Peugeot 508 RXH Hybrid4

Aloittaja dwntime, 21.02.14 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

dwntime

Peugeot 508 RXH Hybrid4


  • Automaatti BMP6
  • 4WD
  • Diesel 163hp/300Nm + sähkö 37hp/200Nm = Ilmoitettu yhteisteho 200hp/450Nm
  • co2 = 104g/km


  • Ulkoväri : Ahtojään valkoinen
  • Sisäväri : Nahka-Kangas Tramontane (musta)

Vakiovarusteet mm.

  • Panoraamakatto kaihdinverholla
  • Pysäköintitutka edessä & takana + pysäköintiavustin
  • WIP Nav+ -Navigointilaitteisto 7" värinäytöllä +värillinen heijastusnäyttö + bluetooth langaton matkapuhelinjärjestelmä
  • Etuistuinten 12-suuntaiset sähkösäädöt (sisältää nahka/kangas -verhoilun) + manuaalisesti säädettävä reisituki
  • 18" Attila kevytmetallivanteet + 245/45/18 Michelin Pilot Sport 3

Lisävarusteet :

  • Bi-Xenon-ajovalot + kääntyvät ajovalot + (mukautuvat/smartbeam)
  • Talvirenkaat ja vanteet : 18" Attila kevytmetallivanteet + 245/45/18 HKPL7 kumit rengaspainetunnistimilla

Oishan noita lisävarusteita vielä ollut ruksittavaksi mutta johonkin oli pakko raja vetää. Auton hinta jo näineen kohoaa ihan tarpeeksi korkealle.

Lisäksi hankittu ja asennettu :


  • Led rekisterikilven valot (OEM)
  • Metalliset polkimet
  • Metalliset kynnyslistat eteen ja taakse Peugeot logolla
  • OEM Tavaratilan kuminen suojamatto
  • Takapuskurin suojalista

RoccoScientist

Onnittelut tännekin. Harmi, että kuvia ja kokemuksia joutuu odottamaan noin kauan. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ranssi

308:n kuorissa tämä tekniikka ei suuria suitsutuksia autolehdistössä ole aikaan saanut, mutta toivottavasti pelaa paremmin farkkukorissa.

Taitaa olla markkinoiden pienipäästöisin neliveto tämä, jos ei huomioida pistokkeesta ladattavia hybridejä, eikä niitäkään montaa ole.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 13.03.14 - klo:14:07
308:n kuorissa tämä tekniikka ei suuria suitsutuksia autolehdistössä ole aikaan saanut, mutta toivottavasti pelaa paremmin farkkukorissa.

Taitaa olla markkinoiden pienipäästöisin neliveto tämä, jos ei huomioida pistokkeesta ladattavia hybridejä, eikä niitäkään montaa ole.

Tarkoittanet 3008 kuorissa. 308:iinhan tätä ei tarjota :)

Ja jos lehdistöön ja koeajo-videoihin on uskominen niin toimii paremmin tässä mallissa kuin tuossa crossoverissa.

dwntime

#4
No niin. Päivitellääns tännekin tiedot.

Eli auto saapui parisen viikkoa sitten ja nyt alkaa olla jo vajaan 2000 km verran ajokokemuksiakin.

Auto on kyllä erinomainen. Ajettavuus on erinomaisen hyvä. Siinä on hyvä tuntuma ja ohjaustunto. Tietää tasan tarkkaan mihin renkaat osoittavat. Toki nelipyöräsuuntaukseen tie käy kun selkeästi harittaa etupyörät jonkin verran. Huomaa vetelystä pitkittäisurissa ja siitä että tahtoo vähän kammeta jompaan kumpaan suuntaan riippuen siitä miten rattia asettelee keskelle.

Moottorin melu ja rengasäänet on eristetty hyvin. Sisälle kuuluu käytännössä vain huminaa. Myöskään tuulensuhinoita ei kuulu ollenkaan. Edes kovemmissa vauhdeissa. Eikä edes autossa vakiona olleet 245/45 18" renkaat mölise.
Alusta ei kolise eikä kilise vaan ylittää tiessä olevat epätasaisuudet pääasiassa erittäin siististi ja huomaamattomasti. Isommat kolot jysäyttävät mutta eipä ole vastaan tullut vielä autoa missä ei noin olisi jollain asteella.

Sisätilojen laatuvaikutelma on erinomainen, mikä tosin yli 50k â,¬ autossa kuuluu ollakin niin. Erityismaininta täytyy antaa etuistuimista. Parhaat istuimet missä minä olen takapuoltani lepuuttanut. Säädöt ovat muuten täysin sähköiset paitsi reisituki on manuaalisäädöllä. Penkissä on säädöt eteen/taakse, ylös/alas, etureunan kallistus, 4-suuntaan säätyvä ristiseläntuki sekä manuaalinen reisituen säätö. Ja sitten molemmissa etuistuimissa on tismalleen samat säädöt. Nyt ei tarvitse vänkärinkään enää kärsiä :)
Tukea istuin tarjoaa hyvin. Selän osalta tuki ei ole aivan niin tyköistuva kuin esim. bmw 3-sarjan sporttipenkeissä vaan enemmänkin 5-sarjan sporttipenkkejä vastaava.

Ulkonäkö autossa on myös kohdallaan. Minusta erittäin tyylikäs auto.

Sitten, mitä tulee auton suorituskykyyn. Sanoisin että riittävä. Vaihteisto on alun jälkeen alkanut toimimaan todella hienosti. Vaihtoja ei käytännössä huomaa juuri ollenkaan. Menevät tasaisesti ja siististi. Nyt myös nopeammissa nopeuden muutoksissa. Alaspäin vaihdoissa menee pieni hetki mutta niinpä se taitaa olla muissakin automaateissa jos joutuu heittämään pari pykälää alaspäin.
Sport-moodissa ei sitten tarvitse jäädä arpomaan kerkeääkö vai ei. Tämä auto nimittäin LÃ,,HTEE sillä. Auto-moodissa huomaa että on tarkoitettu enemmänkin ecoiluun ja siitä syystä ei esimerkiksi vastaa kaasuun lähellekään yhtä terävästi kuin sportissa. Lisäksi vaihteisto käyttää aiemmin ja enemmän isoja vaihteita.
Hybridi-tilaa auto käyttää auto moodissa aina kun pystyy. Yllättävän vähän tosin vielä mutta mitä olen lukenut niin se paranee kun autolle tulee kilometrejä. Jostain syystä ei koskaan muuten lataa akkua täyteen vaan aina jää pari pykälää vajaaksi.
Nelivedon toiminnasta en osaa sanoa oikein mitään vielä. Kerrotaanpa siitä sitten kun talvi tulee.

Tuolla on kyllä pirun mukava lähteä matkaa taittamaan ja viikonloppuna tehty reilun 1200km reissu ei kyllä tuntunut missään. Sattui matkan varrelle aivan järjetön vesisadekin ja täytyypä kyllä sanoa että pystyi aika suruttaa laskettamaan eikä ollut mitään merkkejä rimpuilusta. Menee kuin juna.

Ai niin. Auton navigaattoriakin tuli testattua Helsingin ruuhkaisessa keskusta-ajossa. Toimii kyllä pirun hyvin. Harmittavan herkkä tosin korkeiden rakennusten aiheuttamille häiriöille GPS signaalissa. Jokatapauksessa ehkä yksi parhaita integroituja naveja mitä olen käyttänyt. Tästä löytyy jopa kaistaopasteet. Olipa helppo luovia kun oppi lukemaan noita kaistaopasteitakin ohjeissa. Lisäksi opasteet näytetään myös HUD näytössä.

RSOCUstin

Vieläkö on auto tallissa ja mitkä kokemukset?
C5 Robotilla ajanut ja sillä oli meno aika nykivää. Tässä sitä ei taida olla?

dwntime

Ei ole ollut kohta pariin vuoteen enää.

Ihan hyvä auto oli. Pari kertaa piti lavetilla viedä huoltoon. Eka kerralla vajaa 14tkm ajettuna hajosi vaihteisto ja toisella kertaa tasan vuosi ensimmäisen hinausreissun jälkeen, autoa vietiin lavetilla uudelleen. Tällä kertaa akku kaput.

Kovilla pakkasilla sähköt temppuili jonkin verran, välillä mentiin pelkällä takavedolla, välillä pelkällä etuvedolla.

Vaihteisto ei oikeastaan ikinä pahemmin haitannut. Robotti tosiaan toimii tuon sähkömoottorin ansiosta ihan ok. Veto ei katkea  samalla tapaa kuten polttomoottoriversiossa.

RSOCUstin

Eli ranskalaista sähköosaamista murheenkryyni :)
Mielenkiintoinen paketti kyllä olisi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy