Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

skriko

#9210
Jos olisitte ostamassa tällaista autoa, kummasta maksaisitte enemmän? paljonko enemmän? miksi?

Molemmat Volkswagen Scirocco 90 kw 2011

A. Rek. 15.4 Aj. 30 000  Met. shamppanja 2Xrenk+aluv. peruutustutka vak.nop.sääd. panoramakatto lohkol.+sisäpistoke

B. Rek. 30.9 Aj. 18 000   Met. musta          2Xrenk+aluv. peruutustutka

Laitoin mustalla ne ominaisuudet, mitkä mielestäni nostavat toisen auton arvoa verrattuna toiseen.

Oletetaan että autot ovat olleet yhtä tarkalla omistajalla, ja yhtä hyvin pidettyjä.

Quality

Itselle ei käyttöönottopäivällä tai noilla kilometreillä ole merkitystä, lisävarusteilla ehkä hiukan. Mutta minua kiinnostaisi erityisesti, millainen kuljettaja ja miten autoa on käsitellyt, sillä se vaikuttaa oleellisesti siihen, miten pian on odotettavissa remontteja, kun takuu umpeutuu kummassakin alle vuoden kuluessa. Mihinkään kuluttajansuojaan / virhevastuuseen en perusta juurikaan, sillä se on onnen kauppaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

teemur

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.12.12 - klo:22:51
Jos olisitte ostamassa tällaista autoa, kummasta maksaisitte enemmän? paljonko enemmän? miksi?

Molemmat Volkswagen Scirocco 90 kw 2011

A. Rek. 15.4 Aj. 30 000  Met. shamppanja 2Xrenk+aluv. peruutustutka vak.nop.sääd. panoramakatto lohkol.+sisäpistoke

B. Rek. 30.9 Aj. 18 000   Met. musta          2Xrenk+aluv. peruutustutka

Laitoin mustalla ne ominaisuudet, mitkä mielestäni nostavat toisen auton arvoa verrattuna toiseen.

C. Rek 12.1. Aj 51000 Black Oak Brown 2Xrenk+aluv lohkol.+sisäpistoke 118kW + DSG  ;)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

apo

Edellä olevista vaihtoehdoista kelpuuttaisin lähempään syyniin ainoastaan A:n, koska mustaa autoa en osta.

mol

Lainaus käyttäjältä: Quality - 15.12.12 - klo:22:56
Mihinkään kuluttajansuojaan / virhevastuuseen en perusta juurikaan, sillä se on onnen kauppaa.

Onhan noissa takuutakin vielä jäljellä eli siinä mielessä turvallisia ostoksia. Mulle A koska vakionopeudensäädin.

cipher

Kollegan tytär "saa" mitä todennäköisimmin sciroccon ensi vuoden alussa (käytetyn). Saamme varmasti seurata yksityiskohtaisesti prosessia sekä sitten esittelyn hankitusta laitteesta.

Noista isukki valitsisi tuon A:n missä on vakkari ja lohko valmiiksi. Ja tytärkin A:n pirteämmän/nuorekkaamman värin johdosta. On kilsat niin lähellä toisiaan, että nuo seikat kääntäisivät valinnan vaihtoehtoon A.

Taisivat kyllä ensisijaisesti priorisoida tehokkaampaa versiota DSG:llä.

Quality

Lainaus käyttäjältä: mol - 15.12.12 - klo:23:03
Onhan noissa takuutakin vielä jäljellä eli siinä mielessä turvallisia ostoksia. Mulle A koska vakionopeudensäädin.

Kuten kirjoitin, takuu umpeutuu kummassakin alle vuodessa, enkä osaa ajatella auton ostoa noin lyhyellä perspektiiviä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

mol

No juu, anteeksi en lukenut niin ajatuksella ja kiinnitin huomioni vaan tuohon loppuun. Itselle taas tuo takuu on plussaa koska nykyään katselen vaan käytettyjä.

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.12.12 - klo:22:51
Jos olisitte ostamassa tällaista autoa, kummasta maksaisitte enemmän? paljonko enemmän? miksi?

Molemmat Volkswagen Scirocco 90 kw 2011

A. Rek. 15.4 Aj. 30 000  Met. shamppanja 2Xrenk+aluv. peruutustutka vak.nop.sääd. panoramakatto lohkol.+sisäpistoke

B. Rek. 30.9 Aj. 18 000   Met. musta          2Xrenk+aluv. peruutustutka

Laitoin mustalla ne ominaisuudet, mitkä mielestäni nostavat toisen auton arvoa verrattuna toiseen.

lähdetäämpä mukaan tähän ajatusleikkiin. Mulle noilla kilsoilla ei ole mitään eroa. Enemmän merkkaa esim onko huolto jo tehty? Ja jos oletetaan että autoja ei pääse vertaamaan tai katsomaan niin ehdottomasti maksaisin enemmän vaihtoehdosta A. Koska: B on musta. Mustaa en osta. Puuttuu vakkari vaikka se taisikin olla VAG autoihin halpa laittaa jälkikäteen itse(?). Lohkis jne. Ei merkitystä mulle. Voin laittaa itse jos puuttuu. Ja lopuksi, panoraamakatto on mun mielessä miinus kun en näe niissä mitään hyötyä enkä pidä niistä. Eli mikäli autot olisi muuten ok ja autossa A eka huolto tehty niin voisin siitä maksaa 100-500â,¬ enemmän metallivärin vuoksi. Näin. Kerro lisää? ;-)
"All 4 The Driver"

skriko

#9219
Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 15.12.12 - klo:23:10
lähdetäämpä mukaan tähän ajatusleikkiin. Mulle noilla kilsoilla ei ole mitään eroa. Enemmän merkkaa esim onko huolto jo tehty? Ja jos oletetaan että autoja ei pääse vertaamaan tai katsomaan niin ehdottomasti maksaisin enemmän vaihtoehdosta A. Koska: B on musta. Mustaa en osta. Puuttuu vakkari vaikka se taisikin olla VAG autoihin halpa laittaa jälkikäteen itse(?). Lohkis jne. Ei merkitystä mulle. Voin laittaa itse jos puuttuu. Ja lopuksi, panoraamakatto on mun mielessä miinus kun en näe niissä mitään hyötyä enkä pidä niistä. Eli mikäli autot olisi muuten ok ja autossa A eka huolto tehty niin voisin siitä maksaa 100-500â,¬ enemmän metallivärin vuoksi. Näin. Kerro lisää? ;-)

A:ssa eka LL-huolto tehty. Kiinnostaa tämä asia siksi, kun aattelin josko menisi vielä merkkiliikkeeseen autoja myymään.
Mulla on oma mielipide asiasta ja haluan testata onko "vanhus" jo ihan pihalla. Kerron sitten lisää, kun tulee tarpeeksi vastauksia. Tähän mennessä kaikki ovat ottaneet A:n.

tuRboman

Okei. Ja muistakin kertoa myös oma mielipide perusteineen. Kiinnostaa.. ;-)
Eikä saa käyttää lisämuuttujia (lisätietoja esim kuluneista renkaista yms), okei?
"All 4 The Driver"

skriko

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 15.12.12 - klo:23:30
Okei. Ja muistakin kertoa myös oma mielipide perusteineen. Kiinnostaa.. ;-)
Eikä saa käyttää lisämuuttujia (lisätietoja esim kuluneista renkaista yms), okei?

Ok.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.12.12 - klo:22:51
Jos olisitte ostamassa tällaista autoa, kummasta maksaisitte enemmän? paljonko enemmän? miksi?

Molemmat Volkswagen Scirocco 90 kw 2011

A. Rek. 15.4 Aj. 30 000  Met. shamppanja 2Xrenk+aluv. peruutustutka vak.nop.sääd. panoramakatto lohkol.+sisäpistoke

B. Rek. 30.9 Aj. 18 000   Met. musta          2Xrenk+aluv. peruutustutka

Laitoin mustalla ne ominaisuudet, mitkä mielestäni nostavat toisen auton arvoa verrattuna toiseen.
javascript:void(0);
Oletetaan että autot ovat olleet yhtä tarkalla omistajalla, ja yhtä hyvin pidettyjä.

Näistä vaihtoehdoista olisi pakko valita B., koska mielestäni metallishamppanjan värisiä Sciroccoja ei ole valmistettukaan; ennen kuin jäsen skriko toisin todistaa.  :P  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

bustedi

Itekkin maksasin enemmän A:sta. Yksinkertasesti varusteiden takia.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

nemos

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.12.12 - klo:22:51
Jos olisitte ostamassa tällaista autoa, kummasta maksaisitte enemmän? paljonko enemmän? miksi?

Molemmat Volkswagen Scirocco 90 kw 2011

A. Rek. 15.4 Aj. 30 000  Met. shamppanja 2Xrenk+aluv. peruutustutka vak.nop.sääd. panoramakatto lohkol.+sisäpistoke

B. Rek. 30.9 Aj. 18 000   Met. musta          2Xrenk+aluv. peruutustutka

Laitoin mustalla ne ominaisuudet, mitkä mielestäni nostavat toisen auton arvoa verrattuna toiseen.

Oletetaan että autot ovat olleet yhtä tarkalla omistajalla, ja yhtä hyvin pidettyjä.

A. koska siinä vakkari ja lämmitin. Lisäksi B:lle miinusta väristä. Lasikatto on A:ssa lievä miinus. Rekisteröintipäivällä ei ole juurikaan merkitystä saman vuoden sisällä, mutta takuuta toki on B:ssä puoli vuotta enemmän jäljellä. Kilometrimäärän eron kompensoi lähestulkoon se, jos A:ssa on jo huolto tehtynä.
Volvo XC60 T8 Inscription

Stabilizer

Hankala ajatusleikki. Ostaisin A:n. En tosin maksaisi siitä enempää koska voisin kuvitella että tuon "vanhan luuskan" saisi halvemmalla. Varusteet ratkaisee näiden välillä. Jos toisesta olisi pakko maksaa enemmän maksaisin kuitenkin A:sta enemmän.
Superb 2,0 TDI 170 Elegance DSG vm.2010

Markku J

Ilma muuta A. Panoraamakatto on hieno ja vakkari "melkein pakollinen". Musta väri on iso miinus B:lle. Kilometreillä ei ole isoa merkitystä minulle. Rekisteröintiajankohdat saman vuoden sisällä melko lähekkäin.

Quality

Markku J:n ajatukset ovat hyvin lähellä omiani. Mustaa vierastan vähintään alitajuisesti, ja yhtään mustaa autoa en ole omistanut. Musta Scirocco?? Aika puistattava ajatus.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Arcca

Samoilla linjoilla mennään, eli A varusteiden vuoksi ja värin, B:tä en huolisi ollenkaan. Hinta mielessä arvioisin A:n tonnin kalliimmaksi. (Panoraama + väri kuittaa vanhemman iän ja 12tkm) ja vakkari+lohkari = 1000e)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Wilburi

Minä valitsisin vaihtoehto B:n, mutta en olisi valmis maksamaan siitä ainakaan enempää. A:ssa väri on todella SUURI miinus ja lisäksi vanhempi yksilö suuremmilla kilometreillä. Minulla, kun tulee noin 15 tkm/vuosi, niin vuoden kuluttua olisi B.ssä A:n kilometrit.  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

bustedi

Lainaus käyttäjältä: bustedi - 16.12.12 - klo:08:38
Itekkin maksasin enemmän A:sta. Yksinkertasesti varusteiden takia.

Sen verran lisään omaan postiini, että noista vaihtoehdoista kyllä ostaisin B:n, mutta sen verran pitäisi hintaa olla vähemmän että saa ainakin lohkolämppärin asennettuna.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

zonni

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 16.12.12 - klo:10:10
Minä valitsisin vaihtoehto B:n, mutta en olisi valmis maksamaan siitä ainakaan enempää. A:ssa väri on todella SUURI miinus ja lisäksi vanhempi yksilö suuremmilla kilometreillä. Minulla, kun tulee noin 15 tkm/vuosi, niin vuoden kuluttua olisi B.ssä A:n kilometrit.  :D

Sama valinta ja perustelut kuin Wilburilla,eli b vaihtoehto tosin samalla hinnalla kuin a vaihtoehto :)

Uppe

A ilman muuta. Parempi väri,vakkari pitää olla ja kattoluukusta plussaa.

Mike Holder

Lainaus käyttäjältä: cipher - 15.12.12 - klo:23:05
Ja tytärkin A:n pirteämmän/nuorekkaamman värin johdosta.

Met. beige/samppanja =/= pirteä ja nuorekas.

VAG!

Ehdottomasti A, jos molemmat on hyvässä kunnossa.

Syynä B:n surkea ulkoväri ja A:n paremmat varusteet ja tuore huoltohistoria.

Levjsa

A ehdottomasti. Poikkeava väri ja mukava varustelu + huolto. Eli Kukkasen ja monen muun kanssa samoilla linjoilla.

Newman

Jos olisin ostamassa Sciroccoa, en ostaisi kumpaakaan. Toinen on mustan värinen ja toisessa on nitisevä ja natiseva kattoluukku. Hyi olkoon molemmille, viis kilometreistä tai huolloista.

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Newman - 16.12.12 - klo:12:19
nitisevä ja natiseva kattoluukku

Passatissa ei ainakaan panoraamakatto natise, ei kuumalla eikä kylmällä.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 16.12.12 - klo:12:25
Passatissa ei ainakaan panoraamakatto natise, ei kuumalla eikä kylmällä.
Miten on todennäköisyyksien kanssa? Natiseeko luukullinen todennäköisesti enemmän vai vähemmän kuin luukuton?

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Newman - 16.12.12 - klo:12:27
Miten on todennäköisyyksien kanssa? Natiseeko luukullinen todennäköisesti enemmän vai vähemmän kuin luukuton?

Todennäköisemmin toki peltikatolla varustettu pysyy natisemattomampana/on jo uutena natisemattomampi. Panoraamakattoa jos jättää huoltamatta, niin helposti ne nitinät siinä sitten alkaakin kuulua :-[

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy