Pyöräily autotiellä

Aloittaja batman14, 21.04.13 - klo:15:04

« edellinen - seuraava »

0yxxy0

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 21.04.13 - klo:18:41

Aihe on ihan jokakeväinen, aivan kuten vaikka koiranp***a-keskustelut kun ne patukat sieltä lumen sulettua paljastuu. Ihan selvä kesän merkki siis tämäkin ;D

Kyllä tänään töissä piti tarkkaan katsoa mihin astuu ja keskellä asutusaluetta. Autolla viheralueelle niin lähelle työkohdetta kuin mahdollista ettei astu miinaan.
Volvo 940 -95 2,3 ajettu >470tkm ja lmc 590-90 sekä MB124 2,5D -90 ajettu >600tkm

MasTurbo

Vähän ohi aiheen. Mutta eniten vituttaa ne kävelijät kvl väylällä jotka rinnakkain valtaa koko väylän. Siihen kun ynnätään vielä puudeli sinkoilemaan niin soppa on valmis. Ihan vittuillessani en ilmoita tulostani kuin vasta parin metrin päässä.

Ja ai että on kivaa se koiranpaska vaatteissa ja fillarissa. Kerran kun tavotan paskattajan polulta niin....
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Karvis

Eniten hatuttaa nämä kalsaripyöräilijät jotka ajavat rinnakkain valtatiellä, nupissa ei lienee säteile oikein runsaasti? Ja olipa tie/rajoitus mikä tahansa niin pyöräilijät kuuluvat sinne pyörätielle jos sellainen on olemassa.

Don't Touch My Car
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JeanC

tuRboman

Kumma, ettei suomessa pyöräilijä sovi maantielle?! Eteläisemmässä euroopassa, huomattavasti kapeammilla ja haastavammilla teillä sopii hyvin ajamaan. Autoilijat antaa äänimerkin sopivasti lähestyessä takaa jos on vaikea paikka, kuten kapeaa, iso auto, jyrkkä mutka tai jotain vastaavaa. Pyöräilijöitä on paljon enemmän ja silti homma toimii. Kun joku kinnaa tosissaan otsa hiessä sukkiksissaan viimeisillä voimilla, saatetaan näyttää peukkua tai jopa nostaa hattua kannustukseksi. Ei vain meillä onnistu. Täällä pyöräilijät on kuin punaisia vaatteita osalle autoilijoista, kuten tälläkin foorumilla usein lukee. Tottakai törppöilijöille kuten rinnakkainajajille daa tööttäillä ja näytellä merkkejä. Mutta jos oikein ajaa niin antakaa olla. Pyöräilijät on varma kevään merkki. Koetetaan nyt vain sopia sinne tielle kaikki, jooko?!
"All 4 The Driver"

HiTecci

Tasan samaa ihmettelyä löytyy runsaasti myös mm. mp-puolelta, kuinka "suuressa maailmassa" liikenne on sujuvampaa, prätkät vetää autojen väliin ja näin samoista valoista pääsee pari autoakin enempi kun mennään "leveämmällä rintamalla". Vaan ei onnistu Suomessa moinen ajattelu, ei niin millään. Johan se on >:( jos kaveri on prätkällään nopeammin perillä kuin minä täällä peltilehmäni sisällä. Ja sitten tulee juuri näitä "yllättäviä" tarpeita mm. pestä ajovaloja kun se prätkä seisoo valoissa siinä vieressä :(

Ai miten niin varsin selvää kannatanko moista, järkevää splittausta ja sujuvaa liikennettä vaiko enkö ::)

Oikeastaan voisi jopa suositella tuota moottoripyöräilyä / mopoilua / polkupyöräilyä jokaiselle autoilijalle täällä PK-seudulla. Pari kk kun jossain Kehienkin ruuhkissa noilla vetelee, niin tulee varmasti m***u autoilija jos toinenkin kohdattua, huomaa itsekin kuinka "fiksua" moinen toiminta on ja ihan omakojtaisestikin se liikennesilmä kasvaa kummasti. Tilanteet on pakko oppia lukemaan ajoissa ja antamaan toisten törttöilyjä anteeksi, sillä vaikka kuinka oikeassa tai etuajo-oikeutettu olisitkin ollut, jokainen kolahdus tekee oikeasti isoa kipeetä. Asfaltin pinta ei lihaa armahda ja luu on terästä pehmeämpää :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: belmont - 21.04.13 - klo:19:00
Siis fillaroitsijalle tööttää niin tullaan ovia koputtamaan ja uhittelemaan? Ja mä luulin että ne tööttäilevät autoilijat on mulkkuja.

Aiheeseen liittyen niin kyl sinne mahtuu kun on älliä vähän reunassa fillarilla pysyä. Näillä oven koputtajilla sitä tuskin riittää.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Etanoli/metanolisotkua toisten päälle tahallaan roiskuttajilta tätä kuuluisaa älliä ilmeisesti sitten riittää  :o
Entinen VAG-kuljettaja.

Janneh

Kunhan uhittelevat täälä foorumilla nimimerkkinsä takaa.. En ole koskaan kuullut että näin törkeästi olisi kukaan autoilija käyttäytynyt  :)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 22.04.13 - klo:11:06
En ole koskaan kuullut että näin törkeästi olisi kukaan autoilija käyttäytynyt  :)

Itse ainakin olen saannut tuota moskaa maistella - tiedä sitten oliko teko tahallinen vai päin *ittua suunnatut suuttimet ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

mremonen

Fillarifoorumilla on sama stoori menossa. Katsantokanta on vain jostain syystä hieman toinen. Ei paljoa, mutta sen 180-astetta...

Enivei, kyllä minusta pyöräilijät mahtuvat ajoradallekin (pientareelle), mutta silloin pitää ymmärtää ajavansa liikenteen seassa. Mitään kaksi rinnan tempoajoa ei voi tehdä, kuten ei autotkaan voi ajaa kaksi rinnan 400-metrin kiihdytyksiä Hangosta Utsjoelle.

Itse en viitsi mieltäni pyöräilijöille osoittaa millään pissapojilla tms. Mun mielestä joutavaa v*ttuilua, sovussa kun mennään niin kaikki mahtuu. Mutta ei mullekaan kannata keskaria näytellä jos ajan tiellä/kadulla.

Ja mitä noihin pyöräteiden kuntoon tulee, niin kyllä välillä ajotiekin voi olla tosi huonossa kunnossa ja vieressä menee neitseellinen klv. Silti sinne ei voi autolla mennä.  Miksei, jos kerran pyörällä voi ajaa missä haluaa? Josta päästään toiseen aiheeseen: pyöräilijät kyllä osaavat esimerkiksi liikennevalojen osalta valita koko ajan sen väylän, missä palaa vihreä: välillä kadulla ja välillä klv:llä.

Ja jos kerran pyöräilijät ovat niin ymmärtäväistä väkeä, niin miksi tosiaan se ymmärrys loppuu rullaluistelijoihin? Minäkin rullaluistelen aina pyörätiellä, jos sellainen vain on. Se on kuitenkin turvallisempaa siellä kuin jalankulkijoiden seassa.

Sitten vielä näistä kommenteista, joissa todetaan milloin minkäkin asian sujuvan paremmin jossain muualla kuin Suomessa. Olen aina ihmetellyt miten se kaikki pahuus ja osaamattomuus onkin kertynyt tänne, kun täällä ei ole mikään paremmin kuin missään muualla? Täytyy pirauttaa Kimille (ei sille autokuskille) ja kertoa, että tiedän hyvän ydinpommin testauspaikan...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

chr

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.04.13 - klo:22:21
Eniten hatuttaa nämä kalsaripyöräilijät jotka ajavat rinnakkain valtatiellä, nupissa ei lienee säteile oikein runsaasti? Ja olipa tie/rajoitus mikä tahansa niin pyöräilijät kuuluvat sinne pyörätielle jos sellainen on olemassa.

Eniten muut ihmiset harmittaa niitä jotka asuu paikassa jossa muita ihmisiä ei juuri ole. ;)

Joskus aikanaan porukan ojaan kiilannut autoilija huitoi vesurilla... Poliisi vei.

chr

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 22.04.13 - klo:11:19
Ja jos kerran pyöräilijät ovat niin ymmärtäväistä väkeä, niin miksi tosiaan se ymmärrys loppuu rullaluistelijoihin?

Minä olen aina (lopulta) päässyt rullaluistelijoista ohi, mutta välillä se on ihan aikuisten oikeasti tosi vaikeaa. Napit on korvilla ja sauvojen kanssa luistellessa paketin leveys on tasa on kevlin leveys. Riittävällä äänenvoimakkuudessa näistä on yleensä selvitty, ja aina olen kiittänyt kun tilaa on löytynyt.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: chr - 22.04.13 - klo:11:41
Eniten muut ihmiset harmittaa niitä jotka asuu paikassa jossa muita ihmisiä ei juuri ole. ;)

Kannattaa sinullakin muuttaa ihmisten ilmoille sieltä niin heittää harmittamasta ;)

chr

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.04.13 - klo:11:52
Kannattaa sinullakin muuttaa ihmisten ilmoille sieltä niin heittää harmittamasta ;)

Njäh, tässä asutaan ihan keskellä tämän maan suurimpia taajamia. Kai se vähän niin on, että jos ja kun on tottunut "omaa ajoaan" suorittamaan, niin sitä enempi ihmetyttää kun tiellä onkin jotain muuta. Italiasta on paljon kokemuksia kaikenlaisilla kulkuvälineillä (auto, prätkä, pyörä) ja siellä yksinkertaisesti liikenne on sellaista, ettei siinä paljoa yksi sukkahousumies hämmästytä. Toista on vaikka pohjoisessa Suomessa, siellä joutuu kerran kuukaudessa vähän hidastamaan muiden takia.

Kuinka usein siellä teilläpäin niitä maantiepyöräilijöitä on häiriöksi asti?

mremonen

Lainaus käyttäjältä: chr - 22.04.13 - klo:11:44
Minä olen aina (lopulta) päässyt rullaluistelijoista ohi, mutta välillä se on ihan aikuisten oikeasti tosi vaikeaa. Napit on korvilla ja sauvojen kanssa luistellessa paketin leveys on tasa on kevlin leveys. Riittävällä äänenvoimakkuudessa näistä on yleensä selvitty, ja aina olen kiittänyt kun tilaa on löytynyt.
Niinpä. Luistelijoitakin on joka lähtöön. Itse koitan aina kurkkia olan yli, onko joku tulossa ja kohtaamistilanteessa, on sitten tulossa jalankulkija tai pyöräilijä, lopetan sauvomisen ja pidän sauvat selän takana.

Toisaalta kaikkien ei tarvitse: kerran yritin vanhalla Porvoontiellä Hembon kohdalla pysyä sauvaluistelijan perässä fillarilla. En pysynyt...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Golffari

VW....?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: chr - 22.04.13 - klo:11:56
Kuinka usein siellä teilläpäin niitä maantiepyöräilijöitä on häiriöksi asti?

Kerran-pari viikossa+pari kertaa kesässä koko keskusta suljetaan kalsarikisojen vuoksi, jostain syystä täällä on yleensä tapana pyöräillä tokassa eikä yksin jolloin pyöräilijöistä on haittaa melkein aina tavatessa ::)

chr

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.04.13 - klo:13:14
Kerran-pari viikossa+pari kertaa kesässä koko keskusta suljetaan kalsarikisojen vuoksi, jostain syystä täällä on yleensä tapana pyöräillä tokassa eikä yksin jolloin pyöräilijöistä on haittaa melkein aina tavatessa ::)

Eli kerran pari viikossa joutuu koskemaan jarruun tahi kääntämään ratista, on se hirviää. ;)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: chr - 22.04.13 - klo:13:19
Eli kerran pari viikossa joutuu koskemaan jarruun tahi kääntämään ratista, on se hirviää. ;)

Huoh, vaikka sitten niin ::)

Golffari

VW....?

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Golffari - 22.04.13 - klo:13:37
Näin meilläpäin ajellaan.
kolme viidestä pyöräilijästä on täysiä idiootteja  :-X  ;)

exari

Ainakin kun pyöräilijällä on trikoot päällä--käytös täysin arvaamatonta...mistä tahansa sivulta tai päin punaisia saattaa syöksyä torpedo vaikka autojen sekaan.

monster

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.04.13 - klo:22:21

Et taida tietää miksi fillarilla ajetaan rinnakkain maantiellä? No tietysti siksi että jos ajetaan isolla porukalla ja ajetaan peräkkäin venyy letka pitkäksi ohittavalle autolle... Turvallisuus juttuja jotka on tiedossa keski-eurooppaa kiertäneille mutta ei mualaisjunteille  ;D ;D ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

exari

Niin-tottavie onhan 2 pyöräilijää rinnakkain parempi kuin 2 peräkkäin? on helpompi ohittaa näes ;D

vorkki

Kumma kun ne fillarit esim Italiassa mahtuu teille vaikka taitaa olla muutama autokin enemmän kuin Taka-Junttilassa. Hurjaa lukea minkälaisia ajatuksia suomalaisilla autoilijoilla on muita teillä liikkujia kohtaan - pitänee kohta harkita aseistautumista uhkaa vastaavasti...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 22.04.13 - klo:21:40
pitänee kohta harkita aseistautumista uhkaa vastaavasti...
Siis rupeat kantamaan lasolia juomapullossa?  ;D

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 22.04.13 - klo:21:43
Siis rupeat kantamaan lasolia juomapullossa?  ;D
HEHEHE! Melko hauska kommentti!

V-O

VAG!

Suomi on täynnä suomalaisia. Ehkä mä olen asunut jo liian kauan rajojen ulkopuolella, kun pyöräilijän ohittaminen autolla ei tuota minulle minkäänlaisia vaikeuksia. Enemmän minua Suomessa ärsyttää mopoautot, jotka liikkuvat vain aavistuksen nopeampaa kuin maantiepyöräilijä. Ja niitä ei voi ohittaa ihan niin helpolla kuin pyöräilijää.

Ehkä kaikki juontaa vain siitä kuuluisasta kateudesta, kun se trikoosälli onkin tiukassa kunnossa ja oma maha mahtuu vaivoin ratin ja selkänojan väliin?

Kävelytie ei ole oikea paikka maantiepyörälle, jos sitä poljetaan sellaisella vauhdilla, kun sitä kuuluu polkea. Ei edes kevyenliikeenteenväylä. Jos et tajua miksi, niin sitten et. Hanki jostain kokeesi vaikka sähköavusteinen fillari ja lähde sillä sukkuloimaan maantien ulkopuolelle 30-35 km/h keskinopeuksilla.

Sen verran voin toki tehdä myönnytyksiä, että rinnakkain polkevat pyöräilijät ärsyttävät minuakin. Myös ulkomailla ;) Siinä touhussa ei ajatella kuin omaa napaa ja on turha alkaa valittamaan, jos joku auto ruikkii pesunesteet silmille tai ohittaa kyynärpäätä hipoen.

V-O

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 21.04.13 - klo:18:02
Sen takia pyöräilijällä pitää aina olla muutama kivi taskussa. Oho, mistäs se lensi ja mukavan lommon teki pölvästin peltirakkaaseen... ;)
KasKas, kotipoliisi taas, mutta mites se kotipoliisi nyt tuollla lailla...?

Noh, sieltä ojan pohjalta sinun onkin hyvä niitä kiviä viskoo...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy