Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Tarraco (18-) / Vs: Kiinnostaako Seat Tarraco?
« Uusin viesti kirjoittanut TeroPee eilen kello 23:40 »
Meillä Tarraco on pelannut ilman ongelmia mutta mitä tuossa vaimon kanssa juteltiin, niin ei Tarraco kyllä ole meidän entisen auton (Passat B8 bitdi) veroinen matka-autona. Nytkin kun lähdettiin Itä-Suomen reissulle, niin Tarraco jäi halliin ja valittiin reissuautoksi karvan alta 400tkm ajettu Q7 3.0TDI siitäkin huolimatta, että kulut on suunnilleen tuplat. Tarraco menis varmaan alle 7 litran bensankulutuksella ja kuuauto vie lähemmäs kympin kalliimpaa lientä.

Ei Tarraco huono ole. On vain olemassa selvästi parempiakin autoja.
2
Touareg / Vs: Touareg automaattilaatikko
« Uusin viesti kirjoittanut TeroPee eilen kello 23:26 »
Tuossahan on laatikon Aisinin tekele ja aikoinaan kun kaverini teki työkseen automaattilaatikoitten korjauksia niin se laittoi joskus tällaisen viestin.

Se on tälleen asentajan kulmasta hyvin miellyttävä laatikko. Helppo käsitellä, ei tarvi mitään erikoistyökaluja tai metodeja, niitä on ihan helvetisti maantiellä eli sarkaa riittää, ja siinä ei tarvi yleensä välittää joka osan ihan niin perusteellisesta tarkistuksesta kun ei niissä ole ikinä mitään vikaa. Turbiineja menee siinä missä ihan mistä vaan muustakin ja jos ei reagoi ajoissa niin turbiinin kitkalevyistä irtoava mähmä tukkii suodattimen ja sit se ei jaksa mennä kylmänä ennen kun öljyt vähän lämpenee, sit jos öljynvaihdot on skipattu niin jossain vaiheessa kuluu koneisto ja alkaa vaihdot paukkumaan ja tuntuu kuin olis "vapaalla" hetken kun vaihtaa.

Perussetti on uusi turbiini, uudet tiivisterenkaat ja suodatin, uusi koneisto. Sillä menee taas 300tkm.
3
Passat 3C (05–10) / 1.9 TDi 77 kW vm 2008 moottorin käynnistymis ja sammumisongelma
« Uusin viesti kirjoittanut JHy eilen kello 21:55 »
2008 manuaali farkkupassatissani on nyt muutaman viikon ollut satunnaista käynnistymisongelmaa ja myös satunnaista ajon aikaista moottorin sammumisongelmaa. Moottori silloin tällöin sammuu ajossa kun lasken nopeutta esim. liikennevaloja tai risteystä lähestyttäessä. Tämän jälkeen käynnistyminen on hankalaa eli joudun starttaamaan pitkään virta-avain ja kytkin pohjassa, mutta samalla kaasua lisäämällä pohjaankin asti saan kuitenkin auton aina käynnistymään. Samanlaista käynnistymisongelmaa esiintyy silloin tällöin myös kun lähden parkista. Välillä käynnistymisongelman aikana mittaristoon tulee varoitus öljyn paineesta.
Motonetin vikakoodien luvusta ei tullut mitään vikakoodeja tähän liittyen.
Ex-appiukko tutki moottoritilaa lampulla ja paineilmalla puhaltelemalla ja irroitti turbon ilmamassa-anturin, joka todettiin silmämääräisesti OK:ksi eikä muutenkaan näkynyt mitään epäilyttävää.
Vein auton korjaajalle ja onnekseni hänelläkin hänen testiajossaan auto sammui kesken ajon. Hän päätyi epäilemään polttoaine siirtopumppua. Puhui jotain ettei moottori saisi oikein tavaraa. Hän vaihtoi siirtopumpun, mutta se ei auttanut ongelmiin.
Sitten tajusin että polttoainesuodattimen vaihdosta oli kulunutkin vuoden enemmän kuin ensin muistin eli n. 2,5 vuotta. Huoltokirjan mukaan kyseisen suodattimen vaihtoväli on kuitenkin 90 tkm, johon matkaa on vielä yli 30 tkm.
Sama korjaaja vaihtoi polttoainesuodattimen. Hän puhui että suodatinkupissa oli vettä ja kenties jotain hippusia.
Tämän jälkeen auto toimikin ilman em. ongelmia 2 päivää, jonka jälkeen samat ongelmat palasivat.
Eilen ostin sitten diesel lisäainetta:
 https://www.motonet.fi/fi/tuote/6003312/X-1R-Diesel-polttoaineen-lisaaine-500-ml?gclid=CjwKCAiAhKycBhAQEiwAgf19et7ZOpQ7a7PTX66iFxn3wKtqHHNG86EfnW-5LOgAOna4h5uxu1eXsRoCgpkQAvD_BwE
jota laitoin eilen illalla tankkiin ja tankkasin tankin täyteen vajaasta puolitäydestä tankista.
Tänään ajellessa käynnistys- ja sammumisongelmaa on esiintynyt.
Ilmeisesti pitäisi ajaa ainakin yksi täysi tankillinen ennenkuin lisäaineen vaikutuksen näkee, vai miten?
Auto on vaan nyt vaarallinen ajettava kun voi sammua keskelle tietä.
Minulla saattaisi olla mahdollisuus testata lapparin VW softalla asioita tähän liittyen.
Autossa on myös paljon pidempään ollut satunnaista tehojen rajoittumista kiihdyttässä(kentis tuo limp moodi) ja moottorin tärinää matalilla kierroksilla kun kone lämpeää ja tyhjäkäynnin kierrokset laskevat.

