Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Superb III (15-) / Vs: DSG öljynvaihto huuhtelemalla vai ei?
« Uusin viesti kirjoittanut jopeli eilen kello 23:53 »
Taitaa rakenne olla samanlainen kuin esim. Moottorissa että lepotilassa öljy valuu pohjalle. Itse vaihtaisin ennemmin moottoriin öljyt huuhtelemalla kuin DSG laatikkoon 😅

Niin kyllähän se öljy aina päätyy öljypohjaan (tai muuhun vastaavaan) kun auto on sammutettuna, oli se sitten moottori tai vaihdelaatikko. Moottoripyörien öljyjä vaihdellessa olen ajoittain käyttänyt tarkoitukseen soveltuvaa moottorin pesuainetta, jonka pitäisi poistaa järjestelmästä sakkaa ja mitä lie ja kaikissa näissä on ollut monilevyinen märkäkytkin. Yhdestä pyörästä johon pesu oltiin tehty jo pariin otteeseen muutamien vuosien aikaan, purin kytkimen moottorirempan yhteydessä ja mittasin teräslevyjen suoruuden ja paksuuden, sekä kitkalevyjen paksuuden, eikä niissä ollut eroa käytännössä yhtään alkuperäisarvoihin verrattuna (toki jonkin verran kitkalevyt olivat kuluneet, mutta pistän sen puhtaasti käytön piikkiin). Myöskään kytkin ei luistanut normaalia enempää missään vaiheessa.

Mutta joo, kai sitä pääsisi helpoimmalla kun veisi auton vaan suosiolla merkkihuoltoon, jossa amnattilaiset tekevät hommat edustamansa merkin mukaisin ohjein, eikä miettisi tämmösiä "parempi vai huonompi" vaihtoehtoja. Tämän siitä saa kun itse on kaiken korjannut ja huoltanut viimeiset parikymmentä vuotta :) Ja näyttää pahasti siltä, että ei tässä yksinomaan huoltofirmojen piikkiin pysty kaikkea laskemaan, kun parin viikon omistamisen jälkeen löytää itsensä kyselemästä foorumilta huoltoneuvoja uuteen autoon.....
2
Touran (03-15) / P0191, P1071 ja P1924 koodit Touranissa
« Uusin viesti kirjoittanut pora 1,6 eilen kello 23:14 »
Taas uusia kivoja koodeja 1,6 FSI:ssä.  Tänään otin kaasuläppäkotelon ja EGR venttiilin pöydälle ja putsasin ne. Olipa aika sotkuinen homma. Samalla pitää tilata uusi paininkuppi korkeapainepumppuun. Mutta tuo P0191 viittaisi polttoaineen paineeseen.  Sijaitseeko anturi G247 polttoainepumpun yhteydessä?
Olisko kellään ehdotuksia mistä korjauksen aloittaisi?
Kiitän etukäteen ehdotuksista

Tehot on myös aika vähissä. Haistaa jokaisen pienen mäenkin kaukaa.
3
ID.3 / Vs: VW ID.3
« Uusin viesti kirjoittanut Antore eilen kello 22:42 »
Näin se jollakin tasolla on, mutta Skoda ja Cupra tulevat selvästi perässä kaikessa ja ylipäätään käyttäjiä on vähemmän. Kavereiden kokemuksen perusteella Skodasta ja Cuprasta en itse ostaisi muuta kuin aidon VW:n.

Mitään en ole ottanut!  ;D
4
ID.3 / Vs: VW ID.3
« Uusin viesti kirjoittanut f080421 eilen kello 21:23 »
Kuvittelisin softakehityksen olevan keskitetty konsernitasolle. Tavan mukaisesti volkkariin tulee vähemmän huonoa ja seattiin hivenen huonompaa softaa

Näin se jollakin tasolla on, mutta Skoda ja Cupra tulevat selvästi perässä kaikessa ja ylipäätään käyttäjiä on vähemmän. Kavereiden kokemuksen perusteella Skodasta ja Cuprasta en itse ostaisi muuta kuin aidon VW:n.
5
Superb III (15-) / Vs: DSG öljynvaihto huuhtelemalla vai ei?
« Uusin viesti kirjoittanut Rakkaudestalajiin eilen kello 20:53 »
Taitaa rakenne olla samanlainen kuin esim. Moottorissa että lepotilassa öljy valuu pohjalle. Itse vaihtaisin ennemmin moottoriin öljyt huuhtelemalla kuin DSG laatikkoon 😅
6
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia lV uuden auton ongelmia
« Uusin viesti kirjoittanut ToyoCorolla eilen kello 20:53 »
Omalla kohdalla lähes 24/7 pask** infotaimentin yms. kanssa. Heittämällä ***kin käyttämäni auto mitä koodiin ja palvelimiin tulee. Tämänkin viikonlopun olen katsellut vain "ladataan asetuksia" -ilmoitusta eikä infotaiment koskaan sen pidemmälle käynnisty  ;D . Myöskään mobiiliäppi ei toimi joka sulkee myös webaston käynnistämisen etänä. Saman savuavan peltipurkin varassa varmaankin kaikki tämän tyyppiset ominaisuudet. Lisäksi valittaa taukoamatta SOS-palvelusta, etusensoreista ja milloin mistäkin.

Valohoitoa saa taas ensi viikolla, mutta mikään ei muutu jos koodi ei muutu. Sorry hieman tunteellisesti latautunut viesti mutta tällaista täällä  ;D

Kiitoksia tunteellisesta palautteesta. Kaksi edellistä autoa olen ostanut uutena ja niissä ei ollut takuun aikana yhtään mitään, mutta ne oli kuitenkin Toyota merkkisiä.
7
ID.3 / Vs: VW ID.3
« Uusin viesti kirjoittanut padawan eilen kello 20:04 »
Kuvittelisin softakehityksen olevan keskitetty konsernitasolle. Tavan mukaisesti volkkariin tulee vähemmän huonoa ja seattiin hivenen huonompaa softaa
8
Leon Mk4 (20-) / Vs: Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat
« Uusin viesti kirjoittanut Tombba eilen kello 18:52 »
Sain päivityksen ladattua ja asennettua kun venailin kotipihassa tarpeeksi kauan enkä lähtenyt liikkeelle. Tämä siis tiistaina, ja jo eilen perjantaina tuli kahdesti kaiuttimen poksahtelu ja yhteydet katki. Eli ei tunnu korjaavan tuota vikaa. Näin siis ainakin Tampereella.
9
ID.3 / Vs: VW ID.3
« Uusin viesti kirjoittanut f080421 eilen kello 18:27 »
Cupra Born 58 kWh 37 t€. Ei ole minusta törkeän hintainen.

Borneissa muuten vaikuttaa kavereilla olevan enemmän kaikenlaisia softaongelmia kuin ID.3:ssa esim. puhelinsovelluksen kanssa ja kaikki on muutenkin VW:tä perässä. Ilmeisesti espanjalaisten softaresurssit ovat melko rajalliset.
10
ID.3 / Vs: VW ID.3
« Uusin viesti kirjoittanut f080421 eilen kello 18:22 »
Auton nostokohta?

Ohjekirjan mukaan auto olisi tunkilla nostettava ”kolmiolla” merkatusta kohdasta.
Pohjassa on myös alaspäin olevat paikat (4 kpl).
Mikähän on oikea paikka auton nostamiseen?

ID.3:n helmoissa on niin selvät nostokohdat tunkkia varten, että jopa minä osasin. Muistaakseni tästä oli sähköisessä manuaalissa lisäksi aika selkeät kuvat.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi