Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: auri - 17.11.12 - klo:16:25

Mielestäni lähes säälittävää, kun aikuiset ihmiset itkee ja harmittelee tälläisia asiosta. Ei mitään tolkkua, kyllä varmasti
maahantuojaakin huvittaa ihmisten lässytys..

Hankkikaa elämä! :D

Hyvähän se on että joku säälittävä pelle antaa maahantuojallekin huvia lässytyksellään.

Elämä on hankittu jo ajat sitten, oikeastaanhan se on alkanut jo siitä kun isi ja äippä olivat "silleen".  ;)

Quality

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.11.12 - klo:17:55
Elämä on hankittu jo ajat sitten, oikeastaanhan se on alkanut jo siitä kun isi ja äippä olivat "silleen".  ;)

Loistavaa!

Me autosivustoilla hengailevat löydämme elämää myös omista ja toistemme autoista. On kivaa ja viihdyttävää taittaa peistä - ihan ystävyydessä - erilaisista autoihin ja autoiluun liittyvistä yksityiskohdista. Miksi joku luulee meidän täällä luuraavan ja kirjoittelevan jopa tuhansia viestejä muutamassa vuodessa?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.11.12 - klo:09:03
^ Jos vielä asiallista korvausta pohditaan, niin ilmainen ensimmäinen huolto olisi varmastikin sopiva korvaus. Varsinkin kun kyse on koko automallia rasittavasta viasta. Sitä odotellessa liikkeen kannattaisi tarjota tonkka tai pari pesunestettä.

Jos kylmää käteistä haluaa, niin korvaus ei missään tapauksessa ole lähelläkään huollon hintaa.

Tuohan kuulostaisi hyvältä, jos vielä itse asian saisivat kuntoon. Epäilen vaan tosiaan etteivät mitään tule korvaamaan. Lasinpesurin säiliökin piti täyttää ihan ite.

Erikoinen yksityiskohta pesurissa: jos pidän pitkään tuulilasin pesuria päällä koko ajan viiksestä vetäen, takalasille tulee vain pieni ripaus vettä. Jos taas tuulilasia pesee lyhyissä jaksoissa peräkkäin, takalasille tulvii vettä todella runsaasti, aivan yhtä paljon kuin jos tarkoituksella sitä pesisin.

Ehkä tuo pesurin pumppu on mallia "made in china" ja tehty mahdollisimman halavalla.

Luin uusimmasta TM:stä V40:n valojutun. Omani on valmistettu 22.8.12 eli vkolla 34, josta alkaen valojen pitäisi laadultaan olla normaalit. No, omassa ne xenonit ovat hyvät kaukovaloilla mutta lyhyillä vasen puoli valaistuu niin lyhyen matkaa että pimeällä hirvittää jos se hirvi sieltä katveesta tulisi. Oikea puoli tiestä valaistuu siihen nähde valtaisalla erolla eli kunnolla. En ole umpioita tsekannut ovatko niiden korvakkeet ehjät jne, enkä kylllä kurkkaakaan. Se vielä puuttuisi että niitäkin pitäisi alkaa Bilian kanssa vääntämään.

No, haluan katsoa tämän prosessin nyt etiäpäin. Katsotaan mitä maahantuojan päällikkö vastaa mailiini...

jf

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.11.12 - klo:10:12
Jollakin on täällä palstalla hieno auto vammaisella lämmityslaitteella. Se on sellainen ominaisuus, jota ei välttämättä voida pitää vikana vaan ominaisuutena.
Jos minun riisikuppiin tuolla viittaat, niin eikös ominaisuudet pitäisi kertoa ennen kauppaa, kun kerta tiedossa ovat? Aika olennaista jos auto ei ilman modauksia sovi alle +5 asteen lämpötiloihin. Kuten jo aikaisemmin totesin paskalla mennään, kun ei parempaakaan ole tarjolla. Btw. saman ominaisuuden erään autolehden testaajat totesivat siitä jumal-V8:takin...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: auri - 17.11.12 - klo:16:25

Mielestäni lähes säälittävää, kun aikuiset ihmiset itkee ja harmittelee tälläisia asiosta. Ei mitään tolkkua, kyllä varmasti
maahantuojaakin huvittaa ihmisten lässytys..

Hankkikaa elämä! :D

No tuo ruosteasia ei kyllä ole minusta ihan pikkujuttu, sillä se koskee enempi kuin yhtä tai kahta autoa. Mulla ei ole ollut nykyisessä autossakaan ruostetta uudesta asti ja en tule sitä sallimaan seuraavassakaan autossa. Eli jos siinä on jakkaroiden rungoissa kunnolla ruostetta, niin varmasti otan yhteyden automyyjään sekä maahantuojaan ja asia pitää hoitaa kuntoon. Jos ei muuta, niin rumaltahan se näyttää ja se ei uuteen autoon kuulu ja siksi en sitä salli.

fish

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.11.12 - klo:10:12
En ehkä ole täysin kartalla, mutta eikö nyt ollut kyse V40:ssä olevasta viasta, jossa pesunesteen putkessa oleva venttiili falskaa ja tuulilasia pestessä nestettä tulee myös takalasille? Ja sama vika oli myös kolmessa kokeillussa esittelyautossa?

Mielestäni tuo on selvä vika, enkä ole tuollaista ominaisuutta havainnut missään muussakaan autossa.

No siinä tapauksessa minä olen ymmärtänyt asian väärin ja edellisen kommenttini voi unohtaa.
Touran 1.6 TDI DSG7

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.11.12 - klo:18:10
Tuohan kuulostaisi hyvältä, jos vielä itse asian saisivat kuntoon. Epäilen vaan tosiaan etteivät mitään tule korvaamaan. Lasinpesurin säiliökin piti täyttää ihan ite.

Varmasti pitikin täyttää itse, kun et sitä varten siniselle kaiketi ajanut? En minä sitä tarkoittanut, etteikö tästä ongelmasta aiheutuisi sinulle vaivaa ja mielipahaa.

Siksi kannattaa pitää kirjaa toimenpiteistä, kuten puheluista, maileista tai sinisellä käynneistä. Kuluttajansuojalakin on nimittäin yksiselitteinen siinä, että vian korjaamisesta ei saa asiakkaalle aiheutua kustannuksia ja jos niitä syntyy, niin ne on korvattava. En millään jaksa uskoa, että Volvo tuollaisesta laistaisi, jos asiallisesti eriteltynä esität vaatimuksen. Se on sitten Volvon brändin hyvyyden mitta, että kuinka paljon korvaavat yli todellisten kustannusten.


Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.11.12 - klo:18:10Erikoinen yksityiskohta pesurissa: jos pidän pitkään tuulilasin pesuria päällä koko ajan viiksestä vetäen, takalasille tulee vain pieni ripaus vettä. Jos taas tuulilasia pesee lyhyissä jaksoissa peräkkäin, takalasille tulvii vettä todella runsaasti, aivan yhtä paljon kuin jos tarkoituksella sitä pesisin.

Jep, kuulostaa siltä, että pesunesteen putkessa oleva venttiili tms. on toiminnaltaan siinä ja siinä. Kun paine ja virtaus jatkuu vähänkin pitempään, sulkee se tarkoitetulla tavalla taakse menevän haaran. Vastaavasti lyhyet pesaisut eivät riitä herättämään.


Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.11.12 - klo:18:10Ehkä tuo pesurin pumppu on mallia "made in china" ja tehty mahdollisimman halavalla.

Taatusti niin onkin. Nykyaikainen auto on parsittu kasaan uskomattoman halvoista nippeleistä. Eikä nuo pesurin osat ole ainoita made in china osia autossasi.

Sama pätee kaikkiin muihinkin bulkkituotantoautoihin eli aivan samoja made in hikipaja osia on siinä uudessa A3:kin. Eikös VAG juuri ilakoinut, kuinka Golf VII valmistuskustannukset ovat kymmeniä prosentteja edellistä mallia halvemmat.  :-* Sieltä se säästö on tullut, että pesureistakin on saatu puristettua euro tai kaksi pois..


Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.11.12 - klo:18:10No, haluan katsoa tämän prosessin nyt etiäpäin. Katsotaan mitä maahantuojan päällikkö vastaa mailiini...

Oikein! Ensinnäkin on autotehtaille täysin oikein, että asiakkaat puuttuvat vikoihin ja vaativat niiden nopeaa korjaamista. Sen päälle vielä korvaukset kuluista ja mielipahasta.

Se toinen vaihtoehto eli mennä ostamaan se uusi auto pikavauhtia antaisi täysin väärän informaation sinne kulmahuoneeseen. "Säästettiin 25 %:a valmistuskuluissa ja myynti takoo uusia ennätyksiä!"  :D

D-hund

Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.11.12 - klo:13:04

Mitä tulee tuohon aiemmin kerrottuun, useammallakin Volvoilijalla esiintyneeseen tuulilasin huurtumiseen, pidän sitä aivan poikkeuksellisena ja tyypillisenä ainoastaan parille todella märälle päivälle, joita sattuu erittäin harvoin. Huurun sai kyllä pois, eikä se ainakaan omalla kohdalla vähennä tippaakaan luottamusta Volvon jokseenkin täydelliseksi kokemaani ilmastointi-lämmitysjärjestelmään.

Huurtuminen on niin olosuhteista riippuvaa, että vertailu kokemuspohjalta on mahdotonta.  Koko syksyn vettä keräävät kangasmatot ja likainen tuulilasin sisäpinta ovat varmaan yleisimmät tekijät joihin voi jopa vaikuttaakin. Hauska "varo, talvella on kylmä, älä tee näin" -henkinen artikkeli yllättävästä lähteestä, talousseiskasta : www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/14/auton-ikkunat-huurussa-ala-pahenna-tilannetta-nain/201242001/304
Golf VI 2.0 TDI DSG Highline | Audi A8 d2 4.2 Lang | BMW 116d

vkjoki

Uuden V40:n pesurinpumpun rakennevikaan liittyen on pohdittu, miten tuollainen vika on läpäissyt Volvon testit tuotekehitysvaiheessa. Olisikohan jokin näistä oikea selitys:
- tuotekehityksessä käytettiin vanhaa, toimivaa pumppurakennetta
- alihankkijan prototyypit toimivat moitteetta, mutta sarjatuotantokappaleet eivät
- pumppuja tulee usealta valmistajalta ja yhdeltä tulee epäkuranttia tavaraa
- alihankkija tarjosi uutta mallia tosi edullisesti, mutta se ei ollutkaan laadultaan asianmukainen
- pumpun uusi rakenne toimii lämpimässä mutta ei enää lähellä 0-asteen lämpötiloja

Huollon toimintaan liittyen on ollut esillä huhu, että huoltosopimusasiakkaat saisivat parempaa palvelua kuin muut. Vai oliko se toisinpäin? No, joka tapauksessa Volvon huollon laatujärjestelmässä ei tehdä pienintäkään eroa huollon laadussa ja palvelutasossa sillä perustellaanko, onko asiakkaalla huoltosopimus vai ei.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Raimo Miettinen jr.

#2109
Lainaus käyttäjältä: auri - 17.11.12 - klo:16:25

Mielestäni lähes säälittävää, kun aikuiset ihmiset itkee ja harmittelee tälläisia asiosta. Ei mitään tolkkua, kyllä varmasti
maahantuojaakin huvittaa ihmisten lässytys..

Hankkikaa elämä! :D

Jokainen voi tehdä itse tulkintansa kuuluuko uuteen BMW 3-sarjalaisen sporttipenkkiin ruoste. Katso linkin takaa havainnekuvat.
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=726583

Anteeksi ot!

edit: Täältä löytyy oikestaan kauheampia kuvia (myös 1-sarjalaisten) http://club.autohome.com.cn/bbs/thread-c-373-16966649-1.html

vincent

Tuohon huurtumiseen liittyen, minulla ei ollut koskaan ongelmia huurtumisen kanssa yhdenkään ex-Volvoni kanssa - kaikki olivat V70-malleja diesel-moottorilla. Itse asiassa tämä huurtumattomuus ( takasivuikkunat mukaan lukien ) oli yksi hieno ominaisuus jonka VAG-leiristä Volvoon siirtyminen toi. Auton luovutuksessa kaikki ilmastointiin/tuuletukseen liittyvä laitettiin automaatille ja siellä ne pysyivät ja homma toimi ongelmitta tämän osalta.

Sen verran tekisi mieli kommentoida tuota V40-mallin takalasinpesurin 'vuotoa', että tämä ei todellakaan ole mikään ongelma kun esimerkiksi lukee noista BMW:n 2.0d-moottoreiden vikaantumisista - niistä voisi jo olla huolissaan. Tämä Volvon V40-mallissa ilmennyt kiusallinen 'ominaisuus' varmasti hoidetaan kuntoon ainakin niiden asiakkaiden autoissa jotka tuosta hieman meteliä nostavat. Valitettava tosiasia on kuitenkin, että suurimmalla osalla autonvalmistajista on uusien mallien kanssa ongelmia - 'säästetään' on päivän sana eikä siltä näytä säästyvän mikään automaailman valtamerkeistä.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: vincent - 19.11.12 - klo:22:09
Tuohon huurtumiseen liittyen, minulla ei ollut koskaan ongelmia huurtumisen kanssa yhdenkään ex-Volvoni kanssa - kaikki olivat V70-malleja diesel-moottorilla. Itse asiassa tämä huurtumattomuus ( takasivuikkunat mukaan lukien ) oli yksi hieno ominaisuus jonka VAG-leiristä Volvoon siirtyminen toi. Auton luovutuksessa kaikki ilmastointiin/tuuletukseen liittyvä laitettiin automaatille ja siellä ne pysyivät ja homma toimi ongelmitta tämän osalta.

Sen verran tekisi mieli kommentoida tuota V40-mallin takalasinpesurin 'vuotoa', että tämä ei todellakaan ole mikään ongelma kun esimerkiksi lukee noista BMW:n 2.0d-moottoreiden vikaantumisista - niistä voisi jo olla huolissaan. Tämä Volvon V40-mallissa ilmennyt kiusallinen 'ominaisuus' varmasti hoidetaan kuntoon ainakin niiden asiakkaiden autoissa jotka tuosta hieman meteliä nostavat. Valitettava tosiasia on kuitenkin, että suurimmalla osalla autonvalmistajista on uusien mallien kanssa ongelmia - 'säästetään' on päivän sana eikä siltä näytä säästyvän mikään automaailman valtamerkeistä.

Itselläni ei vollessa ole ollut minkäänlaisia huurtumisongelmia, edes kovilla vesi-ja räntäsadekeleissä. Ja se tuulilasin tehohuurteenpoisto-nappi takaa uskomattoman föönin ja kuumuuden eli kyllä jääkin sulaisi rivakkaan tuulilasista.

Ei tunnu ainakaan maahantuojan päällikköä paljon pesuripumppuasia hetkauttavan; ei vastaa sähköpostiini. Ei ole huoltosopimusta enkä ole työsuhdeautoilija joten kuulunen ö-kastiin takuuasioiden hoidossa. No, jos hommaan ei tule kohtuu ajassa tolkkua niin olen omistanut kerralla kaksi Vollea, eka ja vika.

MoFFe

#2112
Harmillista että maahantuoja on ongelmallinen... eikö ne taijuu että tuolla tavalla monet vaihtavat merkkiä.
Voisivat edes ilmoittaa että asia on käsittelyssä. Itselläni täällä Ruotsissa taas ei ole ollut yhtään ongelmaa mistään asiasta kun olen käynnyt Biliassa valittamassa jostain asiasta, Sensus tai vaihdelaatikosta. Toisaalta ei ole ollut tuollaista ongelmaa...

Taas, voin sanoa kun oli audi niin johan oli erillainen palvellu (riippuu ihan missä käy).
Aloittivat siitä että jos ei ole oikeasti vikaa niin joudun maksamaan kaiken mitä tarkastus on maksanut. Sanoin vaan kiitos ja kävelin ulos. Ajoin pidemmän matkan missä olin käynyt aikasemmin niin johan sielä oli ihan erillainen vastaanotto. Sanoivat että tottakai katsovat asiaa ja sain laina auton ajaksi.

Tuollaiset asiat ovat ikäviä... Mutta sulla taas on itse maahantuoja ongelma niin ei oikeen auta vaikka ajaisit johonkin muuhun huoltoon  :)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 20.11.12 - klo:08:59
Harmillista että maahantuoja on ongelmallinen... eikö ne taijuu että tuolla tavalla monet vaihtavat merkkiä.
Voisivat edes ilmoittaa että asia on käsittelyssä. Tuollaiset asiat ovat ikäviä... Mutta sulla taas on itse maahantuoja ongelma niin ei oikeen auta vaikka ajaisit johonkin muuhun huoltoon  :)

Jep. Itsekin toimin työssä missä pitää vastailla välillä asiakkaille ja yhdyshenkilöille. Vaikka olisi kiire, vastaan aina sähköposteihin saman päivän aikana (edes vastaus, jossa kerrotaan että asiaa aletaan selvitellä ja palataan asiaan, antaisi asiakkaalle paremman mielen kuin se ettei mailiin vastata mitään) tai jos olen poissa, laitan sähköpostiin poissaoloviestin -aina. Pieniä isoja asioita...

Mutta, sen verta kiva auto muutoin ja eipä ole taloudenkaan puolesta nyt varaa vaihdella, että ajattelin piristää ulko-lookia ja tilasin Lustigilta ajan takalasien tummennukseen.

Matero

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 12.11.12 - klo:17:02
Laitetaanpas 20Tkm ajetun kilsan jälkeen huomioita XC60:sta.

- Jonkin sortin rapinaa on uudesta alkaen kuulunut jostakin vänkärin takaoven suunnalta jonkin verran. En kuitenkaan ole vielä ainakaan viittinyt mennä sitä tiskille valittelemaan vaan olen laittanut radiota himpun isommalle  ;D


Saattaapi johtua vänkärin turvavyöstä. Ainakin itsellä kun vaimo hyppää kyydistä niin turvavyön lukko jää huonosti ovenkarmin ja penkin väliin ja värisee aiheuttaen pientä rapinaa. Lukon suoristaminen käsin auttaa muttei poista ihan kokonaan. Jossain olosuhteissa (moottorin kierroksilla) värisee silti aiheuttaen rapinaa. Radio auttaa :)

Peeveli

En ole oikein vakuuttunut Volvon maahantuonnin halusta hoitaa tämmöisiä juttuja kuntoon...Kun ei kuulunut vastausta sähköpostiini takuuasioista vastaavalta päälliköltä, soitin hänelle suoraan. Ei ollut lukenutkaan viestiäni, avasi sen vasta nyt. Sanoi että tapauksia pitäisi olla maailmalla raportoituna tuhansia ennen kuin tehdas kuulemma alkaa toimimaan tämmöisessä pesurin pumppuongelmassa. Sanoin, että eikö maahantuojan kannattaisi laittaa info jokaiseen maamme volvon myynti/huoltopisteeseen ja kehottaa testaamaan esitelyautoista tuo asia jne mutta vinkki ei saanut kannatusta. Ei ollut kuullutkaan ongelmasta mitään. Kun sanoin, että oletan tämän hintaluokankin auton ominaisuutena olevan takalasille vuotamattoman pesurin, niin asenne oli hitusen vähättelevä. Kerroin että itselläni on eka Volvo ja että kyseinen vaiva ei sovi "ominaisuutena" premium-kastiin itsensä asemoivan merkin repertuaariin, mutta jäi tunne ettei allekirjoittanutta otettu vakavasti. En räyhännyt vaan olin asiallinen, toki tiukka. Ehkä tiedostoissa tosiaan lukee takavuosien Ford-liikkeen tiedoston tapaan "asiakas on m..kku". Eikä puhettakaan että vaivannäkö matkoineen jne korvattaisiin jollain tavalla.

Tämä teki itseni kohdalla lopullisen tahran merkkimielikuvaan ja tarkoittaa sitä että seuraava rakkine on 100% varmuudella eri merkkiä.

ultimate70

Lainaus käyttäjältä: Matero - 21.11.12 - klo:08:13
Saattaapi johtua vänkärin turvavyöstä. Ainakin itsellä kun vaimo hyppää kyydistä niin turvavyön lukko jää huonosti ovenkarmin ja penkin väliin ja värisee aiheuttaen pientä rapinaa. Lukon suoristaminen käsin auttaa muttei poista ihan kokonaan. Jossain olosuhteissa (moottorin kierroksilla) värisee silti aiheuttaen rapinaa. Radio auttaa :)

Ihan saman olen itsekin joskus todennut. Hiljaisessa autossa pikku rapinatkin ovat ärsyttäviä, viime aikoina en ole ongelmaa huomannut, turvavyö lukkoineen on kaiketi ymmärtänyt asettua oikein :).
ex 530i -01,
ex Subaru Legacy 3.0 R ZK Sedan Aut. -04,
ex Volvo S60 T5 -06,
ex VW Golf 1.4 TSI 118kW -08,
ex VW Golf GTI -09,
ex Mitsubishi Outlander 2.4 CVT,
ex Ford Mondeo 2.0 203hv PS,
ex X3 2.0dA,
ex XC60 D5 AWD Aut. -11,
ex XC60 T6 AWD Aut. -10,
ex Skoda Octavia 1.8TSI 4x4 -13

metS80

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.11.12 - klo:09:49
...Sanoi että tapauksia pitäisi olla maailmalla raportoituna tuhansia ennen kuin tehdas kuulemma alkaa toimimaan tämmöisessä pesurin pumppuongelmassa....

Itse olin Volvon tiimoilta yhteydesä myöskin vastaavassa virassa olevaan henkilöön, kun oli ongelmaa DPFn ja moottriöljyn dieselöitymisen kanssa. Sain silloin kyllä mailitse vastauksen, joka oli "virkamieskielellä" kirjoitettu tiedote toimenpiteistä, joilla asiaa on koitettu korjata, mutta myös kerrotiin että ko vikaa olisi kaikissa nyky dieseleissä. Silloisen Volvopalstan mukaan ei nyt kovin iso ongelma ollut- tuskin löytyi tuota tuhatta raportointia..

Vaikka kirje oli nihkeä, silti muutaman päivän sisällä soitettiin paikallisesta huollosta ja pyydettiin tulemaan vielä kerran näyttään autoa. Ei siitkään seurannut kuin arvuuttelua ja seuraava toimenpide olisi ollut mun piikkiin 3000,- ja epäiltiin ettei tilanne parane. Siitä se ajatus sitten lähti---ja volvo hävis tästä taloudesta....
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.11.12 - klo:09:49
En ole oikein vakuuttunut Volvon maahantuonnin halusta hoitaa tämmöisiä juttuja kuntoon...

Ikävä lukea Volvon(kin) maahantuojan suohtautumista tuohon asiaan. Itsellä ei ole vielä CX60:n kanssa ollut mitään ongelmia ja täytyy toivoa ettei tulisikaan, jos niihin suhtaudutaan ko. tavalla.

Omalta kohdalta on pikkuhiljaa alkanut itämään ajatus, että jos kerta täällä uusien autojen vikoihin suhtaudutaan jälleenmyyjien ja maahantuojien osalta Peevelin esimerkin mukaisesti hälläväliä tyyliin, niin kuin tällä palstalla on muidenkin merkkien osalta saanut lukea, niin taitaa olla mulla viimeinen uusi auto jonka täältä ostan. Nyt ne on vaihtunut 2-3 vuoden välein aina uuteen.

Jatkossa voisi vaikka Saksasta hommata hivenen käytetyn ja, jos siinä ilmenee ongelmia niin ei muuta, kun kiertoon ja seuravaa etsimään rajojen ulkopuolelta. Takkiin siinä voisi saada jopa vähemmän kuin nykyisellä autonvaihto syklillä ja uuden auton arvonalenemisella.

Toivotaan nyt kuitenkin, että laittavat sen pesurin kuntoon.


Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 21.11.12 - klo:12:25
Omalta kohdalta on pikkuhiljaa alkanut itämään ajatus, että jos kerta täällä uusien autojen vikoihin suhtaudutaan jälleenmyyjien ja maahantuojien osalta Peevelin esimerkin mukaisesti hälläväliä tyyliin, niin kuin tällä palstalla on muidenkin merkkien osalta saanut lukea, niin taitaa olla mulla viimeinen uusi auto jonka täältä ostan. Nyt ne on vaihtunut 2-3 vuoden välein aina uuteen.

Jatkossa voisi vaikka Saksasta hommata hivenen käytetyn ja, jos siinä ilmenee ongelmia niin ei muuta, kun kiertoon ja seuravaa etsimään rajojen ulkopuolelta. Takkiin siinä voisi saada jopa vähemmän kuin nykyisellä autonvaihto syklillä ja uuden auton arvonalenemisella.

Toivotaan nyt kuitenkin, että laittavat sen pesurin kuntoon.



Itsekin olen alkanut nyt vakavissani miettimään koko upouuden auton järkevyyttä, saa varsinkin uutuusmallissa kohdata lastentauteja ja olla testaaja. Onko sen arvoista, alkaa arveluttamaan.

Soitin Käyttöautoon Tampereelle ja jututin Volvon korjaamotyönjohtajaa, ja muistaa tapauksen heiltä missä pesurin pumpun vaihdolla takalasille suihkiminen loppui V40:ssä. Lupasi että voin välittää yhteystiedot Bilialle ja maahantuojalle. Laitoin juuri maahantuojalle takuuujohtajalle vielä tuon Tamperen tiedot, josko saisi vielä yhden pumpunvaihdon takuuna. Saa nähdä, mitä vastataan ja vastataanko yleensä lainkaan....

Peeveli

Eipä taida merkillä olla ruåttalaisten kuluttajienkaan keskuudessa jatkossa kovin suuri suosio:

http://www.hs.fi/autot/Volvon+suosio+romahti+Ruotsissa/a1305620627818


Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.11.12 - klo:20:30
Eipä taida merkillä olla ruåttalaisten kuluttajienkaan keskuudessa jatkossa kovin suuri suosio:

http://www.hs.fi/autot/Volvon+suosio+romahti+Ruotsissa/a1305620627818



Sitten vaan itäauto ostoksille ja Skodillac perseen alle  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 21.11.12 - klo:20:40
Sitten vaan itäauto ostoksille ja Skodillac perseen alle  ;D.

Juu, mikäs tässä on odotellessa V-nelikymppistä.
Kunhan ei lue foorumeita tuli persiin alla :)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 21.11.12 - klo:20:47
Juu, mikäs tässä on odotellessa V-nelikymppistä.
Kunhan ei lue foorumeita tuli persiin alla :)

Joo, en mäkään V60:en tilausta meinaa vielä perua ;)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

vkjoki

#2124
LainaaRuotsalaislehti Aftonbladet ihmettelee keskiviikkona sitä, että automaailman julkkikset, volvot, bemarit tai edes audit, eivät herätä samanlaisia voimakkaita tyytyväisyyden tunteita kuin entisessä Itä-Euroopassa valmistettu kansanauto.

Näitä "tyytyväisyys omaan autoon" -tutkimuksia ilmestyy muutama vuodessa, ja niiden tuloksia tulkitaan, miten sattuu. Esimerkiksi tuossa ruotsalaistutkimuksessa tulkittiin, että Skoda on ajanut viuhuen Volvon ohi. Siis missä mielessä? Jos Skodalla ajava on tyytyväisempi Skodaan kuin Volvolla ajava Volvoon, mistä se kertoo? Kyllä kait ennen kaikkea Volvokuskien kovista vaatimuksista Volvon suhteen.

Tästä asiasta kuulin viime kesänä valaisevan esimerkin. Kahden tähden hotellin pitäjä kertoi, että heidän hotellinsa on laadukkaampi kuin viereisen korttelin neljän tähden kylpylä. Hänen perusteensa oli, että heidän arvosanakeskiarvonsa bookin.comissa oli 8,8, kun taas neljän tähden hotellin asiakastyytyväisyysarvosana oli 7,9. Ja iski silmää hekotellen.

Muokkaus: Piti vielä kertoa esimerkki Saksasta: Saksassa VW saa vuodesta toiseen tosi huonot tyytyväisyysarvosanat VW-kuskeilta. Ja mikä on saksalaisten johtopäätös: Volkkareita ostetaan ylivoimaisesti eniten. On siinä tulkitsemista!
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

jti

Minulla on hyviä kokemuksia bilian huollosta joten ehkäpä siis syytä jakaa täälläkin. Kyseessä on käytettynä ostettu XC60 jonka takuu meni umpeen lokakuun alkupuolella. Ennen takuun umpeutumista olin yhteydessä biliaan ja kysäisin miten menetellään kun autossa on mielestäni pari vikaa mitkä pitäisi tarkistaa ennen takuun umpeutumista. Sovittiin aika ja vein auton tarkastettavaksi. Auto oli aamupäivän hoidossa ja sinä aikana vaihdettiin kuskin penkin päällinen joka oli haljennut. Automaattivaihteiston nykiminen korjattiin, ilmeisestin öljyn tason säätö ja mukautuksen tekeminen. Lisäksi vielä takaluukun nitinöitä korjattiin. Kaikki hoitui mallikkaasti ja etuajassa. Toimiin oli varattu päivä ja sain tekstiviestin puoliltapäivin että auto on valmis.
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

vkjoki

Minullakin hyviä kokemuksia Bilian huollosta. Kaikki asiat hoituivat nopeasti ja joustavasti.

Mutta Peevelin Volvossa on virhe. Ja virhe on korjattava. Minusta tämä on aivan päivänselvä asia.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 21.11.12 - klo:21:01. Siis missä mielessä? Jos Skodalla ajava on tyytyväisempi Skodaan kuin Volvolla ajava Volvoon, mistä se kertoo? Kyllä kait ennen kaikkea Volvokuskien kovista...

Juuri tästä toisten merkkien matalasta vaatimustasosta johtuu, että ruotsalaiset on heidän tutkimusten mukaan olleet tyytyväisimpiä parina vuotena Subaruun...
"All 4 The Driver"

Matero

Samoin minulla oikeastaan pelkkiä hyviä kokemuksia Bilian huolloista. Jotain hässäkkää oli joskus tehtaan takaisinkutsun kanssa, työohjeet eivät olleet ihan toimivat ensimmäisellä kerralla mutta palvelu silti kohdillaan. Aina kaikki mennyt sovitusti.

vkjoki

LainaaJuuri tästä toisten merkkien matalasta vaatimustasosta johtuu, että ruotsalaiset on heidän tutkimusten mukaan olleet tyytyväisimpiä parina vuotena Subaruun...
Ilmaisin itseäni pari postausta sitten huonosti. Siis mielestäni ruotsalaisilla Volvokuskeilla on sellaiset odotukset Volvoa kohtaan, että Volvo täyttää ne odotukset huonosti. Ja Subaru puolestaan täyttää hyvin Subarukuskien odotukset. Tulkitsen sen niin, että Subarua ei osteta sattumalta pois kuleksimasta, vaan Subarun ostaja ostaa nimenoma Subarun, hän tietää tarkkaan, mitä haluaa ja Subaru on sitten käytännössä juuri sellainen kuin asiantunteva asiakas etukäteen kuvittelikin. Joku muu tulkitsee varmaan toisin.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy