Tämä kaveri on testannut jo Bornia aika paljon.https://www.youtube.com/playlist?list=PLwCzgH6q6jkv7HPjguB0U11DDroPHE9VuListasta löytyy myös vertailu ID.3 matrix valoihin. Nuo normaalit Leditkit vaikuttaa riittävän hyviltä.Mulle on tulossa myös Born maaliskuussa. Alustava valmistusviikko 8/22. Tilasin Bornin koeajamatta tai edes näkemättä sitä livenä. Näytti videoissa vain niin makealta, varsinkin keula ja perä. Juuri sellainen Hot Hatch, jonka olen aina halunnut, muttei ole kehdannut ajaa bensavehkeillä niiden suuren kulutuksen takia.
Olisi varattuna viikonloppu Bornilla. Vissiin 14.1 olisin saamassa koeajoon.Ongelmaksi saattaa muodostua se että pitäsi saada pari keskikokoista koiraa mahtumaan aina välillä kyytiin. Takapenkit kaatamalla taitaa tulla kivasti lisää tilaa mutta pitää katsoa kuinka koirahäkki sinne sitten mahtuu. A3 ja Scalan kontteihin tuo häkki mahtuu ongelmitta. Ei sitä koko ajan tartte kuljetella mukana mutta joskus kyllä.Jotenkin tuo Born iskisi paljon enemmän kuin id3.
Jos se häkki HB-aakolmoseen mahtuu niin menee heittämällä borniin/id.3:n konttiin.
Auto vaikutti ennakkotietojen mukaan todella mielenkiintoiselta, mutta tutustuminen livenä ja koeajo vähän latisti fiiliksiä. Ehkä Born istuisi paremmin jos keulalla olisi Seatin logo, vaikea pukea sanoiksi mutta jotenkin autosta nyt jäi fiilis että se yrittää vähän liikaa olematta kuitenkaan tarpeeksi sporttinen.
Mutta siitä pitää kyllä saada ESP ja luistonesto pois päältä. Ei "hauskan pidon" takia vaan etenemiseen mökkitiellä.
Muutoinhan Born vaikuttaa hyvältä ja miellyttää silmää. Ja onhan tuossa hauskan pitoa varten e-Boost!
Kyllä sen saakin osittain. Sille on käyttöohjekirjan mukaan oma täppäkin. Ohjekirjan ja nettivideoiden mukaan se vaikuttaisi juuri luistonestoon ja auttaisi etenemisessä. Sladissa ajoa se ei kuitenkaan mahdollistaisi.
Kosketusnäyttö on ihan jees, mutta kyllä mua ahdistaa ne ratin haptiset napit. Varsinkin Bornissa kun äänenvoimakkuus ja vakkarin +/- ovat liu'utettavia. Jessus mikä aivopieru tehdä tuollaisia! Toivottavasti tuo jää ainoaksi ahdistuksen aiheeksi autossa.
Lohduttanee jos sanon, että reilun vuoden käytön jälkeen ratin näppäinten käyttö on jo ihan sujuvaa. Vähän vastaava tilanne kun vaihtoi näppäinpuhelimesta kosketusnäytölliseen.
Onko muuten Cupran rattinapeissa sama käsittämätön aivopieru kuin id:ssä, että kappaleenvaihto on ylös/alas ja äänenvoimakkuus vasen/oikea? Jääny käyttöliittymäsuunnittelijalta Cognitive Walkthroughin eka kohta lukematta.