Oiskohan jollakulla ideoita tai ollut kuvatun kaltaisia ongelmia jotka on saatu jotenkin korjattua?
4
Octavia III (13-19) / Vs: Kuskille kuumaa ilmaa mutta apukuskille kylmää
« Uusin viesti kirjoittanut JVR eilen kello 19:44 »
Siis onko nää nyt lukemia mitä ilmaa tulee suuttimista vai sen lämpöanturin mikä on sieltä ilmakanavassa arvoja mitä se näyttää?

Kai se obdelevenin lukema on sieltä kanavasta, en löytänyt kuin yhden lämpötilan per puoli. Käsituntumalla lukemat vastaa lämpötilaa joka tulee suuttimista.
5
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
« Uusin viesti kirjoittanut S.N-83 eilen kello 19:17 »
Ei löydy, mutta pitää kaiketi hommata kun toinenkin vaggilainen taloudessa.
6
Octavia III (13-19) / Vs: Kuskille kuumaa ilmaa mutta apukuskille kylmää
« Uusin viesti kirjoittanut S.N-83 eilen kello 19:14 »
Katottiin tuota Odbelevenilla ja right temperature oli 20 kun left oli 49. Kun oikean puolen pyynnin tiputti minimiin niin oikean puolen lämpö lähti laskemaan, mutta max pyynnöllä ei noussut yli 21. Kun left pyynnin tiputti minimiin oikean puolen lämpötila nousi 23 asteeseen.

Eli pitääkö tästä vetää johtopäätös että kenno on tukossa ja lämpöä ei riitä enää oikealle puolelle?

 Ps. Paisarissa lukee mit silikat mutta kännykän valossa en saa selvää pussin sijainnista tai kunnosta.

Siis onko nää nyt lukemia mitä ilmaa tulee suuttimista vai sen lämpöanturin mikä on siellä ilmakanavassa arvoja mitä se näyttää?
7
Huoltaminen / Vs: Audi A6 C6 05 sähköisen käsijarrun ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut o.b. eilen kello 18:05 »
ETKA ehdottaa 4F0910801 korvaavaksi ja siitä pitäisi käydä myös A/B/C versiot. C-version hinta n.375€

Myös 4F0907801A saattaisi sopia, sillä myös sen uusin versio on 4F0910801C.
8
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia lV uuden auton ongelmia
« Uusin viesti kirjoittanut -karppa- eilen kello 17:55 »
Pitkä pinna teillä on, jos vain tyydytte viemään huoltoon ja vikaa aina vain korjataan uudelleen. Kun se ei korjaannu, niin pistätte monta tonnia omaa rahaa auton vaihtoon. Kyllä kuluttajallakin on oikeuksia mistä kannattaa pitää kiinni.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/autot-ja-pysakointi/autojen-huollot-ja-korjaukset/korjausten-viivastyminen-ja-virheet/

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tavaroiden-ja-palveluiden-virheet/takuu-ja-virhevastuu/

https://www.autoriitalakimies.fi/post/autossa-olevan-vian-korjaaminen-kuinka-monta-kertaa-vikaa-voidaan-yritt%C3%A4%C3%A4-korjata


"Auton useat korjausyritykset

Sen sijasta, että auton yksittäinen korjauskerta kestäisi kohtuuttoman kauan on yleisempää, että autoa yritetään korjata useita kertoja mutta ilman onnistumista. Pahimmassa tapauksessa vikoja saatetaan korjata yksi kerrallaan, jolloin korjauskertoja, tai -yrityksiä, voi tulla useita todella nopeasti. Kuluttajan on lain mukaan annettava myyjä yrittää virheellisen auton korjaamista, mutta kuten kaikella, myös tälläkin on rajansa.

Kuluttaja- ja kilpailuvirasto on ottanut kantaa siihen, kuinka monta kertaa virheellistä tavaraa voidaan yrittää korjata. Ohjeessaan KKV on puhunut ”muutamasta” kerrasta, joten tämän kannan mukaan viimeistään viidennen korjauskerran kohdalla voidaan perustellusti alkaa pohtimaan muita vaihtoehtoja ja ajankohtaiseksi voi tulla esimerkiksi kaupan purkaminen. Tässä kohdin on kuitenkin aiheellista muistuttaa arvioinnin tapauskohtaisuudesta. Se, milloin kohtuuttomuuden raja ylittyy voi vaihdella tapauksittain tapauksen yksityiskohtien perusteella. Korjaus voi esimerkiksi kestää kohtuuttoman kauan, vaikka korjausyrityksiä ei olisi viittä, mikäli yksittäiset korjauskerrat ovat pitkäkestoisia.

Yllättäen kysymys useista korjauskerroista ajankohtaistuu usein uusien autojen kohdalla

Vaikka toisin voisi kuvitella, tulee kysymys korjauskertojen määrästä esiin usein puhuttaessa uusista autoista. Tekniikka uusissa autoissa on monimutkaista, ja kun kohdalle sattuu niin sanottu ”maanantai kappale”, joudutaan vikaa usein korjaamaan useita kertoja onnistumatta vian aiheuttajan paikantamisessa. Erityisesti ajoa helpottavien ja avustavien järjestelmien viat ovat usein haastavia korjata ja tällaisesta viasta kärsivän auton kuntoon saaminen on usein työlästä. Uusien autojen kohdalla vika menee yleisimmin takuuseen ja sijaisauto annetaan ostajan käyttöön ongelmitta. Tästä huolimatta auton käyttäminen jatkuvasti korjaamolla ei varmasti kuulunut ostajan suunnitelmiin tämän ostaessa uutta autoa. Kun vikaa saatetaan korjata vielä pitkänkin ajan kuluttua kaupan solmimisesta, on kaupan purkaminen juuri ajan kulumisen johdosta haastavampaa. Ajan kuluminen ei kuitenkaan poissulje kaupan purkamista ja se onkin yksi ostajan käytettävissä olevista vaihtoehdoista myös puhuttaessa uusista autoista."
9
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia lV uuden auton ongelmia
« Uusin viesti kirjoittanut Hibah eilen kello 17:52 »
itseäni ketuttaa juuri se, että auto ei ole kuin reilun vuoden vanha, ja alle 15 tKm ajettu, ja huoltokäyntejä taitaa olla jo yli 20.

Jos tuollainen alle vuoden ikäinen sekunda mulle tulisi, niin ehdottaisin kyllä kaupan purkua jo kolmannen ylimääräisen huoltokäynnin yhteydessä. Viidennen huoltokäynnin jälkeen olisin jo yhteydessä kuluttajaneuvojaan, vaatisin kaupan purkua sekä hyvitystä tuhlaantuneesta ajastani.
10
Octavia III (13-19) / Vs: Kuskille kuumaa ilmaa mutta apukuskille kylmää
« Uusin viesti kirjoittanut JVR eilen kello 17:15 »
Iteltä kyllä vahva suositus, että viet suosiolla pajalle missä VDCS ja katotte niiden lämpöantureiden arvot. Veikkaan että ihan turhaa purkamista. Omaan vaihdatin se sisäkennon. Ei tullut kuntoon. Purkasin itse sisustaa sen verran, että sai sen säätömoottorin esiin. Irroitin sen, testasin mittarilla, purin ja putsasin. Ei vaikutusta. Syypää oli se lämpöanturi.

Tai tietysti jos tykkää rassailla ni mikä siinä.

Katottiin tuota Odbelevenilla ja right temperature oli 20 kun left oli 49. Kun oikean puolen pyynnin tiputti minimiin niin oikean puolen lämpö lähti laskemaan, mutta max pyynnöllä ei noussut yli 21. Kun left pyynnin tiputti minimiin oikean puolen lämpötila nousi 23 asteeseen.

Eli pitääkö tästä vetää johtopäätös että kenno on tukossa ja lämpöä ei riitä enää oikealle puolelle?

 Ps. Paisarissa lukee mit silikat mutta kännykän valossa en saa selvää pussin sijainnista tai kunnosta.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10


www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi