Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Passat 3B/3BG (96 - 05) / 5HP19FLA (G182) sensoriongelma
« Uusin viesti kirjoittanut sam1star tänään kello 00:50 »
Hei,   autoni on VW Passat vm. 2000 2.8L v6 4motion, vaihdelaatikko 5HP19FLA, ECB Model NO: 1060 040020

Autoon vaihdettiin laatikko.


Autoon on vaihdettu DTS laatikko, jonka pitäisi olla fyysisesti samanlainen kuin ECB(?)

DTS:ssä ainut ero on venttiilikoneiston turbiinin input speed sensori G182 se on venttiilikoneiston päällä  kun taas ECB- mallissa se tulee kiinni laatikon pohjaan.
DTS sensori on induktiivinen kun taas ECB malli on HALL- effect tyyppiä.

DTS laatikossa on nyt ECB laatikon venttiilikoneisto ja sensori on myös ECB laatikon mallia.

DTS laatikon pohjassa oli myös siis paikka uudemmantyyppiselle sensorille.


Auto vaihtaa hyvin ykköselle ja kakkoselle.... kun pitäisi vaihtaa kolmoselle, niin se menee vikasietotilaan. VAG-Comi näyttää vaihteisto-osion vikakoodeissa  "17100 - Transmission Input Speed Sensor (G182): Impausable signal
P0716 - 35-10 - -- Intermittent"...
 input speed sensori (0501 210 474) on vaihdettu uuteen eli siinäkään ei luulis olevan vika.

Olen mitannut sensorin ja sain resistanssiksi jotain 1.3Kohmia...   Ilmeisesti tämäntyyppistä sensoria
on vaikea mitata?  (mittasin resistanssin mittarin diodi/2kohm kohdalla) 


Olen ymmärtänyt että venttiilikoneiston pitää olla yhteensopiva vaihdelaatikon tietokoneen kanssa (TCM), siksi olen laittanut DTS laatikkoon ECBn venttiilikoneiston.


Input Speed Sensor näyttää vag comissa nollaa... pitäiskö sen näyttää ylipäätänsä mitään ykkös- ja kakkosvaihteella?

Olen mitannut vaihdelaatikon sensorin johdot 16 ja 44 TCM liittimestä ja saan tuon 1.3Kohmia... eli johdotukset sensorilta TCM liittimiin pitäisi olla ok.

Autoon on yritetty vaihtaa uusi TCM ja ECU mutta se ei ole auttanut.


 
Huomasin tänään Vag-comin HVAC (ilmastointi) osiossa vikakoodin "000281 - Vehicle Speed Sensor (G68) 35-00 -  -"
korjaajan mukaan tämä sensorikin olisi vaihdettu uuteen... voiko tämä vikakoodi tulla siinä tilanteessa kun auto menee vikasietotilaan?
Kun vag comista katsoo niin auton nopeussensori kyllä näyttää nopeutta...
2
Moottori ja voimansiirto / Vs: Moottorin optimointi
« Uusin viesti kirjoittanut v_stone tänään kello 00:26 »
Koitin hakea Trafin tiedotetta asiasta, mutta ei tähän hätään löytynyt.
Muutos tulee voimaan toukokuussa 2018. Katsastuksessa aletaan seuraamaan onko päästövaloja mittaristossa, OBD testi diesel-autoille (ovat keränneet autonvalmistajilta tietoja, että miten viritykset ja ohitukset näkyy vikakoodeina) ja jotain muitakin tiukennuksia. Silmämääräisesti katsotaan onko hiukkassuodatin paikoillaan.
Norjassa on aloitettu jo samanlainen valvonta. Siellä raskaasta kalustosta on löytynyt "viribokseja" ja ohitettuja päästöjärjestelmiä. Meno on loppunut siihen ja auto korjaamolle, ennen kuin on kunnossa ei ole asiaa matkaa jatkamaan.
3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« Uusin viesti kirjoittanut qsla eilen kello 23:28 »
Empä tajunnut kauppoja tehdessä kysyä tuosta vakiona olevasta hätäpuhelupalvelusta että onko autossa jokin sim-kortti kun voi puheluitakin soittaa (toki voihan kännykälläkin ilman sim-korttia soittaa hätäpuhelun) ...
Eli siellä on sim kortin paikka mutta varmasti se liittymä täytyy hankkia itse? ;D
4
Seat / Vs: Cordoba vario nokan ajoitus
« Uusin viesti kirjoittanut o.b. eilen kello 23:23 »
Kokeile, lähteekö käyntiin pilot-sprayn kanssa? Jos käy kunnolla sen pari sekuntia, voisi kuvitella, että ajoitus ja sytytys on kunnossa ja vika polttoainejärjestelmässä?

Suodatin vex ja sitten sekunnin suihkaus pilottia...
5
VCDS (VAGCOM) / Vs: Vikakoodien luku VCDS-vaihtoehtoja
« Uusin viesti kirjoittanut o.b. eilen kello 23:17 »
Minulla on sekä aito VCDS, että OBDeleven.

Jos vikavalo syttyy kesken ajon, käytän jäljempänä mainittua, mutta jos jotain pitää oikeasti tehdä jotain laitan VCDS-kaapelin kiinni ja teen sillä.

Ross-techin tuki on avian eri luokkaa kuin OBDelevenin. Molemmilla voi toki muokkailla mitä tahansa, mutta VCDS kertoo, mitä pitää tehdä ja mitä ei huomattavasti paremmin.

Eli jos haluat halvan ja hyvän, osta molemmat. Niin minäkin tein  ;D

6
Octavia III (13-) / Vs: Skoda Octavia facelift 2017
« Uusin viesti kirjoittanut Ocutj eilen kello 23:11 »
Tuleekos noihin autoihin usein jotain uutta kun valmistuksessa vuosi vaihtuu?

Vaggineihin tulee vuosimallimuutos viikolla 22 ja sitten mahdollisesti jotain pientä viikolla 48.
7
Seat / Vs: Cordoba vario nokan ajoitus
« Uusin viesti kirjoittanut Alkonautti eilen kello 23:10 »
Tossa moottorissa on muistaakseni nokat prässätty siihen itse akseliin, joten tulee nyt mieleen ettei ois käyny niin että joku/jotkut nokat olisi siirtyneet itse akselilla? Tuliko siihen uus nokka-akseli vai käytettiinkö vanhaa? Pysyykö ajoitusmerkit kohdillaan jos hammashihnan ottaa nokkapyörältä pois, jos ei niin on varmasti nokka-akseli entinen.

Vanha käytössä ja merkki on paikallaan
8
Passat B7 (11-14) / Vs: Pakokaasun haju ohjaamoon
« Uusin viesti kirjoittanut Ranssi eilen kello 22:47 »
Moro. Auton saanut 2.12. niin tyhjäkäynnillä haisee pakokaasu sisälle onkohan normaalia? Ei viitti ainakaan tyttöä jättää käynnissä olevaan autoon nukkumaan. Passat 2013 DSG variant 4motion

Muuten kuulostaakin erittäin järkevältä tyhjäkäyttää autoa lapsen unien ajan ::)
9
Noniin.

Sain auton tänään huollosta takaisin. Johtosarjassa olikin hapettuma ja sieltä oli pari karvaa jääny asentajan käteen kun oli tarkemmin tutkinut. Johtosarja korjattu ja ainakin huollon jälkeiset 25km ruksutellu kivasti.

Nyt kun mulla on hyllyssä autossa alunperin ollut ECU, niin toimiikos se suoraan kun vaan vaihtaa paikoilleen? Eikös se niin päin mene että ecu pitää koodata autoon eikä autoa ecuun? :D Jos tuo orkkis ecu toimii niin toisen vois pistää sitten myyntiin. Jotenkin en vaan usko että vika ecussa alunperinkään oli kun kerran johtosarjassa oli pätköksiä.
10
Altea (04-) / Vs: Vm. 12 Freetrackin Haldex
« Uusin viesti kirjoittanut Aheikkila eilen kello 22:26 »
Tuli tänään kurvaillessa mieleen että sehän on varmaan luistonesto tai sähköinen tasauspyörästö mikä aiheuttaa ton nytkähdyksen kun jarruttelee luistavaa rengasta. Eli ei välttämättä oo aiemminkaan nelikko pelannu ollenkaan, mutta toi XDS/TCS on hoitanu niin sievästi pienet suditukset etten ole tajunnut mitään erikoista olevankaan.
Ei ole kyllä mitään vetoa taka-akselilla, huomaa jo siitä kun kierrokset nousee kiihdytyksessä eikä nopeus vastaavasti, ja etupää autosta vetelee voimalla, perä pysyy siististi linjassa.
Minkähänlaista argumentointia myyjäliikkeen suuntaan pitäis alkaa laittaan, tai onhan tietysti teoriassa mahdollista että Laakkosella on menny Haldex -huolto munille? Itsehän joutuu osan maksamaan melkein jokatapauksessa kun kuluvasta laitteistosta on kyse, muttei ihan koko paukkua haluttais, vaikka ei tässä vielä hintaa tiedäkkään ???
Sivuja: [1] 2 3 ... 10








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi