Audi Allroad

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:12:19

« edellinen - seuraava »

Tuuliviiri

ESP:n meneminen automaattisesti offroad-moodiin on sittenkin vielä juupas-eipäs-tilanteessa. Audi News 1/2010 s. 9 kertoo seuraavaa:

LainaaJatkuvatoimisen quattro-nelivedon etenemiskykyä parantaa vielä järjestelmä joka tunnistaa pidon heikkenemisen esimerkiksi pehmeässä lumessa tai hiekassa. Tällöin ESP-ajonvakautusjärjestelmä vaihtaa automaattisesti off road -asetukselle.
:o

Manuaalissa (sen verran, mitä ennätin selailemaan Premier Parkissa) muistaakseni mainittiin, että ESP:n saa siirrettyä off road-tilaan vain ja ainoastaan ESP nappia painamalla.  ???

Tilanne vaatii siis selkeästi "härän ottamista sarvista kiinni" tai jopa "sonnia palleista". Eli tämä asia pitää käydä itse testaamassa A4 allroadilla. Mutta kannustan muitakin kokeilemaan sitä. Kuka homman saa selvitettyä, niin laulakoon tietonsa täällä. Tämä tietämättömyyden tunne kovertaa päässäni.  ::)

KaukoSäädin

No kävin illalla möyrimässä, metsätie oli aurattu kerran, joten kait siinä polannettakin oli. Lunta valehtelematta sumuvaloihin saakka.

Luulen, että ESP-Offroad mode menee automaattisesti päälle, kunhan vauhti on riittävän pieni?

Ainoa kiusa oli kun pakilla työnsi kumpareella olevaan liittymään, tahtoi vaihteisto lyödä vapaalle, Ts. umpihanki ja pieni vauhti taaksepäin on vaikeaa. Mutta kun survaisi kaasua enemmän menihän se.

En siis huomannut pienessä vauhdissa mitään eroa oli Offroadi päällä vai ei. lumi lensi ja matka jatkui...Samalla lailla, vaikka paikaltaan lähti.

Ilmeisesti, kun napilla laittaa offroadin päälle, saa sitten vauhtia olla vaikka kuinka ja Espi sallii laajemmat sladit ja myös miehekkäämmät vetoluistot.

Täällä on muuten ollut noin 70 yhtäjaksoista pakkaspäivää, joten talven lumet ovat ihan höttöä.

Ohjauspyörästä, minusta ohjauspyörässä kuuluu olla 3 puolaa, nahan reiät ts. kolot antaa hyvän otteen. Vaihtoläpysköitä ei tule käytettyä.

Tuuliviiri

LainaaLuulen, että ESP-Offroad mode menee automaattisesti päälle, kunhan vauhti on riittävän pieni?

Luulemisen seuraava vaihe tietäminen. Syttyikö off road-valo itsestään? Jos syttyi, niin silloin se meni automaattisesti päälle. Jos se ei syttynyt ollenkaan, se ei edes mennyt päälle. Jos syttyi, mutta sinun toimestasi, niin silloin se ei mene automaattisesti päälle.

Kokeilun tulos jätti ilmaan kysymyksiä.  ???

Tuuliviiri

Mutta selvää on, että ilman off road tilaakin mennään varmaan epäilyttävän pitkälle.  :D

KaukoSäädin

Ei syty, normi luikerteluvalo syttyy, mutta meno ei hyydy, lumi lentää 5 m korkealle.

Tuuliviiri

LainaaEi syty, normi luikerteluvalo syttyy, mutta meno ei hyydy, lumi lentää 5 m korkealle.

Mutta eikös se normi luikerteluvalo ole juuri se ESP off road -valo? Tai hetkonen. Perusasetushan on se, että ESP on päällä. Jos luikerteluvalo välkkyy niin sehän tarkoittaa sitä, että ESP tekee vain työtänsä eli jarruttelee hurjapään menoa ja ottaa tehoja pois.

Katos mokomaa. Manuaali oli sittenkin oikeassa, että off road -tila pitää sittenkin itse aktivoida. Painovirhepaholainen on siis luikerrellut Audi Newsin sivulle.  :-X

Kiitos sinulle kokeilusta. Uskoisin, että tilanne on nyt sitten selvitetty. Nöyrä kumarrus ja pari aaltoliikettä KaukoSäätimen suuntaan.  ;)

Tuuliviiri

LainaaAinoa kiusa oli kun pakilla työnsi kumpareella olevaan liittymään, tahtoi vaihteisto lyödä vapaalle, Ts. umpihanki ja pieni vauhti taaksepäin on vaikeaa.

Oiskos syynä S tronic vaihteisto, joka ei salli kytkimen luistattamista? Tiptronicilla varmaan noin ei olisi tapahtunut. Sitä vaan, että aika paha nakki, jos vaihteisto heittäytyy vapaalla, juuri siinä pahimmassa kiinnijäämistilanteessa. Kattellaan ja kuulostellaan siis.

Tos®

Juutuupista sen voi kattoo myös HD tasoisena...
...taitaa sen tuostaki saada valittua ja full screen
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

repe59

A4 quatro 2,0 tdi allroad ajettu, ei voi sanoo ku aika hyvä peli, hiljanen ja vakaa. Mutta onko hintansa väärtti, no tarpeetonta edes aprikoida, ei ole varaa.
Tilavampi ei ole kuin ocu, mutta on se kait pareeeee ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Tuuliviiri

LainaaMutta onko hintansa väärtti, no tarpeetonta edes aprikoida, ei ole varaa.
Tilavampi ei ole kuin ocu, mutta on se kait pareeeee

Haaveilla voi ja pitääkin. Ilmaista lystiä. Mutta joskus haaveet myös toteutuvat.  ;) Ja jos oikein tykästyy allroadiin, ostaa sen pois käytettynä. Kyllä niidenkin hinnat tippuvat.

Jokaisen oma pulma, mikä on tässä maailmassa järkevää. Toisen on sitä paha sanoa. Niin monta on mielipidettä. Kaikista tärkein lopulta se oma tunne.  ::)

Pekka T

LainaaHaaveilla voi ja pitääkin. Ilmaista lystiä. Mutta joskus haaveet myös toteutuvat.

Nimenomaan haaveilla saa , itse haaveilin Audista jo reilu 10 vuotta sitten , quattroista en kuitenkaan vielä silloin uskaltanut edes uneksia  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Tuuliviiri

Kyl Pekka jottain ois tarkoitus tehdä nykyiselle A4:lle, jotta sillä tulevana suvena uskaltaisi ajella hieman huonompiinkin paikkoihin. Onko ideaa tuunauspuolelle? Itse ajattelisin, että voisin laitattaa lisää maavaraa, isommat renkaat, hieman suojaa puskureiden alaosiin, hieman lokasuojien levitystä, iskarit pidemmiksi yms. pikku kivaa.  ;D

Flat

LainaaItse ajattelisin, että voisin laitattaa lisää maavaraa, isommat renkaat, hieman suojaa puskureiden alaosiin, hieman lokasuojien levitystä, iskarit pidemmiksi yms. pikku kivaa. 

DIY allroad siis ?

En tiedä miten allroadin ja perusnelosen osat käyvät yhteen, mutta tuolta allroadistahan vois löytyä suoraan sopivia osia ?

Rosterinen takadiffuusori ?
Rosteriset lokasuojan levikkeet ?

Pekka T

Tuuliviiri kun kerran olet Allroadista niin kiinnostunut , nin meinasin jo kerran ehdottaa että teet nykyisestä sen tapaisen ,
mutta en kuitenkaan uskaltanut kun ajettelin että otat jutun jonkinlaisena vinoiluna .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Tuuliviiri

DIY allroad siis ?

No way Jose!

Olen jo aikaisemmin vihjaillut, että tykkään enemmän tehtaan tuunauksista.  ;)

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 12.02.10 - klo:13:38
Olen jo aikaisemmin vihjaillut, että tykkään enemmän tehtaan tuunauksista.  ;)

Niin kyllähän sitä nyt mielellään yhden 5000eur maksaa lisää maalaamattomasta muovista lokasuojissa ja hieman korkeammasta maavarasta, kun ne ovat tehtaan laittamat ;)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.02.10 - klo:13:34
DIY allroad siis ?

En tiedä miten allroadin ja perusnelosen osat käyvät yhteen, mutta tuolta allroadistahan vois löytyä suoraan sopivia osia ?

Rosterinen takadiffuusori ?
Rosteriset lokasuojan levikkeet ?
Sporttipenkit.  Pitäisi olla samat kuin perusnelosen penkit, mutta verhoilu on kyllä hillitympi kuin se Atrium. Aika tyylikkäät itse asiassa. Juuri tuossa joka kiipeili tuolla Vihdissä, oli ne penkit.

Tuuliviiri

LainaaNiin kyllähän sitä nyt mielellään yhden 5000eur maksaa lisää maalaamattomasta muovista lokasuojissa ja hieman korkeammasta maavarasta, kun ne ovat tehtaan laittamat

Aivan. Ja sitten se tärkein pointti, ei mikään volyymituote.  ;)

Tuuliviiri

LainaaSporttipenkit.  Pitäisi olla samat kuin perusnelosen penkit, mutta verhoilu on kyllä hillitympi kuin se Atrium. Aika tyylikkäät itse asiassa. Juuri tuossa joka kiipeili tuolla Vihdissä, oli ne penkit.

Kummallista kyllä, mutta A4 allroadissa istuin tuntui hieman isommalta, kuin A4:ssa. Aistiharhaa? Tunneharhaa? No se ainakin on varmaa, että A4 allroadissa viihtyy vähintään yhtä hyvin, kuin A4:ssa.

Kutkuttava tunne siis vertaillessani A4:ää A4 allroadiin: Tässä on jotakin tuttua, mutta silti tuntuu hyvällä tavalla erilaiselta.  ::)

Loco

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 12.02.10 - klo:15:52
Sporttipenkit.  Pitäisi olla samat kuin perusnelosen penkit, mutta verhoilu on kyllä hillitympi kuin se Atrium. Aika tyylikkäät itse asiassa. Juuri tuossa joka kiipeili tuolla Vihdissä, oli ne penkit.

Jos atriumia pitää jotenkin räväkkänä tai räikeänä, skaala on mielestäni aika rajoittunut. Makuasia toki, jos ei ruuduista pidä. Mielestäni on parempi kuin edellinen sporttikuosi.

Tuuliviiri

LainaaNiin kyllähän sitä nyt mielellään yhden 5000eur maksaa lisää maalaamattomasta muovista lokasuojissa ja hieman korkeammasta maavarasta, kun ne ovat tehtaan laittamat

Hyvin nukutun yön jälkeen iski tajuntaani "kauhea" oivallus: Eihän 5 000â,¬ riitä, jos haluaa nyt saada uuden tehdastuunatun A4:sen, jossa on "vain" maalaamattomat muovilokasuojat ja hieman korotettu maavara.  :o Tuunaushaaveelle taitaa tulla suurempi hinta.  :'( Mitäs nyt Antinontoxic minun pitäisi tehdä? Luopua haaveistaniko? Mutta haaveiluhan on ilmaista. Toteuttaa haaveeniko? Onko se sen arvoista? Mitä järkeä siinä on? Paljon ahdistavia kysymyksiä.  :o

Mutta quattroiluhan on sairaus, johon ei ole muuta parannusta, kuin hankkia quattro.  ;D

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 13.02.10 - klo:09:19
Mutta quattroiluhan on sairaus, johon ei ole muuta parannusta, kuin hankkia quattro.  ;D

tai ysimillinen  ???
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Tuuliviiri

Lainaatai ysimillinen 

Joku tuunausjuttu varmaan. Hylsyavainko?  ::)

repe59

Mitä suotta tuunailemmaan, kaupasta vaan uus, olikos se riisselikoneel lähtöjään 48tonttua + "välttämättömät" kilkkeet ;)
Olisiko Yeti mitään?
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Tuuliviiri

LainaaMitä suotta tuunailemmaan, kaupasta vaan uus, olikos se riisselikoneel lähtöjään 48tonttua + "välttämättömät" kilkkeet

Selkeästi pelimiehen puhetta.  ;) Antaa tehtaan pojat tuunata vaan!

LainaaOlisiko Yeti mitään?

Itse ajattelen allroadin lämmöllä, mutta olen kuullut toisella korvallani, jotta kylillä kovasti kehuvat mielenkiinnon kohteenasi olevaa peliä.  ::)

Tuuliviiri

LainaaAika tyylikkäät itse asiassa. Juuri tuossa joka kiipeili tuolla Vihdissä, oli ne penkit.

Jos ottaa kankaiset sporttipenkit niin värivaihtoehtoja on silloin peräti kaksi. Siitä sitten valikoimaan.  ::) Minä tykkään mustista.

Tuuliviiri

Millaiset penkit otit autoosi, KaukoSäädin? Onko uusia hankikokemuksia?

Tuuliviiri

Huhu kertoo, että Saksan suunnalta olisi tulossa autolautan kyydissä jotakin iloa Suomen suunnalle.  ::)

Tuuliviiri

Mutta huhut ovat huhuja. Sittenkö nään omilla silmilläni, uskon vasta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy