Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
« Uusin viesti kirjoittanut Miktoy eilen kello 23:13 »
Auto-moodilla hybrid. On webasto. Voi olla että vaatii pidemmän matkan, mutta mitä nyt olen jotain 50km ajellut niin helposti jättää sellaiset 50%. Voi olla että vaatisi pidemmän matkan tms.?
Miksi laittaa hybrid moodiin kun tuon koko 50km matkan voisi ajaa sähköllä?
Ajan aina pääosin sähköllä ja loput sitten hybridi moodissa. Halvempaa ajoa ja aina kannattaa sähköllä ajella jos vain mahdollista.
Pidemmille +100km matkoille voin vaihtaa heti lähdöstä hybridi moodin koska lähden lämpimästä tallista ja öljyt notkeammat kuin esim kylmällä ilmalla 50km ajon jälkeen.
Vastaus kysymykseesi. Vaatii pidemmän matkan koska sähköllä jo ajat jopa 60km niin 50km matka ei vie akkua millään tyhjäksi. Hybridi moodissa käynnistyy aina bensamoottori kun tarvitaan enempi tehoa esim kiihdytykseen tai tasaisella ajossa. En tiedä miksi mutta hybridimoodissa antaa sähkömoottori paljon vähemmän tehoa kuin pelkällä sähköllä. En muista tarkkaa kw lukua mutta bensamoottori herätetään jo jossain noin 30-40kw tehoilla kun pelkällä sähköllä tehoa on se 116hv. Eli miltei puolet enemmän. Ehkä tuo rajoitettu yhteisteho antaa hybridi moodissa sen rajoitetun sähkömoottori tehon vain käyttöön. Kun moottorien teho yhteenlaskettuna on ilman rajoitusta 156hv + 116hv = 272hv mutta yhteisteho tuon 218hv. Eli 218-156=62hv sähkömoottorille hybridimoodissa. Nämä näkee jos laittaa hetkellisen kulutuksen näkyviin ajossa.
2
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
« Uusin viesti kirjoittanut TJS eilen kello 22:58 »
Jaahas. Jokohan tästä vaihdelaatikko laukesi. 2700km mittarissa. Tänään kuin salama kirkkaalta taivaalta noin 250km maantieajon jälkeen kun kaupan pihassa autoa kääntäessä laitoin pakin päälle, niin tärisi ja rutisi auto pakittaessa ihan kuin vaihde olisi huonosti ”paikoillaan”. Auto kyllä liikkui, mutta tärytti. Koitin vielä muutaman kerran edes takas niin että koitin laittaa vaihteen mahdollisimman rauhallisesti ja huolellisesti paikoilleen, mutta sama homma jatkui, aina pakittaessa semmonen tärytys. Tuo taitaa aina pakittaa sähköllä?  Onko muilla ilmennyt vastaavaa ongelmaa? Onhan tässä takuu toki, mutta jos tähän levisi, niin eipä turhan kauaa laatikko kestänyt. No pitää vielä huomenna valosaan aikaan ihmetellä asiaa ja soitella josko joku huolto osais kommentoida mitä tehdään, uskaltaako ajaa enää metriäkään.
3
Transporter T5 (03-) / Vs: T5 Multivan 2006 kojelaudan sulakkeet?
« Uusin viesti kirjoittanut Iso-Jaska eilen kello 22:57 »
Olis ollu vaan tarpeen tarkistaa sulakekokoja, mutta yllättäen oli tuon linkin kieli muuttunut englannista neuvostoliiton kieleksi..
4
Leon 5F (12–) / Vs: 1.0 TSi todellinen kulutus -pihistelytopiikki
« Uusin viesti kirjoittanut -karppa- eilen kello 22:54 »
Normaaliajossa (kaupunki/maantie) on 1,0 TSI DSG keskikulutus kuitenkin noin 6,0-6,3l/100km ja ainakaan 5D näyttä täydellä tankilla matkaksi max 870 km.

En ole kyllä tuollaisiin kulutuksiin päässyt, kuin talvella (Käyttää webastoa) tai sitten ihan vain nurkkapyörityksessä.

Autona tosin ei ole Leon, mutta sisarmerkki.
5
Leon 5F (12–) / Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Uusin viesti kirjoittanut the_kapu eilen kello 22:54 »
Roskaahan se "uusi" Leon on, laatuvaikutelma jostain -90 luvulta.
6
Leon 5F (12–) / Vs: 1.0 TSi todellinen kulutus -pihistelytopiikki
« Uusin viesti kirjoittanut ksuuk eilen kello 22:51 »
Jos 1.0TSI:llä (DSG:llä) pääsee 4,9-5.4 litraan/100km ja 2.0TDI 4x4 DSG:llä pääsee alle 6 litran (5.5-6L/100km), niin ei tarvitse miettiä kumman valitsee. Kummankin lukemat täydestä-täyteen. Heittoa ollut ajotietokoneen ja todellisuuden välillä 0,1-0,3 litraa.

Kyllä kummallakin pääsee melkein ja yli 1000km tankkaamatta...

Normaaliajossa (kaupunki/maantie) on 1,0 TSI DSG keskikulutus kuitenkin noin 6,0-6,3l/100km ja ainakaan 5D näyttä täydellä tankilla matkaksi max 870 km.
7
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
« Uusin viesti kirjoittanut Passatti eilen kello 22:27 »
Oliko liikkeen ja maahantuojan toiminnasta tehty kantelu ? Eli voiko olla kyse siitä, että antoivat periksi viranomaisten pelossa ?
Olen säännöllisesti ollut yhteydessä sekä maahantuojaan ja myyjäliikkeeseen.
Keskustelut sekä emailit ovat olleet aika tiukkoja. Mainitsin, että seuraavaksi otan yhteyttä kuluttaja viranomaisiin. Myyjä sanoi, että voin mutta keissi kestää vuoden joten ei kannata valittaa. Katsotaan miten uusi piuha sitten pelittää aikanaan kun tulee.
8
Polo MK6 (17-) / Vs: Polon vakkarin muutos
« Uusin viesti kirjoittanut KTN eilen kello 22:04 »
Aiheeseen liittyen...Onko mahdollista saada seiska Golfin (1,2 vm.-13) vakionopeussäädin sellaiseksi, että se lähtee pois päältä kytkinpoljinta hipaisemalla tai ainakin viimeistään pohjaan painamalla. Nythän se jää vaarallisestikin päälle esim. pienemmälle vaihtaessa. Todella omituinen ratkaisu, en ole löytänyt yhtään järkevää syytä moiseen.
10
Audi / Audi A6 Avant -97 c5 Etu alatukivarren sisäpää
« Uusin viesti kirjoittanut Volsu16 eilen kello 22:03 »
Miten irroitetaan tukivarren sisäpään silmässä oleva erillinen tuki/sovite holkki.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy