Dacia

Aloittaja makkis, 29.12.09 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.12.10 - klo:18:57
Dacia on melkoisessa nosteessa Euroopan automarkkinoilla.

Vaggine palstalla voinee verrata VAG-tuotteisiin. Dacia myydään jo nyt yhtä paljon kuin Seattia, eikä Skodakaan kaukana ole. Dusterin myynti kun saadaan täyteen vauhtiin, voi olla Skodan kanssa tasoissa.

Euroopan automyynti 11/2010:

1.VW 117.557
2.Renault 90.840
.
.

Lievää offtopikkia, mutta ihmettelen suuresti Renaultin surkeita myyntilukuja Suomessa. Näyttäisi olevan Euroopassa toiseksi eniten myyty merkki. Ruotsissakin sekä Megane että Clio mahtuvat rekisteröinneissä top 10:een.. Olisiko maahantuoja/myyntiorganisaatiossa parantamisen varaa  ::)  
btw, sama jengi hoitelee Dacian tuontia ja myyntiä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

JTjones

Lainaaihmettelen suuresti Renaultin surkeita myyntilukuja Suomessa. Näyttäisi olevan Euroopassa toiseksi eniten myyty merkki

Ongelma Rellulla ja muilla ranskalaisilla on se, että maine on tuhottu surkealla laadulla männävuosina. Se taas heijastuu haluttavuuteen ja sitämyöten käytettyjen hintoihin. Kuka omalla rahalla autonsa ostava viitsii sijoittaa fransmanniin ja ottaa siinä takkiin niin shattanasti autoa aikanaan pois myydessä. En minä ainakaan.

Mitä tulee myyntiorganisaatioon, niin täytyy muistaa, että Rellua myytiin Bilian palatseissa monta vuotta, eikä sen haluttavuus siitä juuri kohonnut.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 19.12.10 - klo:19:43
Mitä tulee myyntiorganisaatioon, niin täytyy muistaa, että Rellua myytiin Bilian palatseissa monta vuotta, eikä sen haluttavuus siitä juuri kohonnut.

Bilia on yksi syyllisistä. Kyllä niitä Relluja Volvoliikkeissä oli, mutta eivät osanneet myydä niitä.

Ranskalaisten huono jälleenmyyntiarvo on tosiasia. Mutta myydäänhän Pösöä ja Cittariakin suht hyvin..

Mä lopetan aiheen vierestä kirjoittamisen tähän  :-X
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Marko

Joo,eipä järin hyviä fiiliksiä tuosta Autosalvan toiminnasta jäänyt >:(

Kysyin esim. myyjältä silloin kun autoa tilasin,että onko siinä hiukkasloukkua,ei kuulemma ollut.
No onhan se siellä,eikä tarvinnut kuin vähän esitettä lukea.
Liikkumisturvaakaan autossa ei ole myyjän mukaan.
Tosiasiassa 3 vuoden turva.
Vetokoukkua eivät saaneet kiinni,koska niitä ei ole vielä edes Suomessa.
Aikaa olisi kyllä tilata.
Noudettaessa ei niin minkään sortin opastusta autoon.
Vaikeaahan se tietysti mitään on kertoa,kun ei mistään tiedä mitään ;D
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Skula

Duster koeajettu, 1,6 16V 4x4.

Siis n.21ke varusteineen oli tolla hintaa.

Jos riittää että autossa on sopivasti (muistaakseni 210mm)maavaraa ja auttava neliveto. Tässä on autonne!

Kelit osu kohdilleen, lunta joka paikassa, ja kunnon tuisku päällänsä. Tämä kottero oli kuin kotonaan tuolla Kehä III:lla ja sivuteillä.. Moottoritiellä pientä hakemista tuulen kanssa.. Yllättävän hiljainen auto, sanoisin, siis jos katsoo hintaa ja miettii mitä muuta sillä rahalla saa.. Ööööö. Ei mitään tämmöistä!!!!!!!!!! Kaikki toimi ja popit soi! Ei paukkunut eikä kolissut.. Vähän suhisi, mutta niin on hinnastakin suhissut ylimääräiset pois!

Sanonpa senkin että mitä vastaava X3 tai Q5 maksaa.. No en sano koska näitä ei saa verrata keskenään. Toiset maksaa ja toiset EI..

Duster, nimensä mukaisesti pyyhkii paskat pois quattrojen, 4motioneiden, xdrivejen ja muiden nelikkojen hinnoista!

Suosittelen tutustumaan jos häränper*** ulkonäkö ei haittaa! (oikeesti aika symppis!)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tn62634

Duster on noista Dacian malleista ainoa siedettävä. Muut ovat sitten mitä ovat.

jf

Lainaus käyttäjältä: Marko - 19.12.10 - klo:20:40
Vetokoukkua eivät saaneet kiinni,koska niitä ei ole vielä edes Suomessa.
Kysy www.koukkupaja.fi saatko heiltä koukun. Näytti ainakin olevan heidän toimittajillaan Dusteriin koukkuja tarjolla. Tuntuu olevan tarjontaa ja palvelua merkkiliikkeitä enemmän...  ;)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Marko

Lupasivat koukun siihen kyllä laittaa jossain vaiheessa,kun tuli jo maksettuakin >:(

Ei niin hirveää tarvetta talviaikana tuolle koukulle 8)
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Marko - 22.12.10 - klo:20:33
Lupasivat koukun siihen kyllä laittaa jossain vaiheessa,kun tuli jo maksettuakin >:(

Ei niin hirveää tarvetta talviaikana tuolle koukulle 8)

Oletpa höveli mies. Minä en maksaisi, ennen kuin koukko on asennettu.

Marko

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 23.12.10 - klo:22:27
Oletpa höveli mies. Minä en maksaisi, ennen kuin koukko on asennettu.

No maksettava se on joka tapauksessa.
Samassa laskussa kaikki,niin ei tarvi sitte enää erikseen.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Marko - 24.12.10 - klo:22:30
No maksettava se on joka tapauksessa.
Samassa laskussa kaikki,niin ei tarvi sitte enää erikseen.
Myöhästymisestä on tapana vaatia alennusta(hyvitystä) vaikka huollon hinnassa.Itse en maksaisi täyttä hintaa varusteesta jota ei ole olemassa ;)

Arcca

Minä ainakin ymmärrän Markoa tässä asiassa. Lasku on luultavasti kirjoitettu tilaussopimuksen mukaisesti könttänä kaikille varusteille ja autolle.
Autoa noudettaessa olisi siis joutunut alkaa urputtamaan ja pilaamaan ilmapiiriä ettei maksa koko laskua kun vetokoukku puuttuu. Lasku olisi jouduttu kirjoittamaan uudelleen, ja sitten taas maksamaan uusi lasku koukun saavuttua. Kuitenkin kyseessä on käsittääkseni luotettava firma niin on aika luontevaa on maksaa kaikki kerralla. Voihan olla, että Marko maksoi laskun ennen autokauppaan menoa ja ei tiennyt ettei koukkua ole vielä.
Oli miten oli, ainahan siinä pieni vaara on että liike menettää mielenkiintoa kun rahat jo on, mutta toki Marko koukkunsa saa ennemmin tai myöhemmin. Jonkun häkkiliikkeen kanssa voi tulla ongelmia mutta tuskin Autosalvan.

Jouduin itseasiassa Laakkosen kanssa vastaavaan tilanteeseen, koska talvipyöriä ei ollutkaan heillä antaa heti luovutuksen yhteydessä. Maksoin kuitenkin koko laskun, ja Laakkonen hoiti mallikkaasti asap ne talvipyörät, ja myyjä antoi sijaisauton ilmaiseksi bensoineen käyttöön talvipyörien allelaiton ajaksi. Jäi ihan hyvä maku. Toivottavasti Markollekin käy niin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Marko

Joo näinhän se suurinpiirtein meni.En näe tuossa mitään suurempaa ongelmaa,varsinkaan kun nyt ei koukkua välttämättä tarvita.
Alunperin oli kyllä tarkoitus itse laittaa koukku tohon,mutta ei siinä varmaan hirveitä säästöjä olisi syntynyt.
Dusterissa on Can väylä,niin olis varmaan aiheuttanut jotain ongelmaa tee se itse miehelle 8)
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Ton-1

Launatain Startissa oli Dusterin koeajo, mielestäni kärry on ainakin ulkoisesti ihan ok, on varmaan kokonaisuudessaankin
parempi budget-citymaasturi kuin joskus oli Lada Niva . ;D Pelissä oli Rellun 1.6 16 v 110 hv kone, voipi olla että tuossa hieman alimittainen mutta kone sinänsä on kyllä varsin puhdikas, näin se ainakin tuntui Meganessa olevan (v.2001 koeajelin moista 2-d coupea ..... kone oli kyllä siihen koppan helkatin hyvä !).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 14.02.11 - klo:15:20
Pelissä oli Rellun 1.6 16 v 110 hv kone, voipi olla että tuossa hieman alimittainen mutta kone sinänsä on kyllä varsin puhdikas, näin se ainakin tuntui Meganessa olevan (v.2001 koeajelin moista 2-d coupea ..... kone oli kyllä siihen koppan helkatin hyvä !).

Tuo 110hv 1.6 on ymmärtääkseni Megane II FL-sukupolvea, sillä ennen FL tuo oli vain 100hv versiona. Eli ei se nyt niin kovin wanhaa vuosikertaa kuitenkaan ole, mutta toki juuri tässä viime vuosina kehitys on ollut huimaa => tuo(kin) pata tuntuu suorastaan museo-moottorilta ::)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Reneto

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 14.02.11 - klo:18:32
Tuo 110hv 1.6 on ymmärtääkseni Megane II FL-sukupolvea, sillä ennen FL tuo oli vain 100hv versiona.

I-korin FL:ssä 79kW/107hv ja II-koppaisessa on 83kW/113hv.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Kapa

Niva ei ole koskaan ollut mikään city-maasturi, vaan kunnon työkone.

jaris

Lainaus käyttäjältä: Marko - 17.12.10 - klo:20:57
Oikein kivalta tuntuu nyt ainaskin vielä ;D
Ohjaus ei varmaankaan ihan vagginetten tasolle yllä,mutta eiköhän tohonkin totu.
Työn laatu yllättävän hyvälaatuista,ei oikein mitään virheitä löytyny ::)
Kone ei kakistele,vaikka olis vähän pienemmätkin kierrokset.
Ykkönen tosi lyhyt,erittäin helppo liikkeellelähtö,voi lähteä vaikka kakkosella 8)
Pikkasen viimasuojan tuohon väsäsin,jos vähän paremmin pitäis lämpöjä :)

No olisko Marko mitään uutta , olis kiva tietää lisää kokemuksia...ihan uteliaisuudesta ::)
CX-5 awd

Kapa

Marko varmaan hoitaa koukkuprobleemat ja muutkin ongelmat asiallisesti keskustellen ja homma hoituu puolin ja toisin joustaen. Mitä sitten voitetaan vastaamalla ongelmaan v..tuilemalla? On varmaan asiakassuhde mallillaan!

Marko

Joo,koukku on paikallaan ja huomenna päästään sitä myös testaamaan :D

Reilu 3 tuhatta vasta tullut ajettua tuolla vehkeellä,koska yleensä tulee nuo työajot ajettua golffilla.
Dusterilla lähdetään sitten,kun on oikein extreme kelit ;D

Ihan hyvin riittää ainaskin minulle tuo dieselikoneen suorituskyky,vaikka jotkut sitä ovat moittineet.

Kulutus oli tänään siinä 6,5 luokkaa,kun heitin vähän pitemmän maantielenkin,pakkasta oli n.20 astetta.

Kyllä mun mielestä on huonommankin hinta/laatusuhteen omaavia autoja ::)
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Raimo Miettinen jr.

Dusterille kolme tähteä EURONCAP:ssa. Syynä halppaan hintaan?

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 04.03.11 - klo:11:13
Dusterille kolme tähteä EURONCAP:ssa. Syynä halppaan hintaan?

3 tähteä riittää ihan hyvin, on paljon enemmän kuin suurimmalla osalla tämän maan ajettavista rupposista, joilla on ikää jo 15-20 vuotta.... :)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 04.03.11 - klo:11:38
3 tähteä riittää ihan hyvin, on paljon enemmän kuin suurimmalla osalla tämän maan ajettavista rupposista, joilla on ikää jo 15-20 vuotta.... :)

Aivan, kaiken lisäksi euroNCAP:n pisteytystä muutettiin pari vuotta siten, että arvosanat putosivat yhden tähden, koska 5 tähden autoja alkoi tulemaan liikaa. Niinpä jokin 5-10 vuoden ikäinen silloinen 4-tähden auto on samalla tasolla Dusterin kanssa.

Ei Dusterin tulos toki mikään kunniamaininta ole, mutta keskimääräiseen suomalaiskiesiin verrattuna aivan kohtuullisen hyvä tulos. Varsinkin kun muistetaan, että ainoa testattu kiinalainen ei saanut yhtään tähteä.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 04.03.11 - klo:11:48


Ei Dusterin tulos toki mikään kunniamaininta ole, mutta keskimääräiseen suomalaiskiesiin verrattuna aivan kohtuullisen hyvä tulos. Varsinkin kun muistetaan, että ainoa testattu kiinalainen ei saanut yhtään tähteä.

Niin mikä kiinalainen ? Ainoa mitä löysin sieltä sai 2 tähteä.....

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 04.03.11 - klo:15:51
Niin mikä kiinalainen ? Ainoa mitä löysin sieltä sai 2 tähteä.....

Aivan, se nollan tähden tulos syntyi kun joku autolehti teetätti jollekin Kiinan ihmeelle testin. Kyse ei ollut virallisesta testistä, joten tulokset julkaistiin vain ne maksaneessa lehdessä.

Dusteriin palatakseni, 3 tähteä johtuu näemmä vain ESP:n puuttumisesta, joka pudottaa "safety assist" -luokan pisteet 37 %:iin. http://www.euroncap.com/latest.aspx

ESP:llä varustettuna Duster on vahvaa 4 tähden luokkaa, kuten valtaosa muistakin autoista. EuroNCAP testaa aina vähiten varustellun mallin, joten ESP:n ollessa lisävaruste ei sitä huomioida.

LS

Matkustajien kannalta Duster sai suunnilleen samat pisteet (74% aikuinen / 78% lapsi) kuin Mazda CX7 (76% / 79%).


JoJio

Tuli tossa eilen luettua uusin autopiltti. Ja siinä oli Dacian mainos. Rupesin miettimään, että jos sen hinta on uutena n.10te. ja sitä pitäs 3vuotta, niin siitä sais vaihossa sen 4te? No mikä on sitten hinnan tiputus 3vuoden aikana. Se 6te. Monenko uuden auton saa 3vuoden päästä 6te välirahalla? Mutta se laatu/ulkonäkö ja yms.. Mut loppujen lopuks aika järkevä sijotus periaatteessa, jos ei tarvitse kun kulku neuvon..

Marko

Eipä ole ulkonäöstä moitteita tullut niiltä,jotka tuon luonnossa ovat nähneet,päinvastoin :D
Taitaa tuon laadun kanssa olla ongelmia nykypäivänä merkillä kuin merkillä ::)
Tyytyväinen olen ainakin itse tuohon ollut,kun ottaa huomioon millaset ominaisuudet tuolla rahalla on saanut 8)

Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

JoJio

Mites Markon dusteri on pelannu? itellä heräs mielenkiinto, et 25te. Ja diiseli neliveto ja nahkasisusta yms. kaikki tohon hintaan. Meneekö tuo miten normiajoissa? Vai onko noista vain kakkosautoksi?  ??? ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy