Tuoreimmat viestit #1
Yleinen VAG-keskustelu / Park assist pro?Viimeisin viesti käyttäjältä pascat - eilen kello 21:21Tuli nyt kokeiltua tuota park assist pro:ta. Alku lähti lupaavasti kun koitin siirtää autoa. D näkyi kytkeytyvän päälle mutta sitten softa kertoi että autoon ei saada yhteyttä, yritä uudelleen. Nyt sitten kokeilin tänään vielä uudelleen ja nyt ohjelma pyytää poistamaan auton ja lisäämään sen uudelleen. Millaisia kokemuksia muilla on tuosta ohjelmasta?
#2
Passat B8 (14-) / Vs: Takajalkatilaan puhaltaa v...Viimeisin viesti käyttäjältä -zimi- - eilen kello 18:17Työkaluista sen verran että piti käydä hommaamassa pitkä torx T10 kärki (samalla sarja erilaisia pitkiä kärkiä) jotta sai moottorin alaruuvin auki. Siinä suoran reitin varrella on kaksi vaijeria(?) joiden välistä ei minun muut paksut kärkipitimet yms. mahtuneet. Optimaalisin oli yli 12cm pitkä yhtenäinen T10 avain, en nyt sunnuntaina auki olevista liikkeistä (Biltema, Motonet, Puuilo,...) sellaisia nopeasti netistä etsittynä löytänyt.
#3
Passat B8 (14-) / Vs: Takajalkatilaan puhaltaa v...Viimeisin viesti käyttäjältä -zimi- - eilen kello 17:54Sain nyt V137 säädinmoottorin vaihdon tehtyä onnistuneesti ilman koko kojelaudan purkua. Otin turhaan keskikonsolin myös osittain irti+taaksepäin kun näytti että sen pois ottamalla saisi lisää tilaa, siitä ei ollut mitään hyötyä, mutta ei nyt ollut mikään mahdoton hommakaan irroittaa.
Irroittaa piti molempien puolien jalkatiloista muovipaneelit, ilmastoinnin säätöpaneeli ja radio/näyttö. Radion poistaminen toi näkyvyyden moottorin yläruuville. Kun molemmat ruuvit oli avattu ja sähköjohto irroitettu, sain moottorin pois apukuskin puolelta missä on vähän väljempää. Takaisin en saanut moottoria mitenkään vaikka yritin samaa reittiä ja päädyin sitten leikkaamaan ilmastointipaneelin taakse lisää tilaa, sen sai sahattua yllättävän helposti ihan rautasahanterällä. Tuon reiän avulla homma helpottui niin että uuden moottorin sai kohdistettua oikeaan kohtaan ja kiinnitettyä. Tarkistin ennen muovin leikkaamista ettei sillä tuntunut olevan yhtään mitään virkaa tuolta osin, tuolla leikkauksella ei edes rakenteen jäykkyyteen. Kun uusi moottori ja kaikki johdot oli paikoillaan niin ajoin basic settingin OBD11:lla, saman saa tehtyä myös ilmastoinnin napeista. Kun paneelit oli auki niin näki että kaikki liikkui normaalisti. Vikakoodeihin jäi kuitenkin Rear temperature flap motor - no basic setting, enkä sitä saanut pois. Koeajolenkillä moottori lämpimäksi ja sai testattua että kaikki toimi kuitenkin normaalisti. Reikä taustamuovissa V137-moottorin yläruuvi radion takana Vanha (vas) ja uusi moottori ovat eri asennoissa #4
ID.4 / Vs: Kallis merkkihuoltoViimeisin viesti käyttäjältä a_jaba - eilen kello 16:03Lainaus käyttäjältä: Jmj - eilen kello 13:20- Tarkastushuolto Mulla oli tammikuussa sama. Raittarin vaihdan aina itse joka kevään siitepölyjen jälkeen kun on aika paha siitepölyallergia niin jätin sen huollosta pois. Tarkastushuolto ja jarrunesteen vaihto yhteensä 251,69e ja paikka oli kehä 3 sisäpuolella oleva VW merkkihuolto. Joulun välipäivinä varasin huolto.volkswagen.fi sivuilta ja aika oli tammikuun lopussa. Ja auto tosiaan 4v vanha id.3 #5
ID.4 / Vs: Kallis merkkihuoltoViimeisin viesti käyttäjältä Jmj - eilen kello 13:20Huollosta myös...
Auto ilmoitellut huoltoon. - Tarkastushuolto - Jarrunesteen vaihto - Raitisilmasuodattimen vaihto Hintaa neljäsataa. Edellä oli hyvä vinkki raitisilmasuodattimen omavaihtoon. Se haettava ja vaihdan itse. VAGon kertoi myös hinnoittelun. Samassa kaupungissa autoni huolto. Aika rasakat tuntipalkat. No onhan siinä tarkastushuolto myös. Mitä kaikkea pitänee suinata. Auto ID3. #6
Golf IV (97–03) / Golf mk4 kytkimen uudet tempu...Viimeisin viesti käyttäjältä Sepittäjä - eilen kello 09:47Oli ihan "pakko" taas kirjoittaa tänne hyvien näkemysten ja mahdollisten ohjeitten toivossa.
Kyseisessä autossa oli kytkimen toiminnassa täysi hiljaisuus jonkin aikaa sitten. Silloin vika löytyi siitä kytkimelle menevästä nesteputken ilmausruuvi-liitin osasesta. Siitä syöttöputkesta oli o-rengas kadonnut kokonaan johonkin ja neste tuli liitoksesta pihalle. Silloin vika poistui,kun vaihdoin kyseisen o-renkaan marmorilta ostettuun renkaaseen. Liitos ei ole sen jälkeen vuotanut. Mikä nyt ihmetyttää, on ,että pari päivää sitten kytkin meni jälleen hervottomaksi eikä polkimessa tuntunut vastetta lainkaan,joten kytkin ei toiminut. Nestettä oli normaalimäärä säiliössä, joten ulos vuotoa ei ollut. Ajelin jonkin matkaa oikeastaan käyttämättä kytkintä tai vaihteita lainkaan..... ja kas kummaa kytkimen vaste ja toiminta oli palautunut. Mitään en korjannut. Nyt kytkin on jo muutaman ajokerran ajan taas toiminut normaalisti. " Tuhannen taalan kysymys" kuuluu,että mistä saattoi johtua ja lieneekö pelättävissä,että ongelma palautuu jonakin päivänä ? ( Tietenkin on pelättävissä,koska mitään ei korjattu ) Onko mielipiteitä,että mitä voisin tehdä,jos haluaisin yrittää estää ongelman paluun ? Yksi teoriani on,että kadonneen o-renkaan murusia on livahtanut nesteen joukkoon ja joku murunen on aiheuttanut tilapäisen ohivuodon työsylinterissä. Jos näin olisi käynyt, niin voiskohan murusia tulla pois,jos ilmailisin kytkimen putkistoa siitä ilmausruuvista nestettä ulos päästelemällä ? Vai ajanko vaan taas kovaa ajoa ja seurailen mitä tapahtuu? #7
ID.3 / Vs: VW ID.3Viimeisin viesti käyttäjältä f080421 - eilen kello 09:04Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.03.25 - klo:13:47Id3 käytetty tänään ensimmäisessä katsastuksessa. Leima tuli ilman huomautuksia. Jaa niin tosiaan...täytyypä itsekin varata katsastus ![]() #8
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 TDI (EA288evo) hävitt...Viimeisin viesti käyttäjältä Kalevi3000 - eilen kello 06:51Juu ei näy läikkiä missään. Vaihdetaanpa seuraavaksi tuo egr-jäähdytin ja katsotaan auttaisiko se. Kiitos Jaccelle ajatuksesta! Pyrin raportoimaan tänne lopputuloksen, mutta osan vaihdossa saattanee mennä kyllä aikaa kun ei ole ihan prioriteettilistan kärkipäässä.
#9
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8.5 Chat (facelift)Viimeisin viesti käyttäjältä jugih - 15.03.25 - klo:15:31Mielenkiinnosta, minkäslaisia ohjausyksiköitä siellä on? Saatko sen listan tähän?
![]() #10
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8.5 Chat (facelift)Viimeisin viesti käyttäjältä Tos® - 15.03.25 - klo:12:25OBDeleven varmuuskopio tehty, nyt tekstitiedoston koko on 1.4 megaa ja 48000 riviä.
Vanhassa oli vain alle megan ja 32000 riviä. Harmi että suuri osa huomiokoodeista on null C6 Battery Charger Huomiona, että OBD11 näyttämä 12 voltin latausjännite on virrat päällä n. 13.2 volttia, kun ajovalmius aktivoituna yli 15 volttia. Aamulla yhteys autoon ei heti pelannut, mietin että latausbugi on iskenyt - ei vielä toistaiseksi. |
![]()
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |