Kirjoittaja Aihe: ID4 OBDeleven PRO koodaus  (Luettu 5180 kertaa)

Poissa pol

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
ID4 OBDeleven PRO koodaus
« : 26.11.21 - klo:14:37 »
Onko täällä foorumilla moni koodannut ID4 asetuksia? (en ainakaan hakemalla helposti löytänyt) Itse otin käyttöön Driving Assistance ominaisuuden ilman ongelmia. Nyt etsin miten saan koodattua viiveen kuljettajan poistumiseen penkiltä (esim. 10-15s)?

Poissa tlavikai

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #1 : 26.11.21 - klo:18:19 »
Normi vakionopeussäädin lisätty mukautuvan ACC:n rinnalle valikkoon. Travel Assist myös aktivoitu ja toimii. Vähän toimii pingpong efektillä, myöskään kapasitiivista rattia ei saanut aktivoitua. Lukemani mukaan kapasiitivinen ratti olisi kaikissa autoissa joissa on ratin lämmitys.
Onko kukaan saanut koodattua tuota rattia, niin ei tarvitsisi 10-15s välein rattia heilauttaa?
ID4 Pro Performance, Business

Poissa future

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #2 : 28.11.21 - klo:11:15 »
Tämä kiinnostaa! Olen aika noviisi tuon OBDelevenin kanssa, joten saiko tänne ihan rautalanka-ohjeet tuohon Travel assistentin aktivointiin? :) ja toki jos muitakin ominaisuuksis löytyy, niin ilman muuta.

ps. Kuva olis kiva!
ID.4 Pro Performance -21

Poissa jopo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 482
  • Model 3 LR-21 82kWh
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #3 : 28.11.21 - klo:15:15 »
Mitenhän se tuo TA voisi toimia jos sitä ei alkujaan ole, koska olen vahvasti siinä käsityksessä, että Travel Assistin mukana tulee autoihin rautaa mitä ei pelkissä Lane Assist versiossa ole?

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.680
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #4 : 28.11.21 - klo:18:15 »
Mitenhän se tuo TA voisi toimia jos sitä ei alkujaan ole, koska olen vahvasti siinä käsityksessä, että Travel Assistin mukana tulee autoihin rautaa mitä ei pelkissä Lane Assist versiossa ole?

Minun ymmärtääkseni tuo kapasitiivinen ratti on ainoa raudallinen ero ainakin paremmin varustelluissa IDx malleissa. Sama kamera yms. härpäkkeet sen travel assistin kanssa on käytössä. Tuo on jopa Poloon saatu jälkikäteen asennettua.

Poissa jopo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 482
  • Model 3 LR-21 82kWh
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #5 : 28.11.21 - klo:18:30 »
Voihan se näinkin olla. BatteryLife tuota Volkkarilta oli joskus taannoin kysynyt, voisiko tuon saada päivityksillä. VW oli vastannut, että jotain rautaa puuttuu, että ei. Tosin tietty VW voi vastata mitä haluaa. Ihan hirveästi tuo ei kuitenkaan pingpongaa alkuperäisenä (jos pitää ratista kiinni), joten siitä ajatellen (tlavikai viestin perusteella) aloin juuri myös miettimään, että puuttuukohan sieltä jotain muutakin. 

Poissa tlavikai

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #6 : 30.11.21 - klo:12:27 »
Nyt kun tuo koodattu TA:ta on testannut jokin aikaan, niin toimii kyllä hyvin. Auto painelee menemään keskellä kaistaa nätisti. Alussa huomattua pingpong efektiä ei ole, se vain tuntui siltä :)
ID4 Pro Performance, Business

Poissa Terpower

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #7 : 04.12.21 - klo:01:50 »
Normi vakionopeussäädin lisätty mukautuvan ACC:n rinnalle valikkoon. Travel Assist myös aktivoitu ja toimii. Vähän toimii pingpong efektillä, myöskään kapasitiivista rattia ei saanut aktivoitua. Lukemani mukaan kapasiitivinen ratti olisi kaikissa autoissa joissa on ratin lämmitys.
Onko kukaan saanut koodattua tuota rattia, niin ei tarvitsisi 10-15s välein rattia heilauttaa?
Mä kans koodasin noi molemmat ja mullakaan ei kapasitiivinen ratti toimi, tai sitä ei ole.
ID4 Pro Business

Poissa future

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #8 : 15.12.21 - klo:09:24 »
Nyt testailtu OBDeleveniä. Laitettu:
- Travel assistent aktiiviseksi
- ovien lukitus pois, kun painaa P
- normaali vakionopeussäädin adaptiivisen rinnalle
- automaattiset kaukovalot
ID.4 Pro Performance -21

Poissa Skoda-Pirssi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #9 : 16.12.21 - klo:09:33 »
Täällä onnistuttiin lisäämään valikkoon tominto, automaattisenovienlukituksen pois kytkemiseksi.

Kovasti yritettiin saada vakionopeudensäädintä lisättyä adaptiivisen rinnalle, siinä kuitenkaan onnistumatta. Onko kellään tähän mitään vinkkiä heittää? "Turvakoodin" kanssa kirjaudittuun sisään ja laitettiin vakkari aktiiviseksi, mutta ei ilmestyny valikkoon, jossa edelleen vaihtoehtona vain acc ja limitteri? Onko teillä jotka onnistuneet siellä kolme vaihtoehtoa näkyvissä, vai onko limitteriä ollenkaan?

Poissa future

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #10 : 16.12.21 - klo:22:47 »
Mulle tuli näkyviin ihan omana siihen valikkoon. Kannattaa mennä pois autosta ja laittaa ovet lukkoon. Voi olla että näkyy sen jälkeen ???
ID.4 Pro Performance -21

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.762
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #11 : 15.01.22 - klo:20:38 »
Piti itsekin tilailla ODBeleven Pro versio kun sain vainun tuosta Travel assistentin akviointimahdollisuudesta.

Ohjeitä löytyy esim. tuolta: https://forum.obdeleven.com/thread/13462/travel-assist-activation

Täällä on kuvattu eri tavujen bittien tarkoitus: https://www-meinid-com.translate.goog/thread/2233-stellen-sie-travel-assist-auf-eine-id-3-oder-id-4-ein-wenn-sie-noch-keine-haben/?postID=66998&_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=fr&_x_tr_pto=nui,sc#post66998

Oma koodaus on 00 08 30 2A 15 91 10 E4 16 24 20, mutta en suosittele sitä kenenkään sokkona kokeilamaan. Autokin on teoriassa eri, vaikkei tässä suuria eroja ID.3 ja .4 välillä näytä olevan.

Assistantti ajaa hyvin, mutta yllätys oli kuinka paljon se vaatii vääntömomenttia rattiin pysyäkseen tyytyväisenä. Ei tosiaan riitä pieni sormenpäillä ohjailu vaan pitää vääntää oikeasti vastaan. Ei siis kovin käyttökelpoinen ilman kapasitiivista rattia, joka maksaa volkkarilla sen 700€.
ID.3 Pro Performance Business
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa Wiiseli

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 209
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #12 : 21.01.22 - klo:16:35 »
Normi vakionopeussäädin lisätty mukautuvan ACC:n rinnalle valikkoon. Travel Assist myös aktivoitu ja toimii. Vähän toimii pingpong efektillä, myöskään kapasitiivista rattia ei saanut aktivoitua. Lukemani mukaan kapasiitivinen ratti olisi kaikissa autoissa joissa on ratin lämmitys.
Onko kukaan saanut koodattua tuota rattia, niin ei tarvitsisi 10-15s välein rattia heilauttaa?
saiskohan ton normi vakkarin asennettua myös Gte Passattiin?🤔 Saatko laitettua ohjeet miten omaasi tämän koodasit?
PASSAT GTE VM. 2020

Poissa Apaju

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 423
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #13 : 22.01.22 - klo:19:15 »
saiskohan ton normi vakkarin asennettua myös Gte Passattiin?🤔 Saatko laitettua ohjeet miten omaasi tämän koodasit?
Onnistui omaan ID3:een tällä ohjeella:
Ohjausyksikkö 13 Adaptive Cruise Control, sieltä long coding ja kuvan mukainen asetus:
VW ID.3 Life

Poissa Wiiseli

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 209
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #14 : 22.01.22 - klo:19:48 »
Kiitos. Näytti olevan deactivated joten pitää vaihtaa se activated kuhan kerkee. Mites se muuten aktivoidaan ajossa?
PASSAT GTE VM. 2020

Poissa Apaju

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 423
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #15 : 22.01.22 - klo:21:14 »
Tuli ID:ssä valittavissa olevaksi tuohon Acc:n ja nopeusrajoittimen väliin
VW ID.3 Life

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.762
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #16 : 24.01.22 - klo:09:48 »
Hidastaako Front-Assist kuitenkin ennen edessä ajavaa autoa, jos on "Vakionopeussäädin" käytössä? Voi käydä kylmät ja ajaa perään, jos unohtaa tuon asetuksen tutkan ollessa pois pelistä. Huonolla kelillä olisi ehkä parempi ajaa manuaalisesti tai pysähtyä putsaamaan se tutka.
ID.3 Pro Performance Business
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa Wiiseli

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 209
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #17 : 25.01.22 - klo:00:22 »
Tuli ID:ssä valittavissa olevaksi tuohon Acc:n ja nopeusrajoittimen väliin

en saanut toimimaan ainakaan tuolla muutoksella. En oikein ymmärrä mihin valikkoon se voisi gte:ssä tulla  valittavaksi, jos se teillä tulee näytölle tuolleen. Kiitos kuitenkin.
PASSAT GTE VM. 2020

Poissa EetuX

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 37
  • Skoda Superb iV L&K 2021
    • Profiili
Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
« Vastaus #18 : 17.04.22 - klo:14:09 »
Vähän vanha keskustelu jo, mutta luulisi GTE:ssä toimivan kun Superb iV.ssä toimii.


 



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi