Auton vahingoittuminen korjaamolla

Aloittaja Ocunen, 23.08.18 - klo:21:39

« edellinen - seuraava »

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Taky - 25.08.18 - klo:17:52
Miten poliisi voi olla ottamatta rikosilmoitusta vastaan?

Tässä "selitys" kuului LU aseman luukulla: On vakuutusyhtiöiden välinen asia.

Enemmän hämmästyin sillä kertaa, kun ajoin uudenkarhealla ex. 3C:llä (alle 2tkm ml.) maantietä pitkin Turun suuntaan.
Lahnajärven huoltoaseman pihassa ajoi matkailuauto vinossa kohti maantietä ja edelleen suoraan eteeni. Täysi lukkojarrutus.

Väliin jäi ehkä 1-2 metriä, mutta auto säilyi ehjänä. Vähän matkan päässä oli 2 kaistaa joten pääsin tämän ohi. Katsoin ohjaamoon ja painoin törttöilijälle torvea. Harmaapäinen pappa ajoi, ja alkoi puimaan nyrkkiä sekä räpsimään pitkiä valoja (toinen lähivalo oli vielä pimeä).

Eikun rekkari ylös ja kahjoa karkuun. Kotona ajoin aseman kautta ja ajattelin jättää ilmoituksen liikenneturvallisuuden vaarantamisesta tms.
Eipä otettu taaskaan vastaan, vaikka autossani oli 4 muutakin matkustajaa. Naiskonsta perusteli nyt: "näitä tapauksia on niiiin paljon".
Kysyin sentään, missä ko. auto on rekísterissä. Kuulemma Aurajoen satamakaupungissa, ja päätin että puolisokea paapparainen saa jäädä heidän vahingokseen..... Miten voi olla ajo-oikeus, jos ei näe kokonaista henkilöautoa päivänvalossa tai ei tunne väistämissääntöjä ?  :o >:(
Yritetään pärjätä.

Ocunen

Jatkossa pitää korjaamot ohjeistaa niin, että auto työnnetään halliin sisälle ja takaisin ulos, metriäkään sillä ei ajeta ja harjoittelijat ei saa autoon koskea...  >:(

Huomenna soiteltava LähiTapiolaan ja kuluttajaneuvojalle. Mietin sitäkin, että omassa kaskossa ensimmäinen tötöily ei tiputa bonuksia, ts suoraa rahallista tappiota ei tule bonuksien menetyksen muodossa. Mutta heikentää kuitenkin omaa vakuutusturvaa, koska sitten seuraavasta mahdollisesta bonukset sittem tipahtaakin, jota ei ilman tätä korjaamon tekemää naarmutusta tapahtuisi.
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 26.08.18 - klo:20:05
Jatkossa pitää korjaamot ohjeistaa niin, että auto työnnetään halliin sisälle ja takaisin ulos, metriäkään sillä ei ajeta ja harjoittelijat ei saa autoon koskea...  >:(

Huomenna soiteltava LähiTapiolaan ja kuluttajaneuvojalle. Mietin sitäkin, että omassa kaskossa ensimmäinen tötöily ei tiputa bonuksia, ts suoraa rahallista tappiota ei tule bonuksien menetyksen muodossa. Mutta heikentää kuitenkin omaa vakuutusturvaa, koska sitten seuraavasta mahdollisesta bonukset sittem tipahtaakin, jota ei ilman tätä korjaamon tekemää naarmutusta tapahtuisi.

Tuosta ei kannata mainita sitten yhtään mitään ja sillä ei ole mitään merkitystä, koska korjaamon kuuluisi tuo korjaus maksaa. Piste!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ocunen

Sain juuri korjaamolta vastauksen perjantaina laittamaani sähköpostiin, jossa ilmoitin olevani yhteydessä kuluttajaneuvojaan, koska olen jo kohtuuttomat 3kk odottanut auton naarmujen korjaamista (+ takapuskurista kuoritui pieni pala pois, sitä ei maalaamalla korjata...). Sain äsken vastauksen, jossa minua kehoitettiin olemaan yhteydessä TE-keskukseen kera puhelinnumeron. Voin kertoa, ja heillekin vastasin, etten ole yhteydessä enää tasan kenenkään muuhun kuin kuluttajaneuvojaan  >:(

kt

Kun omia asioitaan hoitaa, niin ei kannata hermostua pienestä. Nyt otat vaan yhteyttä sinne TE.keskuksen puhelinnumeroon ja kerrot , että autosi on saatavissa korjausta varten pihallasi ja että tänään  olet saman asian johdosta yhteydessä kuluttajaneuvojaan. Toimikaa, jos haluatte asian hoitaa! :D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Taky

Lainaus käyttäjältä: kt - 27.08.18 - klo:09:18
Kun omia asioitaan hoitaa, niin ei kannata hermostua pienestä.

Niin - 3 kk mennyt - minulla olisi ainakin mennyt hermot moneen kertaan jo.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

kt

Lainaus käyttäjältä: Taky - 27.08.18 - klo:09:34

Noinhan se on, mutta hermojen menettäminen vain lisää asian hoitamisen vaikeutta. Nimittäin siellä TE-keskuksessa todennäköisesti vasta eilen saatiin tietää "koko asia". Että tälllaista on tapahtunut 3 kk sitten. Ja jos nyt sinne ocunen menee takki auki reuhaamaan, niin ei siitäkään mitään hyvää seuraa. Maltti on valtti. :)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Taky - 27.08.18 - klo:09:34

Itse pitäisin kyllä tälläisessä keississä hyvänä reklamoida max. 1kk sisällä, jotta ao. osapuoli tulee virallisesti tietoiseksi asiasta ja sitten se on myös vireillä.  Rekkula välittömsäti vaatimuksen kera liikkeeseen ja asia tiedoksi TE- ja LT. Asia ei mene muuten eteenpäin. :o
Yritetään pärjätä.

Popo

Mites ne TE-keskuksen/Valtion vakuutukset?  Valtiokonttori korvaa, eli "Valtion vastuuseen perustuva vahingonkorvaus"?
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Ocunen

Toki tein reklamaation pari viikkoa tapahtuneen jälkeen sähköpostitse, kun homma ei alkanut luistaa odotetusti.
TE-keskus on kyllä tiedon saanut silloin toukokuussa tilanteesta, minullekin korjaamolla näytettiin TE-keskuksen kanssa käytyä sähköpostiviestittelyä. Samoten soittelin heinäkuun alussa LähiTapiolaan, kun sain korjaamolta välitettynä tapausnumeron. Silloin LT totesi, että heillä on vahinkojen käsittelyssä ruuhkaa, menee kuukauden verran. Mun kuukausi ja pari viikkoa päälle tuli jo täyteen...

Ei vaan uppoa mun oikeustajuun, että mun pitäisi soitella ympäri TE-keskuksia ja vakuutusyhtiöitä, kun vahinko on tapahtunut auton ollessa korjaamolla ja korjaamon työntekijän sitä siirtäessä, olipa kyseinen työntekijä sitten TE-keskuksen harjoittelija tai kuka hyvänsä. Olen tämän asian selvittelyyn jo käyttänyt aikaa ja vaivaa aika reilusti, ja mitään ei tapahdu. Joten multa lähtee tasan yksi soitto enää, ja sen on kuluttajaneuvojalle.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 27.08.18 - klo:11:24
Toki tein reklamaation pari viikkoa tapahtuneen jälkeen sähköpostitse, kun homma ei alkanut luistaa odotetusti.
TE-keskus on kyllä tiedon saanut silloin toukokuussa tilanteesta, minullekin korjaamolla näytettiin TE-keskuksen kanssa käytyä sähköpostiviestittelyä. Samoten soittelin heinäkuun alussa LähiTapiolaan, kun sain korjaamolta välitettynä tapausnumeron. Silloin LT totesi, että heillä on vahinkojen käsittelyssä ruuhkaa, menee kuukauden verran. Mun kuukausi ja pari viikkoa päälle tuli jo täyteen...

Ei vaan uppoa mun oikeustajuun, että mun pitäisi soitella ympäri TE-keskuksia ja vakuutusyhtiöitä, kun vahinko on tapahtunut auton ollessa korjaamolla ja korjaamon työntekijän sitä siirtäessä, olipa kyseinen työntekijä sitten TE-keskuksen harjoittelija tai kuka hyvänsä. Olen tämän asian selvittelyyn jo käyttänyt aikaa ja vaivaa aika reilusti, ja mitään ei tapahdu. Joten multa lähtee tasan yksi soitto enää, ja sen on kuluttajaneuvojalle.

Usein viranomaisen tai asianajajan yhteydenotto saa liikettä niveliin kun aletaan lukea lakipykäliä (ei tosin aina)..
Yritetään pärjätä.

kt

Kuluttajaneuvoja todennäköisesti neuvoo, että tällaisessa tapauksessa ensimmäiseksi pitää asiaa selvittää korjaamon kanssa. ;D

Ocunen

Kuluttajaneuvojan sivuilla sanotaan, että ensin yritettävä sovitella yrityksen kanssa (tehty, ei tulosta/ viivyttelyä/ vastuunsiirtoa), sen jälkeen soitto neuvontapuheluun, jonne rimpauttelen ihan just ruokatauolla.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: kt - 27.08.18 - klo:11:54
Kuluttajaneuvoja todennäköisesti neuvoo, että tällaisessa tapauksessa ensimmäiseksi pitää asiaa selvittää korjaamon kanssa. ;D

Toki näin toimitaan, ja se voi onnistuakin jos on "vastuullinen" yritys. Esimerkkejä löytyy mm. tuoreina myydyistä ylivuotisista autoista; vasta viranomaisen tai median yhteydenoton jälkeen asiat ovat lähteneet sujumaan.....   ;)

OT:na rakennusliikkeet monesti vitkuttelevat eri syillä "takuukorjauksia" eli virhevastuutaan....   :(
Yritetään pärjätä.

Popo

Samoten soittelin heinäkuun alussa LähiTapiolaan, kun sain korjaamolta välitettynä tapausnumeron. Silloin LT totesi, että heillä on vahinkojen käsittelyssä ruuhkaa, menee kuukauden verran. Mun kuukausi ja pari viikkoa päälle tuli jo täyteen...

Vakuutuskorvaushakemusten käsittely on ruuhkautunutta, ellei hakumenettely toimi suoraan netin kautta omalla ilmoituksella. Korko myöhästymisestä on niin pieni, että kannattaa yhtiölle. Ainakin lapsivakuutuksessa Tapiolan käsittelyaika oli aina n. 60 vrk, säädetyn 30 vrk:n sijaan. Kun siirryttiin netti-hakuun, rahat tulevat tilille parissa päivässä...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: Popo - 27.08.18 - klo:12:09
Vakuutuskorvaushakemusten käsittely on ruuhkautunutta, ellei hakumenettely toimi suoraan netin kautta omalla ilmoituksella. Korko myöhästymisestä on niin pieni, että kannattaa yhtiölle. Ainakin lapsivakuutuksessa Tapiolan käsittelyaika oli aina n. 60 vrk, säädetyn 30 vrk:n sijaan. Kun siirryttiin netti-hakuun, rahat tulevat tilille parissa päivässä...

Minähän en sieltä edes ole mitään korvauksia ollut hakemassa vaan TE-keskus  :o Omien vakuutuksien kanssa kaikki on sujunut aina todella nopeasti, mutta nyt menee järki.

Enhancer

Sinä olet sopimussuhteessa vain korjaamon kanssa, korjaamon asiakas siis.

Korjaamo vastaa sinulle, ihan sama vaikka olisi pimeää työvoimaa ollut käytössä eli heidän asiansa hoitavatko rahansa te-keskuksen vai omasta vakuutuksestaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 27.08.18 - klo:12:54

Korjaamo vastaa sinulle, ihan sama vaikka olisi pimeää työvoimaa ollut käytössä eli heidän asiansa hoitavatko rahansa te-keskuksen vai omasta vakuutuksestaan.
Tämä on totta. Nyt kuitenkin on hyvä antaa asia ammattilaisille, jos korjaamo ei kykene asiasta vastuullisesti keskustelemaan, niin vakuutusyhtiö hoitaa asian kuukauden kuluessa vahinkoilmoituksen teosta.

Itse olen opetellut tämän, kun pysäköintipaikalla puu kaatui autoni päälle ja tontin omistaja kieltäytyi korvaamasta omasta vakuutuksestaan. Hieman eri juttu, mutta vakuutusyhtiö hoiti asian enkä menettänyt bonuksia. Edellytyksnä oli, että tontin omistaja tiesi puun huonon kunnon ja siitä oli hänelle aikaisemmin kerrottu.

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 27.08.18 - klo:12:54

Tätähän olen alusta asti korjaamolle sanonut, mutta kun ei kuulemma ole heidän ongelmansa vaan TE-keskuksen ::)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 27.08.18 - klo:13:04
Tätähän olen alusta asti korjaamolle sanonut, mutta kun ei kuulemma ole heidän ongelmansa vaan TE-keskuksen ::)

Ja sinä pomppaat, kun sinulle näin kerrotaan.

Eikö ole parempi antaa asian olla ja odottaa,  että aika hoitaa? Neuvot asiaan hoitamiseksi on kyllä tullut useaan otteeseen.

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.08.18 - klo:14:49
Ja sinä pomppaat, kun sinulle näin kerrotaan.

Eikö ole parempi antaa asian olla ja odottaa,  että aika hoitaa? Neuvot asiaan hoitamiseksi on kyllä tullut useaan otteeseen.

Jos luet mun aloituksen, niin itse asiassa en edes kysynyt neuvoja vaan kokemuksia vastaavista tapauksista  ;)
Olisi vissiin pitänyt sitoa itseni ketjuilla sinne liikkeen oveen kiinni, kun heitä ei todellakaan koko case millään tavalla kiinnostanut. Vaikea on vaatia korjaamaan, jos vastaus on "ei kuulu meille".

Tälle kesälle ollut aika paljon muutakin tekemistä kun vääntää noiden naarmujen maalaamisesta, mutta nyt viimein tuli vaan odottelussa mitta täyteen.
Kuluttajaneuvojalle soitettu, ensimmäinen askel on lähteä käymään LähiTapiolan toimistolla ja vaadittava vahingontarkastajaa tsekkaamaan auto ja homma muutenkin etenemään.

SkodaPirre

On kyllä vittumainen tapaus ja ihme vastuunpakoilija tämä lappeenrannan autosähkön mieskin(?).

Ocunen

Noniin, homma sentäs vähän etenee...

Soitin kuluttajaneuvontaan. 3kk odottelu on aivan liian pitkä aika. Lisäksi korjaamon olisi pitänyt käyttää vastuuvakuutustaan, ei ole asiakkaan ongelma, jos vahingon aiheuttaja on harjoittelija, sillä sopimus on asiakkaan ja liikkeen välillä. Missään nimessä vahinkoja ei korjata mun kaskovakuutuksen piikkiin. Tätä mieltä itsekin olen koko ajan ollut.
Hetki siinä sitten pohdittiin, että miten edetään. Päädyttiin siihen, että menen LähiTapiolan toimistolle paikan päälle selvittämään asiaa. Jos ei ala tapahtumaan, niin sain varuilta kuluttajaneuvojan suoran puhelinnumeron.
LähiTapiolan toimistolla menikin sitten reilu puoli tuntia, kun asiakasneuvoja yritti saada yrityspuolen ihmisiä, mutta "tuntuu olevan ruuhkaa". Sanoin, että ei tässä kiire ole ja pois en lähde, ennenkuin asia saadaan etenemään. Asiakasneuvoja yritti vihjailla oman kaskon käytöstä asioiden nopeuttamisesi, mutta tein kyllä selväksi ettei tule tapahtumaan. Ja asiakasneuvoja mielestä ei toki auton oman kaskon piikkiin kuulukaan, vaan oikea korvaaja olisi yrityksen vastuuvakuutus, minkä yritys nyt hienosti kiertää... Lopulta asiakasneuvoja veti mutkat suoriksi ja soitti suoraan vahingontarkastajalle, joka faktat kuultuaan totesi, että auto huomenna maalaamoon arvioitavaksi ja tiesot LT:lle.
Että toivottavasti tämäkin saaga joskus saa onnellisen lopun...

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 27.08.18 - klo:20:20
Noniin, homma sentäs vähän etenee...

Soitin kuluttajaneuvontaan. 3kk odottelu on aivan liian pitkä aika. Lisäksi korjaamon olisi pitänyt käyttää vastuuvakuutustaan, ei ole asiakkaan ongelma, jos vahingon aiheuttaja on harjoittelija, sillä sopimus on asiakkaan ja liikkeen välillä. Missään nimessä vahinkoja ei korjata mun kaskovakuutuksen piikkiin. Tätä mieltä itsekin olen koko ajan ollut.
Hetki siinä sitten pohdittiin, että miten edetään. Päädyttiin siihen, että menen LähiTapiolan toimistolle paikan päälle selvittämään asiaa. Jos ei ala tapahtumaan, niin sain varuilta kuluttajaneuvojan suoran puhelinnumeron.
LähiTapiolan toimistolla menikin sitten reilu puoli tuntia, kun asiakasneuvoja yritti saada yrityspuolen ihmisiä, mutta "tuntuu olevan ruuhkaa". Sanoin, että ei tässä kiire ole ja pois en lähde, ennenkuin asia saadaan etenemään. Asiakasneuvoja yritti vihjailla oman kaskon käytöstä asioiden nopeuttamisesi, mutta tein kyllä selväksi ettei tule tapahtumaan. Ja asiakasneuvoja mielestä ei toki auton oman kaskon piikkiin kuulukaan, vaan oikea korvaaja olisi yrityksen vastuuvakuutus, minkä yritys nyt hienosti kiertää... Lopulta asiakasneuvoja veti mutkat suoriksi ja soitti suoraan vahingontarkastajalle, joka faktat kuultuaan totesi, että auto huomenna maalaamoon arvioitavaksi ja tiedot LT:lle.
Että toivottavasti tämäkin saaga joskus saa onnellisen lopun...

Nyt on jo "ryhtiä" toiminnassa ja keissi etenee !  10+ tästä kerrasta.  ;)
Yritetään pärjätä.

raipuli

Tässähän on kyseessä TE-keskuksen ja autoliikkeen välinen riita. Selvittäkööt keskenään. Minä en ainakaan käyttäisi sekuntiakaan tämän asian selvittelyyn. Vaatisin kyllä asiakkaana välitöntä kolhujen korjaamista, tapelkoon keskenään laskun maksajan. En vain käsitä, että miten tämmöinen sotku on edes syntynyt.
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: raipuli - 27.08.18 - klo:21:28
Tässähän on kyseessä TE-keskuksen ja autoliikkeen välinen riita. Selvittäkööt keskenään. Minä en ainakaan käyttäisi sekuntiakaan tämän asian selvittelyyn. Vaatisin kyllä asiakkaana välitöntä kolhujen korjaamista, tapelkoon keskenään laskun maksajan. En vain käsitä, että miten tämmöinen sotku on edes syntynyt.

Kun ei viitsi heti ja kerralla hoitaa asiaa kuntoon, vaan odottaa, että joku muu hoitaa sen kuntoon. Sen jälkeen, kun rupesi hoitamaan, niin ongelma ratkesi. Voisi sanoa, että tämän päivän uusavuttomuutta, mutta hienoa, että topic:n avaaja sai tukea hoitaa asian loppuun saakka, mutta jotenkin tuntuu, että kaikki ei ollut vielä tässä  ;).

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.08.18 - klo:21:44
Kun ei viitsi heti ja kerralla hoitaa asiaa kuntoon, vaan odottaa, että joku muu hoitaa sen kuntoon. Sen jälkeen, kun rupesi hoitamaan, niin ongelma ratkesi. Voisi sanoa, että tämän päivän uusavuttomuutta, mutta hienoa, että topic:n avaaja sai tukea hoitaa asian loppuun saakka, mutta jotenkin tuntuu, että kaikki ei ollut vielä tässä  ;).

Kuka sun muroihin on kussut?
Tähän päivään asti menin korjaamon ja vakuutusyhtiön antamien ohjeiden mukaan, nyt vaan paloi käämi odotteluun. Helvetistäkö jokaisen ihmisen pitäisi automaattisesti tietää, miten tällaiset caset oppikirjamaisesti pitäisi tulla hoidetuiksi etenkin, kun vakuutusyhtiö toteaa, että on ruuhkaa voi kestää.
Mutta onhan se maailman pelastus, että on tollaisia besserwissereitä, jotka kuvittelee tietävänsä kaiken kaikesta ja vielä olevansa oikeutettuja sen myös kaikille kertomaan  ::)

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: raipuli - 27.08.18 - klo:21:28
Vaatisin kyllä asiakkaana välitöntä kolhujen korjaamista, tapelkoon keskenään laskun maksajan. En vain käsitä, että miten tämmöinen sotku on edes syntynyt.

Kerropa miten vaatia, jos kaksi kertaa paikanpäällä sekä kahdesti sähköpostitse tehdyt yhteydenotot johti tasan samaan lopputulokseen: korjaamo pesi kätensä koko sopasta. Ja vakuutusyhtiö taasen vetosi ruuhkaan, mikä venytti asian käsittelyä. Jos kyseessä olisi ollut auton ajokelvottomaksi tehnyt vaurio, olisin varmasti itsekin vielä ärhäkkäämmin ajanut asiaa eteenpäin. Nyt odottelin vakuutusyhtiön luvattua yhteydenottoa, kunnes kyllästyin odotteluun.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 27.08.18 - klo:21:51
Kuka sun muroihin on kussut?
Tähän päivään asti menin korjaamon ja vakuutusyhtiön antamien ohjeiden mukaan, nyt vaan paloi käämi odotteluun. Helvetistäkö jokaisen ihmisen pitäisi automaattisesti tietää, miten tällaiset caset oppikirjamaisesti pitäisi tulla hoidetuiksi etenkin, kun vakuutusyhtiö toteaa, että on ruuhkaa voi kestää.
Mutta onhan se maailman pelastus, että on tollaisia besserwissereitä, jotka kuvittelee tietävänsä kaiken kaikesta ja vielä olevansa oikeutettuja sen myös kaikille kertomaan  ::)

Tiedätkö sinä? Kyselit miten muilla mennyt minkä jälkeen moni antoi neuvoja. Odottelit kolme kuukautta ja sen jälkeen rupesit hoitamaan asiaa. Näin myös asia tuli kuntoon.

Halusit neuvoja ja sait niitä? Kaikki ei välttämättä ole mieleisiä. Joskus asioita pitää itse selvittää ja jopa hoitaa ne. Tämä on elämää ja toisille nämä asiat ovat helpompia, kuin toisille hoitaa. Harvemmin ne täällä interwebissä tulee kuntoon...

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.08.18 - klo:23:59
Eihän tässä ole kyse, kuin vastuun pakoilusta ja asian pompottamisesta. Tuota jatketaan hamaan tappiin saakka, jos ei vihellä peliä itse poikki!

Ei noita neuvoja tarvitse täällä erikseen kysellä. Menee korjaamolle ja sanoo, että nyt riittää ja asia/auto tulee laittaa kuntoon eikä sinua kiinnosta kuka sen tekee, mutta se ei mene sinun kaskosta tai vakuutuksista!

V-O

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.08.18 - klo:21:44
Aivan mahtavan upeaa viisautta, kiitos paljon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy