Kokemuksia Tiguanista

Aloittaja Welt, 21.03.19 - klo:22:04

« edellinen - seuraava »

Welt

Tiguan 2.0 Tdi 110 kw 4wd higline dsg:llä tilauksessa - luovutus todennäköisesti ensi viikolla. Tässä odotellessa olen tietysti lukenut tätä palstaa tarkasti, mutta kolmeen asiaa haluaisin vielä saada valaistusta ja kokemusperäistä tietoa:

1. Kokemuksia sähköisestä tasauspyörästön lukosta
2. Riittävätkö kitkat nelivedolla (itselle tulossa kitkat)
3. ja lopuksi kulutuksesta erilaisessa ajossa.


Guest-666607

Auto ei ole Tiguan - mutta konserniveli Ateca, jolla tullut ajeltua vähän tien ulkopuolellakin. Samat "mausteet" näissä silti on.

1: EDL ei ole mikään oikea "lukko". Sutivaa pyörää jarrutellaan jotta pitoa siirtyisi paremmin pitävälle. Toimii tiettyyn rajaan asti, mutta kun auto alkaa kantamaan mahasta niin menokin loppuu. Ei siis mikään taiantekijä - auttaa toki irti satunnaisista metsässä tai erikoisemmissa paikassa vastaan mahdollisesti tulevista ristiriipunnoista ym muttei ole siis oikea maastomöngintälukko. Siihen hommaan on eri pelit.

2: Riittää. Tai... jokainen pohtinee asiat omalta kantiltaan. Mutta ei kitkoilla jää valoihin talvella maleksimaan kuten 99,9% etuvetoisista nastakuskeista. Se mikä pitää muistaa että neliveto pysähtyy sitten tasan yhtä hyvin kuin mikä tahansa auto samoilla renkailla. Pysähtymisessä vetotapa ei vaikuta...

3. No tähän en sitten sano mitään kun en ajoprofiilisiasi tiedä. 6-8l/100km arvaisin. :D

Haito

3. Olen tankannut samanlaisen autoni tähän mennessä 12 kertaa. Autolla ajettu 7000 kilometriä. Todellinen kulutus on vaihdellut 6.75"8.55 l/100 km. Käytän paljon Webastoa, ja ajo on ollut pääosin lyhyttä kaupunkipyöritystä. Auton oman tietokoneen mukaan alhaisin kulutuslukema on ollut muistaakseni 5.6 l/100 km, jolloin kyseessä oli nopeusrajoitusten mukainen ajo valtateillä. Uskoisin, että rauhallisessa maantieajossa jää todellinenkin kulutus alle 6 litran.

Ajotietokoneen ja todellisen kulutuksen välisestä erosta: viimeisintä tankkausta edeltäneillä 655 kilometrillä kulutus oli ajotietokoneen mukaan 6.4, todellinen kulutus 7.55. Toiseksi viimeisimmän tankkauksen vastaavat luvut ovat 6.2 ja 7.37. Tämän perusteella voin todeta, että minun tapauksessani todellinen kulutus on talvella 18 % suuurempi kuin ajotietokoneen ilmoittama kulutus.

akk

^tuo ajotietokoneen kulutusnäytön ero todellisuuteen verraten on myös 1.4 TSI-mallissa noin 15 %, jonka näytön korjasin odbelevenillä. Ompa mukavampi katsella lähellä totuutta olevia kuin optimistisia. Yllättävän kova kulutus dieselilläkin on, kun itsekin pääsen tuohon 6,7-8,5 haarukkaan, pidempiaikainen keskikulutus on minulla tosin siellä 7,8 tuntumassa. Ajo on fitysixty moottoritietä ja taajamaa. Sen olen huomannut että yllättävän paljon tuulinen tai sateinen sää vaikuttaa kulutuksen; lisäys on noin 1,0 l  satasella.
VW ID.7 GTX

Welt

#4
Kiitos vastauksistanne!

1+2. Jos ajatellaan kirkkaan jään ja veden peittämää vastamäkeä = oma nykyinen pihatieni pahimmillaan, niin odotan mielenkiinnolla miten käy. Nykyinen kitkarenkainen Passattini on jäänyt pari kertaan puoliväliin, mutta koska kitkat ovat muutoin ylivoimaisen mukavat niin en raaskinut luopua niistä vielä.

3. Kulutuksen mittarivirheeseen minulla on kyllä ajantaisainen tuntuma: Passatissa mittari- ja tankkauslukemien ero n. puoli litraa. Muutoin ollut tosi taloudellista ajoa. Parhaimmillaan maantiellä 5.2 l/100 (1.4 Tsi act + dsg) ja tankillisella ajettu parhaimmillaan n. 1050 km ennen kuin mittarivalo alkoi palamaan.

Luokittelisin ajoprofiilini rauhalliseksi ja ajosta suurin osa on 80 km/h paikallisteitä eli toivottavasti saan pidettyä kulutuksen antamienne arvojen matalammassa päässä. Webasto vie tietenkin näin talvella osansa, mutta onneksi voin pitää auton lämpimässä tallissa eli lähtölämmitystä en tarvitse.

AKK: olen myös huomannut sateen suuren vaikutuksen kulutukseen. Muistan lukeneeni, että kunnon sateella auton renkaan syrjäyttävät/ roiskivat maantieajossa vettä jopa 10 litraa (= 10 kiloa) sekunnissa joten pakostakin polttoainetta kuluu enemmän.

Saamme uuden Tiguanin ensi tiistaina alkaen kello 9.30 eli sitä odotellesssa...!

Guest-666816

Lainaus käyttäjältä: Welt - 24.03.19 - klo:11:27
Kiitos vastauksistanne!

1+2. Jos ajatellaan kirkkaan jään ja veden peittämää vastamäkeä = oma nykyinen pihatieni pahimmillaan, niin odotan mielenkiinnolla miten käy. Nykyinen kitkarenkainen Passattini on jäänyt pari kertaan puoliväliin, mutta koska kitkat ovat muutoin ylivoimaisen mukavat niin en raaskinut luopua niistä vielä.
Ei tuossa sitten maavarasta homma jää kiinni. EDL auttaa senverran että kun saat vauhtia, koittaa auto parhaansa mukaan sitten jarrutella eniten sutivaa pyörää. Mutta nykyiseen Passattiisi verrattuna vetäviä fillareita on pari lisää jonka kaverina on vähän paremmin massaa auttamassa -> tuskin tulee kotipihasta ongelmaa jatkossa. Siinä vaan pitää uskaltaa antaa kaasua lisää kun meinaa lähteä sutimaan että vauhti pysyy yllä.

Itsellä on tosiaan ihan sama - kitkoista on todella hankala luopua. Oikeastaan hyvin toimiva kitkakumi on ainoastaan tuolla ihan puuterilumisessa umpihangessa hitusen huono, koska kuvio täyttyy varsin äkkiä. Siellä pitäisi olla kuvion selkeästi avoimempi, jotta rengas voisi toimia paremmin. Tällöin tietyt ehkä harvemmin kuvioidut nastat voisivat olla paremmat.

Mutta siis kyllä se 4motion (4drive) sekä nuo "sähköiset lukitukset" melkoisista paikoista auttavat auton pois. Sellaisiin paikkoihin ei edes etuvedolla tee mieli lähteä yrittämäänkään. :D




Herr K

Lainaus käyttäjältä: Haito - 22.03.19 - klo:12:09
3. Olen tankannut samanlaisen autoni tähän mennessä 12 kertaa. Autolla ajettu 7000 kilometriä. Todellinen kulutus on vaihdellut 6.75"8.55 l/100 km. Käytän paljon Webastoa, ja ajo on ollut pääosin lyhyttä kaupunkipyöritystä. Auton oman tietokoneen mukaan alhaisin kulutuslukema on ollut muistaakseni 5.6 l/100 km, jolloin kyseessä oli nopeusrajoitusten mukainen ajo valtateillä. Uskoisin, että rauhallisessa maantieajossa jää todellinenkin kulutus alle 6 litran.

Ajotietokoneen ja todellisen kulutuksen välisestä erosta: viimeisintä tankkausta edeltäneillä 655 kilometrillä kulutus oli ajotietokoneen mukaan 6.4, todellinen kulutus 7.55. Toiseksi viimeisimmän tankkauksen vastaavat luvut ovat 6.2 ja 7.37. Tämän perusteella voin todeta, että minun tapauksessani todellinen kulutus on talvella 18 % suuurempi kuin ajotietokoneen ilmoittama kulutus.

Ajotietokone ei taida osata huomioida webaston kulutusta, ainakaan esilämmityksen osalta. Se selittää osin tuon suuren eron ajotietokoneen ilmoittaman ja tankkauksesta mitatun kulutuksen välillä. Toki ajotietokone tuppaa Volkkareissa näyttämään alakanttiin ja omassanikin virhettä on n. 0,4 l/100 km
VW Passat Variant GTE

Tallu

Moni varmaan on kalibroinut tuon kulutusnäytön vastaamaan lähemmäksi todellisuutta, minäkin aikoinaan hankin vds-kaapelin kun T5:n näyttö kaipasi korjausta. Nyt on tuo polku kadonnut muistista, mahtaisi jokin asian osaava kertoa miten tuon näytön sopeuttamisen näihin nykyvehkeisiin saa!
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

Welt

Nyt auto on pari päivää ja jonkin verran tullut ajeltua. Aikaisemmassa Passatissa oli kuta kuinkin sama varustetaso kuin nykyisessä Tiguanissa => hallintalaitteet ja niiden käyttö on tuttua eli niitä ei ole tarvinnut opetella.

Pari huomiota nyt kuitenkin:
1. Led paketti (Dynamic Light Assist) toimii paremmin, mutta ei silti vieläkään voita ihmissilmää. Järjestelmä häikäisee myös tänä uudenpana versiona vastaantulijoiden silmiä. Lisäksi se vaihtaa aivan liian pitkällä viipeellä lyhyet pitkiksi - siihen voi mennä useampi sekuntti. Ja koska järjestelmä aktivoituu vasta yli 65 km/h nopeudessa ajettessa hitaampia paikallisteitä se  tarjoaa vain lyhyet joten se on silloin pakko deaktivoida jotta saisit pitkät päälle manuaalisesti. Lisäksi huomasin, että sitä käyttäessä tulee enneminkin seurattua valokeilan muotoutumista eikä sitä mitä valossa on...
2. Kaistallaapitoavustin (Lane Assist) toimii nyt järkevämmin eli se ei kevyttä rattiotetta käyttäessä jatkuvasti huomauttele pitämään ratista kiinni kuten aikaisempi versio.
3. Area View ympäristökamera on nyt fiksumpi koska voit halutettasi kuvaa napauttamalla valita suunnan jota haluaa erityisesti seurata. Takakamera tosin likaantuu turhan helposti.
4. Auto on muutoin ollut tosi mukava ajaa. Vakaa ja suht hiljainen.
5. Ajotietokoneen mukainen kulutus ollut 6.1 l/100 km. Saa nähdä sitten tankatessa mitä todellinen on, mutta jos lähelläkään tuota, niin olen tyytyväinen.


Haito

Lainaus käyttäjältä: Haito - 22.03.19 - klo:12:09
Uskoisin, että rauhallisessa maantieajossa jää todellinenkin kulutus alle 6 litran.
Viimeisin tankkaus: auton ilmoittama kulutus 5.7, todellinen kulutus 5.75! Kyseessä hieman vajaa 900 km nopeusrajoitusten mukaista matka-ajoa lähinnä isoilla teillä, kaupunkiajoa n. 80 km. Enimmäkseen puhdas ja kuiva tie, pieni pakkanen, nastarenkaat. Mukaan mahtui kolme kertaa puolen tunnin esilämmitys Webastolla. Ja auto on siis uusi Tiguan TDI 110 kW DSG 4motion. Eli kevyesti pääsee alle 6 litran keskikulutukseen. Sen kyllä olin huomaavinani, että moottoritienopeudessa (120) kulutus kasvaa reilusti.

jamo75

sen viiveen voi itse säätää valikkojen syöveristä, oletus on suhteellisen pitkä

Lainaus käyttäjältä: Welt - 28.03.19 - klo:21:44
Nyt auto on pari päivää ja jonkin verran tullut ajeltua. Aikaisemmassa Passatissa oli kuta kuinkin sama varustetaso kuin nykyisessä Tiguanissa => hallintalaitteet ja niiden käyttö on tuttua eli niitä ei ole tarvinnut opetella.

Pari huomiota nyt kuitenkin:
1. Led paketti (Dynamic Light Assist) toimii paremmin, mutta ei silti vieläkään voita ihmissilmää. Järjestelmä häikäisee myös tänä uudenpana versiona vastaantulijoiden silmiä. Lisäksi se vaihtaa aivan liian pitkällä viipeellä lyhyet pitkiksi - siihen voi mennä useampi sekuntti. Ja koska järjestelmä aktivoituu vasta yli 65 km/h nopeudessa ajettessa hitaampia paikallisteitä se  tarjoaa vain lyhyet joten se on silloin pakko deaktivoida jotta saisit pitkät päälle manuaalisesti. Lisäksi huomasin, että sitä käyttäessä tulee enneminkin seurattua valokeilan muotoutumista eikä sitä mitä valossa on...
2. Kaistallaapitoavustin (Lane Assist) toimii nyt järkevämmin eli se ei kevyttä rattiotetta käyttäessä jatkuvasti huomauttele pitämään ratista kiinni kuten aikaisempi versio.
3. Area View ympäristökamera on nyt fiksumpi koska voit halutettasi kuvaa napauttamalla valita suunnan jota haluaa erityisesti seurata. Takakamera tosin likaantuu turhan helposti.
4. Auto on muutoin ollut tosi mukava ajaa. Vakaa ja suht hiljainen.
5. Ajotietokoneen mukainen kulutus ollut 6.1 l/100 km. Saa nähdä sitten tankatessa mitä todellinen on, mutta jos lähelläkään tuota, niin olen tyytyväinen.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

akk

Lainaus käyttäjältä: Tallu - 25.03.19 - klo:10:57
Moni varmaan on kalibroinut tuon kulutusnäytön vastaamaan lähemmäksi todellisuutta, minäkin aikoinaan hankin vds-kaapelin kun T5:n näyttö kaipasi korjausta. Nyt on tuo polku kadonnut muistista, mahtaisi jokin asian osaava kertoa miten tuon näytön sopeuttamisen näihin nykyvehkeisiin saa!

Itse tein obdelevenillä. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=40289.0
Saa tuostakin varmaan linkkiä Vds varten. Näköjään minulla tuo korjaus oli jotain 5%, eikä jotain muuta mitä muistelin.
VW ID.7 GTX

Haito

Viisi viimeisintä tankkausta, ajoa yhteensä n. 4000 km: todellisen kulutuksen vaihteluväli 5.33"5.59 l/100 km. (Auton mittarin mukaan 5.1"5.5.) Sisältää möyrimistä lumisilla mökki- ja metsäteillä, jäärataa, mutta toki enimmäkseen pitkää siivua sulalla asvaltilla. Muutamia poimintoja yksittäisistä ajeluista tuona aikana (ajotietokoneen lukemia):
• 307 km, keskinopeus 67 km/h, keskikulutus 4.9 l/100 km
• alamäkivoittoinen 47 km, keskinopeus 57 km/h, keskikulutus 3.9 l/100 km

Nastarenkaat, melko tuhti kuorma. Aamuisin Webasto käytössä. Nopeusrajoitusten mukainen vauhti, enimmäkseen säästeliäs ajotapa.

Onhan se ihan mukava nähdä, kun tankkauksen jälkeen auto sanoo toimintamatkaa olevan 1210 km (60-litraisella tankilla). Autona Tiguan 2.0 TDI DSG 4motion.

Jetson

Alla vähän käytettynä ostettu Tiguan 2,0 TSI vm.-17. Onko mielipiteitä/kokemuksia auton ruostesuojauksesta? Kannattaisiko lisäsuojaus tässä vaiheessa (1,5 vuotta vanha auto)?
Tiguan 2,0 TSI 132 kW 4Motion DSG Comfortline vm. -17

JAK

Takakamera putsautuu kun ruiskaisee takalasiin pissapojasta nestettä, samalla ruiskaisee liat kamerasta.
Tuo auton softa on todella karua ja huonoa, tarkoitan nyt navigaattori/liikennemerkki tunnistusta. Tiedän, että nopeudet pitäisi tulla karttapohjasta mutta tämä systeemi on sairaan huono. Helsingin keskustassa monta paikkaa missä navi väittää nopeusrajoitukseksi 80-100km tunnissa, todellinen rajoitus on esim 40km/h. Yhtä huonosti toimi Tuoaregin tunnistin/navigaattori (oli lainassa).
Typerä Car-Net on surkeaakin surkeampi viritys. Eikö noin iso firma voi rekrytoida päteviä softantekijöitä. Tuollainen häiritsee koko fiilistä autosta. Edellinen Tiguan oli paljon mukavampi juurikin koska siinä ei ollut tuollaista idioottimaista liikennemerkin tunnistusta. Sitä kirottuun ominaisuutta ei voi edes kytkeä pois päältä.
No Waze korvaa nyt navin mutta ei homman pitäisi tämmöistä olla.

Haito

^ Mun muistaakseni liikennemerkkien tunnistuksen voi kytkeä pois päältä.

JAK

Ei saa pois päältä. On ilmeisesti ns turvallisuusvaruste joka tulee jossain vaiheessa pakolliseksi kaikkiin autoihin. Pistin aika kiukkuisen viestin myyjäliikkeelle ja lupasin ottaa yhteyttä kuluttaja neuvontaan jos tätä ei kuntoon saada. Ohessa pari kuvaa, ensimmäinen Kontulantie 50km/H aluerajoitus ja taajama, onneton navi kertoo, että ajeleppa 110 km/h. Tuollaista 110 km/h en ole ikinä Suomessa missään nähnyt.


Sitten Länsimäentie aluerajoitus 50 km/h




akk

^ Pääosin tuo on toiminut minulla hyvin, mutta välillä on ollut sekoiluja mm. 80/100 rajoitus on välillä ”pomppinut” muutaman sekunnin välein. 40 rajoitus kestää vain 500 m havaittuna liikennemerkistä, sen jälkeen mennään navin 5-kymppiin, joka on ärsyttävä logiikka. Kauhulla odotan päivää jolloin ajetaan auton oman logiikan mukaan. Edellinen mondeo näytti pihakadulla (rajoitus 30 km/h), että saa ajaa 80 km/h....
VW ID.7 GTX

JAK

Tuaregissa oli vakkari joka totteli noita nopeusrajoituksia. Oli mielenkiintoista ajaa Mäkelänkadulta Tuusulantielle ja laittaa vakkari päälle 80 nopeudessa, auto pomppasi 120 nopeuteen ennen kuin tuli eka liikennemerkki missä oli tuo 80 nopeusrajoitus.
Jänkä miten Tesla on vuosia osannut tuon homman ja maailman suurin auton valmistaja on täysin kädetön.

saksala

Lainaus käyttäjältä: Jetson - 10.05.19 - klo:20:00
Alla vähän käytettynä ostettu Tiguan 2,0 TSI vm.-17. Onko mielipiteitä/kokemuksia auton ruostesuojauksesta? Kannattaisiko lisäsuojaus tässä vaiheessa (1,5 vuotta vanha auto)?
Ei se myöhäistä ole. Kannattavuus riippuu siitä miten kauan aiot autoa pitää. Minä pidän kauan (10+ vuotta) ja siksi vein uuden Tigun suoraan luovutuksesta Finikor Lisäturvakäsittelyyn. Hinta 650 ,. Huono puoli on suojausaineen haju autossa. Vaimo tarkkavainuisena huomasi sen vielä kuukausien päästä.

jamo75

öö miten se Tesla niitä osaa paremmin. ne nopeudet tulee gps kartasta ellei kamera ole nähnyt liikenne merkkiä tiettyyn aikaan. jossain malleissahan tuon ilmeisesti saa pois että ei se käytä koskaan oletuksena kartaston pohjalta.

ja tuskin se teslan kameratkaan (joita siis on hyvin paljon enemmän kuin vageissa) osaa lukea taajama merkkejä ja tiehen maalattuja nopeuksia.

täysin automaiset autot toistavat vain ennalta ajettua reittiä eivät ne oikeasti osaa ajaa kuten Teslakaan esim. jyrkkiä kurveja, kyllä siellä Jenkkilän 3 kaistaisella motarilla menoa voi jatkaa loputtomiin

Lainaus käyttäjältä: JAK - 11.05.19 - klo:21:19
Tuaregissa oli vakkari joka totteli noita nopeusrajoituksia. Oli mielenkiintoista ajaa Mäkelänkadulta Tuusulantielle ja laittaa vakkari päälle 80 nopeudessa, auto pomppasi 120 nopeuteen ennen kuin tuli eka liikennemerkki missä oli tuo 80 nopeusrajoitus.
Jänkä miten Tesla on vuosia osannut tuon homman ja maailman suurin auton valmistaja on täysin kädetön.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

JAK

En ole väittänyt, että Tesla lukee kaiken kameralla vaan sen, että se toimii, ihan Suomessa. Tiquan myös lukee nopeudet karttapohjasta, teoriassa, käytännössä koko systeemi on iso vitsi. Tai sitten meikäläisen autossa on vikaa, huollon mukaan ei ole vikaa, siksi olen noita kuvia ottanut. Eli Tesla toimii Suomessa Tiquan tuskin toimii yhtään missään tuolta osin.

Haito

Takaluukun avautuminen tökkii: luukku ei aina avaudu napista painamalla. Erittäin ärsyttävä vika, sillä esim. suksia ja varsinkin ahkioita on melko vaikea lastata autoon, jos takaluukku ei aukea. Näyttäisi jossain määrin siltä, että johtuu kylmästä ilmasta: aamuisin ei aukea, jos yö on ollut edes puolikylmä (muutama astetta plussan puolella) ja auto on varjossa; sen sijaan illalla tuntuu aukeavan. Kumma juttu sikäli, että talvipakkasilla avautui muistaakseni ihan ok.

Haito

Lainaus käyttäjältä: Haito - 11.05.19 - klo:02:06
^ Mun muistaakseni liikennemerkkien tunnistuksen voi kytkeä pois päältä.
Eilen tuli testattua, että ainakin mun autossa liikennemerkkien tunnistuksen voi kytkeä pois päältä.

Narg

Lainaus käyttäjältä: Welt - 28.03.19 - klo:21:44
Nyt auto on pari päivää ja jonkin verran tullut ajeltua. Aikaisemmassa Passatissa oli kuta kuinkin sama varustetaso kuin nykyisessä Tiguanissa => hallintalaitteet ja niiden käyttö on tuttua eli niitä ei ole tarvinnut opetella.

Pari huomiota nyt kuitenkin:
1. Led paketti (Dynamic Light Assist) toimii paremmin, mutta ei silti vieläkään voita ihmissilmää. Järjestelmä häikäisee myös tänä uudenpana versiona vastaantulijoiden silmiä. Lisäksi se vaihtaa aivan liian pitkällä viipeellä lyhyet pitkiksi - siihen voi mennä useampi sekuntti. Ja koska järjestelmä aktivoituu vasta yli 65 km/h nopeudessa ajettessa hitaampia paikallisteitä se  tarjoaa vain lyhyet joten se on silloin pakko deaktivoida jotta saisit pitkät päälle manuaalisesti. Lisäksi huomasin, että sitä käyttäessä tulee enneminkin seurattua valokeilan muotoutumista eikä sitä mitä valossa on...
2. Kaistallaapitoavustin (Lane Assist) toimii nyt järkevämmin eli se ei kevyttä rattiotetta käyttäessä jatkuvasti huomauttele pitämään ratista kiinni kuten aikaisempi versio.
3. Area View ympäristökamera on nyt fiksumpi koska voit halutettasi kuvaa napauttamalla valita suunnan jota haluaa erityisesti seurata. Takakamera tosin likaantuu turhan helposti.
4. Auto on muutoin ollut tosi mukava ajaa. Vakaa ja suht hiljainen.
5. Ajotietokoneen mukainen kulutus ollut 6.1 l/100 km. Saa nähdä sitten tankatessa mitä todellinen on, mutta jos lähelläkään tuota, niin olen tyytyväinen.

"Ja koska järjestelmä aktivoituu vasta yli 65 km/h nopeudessa ajettessa hitaampia paikallisteitä se  tarjoaa vain lyhyet joten se on silloin pakko deaktivoida jotta saisit pitkät päälle manuaalisesti."

Millainen toimenpide tämä on?
Ajan päivittäin pientä ei valaistua tietä, alle 60 km/h, ja haluan  pitkät päälle. Pitääkö siis jatkuvasti kytkeä tämä pois päältä, ja takaisin kun pääsee isoille teille?
Tiguan harkinnassa, mutta tämän mahdollinen monimutkaisuus mietityttää.

JAK

Lainaus käyttäjältä: Haito - 18.05.19 - klo:09:06
Eilen tuli testattua, että ainakin mun autossa liikennemerkkien tunnistuksen voi kytkeä pois päältä.

En usko, sen saa pois mittaristosta. Ohjekirjan mukaan ei saa pois ja siitä on tulossa pakollinen varuste kaikkiin autoihin EU:ssa. Tai jos sait pois kerro ihmeessä miten? Huollossa eivät osanneet, myyjä ei osannut. En väittele, ihmettelen kovasti.

Haito

^ Ehkä puhumme eri asiasta. Voi olla, että se rauta- ja softatasolla tapahtuva tunnistus pysyy päällä vaikka mitä tekisi, mutta sen tunnistetun liikennemerkin visuaalisen esittämisen saa kytkettyä pois päältä sekä digitaalisesta mittaristosta (olikohan se nyt Active Info Display nimeltään) että auton mukana tulleen navigaattorin kartasta (joka sijaitsee keskikonsolin päällä olevassa monitoiminäytössä). Ja ainakin mulle tämä riittää; ei tarvitse katsella tai kuunnella niitä liikennemerkkejä, jos ei halua.

akk

Kutsukampanja 66K4 - eli sähköisen vetokoukun tarkastus, jossain tapauksessa kääntömoduulin lukitusmekanismi ei toimi kunnolla ja koukku voi irrota.
VW ID.7 GTX

Haito

Onko Tiguanin ohjaus (Sport-moodissa) progressiivinen? Eilen ensimmäistä kertaa kiinnitin huomiota siihen, että kovemmilla nopeuksilla ohjaus tuntuu jäykemmältä kuin hitaammin ajaessa. Yleensä ajelen Eco-asetuksilla, enkä muista aiemmin kiinnittäneeni huomiota ohjaukseen.

saksala

Lainaus käyttäjältä: akk - 10.06.19 - klo:17:17
Kutsukampanja 66K4 - eli sähköisen vetokoukun tarkastus, jossain tapauksessa kääntömoduulin lukitusmekanismi ei toimi kunnolla ja koukku voi irrota.
Tarkastettu tänään. Oli kunnossa, ei tarvittu sen kummempia toimenpiteitä. Valmistusviikko 21/2018.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy