-mallien taajamakulutus on 7,7-8,7 l/100km, mutta sitä ei tuossa ole mainittu paljonko oli akun lataustila ajon jälkeen.
 
TM:n viimeisimmän testin plug-init ovat isomman luokan premiumeja, neliveto, painava ylemmän pään malli ja (turhan?) tehokas polttomoottori eivät ole todellakaan se kaikkein taloudellisin yhdistelmä, edes hybridinä.
5
Passat B8 (14-) / Vs: Vika: AdBlue(DEF). Moottori ei käynnisty 1000km:n jälkeen
« Uusin viesti kirjoittanut ah66533 eilen kello 23:19 »
Korjaamoaikaa odotellessa pitää päivitellä väliaikatietoja.

Eilen näytössä luki, että 950km jäljellä, jonka jälkeen auto ei enää käynnisty. Tänään piti käydä asioilla ja yhdessä kohtaa matkaa keltainen kolmio katosi mittaristosta ja AdBluen riittävyydeksi näyttö sanoi 12000km. Keltainen moottorivalo kuitenkin jatkoi palamista. Tästä hetki eteenpäin tuli taas tuo otsikon teksti näyttöön. Eli yht'äkkiä saakin taas ajaa 1000km. Mikä lie vikana... Kaiketi joku anturi tms. antaa vääriä tietoja...

Olisikohan katsastusmies voinut vahingossa saada jotain vahinkoa aikaa kun samana päivänä alkoi tämä ongelma. Mitään vikaa ei tosin ollut katsastuksesta kotin ajettaessa, joten luultavasti kaikki on vain sattumaa...
6
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
« Uusin viesti kirjoittanut Aba eilen kello 23:16 »
Skoda connectiin on tullut jossain välissä "ikkunoiden lämmitys". Aikaisemmin oli vain tuulilasin lämmitys. Onko joku jo testannut että lämmittääkö takalasin ja peilit myös? Omassa ei lämmitettävää tuulilasia ole mutta nyt tuo ainakin päälle lähtee.. Hyvä jos toimii.. Vielä kun saisi ratinkin valmiiksi lämpimäksi..  :)

Ei ole mullakaan lämmitettävää tuulilasia ja tuo alkoi lämmittämään takalasia. Eipä taida olla kovin hyödyllinen.
7
Hinta päivitys
8
ID.3 / Vs: vw id.charger
« Uusin viesti kirjoittanut jamo75 eilen kello 22:34 »
pitkä autokatos hanke nyt vihdoin siinä vaiheessa että talon pääkeskus on vaihdettu (entiset sulkkeet pidettiin mutta tulevaisuudessa on mahdollista sitten nostaa reilusti ylöspäin haluttaessa).

alikeskus autokatoksessa ja siellä Elli ID Charger Pro (1phase)

kun laitteeseen kytketään virta tulee siihen bluetooth laitteista tuttu sinin vilkkuminen päälle tällöin mukana olevalla tarralla voi ottaa WLAN yhteyden laitteeseen ja määrittää sille internet yhteyden. WLAN yhteyden lisäys jotenkin töksähtää ihmeellisesti mutta näköjään se sen teki.

we connect id:ssa on oma osuus lataa kotona. sinne rekisteröidään id charger sen koodilla. lisäksi mukana tulevan lataus kortin voi lisätä haluttaessa lisäksi.

oletuksena laite on avoin tilassa jossa latauksen voi käynnistää haluttaessa suoraan. yksityistilassa latauksen aloitus pitää hyväksyä rfid kortilla.

kun lataus on menossa näkyy se we connect id:n koti lataus osuudessa. ainakin nopeasti tutkittuna kilowatti tunti tietoja siellä ei näy, vain milloin ja miten kaun lataus on tehty.

kulutus mittari on laitteen sisällä mutta etupaneelissa ei ole mitään kohtaa mistä se näkyisi läpi joten sen tarkistaminen vaatii etupaneelin irroittamisen

kun autossa oli ilmastointi päällä epäonnistui lataaminen ehkä 1 vaiheen kapasiteeti ylittyi tms. mutta kun auto oli normaalissa virrat pois tilassa, toimi latas kuten normaalisti (muistaakseni 3 vaihe laturilla, ilmastoinnin käyttö ei vaikuta lataukseen).

laitteen firmware on mahdollista päivittää josko sellaisen jostain löytää

kokemusta ei siis vielä hirveästi mutta tuntui toimivan. asentaja sanoi että on asentut lähinnä Teslan asemia mutta ei dip kytkimien tarkastelun jälkeen nähnyt mitään erikoista...
9
Mii / Vs: Mii electric
« Uusin viesti kirjoittanut Solppa eilen kello 22:24 »
Itse tilasin kanssa 2019 marraskuussa ja alustava aikataulu oli venynyt 2021 maaliskuulle. Tänään tuli soitto liikkeestä että vastaava auto olisi tarjolla toisen asiakkaan peruutuksen vuoksi :)

Nyt pitäisi vain pikavauhtia löytää ratkaisu auton kotilataukseen. Tarkoituksena oli ostaa Garon latausasema Kwh-mittarilla varustettuna kulujen kohdentamiseksi, mutta näyttää nopealla silmäyksellä aika tyhjiltä varastot latausasemien suhteen.

Hyviä ideoita/vinkkejä mittarilla varustetuista latausasemista otetaan vastaan!

10
Transporter T5 (03-) / Vs: 4-vaihde pomppaa pois päältä
« Uusin viesti kirjoittanut Kampiveivi eilen kello 22:14 »
Laukes kytkin ja kaksoismassa. Vaihdoin samalla laatikon kunnostettuun. Maksoi alle tonnin (ilman alvia yritykselle)  ulkomailta kotiin tuotuna, entinen pitää laittaa takasi. Käyvät hakemassa ilmoitetusta osoitteesta, joten hyvin palvelu pelaaa.
Tuntus vaihteet kytkeytyvän konnolla eikä pompi pois päältä.
Entisessä laatikossa oli tosi tummaa öljyä (taas) ja metallin hohtoa nähtävillä. 
Sivuja: [1] 2 3 ... 10




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy