Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

NcP

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.01.23 - klo:18:19
Jos pidät auton avaimia taskussa, ei paljoa tarvitse kumartaa ja avausnappia painaa - ikkunat avautuu.
Toiminto ollut vaggineissa jo 90 luvulla.

Toiminnon saa kaiketi pois valikon kautta, viimeistään koodaamalla.

Tuttu juttu tosiaan, joskus auto on myös takaluukku auki odottelemassa pihassa  :D

NcP

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 27.01.23 - klo:18:24
Jos sen oikuttelevan "travel assistantin" koodaa pois päältä, niin mitäs kaikkea tarkalleen lähtee pois pelistä? Kaistavahti? Adaptiivinen cruise? Onko jossain mallissa jotain hienompaakin "itsenäistä ajoa"? Kai sentään perinteinen cruise jää käyttöön?

Travel assistant on siis se, mikä ajaa autoa itsekseen kaistalla, kunhan lepuuttaa kättä ratilla.  Kaistavahti on erikseen, se lähinnä nykii autoa keskemmälle kaistaa, mikäli auto ajautuu liian lähelle reunaa.  Eiköhän tuossa koodauksessa menetä vain tuon travel assistantin, kaikki muu jää ennalleen.  Tuskin muuten tuollaista edes ottaisivat puheeksi.

marse

Nyt tuli uutena ominaisuutena apujarruvalovika. Puolet "spoilerin" jarrunauhasta kuoli yhtäkkiä. Onko muilla ollut vastaavaa hauskuutta? Varmaankin helposti korjattavissa. Olisikohan johtoa mennyt vain poikki.

Travel assistantista: itsellä 3. ratti menossa ja nyt herjaa vain kerta pimputuksella tuosta. Ensiviikolla huolto ja lukevat vikakoodit asian tiimoilta.

Toivottavasti saavat huollossa korjattua yo. kaksi asiaa ja myös vilkkuvan mittariston. Muita ongelmia ei olekkaan ollut, jos tukivarsien vaihtoja ei lasketa. 30tkm ja takuut loppusuoralla.

Onko mitään hyvää listaa mitä kannattaisi autosta tsekata vielä ennen kuin takuu päättyy?

Atsii

Lainaus käyttäjältä: marse - 29.01.23 - klo:21:11
Nyt tuli uutena ominaisuutena apujarruvalovika. Puolet "spoilerin" jarrunauhasta kuoli yhtäkkiä. Onko muilla ollut vastaavaa hauskuutta? Varmaankin helposti korjattavissa. Olisikohan johtoa mennyt vain poikki.

Omassa laitteessa"jarrunauhan" sisään pääsi vettä.
Takuuaikana vaihdettiin uusi tilalle. Uuteen ei vielä 6kk:n aikana ole vettä ilmaantunut.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

heller

Lainaus käyttäjältä: marse - 29.01.23 - klo:21:11
Nyt tuli uutena ominaisuutena apujarruvalovika. Puolet "spoilerin" jarrunauhasta kuoli yhtäkkiä. Onko muilla ollut vastaavaa hauskuutta? Varmaankin helposti korjattavissa. Olisikohan johtoa mennyt vain poikki.

Travel assistantista: itsellä 3. ratti menossa ja nyt herjaa vain kerta pimputuksella tuosta. Ensiviikolla huolto ja lukevat vikakoodit asian tiimoilta.

Toivottavasti saavat huollossa korjattua yo. kaksi asiaa ja myös vilkkuvan mittariston. Muita ongelmia ei olekkaan ollut, jos tukivarsien vaihtoja ei lasketa. 30tkm ja takuut loppusuoralla.

Onko mitään hyvää listaa mitä kannattaisi autosta tsekata vielä ennen kuin takuu päättyy?
Ratista pitäisi olla nyt uusin versio jota ne vaihtaa, joka korjaa ongelman viimein.

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 30.01.23 - klo:08:43
Omassa laitteessa"jarrunauhan" sisään pääsi vettä.
Takuuaikana vaihdettiin uusi tilalle. Uuteen ei vielä 6kk:n aikana ole vettä ilmaantunut.
Leonissa ainakin ollut samaa ongelmaa. Näemmä se näkyy myös octaviassa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: NcP - 27.01.23 - klo:18:28
Travel assistant on siis se, mikä ajaa autoa itsekseen kaistalla, kunhan lepuuttaa kättä ratilla.  Kaistavahti on erikseen, se lähinnä nykii autoa keskemmälle kaistaa, mikäli auto ajautuu liian lähelle reunaa.  Eiköhän tuossa koodauksessa menetä vain tuon travel assistantin, kaikki muu jää ennalleen.  Tuskin muuten tuollaista edes ottaisivat puheeksi.

OBDEleven:llä pystyy vaihtamaan lane assistant (kaistavahti) toiminnolle ”memory” asetuksen. Eli jos sen kytkee pois, niin seuraavalla startilla ei ole päällä. Travel assistant toimii normaalisti vaikka tuo olisi pois päältä. Näin ainakin Seat:ssa. Uskoisin, että sama SOC ja käyttis siellä on pohjalla.

Travel assist


Takavalot palamaan aina, jne…


Paljon muutakin pystyy säätämään ilman mitään koodaustaitoja valmiiden asetusten kautta
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Tartsani

Morjensta. Iteltä löytyy -21 vuoden 1.0 e-TEC ja tuli nyt ostettua Defan 12V/8A SmartCharge-laturi kun välillä tulee pätkäajoa ja webasto lämmittää autoa. Tökkäsin plussan akkuun kiinni, miinus rungon "nippaan", johto seinään ja vehje käyntiin. Eihän siinä, vehje lähti lataamaan, mutta samalla webasto käynnistyi eikä ainakaan napista sammunut  :o Onko tietoa, että onko tuo nyt ihan normaalia vai mikä juttu?

marse

Tuo Defa 12v laturi on kyllä ihan höpöhöpöä näissä eTeceissä kun ainakin alkuaikoina auto purki 48v akkua eikä suostunut enää lataamaan kun oli tarpeeksi vajonnut. 12v laturia autossa ei taida itsessään ollakkaan vaan on muunnettu tuosta 48v:stä? Jotenkin olisi aatellut että lisä laturi olisi tällöin ollut suoraan tuohon 48v järjestelmään.

Tos®

#2078
Omassa eTSI golffissa on defan 5A laturi webaston vuoksi.
https://www.defa.com/product/chargerkit-1205-flex/
Huollolle tehdyissä koulutustiedoissa kerrotaan, että 12V akkua ladattaessa latautuu myös 48V akku.

Se pitää muistaa kytkeä oikein.
Miinusta ei saa kytkeä akunkenkään/napaan vaan auton runkoon!

Yritin päästä lataustietohin käsiksi obdelevenin avulla, kun auto on piuhan päässä ja lukittuna. Mutta ei, auto nukkuu ja obd palikka ei saa virtaa yhteyttä varten  ::)

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Juspe

Lainaus käyttäjältä: Juspe - 04.01.23 - klo:17:44
Päivitystä tähän keissiin. Tämän postaukseni jälkeen auto kävi pajalla tutkittavana ja tuomio oli että vielä ei tullut ratinvaihtolupaa, vaan pyydettiin olemaan yhteydessä jos ongelmat jatkuvat. No, jatkuivathan ne ja videomateriaalin kanssa jossa pimputtelut todettiin saatiin lupa ratinvaihtoon. Hauskaa sinänsä että olivat ajaneet jonkin päivityksen kun auto oli tutkittavana, sen jälkeen puheohjaus alkoi elämään omaa elämäänsä ja keskusteli välillä pitkiäkin aikoja itsensä kanssa. Ovien hipaisulukitus lakkasi myös toimimasta, takaoven kahvasta sai satunnaisesti lukkoon mutta kuskin ovesta ei tapahdu mitään. Repsikan puolen kattovalo syttyy myös välillä itsekseen. Mielen pitää virkeänä myös eilen sattuneet kaksi tapausta, joissa auto on luullut että nyt tulee törmäys ja hälytysäänen kera tekee hätäjarrutuksen. Kyydissä olleet vaimo ja lapsetkin alkoivat kyselemään että koska tästä laitteesta nyt päästäänkään eroon.

Mutta, tänään vaihtui ratti. Valitettavasti ovien lukitukseen ei ehditty tänään perehtyä mutta väliäkö tuolla. 5-6 viikkoa pitäisi tällä vielä ajella, raportoin tänne jatkuuko ongelmat travel/emergency assistin kanssa vai saatiinko nämä nyt korjattua.

Jatkoa tähän saagaan. Ratti siis vaihdettiin ja ilahduttavasti travel-/emergency assistin herjat ovat pysyneet poissa. Nyt kuitenkin tällä viikolla totesin että kaukovalojen adaptiivisuus ei toimi. Auto vaihtaa lyhyille todella kaukana vastaantulijasta, sitten lyö taas pitkät päälle, tiputtaa lyhyille ja taas pitkät päälle. Lisäksi torstaiaamuna töihin lähtiessä tuli taas koettua melko hämmentäviä asioita, yritin aamulla käynnistää autoa eikä edes yritä startata. Virrat kyllä menevät päälle ja ruutuun ilmestyy peräjälkeen huomattava määrä erilaisia viestejä joissa ilmoitetaan milloin mistäkin avustimesta mikä ei toimi. Yritän käynnistää uudelleen ja ainoa asia mikä tapahtuu käynnistysnapista on se, että ensimmäisellä painalluksella ovet menevät lukkoon ja toisella pois lukosta. Ajovalot myös välkkyivät aivan omaan tahtiinsa. Tätä hetken ihmettelin, nousin autosta, ovet avaimesta lukkoon ja uusi yritys niin sama homma, poislukien että auto käynnistyi noin viideksi sekunniksi kunnes sammui. Akkua en usko syylliseksi koska edellisenä päivänä tuli 6-7h pitkää ajoa eikä tällä muutenkaan lyhyitä pätkiä usein suhailla. No, töihin piti päästä ja soitin ajoturvaan. Puhelun aikana kokeilin vielä kerran käynnistää ja eikös laite sitten käynnistynyt heti ensimmäisellä. Ajoturvan tädin kanssa todettiin että ollaan uudestaan yhteyksissä jos tarpeen on.

Kun auto vihdoin käynnistyi oli mm. android auton ruudut hieman muuttaneet paikkaa ja muotoa, voisiko olla että siellä on taustalla ollut joku päivitys jotenkin puolitiessä ja tämä on sekoittanut auton järjestelmät hetkeksi. Kuitenkaan tämä(kään) episodi ei juuri luottoa tämän konsernin tuotteisiin lisää. Töistä lähtiessä auto myös iloisesti ilmoitti: "Uusi toiminto käytettävissä", Toiminto "Kaukovaloavustin (Light Assist)" aktivoitu. Kiitos että olet hankkinut Skoda auto a.s:n tuotteen. Niinpä niin.

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Juspe - 03.02.23 - klo:19:48
Jatkoa tähän saagaan. Ratti siis vaihdettiin ja ilahduttavasti travel-/emergency assistin herjat ovat pysyneet poissa. Nyt kuitenkin tällä viikolla totesin että kaukovalojen adaptiivisuus ei toimi. Auto vaihtaa lyhyille todella kaukana vastaantulijasta, sitten lyö taas pitkät päälle, tiputtaa lyhyille ja taas pitkät päälle. Lisäksi torstaiaamuna töihin lähtiessä tuli taas koettua melko hämmentäviä asioita, yritin aamulla käynnistää autoa eikä edes yritä startata. Virrat kyllä menevät päälle ja ruutuun ilmestyy peräjälkeen huomattava määrä erilaisia viestejä joissa ilmoitetaan milloin mistäkin avustimesta mikä ei toimi. Yritän käynnistää uudelleen ja ainoa asia mikä tapahtuu käynnistysnapista on se, että ensimmäisellä painalluksella ovet menevät lukkoon ja toisella pois lukosta. Ajovalot myös välkkyivät aivan omaan tahtiinsa. Tätä hetken ihmettelin, nousin autosta, ovet avaimesta lukkoon ja uusi yritys niin sama homma, poislukien että auto käynnistyi noin viideksi sekunniksi kunnes sammui. Akkua en usko syylliseksi koska edellisenä päivänä tuli 6-7h pitkää ajoa eikä tällä muutenkaan lyhyitä pätkiä usein suhailla. No, töihin piti päästä ja soitin ajoturvaan. Puhelun aikana kokeilin vielä kerran käynnistää ja eikös laite sitten käynnistynyt heti ensimmäisellä. Ajoturvan tädin kanssa todettiin että ollaan uudestaan yhteyksissä jos tarpeen on.

Kun auto vihdoin käynnistyi oli mm. android auton ruudut hieman muuttaneet paikkaa ja muotoa, voisiko olla että siellä on taustalla ollut joku päivitys jotenkin puolitiessä ja tämä on sekoittanut auton järjestelmät hetkeksi. Kuitenkaan tämä(kään) episodi ei juuri luottoa tämän konsernin tuotteisiin lisää. Töistä lähtiessä auto myös iloisesti ilmoitti: "Uusi toiminto käytettävissä", Toiminto "Kaukovaloavustin (Light Assist)" aktivoitu. Kiitos että olet hankkinut Skoda auto a.s:n tuotteen. Niinpä niin.

Tui AndroidAuton ruutujen muodon muuttuminen johtuu siitä, että sinulle on päivittynyt AA:n käyttöliittymä Coolwalkiksi. Ei liity siis auton päivityksiin millään tavalla.

Ja älä menetä toivoa konsernin tuotteisiin, täällä on paljon hyviä vaihtoehtoja, jotka toimivat ja pelittävät hyvin  ;)
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

-karppa-

Hienoa seurata näitä onnellisia "älyautojen" omistajia ja ongelmia.

Onneksi on vielä autoja millä voi vain ajaa ilman tappelua softan kanssa!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Farao

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 03.02.23 - klo:20:35
Tui AndroidAuton ruutujen muodon muuttuminen johtuu siitä, että sinulle on päivittynyt AA:n käyttöliittymä Coolwalkiksi. Ei liity siis auton päivityksiin millään tavalla.

Ja älä menetä toivoa konsernin tuotteisiin, täällä on paljon hyviä vaihtoehtoja, jotka toimivat ja pelittävät hyvin  ;)

Tuo AA oli kiva itsellenikin. Pysähdyin Lohjan ABC:lle ostamaan Pepsiä viideksi minuutiksi ja autoon tullessa takaisin oli AA vaihtanut ulkonäköään.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.02.23 - klo:21:58
Hienoa seurata näitä onnellisia "älyautojen" omistajia ja ongelmia.

Onneksi on vielä autoja millä voi vain ajaa ilman tappelua softan kanssa!

Joo, paskempaan suuntaanhan tämä on koko ajan menossa. Lisää softaa ja automaatiota. Kaikkea saa ladata, päivittää ja säätää koko ajan: puhelinta, tietokonetta, TV:tä, kuulokkeita, kelloa. Firmis pitää päivittää, akut menneet vanhaksi. Ja nyt autokin on samassa listassa.

Lisäksi EU määrää koko ajan lisää holhoamisjärjestelmiä autoihin, mikä on jo johtanut siihen, että joitakin automalleja ei enää parin vuoden päästä saa myydä EU alueella, esim. Toyota GR86. Eli lisää piipittäviä ja ajoa holhoavia järjestelmiä vaan. Osassa uusia autoja ei saa luistonestoakaan pois enää. Seuraavaksi tulee varmaan sitten pakolliset nopeudenrajoittimet.

Tarkoituksena on ostaa vielä yksi perinteinen keppivaihdeauto ”nautiskeluun”, josta täytyy pitää kiinni kynsin ja hampain, vaikka kalliiksi se varmaan tulee, kun erilaisia haittamaksuja määrätään varmasti. Eli joku 2005-2017 välillä oleva GTI, Cayman tai vastaava, jolla saa vain ajaa ja tankata välittämättä softasta. Vikojahan niissäkin on, mutta vain mekaanisia.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 07.02.23 - klo:00:41
Seuraavaksi tulee varmaan sitten pakolliset nopeudenrajoittimet.

Aivan oikeassa olet : https://clepa.eu/mediaroom/eu-publishes-regulatory-specifications-for-intelligent-speed-assistance-technology/

Onneksi tosin ei vielä tule pakotettuna tuo kattonopeus mutta siihen suuntaan ollaan kovasti menossa.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 07.02.23 - klo:08:04
Aivan oikeassa olet : https://clepa.eu/mediaroom/eu-publishes-regulatory-specifications-for-intelligent-speed-assistance-technology/

Onneksi tosin ei vielä tule pakotettuna tuo kattonopeus mutta siihen suuntaan ollaan kovasti menossa.
Tuohan taitaa olla vain automaattinen varoitin joka huomauttaa jos ajaa ylinopeutta. Perustuu kameroihin ja karttadataan. Jos toimii yhtä hienosti kun nämä liikennemerkkitunnistukset niin hieno systeemihän se on. Lisää turhia pimputteluja.
Sehän tuosta vielä puuttuu että se automaattisesti rajoittaa nopeuden siihen mitä se kuvittelee määrätyn. Jossakin karttadatassa on virhe, 60 alueella luulee olevan 120km/h, ja 600 heppainen tesla vetää hanat kaakkoon. Tai motarilla karttadata kertoo väärin nopeuden olevankin jossakin kohtaa 80km/h ja takana tulevalla ei ole tuollaista hienoa järjestelmää käytössä saati sitten törmäysvaroitinta.

Noita manuaalisia limitterejähän on ollut jo kauan käytössä. Kun kävin Roadsterin hakemassa ja motarilla yritin löytää vakkarin päälle niin sainkin tuon limitterin 100km/h nopeuteen. Olipa muuten ihmettelemistä kun vaikka kuinka pedaalia painoi, nopeus ei satasesta noussut. Tuossa ei oikein kunnolla ole mittaristossakaan merkintää limitterin päällä olemisesta.

Taitaa tuo S3 olla vielä pitkään harrasteautona.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

dwntime

^ Kyllä. Eka vaiheessa tuo systeemi toimii pääasiassa infona käyttäjälle vallitsevasta nopeusrajoituksesta ja tieto tulee kamera + karttadata kombon perusteella. Mutta tuota tullaan käyttämään myös ADAS järjestelmissä ohjaamaan auton nopeutta käytettäessä adaptiivista vakkaria. Tosin tämä toimintohan on jo melko monessa uudessa autossa, jossa adaptiivinen vakkari, olemassa.

Tuossa on sellainen hauskuus muuten, että regulaatio vaatii 90% tarkkuutta tunnistuksen osalta tai muussa tapauksessa ei täytä vaatimuksia ja käytännössä 2024 jälkeen tarkoittaa että ko. autoa ei saa myydä EU alueella.
Toivottavasti tämä parantaa nyt sitten jatkossa tuota tunnistustarkkuutta oikeasti.

ToyotastaSkodaan

Laitetaanpa listan jatkoksi:

Autoon oli ilmeisesti yritetty OTA-päivitystä ->"service campaign fail"->infotainment täysin jumissa, mikään ei toiminut->parkkitutkat huutavat eläimellisesti kun auton käynnistää.

Onneksi sentään infotainmentin buuttaus palautti (toivottavasti) kaiken toimivaan tilaan.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

NcP

Täällä ratin vaihdosta/softapäivityksestä -22 malliseen PHEViin reilu kuukausi, eikä pienintäkään häiriötä havaittu minkään asian suhteen.  Lupaavalta vaikuttaa  :)

O.C.Taavi

https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/auton-varusteet/muut-autotarvikkeet/bra-att-ha-i-bilen/auton-avaimen-suojakuori-merkille-volkswagen-golf-8

Eikä putoile avaimen kakeosa... tietty hankalampi irrottaa tiirikka-avain jos kessy tai napit ei toimikkaan
Sopii Ocun avaimen myös...





Occux

Lainaus käyttäjältä: O.C.Taavi - 13.02.23 - klo:20:53
https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/auton-varusteet/muut-autotarvikkeet/bra-att-ha-i-bilen/auton-avaimen-suojakuori-merkille-volkswagen-golf-8
Itsellä ei ole koskaan pudonnut kädestä, kun samassa nipussa kotiavaimet ja nahkapussiin lenkillä sidottuna. Mutta pari kertaa kake on irronnut nipusta ja pudonnut lattialle. Eli jokin on painanut vapautusnapista ja kake on irronnut siitä metallisesta avaimesta, joka siis on kiinni avain nipussa.

Tänään ekan kerran kahden ja puolen vuoden aikana painepesurilla autoa pestessä takaluukku aukesi. Hämmästyttävintä vaan on se, että en ollut auton takana, vaan takalokasuojan puolella, eli auton sivulla. Ja seisoin suorassa, eli en ollut kyykyssä tai kumarassa. Avaimet oli taskussa. Joskus lunta auton vierestä lapioidessa olen kyykistynyt ja tuolloin taskussa oleva avain on puristunut ja lukkojen nappi on saanut painalluksen. Mutta nyt tilanne ei ollut tuo. Onneksi pestessä pääsin napauttamaan takaluukun napista luukun kiinni ilman kontin kastelua. Meni ainakin kolme sekuntia hukkaan pesuaikaa.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Atsii

Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

heller

Tulipa ajeltua pitkää matkaa neljästään. Sanokaas raati voiko climatrocia jotenkin koodata toimimaan eri tavalla?

Takapenkki valitteli kylmää jalkatilaa ja takalasit oli huurussa lähes koko matkan.
Piti pitää puhallinta manuaalina joka suuntaan ja kovemmalla.

Autossa ei ole 3-alue climaa, mutta ihan kun keskikonsolin takaröörit ei oikein puhalla.

Kahdessa aikaisemmassa golfissa ei tälläistö ongelmaa ollut.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

PietarinLumitykki

Ei osaa clima auto-asetuksilla pitää takaovien laseja kuivina jos on enempi porukkaa kyydissä. Tuntuu että etuovienkin kanssa on joskus vaikeaa. Ei tartte ees neljää, kolme aikuista riittää. 2-alueinen clima täälläkin. Käsin pakko räplätä, mikä tietysti on tosi kätevää kosketusnäytön kautta...

heller

Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 19.02.23 - klo:10:56
Ei osaa clima auto-asetuksilla pitää takaovien laseja kuivina jos on enempi porukkaa kyydissä. Tuntuu että etuovienkin kanssa on joskus vaikeaa. Ei tartte ees neljää, kolme aikuista riittää. 2-alueinen clima täälläkin. Käsin pakko räplätä, mikä tietysti on tosi kätevää kosketusnäytön kautta...
Hmm. Joops. Saisi puhaltaa enempi siitä takaa keskeltä. Itteä ei näytöltä räplääminen haittaa yhtään.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Pöhis

Viimeviikon ratin vaihdon jälkeen ilmennyt taas uusi vika. Auto jos seisoo vuorokauden ilman latauksen johtoa, niin ilmoittaa 12V. Vika hakeudu korjaamolle. Ilmeisesti siis purkaa nyt 12V. Akkua jotenkin.

Ei kait auta kun taas soitella maanantaina huoltoon vaihteeksi.

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: heller - 19.02.23 - klo:02:20
Tulipa ajeltua pitkää matkaa neljästään. Sanokaas raati voiko climatrocia jotenkin koodata toimimaan eri tavalla?

Itsellä on toistaiseksi riittänyt huurtumisen kanssa, jos on vain napauttanut Climatronicissa automaattiasennon puhaltimen high asetukseen. Jalkaosastosta en osaa sanoa, kukaan ei ole sitä kommentoinut.

Jos taas on ollut kovin huurteisia kavereita harjoitusten jälkeen kyydissä, niin sitten on heittänyt myös A/C:n päälle tarvittaessa (toki auttaa vain jos keli on sen verran lämmin, että toimii).
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Atsii

Minulla aina Climatronic päällä. Miksi se pitäisi ottaa pois käytöstä?
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 19.02.23 - klo:18:29
Minulla aina Climatronic päällä. Miksi se pitäisi ottaa pois käytöstä?

Sama täällä, aina päällä. Auttaa oleellisesti myös pitämään lasit kirkkaina autossa..
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy