Kirjoittaja Aihe: Audi A4 B9 2020-  (Luettu 88957 kertaa)

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Audi A4 B9 2020-
« Vastaus #480 : 10.06.21 - klo:16:59 »
Moi,

Tietääkö joku mikä on oikea eibach-bilstein pro kit A4 avant 35tfsi 2020 malliin. Saksalaisessa nettikaupassa on muutama eri versio kyseiseen autoon. Löytyy 48,5mm tai 50mm halkaisijalla. Siellä on myös erilaiset kilomäärät, 1080/1220kg tai 1081/1160kg. Nämä lienee kantavuus lukemia vai?
Kannattaa mitata iskari niin tulee varmasti oikea malli. Noi kilot on siis eri akselimassoille, rekisteriotteesta kannattaa tarkistaa riittävyys.

Poissa autofanaatikko

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.383
    • Profiili
Vs: Audi A4 B9 2020-
« Vastaus #481 : 10.06.21 - klo:18:54 »
Vertailua exä ja nyxä.

Edellinen siis C200 Business Avantgarde 4matic Mercedes sedan ja tämä nykyinen Audi A4 B9 Business Advanced 40TFSI Quattro sedan.

Molemmissa noin 12.000 eurolla tilattuja lisävarusteita.

Missä Audi parempi:

- tilat takana ja edessä paremmat

- kontin lastausaukko isompi ja kontti kanssa suurempi

- paremmat etupenkit

- parempi ajoasento

- saatavilla verhoiluna aidon nahkan ja kankaan yhdistelmä (Mersulla vaan keinonahkan ja kankaan yhdistelmä)

- 2.0TFSI moottori vääntö, teho, kulutus ja kiihtyvyys vs. 1.5 Mersun EQ Boost

- nuorekkaan näköinen sisältä ja ulkoa

- monet toiminnot helpompia käyttää

- ohjaus hieman parempi

Mersussä paremmin kuin Audissa:

- kiiltävät mustat muovit oli mahdollista vaihtaa muuhun materiaaliin ( ihan syvältä Audin pienolakkamuovi)

- isommat ulkopeilit

- ei avoimia lokeroita keskikonsolissa (tyylikkään näköinen ratkaisu ja pölyttömämpi käytössä)

- hiukan hiljaisempi rengasääniltään (ero aika pieni)

- paremmat pitkät valot ja ehkä lyhyetkin

- vähemmän kovaa muovia sisustassa

- vakkaria voi käyttää ratin nappuloilla

- penkkien sähkösäätöjen nappulat ovissa


Poissa Seamaster

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Audi A4 B9 2020-
« Vastaus #482 : 10.06.21 - klo:20:56 »
Vertailua exä ja nyxä.

Edellinen siis C200 Business Avantgarde 4matic Mercedes sedan ja tämä nykyinen Audi A4 B9 Business Advanced 40TFSI Quattro sedan.

Molemmissa noin 12.000 eurolla tilattuja lisävarusteita.

Missä Audi parempi:

- tilat takana ja edessä paremmat

- kontin lastausaukko isompi ja kontti kanssa suurempi

- paremmat etupenkit

- parempi ajoasento

- saatavilla verhoiluna aidon nahkan ja kankaan yhdistelmä (Mersulla vaan keinonahkan ja kankaan yhdistelmä)

- 2.0TFSI moottori vääntö, teho, kulutus ja kiihtyvyys vs. 1.5 Mersun EQ Boost

- nuorekkaan näköinen sisältä ja ulkoa

- monet toiminnot helpompia käyttää

- ohjaus hieman parempi

Mersussä paremmin kuin Audissa:

- kiiltävät mustat muovit oli mahdollista vaihtaa muuhun materiaaliin ( ihan syvältä Audin pienolakkamuovi)

- isommat ulkopeilit

- ei avoimia lokeroita keskikonsolissa (tyylikkään näköinen ratkaisu ja pölyttömämpi käytössä)

- hiukan hiljaisempi rengasääniltään (ero aika pieni)

- paremmat pitkät valot ja ehkä lyhyetkin

- vähemmän kovaa muovia sisustassa

- vakkaria voi käyttää ratin nappuloilla

- penkkien sähkösäätöjen nappulat ovissa




Kiitos tästä, näitä on mielenkiintoista lukea. Huomenna saan saman laitteen farkkuna

Poissa Seamaster

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Audi A4 B9 2020-
« Vastaus #483 : 10.06.21 - klo:21:27 »
Minkälaisia kulutuksia sulla tuossa toteutunut?

Poissa doppelgänger

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Audi A4 B9 2020-
« Vastaus #484 : 11.06.21 - klo:10:27 »
Minkälaisia kulutuksia sulla tuossa toteutunut?

Minä kommentoin tähän väliin. Isäukon auto 40tfsiq avant ja ensimmäisen tuhannen kilsan keskikulutus 6,9l/100km ajotietokoneen mukaan.  Rauhallisessa matka-ajossa menee jopa kuuden pintaan.

Muutenkin pakko sanoa, että tuo koneen vääntö kyllä yllätti. Yllättävän vääntävä kone ja  todella hiljainen. Saa nähdä olisiko tässä itsellekin seuraava peli vai pitäisikö jäädä odottamaan ladattavaa hybridiä. Olisi kiinnostava jos tuon bensakoneen kylkeen laitettaisiin sähkömoottori.
Audi A4 b9 TFSI Q sedan

Poissa Mk233

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Audi A4 B9 2020-
« Vastaus #485 : 11.06.21 - klo:14:20 »
Kannattaa mitata iskari niin tulee varmasti oikea malli. Noi kilot on siis eri akselimassoille, rekisteriotteesta kannattaa tarkistaa riittävyys.
Tönäri käteen ja hommiin. Katoin massat trafin sivuilta, 1065/1145 eli 1080/1220 varmasti riittää.

Poissa Seamaster

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Audi A4 B9 2020-
« Vastaus #486 : 11.06.21 - klo:21:04 »
Minä kommentoin tähän väliin. Isäukon auto 40tfsiq avant ja ensimmäisen tuhannen kilsan keskikulutus 6,9l/100km ajotietokoneen mukaan.  Rauhallisessa matka-ajossa menee jopa kuuden pintaan.

Muutenkin pakko sanoa, että tuo koneen vääntö kyllä yllätti. Yllättävän vääntävä kone ja  todella hiljainen. Saa nähdä olisiko tässä itsellekin seuraava peli vai pitäisikö jäädä odottamaan ladattavaa hybridiä. Olisi kiinnostava jos tuon bensakoneen kylkeen laitettaisiin sähkömoottori.

No niin 50 km uudella mittarissa, on tosiaan hiljainen verrattuna A3 mikä sekin mulla oli uusi, ja voimaa ”pikkusen” enemmän” kuin oli exä 1.0 TFSI;sa, ei tarvitse kaasuun paljon koskea, vaikuttaa kyllä mahtavalta peliltä

 




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy