"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

V-O

Kävelijöistä...

Aika usein, kun käyn fillaroimassa, saavutan rinnakkain käveleviä tyyppejä. Ei kun kumoon vaan?

No oikeesti soitan ajoissa sitä tangossa olevaa "soittokelloa" ja jotkut jopa väistää.

makkis

PK-seudulla sawolaisautoilija saa tilaa risteyksissä jos "suuressa maailmassa" joku ryhmittäyminen menee pieleen. Sawossa ei toivoakaan, alkaa kilpa-ajo. Minä, Minä, Minä, Minä... näin sawossa. Täällä ei edes ymmärretä termejä hidastuskaista (pitää hidastaa jo 5 km ennen ramppia) tai kiihdytyskaista (voi körötellä 30 km/h rampin päähän ja jäädä siihen seisomaan valoja vilkuttelemaan kun kukaan ei laske motarille)

Ihan oikeasti, täällä on ihan urpoja.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 24.10.13 - klo:18:12
Olisit vaan potkaissut munamankelin katuun. Ei ne muuten ikinä opi.

Samaa mieltä Vorkkin kanssa, ei kovin rakentavaa. Ja kannattaa hieman ainakin katsella minkä kokoisen pyöräilijän mankelia alkaa polkea, koska pyöräilijät saattavat olla hieman paremmassa kunnossa. En itse pyöräilijänä käyttäydy niin kuin aiemmassa esimerkissä, josta tämä keskustelu käynnistyi, mutta jos joku alkaa mun pyörää liikenteessä potkia, niin sitten kyllä alkaa läski tummua.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Jyri

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 24.10.13 - klo:19:00
Polkupyöräilijää koskevat liikennesäännöt ovat kyllä aivan liian monimutkaisia. Se johtaa usein vaaratilanteisiin, kun pyöräilijät jotenkin luulevat, että jos suojatien viivoituksessa on se "aukko", niin heillä olisi aina jonkin sortin etuajo-oikeus autoihin nähden.
En tiedä mikä niissä on monimutkaista, pyöräilijällä on AINA väistämisvelvollisuus, ellei liikennemerkein ole toisin osoitettu.
Toisaalta on totta että pyöräilijät eivät tuota yksinkertaista asiaa tiedä. Ja sitten on niitä autoilijoita jotka vielä toimivat kuten pyöräilijöillä olisi aina etuajo-oikeus. Itsekin pyöräilen, mutta esim. aina suojatien yli taluttaen.

Routa

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 24.10.13 - klo:20:07
En tiedä mikä niissä on monimutkaista, pyöräilijällä on AINA väistämisvelvollisuus, ellei liikennemerkein ole toisin osoitettu.
Toisaalta on totta että pyöräilijät eivät tuota yksinkertaista asiaa tiedä. Ja sitten on niitä autoilijoita jotka vielä toimivat kuten pyöräilijöillä olisi aina etuajo-oikeus. Itsekin pyöräilen, mutta esim. aina suojatien yli taluttaen.
Väärin. Kääntyvä auto väistää pyöräilijää vaikka tätä ei millään liikennemerkillä osoiteta.

Suojatien yli ei tarvitse taluttaa jos pyörätie jatkuu molemmin puolin suojatie, jolloin se katsotaan pyörätien jatkeeksi. Tällä hetkellä on käynnissä siirtymäaika jolloin nuo pyörätienjatkeen merkitään sillä "aukolla" suojatiessä eli jos se puuttuu se ei tarkoita etteikö suojatien yli saisi ajaa pyörällä. Väistämisvelvollisuuteen tällä ei ole vaikutusta.
Entinen VAG-kuljettaja.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 24.10.13 - klo:20:07
Pieleen meni. Eli taitaa sittenkin olla liian monimutkaista ;)
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Jyri

Olette oikeassa, siis osittain tuo kääntyvä auto tilanne ei tullut tässä yhteydessä jostain syystä mieleen, eli siltä osin on kyllä liian monimutkainen, tuokin pitäisi poistaa niin olisi helpompi.
Suojatien yli talutan siis sen takia että silloin saan etuoikeuden, en sen takia että se kuvatussa tilanteessa olisi pakko.

VWRiddare

Aika usein joudun käymään Tampereella asioilla eräässä firmassa. Firma sijaitsee idyllisessä puutalokaupunginosassa. Liikenteellisesti se on melko haastava paikka. Siellä kun ajaa pääväylää, niin silti oikealta tulevilla ei ole kolmiota, eli heillä on etuajo-oikeus. Tienvieressä menee myös hyvä pyörätie, mutta se ei kelpaa pyöräilijöille, vaan sitä käyttää noin 1/20:stä. Heillä ei ole pienintäkään käsitystä väistämisvelvollisuudesta. Tosin sama tietämättömyys koskee myös monia autoilijoita.

Parisen vuotta sitten tällä tiellä eräs naikkonen aamuhämärissä päästeli ajoradalla valottomalla fillarilla, eikä väistänyt, vaikka näki, että auto tulee oikealta. Törmäsi sitten autoni eturenkaaseen, ja kaatui asvalttiin. Rytäkässä ei tullut sen suurempia vammoja, muutakuin naarmuja fillariin. Nainen kuitenkin nosti kovan mussutuksen, kun en väistänyt polkupyöräilijää. Vastasin, että olisin väitänytkin, jos olisin nähnyt sinut, ja jos olisit ajanut sitä pyörätietä. Hän oli kuitenkin sitä mieltä, että pyöräilijää pitää väistää aina. Nainen pyysi erään koiran ulkoiluttajan soittamaan Poliisit, ja hän lupasikin, mutta sanoi kuitenkin, että: Kannattaako, koska sinä olet maksajan asemassa. Tämän jälkeen nainen lähti kiireenvilkkaan karkuun ajeleen, heti kun silmä hiukankin vältti. Annoin mennä, koska kellekkään ei sattunut mitään pahempaa.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Routa - 24.10.13 - klo:19:43
Entä sitten nämä kolmion takaa eteen puskevat autot, joihin törmää joka kerta kun pyörällä liikkuu tai ne jotka ei päästä jalankulkijaa suojatielle? Kova potku vaan kylkeen? Oppivatkohan siitäkään.
Jääkö ne autoilijat aukomaan päätään melkein yliajetulle? Jos jää niin monoa tulee varmasti.

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 24.10.13 - klo:19:49
Miellyttävä asenne... tällaisia valitettavasti on liikenteessäkin. Kannattaa kuitenkin muistaa että se mankeli saattaa olla kalliimpi kuin se uusi Skoda tai Audi jota on häpäisty, joten on syytä varmistaa että lompakkoon on jäänyt katetta.
Mikäs polkkis yli 30ke maksaa? Jos aukoo päätään, mankeli menee kumoon. Enkä aio maksaa tai jäädä kuuntelemaan jonkun trikoopellen ininöitä.

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 24.10.13 - klo:20:06
Samaa mieltä Vorkkin kanssa, ei kovin rakentavaa. Ja kannattaa hieman ainakin katsella minkä kokoisen pyöräilijän mankelia alkaa polkea, koska pyöräilijät saattavat olla hieman paremmassa kunnossa. En itse pyöräilijänä käyttäydy niin kuin aiemmassa esimerkissä, josta tämä keskustelu käynnistyi, mutta jos joku alkaa mun pyörää liikenteessä potkia, niin sitten kyllä alkaa läski tummua.
Harvemmin ne mankelin polkijat mitään hormoonihirviöitä on. Do you even lift?

Poni

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 24.10.13 - klo:10:05
No kommentoidaan provoon vielä kerran. Meinasin jo aiemminkin kommentoida tähän kun näyttää että asiat vähän on vääristyneet. Herrajestas sentään, tottakai minä nyt muuta liikennettä  seuraan, ei kai nyt varsinkaan pääkaupunkiseudulla muuta mahdollisuutta ole, kenelläkään. Virheiden etsiminen muiden ajamisesta ja muun liikenteen seuraaminen ei ole ihan synonyymejä minun mittapuullani. Toki liikennettä seuraamalla niitä muiden virheitäkin huomaa, mutta jos siellä joku vaihtaa kaistaa ryhmitysalueella niin en minä siitä kovin suuria paiseita ota enkä jaksa siitä panikoida enkä suuremmin edes rekisteröidä sitä, kun täällä PK-seudulla varmaankin mm. noita sattuu koko ajan useimmille, paitsi ei tietenkään täydellisille kuskeille, jotka ei tee virheitä autoilussa eikä elämässä yleensä.
Kyseessähän voi olla esim. joku ulkopaikkakuntalainen, joka on menossa jonnekin mutta huomaa liian myöhään että onkin väärällä kaistalla jne jne.
No, oli miten oli, tätä lienee turha spekuloida tämän enempää. Eiköhän tästäkin kaikki oleellinen jo väännetty.

Provoon? Mitä provosointia on ollut kirjoituksessani?

Kirjoitat paljon, mutta et sano mitään muuta, kuin yrität minun parin lauseen viestini perusteella tehdä minusta juuri jotain kyylää ja kotipoliisia.
Asiat ovat vääristyneet siis vain sinun mielessäsi. Minulla on täysin selvä kuva omasta liikennekäyttäytymisestäni.

En ota minäkään paiseita, virheitä ei tarvitse etsiä, niitä näkee muutenkin.
Kuten olen jo kirjoittanut, virheiden näkeminen on jokapäiväistä.
Niitä kuuluukin nähdä.
Esim. jos huomioit epävarman oloisen kuljettajan, niin osaat jo varoa mahdollisia virheitä,
reagoit itse niin, että et joudu kyseisen kuljettajan kanssa hankaluuksiin.
Ei ole vaikeaa, eihän?
Väännä nyt tuostakin jotain paskaa.

Olet vain ymmärtänyt asian totaalisesti väärin, tai ainakin yrität vakuuttavasti esittää niin.
Muuta vaihtoehtoa asiaan en viitsi julkisesti kirjoittaa.

Edit. Niin, en ole myöskään esittänyt olevani täydellinen kuljettaja tai ihminen. Taas meni pieleen. Voivoi.

RoccoScientist

Viime viikolla tuli varsin hämmentävä tapaus vastaan. Olin tulossa Haagan liikenneympyrän suunnalta Munkkivuoren Teboilin risteykseen. Valot olivat minun suunnastani tuleville punaiset ja valoissa odottelikin jo pari autoa, yksi per eteenpäin menevä kaista. Kun olin pysäyttämässä omaa autoani edessäni olleen Peugeot 208:n taakse, päätti tämän kuski nostaa kytkintä ja ajaa kylmän viileästi punaisia päin. Autoja tuli tuossa vaiheessa vasemmalta jatkuvalla syötöllä, mutta tämä ei kyseistä kuskia haitannut. Katsoi vain sopivan välin ja puikahti sinne.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Poni - 25.10.13 - klo:08:09
Provoon? Mitä provosointia on ollut kirjoituksessani?

Kirjoitat paljon, mutta et sano mitään muuta, kuin yrität minun parin lauseen viestini perusteella tehdä minusta juuri jotain kyylää ja kotipoliisia.
Asiat ovat vääristyneet siis vain sinun mielessäsi. Minulla on täysin selvä kuva omasta liikennekäyttäytymisestäni.

En ota minäkään paiseita, virheitä ei tarvitse etsiä, niitä näkee muutenkin.
Kuten olen jo kirjoittanut, virheiden näkeminen on jokapäiväistä.
Niitä kuuluukin nähdä.
Esim. jos huomioit epävarman oloisen kuljettajan, niin osaat jo varoa mahdollisia virheitä,
reagoit itse niin, että et joudu kyseisen kuljettajan kanssa hankaluuksiin.
Ei ole vaikeaa, eihän?
Väännä nyt tuostakin jotain paskaa.

Olet vain ymmärtänyt asian totaalisesti väärin, tai ainakin yrität vakuuttavasti esittää niin.
Muuta vaihtoehtoa asiaan en viitsi julkisesti kirjoittaa.

Edit. Niin, en ole myöskään esittänyt olevani täydellinen kuljettaja tai ihminen. Taas meni pieleen. Voivoi.

Kiviäkin kiinnostaa...

Poni

Jos ei kiinnosta, älä lue.
Helppoa.

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 24.10.13 - klo:20:41
Aika usein joudun käymään Tampereella asioilla eräässä firmassa. Firma sijaitsee idyllisessä puutalokaupunginosassa.

Viimeksi kun Nekalassa ajelin, niin kolmion takaa tuli tuulipukuinen muija työntäen laivalta tuttuja kaljakärryjä. Kaljakärryissä taas ukko ilman paitaa iso kankainen sinivalkoinen suomi-viikinkihattu päässä. Kumpikin niin turpa rullalla, että oli paha sanoa kumpi piti pystyssä kumpaa.

Normisettiä.
-09 V70 2.4DA

Arcca

Ei helvata, tänään kun matelin kehä III:n jonossa kuorma-auto palon takia, vasta hoksasin kuinka törkeästi jotkut käyttää "kierrä ramppien kautta" kikkaa ohittaakseen autoja jonossa. About kymmenisen autoa teki tämän yhden liittymän kohdalla sillä aikaa kun ohitin ko paikan.

Eli rampista ulos - bussipysäkin kautta takaisin tulorampille, josta ystävälliset pks autoilijat päästää ne vetoketjulla takaisin. Ja näin on voitettu 20 autoa jonossa. K***päistä toimintaa. >:( >:( >:(

Olin itse vasemmalla kaistalla ja en edes kärsinyt sen vuoksi ongelmasta paljoakaan, mutta silti veti moinen itsekkyys mielen matalaksi.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 25.10.13 - klo:19:19
Ei helvata, tänään kun matelin kehä III:n jonossa kuorma-auto palon takia, vasta hoksasin kuinka törkeästi jotkut käyttää "kierrä ramppien kautta" kikkaa ohittaakseen autoja jonossa. About kymmenisen autoa teki tämän yhden liittymän kohdalla sillä aikaa kun ohitin ko paikan.

Eli rampista ulos - bussipysäkin kautta takaisin tulorampille, josta ystävälliset pks autoilijat päästää ne vetoketjulla takaisin. Ja näin on voitettu 20 autoa jonossa. K***päistä toimintaa. >:( >:( >:(

Olin itse vasemmalla kaistalla ja en edes kärsinyt sen vuoksi ongelmasta paljoakaan, mutta silti veti moinen itsekkyys mielen matalaksi.

Onko tämä mitään uutta :)

Mulle-Kaikki-Heti-Nyt meininkiä...

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 24.10.13 - klo:20:39
Olette oikeassa, siis osittain tuo kääntyvä auto tilanne ei tullut tässä yhteydessä jostain syystä mieleen, eli siltä osin on kyllä liian monimutkainen, tuokin pitäisi poistaa niin olisi helpompi.

Toinen tilanne: Saavuttaessa tasa-arvoiseen risteykseen väistetään oikealta tulevia ajoneuvoja. Myös polkupyörä kuuluu näihin väistettäviin ajoneuvoihin.

Oikeastaan ainoa erikoisuus fillarilla noudatettavissa väistämissäännöissä on se, että kevyenliikenteenväylältä/pyörätieltä ajoradalle tultaessa pyörä väistää. Paitsi kääntyvät ajoneuvot väistävät vielä enemmän. Sääntö on niin vahva, että jopa suojatietä(!) ajavaa pyörää pitää kääntyvän auton väistää, vaikka se pyörä ei teoriassa edes pitäisi olla siinä. Ihan sama vaikka levitoisi ilmassa, kääntyvä väistää. Toki ennalta-arvattavuusperiaatteeseen voi käräjillä vedota, jos etukäteen ei ollut mitään mahdollisuutta nähdä pyöräilijän saapuvan suojatielle. Päälleajo-oikeutta ei ole.
Kiitokset mukavasta foorumista.

Vagisti

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 24.10.13 - klo:21:00
Jääkö ne autoilijat aukomaan päätään melkein yliajetulle? Jos jää niin monoa tulee varmasti.
Mikäs polkkis yli 30ke maksaa? Jos aukoo päätään, mankeli menee kumoon. Enkä aio maksaa tai jäädä kuuntelemaan jonkun trikoopellen ininöitä.
Harvemmin ne mankelin polkijat mitään hormoonihirviöitä on. Do you even lift?

Offia... Mä en oo ikinä tajunnu miten fyysinen koko ja lihasmassa korreloi nekkaus ja itsepuolustustaitoihin. Se ei aina  välttämättä näy päälle miten kova hanskamies sen fillarinkin kanssa voi kohdalle osua. Itselle ei kamppailutaitoja ole juuri hihaan jäänyt vaikka voimailua ja fyysisiä lajeja oon kohta 10 vuotta harrastanut ja painoa ja kokoakin on keskivertoa enemmän.  Yleensähän tuollaisia sammakoita päästää suustaan keski-ikäiset kaljamahat joiden mielestä se ylipaino on aina ylivoimaa.  ::)
Toivon ettet kuulu heihin...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 25.10.13 - klo:19:26
Toinen tilanne: Saavuttaessa tasa-arvoiseen risteykseen väistetään oikealta tulevia ajoneuvoja. Myös polkupyörä kuuluu näihin väistettäviin ajoneuvoihin.

Tuossa tilanteessa myös polkupyörä kuuluu väistäviin ajoneuvoihin jos joku sieltä oikealta sattuu tulemaan, sattumoisin pyöräilijät eivät useinkaan "muista" tätä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makkis

En tiedä onko niin kunnioitettava suoritus liikenteessä, mutta sattuipa aikoinaan omalle kohdalle. Oli kesäinen lauantai-ilta ja liikenne varsin hiljaista. Ajelimme silloisella softaräsällä pohjoissaksan kuopiosta kohti eteläsaksan Warkautta. Edellä ajeli prätkä, en noista mitään ymmärrä mutta semmoinen kyykkymallinen. Kuten kaikki tiedämme, kesällä tiemme valtaa tasanopeusgorollat jotka ajaa 87 km/h todellista, se on ihan sama mikä on rajoitus. Näitä oli satasen alueella liikenteessä määränsä kepunhakureissullaan. Tuo prätkä (jossa oli kaksi päällä) ohitteli näitä tasanopeusgorollia vinhan terävästi ja koitin pysyä softaräsällä kiesissä. Huonolla menestyksellä, kyllä 87 - 130 välillä kyykky on sen verran herkkä.

No, tuli eteen kaksi rekkaa rajoittimen vakionopeudella 89 km/h. Pitkä suora ja kyykky tempaisi lähtemään ohi. Minä toki oitis kärppänä perään. Ekan rekan jälkeen vauhtia oli jo 1xx ja toisestakin piti ohi ehtiä kun suoraa riitti. Rupesi vaan tuo kyykky puutumaan edellä ja mietin, pitäisikö työntää että ehditään. Ensin alkoi pää pyörimään takana istuvalla, sitten kuskilla. Kun kuski alkoi rajusti yli 1xx lukemien keskittymään enemmän minun tulemiseen takana kuin omaan etenemiseen, alkoi semmoinen whippalawhippalawhippla liike kyykyssä ja olin satavarma, että nurin menee. Ei mennyt, onneksi. Oli pelottava näky siinä ihan nenän edessä.

Opetti sen, että tuollainen pieni kyykky (liekkö ollut piikki?) on aika lussu 2 päällä tuolla yli 1xx vauhdeissa ja ilmeisesti ajettavuuskaan ei ole kummoinen.

Oikaiskaa kokemusta omaavat?

Tuon jälkeen en ole viitsinyt prätkämiehiä kiusata. Tuolloin uhallaan kiusasin mutta tuo uho katosi tuohon ohitukseen.

Routa

Lainaus käyttäjältä: Vagisti - 25.10.13 - klo:19:46

Offia... Mä en oo ikinä tajunnu miten fyysinen koko ja lihasmassa korreloi nekkaus ja itsepuolustustaitoihin. Se ei aina  välttämättä näy päälle miten kova hanskamies sen fillarinkin kanssa voi kohdalle osua. Itselle ei kamppailutaitoja ole juuri hihaan jäänyt vaikka voimailua ja fyysisiä lajeja oon kohta 10 vuotta harrastanut ja painoa ja kokoakin on keskivertoa enemmän.  Yleensähän tuollaisia sammakoita päästää suustaan keski-ikäiset kaljamahat joiden mielestä se ylipaino on aina ylivoimaa.  ::)
Tiedä siitä kuka on kovin ja niin edes päin, mutta on aika surullista että väkivalta pitää edes ottaa esille liikenteestä keskustelessa. Valitettavasti tuollaisella asenteella kuin Tuomari liikkuu tuolla teillä ihan liikaa porukkaa.
Entinen VAG-kuljettaja.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: makkis - 25.10.13 - klo:23:21
Opetti sen, että tuollainen pieni kyykky (liekkö ollut piikki?) on aika lussu 2 päällä tuolla yli 1xx vauhdeissa ja ilmeisesti ajettavuuskaan ei ole kummoinen.

Oikaiskaa kokemusta omaavat?

No ei tuo kyllä kovin iso mopo ole ollut tai sitten kuskilla on kakka alkanut hakkaamaan kalsareissa. Tonnisella kun suorittaa turvallisen ja ripeän ohituksen parista rekasta niin siinä jälkimmäisen hytin jälkeen on haluttaessa 2xx vauhtia. Harvemmin tulee nelipyöräiset perässä. Isot pojat kertoi, mistä minä moisen tietäisin...

makkis

LainaaNo ei tuo kyllä kovin iso mopo ole ollut

Näin juuri. En noista mitään ymmärrä, mutta kuvittelen että joku 500 kuutioinen kaksi päällä ei hirveitä kiksejä tarjoa 150 tuolla puolen.

Realiteetit toki ymmärrän ja tonniluokan kyykyille en uhoa edes kännissä, vaikka niissä olisi kaksi päälläkin.

Poni

^Saattoihan olla, että kuvitteli polliisiin tulevan takana ja sitten oli pakko käyä himmaamaan.
Se woblaus tulee yleensä juuri kaasun noston yhteydessä.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Vagisti - 25.10.13 - klo:19:46

Offia...  se ylipaino on aina ylivoimaa.  ::)

OT... Valitettavasti tämä sanonta pitää aika hyvin paikkaansa. Jos esim. kokeilee puhdasta nykkeilyä +20 kg kaverin kanssa niin lyönnit tulee huomattavasti painavammin kuin oman painoluokan kaverin kanssa. Vastaavasti paini +20 kg kaverin kanssa ei onnistu ollenkaan, jollei oma osaaminen ole huomattavasti parempi kuin kaverin. Nämä sitten yhdistettynä (vapaaottelu), voi sitten arvailla miten käy. Yleensä myös isompien kavereiden ottelut päättyvät luvunlaskuun...

Fillari juttuun: Kyllä noita parinkympin fillareita näkyy liikenteessäkin (esim. tehdaskuskien DH pyörät (alamäkipyörät)

exari

Lainaus käyttäjältä: makkis - 26.10.13 - klo:00:51
Näin juuri. En noista mitään ymmärrä, mutta kuvittelen että joku 500 kuutioinen kaksi päällä ei hirveitä kiksejä tarjoa 150 tuolla puolen.

Realiteetit toki ymmärrän ja tonniluokan kyykyille en uhoa edes kännissä, vaikka niissä olisi kaksi päälläkin.
Kokeilimma kerran Lahdenwurstin tiellä miten 7,5 l 350hv/700nm ja 1600kg  isolohko oldsini pärjää kaverin 500cc hondalle. 100km/h oli alotusnopeus--- honda jäi välittömästi ja koko ajan lisää. eihän siinä huiputkaan olleet edes 200. no epäreiluhan tuo kilpailu oli. 0-100 olisin jäänyt varmasti.

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 25.10.13 - klo:22:41pyöräilijät eivät useinkaan "muista" tätä.

Tätäkään. Useimmiten pyöräilijöillä ei tunnu olevan käsitystä yhtään mistään liikennesäännöistä, ja autoilijatkin ajavat tähän varautuen sillä seurauksella, että väistämissääntöjä noudattavankin pyöräilijän ajo on hankalaa ("oltaisiin molemmat selvitty nopeammin jos et olisi pysähtynyt siihen, sun vuoro on ensin)".
Kiitokset mukavasta foorumista.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: makkis - 26.10.13 - klo:00:51

Tuommoinen kuussatanen kokokatettu "kyykyn näköinen" moppeedi saattaa hyvinkin olla joku 75 heppainen tuhnu, ei sellaisella kyllä mihkään pääsekkään.

Tyyliin tämmöinen: http://www.yamaha-motor.eu/fi/products/motorcycles/xj-series/xj6-diversion-f.aspx?view=techspecs

makkis

Lainaa^Saattoihan olla, että kuvitteli polliisiin tulevan takana ja sitten oli pakko käyä himmaamaan.

Erittäin mahdollinen teoria myös. Kas kun noita kakkosräsiä nimenomaan mustana oli ainakin jossain välissä poliisilla useita. Tällä seuduin liikkui ainakin yksi, lisäksi hopeanvärinen ykkösräsä oli yleinen näky. Pariin vuoteen en ole bongannut kumpaakaan.

Parikin kertaa sattui räsäaikaan tilanne, jossa ohittaja ajeli vastaan ohitettavan rinnalla reilua ylinopeutta ja kun bongasi minun auton, äkkiä ohitettavan eteen ja korostetun reilu jarrutus laillisiin lukemiin  ;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Routa - 25.10.13 - klo:23:29
Tiedä siitä kuka on kovin ja niin edes päin, mutta on aika surullista että väkivalta pitää edes ottaa esille liikenteestä keskustelessa.

Itse olin 90-luvulla aktiivinen potkunyrkkeilyssä Tampereella ja valmentaja (Pertsa) totesi joskus nuorten miesten uhotessa, että paras itsepuolustuslaji on 400 metrin aitajuoksu. Siinä kun on maailman paras, niin on hyvät chäänsit pysyä pystyssä ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy