Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.01.13 - klo:18:44
Kumman kova hinta noilla parilla Nettiauton käytetyllä mielestäni on, ottaen huomioon tuotannon lopettamisen.

No niin näyttäs olevan, Onkohan enne tuo  audis nimi; audi+saab  ;D
ID.3 Business
Golf VIII

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Skula - 08.01.13 - klo:13:41
Evoque, ajossa, tosin menossa myyntiin/vaihtoon.
Vanhempi Mondeo, ajossa
A4 Q 2.0 TDI-pumppari, myynnissä
Vanha Herra, liikennekäytöstä poistettu

Taloudessa ei nyt ole sun ja mun autoja, vaan yhteisiä..

Tarkoitus olis jäähdyttää tilanne niin että Vanha Herra lepää rauhassa, Mondeo jää perhekuljettimeksi, ja näiden kahden kaveriksi olis tarkoitus haalia joku auto.. Jos vaikka A3 SB TDI, niin Vanha Herra menis jossain välissä ehkä myyntiin..

Jos sais supistettua kaluston kahteen autoon, olis kiva  ;D Se voi vaan olla että vanhasta herrasta luopuminen on liian kova juttu..

Sinullakin Skula tuo kalusto vaihtuu kiitettävää tahtia. ;) Tiettyä yhteistä piirrettä meillä on ollut siinä, että kaunotar on vaihtunut matolaatikko-linjaiseen ja taas toisinpäin. Sulla oli se valkoinen upea CC aikoinaan, sitten A4 quattro, ja nyt upea Range Evoque -Top Gearin hehkuttama vehje. Minulla taas oli vaikkapa Giulietta ja nyt V40, välissä sitten matolaatikkoisempaa linjaa ja nyt taas jollain perverssillä tavalla kiehtoisi matolaatikkolinja enempi eli vaikkapa uusi Golf VII tai uusikorinen Auris. Mutta: tekniikassa pitäisi olla jotakin uutta eli Golfissa joko 140 hv lepuutustoiminto-tsi tai 150 hv tdi, ja Auriksessa ehdottomasti hybridi. Aina uutuudet viehättää, ja koska lompsa sanoo ettei nyt mennä ylöspäin eikä edes samalle tasolle hinnassa, olisi ovh alaspäin. Mutta, autoliikkeethän eivät harjoita hyväntekeväisyyttä eli välistä ei saa kuitenkaan rahaa, joten antanen nyt olla. Viikonloppuna kyllä pitää käydä koeistumassa se uusi (N)auris kun on näyttelyt, näet se ikuinen viha-rakkaus-suhde k.o. merkkiin. Hullu? Varmasti! :o

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.01.13 - klo:18:44
9-5 olisi todella persoonallinen. Minäkin katselin sen kuvia vesi kielellä aikanaan. Kumman kova hinta noilla parilla Nettiauton käytetyllä mielestäni on, ottaen huomioon tuotannon lopettamisen. Kyllä tuollaisella olisi silti hienoa ajella - melko uniikkeja tuotteita.

Tuo on aivan järkyttävä harmi, että farkkua ei saatu ollenkaan markkinoille ja 9-5 tuotanto jäi niin lyhyeen. Komeita autoja aina kun liikenteessä sattuu näkemään. Erottuu edukseen, vaikka tosiaan alkuun meinasi sivuprofiili hieman ihmetyttää. Hyvänä muistona autosta oli oma koeajo marraskuussa 2010. Pakkasta oli aamulla tosi paljon, en muista tarkalleen. Vein oman auton huoltoon Ouluun ja kun huolto aukes 8:00, odottelin liikkeenpuolen aukeamista 9:00 saakka kunnes myyjät tuli paikalle. Kerroin halukkuudestani ajaa 9-5:a. Myyjä pyysi kaveriksi pihaan käynnistelemään kaikki koeajoautot ulkoa lämpiämään päivän ajoja varten. Siinä oli rivissa pääasiassa Skodaa ja uusi 9-5. Huvittava juttu sinänsä, että kun Saabin tuulilasi oli sula ylänurkkia lukuunottamatta ja etusivutkin lähes kokonaan auki, ei yhdessäkään Skodassa ollut vielä tuulilasissa A4 arkkia suurempia sula-alueita. Sivut vielä täysin ummessa.
Parit kuvat tuli napsaistua tuolta reissulta:



Todella näyttävä auto. Ja käsittääkseni suoran oston tarjoukset aika houkuttelevia. Jos siis tuollaisen uskaltaa hankkia. Ainakin erottuisi liikenteestä. Ja on hyvät kyydit, joskin hieman napakka oli alusta mun makuun.
"All 4 The Driver"

nikob

Lainaus käyttäjältä: Skula - 08.01.13 - klo:13:48
Ja pidetään tottakai mukana harkinnassa Focus ST.. On tuota Ford-verta sen verran jäänyt kiertämään kun niitä tuli monta putkeen omistettua.. Ja nyt kun on tuo Mondeokin  8)
ST Focus ihmeessä vain tilalle, todella upea auto.  :P
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Skula - 08.01.13 - klo:13:48
Ja pidetään tottakai mukana harkinnassa Focus ST.. On tuota Ford-verta sen verran jäänyt kiertämään kun niitä tuli monta putkeen omistettua.. Ja nyt kun on tuo Mondeokin  8)

Jos kiinnostaa niin tuolta voi lukea mun koeajoraportin kyseisestä autosta :)

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7617.msg273609#msg273609

Skula

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 09.01.13 - klo:03:35
Jos kiinnostaa niin tuolta voi lukea mun koeajoraportin kyseisestä autosta :)

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7617.msg273609#msg273609

Kiitos tästä. Olin unohtanut että tämmöinen täällä sinun toimesta olikin..

Huolestuin niin kovin että tänään täytyy päästä istumaan kyseiseen autoon.. Nimittäin sen lisäksi että olen sinua komeampi ja älykkäämpi, olen myös sinua raamikkaampi, joten tuo penkin muodoista kirjoittamasi pätkä alkoi mietityttämään, sillä lyhyt istuminen ei aiheuttanut mitään ongelmia..

Katsotaan josko tuolla Hyrylässä vielä on se yksi yksilö esittelyhallissa...

PS: ::) :P :D 8) ;D :D :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

AP

Tällainen kampanja alkoi tänään..

http://content.audi.fi/vv-auto/audi_kampanja.nsf/html/AlpinePro

Sain tuosta vihiä jo etukäteen, mutta pettymytshän tuo vähän on! Jotenkin BMW:n automaatti/XDrive kamppis tuntuu paljon houkuttelevammalta...  ;)
A4 2.0TdiQ avant 2018

VAG!

Lainaus käyttäjältä: AP - 11.01.13 - klo:09:56
Sain tuosta vihiä jo etukäteen, mutta pettymytshän tuo vähän on! Jotenkin BMW:n automaatti/XDrive kamppis tuntuu paljon houkuttelevammalta...  ;)

Jos on etsimässä nelikkoautomaattia, niin kyllä Bemulla on nyt selkeä etulyöntiasema. Manuaaleissa tilanne on  vähän toinen, kun Audi suvaitsee myydä manuaalinelikkoja myös vähän edullisemmilla myllyillä ja Sport-varustepaketti tasoittaa tilannetta aika hyvin.

Ostajan markkinat joka tapauksessa nyt nelikkorintamalla.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 11.01.13 - klo:10:13
Jos on etsimässä nelikkoautomaattia, niin kyllä Bemulla on nyt selkeä etulyöntiasema. Manuaaleissa tilanne on  vähän toinen, kun Audi suvaitsee myydä manuaalinelikkoja myös vähän edullisemmilla myllyillä ja Sport-varustepaketti tasoittaa tilannetta aika hyvin.

Ostajan markkinat joka tapauksessa nyt nelikkorintamalla.
Taksikuskin suusta kuultua: "Kun vaan saisi tuon A6 Q:n pienemmälläkin koneella." Tätä olen itsekin ihmetellyt. Ilmeisesti Audi tahtoo tehdä selkeästi erot eri automallien välille.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Quality

Viimeisimmät viestit siirretty alueelle "Käytettyjen autonvaihtopohdiskelua".
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Juu, pitihän sitä käydä kokeilemassa.. Sen kummemmin selittelemäti, Ford Focus ST penkit eivät ole vartaloani varten..

Pitää hyljätä tämä vaihtoehto..

Muuten kyllä varsin kiva auto, vaikka kelin lauhtuminen ja sitä kautta liukkauden runsastuminen teki liikkumisesta hivenen takkuisaa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Skula - 14.01.13 - klo:11:43
Juu, pitihän sitä käydä kokeilemassa.. Sen kummemmin selittelemäti, Ford Focus ST penkit eivät ole vartaloani varten..

Oliko sama ongelma kuin minulla? Hiukan ihmettelin itsekin tuota ergonomiaongelmaa, koska kuitenkin penkit Recaron käsialaa...

Totuuden Torvi

Ford ei ole koskaan ollut mieleeni penkeistä. Viimeisimmät kokemukset uudesta Focuksesta.

RoccoScientist

#9463
Itse tykkäsin noista Focus ST:n penkeistä. Olikin yksi harvoista asioista, mistä oikeasti tykkäsin, mutta kylmätyypit eivät tietenkään kerro kaikkea.

Edit: Laitetaan nyt vielä aiheesta. Eli tässä on tullut mietittyä Sciroccon laittamista kiertoon. Ajatuksena oli, että jokin ei niin pahasti arvoaan tiputtava auto vuodeksi pariksi ja sitten auto vaihtoon. Käytettyjä autoja katsellessa on tullut kuitenkin todettua, että mikään ei oikein kolahda ja ne jotka kolahtavat vähänkään, ovat joko liian kalliita ylläpitää tai sitten liian epäkäytännöllisiä ainoaksi autoksi - usein molempia. Mielessä pyörii tällä hetkellä seuraavanlainen velkataakkabingo:

Halpisvaihtoehtona Hyundai Veloster

+Ihan kivat hyvitystarjoukset Business-malliin
+Rahoituksen alhainen korko ja alhaiset kulut
+Vain n. vuosi lisää velkaisuuteen
+Kolme ovea
+Omaperäinen muotoilu
+Tuning-osia saatavilla
+Ei konsernipeli
-Askel alaspäin Sciroccosta laatuvaikutelman ja varmasti myös ajettavuuden suhteen
-Suunnittelukämmit
-Testien mukaan meluisa
-Ei vakuutusta rahoituksen yhteyteen
-Maahantuojan varustelupolitiikka, jonka mukaan mm. peruutustutkaa ei saa ja 17" vanteita ei voi korvata 18":n vanteilla, vaan ne pitää tilata 17" vanteiden lisäksi
-Parin vuoden ikäisestä autosta saatava hyvityshinta on suuri kysymysmerkki

Keskikallis vaihtoehto Seat Leon FR

+1,8 TSI olisi puhdikas ja riittävän taloudellinen, 1,4 TSI taas taloudellinen ja varmaan riittävän puhdikas
+Laatuvaikutelma ja ajettavuus varmasti totutun hyvällä tasolla
+Neljä ovea ja riittävän tilava takapenkki
+Varustelun saa kohdilleen verrattain kohtuullisella rahasummalla
-Hieman vaisu muotoilu myös FR-mallissa
-Uudessa mallissa saattaa olla lastentauteja
-Isommat moottorit ilmeisesti saapuvat vasta myöhemmin
-Tehottomamman moottorin alkeellisempi takajousitus
-Lisäisi velkaisuuskautta ainakin kahdella vuodella
-Tuning-osia saanee odotella vielä hetken

Kallis vaihtoehto Volvo V40 R-Design

+T3 ja T4 normiajossa sama moottori
+Muotoilu niin sisällä kuin ulkonakin
+Ajettavuus
+Oletettavasti Sciroccoa hiljaisempi
+Neljä ovea ja riittävät tilat takana
+Ei konsernipeli
-Heicon tuning-osat kalliita ja muita ei taida vielä hirveästi olla tarjolla
-Hyvin varusteltuna suolainen hinta tehottomammallakin moottorilla
-Lisäisi velkaisuuskautta kolmella vuodella
-Uudessa mallissa saattaa vielä olla lastentauteja

Mielessä on käynyt myös uusi A-sarjan mersu, mutta se karkaa Volvon hintoihin ja ylikin, jos mieleisiä varusteita alkaa ruksia. Plussana siinä olisi kyllä varmaan kivoimman näköinen näkymä kuskin paikalta. Tällä hetkellä valinta on kuitenkin vahvasti kallistumassa Velosterin puolelle.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

kolli

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 14.01.13 - klo:15:15
Itse tykkäsin noista Focus ST:n penkeistä. Olikin yksi harvoista asioista, mistä oikeasti tykkäsin, mutta kylmätyypit eivät tietenkään kerro kaikkea.

Edit: Laitetaan nyt vielä aiheesta. Eli tässä on tullut mietittyä Sciroccon laittamista kiertoon. Ajatuksena oli, että jokin ei niin pahasti arvoaan tiputtava auto vuodeksi pariksi ja sitten auto vaihtoon. Käytettyjä autoja katsellessa on tullut kuitenkin todettua, että mikään ei oikein kolahda ja ne jotka kolahtavat vähänkään, ovat joko liian kalliita ylläpitää tai sitten liian epäkäytännöllisiä ainoaksi autoksi - usein molempia. Mielessä pyörii tällä hetkellä seuraavanlainen velkataakkabingo:

Halpisvaihtoehtona Hyundai Veloster

+Ihan kivat hyvitystarjoukset Business-malliin
+Rahoituksen alhainen korko ja alhaiset kulut
+Vain n. vuosi lisää velkaisuuteen
+Kolme ovea
+Omaperäinen muotoilu
+Tuning-osia saatavilla
+Ei konsernipeli
-Askel alaspäin Sciroccosta laatuvaikutelman ja varmasti myös ajettavuuden suhteen
-Suunnittelukämmit
-Testien mukaan meluisa
-Ei vakuutusta rahoituksen yhteyteen
-Maahantuojan varustelupolitiikka, jonka mukaan mm. peruutustutkaa ei saa ja 17" vanteita ei voi korvata 18":n vanteilla, vaan ne pitää tilata 17" vanteiden lisäksi
-Parin vuoden ikäisestä autosta saatava hyvityshinta on suuri kysymysmerkki

Keskikallis vaihtoehto Seat Leon FR

+1,8 TSI olisi puhdikas ja riittävän taloudellinen, 1,4 TSI taas taloudellinen ja varmaan riittävän puhdikas
+Laatuvaikutelma ja ajettavuus varmasti totutun hyvällä tasolla
+Neljä ovea ja riittävän tilava takapenkki
+Varustelun saa kohdilleen verrattain kohtuullisella rahasummalla
-Hieman vaisu muotoilu myös FR-mallissa
-Uudessa mallissa saattaa olla lastentauteja
-Isommat moottorit ilmeisesti saapuvat vasta myöhemmin
-Tehottomamman moottorin alkeellisempi takajousitus
-Lisäisi velkaisuuskautta ainakin kahdella vuodella
-Tuning-osia saanee odotella vielä hetken

Kallis vaihtoehto Volvo V40 R-Design

+T3 ja T4 normiajossa sama moottori
+Muotoilu niin sisällä kuin ulkonakin
+Ajettavuus
+Oletettavasti Sciroccoa hiljaisempi
+Neljä ovea ja riittävät tilat takana
+Ei konsernipeli
-Heicon tuning-osat kalliita ja muita ei taida vielä hirveästi olla tarjolla
-Hyvin varusteltuna suolainen hinta tehottomammallakin moottorilla
-Lisäisi velkaisuuskautta kolmella vuodella
-Uudessa mallissa saattaa vielä olla lastentauteja

Mielessä on käynyt myös uusi A-sarjan mersu, mutta se karkaa Volvon hintoihin ja ylikin, jos mieleisiä varusteita alkaa ruksia. Plussana siinä olisi kyllä varmaan kivoimman näköinen näkymä kuskin paikalta. Tällä hetkellä valinta on kuitenkin vahvasti kallistumassa Velosterin puolelle.
Huomenna saadaan velosteri.Kerron pikimmiten ensivaikutelmat, josko olisi apua päätöksen tekemiseen.Edullinenhan toi business malli on.

skriko

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 14.01.13 - klo:15:15


Halpisvaihtoehtona Hyundai Veloster

+Ihan kivat hyvitystarjoukset Business-malliin
+Rahoituksen alhainen korko ja alhaiset kulut
+Vain n. vuosi lisää velkaisuuteen
+Kolme ovea
+Omaperäinen muotoilu
+Tuning-osia saatavilla
+Ei konsernipeli
-Askel alaspäin Sciroccosta laatuvaikutelman ja varmasti myös ajettavuuden suhteen
-Suunnittelukämmit
-Testien mukaan meluisa
-Ei vakuutusta rahoituksen yhteyteen
-Maahantuojan varustelupolitiikka, jonka mukaan mm. peruutustutkaa ei saa ja 17" vanteita ei voi korvata 18":n vanteilla, vaan ne pitää tilata 17" vanteiden lisäksi
-Parin vuoden ikäisestä autosta saatava hyvityshinta on suuri kysymysmerkki

Jos sinua ei yhtään kiinnosta tuo jälleenmyyntiarvo niin osta Huyndai.
Jos kiinnostaa niin nyt saa jo uutta ajamatonta rekisteröimätönta lasikatolla ja metallivärillä 23 900. Parin vuoden päästä nykyinen autosi on kalliimpi kuin tuo. Kaikki väliraha ja lisääntynyt velkataakka on ainoastaan palkkio siitä, että saat ajella huolettomia kilometrejä kun on 5 v. takuu. Laskun niistä maksat sitten vielä kun vaihdat seuraavan kerran.
Jos uutta Sciroccoa saisi 23 900 met. värillä ja panoramakatolla niin ne olisi jo myyty.

kolli



Edit: Laitetaan nyt vielä aiheesta. Eli tässä on tullut mietittyä Sciroccon laittamista kiertoon. Ajatuksena oli, että jokin ei niin pahasti arvoaan tiputtava auto vuodeksi pariksi ja sitten auto vaihtoon. Käytettyjä autoja katsellessa on tullut kuitenkin todettua, että mikään ei oikein kolahda ja ne jotka kolahtavat vähänkään, ovat joko liian kalliita ylläpitää tai sitten liian epäkäytännöllisiä ainoaksi autoksi - usein molempia.
Jos erikoista autoa haet niin mun genesis coupe tulee tulee kohta vaihtoon.Takuuta jää vielä 3 vuotta jäljellä.
Tosin se ei ole halpa pitää eikä kauhean käytännöllinen, mutta eipä tule samanlaista heti vastaan :D

skriko

#9467
Lainaus käyttäjältä: kolli - 14.01.13 - klo:19:36

Edit: Laitetaan nyt vielä aiheesta. Eli tässä on tullut mietittyä Sciroccon laittamista kiertoon. Ajatuksena oli, että jokin ei niin pahasti arvoaan tiputtava auto vuodeksi pariksi ja sitten auto vaihtoon. Käytettyjä autoja katsellessa on tullut kuitenkin todettua, että mikään ei oikein kolahda ja ne jotka kolahtavat vähänkään, ovat joko liian kalliita ylläpitää tai sitten liian epäkäytännöllisiä ainoaksi autoksi - usein molempia.
Jos erikoista autoa haet niin mun genesis coupe tulee tulee kohta vaihtoon.Takuuta jää vielä 3 vuotta jäljellä.
Tosin se ei ole halpa pitää eikä kauhean käytännöllinen, mutta eipä tule samanlaista heti vastaan :D

Kolli, mikä Scirocco sulla on?? Sorry, ei tietenkään mitään vaan viittasit Roccon kirjoitukseen.

RoccoScientist

Skriko, kyllä tuo varmasti arvoaan pudottaa, mutta euromääräinen pudotus on tod. näk. pienempi kuin noissa kahdessa muussa vaihtoehdossa. Prosentuaalinen pudotus on sitten varmaan asia erikseen.  Tilanne Velosterin suhteen on siinä mielessä mielenkiintoinen, että uusi business malli tulee halvemmaksi kuin vähän käytetty.

Kolli, Genesis Coupé on kyllä houkuttanut, mutta ylläpitokulut ja takapenkkien satunnainen tarve karsivat tuon omilta listoilta. Ehkä vielä joskus... Jos vaikka silloin saisi fl-mallia uudistetulla kuutoskoneella.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Cyclic Stig

Mihin sun listalta on Rellu hävinnyt? Sitähän sä oot aika ajoin haaveillut..? Eikö niitä maahantuojan varastoautoja kannattais kysyä? Okei onhan ne pre-facelift ja 2011 (?) tehtyjä mutta eipä Suomessa ole uudempia ja kuka takaa, että tuleekaan? Sopivalla alennuksella voisit saada talliisi kunnon kulkupelin.... :P
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

skriko

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 14.01.13 - klo:23:21
Skriko, kyllä tuo varmasti arvoaan pudottaa, mutta euromääräinen pudotus on tod. näk. pienempi kuin noissa kahdessa muussa vaihtoehdossa. Prosentuaalinen pudotus on sitten varmaan asia erikseen.  Tilanne Velosterin suhteen on siinä mielessä mielenkiintoinen, että uusi business malli tulee halvemmaksi kuin vähän käytetty.

Kolli, Genesis Coupé on kyllä houkuttanut, mutta ylläpitokulut ja takapenkkien satunnainen tarve karsivat tuon omilta listoilta. Ehkä vielä joskus... Jos vaikka silloin saisi fl-mallia uudistetulla kuutoskoneella.

Mielipidettähän ei ikinä pitäisi sanoa jos ei kysytä, mutta sanon kuitenkin. Jos Rocco haluat välttämättä ostaa uuden auton ja Scirocco ei sinua enää niin innosta ja kuten rivien välistä olen tulkinnut, olet hermostunut vikoihin ja varmasti pelkäät jatkossa ehkä tulevia ongelmia. Näistä sinun vaihtoehdoistasi tuo Hyundai on sikäli järkevin, että sitä saa nyt todella edullisesti, syynhän varmaan tiedät. Sinun kannattaisi tehdä sellainen kauppa, että tinkisit hinnan todella halvaksi. Uskon että voit saada jopa 30% alennuksen verottomasta hinnasta laskien mukaan 199 talvipaketin. Rahoitushan tuohon on 1,99 korolla. Sitten selvität oman autosi nettohinnan ja yrität myydä sitä itse. Liike varmasti sopii kanssasi hyvän myyntiajan.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 14.01.13 - klo:23:34
Mihin sun listalta on Rellu hävinnyt? Sitähän sä oot aika ajoin haaveillut..? Eikö niitä maahantuojan varastoautoja kannattais kysyä? Okei onhan ne pre-facelift ja 2011 (?) tehtyjä mutta eipä Suomessa ole uudempia ja kuka takaa, että tuleekaan? Sopivalla alennuksella voisit saada talliisi kunnon kulkupelin.... :P

Ei ole häävi valikoima näissä maasta löytyvissä, hinnat ovat kovat ja tarjoukset kuulemma huonot. Voisihan sitä tietty vielä itse kysäistä tarjousta, niin saisi varmuuden. Cup alustaa ja Recaroita jäisin kyllä joka tapauksessa kaipaamaan. Tuli takatilatkin pari viikkoa sitten kokeiltua uudemman kerran ja ne jäivät vähän arveluttamaan, mutta käyttökuluja ja hintalappua pelkäävä mieli se varmaan vain etsii nipotettavaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skriko

Aika naurettava tuo Huyndani 5. vuoden takuu. Takuu ei koske alustan osien normaalista kulumisesta johtuvia asioita kun autolla on ajettu 150 000 tai auto on yli 2 vuotta vanha. Lueteltu vaikka kuinka paljon vikoja joita takuu ei korvaa. Tässäkin tapauksessa esim. 10 000 vuodessa ajava joutuu ottamaan yhteyttä kuluttajasuojalautakuntaan jos 20 000 on noiden osien kestoikä. Voi voi.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.13 - klo:00:04
Aika naurettava tuo Huyndani 5. vuoden takuu. Takuu ei koske alustan osien normaalista kulumisesta johtuvia asioita kun autolla on ajettu 150 000 tai auto on yli 2 vuotta vanha. Lueteltu vaikka kuinka paljon vikoja joita takuu ei korvaa. Tässäkin tapauksessa esim. 10 000 vuodessa ajava joutuu ottamaan yhteyttä kuluttajasuojalautakuntaan jos 20 000 on noiden osien kestoikä. Voi voi.

On se silti parempi kuin esim. VAG-autojen takuu, jos ajat vähemmän kuin 75tkm/vuosi.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 14.01.13 - klo:23:50
Ei ole häävi valikoima näissä maasta löytyvissä, hinnat ovat kovat ja tarjoukset kuulemma huonot. Voisihan sitä tietty vielä itse kysäistä tarjousta, niin saisi varmuuden. Cup alustaa ja Recaroita jäisin kyllä joka tapauksessa kaipaamaan. Tuli takatilatkin pari viikkoa sitten kokeiltua uudemman kerran ja ne jäivät vähän arveluttamaan, mutta käyttökuluja ja hintalappua pelkäävä mieli se varmaan vain etsii nipotettavaa.
Mitens se vanha sanonta meni... Kysyvä ei tieltä eksy, tai jotain sellaista :D. Jos et kysy, et voi tietää. Voihan siellä olla vaikka Cup-alustaisiakin varastossa innokasta ja hyvän päälle ymmärtävää kuskia odottamassa.

Bensaahan tuo tietysti syö varmaan tuplaten Hyundaihin mutta se on, kilsoista riippuen toki, pieni hinta siitä, että hymyilyttää aina kun rattiin hyppää.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

skriko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 15.01.13 - klo:00:10
On se silti parempi kuin esim. VAG-autojen takuu, jos ajat vähemmän kuin 75tkm/vuosi.

Niin kyllä on parempi mutta ei vastaa kuluttajan odotusta mainostetusta viiden vuoden takuusta kun määrätyt asiat rajataan kahteen vuoteen.
Tässä tapauksessa peugeotin takuu on parempi.

tuRboman

"All 4 The Driver"

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 14.01.13 - klo:23:34
Mihin sun listalta on Rellu hävinnyt? Sitähän sä oot aika ajoin haaveillut..? Eikö niitä maahantuojan varastoautoja kannattais kysyä? Okei onhan ne pre-facelift ja 2011 (?) tehtyjä mutta eipä Suomessa ole uudempia ja kuka takaa, että tuleekaan? Sopivalla alennuksella voisit saada talliisi kunnon kulkupelin.... :P

Suomessa myynnissä olevat RS Rellut on todella ylihintaisia, vaikka ovatkin jo vanhoja, mutta ajamattomia. Lisäksi kahta ko. autoa tutkittuani, huomasin toisessa vanteen olevan ajettu pahasti kanttariin tms. Jos siihen hintaan saavat kaikki myytyä, on suoranainen ihme käsillä.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.01.13 - klo:23:38
Sinun kannattaisi tehdä sellainen kauppa, että tinkisit hinnan todella halvaksi. Uskon että voit saada jopa 30% alennuksen verottomasta hinnasta laskien mukaan 199 talvipaketin. Rahoitushan tuohon on 1,99 korolla. Sitten selvität oman autosi nettohinnan ja yrität myydä sitä itse. Liike varmasti sopii kanssasi hyvän myyntiajan.

Noinhan ne taloudelliset tappiot saisi tosiaan minimoitua. Voipi kyllä olla, että tulee valittua helpompi tie ja annettua auto vain vaihdossa, jos vaihtoajatukset realisoituvat. Takkiinhan uuden auton kanssa tulee joka tapauksessa. Arvonalennus omilla ajoilla olisi parissa vuodessa varmaan seitsemän tai kahdeksan tonnin luokkaa, näin karkeasti arvioiden. Leonin tapauksessa puhuttaisiin todennäköisesti noin kymppitonnista, Volvo taas saattaisi tiputtaa arvoaan vähän enemmän. Leonin ja Volvon tapauksessa arvonalennusta lisäisi tosin se, että lisävarusteista saa huonosti pennosensa takaisin, kun taas Velosterin voisi melkein ottaa sellaisenaan, kun lisävarusteita ei ihan hirveästi edes voi ruksia.

Hyundain viiden vuoden takuu on tosiaan kärjistetysti puhdasta kusetusta. Käytännössä se on kaksi vuotta ja sen jälkeen kaikesta joutuu tappelemaan. Veljeni ajeli useamman vuoden Hyundai Getzillä ja kahden vuoden jälkeen lähtökohta oli se, että asiakas maksaa, oli kyse rikkinäisestä vilkkuviiksestä tai jostain muusta. Onneksi niitä vikoja ei nyt kuitenkaan kaiketi ihan hirveästi ollut.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skriko

Kumman ottaisit ennen.

Peugeot RCZ helmiäisvalkoinen 19 tuuman renkailla ja mustilla vanteilla ja 4 500â,¬ rahaa vai
Peugeot RCZ tavallinen valkoinen 18 renkailla ja kiiltävillä vanteilla Facelift-malli.
Kumpikin uusi ajamaton, 2013 kilpiin, 3 vuoden takuulla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy