Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq tilattu
« Uusin viesti kirjoittanut tet tänään kello 13:58 »
Juu, menee vaihdossa.
Tuota myös pohdin pitkään mutta keskustelu tutun korjaamopäällikön kanssa sai
vakuuttuneeksi että noita ongelmia ei ole tavattu Kodiakissa. Toki anturit yms. ovat samaa
kamaa kuin Tiguanissa. Softa on kuulemma kuitenkin Skodan itse muokkaama ja versioima.
Tiguanissa kaikki ongelmat liittyivät softaan ja sen temppuiluun. Toki Tiguan on myös ensimmäinen vuosimalli tuota uudempaa versiota.

Mistähän softasta mahtoi olla kyse? Siellä autossa on kuitenkin yli 20 eri kontrolleria, joissa jokaisessa on omat softansa. Suurin osa (ellei kaikki) on muita kuin VW-konsernin tuotteita, esim. sen oikeuttelevan etututkan valmistaja voi olla vaikka Continental. En millään jaksa uskoa, että jokaiseen "tietokoneeseen" autossa tehtäisiin mitään omia softia koko VW-konsernissa, osaan varmasti tehdään mutta tehdäänkö eri merkeille omansa, hieman epäilen. Moottorin softan samanlaisuus/erilaisuus on helppo todeta moottorikoodista, nelimerkkisen moottorikoodin viimeinen merkki on softaversio. Jos moottorikoodi on identtinen neljättä merkkiä myöten, on niissä ymmärtääkseni sama softa ecussa.
2
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi
« Uusin viesti kirjoittanut tet tänään kello 13:47 »
Kiitos linkistä. Ajatuksia herättävä tuo "historiallisen ajan ilmasto".

Nyt kannattaa kuitenkin muistaa, että tuossa puhutaan maapallon mittakaavassa yhden kärpäsen paskan kokoisen alueen, eli Pohjois-Pohjanmaan, ilmastosta. Ilmastonmuutos on globaali ilmiö, se tarkoittaa maapallon keskilämpötilan nousua. Kuten joku jo tuossa aiemmin totesi; jos golfvirta pysähtyy, niin tuo mainittu kärpäsenpaska tulee olemaan pirun paljon kylmempi paikka kuin nykyään, vaikka maapallon keskilämpötila olisi paljon nykyistä korkeampi.
3
Octavia III (13-) / Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Uusin viesti kirjoittanut sahtiwaari tänään kello 13:43 »
Itse en ole huomannut omassa vaihdelaatikossa mitään erikoisia ääniä ja vaihteet menee silmään hyvin. Jotain keskustelua heikosta vaihteistosta näkyy täältäkin löytyvän, mutta melko vähän loppupeleissä - onko sitten autot vielä niin uusia vai vika kuitenkin harvinainen? Luulisi vaihdelaatikon kestävän vähintään 200tkm (ja pitempäänkin) ja jos tuota aiemmin rikkoontuu niin luulisi Skoda maahantuojan tulevan korjauskuluissa vastaan. Autoni on merkkihuollettu ja mietin kannattaisiko jatkaa samalla linjalla, aion kyllä öljyt vaihdattaa 15tkm välein enkä 30tkm.
4
Passat B7 (11-14) / Vs: ESP Error - auto ei starttaa
« Uusin viesti kirjoittanut tuomensami tänään kello 13:37 »
Marmorilta hinta ~2500€ töineen. Antoivat kuitenkin osakoodin 03L 906 018 BE, juuri tällä en osumia saanut mutta sama alkuosa ilman noita viimeisiö numeroita löytyisi suoraan Tampereelta: https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/VW/VW-GOLF-VI/2009_2013/S%C3%A4hk%C3%B6laitteet-&-Anturit-&-Ohjausyksik%C3%B6t-&-Tunnistimet/Ruiskutus-Ohjausyksikk%C3%B6/Kaikki/ID-30657879/OEM-03L906018AQ/

Samanikäisestä Golfista irrotettu. Uskallanko ostaa ja luottaa että pelaa jos koodaus saadaan hoidettua?
5
Sharan (09-) / Vs: Sharan 2.0 TSI 220hv -kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut T-80 tänään kello 13:26 »
Itse ajan varmasti yleisen näkökannan mukaan rauhallisesti. Eli yleensä aina vakionopeudensäädin asetettuna niin, että todellinen nopeus on lähestulkoon rajoituksen mukainen. Ehkä ainakin osittain tästä johtuen kaikki aiemmat diesel -autot ovat kulkeneet todella pienillä kulutuksilla ja toki tällaisen 220hv bensakoneen hankkiminen voi olla optimiolosuhteissakin itselleni aika iso muutos. Mutta mielenkiintoinen moottori tuo joka tapauksessa olisi 350Nm vääntöineen :)

Täytyy varmaan etsiä jostain tuollainen koeajoon ja katsoa mitä auto itse kertoo kulutukseksi, vaikka tuo onkin aika kaukana tarkasta arviosta, kun en kuitenkaan pysty koeajolla ajamaan tuhansia kilometrejä ja ajotietokoneetkin tuppaavat olemaan aika vähätteleviä tuon kulutuksen suhteen.

Kiitos kaikille jo nyt vastauksista! Tämä vaikuttaa olevan aika aktiivinen foorumi :) Hyvä tietää, jos/kun päädyn VW:n omistajaksi tässä kevään aikana.

Ja edelleen, jos joku 220hv bensa-Sharanin tai Alhambran omistaja eksyy tämän lukemaan, niin omien kulutustietojen jakaminen olisi mahtavaa!!
6
Octavia II (04-13) / Vs: Erg "pois seinästä"
« Uusin viesti kirjoittanut ruttune tänään kello 13:23 »
No jos on yhtään sanaa tekniikkaa kun oma 2010 golffi, niin siitä ainakin saa ilman purkamisia, moottorin suojamuovin irroittaa päältä niin pitäs lampulla nähdä pistoke moottorin ja hiukkasloukun välissä. Tarttee vaan 40cm pitkät meisselit jotta saa helposti napsautettua lukitukset auki. Ja sinne se pistokkeen pää jää roikkumaan koneen sisuksiin.
Juu no ilmankos ei koodaaja lähteny sitä nykimään irti
7
Karoq (17-) / Vs: 2-veto/4-veto "pähkäilyä"
« Uusin viesti kirjoittanut Jönglööraaja tänään kello 13:21 »
Paketteja myymällä saadaa kalliilla hinalla ostatettua sellaiatakin jota todellakaan en tarvitse. Muutamia krominvärisiä muovilistoja jne.
Paljon sellaisia varusteita ja toimintoja joita ei ole edes koskaan tullut kokeiltua.
8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Uusin viesti kirjoittanut B8VW tänään kello 13:21 »
Mullakin alkoi viikonloppuna näyttää ulkolämpötilaa noin 10 asteen verran liian lämmintä. No, liisari menee 3kk päästä vaihtoon, pitänee 120000km huollossa asiasta mainita.
9
Octavia II (04-13) / Vs: Erg "pois seinästä"
« Uusin viesti kirjoittanut Jarek86 tänään kello 13:21 »
Ok Thänks. Ei tarvitse alkaa mitään purkamaan?

No jos on yhtään sanaa tekniikkaa kun oma 2010 golffi, niin siitä ainakin saa ilman purkamisia, moottorin suojamuovin irroittaa päältä niin pitäs lampulla nähdä pistoke moottorin ja hiukkasloukun välissä. Tarttee vaan 40cm pitkät meisselit jotta saa helposti napsautettua lukitukset auki. Ja sinne se pistokkeen pää jää roikkumaan koneen sisuksiin.
10
Octavia II (04-13) / Vs: Erg "pois seinästä"
« Uusin viesti kirjoittanut ruttune tänään kello 13:13 »
Voisko olla moottorin ja hiukkasloukun välissä, siellä oikein v-mäisessä paikassa, tarviit 2kpl pitkiä talttapää meisseleitä niin saa napsautettua pois.

Ok Thänks. Ei tarvitse alkaa mitään purkamaan?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy