Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Kori ja valot / Vs: Dynamic light assist ja lisäkaukovalot, MQB
« Uusin viesti kirjoittanut ConD tänään kello 23:05 »
Itsellä DLA ja ledit eli joutuisin huonoilla pohjatiedoilla, etsi ja kokeile menetelmällä, sopeuttamaan ConD:n ja PaKe:n tekemän työn. Kun vielä VCDS/OBDeleven eivät ole tuttuja eikä omistuksessa, niin on ehkä parempi että tyydyn näihin vain kädentaitoja vaativiin töihin.
Periaatteeltaan tuo herätteen haku ohjainlaitteelta ei eroa, on autossa sitten FLA tai DLA vai Ledit tai Xenonit.

Eniten työtä teettää se vaihe kun etsitään vapaa ohjauspinni liittimistä BCM:ltä. Koodausten jälkeen homma on sitten PnP asentelua...

Esim. minulla on koodaus tällä hetkellä sellainen että FLA käytössä auto käyttää vain auton omia pitkiä (räpsyttelee liikenteen mukaan päälle/pois). Sitten kun tökkään viikseä uusiksi eteenpäin, eli manuaalipitkille niin lisäpitkätkin syttyy. Tuolla tavoin voi siis käyttää lisureita halutessaan tai sittent ajella automatiikan turvin esim liikenteen ollessa vilkkaampaa.

Onko xenonit vai ledit skodan alkuperäiset pitkät, veikkaan xenoneita? Joku ainakin väitti että ledivaloissa ei olisi oikein paikkaa mihin tuon hall anturin voisi laittaa.
Ledit itsessään ei ole ongelma välttämättä, vaan se että uusissa alkaa umpioissa itsessään olla väyläohjaukset. Tuo tarkoittaa että umpiolle ei mene enää sitä simppeliä "pitkä valo päälle" -tietoa, jota tuolla hall-anturilla voisi haistella. Atecassakin tuo muutos tapahtui syksyllä 2016, eli kaverille tuli "perinteisillä" ohjauksilla ja LED-valoilla ollut Ateca, minulle sitten väyläohjatuilla valoilla. Arvaappa rapsuttelinko asian kanssa ohimoani kun pitkiä laittelin...
2
Ai niin. Kyseessä siis topicista huolimatta kesärenkaiden kulumaseuranta.

Renkaat GoodYear Efficient Grip performancet koossa 205/55R17 V95XL. Euroluokitus A/A. Ohiajomelulukemaa en muista, mutta korkea se ei ollut.

PS. Ehkä kerään ko renkaiden "elämänkerran" omaksi ketjukseen jos tulee sopiva hetki/motivaatio. Anteeksi taas off-topic.
3
Kori ja valot / Vs: Dynamic light assist ja lisäkaukovalot, MQB
« Uusin viesti kirjoittanut paku74 tänään kello 22:26 »
Tuolasella on ainakin III-Scoutissa toiminut moitteetta, niin lisäpitkät kuin automatiikkakin. Ei tarvii puhkoa johtoja. Ei vaadi koodauksia. Plug n play :D

http://www.valostore.fi/tuote/kytkentarele_lisavaloille_xbb/


Onko xenonit vai ledit skodan alkuperäiset pitkät, veikkaan xenoneita? Joku ainakin väitti että ledivaloissa ei olisi oikein paikkaa mihin tuon hall anturin voisi laittaa.
4
Polo MK6 (17-) / Vs: GTI 2018
« Uusin viesti kirjoittanut Punainen Paroni tänään kello 21:53 »
Rengaskoko on aina 215/45 R17 tai  215/40 R18 - per vannekoko. Merkki noissa vaihtelee, mutta ilmeisesti ainoastaan Paavi tietää sen ennen kuin auto on maassa.

Okei, pitää laittaa paaville mailia ;D
5
Transporter T5 (03-) / Vs: Kaksoismassa
« Uusin viesti kirjoittanut Pelpu tänään kello 21:50 »
Nyt kiinnostaisi kyllä kovasti laittaa uusi kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä. Loppuisi tämä vatkaaminen. Varaosatoimittajat eivät vain tunnu löytävän sellaista.

Osaisko joku sanoa saako tähän malliin kiinteää jostakin ja jos, niin mistä.

Moottori on BNZ, 2.5 ja manuaali laatikolla.
6
Kori ja valot / Vs: Octavia 3 FL ledvalolliseen lisävalot
« Uusin viesti kirjoittanut paku74 tänään kello 21:40 »
Pari huomiota omien kokemusten perusteella (scout vm18)

Scoutissa asensin kilven alle ilman alasäleikön rikkomista. Olisi vaatinut liiikkeen mukaan puskurin irrotuksen scoutissa jotta olisi alakennon päässyt irroittamaan ja tekemään kunnon kiinnikkeet. Alas laitoin tutkan takia vaikka se ei optimi paikka olekkaan. Sopivan telineen saa kilpitelineestä kun hitsaa ylälaitaan ja alalaitaan soirot ja rälläköi ne vanhat kannakkeet mäkeen. Ylälaitaan kapeampi soiro niin saa kiinnitysruuvit rekisterikilven alle kiinni. Alalaitaan taas muotoiltu vahvempi alakappale johon valot kiinni ja saa myös ruuvattua siihen alalaidan ilmanottomuoviin. Sitten kilpitelinettä vastaava vastinkappale kennon taakse tukemaan ja kiinnitys pulteilla/ruveilla. Itsellä oli ylimääräinen kilpiteline niin laitoin sen. Teline kannattaa muotoilla sen mukaan minkäkokoisen valon laittaa. Akku kun oli irti niin kojetaulu oli kuin joulukuusi vikakoodeista, mutta nollaamalla/ ajamalla nuo lähti ja toivotaan ettei tule takaisi. Välttämättä akun kannatinta ei tarvitse irrottaa käsi ylettää kyllä noukkimaan herätejohdon kun sen on läpiviennistä saanut läpi. Valoautomatiikka vielä testaamatta, toivottavasti toimii. Ainut mikä jäi askarruttamaan oli se että onko väliä mistä + virrat ottaa vai olisiko parempi ottaa suoraan akulta?

7
Passat 3C (05–10) / Vs: Passat 1.4 TSI Ecofuel, maakaasu/bensiini
« Uusin viesti kirjoittanut jazin tänään kello 21:23 »
Vastaan itselleni, valikoimani kasvoi juuri 80%  :P


"Monipolttoaineautoille, esimerkiksi bensiinillä ja maakaasulla käyville autoille, ilmoitetaan tyyppihyväksyntätiedoissa yleensä kaksi eri päästölukemaa. Verotuksessa sovelletaan näistä alempaa. Esimerkiksi jos auton EY-tyyppihyväksynnän mukainen yhdistetyn kulutuksen päästö maakaasupolttoaineelle on 150 g/km ja bensiinille 200 g/km, veroprosentti määräytyy maakaasupolttoaineen päästön 150 g/km perusteella."
8
Altea (04-) / Altea xl vm. 2011 heräte lisävaloille?
« Uusin viesti kirjoittanut Timbee tänään kello 20:54 »
Terve. Elikkä mistä herätevirta lisäpitkille. Autossa xenonit ja ajovalo automatiikka. Omien pitkien virtajohdosta(valko-sininen johto kuskin puolella)ei pelaa kunnolla. Syttyy ja palaa miten sattuu. Xbb rele käytössä,jossa hall anturi.kiitoksia neuvoista jos joku niitä osaa ja viitsii antaa.
9
Passat 3C (05–10) / Vs: Passat 1.4 TSI Ecofuel, maakaasu/bensiini
« Uusin viesti kirjoittanut jazin tänään kello 20:38 »
Näin oletan, lähdetään siitä että ovat tehdasasennetuja.
Sellaista nyt etsin.
10
Passat 3C (05–10) / Vs: Passat 1.4 TSI Ecofuel, maakaasu/bensiini
« Uusin viesti kirjoittanut MrBurns tänään kello 20:30 »
Ainakin jälkiasenteiset systeemit menevät bensapäästöjen mukaan. Onko nuo kaikki tehdasasenteisia?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi