Auton vahingoittuminen korjaamolla

Aloittaja Ocunen, 23.08.18 - klo:21:39

« edellinen - seuraava »

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 27.08.18 - klo:21:55
Kerropa miten vaatia, jos kaksi kertaa paikanpäällä sekä kahdesti sähköpostitse tehdyt yhteydenotot johti tasan samaan lopputulokseen: korjaamo pesi kätensä koko sopasta. Ja vakuutusyhtiö taasen vetosi ruuhkaan, mikä venytti asian käsittelyä. Jos kyseessä olisi ollut auton ajokelvottomaksi tehnyt vaurio, olisin varmasti itsekin vielä ärhäkkäämmin ajanut asiaa eteenpäin. Nyt odottelin vakuutusyhtiön luvattua yhteydenottoa, kunnes kyllästyin odotteluun.

Omassa "shaissekeississä" vakuutustarkastaja taisi olla se joka tietenkin ymmärsi asian ja ehkä informoikin korvauskäsittelijää.
Monessa muussakin paikassa kun asia ei etene, niin ilmoittaa kylmästi istuvansa paikalla niin kauan kuin löytyy vastuuhenkilö tai esimies.

Ei tästä tämän enempää. Nyt keissi luultavasti saa myös asiallisen lopun.  ;)
Yritetään pärjätä.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 27.08.18 - klo:21:51
Kuka sun muroihin on kussut?
Tähän päivään asti menin korjaamon ja vakuutusyhtiön antamien ohjeiden mukaan, nyt vaan paloi käämi odotteluun. Helvetistäkö jokaisen ihmisen pitäisi automaattisesti tietää, miten tällaiset caset oppikirjamaisesti pitäisi tulla hoidetuiksi etenkin, kun vakuutusyhtiö toteaa, että on ruuhkaa voi kestää.
Mutta onhan se maailman pelastus, että on tollaisia besserwissereitä, jotka kuvittelee tietävänsä kaiken kaikesta ja vielä olevansa oikeutettuja sen myös kaikille kertomaan  ::)

Mielestäni olet yrittänyt aivan kiitettävästi asian tiimoilta. Mutta täällä tulee uhrista helposti syyllinen ja ruvetaan arvostelemaan henkilöä itse asian sijasta. Tsemppiä!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.08.18 - klo:22:01
Tiedätkö sinä? Kyselit miten muilla mennyt minkä jälkeen moni antoi neuvoja. Odottelit kolme kuukautta ja sen jälkeen rupesit hoitamaan asiaa. Näin myös asia tuli kuntoon.

Halusit neuvoja ja sait niitä? Kaikki ei välttämättä ole mieleisiä. Joskus asioita pitää itse selvittää ja jopa hoitaa ne. Tämä on elämää ja toisille nämä asiat ovat helpompia, kuin toisille hoitaa. Harvemmin ne täällä interwebissä tulee kuntoon...

Edelleenkään en kysellyt neuvoja vaan kokemuksia vastaavista tapauksista. Asialliset neuvot siinä sivussa on toki tervetulleita, mutta sun tyyliset pätemiset ja päänaukomiset onkin asia erikseen. Selkeästi huomaa, ettet edes lue vastauksia vaan jatkat pätemistäsi. Tästä eteenpäin voit harrastaa sitä parhaassa mahdollisessa seurassa eli ihan keskenäsi  ;D
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

Serv3ri

jaa..a  ::) olipas yllättävä ja tyly kommentti "karpalta" :o
-Peukut ketjun aloittajalle. Toivon, että autosi tulee kuntoon.

Popo

Lainaus käyttäjältä: Serv3ri - 27.08.18 - klo:23:42
jaa..a  ::) olipas yllättävä ja tyly kommentti "karpalta" :o
-Peukut ketjun aloittajalle. Toivon, että autosi tulee kuntoon.

Näin. Ei Karppa muuten olisikaan "konkari". Tuolla viestimäärällä suhteessa jäsenyysaikaan ei nyt vaan ehdi lukea kaikkea, kun pitää myös kirjoittaa. Tuplatehot ja väännöt ovat käytössä...  ;)

Siitä ei aloittajaa voi syyttää, jos muut eivät hoida hommiaan. Ei myöskään voi kokonaisuutena lähteä siitä, että heti jokaisen "keissin" alussa lähdetään vakuutusyhtiön konttoriin henkilökohtaisesti vaatimaan asap-palvelua. Se on lisäksi nykyisin vaikeaa. Esim. ne LähiTapiolan konttorit, joissa olen itse asioinut on suljettu. Homman pitää siis hoitua muuten. Mutta kaikki on halpuutettu, myös vakuutustoiminta.  :(

Aloittajan vakuutukseen tämä ei edes kuulu, mutta kaipa LT laskuttaa yrityksen vakuutusyhtiötä, joka taas yrittää saada omansa Valtiokonttorilta. Se mitä TE-keskuksen ja yrityksen välillä on sovittu vastuukysymyksistä olisi toki mukava lukea. Tuskin on yritykselle vastuuvapautta annettu, mutta asioitten vitkuttelu on monelle yrittäjälle tapana, kun on kyseessä "ylimääräinen" asia, kuten tämä. Tästähän ei ole tuloa...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Popo - 28.08.18 - klo:08:16
Näin. Ei Karppa muuten olisikaan "konkari". Tuolla viestimäärällä suhteessa jäsenyysaikaan ei nyt vaan ehdi lukea kaikkea, kun pitää myös kirjoittaa. Tuplatehot ja väännöt ovat käytössä...  ;)

Siitä ei aloittajaa voi syyttää, jos muut eivät hoida hommiaan. Ei myöskään voi kokonaisuutena lähteä siitä, että heti jokaisen "keissin" alussa lähdetään vakuutusyhtiön konttoriin henkilökohtaisesti vaatimaan asap-palvelua. Se on lisäksi nykyisin vaikeaa. Esim. ne LähiTapiolan konttorit, joissa olen itse asioinut on suljettu. Homman pitää siis hoitua muuten. Mutta kaikki on halpuutettu, myös vakuutustoiminta.  :(

Aloittajan vakuutukseen tämä ei edes kuulu, mutta kaipa LT laskuttaa yrityksen vakuutusyhtiötä, joka taas yrittää saada omansa Valtiokonttorilta. Se mitä TE-keskuksen ja yrityksen välillä on sovittu vastuukysymyksistä olisi toki mukava lukea. Tuskin on yritykselle vastuuvapautta annettu, mutta asioitten vitkuttelu on monelle yrittäjälle tapana, kun on kyseessä "ylimääräinen" asia, kuten tämä. Tästähän ei ole tuloa...

Se on vain joidenkin vaikea elää, kun lukee jossain tupla tehot/vääntö. Kuten todettu kateellisuus pitää ansaita.

Käydäänpä tapaus vielä läpi.

- Topic:n aloittaja ei käynyt merkkihuollossa kysymässä tarjousta huollolle, vaan odotti, vain tarjousta (Check)
- Auto käynyt huollossa toukokuussa ja tapausnumero saatu kesäkuussa. Tämän jälkeen odotettu vielä kaksi kuukautta asian ratkaisua.
- On mietitty kuluttajaneuvojaa, uhkailtu sillä, mutta otettu yhteyttä vasta eilen kolmen kuukauden odottamisen jälkeen.
- Asiaa pompotellaan edes takaisin ja valitellaan ruuhkaa (Tämä ei ole asiakkaan ongelma eikä asiakasta tuon pitäisi edes kiinnostaa, vaan todeta, että hoitakaa homma). Myös korvauskäsittelijän nimi olisi kannattanut kirjata ylös.

Joskus kannattaa miettiä itse mikä on kohtuullinen aika odottaa. Toisille se on 3kk ja toiselle se on 1kk.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.08.18 - klo:23:59
Eihän tässä ole kyse, kuin vastuun pakoilusta ja asian pompottamisesta. Tuota jatketaan hamaan tappiin saakka, jos ei vihellä peliä itse poikki!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.08.18 - klo:08:29

Käydäänpä tapaus vielä läpi.

- Topic:n aloittaja ei käynyt merkkihuollossa kysymässä tarjousta huollolle, vaan odotti, vain tarjousta (Check)
Katsos kun joidenkin mielestä asiakaspalvelu kuuluu kokonaisuuteen. Jos ei kyetä vastaamaan sähköpostikyselyihin, ei lie tarvetta saada asiakastakaan.
- Auto käynyt huollossa toukokuussa ja tapausnumero saatu kesäkuussa. Tämän jälkeen odotettu vielä kaksi kuukautta asian ratkaisua.
Niin, ja välissä käyty sekä korjaamolla että soitettu vakuutusyhtiöön, vastauksena "meillä on ruuhkaa odota kuukausi". Kuten sanottu jo pariin kertaan, koska kyseessä "vain" naarmut, ei asialla ollut itselleni mikään kiire. Eri juttu, jos auto olisi ollut ajokelvoton.
- On mietitty kuluttajaneuvojaa, uhkailtu sillä, mutta otettu yhteyttä vasta eilen kolmen kuukauden odottamisen jälkeen.
Niin, mainitsin kuluttajaneuvojan korjaamolle lähettämässäni sähköpostissa viime perjantaina  ;D
- Asiaa pompotellaan edes takaisin ja valitellaan ruuhkaa (Tämä ei ole asiakkaan ongelma eikä asiakasta tuon pitäisi edes kiinnostaa, vaan todeta, että hoitakaa homma). Myös korvauskäsittelijän nimi olisi kannattanut kirjata ylös.
Kuten itsekin toteat, TÃ,,MÃ,, EI OLE ASIAKKAAN ONGELMA. Lisäksi vakuutusyhtiöltä todettiin, että on ruuhkaa, asian käsittelyssä menee kuukauden verran.

Joskus kannattaa miettiä itse mikä on kohtuullinen aika odottaa. Toisille se on 3kk ja toiselle se on 1kk.
Niin. Mulle se kohtuullinen aika oli 3kk, ja jostain syystä se niin kovin käy nyt sun tunteisiin?

Melkein jätin vastaamatta, mutta enpä malttanut. Kommentit boldattuna sun vastauksen perään.
Olen siis tässä 3kk aikana käynyt useamman kerran korjaamolla, soitellut vakuutusyhtiöön ja nyt kun en enää jaksanut odotella, kyselin muilta kommentteja ja tuuppasin asiaa eteenpäin.
Ã,,kkiseltään en kyllä keksi, mikä tässä sua niin kovin kaivelee, mutta kait se on vaan se pätemisen tarve  :-*

Enhancer

Minä soittaisin sinuna korjaamolle, ja kertoisin että hoidatte asian kuntoon, tai teet rikosilmoituksen. Omaisuuttasi on vahingoitettu ja syyllisyys tähän on myönnetty mutta ei korvattu. Luonnollisestikin myös teet poliisille tutkintapyynnön asiasta, mikäli homma ei etene vapaaehtoisesti.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 28.08.18 - klo:09:45
Minä soittaisin sinuna korjaamolle, ja kertoisin että hoidatte asian kuntoon, tai teet rikosilmoituksen. Omaisuuttasi on vahingoitettu ja syyllisyys tähän on myönnetty mutta ei korvattu. Luonnollisestikin myös teet poliisille tutkintapyynnön asiasta, mikäli homma ei etene vapaaehtoisesti.

Itse asiassa tämä vaihtoehto tuli hyvin aikaisessa vaiheessa työkaverin suusta, mutta minä kilttinä ihmisenä (ja koska poliisilla on parempaakin tekemistä) ennemmin halusin katsoa, miten tämä case vakuutusyhtiön kautta veivattuna etenee. Jos tämä vielä yhtään käy tökkimään vastaan (LT kyllä vaikutti eilen todella lupaavalta, että eiköhän tämä tästä etene), niin sitten loppui leikki ja tutkintapyynnön paikka. Olen ollut korjaamoon tarkoituksella sähköpostitse yhteydessä juuri sen takia, että sain asiasta mustaa valkoisella ts toteavat itsekin vastauksessaan aiheuttaneensa vahingot.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 28.08.18 - klo:09:45

Jep. Meillä duunissa kävi erään kerran siten, että samassa osoitteessa autokorjaamoa pitävä yrittäjä kolaroi asiakkaan autolla meidän firman autoa. Syyllisyydestä ei ollut mitään kiistaa. Tämä yrittäjä ei saanut aikaiseksi tehdä vahinkoilmoitusta vakuutusyhtiöönsä vaikka näin lupasi tehdä monta kertaa. Lopulta meni käämit ja tehtiin rikosilmoitus. Sen jälkeen yrittäjä totesi, että "Miks et tullu sanomaan? No, se oli sanottu varmaan 4-5 kertaa reilun kuukauden aikana. Sitten alkoi tapahtumaan. Opittiin sen verran, että jos kerran huomautuksen jälkeen ei ole toimittu niin kuin on sovittu, tehdään rikosilmoitus vaikka se ei olekaan poliisin resurssien hyötykäyttöä.

Ocunen

Kummasti alkoi tapahtumaan  ::)
Tänään tuli soitto LähiTapiolalta, kovasti pahoittelivat viivettä jnejne. Tosin tämä soittaja ei ollut tietoinen siitä, että kävin maanantaina LT:n toimistolla, ja että maalaamosta laitettiin jo eilen kuvat & kustannusarvio vahinkotarkastajalle  ;) Nämä kun hälle kerroin, niin lupasi selvittää asiaa eteenpäin ja soitella taas mulle.
Ã,,sken sain maalaamolta tiedon, että vahinkotarkastaja näyttää vihreää kustannusarviolle. Vielä kun saisin ihan oikean yhteydenoton LT:ltä, niin auto pääsisi maalaukseen.
Koomisinta on se, että joko joku FB-kavereistani tai tämän palstan jutuista joku on vinkannut korjaamolle, sillä sieltä tuli pahoittelevaan sävyyn kirjoitettu sähköposti "emme tajunneet, että auto on edelleen maalamatta". Oh really? Olisiko kannattanut silloin 3kk sitten hoitaa asia kerralla maaliin, kirjaimellisesti  ::) Kenellekään en tämän kokemuksen perusteella kyseistä korjaamoa suosittele. Vahinkoja voi tapahtua, mutta palvelun laadun määrittelee se, miten se vahinkotilanne ja reklamaatio käsitellään.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 29.08.18 - klo:14:00
Kummasti alkoi tapahtumaan  ::)
Tänään tuli soitto LähiTapiolalta, kovasti pahoittelivat viivettä jnejne. Tosin tämä soittaja ei ollut tietoinen siitä, että kävin maanantaina LT:n toimistolla, ja että maalaamosta laitettiin jo eilen kuvat & kustannusarvio vahinkotarkastajalle  ;) Nämä kun hälle kerroin, niin lupasi selvittää asiaa eteenpäin ja soitella taas mulle.
Ã,,sken sain maalaamolta tiedon, että vahinkotarkastaja näyttää vihreää kustannusarviolle. Vielä kun saisin ihan oikean yhteydenoton LT:ltä, niin auto pääsisi maalaukseen.
Koomisinta on se, että joko joku FB-kavereistani tai tämän palstan jutuista joku on vinkannut korjaamolle, sillä sieltä tuli pahoittelevaan sävyyn kirjoitettu sähköposti "emme tajunneet, että auto on edelleen maalamatta". Oh really? Olisiko kannattanut silloin 3kk sitten hoitaa asia kerralla maaliin, kirjaimellisesti  ::) Kenellekään en tämän kokemuksen perusteella kyseistä korjaamoa suosittele. Vahinkoja voi tapahtua, mutta palvelun laadun määrittelee se, miten se vahinkotilanne ja reklamaatio käsitellään.
Onko jokin syy mikset kerro korjaamon nimeä varoituksena muille?
Ei tästä kukaan opi, jollei tiedä mitä pitää varoa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 29.08.18 - klo:18:11
Onko jokin syy mikset kerro korjaamon nimeä varoituksena muille?
Ei tästä kukaan opi, jollei tiedä mitä pitää varoa.

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 24.08.18 - klo:15:26
No, eipä tartte kyseistä korjaamoa Lappeenrannan Autosähköä suositella tasan kenellekään.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (oma ja maksettu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.08.18 - klo:18:14

Hyvä. Oli niin hyvin jemmassa keskellä, etten huomannut. Taitaa olla melkoisen pieni pulju, henkilöstöä n. 10.

Geoman

Olisiko auto kuvattava itse ennen viemistä huoltoon? Eräs espoolainen merkkiliike kuvaa auton ennen esim. harjoittelijoiden suorittamaa renkaiden vaihtoa. Syynä on se että VAG autoissa on jonkin verran "tunkkinostojen" aiheuttamia vaurioita.

Nyt tapahtuma todentaminen oli selkeä mutta näin ei aina ole.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 29.08.18 - klo:19:19
Olisiko auto kuvattava itse ennen viemistä huoltoon? Eräs espoolainen merkkiliike kuvaa auton ennen esim. harjoittelijoiden suorittamaa renkaiden vaihtoa. Syynä on se että VAG autoissa on jonkin verran "tunkkinostojen" aiheuttamia vaurioita.

Nyt tapahtuma todentaminen oli selkeä mutta näin ei aina ole.

Omien arvoesineiden valokuvaaminen on yleensä aina hyvä idea, miksei myös nopea vilkaisu toisen henkilön (esim. noutajan) kanssa.
Ei tule näitä kissanhännänvetoja "ei me olla rikottu" - tyyliin....  :o
Yritetään pärjätä.

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 29.08.18 - klo:19:19

Veho Muuralassa on tarjottu auton läpikäyntiä yhdessä ennen huoltoon jättämistä. Viimeksi taisi mainita myös jotain arvoesineiden listaamisesta. Itsellä ollut aina kiire johonkin, niin jäänyt tekemättä. Hyvää palvelua toki.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Ocunen

Nyt on auto viimein maalattu TE-keskuksen vakuutuksen piikkiin.
Tosin sijaisauton lasku lähti kyselykierrokselle LähiTapiolalle. Sijaisauton omavastuun pitäisi olla 6%, omassa laskussa mulle laitettu tuo 6%+ koko laskun ALV  ??? Loppusumma yli satasen, vaikka koko ajan ollut puhe muutamasta kympistä... :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy