Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Ulkopinnat / Vs: Autossa keraaminen käsittely, mikä sille sopiva pesuaine?
« Uusin viesti kirjoittanut IlkkaK. tänään kello 02:47 »
Itellä nanopinnoitettu auto ja sitä pinnoitetta ei saa pesemällä pois. Kesto n. 2v.

Kannattaa käyttää kunnon aineita jo esipesussa, niin jää hinkkaaminen (kintaalla, sienellä, harjalla, kuka milläkin tykkää hinkata) minimiin.

Säilytän valkoista autoani lämpimässä tallissa ja näin talviaikaan ei paskat irtoa pinnasta jos on liian miedot aineet. Vaatii kunnon liuottimen ja pienpoistoaineen, että lähtee suola/pikikerros pois. Viimeiseksi hoitoshampoo pesu.

Oma resepti talvipesuun:
- Liuotin
- Painehuuhtelu
- Pienpoisto
- Painehuuhtelu
- Hoitoshampoo
- Huuhtelu
- kuivaus
- käytetty aika n. 35min


Lopputulos kiiltävä pinta ilman karheutta.
2
Moottori ja voimansiirto / Vs: Letku- tai säteilylämmitin
« Uusin viesti kirjoittanut Mike November tänään kello 01:17 »
Uusi foorumilainen ilmoittautuu ja aloitankin kysymyksellä.

Hankin 2015 Octavian, 1.6 TDI ja sen lämmitykseen yritän löytää ideoita. Nyt asennettuna on defan letkulämmitin, mikä ei kuitenkaan parin tunnin lämmityksellä tuota minkäänlaista havaittavaa lämpöä. Kun auto on ollut lämmityksessä kellon ympäri niin jäähdytysnesteen mittari on hieman noussut, 50-60 astetta ja virran kytkemisen jälkeen neste ilmeisesti alkaa kiertää jostain ja viisari putoaa pohjaan. Käynnistysongelmia ei ole ollut kylmänäkään mutta olisi mukavampaa lähteä lämpimällä koneella.

TT-Thermon 1000w malli pumpulla kiinnostaisi, onko kenelläkään kokemusta sekoittaako se moottorinohjausta tms ja mahtuuko ylipäätään asentamaan?
3
Golf VII (12-) / Vs: Golf ja mukautuvat led ajovalot
« Uusin viesti kirjoittanut heller tänään kello 00:42 »
Kävimpäs piruuttai äsken ajelemassa vähän hämeenlinnanväylää.

Totesin että Auto ja ON valinnan välillä ei lyhyissä valoissa ole mitään eroa. Samalla tavalla kääntyy. Mielestäni korkeuteenkaan ei vaikuta.

Sen ihmetyksen huomasin että kun tähän aikaan ajelee isoa tietä missä ei ole katuvaloja, niin silti todella heikosti menee kuskin puolen pitkä päälle. Apparin pitkä loistaa niin kuin pitää, eli väistelee vastaantulijoita ja näyttää eteen jos vaan voi. Muuten sojottaa pääosin pientareelle.

Piti sitten ihan käydä pikkutiellä kokeilemassa että eikö perhana toimi koko kuskin valo. Mutta pikkutiellä hyppäs samantien pitkät päälle ja toimivat niin kuin pitää jos tuli auto vastaan.

Eli joku viisaampi vois sanoa miksi tuo ei kovin hanakasti lyö kuskin valoa pitkäksi isolla tiellä?  Ymmärtääkö se että vähän väliä tulee autoja vastaan niin ei ramppaa sitä pitkää vastaantulijoiden kaistalle?
4
Golf VII (12-) / Vs: Golf facelift 2017
« Uusin viesti kirjoittanut mikama83 tänään kello 00:18 »
Aihetta vähän sivuten..onko kukaan pitäny takasumuvaloa pidempään päällä kuin 10min? Mulla alkoi Joulukuussa valittamaan siitä äänimerkin kera vaikka keli oli aivan hirveä. Eli olisi pitänyt ottaa pois päältä sen tekstin mukaan  :o
5
Citigo / Vs: Huoltaminen
« Uusin viesti kirjoittanut Emil tänään kello 00:13 »
Ensimmäinen itse tehty huolto näköpiirissä. Merkkiliikkeestä hain öljyn- ja sisäilmansuodattimet, öljypropun ja siihen tiivisteen. Hintaa kertyi alle 42€. Öljyksi Castrol Edge 0w-30 (vw 502 00), jota koneessa on tälläkin hetkellä. Sillä ei ole venttiilit naputtaneet kertaakaan kylmäkäynnistyksen jälkeen, kuten naputti pari kertaa 5w-40 öljyllä kovemmalla pakkasella.

Jarrunesteen vaatimus on vw 501 14, jota ei sitten ihan jokaisesta varaosaliikkeestä löytynytkään. Merkkiliikkeestäkin löytyi vain hinta, yli 17€/litra. ATE:n SL.6 jarruneste on toistaiseksi lähinnä sopivaa, vaikka ei varsinaisesti volkkarin laatuvaatimusta siihen ole merkitty.

Onko joku teistä vaihtanut jarrunesteet? Pitääkö todella ottaa akku ja sen teline irti, että pääsee kytkimen nesteen vaihtamaan? Niin kertoo huolto-ohjeet. Entä mitä nestettä olette laittaneet? Ei viitsisi tavallista DOT-4:sta laittaa, kun on annettu niitä muitakin vaatimuksia.
6
Ostetaan / O: nahka/alcantra sisusta Passat 3bg sedaniin
« Uusin viesti kirjoittanut krisu94 tänään kello 00:13 »
Ostetaan kyseinen sisusta 
7
Passat B7 (11-14) / Vs: Letkulämmittimen asennus Passattiin
« Uusin viesti kirjoittanut kalakukko88 eilen kello 23:58 »
Eiköhän ne merkkiliikkeessä/asennusliikkeessä kerro. Defan pistokkeen voi piilottaa melkein mihin vain. Idiootit asentajat lyövät sen suoraan näkyvimmälle paikalle puskuriin. Itsellä se on piilotettu etugrilliin alas poikittain eikä näy mihinkään ellei erikseen katso. Tosin tuokin piti asentajan kanssa erikseen sopia  ;).

Sisähaara, tt-thermo, akkulaturin ja asennus maksoi minulla 700 euroa. Akkulaturi löytyi vanhasta autosta muut osat tuli firmalta. TT-thermo 159 euroa, defa-haaroitus/sisäpistoke 89€+29€ panssarihaaroituskaapeli TT-thermolle ja akkulaturina 1204 119€ ja 1210 198€. Nämä hinnat heitetty ulkomuistista ja eivät paljoa heitä.

No joo kertoohan ne tietysti. Tosin en tiiä mistä moinen tunne, mutta joskus tuntuu että vastauksen saaminen tuntuu hirveän vaikealta. Eikö ne tiedä vai eikö ne halua kertoa ni tiedä sitten. Tuon takia monesti täältä kyselen, koska täällä tulee usein se järkevin ja helpoin ratkaisu ongelmaan, joka vielä toimii samalla tavala kuin liikkeen antama ratkaisu. :D  Eihän tuo ole iso asia sopia asentajan kanssa minne se asentaa, ja luulen että monet asentajat ei välitä siitä esteettisyydestä vaan helppoudesta, mutta poikkeuksiakin on.

No eihän tuo ole hirveän iso raha koko savotasta varsinkin töineen päivineen. Eikä asennuksessakaan varmaan hirveän kauaa mennyt...


Mikä tahansa tarpeeksi hyvällä mielikuvituksella varustettu korjaamo tuon osannee asentaa, kun suoraa autokohtaista asennuspaikkasuositusta ei ole maahantuojalla tarjota.

Niin eihän tuo rakettitiedettä ole. :D
8
Volvo / Vs: Uusi V60, 2018
« Uusin viesti kirjoittanut Vekkula eilen kello 23:34 »
Nimimerkki joukose on rahamies, 911 turbo 2018 ja osti uuden S90 Volvon jonka vaihtoi heti pois väärien renkaiden(tai jotain mikä aiheutti tärinää) takia, tilalle uusi Insignia ja heti perään tilasi uuden A6:n. Menee ja ostaa sen 5-sarjan bemarin sitten jos se olisi hyvä hänelle?
9
Jotenki tuntuu et vag alko taas välttelee vastuuta noissa ketjujutuissa kun päästöskandaali alko..

Pari vuotta sitten oli kampanja ja testasivat sekä korjasivat tehtaan piikkiin enemmänkin ajettuja, 100% korvaukset. Siis VW-Auto. Nyt palattu "vanhaan normaaliin"?

Skoda ja Helkama erikseen. Ja Kuluttajaviranomainen ei taida edellyttää ketjun kestoa 200 tkm valmistajan piikkiin, kun uusien osien mukana saa "ikäistään paremman" auton, niin pitää jotain maksaa.

Ketjulle ei ole huolto-/vaihtoväliä, mutta silti ok jos vaihdetaan kuten hihna... ::)

10
Volvo / Vs: Uusi V60, 2018
« Uusin viesti kirjoittanut Ritzenhoff eilen kello 23:09 »
Huonoa trollaustahan tuo oli. Ja en tajua miksi joku edes vertaa täysin uutta BMW 5-sarjalaista tähän autoon, koska se on varmaan alkaen jotain 30-50% kalliimpi ja kuuluu ihan eri kokoluokkaankin.

Mutta jos menee esim. istumaan nykyiseen jo ”vanhahkoon” 3-sarjalaiseen sisälle, joka siis on V60 kilpailija, niin näkee millainen vitsi se on materiaaleiltaan/näytöiltään jne. Bemmihän esittelee ilmeisesti tänä vuonna täysin uuden kolmosen, jolloin vasta nähdään pääsevätkö samalle tasolle V60, A4, C-Mesen jne kanssa. Ja uutisten mukaan kolmosen sisätilojen materiaalien kilpailijoita huonompi nykytaso tiedostetaan Bemmillä ja asiaan on kiinnitetty nyt erityistä huomiota. Niinhän se aina menee, että se mikä on uusimpana esitelty, on yleensä se ”pramein”.

Nojoo ehkä vähän väärin verrata näitä autoja nyt, koska onhan nykyinen 3-sarjalainen jo muutenkin vanha malli.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi