Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

Newman

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.01.13 - klo:18:54
En ole kyllä ikinä kuullutkaan tällaisestä. Toki siellä on toinen akku, jos on tehdasasenteinen lisälämmitin, mutta ei se akku kyllä millään tapaa S/S:n liity.

Jos jollain on konkreettisia todisteita tällaisesta S/S:n lisäakusta, niin olen kyllä kiinnostunut sellaisen jutun lukemaan.
Google auttaa. Ja olen itse omistanut V50:sen, jossa akku sijaitsi takapaksissa. Lisäksi konetilassa oli omansa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Newman - 15.01.13 - klo:18:55
Google auttaa. Ja olen itse omistanut V50:sen, jossa akku sijaitsi takapaksissa. Lisäksi konetilassa oli omansa.

Ja oliko siinä tehdaswebasto?

Newman

Juu, kyllä oli, mutta myyjän mukaan se akku oli nimenomaan s/s-järjestelmää varten suunniteltu vekotin. Volvon sivuilta tosiaan löytyy tuosta asiaakin. Mutta ehkä se sitten tukee molempia.

http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=23

Markku J

Erikoinen ratkaisu Volvolla. Ei Audissa liene kahta akkua s/s -malleissa - vai onko sinulla A3:ssa ? Jos se lisakku on pieni, niin voi tietty jäädä huomaamatta, kun meidän A1:ä tutkiskelin. Pitää tuo kuutonenkin vielä käydä läpi ja katsoa, onko siinä webastoa varten toinen, iso akku.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.01.13 - klo:19:08
Erikoinen ratkaisu Volvolla. Ei Audissa liene kahta akkua s/s -malleissa - vai onko sinulla A3:ssa ? Jos se lisakku on pieni, niin voi tietty jäädä huomaamatta, kun meidän A1:ä tutkiskelin. Pitää tuo kuutonenkin vielä käydä läpi ja katsoa, onko siinä webastoa varten toinen, iso akku.
En ole katsonut A3:sta tai edes kiinnittänyt asiaan huomiota. Tuli vaan juttu mieleen, kun käsittääkseni myös joissakin Mersuissa pitäisi olla vastaava järjestelmä. Ja A6:ssa ikään kuin olettaisi olevan, kun kyseessä on kuitenkin ehta edustusluokan peli.

eGetin

S&S-järjestelmällä varustetuissa autoissa on kuitenkin yleensä kertaluokkaa järeämpi akku. Ostappa seuraavaksi neliveto-Yeti, siinä ei näkynyt olevan noita S&S-hömpötyksiä vielä :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.01.13 - klo:19:08
Pitää tuo kuutonenkin vielä käydä läpi ja katsoa, onko siinä webastoa varten toinen, iso akku.

Superbissa ja Passatissa lisäakku jää pois tehdaswebastonkin kanssa, jos konepellin alta löytyy V6. Vakioakku kun on jo valmiiksi takalootassa, niin siellä ei ole enää tilaa ylimääräiselle akulle.

Kutosessa tosin tuskin on tätä ongelmaa, kun pitkittäinen motin asennus jättää paremmin tilaa akulle.

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 15.01.13 - klo:19:12
S&S-järjestelmällä varustetuissa autoissa on kuitenkin yleensä kertaluokkaa järeämpi akku.

Ja usein taitaa kyseinen akku olla rakenteeltaankin hiukan erilainen, eli näitä AGM-akkuja.

vorkki

Eikö A6:n S&S:ssä ole kytkintä jolla sen saa pois päältä ettei postilaatikolla sammu?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Marapetsu

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 15.01.13 - klo:19:17
Eikö A6:n S&S:ssä ole kytkintä jolla sen saa pois päältä ettei postilaatikolla sammu?

Oven aukaisu ja turvavyö pois päältä sammuttaa auton, ei liity s&s systeemiin "muistaakseni"?A4:ssa.
Marapetsu.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Marapetsu - 15.01.13 - klo:19:26
Oven aukaisu ja turvavyö pois päältä sammuttaa auton, ei liity s&s systeemiin "muistaakseni"?A4:ssa.

Ei HEL***TI mikä systeemi, jos se tosiaan toimii noin. Eli jos tulet autolle, missä on lasit jäässä, niin et voi käynnistää autoa, mennä skrapaamaan ikkunoita ja jättää mottia käyntiin?

EDIT: Vai toimiiko tuo "automatiikka" vain jos motti on normilämmöissä?

Newman

Lainaus käyttäjältä: Marapetsu - 15.01.13 - klo:19:26
Outoa. A3 CC 8V ei tee tuollaista. Jos start/stop on kytketty pois päältä (niin kuin itse teen), se myös pysyy pois päältä riippumatta siitä, avaako oven ja/tai turvavöitä esmes postilaatikolla.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.01.13 - klo:19:30
Ei HEL***TI mikä systeemi, jos se tosiaan toimii noin. Eli jos tulet autolle, missä on lasit jäässä, niin et voi käynnistää autoa ja mennä skrapaamaan ikkunoita ja jättää mottia käyntiin?
No, BMW 1:n "parkkitutka" piipittää vinhasti vaikka vaihde olisi jo vapaalla, käsijarru päällä ja auto pysähdyksissä. Sepäs se vasta onkin riemastuttava oivallus.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Newman - 15.01.13 - klo:19:31
Sepäs se vasta onkin riemastuttava oivallus.

Eikö niissä ole sekin "hieno" ominaisuus, että oven avaaminen laittaa automaattilootan heti P:lle? Vaikka auto olisi hitaassa liikkeessä esimerkiksi reunakiven viereen pysäköidessä.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.01.13 - klo:19:30
Ei HEL***TI mikä systeemi, jos se tosiaan toimii noin. Eli jos tulet autolle, missä on lasit jäässä, niin et voi käynnistää autoa, mennä skrapaamaan ikkunoita ja jättää mottia käyntiin?

EDIT: Vai toimiiko tuo "automatiikka" vain jos motti on normilämmöissä?

Kone kyllä jää käyntiin tuossa "ikkunoiden skrapaus" tapauksessa, mutta jos ajosta pysähtyy, vaihde P:lle, ovi auki, niin pata sammuu.

SKU

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.01.13 - klo:17:26
Onko kukaan keksinyt, miten A6:n saisi jäämään tyhjäkäynnille kun autosta nousee hetkeksi pois (postilaatikolla käynti). Kun avaan oven, niin moottori sammuu. Olen kokeillut vaihteen N- ja P  -asennoilla. Käsijarru päällä ja P -asennon kanssa ilmankin jarrua. Aina vaan sammuu.

Ei minulla sammu moisessa operaatiossa, vaikka S&S on päällä koko ajan. Aamulla joudun tekemään noin melkein joka aamu, kun tipautan lapset kouluun. Olisko joku uusi ominaisuus?

Muistaakseni sammuu kyllä jos otat turvavyön pois S&S:n ollessa toiminnassa ja vaihde on päällä. Sitten on sammutettava ja käynnistettävä uudelleen koko paska napista (eli painaa kahdesti). Tuon olen kokenut muutaman kerran liikennevaloissa (otin takkia pois) ja kerran mennessäni parkkihalliin ja jouduin kurottamaan lippua ottamalla vyön irti.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Ktk

Tämä "hieno" ominaisuus taisi tulla jossain vaiheessa kesällä. Vanhemmissa ei tee tuota.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.01.13 - klo:19:35
Eikö niissä ole sekin "hieno" ominaisuus, että oven avaaminen laittaa automaattilootan heti P:lle? Vaikka auto olisi hitaassa liikkeessä esimerkiksi reunakiven viereen pysäköidessä.
Minulla on manuaali, joten en osaa sanoa. Voi hyvää päivää ja iltaa jos on tosiaan noin. Anteeksi osittainen OT mutta liittyi tosiaan hieman tähän samaan soppaan.

SKU

Voi elämän kevät. Siis se sammuu oikeasti ja on ensin sammutettava ja sitten käynnistettävä uudelleen?
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Marapetsu

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 15.01.13 - klo:19:35
Kone kyllä jää käyntiin tuossa "ikkunoiden skrapaus" tapauksessa, mutta jos ajosta pysähtyy, vaihde P:lle, ovi auki, niin pata sammuu.

Tämä "ominaisuus" on tullut nyt syksyllä ja oli siinä liikkeessä mistä ostin audin kuulemma ensimmäisiä tapauksia.Se ilmeisesti oli niin että motti piti tosiaan olla lämmin ja sen jälkeen et päässyt autosta pois ettei se sammunut.OLi kepit N tai P tai kässärit päällä ym.Itselläkin Jos ei olisi saanut koodattua "normaaliksi" niin eihän siitä olisi tullut yhtään mitään käytännössä.Jopa kävi mielessä auton vaihto.
Marapetsu.

Markku J

Näin se menee. Tuota tuplapainallusta ihmettelinkin yhtenä päivänä. Minulla tietty on aina s/s pois päältä, joten se ei tähän vaikuta.
Mrk:n vastaus selvitti asiaa, kun muistan auton luovutuksessa saaneeni sen pysähdyksistä käyntiin säätääkseni Dynamic -tilaan, ja sitten kömmin ulos autosta ottamaan valokuvia - ja auto jäi käymään.

Onko kenelläkään kokemuksia, mitä Efficiency -asetus tekee verrattuna Comfortiin ? Pikaisesti olen kokeillut, mutta en huomaa eroa edes vaihtamisrytmissä. Kokeiluni on kylläkin tosi pintapuolinen vielä. Minun ex-A7:ssa ei ollut tuollaista asetusta.

SKU

En ole huomannut muuta kuin että D-kirjain vaihtuu E:ksi  ;D

Markku J

Kai siinä sitten on vaan hiukan viilattu vaihtamisohjelma. Edelleen A6:n vaihtamisohjelmassa nyppii pikkuvaihteilla turhan pitkään vedättäminen (2000 rpm ja joskus hiukan yli). Koneen äänikin on kabiinissa "singerityyppinen" - ei mikään miehekäs murina, kuten Bemarin 3 -litran dieselissä. Ei tunnu kivalta ajaa parkkihallissa 1-2 vaihteilla. Sama asia häiritsi A7:ssa. Hienoja autoja, mutta naurettavat äänet kierrättäen isoa dieselkonetta kuin alimittaista bensamyllyä.

Quattroll nyt

Kyllä se minulla muuttaa vaihtopisteitä ylemmäksi. Ei se ero kovin iso ole.  Ainoastaa tuo s-moodi joka pudottaa jo yhden pykälän heti pienemmäksi.
Kaasuun vastaavuus loivenee ja on laiska tuntuma kiihdytyksiin lähtiessä esim. isommalla tiellä. Kulutus myös hiukan putoaa.
No lähteehän se jotenkin, kun pedalin pohjaa.

Itse ei sen kummemmin s/s häiritse. Kevyesti kun jarrupolkimella on vaikkapa valoissa, niin ei sammuta moottoria. Voihan sen s/s:n nappista poistaa myös.
Kylmän auton kun starttaa, niin voi lasit vaikka putsata, ei se sammu! Ajosta pysähdyksiin ja vaihde P-asentoon ei sammu!
Riittävän kauas kun menee avaimien kanssa, alkaa mittaristossa hälyttämään avaimista jotka on liian kaukana.

elexi1

Tänään koitin pikaiseen koodata 4G:stä tota sammumis ominaisuutta pois, vaan ei löytynyt mistään sopivaa ruksia? On kyllä todella rasittava ominaisuus.. Ja tosiaan ei ole kysymys S/S:sta.

mho0

Kyllä se minusta
* vaihtaa jonkin verran aikaisemmin isommalle (ei tosin juuri taida vaikuttaa 1-2 vaihdossa)
* vastaa kaasuun selvästi rauhallisemmin, jos painaa vähän syvempään sitä poljinta (alkuun en tätä huomannut, kun painelin vain varovasti kaasua...)
* antaa kierrosten pudota isoilla vaihteilla aika lähelle 1000 RPM, ennenkuin vaihtaa pienemmälle
* kuulemmat pitää ilmastointia kesällä vain "puoliteholla" tai jotain sellaista (tästä ei minulla mitään todisteita)

Lainaus käyttäjältä: SKU - 15.01.13 - klo:19:51
En ole huomannut muuta kuin että D-kirjain vaihtuu E:ksi  ;D
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

mho0

No ei ole kyllä mitään todisteita, mutta myyjä taisi väittää, että siellä on toinen akku S/S:n kanssa.
Tosin tästä on yli vuosi aikaa, että voin jo muistaa mitä sattuu...

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.01.13 - klo:18:54
En ole kyllä ikinä kuullutkaan tällaisestä. Toki siellä on toinen akku, jos on tehdasasenteinen lisälämmitin, mutta ei se akku kyllä millään tapaa S/S:n liity.

Jos jollain on konkreettisia todisteita tällaisesta S/S:n lisäakusta, niin olen kyllä kiinnostunut sellaisen jutun lukemaan.
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

Neppis

Lisäksi efficiency-moodissa vakionopeudensäädin ei yritä ylä- ja alamäissa pitää nopeutta niin tarkasti asetuksessa.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

SKU

Lainaus käyttäjältä: mho0 - 15.01.13 - klo:22:36
Kyllä se minusta
* vaihtaa jonkin verran aikaisemmin isommalle (ei tosin juuri taida vaikuttaa 1-2 vaihdossa)
* vastaa kaasuun selvästi rauhallisemmin, jos painaa vähän syvempään sitä poljinta (alkuun en tätä huomannut, kun painelin vain varovasti kaasua...)
* antaa kierrosten pudota isoilla vaihteilla aika lähelle 1000 RPM, ennenkuin vaihtaa pienemmälle
* kuulemmat pitää ilmastointia kesällä vain "puoliteholla" tai jotain sellaista (tästä ei minulla mitään todisteita)

Noinhan se menee. Tuo heittoni oli hieman kieli poskessa kirjoitettu. Ei ole paljon tuolla käyttöä, juuri tuon laiskan fiiliksen takia.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: elexi1 - 15.01.13 - klo:22:29
Tänään koitin pikaiseen koodata 4G:stä tota sammumis ominaisuutta pois, vaan ei löytynyt mistään sopivaa ruksia? On kyllä todella rasittava ominaisuus..

Mä jäin vielä miettimään tätä tuotekehittäjien keksimää "hienoa" ominaisuutta. Jos minä ajaisin uudella kutosella kesähelteellä (30-35 astetta) vaikka Burger Kingin pihaan ja hakisin sieltä pesueelle eväät mukaan, niin pitäisikö pesueen odottaa autossa ilman ilmastointia? Kun vaimo jäisi kuitenkin repsikan paikalle, niin hän ei taida saada automaattivaihteista autoa käyntiin, koska ei voi painaa jarrua?

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 15.01.13 - klo:19:12
S&S-järjestelmällä varustetuissa autoissa on kuitenkin yleensä kertaluokkaa järeämpi akku. Ostappa seuraavaksi neliveto-Yeti, siinä ei näkynyt olevan noita S&S-hömpötyksiä vielä :)
Jaa-a.. Viime kesänä, kun itse tutkin konsernipelien teknisiä tietoja erityisen tarkkaan, niin tuli todettua, että itseasiassa näissä Bluemotion ym. virityksissä joista S&S löytyy, löytyy myös pienempi akku.. Vaan tiedä sitten, jos siellä olisi se toinen piiloakku jossakin, josta ei vain mainita.. Tietääkseni ei kuitenkaan ole.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy