Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

Tos®

Polttoainehuurujen talteenotto oli ainakin jo -92 golffissa. Venttiili rupee tikittään kun kone käy ja alipaine tyhjentää hiilisäiliöstä huurut imusarjaan.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Q8

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 27.12.11 - klo:08:37
Pakokaasujakin kierrätetään.

Mutta ei kulutuksen vähentämisen takia.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Kasis

Päästöjen vuoksi tietenkin. Tarkoitin vain, että kaikki palava on mahdollists ottaa talteen.
Hyöyryjen hyötysuhde on olematon, mutta..
Kaikki on vain puhtaamman ilman puolesta. ;)
(maailma pelastuu)
Scirocco & VI Golf Variant

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Taskukeke - 27.12.11 - klo:00:40
Aika huimia on kyl teiän kulutuslukemat täytyy myöntää.
Kuluttaakohan toi 118kw vähemmän maantienopeuksilla (80-120 km/h) kuin tuo 90 kw?
Itellä on toi 90 kw ja nipinnapin oon päässy 6 litran alle kehä/moottoritienopeuksilla.

Ei sen vähempää pitäisi kuluttaa, mutta käytännössä samaan voi hyvinkin päästä. Itse olen kerran yhdellä duunimatkalla saanut kulutuksen juuri alle viiden litran. Vaati kyllä hieman alle kahdeksan kympin nopeutta kehällä, mutta liikenne määräsi tuolloin tahdin. On tuo Mikon lukema joka tapauksessa aika lailla optimisuoritus. Itse pääsen tällä viikolla todennäköisesti testaamaan miten pienellä väli Helsinki-Varkaus menee. Ajotietokoneen kakkosnäyttö näyttää tällä hetkellä keskikulutukseksi sellaiset 8,2 l/100 km, kun on pari viimeistä tankillista ollut suurelta osin pätkäajoa kaupungissa...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skriko

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 27.12.11 - klo:08:31
Skriko: kappas vain, tuo kotka tuli yllättäen ja pyytämättä.
:D :D :D

HJP

Allekirjoittaneen Ex-Scirocco näyttää olevan taas myynnissä, ilmoituksen mukaan siihen on jälkiasennettu Dynaudio Excite ja mankkakin on vain RCD510  ;D

http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/4480909

RoccoScientist

Ei kyllä hirveästi näy Dynaudion lätkiä kaiuttimissa. x) Jos tuo olisi tahallista, niin mankkaa tuskin merkittäisiin halvemmaksi, joten mennee ammattitaidon puutteen tai puhtaan huolimattomuuden piikkiin. Kummallista silti - ei kuitenkaan niin kummallista kuin nuo nettiauton Audi A5 1,8 TFSI:t, joiden moottorikooksi on merkitty 2,0l, esim.: http://www.nettiauto.com/audi/a5/4337008

Kasis

Ihmetyttää tuo autoliikkeiden "viitsimättömyys/huolimattomuus",
ilmoitusten teossa ???

Oman rocco:n ilmoituksesta puuttui mm. PremiumBT, vakionopeudensäädin ja peili(valo)paketti.

Luulisi vaikuttavan myynnin nopeuteen, jos jätetään mainitsematta jotain oleellista tai väärien tietojen ilmottaminen.

Huolellisuutta autokauppiaat! ;)

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 28.12.11 - klo:12:20
Ihmetyttää tuo autoliikkeiden "viitsimättömyys/huolimattomuus",
ilmoitusten teossa ???

Oman rocco:n ilmoituksesta puuttui mm. PremiumBT, vakionopeudensäädin ja peili(valo)paketti.

Luulisi vaikuttavan myynnin nopeuteen, jos jätetään mainitsematta jotain oleellista tai väärien tietojen ilmottaminen.

Huolellisuutta autokauppiaat! ;)

Vaikuttaa ja vaikuttaa.. Kuinka paljon sitten on ostajia joita kiinnostaa tuo pieni "sälä"?? Siitä ei taida olla faktaa, mutta uskon että alle 50% tietää ja tajuaa noista varusteista enempää ihmetellä..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Kasis

Tuskin kukaan jättäisi "sälän" vuoksi ostamatta autoa ;)  Joten niidenkään ilmoittamisesta haittaa tuskin on.
Itselleni oli merkitystä parilla "sälällä" :-\
Em. eivät mielestäni pahimpia, mitä ilmoituksissa jätetään kertomatta.

PS. Mun toinen nimi on "sälä". ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 28.12.11 - klo:12:20

Mikä on PremiumBT?

HJP

... Kyllä minua ainakin kiinnostaisi asiantuntemattomana tietää jo ilmoituksen perusteella, että autossa on esimerkiksi alkuperäinen RNS-510 Navigointijärjestelmä, jonka hinta tehdastilauksena aivan älytön!

Kasis

^^ eikös se ole tuo rsap(sim-kortin etäkäyttö)bt (premium)???
Eli se mihin ei "omppua" saa kiinni(ilman..)

javelin

Tervehdys Oulun suunnalta, täältä ilmoittautuu yksi uusi Sciroccon omistaja. Kiitos kaikille hyvästä keskustelupalstasta, asiallisia kommentteja on ollut hyvä lukea auton valintaa tehdessä.

Päädyin sitten ostamaan Pörhöltä esitteillä olleen auton, 1.4 TSI 118 kW DSG, valkoinen oli tämänkin väri...

Golf 2.0 TDI DSG , edellinen Scirocco 1.4 TSI DSG 118 kW Candy White 2012

Mikko

Tervetuloa ja onnittelut hyvästä valinnasta. :)

re2

Tervetuloa javelin ja onnittelut uuden perheenjäsenen johdosta!

Hienoa saada vahvistusta vaihteeksi tänne Oulun Scirocco-kuskien paikallisosastollekin. Ei meitä tällä palstalla liiaksi ole, tai sitten muut ovat vain kovin hiljaista porukkaa. :) Yksi valkoinen siirtyi taannoin Vaasan seudulle, mutta saatiinpa nyt uusi tilalle.

skriko

Tervetuloa palstalle Javelin. Oliko paljon ajettu Rocco?

javelin

Kiitos vain, auto on tosiaan ajamaton, saan rekisteröityä maanantaina eli menee 2012 puolelle...sain kokeilla 90 kw versiota joka on myynnissä käytettyjen autojen puolella, sekin vaikutti tosi hyvältä ajaa ja yllättävän tehokaskin joten odotukset varsin korkealla oman auton suhteen. Toivottavasti tuo ikkuna- tai pompauttajaongelma (mistä näköjään keskusteltu paljon) kovin paljoa pilaa iloa :-)

Mikko

Omasta mielestä yhdellä ja kahdella ahtimella varustetun välillä on kyllä melkoinen ero. Isompi kuin sitten pomppaus kaksilitraiseen. Ja ne pompautin ja ikkunaharmit on lopulta aika pikku juttu niinkin kivassa autossa, vaikka pakko myöntää että Scirocco on enemmän kesä-auto. Talviharmit kestää kun tietää mitä kesällä on odotettavissa. :)

RoccoScientist

Onnittelut hankinnasta, javelin! Onko mitään suunnitelmia auton suhteen, vai onko tarkoitus pitää ihan vakiokunnossa?

Taskukeke

Onnea javelinille uuden auton kanssa. Ihme ja kumma mulla ei oo (vielä) ollu mitään
ongelmia ikkunoiden tai pompauttimien kanssa. Aina oon skraballa saanu ikkunat silleen auki
et oon autoon päässy ja ikkunat saanu suljettua. (koputtaa puuta koko kirjotusprosessin ajan  :) ) ensi keväänä olis näillä näkymin tarkotus teipata katto mustaks kattoikkunasta eteenpäin.

javelin

Oli tosiaan mielenkiintoinen huomio tuo yllättävä tehokkuus jo 90 kW versiolla, ok vertailukohtana on n. 190 hv bensa-automaatti, luokkaa 300 kg Sciroccoa painavampi joten sen kiihtyvyys luonnollisesti hieman kuminauhamainen.

Täällä keskustelupalstalla on ollut hyviä keskusteluita esim. navigointijärjestelmistä, joka oli alunperin vaatimuksena itsellä uuteen autoon mutta kun joku teki hyvän huomautuksen että vw:n navissa ei saa kamerahälytyksiä, päätin että antaa olla, voihan sen tosiaan laittaa jälkiasennettuna sitten myöhemmin jos haluaa. Ihastuin kiinteän navin toimintaan kun oma meni rikki ja sain sijaisautoksi V70:n jossa sellainen oli.
Myös hyvä kommentti hinnasta teki päätöksen helpommaksi (ebaysta halvemmalla...).
Sitten kun lopullisesti hermot menee paskaan Mio:on, ajattelin ostaa iphoneen TomTom-softan ja autokiinnikkeen, se on lukemani mukaan ilmeisen toimiva systeemi?

BT:n puuttuminen hieman jää varmaan närästämään, mutta senkin hinta oli törkeän kallis joten päädyin sitten jatkamaan iphone-bt kuuloke-systeemillä. 

Eipä tässä muuta laittoa varmaan tule tehtyä, tuunaus keskittyy enemmän toiminnallisuuteen kun ajelen n. 40-50 tkm vuodessa...normaalisti hankinta onkin perustunut enemmän järkeen, nyt pääsi jokin kumma villitys iskeen (varmaan jokin keski-iän kriisi tulossa:-)) kun näki tämän auton. Lapset jo aikuisia, joten heitäkään ei tarvitse enää kuskailla juuri koskaan...

En ihan ole selvillä onko joku laittanut puolipeitettä autoon? tarvitsisin sellaisen mökin pihalle kun siellä ei ole suojaa. Liekö esim. motonetistä löytyy sopiva, näyttäisi jotain mallikohtaista nettisivuilta löytyvän.

Mikko

Mulla oli viime talvena välillä (kun auto oli puhdas) puolipeite käytössä. Juuri Motonetistä ostettu yleismalli, en kyllä muista enää minkä kokoinen, aika sopiva kuitenkin Sciroccoon. Nyt on katospaikka niin tuolle ei enää ole käyttöä.

javelin

Ok, kiitos tiedosta. Yleismallit (M, L ja XL) näyttävät olevan hilkun alle kympin joten ei pahan hintaisia...

Mikko

Mulla on se kalliimpi kotimainen (ne halvat oli silloin loppu), taisi olla kokoa M kun 29 euroa maksoi.

Kasis

Onneksi olkoon minun puolestakin! :)
Oliko autokauppias ruksinut hyviä varusteita "sulle"?

Noissa "hupuissa" kannattaa hieman panostaa materiaaliin, sekä oikeaan kokoon, ettei auto ole naarmuilla pienen myräkän jälkeen. ;)

Mikko

Tuon omani sai ainakin tosi hyvin ja tiukasti auton päälle vaikka vähän iso onkin. En onnistunut ainakaan viime talvena hankkimaan mitään isoja naarmuja tuon takia. Ja olen vähän liiankin tarkka naarmujen kanssa. Paljon pahempaa jälkeä tuli ikkunoihin kun niitä piti syväjäästä jatkuvasti raaputella. Mutta käytin tosiaan vain puhtaan auton päällä.

javelin

Ylimääräisenä varusteina on tosiaan Sport-paketti, automaatti-ilmastointi ja vakionopeussäädin...ainakin ne oli listattu lisähinnaksi.

skriko

Toi mun polttonesteenkulutusjuttu meni nyt vahingossa uuteen ketjuun. Aika loppui ja laitoin vahingossa yleistä sciroccosta pienellä. Jos mode näkee tän niin voisitteko ystävällisesti korjata tilanteen.

proV1

Tervetuloa javelin, munkin puolesta! Hyvä värivalinta ;)

Ja tohon kulutuskeskusteluun vielä heitän oman korteni kekoon. Eli 400km tuli ajeltua viikolla molempiin suuntiin - menomatkalla kulutus 5,2 ja vastaavasti paluu tuli lukemiin 5,5. Keskinopeus oli sama molemmissa, muistaakseni 86km/h. Menomatkalla kuiva hyvä keli ja paluu räntä/vesisateessa.

Kyllä aikamoisia eroja vaan tulee talvirenkailla verrattuna kesään. Taas sen näin talvella huomaa, kun tankillisella pystyy matka-ajoa sen 1000km vetämään tarvittaessa. Mut se on se ulkonäkö, mikä ratkaisee. Onhan ne kesätassut kuitenkin kesätassut  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy