"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

SNG

Rageajan saa karistettua kannoilta vain ovelilla peliliikkeillä, eli hämäämällä.

Kerran yksi ajoi ojaan kun yritti liian myöhään kääntyä perään ;D

PS. No tuo viimeinen oli tietenkin vitsi  ;)

erttuli

On se kumma kun pitää mennä 80 alueella ohi, vaikka itse ajoin 88 todellista kun aina noita hemmetin perseessäroikkujia riittää, ihan sama millä nopeudella ajat. 206 Pösökuskilla oli kova kiire illalla 19:00 aikoihin Hanko-Mäntsälä tiellä. Toinen takavalokin pimeenä, kun ei ole kiireiltään ehtinyt korjaamaan. Pidemmälle päästyään ohituksen jälkeen tuli muutamia vastaantulijoita niin näiden kohdalla jarruvalot vilkkui, jeesus mikä juntti taas.. kyllä se 100km/h tossa pidemmällä suoralla painoi menemään, tommosella kotterolla pelottais ajaa noin kovaa  :) renkaatkin varmaan huippu laatua!

BobSmith

Kevättä rinnassa? Hormonit hyrrää?

Nyt, kun on tullut kauniit ilmat ja tiet ovat kuivuneet, niin yhtäkkiä jengi on villiintynyt, (niinkuin lehmät keväällä kun ne lasketaan laitumelle) ja liikenteestä on tullut jäsentymätöntä koheltamista. Motarilla saa pitää varansa, kun autoja suhahtelee ohi sieltä ja täältä.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 05.03.17 - klo:14:38

Nyt, kun on tullut kauniit ilmat ja tiet ovat kuivuneet, niin yhtäkkiä jengi on villiintynyt, (niinkuin lehmät keväällä kun ne lasketaan laitumelle) ja liikenteestä on tullut jäsentymätöntä koheltamista. Motarilla saa pitää varansa, kun autoja suhahtelee ohi sieltä ja täältä.

Jos et ajaisi alinopeutta niin eivät suhahtelisi ohi?  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

massimo

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 05.03.17 - klo:14:58

Ajelin eilen illalla ykköstietä turkuun päin ja aivan jämptiä satasta ( siis navigaattorin näyttämää nopeutta), niin kyllä sieltä vaan suhahteli autoja aikalailla ohi. Miks sitä pitää paahtaa nappi laudassa muutaman minuutin ajansäästön takia   >:(
VW Tiguan l l 4motion
VW GOLF MK 7
Audi A3

jarmaho

Lainaus käyttäjältä: massimo - 05.03.17 - klo:16:36
Ajelin eilen illalla ykköstietä turkuun päin ja aivan jämptiä satasta ( siis navigaattorin näyttämää nopeutta), niin kyllä sieltä vaan suhahteli autoja aikalailla ohi. Miks sitä pitää paahtaa nappi laudassa muutaman minuutin ajansäästön takia   >:(
Muutamassa minuutissa ehtii laittaa mukulankin alulle.  ::)
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä: ID.4, Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

BobSmith

Joo, tiesin tuollaisen repliikin tulevan, jätän sen omaan arvoonsa enkä provosoidu. Röh röh.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 05.03.17 - klo:17:11
Meillä huonon itsetunnon omaavissa pienimunasten piireissä toi muutama minuutti ei riitä alkuunkaan... Mulle kelpaa mikä tahansa pikkukottero ja sängyssä kestää silti lähes tunnin, että olisi edes toiveita jälkikasvusta... Tytöt toki tykkää, mutta...

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 05.03.17 - klo:14:38

Ite oon kyllä näin pienimunasena mopoautokuskina jo tottunu moiseen. Vastahan se preemiumautossa itsetunto kasvais samaan tasoon ku nyt vallitsevilla munanjatkeilla ajelevilla :P
Harmi vaan, ku ne ottaa välillä henkilökohtasesti, jos tommonen hernekkeittopurkki lävähtää yllättäen ohi ;P

Oon toki ajellu jos jonninsortin paskalla, mutta tykkään noista pikkuautoista, kun ei oo tarvetta esitellä egoa sen suuremmin. Paremmin tolla mopoautolla tuntuu ohitukset hoituvan, ku mitä uusimmilla quattro nelkuilla, pasuunoilla tahi anjoviksilla. Eeeeeeeee mersuista puhumattakaan xD

PenaPuistoK

Ja mielestäsi alinopeutta on 81km/h @ 80km/h????? ;) ;) ;) ;) ;) ;)

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 05.03.17 - klo:17:11
Se vielä unohtu, että kaluston omaava ei pysty tohon kyllä unissaankaan. Kyllä siihen se puolituntia menee ihanneolosuhteissa. Siihen sitte lämmittelyt päälle, ni mukulan saa alulle ehkä jollain 2,5h:n toiminnalla :o

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: SNG - 02.03.17 - klo:20:08
Rageajan saa karistettua kannoilta vain ovelilla peliliikkeillä, eli hämäämällä.

Kerran yksi ajoi ojaan kun yritti liian myöhään kääntyä perään ;D

PS. No tuo viimeinen oli tietenkin vitsi  ;)
Itellä on ollu viimisen kymmenen vuoden aikana jos ja jonkunnäköstä munanjatketta hakemassa verta nenästään :P Pojat vaan ei oo hiffannu, että liian kauaa ei kannata seurata, ku äkkiä vaikeuttaa kotiapääsyä :D Plus, että bensabemarilla/mersulla ei kannata lähtee diiselivolkkarin perään ;)

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 05.03.17 - klo:20:28
Ite oon kyllä näin pienimunasena mopoautokuskina jo tottunu moiseen. Vastahan se preemiumautossa itsetunto kasvais samaan tasoon ku nyt vallitsevilla munanjatkeilla ajelevilla :P
Harmi vaan, ku ne ottaa välillä henkilökohtasesti, jos tommonen hernekkeittopurkki lävähtää yllättäen ohi ;P

Oon toki ajellu jos jonninsortin paskalla, mutta tykkään noista pikkuautoista, kun ei oo tarvetta esitellä egoa sen suuremmin. Paremmin tolla mopoautolla tuntuu ohitukset hoituvan, ku mitä uusimmilla quattro nelkuilla, pasuunoilla tahi anjoviksilla. Eeeeeeeee mersuista puhumattakaan xD

Millä perusteella ohitukset hoituvat paremmin mopoautolla, kun tehokkaimmilla ja isommilla autoilla? Luulet siis, että ihmiset ajavat isommalla ns.premium autolla pelkästään egon takia. Pikkukotterot ovat ihan käteviä kaupunkiajossa, mutta pidemmälle matkalle niistä ei paljoa ajonautintoa irtoa.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 05.03.17 - klo:21:18
Millä perusteella ohitukset hoituvat paremmin mopoautolla, kun tehokkaimmilla ja isommilla autoilla? Luulet siis, että ihmiset ajavat isommalla ns.premium autolla pelkästään egon takia. Pikkukotterot ovat ihan käteviä kaupunkiajossa, mutta pidemmälle matkalle niistä ei paljoa ajonautintoa irtoa.

Kyllä mä sanon taas tämän päivän hiihtolomaliikenteen perseilyn jälkeen, että seuraavassa autossa on vähintään 250 heppaa ja 600nm vääntöä  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

erttuli

Ei kyllä muhun pure noi provo? ohitukset, enemmän ärsyttää jos roikkuu perseessä autonmitan päässä. Ajan vakkari päällä 88 todellista 80 alueella, menkööt ohi jos on niin kiire eikä ego kestä ajaa perässä. Lähinnä vaan ihmetytti tossa(kin) ohitustapauksessa miksi on pakko mennä ohi, vaikka ois kortin lähtö lähellä jos sattuu olemaan puskassa tutka-auto jemmassa, toki ei se minun ongelma ole eikä kiinnosta jos Seppo menettää korttinsa. Suomalaisilla on suuria ongelmia (pään sisällä?) jos jonkun perässä ajaminen on mahdoton ajatus, vaikka mentäisi lähes sakkonopeuksilla. Minä ensin jne. vaikka kortti lähtisi tai auto lähtisi lapasesta huonolla kelillä.. ojasta on sitten hyvä miettiä oliko kiire vai ei. Itse monesti kotimatka reitillä tulee ajettua autojen perässä jotka köröttelee 70-80km/h enkä niistä jaksa ohi painella vaikka alla onkin 250hv nelivedolla  :o Joillekkin se on vain liikaa jos edessä on BMW nopeudesta riippumatta.

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Late

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 06.03.17 - klo:10:56
Ei kyllä muhun pure noi provo? ohitukset, enemmän ärsyttää jos roikkuu perseessä autonmitan päässä. Ajan vakkari päällä 88 todellista 80 alueella, menkööt ohi jos on niin kiire eikä ego kestä ajaa perässä. Lähinnä vaan ihmetytti tossa(kin) ohitustapauksessa miksi on pakko mennä ohi, vaikka ois kortin lähtö lähellä jos sattuu olemaan puskassa tutka-auto jemmassa, toki ei se minun ongelma ole eikä kiinnosta jos Seppo menettää korttinsa. Suomalaisilla on suuria ongelmia (pään sisällä?) jos jonkun perässä ajaminen on mahdoton ajatus, vaikka mentäisi lähes sakkonopeuksilla. Minä ensin jne. vaikka kortti lähtisi tai auto lähtisi lapasesta huonolla kelillä.. ojasta on sitten hyvä miettiä oliko kiire vai ei. Itse monesti kotimatka reitillä tulee ajettua autojen perässä jotka köröttelee 70-80km/h enkä niistä jaksa ohi painella vaikka alla onkin 250hv nelivedolla  :o Joillekkin se on vain liikaa jos edessä on BMW nopeudesta riippumatta.

Itse huomasin kun otti takaa 3.2 tekstin pois niin enää roikuta takana niinkään paljoa.. :)  Mutta tietenkin ärsyttävää kun roikutaan tosi lähellä perässä..   

-karppa-

En roiku perässä ja ajan 90% ajosta vakkari päällä (Eilen 85-86km/h 80km/h rajoituksella ja 105-106km/h 100km/h rajoituksella). En viihdy kovin pitkään possujunissa, koska ajan pitkää siivua ja noissa ajaminen on raivostuttavaa pumppaamisen takia. En siis ohita jotakin autoa auton takia tai että olisin pahoittanut mieleni, vaan sen vuoksi, että on paljon stressittömämpää ajella rauhassa yksin. Olen huomannut, että moni auto viihtyy minun perässä siihen saakka, että ensimmäinen possujuna tulee vastaan ja minä ohitan sen. Eikä minua myöskään haittaa jos minut ohitetaan turvallisesti ja mielellään siten ettei minun ikkunaan ropisisi kovin paljoa kiviä.

Telakoitukoot muut noihin possujuniin minä ajan rauhallisesti tasaista vauhtia. Tehoa olisi eilen taas saanut olla lisää parin munakuskin takia, jotka rupesivat ohitettaessa tekemään kiusaa. Onneksi on kojelautakamera näitä varten!

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.17 - klo:17:35
En roiku perässä ja ajan 90% ajosta vakkari päällä (Eilen 85-86km/h 80km/h rajoituksella ja 105-106km/h 100km/h rajoituksella). En viihdy kovin pitkään possujunissa, koska ajan pitkää siivua ja noissa ajaminen on raivostuttavaa pumppaamisen takia. En siis ohita jotakin autoa auton takia tai että olisin pahoittanut mieleni, vaan sen vuoksi, että on paljon stressittömämpää ajella rauhassa yksin. Olen huomannut, että moni auto viihtyy minun perässä siihen saakka, että ensimmäinen possujuna tulee vastaan ja minä ohitan sen. Eikä minua myöskään haittaa jos minut ohitetaan turvallisesti ja mielellään siten ettei minun ikkunaan ropisisi kovin paljoa kiviä.

Telakoitukoot muut noihin possujuniin minä ajan rauhallisesti tasaista vauhtia. Tehoa olisi eilen taas saanut olla lisää parin munakuskin takia, jotka rupesivat ohitettaessa tekemään kiusaa. Onneksi on kojelautakamera näitä varten!

Oletko hyödyntänyt kuvaamaasi materiaalia, eli esim.laittanut sosiaaliseen mediaan? Itsekin omistan kojelautakameran, mutta harvoin tulee käytettyä. Taajama-ajossakin tilanteita sattuu aika usein. Kolmion/stopmerkin takaa tullaan eteen miten sattuu.
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 06.03.17 - klo:17:58
Oletko hyödyntänyt kuvaamaasi materiaalia, eli esim.laittanut sosiaaliseen mediaan? Itsekin omistan kojelautakameran, mutta harvoin tulee käytettyä. Taajama-ajossakin tilanteita sattuu aika usein. Kolmion/stopmerkin takaa tullaan eteen miten sattuu.

Millalailla "hyödyntänyt"? Kerran olen ollut oikeudessa missä vastapuoli tuomittiin törkeästä liikenteen vaarantamisesta ehdolliseen ajokieltoon ja 60 päiväsakkoa. Ilman kameraa olisi ollut sana sanaa vastaan, mutta tässä tapauksessa tuo perseily ja opettaminen liikenteessä tuli kalliiksi, kun kaikki jäi vielä kameralle.

Minulla on navigaattori missä kamera samassa.

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.17 - klo:18:32
Millalailla "hyödyntänyt"? Kerran olen ollut oikeudessa missä vastapuoli tuomittiin törkeästä liikenteen vaarantamisesta ehdolliseen ajokieltoon ja 60 päiväsakkoa. Ilman kameraa olisi ollut sana sanaa vastaan, mutta tässä tapauksessa tuo perseily ja opettaminen liikenteessä tuli kalliiksi, kun kaikki jäi vielä kameralle.

Minulla on navigaattori missä kamera samassa.

No siis olet hyötynyt kuvaamastasi materiaalista. Taytyykin katsella tarkasti ettet osu kohille liikenteessä.
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 06.03.17 - klo:18:35
No siis olet hyötynyt kuvaamastasi materiaalista. Taytyykin katsella tarkasti ettet osu kohille liikenteessä.

Jaa miksi? Jos perseilet liikenteessä ja vaarannat liikennettä sekä muita kanssaliikkujia, niin onneksi kamerat ovat lisääntyneet. Näin teiden omatoimiset kouluttajat saadaan pois liikenteestä. Enkä minä ole ainoa kenellä on kamera autossa. Monilla ammattiautoilijoilla on sellaiset ja ihan syystä!

Turvallista matkaa toivottaa team ahma

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.17 - klo:18:39
Jaa miksi? Jos perseilet liikenteessä ja vaarannat liikennettä sekä muita kanssaliikkujia, niin onneksi kamerat ovat lisääntyneet. Näin teiden omatoimiset kouluttajat saadaan pois liikenteestä. Enkä minä ole ainoa kenellä on kamera autossa. Monilla ammattiautoilijoilla on sellaiset ja ihan syystä!

Turvallista matkaa toivottaa team ahma

Eipä siinä kamerakaan auta, jos rekkarikilpi on niin likainen, että siitä ei saa selvää.

Ã,,lä huoli, tässä on vuodesta -95 autoiltu turvallisesti :)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.17 - klo:18:39
Näin teiden omatoimiset kouluttajat saadaan pois liikenteestä.
Jos kameroiden avulla on tarkoitus vain kytätä toisten töppäyksiä, niin erään sortin kouluttajan roolissa silloinkin ollaan, vai mitä?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 06.03.17 - klo:19:20
Jos kameroiden avulla on tarkoitus vain kytätä toisten töppäyksiä, niin erään sortin kouluttajan roolissa silloinkin ollaan, vai mitä?

Sitäkö varten sinä ostaisit kameran, että kyttäät vain toisten töppäyksiä? Minä ostin ihan oman oikeusturvan vuoksi. Kamera toimii esimerkiksi kolaritilanteissa paljon luotettavampana todistajana, kuin ihminen. Jälkikäteen poliisi on kahdesta kolaritilanteesta pyytänyt tallenteet minulta ja kiittäneet niistä. Toisessa tapauksessa myös keulakolarin syytön osapuoli!

Tai itse asiassa voin kertoa työkaverin tarinan perjantailta missä moottoritie oli loppunut ja m.u.l.k.k.u audi kuski oli väkisillä vetänyt ohi vaikka oma vasemman puoleinen kaista oli loppunut niin, että työkaverin autosta oli lähteä peili. Totesi kahvitauolla, että seuraava hankinta on kamera autoon ja ymmärrän kyllä hyvin miksi, kun kyydissä oli ollut vielä lapsi. 

repomies

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 06.03.17 - klo:18:43
Eipä siinä kamerakaan auta, jos rekkarikilpi on niin likainen, että siitä ei saa selvää.

Ei tosiaan. Tässä esimerkki: https://youtu.be/_8fOAywUmKI

Suomalainen ajokulttuuri on joskus perin masentavaa seurattavaa.

SNG

Lainaus käyttäjältä: repomies - 07.03.17 - klo:18:20
Ei tosiaan. Tässä esimerkki: https://youtu.be/_8fOAywUmKI

Suomalainen ajokulttuuri on joskus perin masentavaa seurattavaa.

Tuo pätkä Instan ja Pirkkahallin kohdilta (Tampereen ohitustie) aina Nokian motarille asti on aivan törkeää perässäroikkumista aina. Roikutaan persiissä vaikka mentäisiin jo huomautusnopeudella ja sitten painetaan talla pohjaan kun itse siirtyy ohituksen jälkeen oikealle kaistalle.

Itse tuota pätkää ajetaan vähintään kahdesti päivässä. Tuolla lähtisi kymmenittäin kortteja hyllylle jos ratsattaisiin aamu- ja iltapäiväruuhkan aikaan. No aika usein tuolla koliseekin!

repomies

^Juu ja kiveä lentää tähän aikaan vuodesta tuolla kehätiellä ihan perkeleesti. Ei tahdo löytyä sellaista asetusta ACC:sta etteikö joku tunkisi siihen väliin tai kiveä lentäisi edellä ajavasta.

Tuo videolle tarttunut tapaus oli ihan klassikko. Kunnon hiillostus, pitkien vilkuttelut, edelläajava kuittaa jarruvaloilla, lisää pitkien vilkuttelua, ja sitten kilpa-ajot rekan ohi lopuksi. Molemmilla lähtöjäänkin sen verran vauhtia että teoriassa poliisi olisi voinut rikesakonkin kirjoittaa. Rajoitus 80, rekka ajoi rajoitinta vasten ja nuo meni molemmat kuitenkin kovempaa.

SNG

Lainaus käyttäjältä: repomies - 08.03.17 - klo:11:16
^Juu ja kiveä lentää tähän aikaan vuodesta tuolla kehätiellä ihan perkeleesti. Ei tahdo löytyä sellaista asetusta ACC:sta etteikö joku tunkisi siihen väliin tai kiveä lentäisi edellä ajavasta.

Tuo videolle tarttunut tapaus oli ihan klassikko. Kunnon hiillostus, pitkien vilkuttelut, edelläajava kuittaa jarruvaloilla, lisää pitkien vilkuttelua, ja sitten kilpa-ajot rekan ohi lopuksi. Molemmilla lähtöjäänkin sen verran vauhtia että teoriassa poliisi olisi voinut rikesakonkin kirjoittaa. Rajoitus 80, rekka ajoi rajoitinta vasten ja nuo meni molemmat kuitenkin kovempaa.

Noihin pässeihin ei taida auttaa kuin 9mm Burana!

Malttia matkaan tarvittaisiin, ja paljon...

erttuli

Perus idiootti tuo Volvokuski, ei varmaan hahmota mitä tapahtuu jos eessä ajava Bemari hipasee vähääkään enemmän jarrua. Ei riittäisi edes F1 kuskin refleksit siinä vaiheessa, sitten arvottaisi kumpi liukuu rekan alle. Noita näkee joka päivä, kumma ettei enempää tapahdu peräänajoja. Kortti pois jos ei osaa pitää edes 10 metrin "turvaväliä"? Pari autonmitallista on aika lyhyt matka noinkin pienillä nopeuksilla. Kummasti tuntuu hahmottamiskyky puuttuvan suurimmalta osalta autoilijoista, tai sitten oma ja muiden henki ei kiinnosta pätkääkään.. Luullaan, että auto pysähtyy talvioloissa parissa sekunnissa, onhan autossa sentään uusimmat Nokian nastat?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy