Passat GTE - Hybridijärjestelmän vika SEIS!

Aloittaja Turbokiisseli, 12.10.21 - klo:10:28

« edellinen - seuraava »

Sokka

Tuossahan tuplaa auton ”arvon”, jos joutuu 2016 malliin orkkisakun vaihdattamaan. Voiko GTE:llä ajaa ilman akkua, pelkällä bensalla?

duke7

Lainaus käyttäjältä: Sokka - 02.12.21 - klo:22:23
Tuossahan tuplaa auton ”arvon”, jos joutuu 2016 malliin orkkisakun vaihdattamaan. Voiko GTE:llä ajaa ilman akkua, pelkällä bensalla?
Ei voi ajaa ilman akkua koska sillä ajomoottorilla myös käynnistetään polttomoottori. Ja ainakin kompuraa käytetään sieltä ja kai lämmitysvastuksia myös.

velim

Auto läksi tänään lavetilla Kuopioon, aika diagnoosille ensi keskiviikkona. Sitten ollaan viisaampia. Ja köyhempiä ...
VW Tiguan eHybrid 2021
VW Golf variant TSI 2013

ex VW Passat variant GTE 2016

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 02.12.21 - klo:22:36
Ei voi ajaa ilman akkua koska sillä ajomoottorilla myös käynnistetään polttomoottori. Ja ainakin kompuraa käytetään sieltä ja kai lämmitysvastuksia myös.

Kaikki apulaitteet toimii sähköllä, koska apulaitehihna puuttuu kokonaan.

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: Sokka - 02.12.21 - klo:22:23
Tuossahan tuplaa auton ”arvon”, jos joutuu 2016 malliin orkkisakun vaihdattamaan. Voiko GTE:llä ajaa ilman akkua, pelkällä bensalla?
Käsittääkseni alkupään Volvo v60 d7:ssa on tätä vikaa. Periaatteessa hyviä autoja, mutta akun takia käyttökelvottomia. Vähän liian hienoja autoja liian aikaisin. Luulisi että uudemmissa on jo markkinaa korjailla noita. Leafeissa on ainakin muutama tuohon erikoistunut firmakin suomessa.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: velim - 02.12.21 - klo:22:47
Auto läksi tänään lavetilla Kuopioon, aika diagnoosille ensi keskiviikkona. Sitten ollaan viisaampia. Ja köyhempiä ...

Selvisikö mitään?

velim

Hei

Itse asiassa sain huollosta soiton puoli tuntia sitten ja olivat saaneet auton "henkiin". Lopullinen syy oli kuitenkin jäänyt epäselväksi eli tuleeko toistumaan??? Virhekoodia oli kuulema ollut aika paljon, myös 12V akkuun liittyen. Pääsen huomenna hakemaan auton pois, joten sitten selvinnee lisää.

Eli ainakin toistaiseksi selvittiin ilman akun vaihtoa, mutta ... vähän kyllä huoli jäi ...
VW Tiguan eHybrid 2021
VW Golf variant TSI 2013

ex VW Passat variant GTE 2016

o.b.

Kannattaa pyytää se vikakoodilistaus, niin ollaan hieman viisaampia jos vaikka tulee jollekin samaa oiretta.

velim

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 08.12.21 - klo:16:01
Kannattaa pyytää se vikakoodilistaus, niin ollaan hieman viisaampia jos vaikka tulee jollekin samaa oiretta.

Hei

Jep, sovittiin, että ajelen "viikon" ja jos ei vika toistu niin käyn sitten kuittaamassa laskun. Pyydän samassa yhteydessä vikakoodilistan.
VW Tiguan eHybrid 2021
VW Golf variant TSI 2013

ex VW Passat variant GTE 2016

velim

Hei

Pahoittelen, että kesti mutta ohessa vikalistaus, jonka sain. Jos joku löytää siitä asiaa selventävää niin mielelläni kuulisin. Auto kulkee taas ... maksoi n. 450,-


VW Tiguan eHybrid 2021
VW Golf variant TSI 2013

ex VW Passat variant GTE 2016

o.b.

Vilkaisin listauksen läpi ja hybridiakun kontrollerissa näytti olleen staattinen vika päällä. Valitettavasti tuosta puuttui tieto siitä, kuinka monta kertaa kukin vika oli ilmaantunut + aika ja kilometrit.

Kontrolleri on kaiketi erikseen vaihdettavissa, mutta kaiketi siihenkin joku(nen) touhutonni menee :-\

Turbokiisseli

Meillä ensin epäilivät akun ohjainyksikkö, joka siis myös kuuluu akkutakuuseen. Akku pitää irrottaa yksikön vaihtoa varten, eli veikkaan, että pelkkä työ on luokkaa 8h + osat. Marmori ei mulle kertonut tuon pelkän ohjainlaitteen hintaa.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

o.b.

"Akkuvalvonnan ohjainlaite" 3Q0915227P maksaa vajaa 300,. Ei ihan hirveä hinta jos sillä saa akun taas kuntoon.

pqwe

Lainaus käyttäjältä: velim - 01.12.21 - klo:14:40
No voi P .... teki päivällä juuri tuon, kun olin tankannut auton. Siihen jymähti mittarille. Onneksi työkaveri sattui tulemaan paikalle ja saatiin työnnettyä auto hieman syrjempään, että ei ole muiden tiellä. Kuopion K Autoon olen ollut yhteydessä mutta vastaus on toistaiseksi "palaamme pian asiaan". Jos tuossa on se tilanne, että akku paskana niin se siitä sitten, kun ajettu on jo 185 000 km. Maksettavaa jäi vielä rutosti mutta 26 000 EUR korjausta ei kannata tehdä alle 20 000 EUR autolle ... >:( >:( >:( :'(
Jos tilanne se että akusto jäätynyt, niin ei ole kilometri määrällä väliä, koska ei johdu kulumisesta vaan valmistusvirheestä. Yhteys kuluttaja-asiamieheen jos inisevät vastaan.

jaripetteri

Jos näille on takaisinkutsu kosteuden pääsemisestä akustoon ja akku hajoaa kosteuden takia vaikka akkutakuu onkin ummessa niin uskoisin aika vahvoilla olevan kuluttajasuojan kanssa että ihan koko akun vaihtoa ei tarvitse maksaa.

Omassa 2016 tuli juuri 160tkm täyteen eikä ole kutsua tullut akkutarkastukseen. Tuotu pari vuotta sitten omatoimisesti ruotsista ja samantien kävi K-Caaran ilmaisessa tuontitarkastuksessa ja takaisin kutsut katsottiin. Samoin pari kertaa ollut huollossa samaisessa paikassa.

Tuleekohan tuo kutsu kaikille vai onko näissä joku osa joihin tarkastusta ei tehdä.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Wiiseli

Eihän noihin erillistä kutsua tule. Ne löytyy oma k- autosta tai kyselemällä marmorilta tai valtuutetulta.
PASSAT GTE VM. 2020

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 21.01.22 - klo:13:28
Eihän noihin erillistä kutsua tule. Ne löytyy oma k- autosta tai kyselemällä marmorilta tai valtuutetulta.

Juu kyllä sen tiedän, kutsulla tarkoitin sitä takaisinkutsu joka näkyy järjestelmässä. Omassani ei ole ollut kuin sen latauksen varoitustarran uusiminen taksisin kutsuna tuonnin jälkeen.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Wiiseli

Just tarkistin kaverin vm. 2016 gte takaisinkutsut ja niitä ei enää näkyny. On ilmeisesti menny akun tarkistus ja acc- kamppikset umpeen.
PASSAT GTE VM. 2020


jaripetteri

#49
Kuinkahan luotettava kun omastani näyttää ettei 91U9 ole tehty ja vanhentunut. Tuo on infotainment päivitys ja minusta huoltokirjassa tehtynä. tehtyä tarrakampanjaa tuolla ei näy myöskään.

Edit: tuo 91U9 löytyy huoltokirjasta ja se on nyt edellisessä huollossa tehty tarra takaisin kutsu ja tuolla sivulla "W-Reprogram infotainment system". Lisäksi mulla on huoltokirjassa kolme muuta takaisinkutsua tehtynä ruotsissa joita tuolla sivulla ei ole ollenkaan.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Wiiseli

En osaa luotettavuuteen sanoa mitään. Ite olen oma k- autosta katellu kamppikset.
PASSAT GTE VM. 2020

jaripetteri

OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

kvahtera

Jatkan asiasta paasausta tämän otsikon alle. Tännehän tämä olisi alunperin kuulunutkin.

Tässä tarina alusta saakka: MY16 122tkm ajettu GTE totesi joululomalla Lapissa että "Hybridijärjestelmän vika. SEIS!" Stoppasin tien syrjään. Uudelleen käynnistyksen jälkeen sama viesti. Soitin volkkarin liikkumisturvaan, josta lähetettiin lavetti hakemaan potilas merkkihuoltoon Rovaniemelle. Toinen lavetti toi sijais-yariksen tilalle. Jouluna ei Lapista muuta löytynyt. Onneksi liikkumisturva antaa sijaisauton vain kolmeksi päiväksi :D Kotimatka meni kaskon piikkiin farmari-astralla.

Parin viikon päästä homma oli Rovaniemellä hoidettu. Vika oli paikallistettu ptc-lämmitysvastukselle menevään korkeajännitekaapeliin. Kaapeli + työt: 1692 ,.

Pari päivää ja 600 km meni murheitta. Sitten taas: Hybridijärjestelmän vika. SEIS! Seuraavana aamuna vikailmoitusta ei kuitenkaan näkynyt. Soitin silti saman merkkihuollon täkäläiseen toimipisteeseen, jossa todettiin että parempi kun tulette luetuttamaan vikakoodit. Mutta ajaa sai, koska merkkivalo ei pala.

Tänään vein sovitusti auton pajalle. Sieltä sitten parin tunnin päästä soitettiin että jostain korkeajännitepuolelta on (taas) vääränlaista resistanssia mitattu, ja että autolla ei nyt ajeta. Hommaa jatketaan huomenna. Jännä nähdä minkälaisella maksuvaatimuksella tällä kertaa lähestytään.

Itsellä tulee mieleen että:
a) se aiempi huolto ei löytänyt varsinaista vikaa, vaan korjasi oireen.
b) koska hybridijärjestelmä ei tullut kuntoon vaikka niin luvattiin, oli korjaus virheellinen ja allekirjoittanut oikeutettu hinnanalennukseen.
c) kohta saattaa olla kuluttaja-asiamiehelle asiaa.
d) ottaa päähän kun menee ylimääräinen tunti/päivä työ- ja päiväkotimatkoihin bussilla.
e) kehtaisko vaatia sijaisauton alle jos korjailu pitkittyy.

mattix

Kehtaako edes kysyä, tarkistettiinko 12V akun kunto?

Wiiseli

Mulla meni edellisen auton kanssa vähän saman tyyppisesti eli vaihdeltiin osia( vesipumppua hihnaa, kiristintä jne.) ja sanottiin et auto on kunnossa. No ei ollut auto kunnossa. Kun oikea vika löydettiin ja osat vaihdettiin niin maksoin muistaakseni vain niistä. Sattui vielä käymään tuuri et merkkihuollosta sanoivat ettei maahantuoja tule kustannuksissa vastaan( heittivät näin ilman kysymistä), kun takuu on jo mennyt umpeen (oireita oli useamman kerran koitettu korjailla takuuaikana) ja tulivat ite vastaan 25%. Otin ite vielä yhteyttä maahantuojan edustajaan joka sattui vielä olemaan lomalla ja sain sieltä lisäksi 50% vastaantulon. Eli kustannuksista 25% jäi minulle. Pyydä ehdottomasti sijais- auto tilalle.
PASSAT GTE VM. 2020

kvahtera

No, ainoa vian kaltainen asia oli se, että ptc-lämmittimen vastusarvo laskee lämmetessä. Suosittelivat vaihtamaan ja kertoivat hinnaksi 1720 ,. itse lämmitin marmorilta 1242 , ja työ 4 tuntia, 478 ,. Ihanan kallista taas.

Lämmitin kuitenkin toimii normaalisti ja vastuksen arvot pysyy sallitun rajoissa. Nyt on tuhannen kilometriä takana, eikä merkkivaloa ole uudestaan näkynyt. Jos se lämmitin sitten paukahtaa, vähän käytetyn saa Puolasta 50 eurolla. Että eipä se niin kallis ole vaihtaa, varsinkaan jos ei teetä työtä marmorilla.

Matka jatkuu :)

Sam

Minulla ilmeni sama vika eilen kun kun ajoin töistä kotiin. Kotiin pääsin, mutta pihassa auto ilmoitti HYBRIDIJ,,RJESTELM,,SS,, ON VIKA - SEIS! Tämän jälkeen auto ei suostunut enää liikkumaan muuten kuin vaijerin päässä hinausauton lavalle. Kyseessä on WV Golf GTE 2015, kilometrit 145 000. Innolla odotan millaista viestiä ja kustannusarviota liike ilmoittaa  :-\

o.b.

Lainaus käyttäjältä: kvahtera - 05.02.22 - klo:09:11
No, ainoa vian kaltainen asia oli se, että ptc-lämmittimen vastusarvo laskee lämmetessä. Suosittelivat vaihtamaan ja kertoivat hinnaksi 1720 ,. itse lämmitin marmorilta 1242 , ja työ 4 tuntia, 478 ,. Ihanan kallista taas.

Lämmitin kuitenkin toimii normaalisti ja vastuksen arvot pysyy sallitun rajoissa. Nyt on tuhannen kilometriä takana, eikä merkkivaloa ole uudestaan näkynyt. Jos se lämmitin sitten paukahtaa, vähän käytetyn saa Puolasta 50 eurolla. Että eipä se niin kallis ole vaihtaa, varsinkaan jos ei teetä työtä marmorilla.

Matka jatkuu :)
Kannattaisikohan se lämmitin vaihtaa jo ennakkoon, ennen kuin matka taas keskeytyy ja samalla hajoaa muitakin suurjännitekomponentteja? Itse ainakin vaihtaisin/vaihdattaisin vähän käytetyn osan tilalle.

mattix

Lainaus käyttäjältä: Sam - 08.02.22 - klo:14:44
Minulla ilmeni sama vika eilen kun kun ajoin töistä kotiin. Kotiin pääsin, mutta pihassa auto ilmoitti HYBRIDIJ,,RJESTELM,,SS,, ON VIKA - SEIS! Tämän jälkeen auto ei suostunut enää liikkumaan muuten kuin vaijerin päässä hinausauton lavalle. Kyseessä on WV Golf GTE 2015, kilometrit 145 000. Innolla odotan millaista viestiä ja kustannusarviota liike ilmoittaa  :-\
Oliko tähän 12V akkua vaihdettu vai orkkisakku käytössä?

TWBE

Minulla tuli tuommoinen vika auton ruutuun olikohan 80000km kohdilla noin- joka johti vähän vakavampaan korjaukseen.
Uusittiin mekatroniikka vaihteistosta. Meni pitkälti tehtaan piikkiin - onneksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy