VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

WiseGuy

Huomenna olisi klo 1500 auton luovutus.
Sain jo rekkarin tietoon niin mielenkiintoista inffoa trafilla..
Teho 70kw
Omamassa 1850kg
Toimintasäde 300km

Eipä noilla mitään väliä mulle, mutta pisti vain silmään :)

Huomenna myös asennetaan 11kw laturi kämpän seinään.

Vastarakki

Nyt se tapahtui: latausportti jäätyi kiinni, 80 kilsaa rangea jäljellä ja anoppilassa maaseudulla ollaan. Ei auennut puolen tunnin hiustenkuivaajalla sulattelulla. Huomenna soitan Volkkarille ja kysyn, mitä tehdään. Kiehuvaa vettä en millään viitsisi kaataa tuonne sähköihin. Vaikuttaa siltä, että se kääntyvä lukitusmekanismekanismi jäätää.

Jurppii todella pahasti. Vettä on satanut viimeksi viikko sitten, en ole sulattanut sinne lumia auton päältä ja pakkasta on ollut kaksi päivää. Viimeksi tänään käytin luukkua ja yön luukku oli kiinni. Olosuhteiden ei mielestäni mitenkään pitäisi olla sellaiset, että tuo jäätyy. Saisivat tehdä noihin jonkun toimivamman systeemin.

Tapola

Hiustenkuivaimen sijasta suosittelisin että lasket kuumaa vettä muovikassiin (vaikka kaksikin kassia sisäkkäin) ja pidät tuota lämpöpakkausta luukkua vasten. Omat jäätymiset on hoituneet parhaiten näin.

-T
--
VW e-Golf 2019 / Enyaq iV 60 2021

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 28.12.20 - klo:20:08
Nyt se tapahtui: latausportti jäätyi kiinni, 80 kilsaa rangea jäljellä ja anoppilassa maaseudulla ollaan. Ei auennut puolen tunnin hiustenkuivaajalla sulattelulla. Huomenna soitan Volkkarille ja kysyn, mitä tehdään. Kiehuvaa vettä en millään viitsisi kaataa tuonne sähköihin. Vaikuttaa siltä, että se kääntyvä lukitusmekanismekanismi jäätää.

Jurppii todella pahasti. Vettä on satanut viimeksi viikko sitten, en ole sulattanut sinne lumia auton päältä ja pakkasta on ollut kaksi päivää. Viimeksi tänään käytin luukkua ja yön luukku oli kiinni. Olosuhteiden ei mielestäni mitenkään pitäisi olla sellaiset, että tuo jäätyy. Saisivat tehdä noihin jonkun toimivamman systeemin.
Niin onko kaapeli jäässä autossa vai luukku jäätynyt kiinni? Takakontista löytyvä hätäavaus voisi auttaa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 28.12.20 - klo:20:32
Niin onko kaapeli jäässä autossa vai luukku jäätynyt kiinni? Takakontista löytyvä hätäavaus voisi auttaa.
Luukku on jäätynyt kiinni. Mistäs tää hätäavaus löytyy? En äkikseltään itse löytänyt sitä ohjekirjasta.

WiseGuy

Lainaus käyttäjältä: Tapola - 28.12.20 - klo:20:27
Hiustenkuivaimen sijasta suosittelisin että lasket kuumaa vettä muovikassiin (vaikka kaksikin kassia sisäkkäin) ja pidät tuota lämpöpakkausta luukkua vasten. Omat jäätymiset on hoituneet parhaiten näin.

-T

Tämä on oikeasti yksi parhaista keinoista.

Erkka

Minä olen käyttänyt parin litran minikrippipussia kuumaa vettä varten. Ei vuoda ja on kestävä, sekä pussinsuun saa suljettua niin ettei vedet vuoda ympäristöön lukkoa sulatellessa.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 28.12.20 - klo:21:24
Luukku on jäätynyt kiinni. Mistäs tää hätäavaus löytyy? En äkikseltään itse löytänyt sitä ohjekirjasta.
Tuo on itse asiassa juurikin latauskaapelin irroitusta varten: https://e-automobile.info/en/emergency-release-id3.php

Eikö sen kannen saa väännettyä auki vaikka luottokortilla jälkiä jättämättä, en jotenkin usko että se itse lukkosalpa mekanismissa olisi lukkoasennossa?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 29.12.20 - klo:00:19
Tuo on itse asiassa juurikin latauskaapelin irroitusta varten: https://e-automobile.info/en/emergency-release-id3.php

Eikö sen kannen saa väännettyä auki vaikka luottokortilla jälkiä jättämättä, en jotenkin usko että se itse lukkosalpa mekanismissa olisi lukkoasennossa?

Niinpä näytti olevan, hyvä tietää silti.

Sehän tässä raivostuttaa, kun luukussa ei ole näkyvää jäätä. Sen alareunaa pääsee vääntämään sormillakin sen verran, että pääsee tiirailemaan avausmekanismia ja juuri se näyttää jumittavan.

JK

Olihan varma että luukku ei ole lukossa? Kokeile painaa varuilta avaimesta avausnappia muutamaan kertaan
VW ID.3 1st Max

Vastarakki

Muovikassikikka pelitti, kiitoksia MacGyvereille! Luukku on sisältä kuiva, joten taisi olla mekanismi jäässä. WD40:tä taas sinne. Luukku ei ollut lukossa, mutta tämänkin mokan olen kyllä kerran tehnyt.

jopo

Hienoa että lähti toimimaan. Tulevana ID-omistajana seuraillut luukku-casea täältä vierestä "kauhulla". :)

jamo75

lukitus toimii ihan satunnaisesti, useimmiten luukku ei ole lukittu lainkaan, joskus ovien avaus ei avaa luukkua vaan jotuu naksuttelmaan parikin kertaa keskuslukitusta. yleensä sen kuuluu äänestä että se oikeasti avaa lukituksen

samaa sarjaa keyless entryn kanssa joka toimii ihan satunnaisesti, enemmän ärsyttää edes koettaa sitä kahvaa kun suurimmassa osassa kertoja nykiminen ei autoa mitään vaan pitää avaimesta avata keskuslukitus, takaluukun avaus sentään toimii varmemmin (toki se ei avaa auton ovia).

Lainaus käyttäjältä: JK - 29.12.20 - klo:09:42
Olihan varma että luukku ei ole lukossa? Kokeile painaa varuilta avaimesta avausnappia muutamaan kertaan
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

ITbites

Tuli sitten vaihdettua e-Golf -> ID3 ST1 Plussaan - esittelyauto, ei uusi pieniä peltien hiusnaarmuja lukuunottamatta uudenveroinen. Onhan tuo seuraavan tason kulkine tuohon e-Golf verrattuna. Siis oikea sähköauto eikä tuunattu sähköautoksi. e-Golfissa aina harmitti se ettei sitä oltu rakennettu GTI runkoon kuten GTE. Eli ne halpisjakkarat tms.

Mutta tämä WeCharge... -kiva juttu mutta mutta tuo rekisteröinti... Kokeiltu DB, S-Pankki, Visa sekä MC = Internal Error.

Onko joku saanut tuon pelittämään? (Juu ja valitus tehty sekä K-Autoon että WeChargelle.)
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Antore

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 29.12.20 - klo:20:07
Tuli sitten vaihdettua e-Golf -> ID3 ST1 Plussaan - esittelyauto, ei uusi pieniä peltien hiusnaarmuja lukuunottamatta uudenveroinen. Onhan tuo seuraavan tason kulkine tuohon e-Golf verrattuna. Siis oikea sähköauto eikä tuunattu sähköautoksi. e-Golfissa aina harmitti se ettei sitä oltu rakennettu GTI runkoon kuten GTE. Eli ne halpisjakkarat tms.

Mutta tämä WeCharge... -kiva juttu mutta mutta tuo rekisteröinti... Kokeiltu DB, S-Pankki, Visa sekä MC = Internal Error.

Onko joku saanut tuon pelittämään? (Juu ja valitus tehty sekä K-Autoon että WeChargelle.)

Onnea uudelle autolle! Hyvin toimii minulla We Charge -kortti mutta paljon sen kanssa on monilla ollut ongelmia. Joulukuussa K-Auto tarjosi 'hyvityskampanjaa' jossa K-Latauksen latureista tehdyt latatukset hyvitetään Plussa-pisteinä (kuukauden latauslasku/0,005). Saa nähdä jatkuuko tuo vielä tammikuussa, vielä en ainakaan minä ole saanut tähän liittyen infoa.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 29.12.20 - klo:15:10
samaa sarjaa keyless entryn kanssa joka toimii ihan satunnaisesti, enemmän ärsyttää edes koettaa sitä kahvaa kun suurimmassa osassa kertoja nykiminen ei autoa mitään vaan pitää avaimesta avata keskuslukitus, takaluukun avaus sentään toimii varmemmin (toki se ei avaa auton ovia).

Ihmettelin ensimmäisen viikon miksi Keyless entry toimii hullusti. Keskuslukon asetuksissa oli oletuksena "Avaa kuljettajan puoli" tms. valittuna. Luulin että Kessyssa on jotain vikaa, mutta oli vaan väärä asetus. Automaattiavaus autolle saavuttaessa vaikuttaa toimivan myös hyvin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Oma Seat on muuttunut Omaksi Volkswageniksi, sivuilla näkyy ensimmäinen laadunparannuskampanja:

PE-johtimen ruuviliitoksen tarkastus ja tarvittaessa kunnostus    10.12.2020

Mahtaako olla todellinen, jos niin miksei tuota tehty luovutushuollon yhteydessä... No softauksen yhteydessä saavat katsoa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mmh

Onko kellään kokemuksia noiden 1st-mallien takapilariteippien irroittamisesta? Eli lähteekö kuinka helposti irti?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: mmh - 30.12.20 - klo:08:58
Onko kellään kokemuksia noiden 1st-mallien takapilariteippien irroittamisesta? Eli lähteekö kuinka helposti irti?

Ei ole kun omassa ei onneksi ollut niitä. Mutta hiustenkuivaimella lämmittämällä ja repimällä pitäisi irrota. Varovasti vetää teippiä 90-asteen kulmassa, jos mahdollista. Alku kynsillä tai muovilastalla, mahdollinen liimanpoisto rasvanpoistoaineella tms.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tmr97

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 29.12.20 - klo:20:07
Tuli sitten vaihdettua e-Golf -> ID3 ST1 Plussaan - esittelyauto, ei uusi pieniä peltien hiusnaarmuja lukuunottamatta uudenveroinen. Onhan tuo seuraavan tason kulkine tuohon e-Golf verrattuna. Siis oikea sähköauto eikä tuunattu sähköautoksi. e-Golfissa aina harmitti se ettei sitä oltu rakennettu GTI runkoon kuten GTE. Eli ne halpisjakkarat tms.

Olisi kiva kuulla kokemuskohtaista vertailua e-Golf vs ID.3. Ajotuntuma, mukavuus, ... jne.


jamo75

toimii liiankin hyvin. se vie akkua ja avaa autosi ovet ellet ole tarpeeksi pitkällä autosta. esim. itselläni jos auto on talon vieressä niin hyvin avautuu ovet kun liikkuu talon sisällä. toki jos auto on pidemmällä avaimesta jatkuvasti niin sitten tuskin on ongelmia

otin kaikki noi welcome light yms automaatti höpötykset pois päältä, muutenkin se toimii miten sattuu, välillä valot aktivoituvat ja välillä ei.

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.12.20 - klo:23:14
Ihmettelin ensimmäisen viikon miksi Keyless entry toimii hullusti. Keskuslukon asetuksissa oli oletuksena "Avaa kuljettajan puoli" tms. valittuna. Luulin että Kessyssa on jotain vikaa, mutta oli vaan väärä asetus. Automaattiavaus autolle saavuttaessa vaikuttaa toimivan myös hyvin.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

ITbites

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 30.12.20 - klo:12:08
Olisi kiva kuulla kokemuskohtaista vertailua e-Golf vs ID.3. Ajotuntuma, mukavuus, ... jne.

Kuten laitoin, itselle oli lähtökohtaisesti pettymys GTE:n jälkeen tuo e-GOLF:n varustelu, eli se oli rakennettu karvalakki golfin runkoon eikä GTI:n kuten GTE. Eli tässä tulee heti merkittävä muutos, jakkaroita lukuunottamatta ID3 on selkeä upgrade Golfiin, sanotaanko se viisi vuotta. Isompi näyttö, tunnelmavalaistus, digiajan ihmeitä... Lisäksi heti ensituntumassa vaikuttaa se että ID3 on sisätiloiltaan kuin tila-auto Golfiin verrattuna sekä istut joku 20 senttiä korkeammalla. Sisämelu 100kmh on ID3:ssa heikompi kuin Golfissa. Sitten 50 pollea lisää tuo vääntöä etenkin suurissa nopeuksissa.

Tässä ensi nykyt :)
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 30.12.20 - klo:17:19
Kuten laitoin, itselle oli lähtökohtaisesti pettymys GTE:n jälkeen tuo e-GOLF:n varustelu, eli se oli rakennettu karvalakki golfin runkoon eikä GTI:n kuten GTE. Eli tässä tulee heti merkittävä muutos, jakkaroita lukuunottamatta ID3 on selkeä upgrade Golfiin, sanotaanko se viisi vuotta. Isompi näyttö, tunnelmavalaistus, digiajan ihmeitä... Lisäksi heti ensituntumassa vaikuttaa se että ID3 on sisätiloiltaan kuin tila-auto Golfiin verrattuna sekä istut joku 20 senttiä korkeammalla. Sisämelu 100kmh on ID3:ssa heikompi kuin Golfissa. Sitten 50 pollea lisää tuo vääntöä etenkin suurissa nopeuksissa.

Tässä ensi nykyt :)
eGolffihan onkin lähtökohtaisesti kai periaatteessa lähinnä rinnastettavissa edesmenneeseen comfortlineen... Vähän vissiin kuitenkin sellainen sekasikiö (???)
ID:stä tosiaan käynyt vain lyhyet tyypit ottamassa. Autona miellytti heti hiljaisuus ja takaveto sopivaan voimantuottoon yhdistettynä. Yhden Touranin omistaneena en tuosta tila-autoilusta sitä kuljetuskapasiteettia lukuunottamatta nyt ole erityisemmin välttämättä positiivisesti innostunut.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.12.20 - klo:23:14
Ihmettelin ensimmäisen viikon miksi Keyless entry toimii hullusti. Keskuslukon asetuksissa oli oletuksena "Avaa kuljettajan puoli" tms. valittuna. Luulin että Kessyssa on jotain vikaa, mutta oli vaan väärä asetus. Automaattiavaus autolle saavuttaessa vaikuttaa toimivan myös hyvin.

Tänään haettu ID.3 ja samaa ihmettelin kunnes huomasin tämän,että avaa vaan toisen puolen,mutta mites tämä automaattiavaus kun ei toimi toiseen suuntaan eli ei sulje ovia autolta poispäin mentäessä 🤔
ID.3 Business
Golf VIII

Antore

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 30.12.20 - klo:16:48
toimii liiankin hyvin. se vie akkua ja avaa autosi ovet ellet ole tarpeeksi pitkällä autosta. esim. itselläni jos auto on talon vieressä niin hyvin avautuu ovet kun liikkuu talon sisällä. toki jos auto on pidemmällä avaimesta jatkuvasti niin sitten tuskin on ongelmia

otin kaikki noi welcome light yms automaatti höpötykset pois päältä, muutenkin se toimii miten sattuu, välillä valot aktivoituvat ja välillä ei.

Ei kai se nyt ovia avaa jos itse olet sisällä ja auto pihalla. Tai jos avaa niin on tosiaan jotain pahasti vialla. Leaving home valot varmaan saattaakin syttyä mutta ovet tuskin aukeaa. Aivan loistava systeemi. @Cayman ovet pitää lukita koskettamalla kahvaa päältä päin. Automaattisesti ne menee kiinni ainoastaan silloin jos et avaa ovia. Eli jos siis käyt n. metrin päässä autosta ja ovi avautuu ja lähdet ilman ovien avausta pois avaimen kantomatkan päähän lukittuu auto omia aikojaan.

jamo75

auto ikkunan toisella puolella ja avaimet taskussa niin kyllä avaa. valoja aktivoi jatkuvasti kun liikut talossa avaimien kanssa. ilmeisesti tuo systeemi perustuu siihen miten auton ja avaimen välinen kantavuus muuttu josta se päättelee että lähestyt autoa

Lainaus käyttäjältä: Antore - 30.12.20 - klo:20:13
Ei kai se nyt ovia avaa jos itse olet sisällä ja auto pihalla. Tai jos avaa niin on tosiaan jotain pahasti vialla. Leaving home valot varmaan saattaakin syttyä mutta ovet tuskin aukeaa. Aivan loistava systeemi. @Cayman ovet pitää lukita koskettamalla kahvaa päältä päin. Automaattisesti ne menee kiinni ainoastaan silloin jos et avaa ovia. Eli jos siis käyt n. metrin päässä autosta ja ovi avautuu ja lähdet ilman ovien avausta pois avaimen kantomatkan päähän lukittuu auto omia aikojaan.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Antore

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 30.12.20 - klo:21:17
auto ikkunan toisella puolella ja avaimet taskussa niin kyllä avaa. valoja aktivoi jatkuvasti kun liikut talossa avaimien kanssa. ilmeisesti tuo systeemi perustuu siihen miten auton ja avaimen välinen kantavuus muuttu josta se päättelee että lähestyt autoa

No silloin on tosiaan jotain pahasti vialla jos ovet aukeaa kun avain on sisällä ja auto ulkona. Valoja sen tietysti kuuluukin aktivoida silloin kun avain on kantaman päässä, sehän koko homman idea on.

jamo75

niin joo muuten FB;ssa oli myöskin tieto että id.3 osallistuu TM 2021 talviautotestiin (Pro Performance)
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Antore - 30.12.20 - klo:20:13
@Cayman ovet pitää lukita koskettamalla kahvaa päältä päin. Automaattisesti ne menee kiinni ainoastaan silloin jos et avaa ovia. Eli jos siis käyt n. metrin päässä autosta ja ovi avautuu ja lähdet ilman ovien avausta pois avaimen kantomatkan päähän lukittuu auto omia aikojaan.

Okei,kiitos selvennyksestä 👍🏼 Eikö noissa tule muuten lainkaan kangasmattoja mukana? Onko joku tilannut jostain?
ID.3 Business
Golf VIII

Antore

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 31.12.20 - klo:07:30
Okei,kiitos selvennyksestä 👍🏼 Eikö noissa tule muuten lainkaan kangasmattoja mukana? Onko joku tilannut jostain?

Minun käsittääkseni kangasmatoilla autot Suomeen tulee.
ID.3 teksteillä ns. premium-mattosarja on tyyris ja tosiaan näillä matoilla ainakin oma auto oli varustettu:
https://shop.volkswagen.fi/tekstiilimattosarja-premium-eteen-ja-taakse-id3-10b061270-wgk
https://shop.ahw-shop.de/original-vw-id.3-fussmatten-premium-textilfussmatten-4x-stoffmatten-schwarz-10b061270wgk?c=9257

ahw-shopista löytyy myös edullisempaa sarjaa, tosin juuri tällä hetkellä loppu:
https://shop.ahw-shop.de/original-vw-id.3-textilfussmatten-plus-stoffmatten-fussmatten-velours-matten-10b061404wgk?c=9257

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy