Vaihdatko renkaat itse? gallup

Aloittaja Tuksuu, 03.04.10 - klo:17:13

« edellinen - seuraava »

Vaihdatko Renkaat itse?

Kyllä
365 (77.5%)
En
106 (22.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 450

Mikko83

Kunnolla tulee mujua Keminmaassa. Moottoritieki ihan lumen peitossa  ;D
Kyllä jettamies on aina jettamies.

HAL9000

Laittoivat Euromasterissa eilen nuljugummit alle. Leaseplan näköjään jatkaa uutta säästölinjaansa. Olivat uusineet kaksi (2) rengasta sarjasta. Pyysin laittamaan uudet kumit eteen, nää etelän talvet kun syö etukummia aika paljon enemmän kuin takaa. Näin tehtiin. Onhan ne hiljaset ja paskat ajaa asfaltilla...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

cava superior

Kirjoitin näin keväällä:
Lainaus käyttäjältä: cava superior - 04.04.10 - klo:21:17
Itse on tullut omiin autoihin vaihdettua aina, mutta tämänpäiväisen räpellyksen jälkeen harkitsen vakavasti siirtymistä palveluiden käyttäjäksi. Sain nimittäin käytettyä yli 2 tuntia facelift-Octavian renkaidenvaihtoon hallitunkin, "jack-pad":in ja puulankun kanssa, ja siltikin taisi jäädä pieniä jälkiä alustaan.

...ja tällä viikolla sorruin ensimmäistä kertaa (omakustanteisesti) vaihdattamaan renkaat liikkeessä.  ;D

Mietitään taas ensi keväänä uudestaan jaksaako jumppailla vai iskeekö mukavuudenhalu päälle.

pepe

aina on itse tullut autoihin vaihdettua renkaat ja aina autojen omilla tunkeilla! nyt tähän facelift ocuun meni n30m niin kaikki oli vaihdettu!

Qrmu

Nyt on talvikumit alla. Itse vaihdoin kaikessa rauhassa työpaikan autotallissa. Lämmin, tilava, tasainen betonilattia ja juokseva vesi. Pystyi pesemäänkin kesävanteet talvisäilytystä varten.

Ihmeesti auto hiljeni ja pehmeni vaikka rengaskoko tai profiili ei muuttunut yhtään. Pelkkä nopeusluokan tiputus Y->T vaikuttaa aika paljon. ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Ton-1

Tulipa nuo nyt tuossa ip vaihdettua, ja sillä ei suositetulla alk.p. nostovempaimella.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Donitsi

Mulla oli nyt tuollainen pieni hallitunkki tällä kertaa, oli ensimmäinen kerta kun sellainen mahtui auton alle ilman alkuperäisen tunkin avustusta :) Jos muutama saturainen olisi ylimääräistä hommaisin tuon matalan mallin aka. rallitunkki.

Eilen vaihdoin, ihan sopivaan aikaan. Naapurissa joku kaivoi juuri äsken renkaita ja lähti luistelemaan kohti rengashallia.

Alke

Eilen tuli talvikiekot pyöräytettyä itse auton alle eikä melu tuntunut nousevan hälyttävästi, viime talven muistikuvien mukaisesti Kumhon nastarengas oli kiitettävän hiljainen. :D
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

ram1

Lainaus käyttäjältä: Alke - 09.11.10 - klo:11:04
Eilen tuli talvikiekot pyöräytettyä itse auton alle eikä melu tuntunut nousevan hälyttävästi, viime talven muistikuvien mukaisesti Kumhon nastarengas oli kiitettävän hiljainen. :D
Samoin tuli tehtyä, ja melu ei noussut Dunlopin kesäkumeihin verrattuna.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

HAL9000

En vaihda itse. Pitäisi ehkä. Tänään sain väärät kumit alle.  >:( Piti olla kitkat, laittoivat jotkut Misukan nastat, prkl... >:( >:(
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Reneto

Osui silmiin tuollainen juttu: http://www.iltalehti.fi/autot/2011041013521164_au.shtml

Tuosta kuvan tunkista tulee mieleen Ladojen mukana tulleet tunkit, jotka kuulemma raapivat ovesta maalit. Onko kuvan auto w124-korin mese..? noista puoli ovea peittävistä listoista päättelin. Ja tuliko niidenkin mukana tuollainen tunkki?? Hämärän näköinen kapistus.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Mikko83

Kyllä tuo on w124 tunkki. Mukava yllätys kerran,kun helma repesi tunkatessa,oli senverta laho  ;D
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Jake

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 11.04.11 - klo:10:41
Osui silmiin tuollainen juttu: http://www.iltalehti.fi/autot/2011041013521164_au.shtml

Tuosta kuvan tunkista tulee mieleen Ladojen mukana tulleet tunkit, jotka kuulemma raapivat ovesta maalit. Onko kuvan auto w124-korin mese..? noista puoli ovea peittävistä listoista päättelin. Ja tuliko niidenkin mukana tuollainen tunkki?? Hämärän näköinen kapistus.

Ja tunkki todella tukevalla maaperällä

Late

Kyllä tulee itse vaihdettua tuossa kivetyksellä hallitunkilla ja muilla välineillä ;)

ePa

Ton-1

Aina vaihtanut itse auton omalla tunkilla (nykyisessä sitä ei suositella käytettäväksi :-/   )  mutta nyt Motonet:in tunkilla homma käy entistä hienommin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Keke78

En oo vaihtanu ko viimeks varmaan 10v sitten faijan autoon, omaan en koskaan. 2 kertaa yritin edelliseen autoon mutta molemmilla kerroilla kävi niin et yks rengas ei irronnut suosiolla (pultit lähti ok, rengas ei ja ei uskalla paskalla jo valmiiksi kallellaan olevalla tunkilla alkaa hirveesti nitkuttaan / hakkaamaan) ja piti kuitenkin mennä pajalla vaihdattamaan.

Täällä Joensuussa saa omat renkaat alle 15 eurolla joten ei maksa vaivaa alkaa osteleen jotain kallista tunkkia. Tosin nyt kun on tuo uus faabio niin mietin et uskaltaako ihan pahimpaan nyrkkipajaan mennä vaihdattaan, entiseen koslaan saivat nimittäin todella kivat pikku jäljet alustaan paskalla ja todennäköisesti väärin käytetyllä hallinosturillaan.
Fabia rs combi -11

Kale

Olisit pistänyt pari pulttia löysästi kiinni ja ajanut pihalla kasia. Mulla ei ole kyllä koskaan jämähtänyt vanteet kiinni. Aina olen ite vaihtanut kumit omaan autoon ja kaiken lisäksi auton omalla tunkilla. En näe syytä maksaa tuosta puolen tunnin puuhastelusta 15 euroa taikka enempää kun liikkeessä menee vähintään se sama aika.

artturi

Olen vaihtanut aina itse kun vain mahdollista. Vuosi sitten vanteiden soviterenkaiden vaihdon kanssa oli ongelmia, joka pakotti asioimaan rengasliikkeessä, jossa myös suvikumit samalla sitten laitettiin alle.

M0gstis

Ite tulee vaihettua omaan ja äitin autoon. Välillä saa (lue: joutuu) vaihtamaan myös isän ja emännän sekä kavereiden autoihin. Mutta onneks se käy kohtuu kivuttomasti, ajaa auton halliin ja koko auto nosturilla ylös, ei tuhraannu montaa minuuttia neljän renkaan kanssa ;)

RTWteam

Itse tuli vaihdettua. Mukavaa ajanvietettä ja selkäkin saa jumppaa samalla. Kyllähän tuota tekee puolen vuoden sykleissä.  :)

skriko

Muutamat sadat renkaat on tullut vaihdettua, enkä koskaan ole käyttänyt muuta tunkkia kuin auton omaa. Nykyään enää vaihdan kahteen autoon. Ohjekirjat varoittelevat auton mukana tulevan tunkin sopimattomuudesta kausivaihtoihin. Toyota Celica 2004 tunkilla vaihdoin renkaat 13 kertaa ja peugeot 206 huomenna 14. kerta. Hyvin ovat toimineet. Taitaa tuossakin olla jujuna vaan niinkuin kaikessa nykyään, rahastus. Ã,,lkää vaan vaihtako itse tai ostakaa ainakin hallitunkki.

al

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.10.12 - klo:22:19Taitaa tuossakin olla jujuna vaan niinkuin kaikessa nykyään, rahastus. Ã,,lkää vaan vaihtako itse tai ostakaa ainakin hallitunkki.

???

Minulle ei aivan avaudu kuinka tuo "rahastus" toimii - onko autovalmistajalla ja tunkkimyyjillä/rengashotelleilla salaliitto, vai millainen ansaintalogiikka tässä rahastuksen taustalla on?

Mutta vastauksena topicin kysymykseen: itse vaihtamalla on saanut renkaat alle jonottamatta silloin kun haluaa ja jo parin kympinkin hallitunkilla homma hoituu kohtuullisen sujuvasti.

Vaginisti

Ennen vaihdoin aina itse mutta nykyään en. Syynä lähinnä tilanpuute säilyttämiseen, ei kunnollista paikkaa tehdä ja laiskuus. Vianorilla maksoi tällä kertaa 95e, joka on kyllä suht. suolainen hinta 15min työstä ja säilytyksestä. Muuten tykkään kyllä autoja näprätä mutta renkaanvaihto on sellasta ähräämistä, että jätän sen kyllä suosiolla rengasliikkelle.

Taskukeke

Itse tulee vaihettua, sen verran helppo homma että mielelläni sen teen. Eipähän tule vanteisiin naarmuja yms. ja jos tulee niin voi sitten rauhassa kirota itsekseen. ;D

Mikko

Minä maksaisin mielelläni kunnon palvelusta, jossa vanteet pysyy naarmuttomina, ne pestään oikeasti kunnolla (edelleen naarmuttamatta ja kolhimatta) sekä siirretään sen jälkeen siististi säilytykseen ja kiristetään oikealla momentilla. Tuo säilytys ennenkaikkea olisi tervetullutta.

Tällaista ei ole löytynyt joten itse on jumpattava.

Cyclic Stig

En ole vaihtanut itse moneen vuoteen. Ei jaksa, laiska. Parempihan se varmaan olisi, juurikin noihin Mikon pointteihin viitaten.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Markku

KOlmeen autoon on taas tullut vaihdettua, kahteen omaan Octaviaan ja äidin Suberbiin. Pihalla, halvalla hallitunkilla.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

vasara

Lainaus käyttäjältä: al - 24.10.12 - klo:22:32
... itse vaihtamalla on saanut renkaat alle jonottamatta silloin kun haluaa ja jo parin kympinkin hallitunkilla homma hoituu kohtuullisen sujuvasti.
Sama logiikka itellä. Kolmeen autoon joutuu vaihtamaan, mutta eipä siinä kauaa mene / auto. Vanteiden pesu ja vahaus siinä samalla.. vähintäänkin tuo jälkimmäinen jäisi rengasliikkeessä tekemättäkin.

rob-s

LainaaMinä maksaisin mielelläni kunnon palvelusta, jossa vanteet pysyy naarmuttomina, ne pestään oikeasti kunnolla (edelleen naarmuttamatta ja kolhimatta) sekä siirretään sen jälkeen siististi säilytykseen ja kiristetään oikealla momentilla. Tuo säilytys ennenkaikkea olisi tervetullutta

Mitä tämä saisi maksaa?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy