Ostatko auton mielummin kunnon moottorilla vai ekomoottorilla?

Aloittaja -karppa-, 14.09.16 - klo:07:14

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Koska tuo 1.0TSI ketju karkasi hieman aiheesta, niin avataan uusi topic:t. (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32512.0)

Jos sinun pitää valita ostatko auton kunnon moottorilla (Lue: tehokkaalla/vääntävällä) ja heikommilla varusteilla vai pienellä ekomoottorilla ja paremmilla varusteilla. Kumpi sinulla painaa vaakakupissa enemmän, jos hinta on suunnilleen sama. Toivottavasti myös argumentoit perustelut hyvin! Vastakkainasettelu on tarkoituksella, että hinta on sama, koska kyseisessä ketjussa tunteet otti vallan.

Itse ostan mielummin vähän ajetun käytetyn auton kunnon moottorilla ja varusteilla ennemmin, kuin uuden pienellä moottorilla. Perustelut tähän on, että kun ajaa muualla kuin moottoriteillä ympäri Suomea, niin näkee kaiken maailman sankaria liikenteessä. Riittävä teho takaa sen, että ohitukset ovat turvallisia. Tarkoittaa minulle, että 60-120km/h ohituskiihtyvyys on riittävä. Tämän lisäksi ajaminen on vaivatonta eikä moottoria tarvitse huudattaa=Tekee myös todennäköisesti moottorin elinkaarestakin pidemmän.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Tuolta toisesta topikista varmaan käy selväksi kantani.  ;D Itsellä ei enää  ole tarve kuin päästä mukavasti paikasta toiseen. Riittää siis 100 heppanen mainiosti. Sekin tuntuu tehokkaalle tänä päivänä kun ajokkeina töissä jopa yli 70t painavat vekottimet. Muulloin kuin työmatkalla 2 pientä lasta ja vaimo ovat kyydissä, joten riskiohituksia ei ole tarvetta tehdä. Nykymoottorit eivät enää tarvi huudatusta, vaan vääntö riittää turbon ansiosta yhä enemmän bensa-autoissakin. Ohi olen päässyt edelleenkin turvallisesti puolellakin teholla menneisyyteen verrattuna. Ostan siis "ekomoottorilla" varustetun auton hyvillä varusteilla isompimoottorisen sijaan. Ruuhkavuosina on ylimääräinen aika kortilla, joten kiinteät kulut ja huolettomat kilometrit kiinnostavat. Pienemmät moottorit kuluttavat siis vähemmän ja tuovat muutkin maksut pienemmiksi samalla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mremonen

No, eiköhän se mun kanta tuosta autolistasta selviä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 14.09.16 - klo:08:11
No, eiköhän se mun kanta tuosta autolistasta selviä.
Todettakoon, että siitä puuttuu muutama auto, joissa on enemmän tehoa, kahdessa yli tuplat noihin nähden. En vain ole nähnyt tarpeelliseksi niitä listata, kun eivät ole olleet käytössä tänne kirjoittaessa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mremonen

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.09.16 - klo:08:15
Todettakoon, että siitä puuttuu muutama auto,
Puhuin omasta listastani, en muiden. Mun kanta teho vs eko näkyy omista valinnoista. Kuten toki meidän kaikkien.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

seatts


Tämä onkin ajankohtainen topic kun ole nykyistä ocua vaihtamassa, että vaihtaisko uuteen 1.0TSi vai käytettyyn RS TDI?
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

HiTecci

Itsellä ratkaisee varustelu, vetokyky ja moottori. Nämä kolme juurikin tuossa järjestyksessä = pienempikin eco-pata siis menee, jos listan kaksi ensimmäistä on kondiksessa. Tämän hetken par'aikaa käynnissä olevassa autovaihdossa nappasi kiinni vetokyvystä, joten piti ottaa pykälää suurempi pata 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

tet

Ostan mieluiten kunnon ekomoottorilla. Tällä hetkellä on kiikarissa 1.4 TSI ACT, koeajon perusteella kulkupuoli on kunnossa eikä kulutuskaan ole ongelma. Moottorin hintaa en autoa ostaessa edes erikseen katso. Sopivan mallin ja varustelun löydyttyä katson hintaa ja jos kirpaiseen niin sitten pudotellaan turhia varusteita pois. Kone ei hinnan takia vaihdu.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Normanton

Onneksi tuosta välistäkin löytyy noita moottoreita. Itselläni on tässä autonvaihto mielessä ja kiikarissa VAG-konsernin iso neliveto fakku diesel (+ehkä pari muuta vaihtoehtoa). Itselleni 2.0TDI on pienin moottori jota voin ajatella ja valitettavasti se on monessa tapauksessa myös isoin. 150Hv:n versio tosin riittää hyvin, ei tarvitse olla 184Hv.

Vanhemmillani on Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 MY2016 ja mitä olen sitä testannut niin kyllä tuo pikku diesel on todella laiska tuossa autossa. Ero on todella iso verrattuna omaan vanhaan 2.0TDI:n vaikka paperilla tuo tehoero ei pitäisi olla ihan hirveä(110hv? vs 140hv). Appivanhemmilla on taas vuoden 2014 Octavia 1.6TDI DSG etuvetoisena. Sen kanssa tulee toimeen, mutta kyllä siinäkin kaipaisi vähän isompaa moottoria.

Pikku moottorit sopiva hyvin pienempiin autoihin mutta kyllä isomassa autossa pitää olla auton kokoon nähden mitoitettu moottori. Ei autolla ajaminen mitään herkkua ole muutenkaan ja turha tehdä siitä itselleen yhtään sen ärsyttävämpää.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

BobSmith


sakal83

Hohhoijaa tosiaan. Tästä samasta vänkäyksestä on nyt sitten 3 topicia, mahtaako riittää  ;D
Jos se ohittaminen ei onnistu, niin älä sitten ohita. Näitähän näkee ihan tarpeeksi tuolla liikenteessä muutenkin.
Ei se tehon puute / liika teho aja ketään vaaratilanteisiin, samaten kun ei ne huonot renkaat aja ketään ojaan.

LainaaJos sinun pitää valita ostatko auton kunnon moottorilla (Lue: tehokkaalla/vääntävällä) ja heikommilla varusteilla vai pienellä ekomoottorilla ja paremmilla varusteilla. Kumpi sinulla painaa vaakakupissa enemmän, jos hinta on suunnilleen sama. Toivottavasti myös argumentoit perustelut hyvin!

En käsitä miksi pitää perustella tuntemattomille "ihmisille" omia valintojaan.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

b1mpo

Tehopainosuhde olisi hyvä ottaa tässä huomioon, joka kertoo suorituskyvystä enemmän, kuin litratilavuus tai teho yksistään. Eli toista autoa "ekomoottori" kuljettaa ihan riittävästi ja toisessa tehokkaampi kuljettaa samaan tahtin, koska painoa enemmän.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.09.16 - klo:07:14
Jos sinun pitää valita ostatko auton kunnon moottorilla (Lue: tehokkaalla/vääntävällä) ja heikommilla varusteilla vai pienellä ekomoottorilla ja paremmilla varusteilla. Kumpi sinulla painaa vaakakupissa enemmän, jos hinta on suunnilleen sama. Toivottavasti myös argumentoit perustelut hyvin! Vastakkainasettelu on tarkoituksella, että hinta on sama, koska kyseisessä ketjussa tunteet otti vallan.

Itse ostan mielummin vähän ajetun käytetyn auton kunnon moottorilla ja varusteilla ennemmin, kuin uuden pienellä moottorilla. Perustelut tähän on, että kun ajaa muualla kuin moottoriteillä ympäri Suomea, niin näkee kaiken maailman sankaria liikenteessä. Riittävä teho takaa sen, että ohitukset ovat turvallisia. Tarkoittaa minulle, että 60-120km/h ohituskiihtyvyys on riittävä. Tämän lisäksi ajaminen on vaivatonta eikä moottoria tarvitse huudattaa=Tekee myös todennäköisesti moottorin elinkaarestakin pidemmän.
Pyydät muita valitsemaan toisen, mutta itse valitset molemmat. Otan vapauden jatkaa linjallasi. Itse valitsin uuden varustellun auton, hyvän ohituskiihtyvyyden, pienen kulutuksen ja erityisesti pienen autoveron. Uutena ostin siksi, koska erityisesti Suomesta on hankala löytää varusteltuja autoja käytettynä, eikä nykypäivän kaikkia varusteita edes vanhoihin autoihin ole ollut tarjolla. Pyrin myös olemaan maksamatta ilmasta ja siksi minimoin autoveroa. Käytettynä eniten houkuttelisi joku edustusluokan auto hybriditekniikalla. Noista löytyy varusteltuina ja käytettynä premiumeiden sikahintaisisten varusteiden arvo on kadonnut ja ostos ei ole enää niin kammottavan huono kuin uutena. Näiden tarjonta on vielä toistaiseksi melko heikkoa, mutta seuraavaa autoa valittaessa tuo voi olla jo kova sana. Yksi vaihtoehto voi olla myös täyssähköauto.

Parasta tässä nykyisessä ekomoottorisessa autossani on se, että sillä tulee ajettua paljon totuttua rauhallisemmin, vaikka suorituskykyä olisi tarjolla lähes samaan malliin kuin edeltäjässään. Luonteessani on jotain, jonka vuoksi pyrin optimoimaan jotain ajaessani. Joku voisi nimittää tuota kilpailemiseksikin. Suorituskykyisellä autolla homma menee helposti matka-ajan optimoimiseen, mutta tällä pihistelyautollani olen alkanut kilpailemaan itseäni vastaan taloudellisessa ajossa.

Jos jostakin lähtisin tinkimään, niin moottori olisi varmaan ensimmäinen. Moottorin minulle pitää olla kehittynyt ja jollakin tavalla teknisesti mielenkiintoinen. Esimerkiksi Volkkarin uusi kolmisylinterinen täyttää nämä kriteerit. Moottorin koossa ei sinänsä ole mitään kovin kiinnostavaa varsinkaan Suomen hidasrytmisessä liikenteessä, missä nämä litraisetkin pysyvät komesasti ”mukavuusalueellaan”. Nykyisiä turbokoneita ei myöskään tarvitse huudattaa muulloin kuin täysteholla kiihdytettäessä. Tuo ei hyvin harvinaisena tapahtumana ehdi moottoreita kuluttaa, eikä moottorin perusosien kuluminen muutenkaan ole ollut ongelma mun mielestä enää vuosikymmeniin.

Pitkä tarina tiivistettynä: jos pitäisi valita täysin varustellun 1.0 TSI:n ja täysin varusteettoman 2.0 TSI:n väliltä, niin valinta osuisi ilman muuta ensimmäiseen. Pääsen kyllä ohi molemmilla ilman mitään ongelmia. Isomman moottorin hyödyksi ohituksissa jää rennonpi fiilis, kun kierroksia ei tarvitse käyttää yhtä paljon ohituksissa. Tuo ei ole mulle edes automaattilaatikon veroinen etu ajomukavuudessa. Tuon isomman moottorin edelle menevät myöskin äänieritys, jousitusmukavuus, istuinmukavuus ja ilmastointi.

vwmies

Tulee sen verran vähän ajettua oloissa, missä tarvitsee kovaa ohituskiihtyvyyttä vaan paljon taajamaa ja kaupunkia - annan ääneni pienemmälle, arkiajossa vääntävälle ja vähemmän kuluttavalle. Mikä se sitten onkaan, ei ehkä kuitenkaan se kaikkein pienin pata.
Varusteita saa olla kohtuullinen määrä, ei karvalakki- eikä ökymallin varustelua. ,,änieristys = kohtuullinen melutaso plussaa.  ::)
Yritetään pärjätä.

yason

#14
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.09.16 - klo:07:14
Jos sinun pitää valita ostatko auton kunnon moottorilla (Lue: tehokkaalla/vääntävällä) ja heikommilla varusteilla vai pienellä ekomoottorilla ja paremmilla varusteilla.

Autolla ei ikinä pääse nauttimaan samanlaisesta kiihtyvyydestä ja dynamiikasta kuin moottoripyörällä, joten en kaipaile erityisen korkeaa teho-paino -suhdetta perheautooni. Valitsen yleensä moottorin, joka olisi mahdollisimman kestävä ja ongelmaton. Yleensä se tarkoittaa isoa mottia, josta ei ole otettu ylenmäärin tehoja irti ja jossa ei ole sitä uusinta uutta tekniikkaa. Parilitrainen nelisylinterinen vapari, jossa on tehoa siinä sadan kilowatin kieppeillä, on ollut yleensä aika hyvä kompromissi, joskin noita ei enää paljon uusissa autoissa ole. Tuollainen menee 6-7 litran kulutuksella maantievauhtia vähän auton muodoista riippuen. Kaupunkiajon kulutus ei kiinnosta: jos kiinnostaisi, niin ladattava hybridi olisi ainoa vaihtoehto. En ole kovin varma, että nuo litraiset turbopadat ovat enää kovin ekologisia, kun ilmenee, mikä niiden realistinen käyttöikä on.

Edit: Niin, noita varusteita en osaa kaipailla. Kunhan on automaattivaihteisto, ilmastointi, vakionopeudensäädin ja sadetunnistin ja kulku on hiljaista ja pääosin pehmeää, niin mä olen ihan tyytyväinen. Kahta jälkimmäistä lukuunottamatta alkavat olla ihan vakiovarusteita nykyisin. En ikinä kuuntele radiota tai musiikkia autossa, tai kytke puhelinta kiinni. Jos eksyn, niin nopeinta on katsoa ihan vaan puhelimen kartalta yleissilmäys, että mitä kautta pitää mennä sen sijaan, että alkaisin etsimään osoitetta, jonka näpytän kömpelöön navigaattoriin. Parkkitutka on jossain ahtaissa väleissä ollut jopa hyödyllinen, mutta ei sekään ole pakollinen.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 14.09.16 - klo:11:00
Tulee sen verran vähän ajettua oloissa, missä tarvitsee kovaa ohituskiihtyvyyttä vaan paljon taajamaa ja kaupunkia - annan ääneni pienemmälle, arkiajossa vääntävälle ja vähemmän kuluttavalle. Mikä se sitten onkaan, ei ehkä kuitenkaan se kaikkein pienin pata.
Varusteita saa olla kohtuullinen määrä, ei karvalakki- eikä ökymallin varustelua. ,,änieristys = kohtuullinen melutaso plussaa.  ::)
Siis liikennevalothan on se ainoo missä oikeesti tehoo tarvii ;D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

b1mpo

Eihän fordin ecoboostissa kulumaa ollut kun se 100tkm käyttötestin jälkeen purettiin, eli miksei kestäisi. Mekaaninen kestävyys ei liene enää ongelma missään moottorissa pl. toyon kolmepyttysten lohkot. Apulaitteita ja antureita menee isommistakin moottoreista ja öljyä saattaa mennä myös moottorin koosta riippumatta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pumpeli

No jos ainoa mitä hakisin olisi päästä pisteestä a pisteeseen b ja mahdollisimman halvalla,niin vaihtoehto olisi tuo ekomalli,mutta onhan se autolla ajaminen paljon hauskempaa isompikoneisella mallilla..
Ottaapa ocun vs.1.0 tsi tai 2.0 tsi,niin kyllä jälkimmäisellä on miellyttävämpi ajaa(minun mielestä :)

Hanksi

Itse valitsen pienempitehoisen moottorin ja paljon varusteita. Toki paljon tehoa olisi kivaa, mutta kunnon varusteet ovat vielä mukavammat ja esim. sisustan materiaalit ja tyylikkyys ovat itselleni moottoria tärkeämpiä. Myös pienempi melutaso ja jousitusmukavuus jyräävät tehon edelle.

Omat arkiajot mennään kuitenkin pääasiassa taajama-alueella, joten eipä suurelle teholle ole juurikaan käyttöä. Pidemmillä matkoilla ACC vähentää muutenkin ohitustarvetta kun edessä ajavien nopeusvaihtelut eivät aiheuta mitään toimenpiteitä. Sen sijaan kaikki mikä tekee arjen mukavammaksi, kuten parkkitutkat, navi, keyless access, jne. ovat oikestaan pakollisia varusteita.







Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

J64

Lainaus käyttäjältä: yason - 14.09.16 - klo:12:47
Autolla ei ikinä pääse nauttimaan samanlaisesta kiihtyvyydestä ja dynamiikasta kuin moottoripyörällä, joten en kaipaile erityisen korkeaa teho-paino -suhdetta perheautooni.

Hyvin samoilla linjoilla. Moottoripyörällä saa käsityksen siitä, mitä tarkoittaa kiihtyvyys. Omakin pyöräni, vaikka on aika perus-sellainen kuitenkin kiihtyy 3,5 sekunnissa sataseen ja jopa hieman alle. Autoista tuohon ei kuitenkaan pysty kuin jotkin superurheiluautot. Toki harvoin tuota adrenaliinipiikkiä enää tarvitsee, mutta siihen tarpeeseen minulle riittää moottoripyörä. Autoon minulla riittää siistikäyntinen, nykyaikainen, miellyttäväkäytöksinen ja taloudellinen moottori. Vaikkapa sellainen kuin tuossa nykyisessä on, eli 1.0 Tsi.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

yason

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.09.16 - klo:12:57
Eihän fordin ecoboostissa kulumaa ollut kun se 100tkm käyttötestin jälkeen purettiin, eli miksei kestäisi. Mekaaninen kestävyys ei liene enää ongelma missään moottorissa pl. toyon kolmepyttysten lohkot. Apulaitteita ja antureita menee isommistakin moottoreista ja öljyä saattaa mennä myös moottorin koosta riippumatta.

Noh, mulle riittää kestävyydeksi se, kun nettiautossa alkaa olla noita litraisia ecoboosteja ja puretechejä 400-500tkm rullattuna useampia kuin yksi. Sitten on tiedossa, että mitä kone kestää hyvällä hoidolla. En mä sellaisiakaan autoja halua ostaa, joille ruoste on rakenteellinen ongelma, joten vaadin moottorilta samanlaista ongelmatonta peruskestävyyttä.

Apulaitteita ja antureita voi aina uusia, ne ei maksa paljon eikä niiden vaihtokaan, eli niitä nyt ei lasketa moottorin vioiksi niinkuin pyörän niveliä ja pusliakaan ei lasketa korin ongelmiksi.

arsik

Lainaus käyttäjältä: J64 - 14.09.16 - klo:14:34
Hyvin samoilla linjoilla. Moottoripyörällä saa käsityksen siitä, mitä tarkoittaa kiihtyvyys. Omakin pyöräni, vaikka on aika perus-sellainen kuitenkin kiihtyy 3,5 sekunnissa sataseen ja jopa hieman alle. Autoista tuohon ei kuitenkaan pysty kuin jotkin superurheiluautot. Toki harvoin tuota adrenaliinipiikkiä enää tarvitsee, mutta siihen tarpeeseen minulle riittää moottoripyörä. Autoon minulla riittää siistikäyntinen, nykyaikainen, miellyttäväkäytöksinen ja taloudellinen moottori. Vaikkapa sellainen kuin tuossa nykyisessä on, eli 1.0 Tsi.
Täältä +1.
1250 oli paras yleispyörä mitä olen omistanut.Kardaani ja hieman painoa pois niin liki täydellinen.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: arsik - 14.09.16 - klo:14:50
Täältä +1.
1250 oli paras yleispyörä mitä olen omistanut.Kardaani ja hieman painoa pois niin liki täydellinen.

Minkäslainen kunnon auton moottori/ekomoottori menee moottoripyörään paitsi Hoss Boss:n?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skriko

Lainaus käyttäjältä: yason - 14.09.16 - klo:12:47
Autolla ei ikinä pääse nauttimaan samanlaisesta kiihtyvyydestä ja dynamiikasta kuin moottoripyörällä,
Totta turiset. 0-200 10 sekuntia on riittävä. Kuitenkin ostan enemmin auton tehokkaalla moottorilla kuin paremmilla varusteilla.
Teho ja vääntö on kivaa. S/S, navigaattori, parkkitutka, avaimeton käynnistys, sadetunnistin yms  ovat minulle tarpeettomia.

rami

Pikku poikana jousipyssyn nuoli meni paljon lujempaa. ;D

JaskaPankuttaja

Joku ostaa mopomoottorin ja sähkölasit, toinen neekerimallin isoimmalla saatavalla koneella.

Mutta kun ostaa pykälää pienemmän auton niin saa molemmat, jos rahat on tiukassa.
Ai niin, se ei ole ainakaan vaihtoehto, naapuri luulee köyhäksi...
Ja siksi se varusteltu malli pitää olla, moottorin kokoa kun ei näe kuin merkeistä ja nehän saa siimalla pois...

Ja jos rahat on tiukassa niin ei kannata ostaa auto ollenkaan.

Monella on tuunattuja autoja, eräällä kaverillani on E55 mersu joka on anti-tuunattu perusmalliksi, jopa E200 D merkit perässä.
On paljon hauskempi niin päin kuulemma.

b1mpo

#26
Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 14.09.16 - klo:21:17
Mutta kun ostaa pykälää pienemmän auton niin saa molemmat, jos rahat on tiukassa.
Ai niin, se ei ole ainakaan vaihtoehto, naapuri luulee köyhäksi...
Ja siksi se varusteltu malli pitää olla, moottorin kokoa kun ei näe kuin merkeistä ja nehän saa siimalla pois...

Ja jos rahat on tiukassa niin ei kannata ostaa auto ollenkaan.

Luuleeko naapuri rikkaaksi jos ostaa ambition 1.8tsi sijaan 1.0tsi stylen? Sen takia juuri tuon ostin noin päin, eiku?  ??? Ai niin, miksiköhän otinkin tummat listat ja kaiteet, naapurille olisi voinut elvistellä, nyt ei onnistu. Luuleekohan naapuri nyt että on rahat loppu? Ai, näkee se ainakin xenoneista, että ei ihan karvalakki ole, huhhuh, varmaan melkein köyhäksi luuli.

Ps. Ei kai noissa merkintöjä ole edes mikä moottori kyseessä, paitsi RS ja senkin ulkonäöstä näkee.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Ja joku vielä kehtaa väittää, että auton hankinta ei perustu tunteisiin  ;D ;D ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Ei ole tunnepeliä octavian osto, enempi painaa järki vaakakupissa. Eihän noi ole edes hienoja, joskin ei rumiakaan, mikä on riittävä ulkonäköseikka auton valinnassa nykyisin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: yason - 14.09.16 - klo:14:49
Noh, mulle riittää kestävyydeksi se, kun nettiautossa alkaa olla noita litraisia ecoboosteja ja puretechejä 400-500tkm rullattuna useampia kuin yksi. Sitten on tiedossa, että mitä kone kestää hyvällä hoidolla. En mä sellaisiakaan autoja halua ostaa, joille ruoste on rakenteellinen ongelma, joten vaadin moottorilta samanlaista ongelmatonta peruskestävyyttä.
Hyvin harva bensamoottori on niin ahkerassa käytössä, että se edes voisi kerätä puoli miljoonaa kilometriä alle kymmenessä vuodessa mittariin. Ehkä joku taksikäytössä oleva Prius voi saavuttaa nuo kilometrit jossakin kohtuullisessa ajassa. Tuollamperiaatteella ei ikinä pääse ajamaan millään ajanmukaisella moottorilla. Siinä vaiheessa kun kriteerit täyttyy, markkinoilla on jo aivan eri moottorit.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy