Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.01.13 - klo:01:09
niin hän ei taida saada automaattivaihteista autoa käyntiin, koska ei voi painaa jarrua?
Oon kyllä jo kesästä asti ihmetelly, että minkä ihmeen takia saan golffini käyntiin nimenomaan painamatta jarrua :o
Mutta tosiaan, melko p#skalta ominaisuudelta kuulostaa, jos ei todellakaan suostu käymään paikallaan..

Cayman

Multitronic vaihteistolla varustettu A6 jäi käymään tyhjäkäyntiä vaikka oven avasi.startstoppiin meni kanssa hermot,aina piti muistaa kytkeä ennen ajoa pois päältä.
ID.3 Business
Golf VIII

Markku J

"Vanhemmissa" A6 & A7 -autoissa tuota koneen sammumisominaisuutta ei ole. Ei myöskään minun ex-A7:ssa. Mrk ketjussa aiemmin kommentoikin, että tämä omituisuus tuli kesän 2012 paikkeilla tuotantoon.

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.01.13 - klo:08:54
"Vanhemmissa" A6 & A7 -autoissa tuota koneen sammumisominaisuutta ei ole. Ei myöskään minun ex-A7:ssa. Mrk ketjussa aiemmin kommentoikin, että tämä omituisuus tuli kesän 2012 paikkeilla tuotantoon.

Ei niin... omasta mielestä toiminnan pitäisi olla perusasetuksena off ja napilla on.
Osaahan tuon moottorin pysäyttää itsekkin.
On varmaankin mahdollisuus koodata pois tuo ominaisuus?

Parkkitutkat myös voisivat olla kytkimen takana. Saisi ne sitten päälle itse kun tarvitsee!

SKU

Lainaus käyttäjältä: Quattroll nyt - 16.01.13 - klo:09:04
Ei niin... omasta mielestä toiminnan pitäisi olla perusasetuksena off ja napilla on.
Osaahan tuon moottorin pysäyttää itsekkin.
On varmaankin mahdollisuus koodata pois tuo ominaisuus?

Parkkitutkat myös voisivat olla kytkimen takana. Saisi ne sitten päälle itse kun tarvitsee!

Minusta kun autossa on hieno MMI, niin tuo preferenssi pitäis olla kunkin käyttäjän itsensä valitsema. Ei olisi parkkitutkan, tai S&S:n kanssa kovin iso juttu lisätä se tuonne valikkoon, mistä voisi sitten valita haluaako vaikka tuon parkkitutkan automaattisesti päälle tai ei, tai start-stop defaulttina pois päältä.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Newman

^ Auton päästöarvot, sitä kautta verotus ja hankintahinta perustuvat siihen, että s/s on päällä. Ilmeisesti siksi se on myös oletuksena aina päällä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Newman - 16.01.13 - klo:09:56
^ Auton päästöarvot, sitä kautta verotus ja hankintahinta perustuvat siihen, että s/s on päällä.

Juuri näin, autoliike ei voi poistaa defaulttia tästä syystä. Mutta ovea tuskin avataan kulutussyklin aikana, joten luulisi, että sen johdosta motin sammumisen saisi poiskin, jos asiakas niin haluaa.

Adams

Lainaus käyttäjältä: elexi1 - 15.01.13 - klo:22:29
Tänään koitin pikaiseen koodata 4G:stä tota sammumis ominaisuutta pois, vaan ei löytynyt mistään sopivaa ruksia? On kyllä todella rasittava ominaisuus.. Ja tosiaan ei ole kysymys S/S:sta.

Alla olevan koodauksen pitäisi ainakin toimia TFSI -koneissa (ettei kai te nyt dieselillä ajele  :P):

"Im Motorsteuergerät haben Sie die Möglichkeit beim Audi A6 4G die Funktion der
Start/Stopp Automatik dauerhaft zu deaktivieren

Folgende Codierung ist anzuwenden:

· STG 01 (Motor) auswählen
· STG Lange Codierung -> Funktion 07
· Byte 5
· Bit 6 deaktivieren
Schalter deaktivieren:

· STG 09 (Bordnet) auswählen
· STG Lange Codierung -> Funktion 07
· Byte 20
· Bit 2 deaktivieren
Hinweis: Codierung konnte noch nicht bei allen Modellen getestet werden; Deaktivierung bei
TFSI bislang erfolgreich "

SKU

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.01.13 - klo:10:00
Juuri näin, autoliike ei voi poistaa defaulttia tästä syystä. Mutta ovea tuskin avataan kulutussyklin aikana, joten luulisi, että sen johdosta motin sammumisen saisi poiskin, jos asiakas niin haluaa.

Toki tämähän se syy tuohon S&S:ään on, mutta parkkitutka tuskin päästöihin vaikuttaa.

Oven avaaminen tai turvavyön avaamiseen liittyvä moottorin totaali sammuminen ei liity kaiketikaan päästöihin, vaan on turvallisuuskysymys. Ainakin S&S:n aikana turvavyön avaaminen tuottaa jonkun virheilmoituksen ruudulle, josta ainakin minä ymmärsin perusteen näin. Eli otetaan esimerkki, jossa on S&S päällä ja D-pykälä ja otat vyön pois, niin auto kuvittelee sinun tekevän virheen ja olettavan auton olevan sammuksissa ja poistuvan autosta, kun nostat jalan jarrulta niin auto käynnistyy ja auto pamahtaa vaikka parkkipaikan seinään.
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

mremonen

Kaipa tuon käynnistymisen tuossa tapauksessa voisi estää. En löydä montaa käyttöä sille, että auton pitäisi liikkua tilanteessa, jossa kuski on ulkona + vaihde D:llä + jarru pois + S/S toiminnassa. Sen sijaan keksin montakin syytä, miksi moottorin tulisi käydä vaikka kuski on ulkona. Ilmastoinnin käyttö on yksi, subbarin testaus on toinen. Mulla on tällä hetkellä subbariin tuleva heräte kytketty niin, ettei subi soi jos kone seisoo.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Markku J

Tänä aamuna tuli taas pari kertaa kirottua tuota auton sammumisautomatiikkaa ovea avattaessa. Ensin ajoin kylmällä koneella (-10 astetta) lähimpään postiin muutaman sata metriä pudottaakseni kirjeen postilaatikkoon. Pimeässä tuo sammuminen tuntuu todelliselta blackoutilta - valot menevät päiväajovaloille, keskinäyttö vetäytyy kojelaudan sisään ja kone pysähtyy - maailma pimenee. Autoon noustessa samat koreografiat uusiksi - xenonit seilaa ylös alas, keskinäyttö surisee esille kojelaudan syvyyksistä. Tuntuu ihan liian dramaattiselta 5 sek pysähdyksen takia.

No, sama uusiksi työpaikan sähköovella. Lasit jäässä, ei avaudu, joten raotan ovea hieman ja totean auton olevan liian lähellä sähkölukijan tolppaa. Auto tekee tietty "blackoutin". Ovi kiinni ja koreografiat uusiksi, siirto 50 cm taaksepäin. Yllätys, ei sammunutkaan tuon 50 cm siirron jälkeen. Täysin järjetön ja ärsyttävä systeemi, argh !

MoFFe

Mitäs tapahtuu jos pistää vaihteen N tilaan ja käsijarrun päälle ja hyppää ulos?  :)
Sammuuko silloinkin? Entäs jos jättää turvavyön kiinni? Jos pysyy käynissä silloin, sit pitää hankkia tuollaiset turvavyön soljet mitä taksikuskit käyttää  ::)

Markku J

Sammuu myös N -tilassa kässäri päällä. Turvavyö kiinni en ole kokeillut. Ylimääräisen soljen kanssa puljaaminen voisi olla aika hankalaa.

MoFFe

Joo totta...harmillista tuo...

SKU

On tuo kyllä järjetön keksintö. Hyvin voin kuvitella tuon omassa käytössä ja ärsyyntyminen olisi... sanoisinko kauniisti "suurta".

Ktk

Tuo pitäisi olla koodattavissa pois päältä. Se on kuitenkin epävarmaa, että jos autoon tehdään jossain vaiheessa esim. huollossa päivityksiä niin palaako tuo ominaisuus takaisin.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.01.13 - klo:08:26
Sammuu myös N -tilassa kässäri päällä. Turvavyö kiinni en ole kokeillut. Ylimääräisen soljen kanssa puljaaminen voisi olla aika hankalaa.
Jos turvavyö auttaa, niin tuollainen tilaukseen ;)

Itse huomasin eilen taas uuden paikan, jossa tuo alkaa syömään (oletan, että sama omituisuus on mun tulevassa A5:ssä): talvikeleillä kun ajan auton katokseen, potkin lumet aina pois pyöräkoteloista, jottei renkaiden taakse keräänny sellaista nyppylää joka sitten vaikeuttaa pois ajamista. Nyt sitten audi viisaudessaan on päättänyt, että moottori tulisi sammuttaa ko. toimenpiteen ajaksi.

Tai jos menet avaamaan ovea matkustajille... herkkuominaisuus taksissa. Jaa-nii, eihän ne ovia availekaan. Pakko tuo on saada koodattua pois jo tuon taksijutunkin takia.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--

Henkka82

Juuri tein uuden topickin samasta aiheesta tuonne a4 b8.
Olin juuri yhessä uudessa taksissa ja siinä tuota ei ollut, eli luulisi olevan koodattavana pois.
Aivan järjetön keksintö, itsekkin kun lähden töistä kylmällä autolla ja pysähdyn portille ja laitan portin kiinni niin taas joutuu
Starttaa...

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.01.13 - klo:18:21
En halua starttailla sitä pienen matkan takia ja lyhyen stopin takia uudestaan ja webastoa kun käytän, niin en halua akkuakaan turhaan kuormittaa. Inhoan koko start-stop -juttua todella paljon.
Sen saa koodattua sieltä pois...ainakin niin minulle kyseinen henkilö kertoi, joka ex. autoni asetuksia muutteli. Otatin turvavyön piipityksen pois, ja laitettiin myös huomiovalot syttymään rattia käännettäessä. Itse sen sinne kuitenkin jätin.

mremonen

Tsekkasin oman tulevan A5:n osalta tilanteen myyjältä ja tilanne on tosiaan noin: sen saa huollossa (ja mikseipä myös VCDS:llä) koodattua pois. Mutta: "Voidaan koodata asiakkaan luvalla ja tällöin emme ole juridisessa vastuussa toiminnan poistamisesta käytöstä."

Hohhoi. Alkaa mennä autoissakin siihen, että ohjekirjasta on 50 ekaa sivua lakitekstiä, jossa sanoudutaan irti kaikesta. Ja käynnistäessäkin varmaan pitää kuitata joku vastuulauseke, että saa koneen tulille.

(tämä siis koskee tuota moottorin sammuttamista kuskin poistuessa, tsekkaan vielä sen S/S:n poiskoodauksen).
--

woodland

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.01.13 - klo:17:26
Onko kukaan keksinyt, miten A6:n saisi jäämään tyhjäkäynnille kun autosta nousee hetkeksi pois (postilaatikolla käynti). Kun avaan oven, niin moottori sammuu. Olen kokeillut vaihteen N- ja P  -asennoilla. Käsijarru päällä ja P -asennon kanssa ilmankin jarrua. Aina vaan sammuu.

En nyt tiedä ymmärsinkö oikein mutta mun A6 jää kyllä käyntiin kun pysähdyn ja avaan oven. Sammuuko muilla muka tuossa vaiheessa kone?

woodland

Lainaus käyttäjältä: woodland - 17.01.13 - klo:16:25
En nyt tiedä ymmärsinkö oikein mutta mun A6 jää kyllä käyntiin kun pysähdyn ja avaan oven. Sammuuko muilla muka tuossa vaiheessa kone?

Vastaan itselleni; autoni otettu käyttöön toukokuussa 2012 joten siinä ei ole sitä sammumis " omituisuutta" vaan se on näissä uudemmissa versioissa vai kuinka?

Henkka82

Lainaus käyttäjältä: woodland - 17.01.13 - klo:16:28
Vastaan itselleni; autoni otettu käyttöön toukokuussa 2012 joten siinä ei ole sitä sammumis " omituisuutta" vaan se on näissä uudemmissa versioissa vai kuinka?

Juuri näin, ainakin minun automyyjä sanoi tuon ominaisuuden tulleen 2012 loppupuolella valmistettuihin.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Henkka82 - 17.01.13 - klo:16:45

Juuri näin, ainakin minun automyyjä sanoi tuon ominaisuuden tulleen 2012 loppupuolella valmistettuihin.

Tässä taas yksi hyvä lisäsyy ostaa A6:n ennen viimekeväistä veronkorotusta, myöskään silloista hyvää Alpine pro pakettia ei tänä vuonna näytä tulevan.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Henkka82

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 17.01.13 - klo:17:04
Tässä taas yksi hyvä lisäsyy ostaa A6:n ennen viimekeväistä veronkorotusta, myöskään silloista hyvää Alpine pro pakettia ei tänä vuonna näytä tulevan.

Ei perhana, mulle tuli viime viikolla A4..... Ehkä ens kerralla 6 sitten. Mä vaan kävin vieraissa täälä A6 osiossa. 😃

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Henkka82 - 17.01.13 - klo:17:07
Ei perhana, mulle tuli viime viikolla A4..... Ehkä ens kerralla 6 sitten. Mä vaan kävin vieraissa täälä A6 osiossa.

Vai niin, uunituore A4 pihassa ja nyt jo täällä norkoilemassa.  ;D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: woodland - 17.01.13 - klo:16:25

Käynnissä pysyy!

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.01.13 - klo:08:26

Painappas OFF-kytkintä aamulla käynistettyäsi moottorin.

SKU

Tämmöinen ilmoitus minulle tulee kun pykälä on päällä ja aukaisee oven. Mutta tämä on vanhalla logiikalla, eli käy ja kukkuu.

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.01.13 - klo:07:54
Tänä aamuna... maailma pimenee. Autoon noustessa samat koreografiat uusiksi - xenonit seilaa ylös alas, keskinäyttö surisee esille kojelaudan syvyyksistä. Täysin järjetön ja ärsyttävä systeemi, argh !

Kun radion voimakkuussäädintä painasee, radio mykistyy - kun painat pitkään 4-5s sulkeutuu kokonaan. Tuolloin myös näyttöpaneeli
laskeutuu alas. Seuraavan kerran kun starttaat, ei näyttö nouse automaattisesti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy