Rehtiä autokauppaako?

Aloittaja lemmentalja, 18.03.13 - klo:19:22

« edellinen - seuraava »

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Audis - 21.03.13 - klo:06:52
Mutta mitä tulee tähän Sipilä juttuun,niin itse en olisi suostunut kuin kaupanpurkuun!
+1

Olen edelleen sitä mieltä, että tämä haisee molempiin suuntiin. Jos oli kerran niin kusetettu ja kokematon autonostaja, niin kaupan purku olisi ollut ainoa mahdollisuus. Nyt kuitenkin on tehty joku hämärä kassakaappisopimus ja vanha paska lohkokin ilmeisesti laitettu myyntiin.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Seppo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 20.03.13 - klo:23:37
Huhmare ja mortteli ovat samanlaisia ja on kyse samasta välineestä eri nimellä. Sama kuin kaunoluistimet ja taitoluistimet. Laita vierekkäin kauppasopimus ja kauppakirja joka on valmiiksi painettu, niinkuin autoliikkeissä ja vertaa keskenään, kyllä eri asiakirjoista on kyse.
Sinä et taida olla mistään kaupoista selvillä. Viimeksi asunnon myyneenä ja ostaneena 2009 lukee paperissa jossa on tiedot kohteesta, ostajista, myyjistä, päivämääristä, kauppahinnoista yms allekirjoituksineen lukee kauppakirja. Tekijänä yksi Suomen suurimmista kiinteistömaailmoista. Samoin kesämökin ja tontin vastaavassa lukee kauppakirja.
Mutta Seppo pikkuinen mitä näistä enempää kinaamaan ostele sinä asunto-osakkeita kauppasopimuksilla ja autoja kauppakirjoilla niin minä teen kauppani päinvastoin.

Katso nyt Seppo vielä mitä lukee paperissa ( jos olet autosi liikkeestä ostanut ) ja mitä lukee paperissa millä olet ostanut as. osakkeesi ja tai kiinteistösi.

Kauppakirja ja kauppasopimus eivät ole synonyymejä keskenään. On kyse aivan eri papereista. Kauppasopimuksessa joka tehdään moottoriajoneuvoista ei siirretä omistusoikeutta. Omistusoikeus siirtyy kun kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu ja siitä todisteeksi annetaan erillinen kuitti ja erillinen luovutustodistus jota nykyään kutsutaan rekisteriotteen ilmoitusosaksi.
Kauppakirjassa taas joka tehdään asunto- ja kiinteistökaupoissa siirretään omistusoikeus kauppakirjan allekirjoituksella. Itse esim. sivubisneksenä ostelen ja myyn autotalleja ja merkitsen aina että omistusoikeus nyt myytyihin osakkeisiin siirtyy ostajalle tämän kauppakirjan allekirjoituksilla ja erillistä kuittia ei tarvita.
Meneppäs esittelemään verottajalle kuittina saadusta tai maksetusta rahasta kauppasopimusta. Kauppakirja kyllä käy verottajalle näytöksi rahamäärästä mikä on vaihtanut omistajaa.

Höpö höpö.
Tuossa sinun äiyttömässä vuodatuksessasi on niin paljon väärinymmärryksiä, asiavirheitä ja täydellistä oikeudellisen ajattelun impotenssia, että jos minä alan niitä kaikkia korjaamaan, pitäisi minun jo laskuttaa sinua siitä, sillä [asiantuntemusvajeisen] opettaminen ei ole mielekäs harrastus vaan alkaa vapaa-aikanakin tuntua täydeltä työltä. Eikä tämä ole edes ensimmäinen kerta. Onko tuosta nyt viikko vai pari kun, lukituksi päätyneessä ketjussa, viimeksi jouduin sinulle lakikirjasta kaivamaan paitsi muitakin, niin sen tiedon, että laissa ihan oikeasti säädetään moottoriajoneuvon omistajanvaihdoksen rekisteröimiselle se 7 päivän aika, jonka luulisi kaltaisesi kauppamiehen tienneen entuudestaan.

Niinpä 150 e / tunti olisi edullinen käteistarjous yksityishenkilölle oikeudellisesta selvitystyöstä. Toimeksiantoa voidaan sopia tarkemmin jos olet alustavan kiinnostunut.

Tuossa sulle "teaser":

- Niin asunto-, kiinteistön-, kuin missä tahansa kaupoissa voidaan sopia omistusoikeuden myöhemmin.  Omistusoikeus ei läheskään aina asuntokaupassa tai kiinteistönkaupassa siirry kauppakirjan allekirjoituksin. Ostajat voivat sopia omistusoikeuden siirtymisestä sangen vapaasti ja usein myöhemmästä omistusoikeuden siirtymisestä sovitaan silloin, kun kauppahinnan maksun sovitaan tapahtuvan myöhemmin. Tälle menettelylle voi olla monia järkeviä syitä. Kauppa-asiakirjoissa voi olla myös purkavia ehtoja jne. Ja nämä tällaiset eivät ole edes harvinaisia, usko pois. Se, että sinä autotalleja myydessäsi itse toimit yhdellä tavalla, ei muuta sitä mitä ihan laillisesti voidaan omistusoikeuden siirtymisestä sopia - ja mitä sovitaan usein ja yleisesti.

Quality

Nyt on syytä siistiä kielenkäyttöä, skriko ja Seppo, ettei tarvitse sulkea ketjua. Asioista pitää osata keskustella asiallisesti, ilman henkilökohtaisia nimittelyitä ja kärjistyksiä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Seppo

Noin 4 viikon - puolen vuoden banni olisi mielestäni minulle oikeudenmukainen rangaistus siitä, että olen tällaisin seurauksin lähtenyt keskusteluun josta olisi kokemusperäisesti pitänyt ymmärtää pysyä hyvin hyvin kaukana.

Vaarivanhus

Sanotaan, että tekniikan polut ovat mutkikkaita, mutta kaupankäynnin kuviot ne näköjään konstikkailta saadaankin näyttämään. Yksinkertaisempaa on leivän osto; rahat tiskiin ja käntty kainaloon.
Joutilas 76v

Qristian

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 21.03.13 - klo:09:20
Sanotaan, että tekniikan polut ovat mutkikkaita, mutta kaupankäynnin kuviot ne näköjään konstikkailta saadaankin näyttämään. Yksinkertaisempaa on leivän osto; rahat tiskiin ja käntty kainaloon.

Sellaiset arkipäiväisetkin toimenpiteet, kuten kulutustavaroiden ostaminen perustuvat juridisessa mielessä sopimuksille. Kysymys on siitä, että elinkeinonharjoittaja myy tietyn suorituksen (leipä) kuluttajalle ja tätä oikeussuhdetta arvioidaan sopimuksena.
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

jf

Lainaus käyttäjältä: Quality - 21.03.13 - klo:08:19
Nyt on syytä siistiä kielenkäyttöä, skriko ja Seppo, ettei tarvitse sulkea ketjua. Asioista pitää osata keskustella asiallisesti, ilman henkilökohtaisia nimittelyitä ja kärjistyksiä.
Parempi ehdotus:
Perustetaan kaksi uutta ketjua ensimmäinen skrikon vänkäys ja toinen teutonicin jankkaus. Näihin ketjuihin sitten siirretään näiden OT väännöt eri keskustelijoiden kanssa, jolloin muut ketjut voi putsata helposti ja nopeasti.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

V-O

Kannatan jf:n ehdotusta.

Ocu_P

Samaa mieltä. :)

Ehkä vielä kolmaskin vastaava teema löytyisi.

Ironic32

Ehkä palattaisiin asiaan...

Ocu_P

Vai olisiko tämäkin lukotettava ketju varsinkin, kun tuo keskustelun alkuperäisenä aiheena ollut tapaus on sovittu... Niin onko tätäkään enää syytä jatkaa?

kt

Monesti on huvittavaa seurata keskustelua, jossa itse asiassa kiistakumppanit ovat puheenaiheesta täysin samaa mieltä, mutta kun kertovat sen eri sanoilla, niin saavat revityksi käsitys-ja ymmärryseroja. Sitten he ottavat esiin irrallisia lauseenpätkiä, kaivavat vanhoja kirjoituksiaan ja lopuksi alkavat nimitellä. Tuollaiset kommentit, kuten höpö, neuvolaan, voi hyvä Sylvi kun... jne...   ovat asiattomia ja turhia.

Omista töppäyksistä voi myös rankaista itseään. Vaikkapa pysyy pois foorumilta kuukauden. Miettii sen aikana syntyjä syviä.
Oman rangaistuksensa voi ilmaista esim näin.

"Rankaisen itseäni pitämällä 2 kk kirjoitustauon enkä tuona aikana edes lue foorumia".

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

LateLammas

Olen samaa mieltä monen muun kirjoittajan kanssa tämän ketjun sulkemisesta useasta syystä:

1) alkuperäinen ongelma on ratkaistu ja sen julkinen käsittely on loppunut asianomaisten päästessä sopuun
2) keskustelu on rönsyillyt sivuraiteille, jossa kiistellään käytetyistä termeistä, kuitenkin argumenttien ollessa Off Topic
3) jotkut tuntuvat keskittyvän henkilökohtaisiin aspekteihin tässä sen sijaan, että asiat riitelisivät eivätkä ihmiset. Jos halutaan väitellä asioista, pysytään faktoissa eikä mennä henkilökohtaisuuksiin.

Toki voidaan kommentoida toisten henkilöiden kommentteja, kuinka ne eivät ole relevanttia tässä keskustelussa, raja menee kuitenkin siinä jos mennään henkilökohtaisiin piruiluihin, jotka kohdistuvat kirjoittajaan henkilönä eikä hänen esittäminsä näkemyksiin.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 21.03.13 - klo:10:12
Vai olisiko tämäkin lukotettava ketju varsinkin, kun tuo keskustelun alkuperäisenä aiheena ollut tapaus on sovittu... Niin onko tätäkään enää syytä jatkaa?

Enpä kyllä pidä minään perusteena Sipilän ja Mussen ostajan riidan sopimista ketjun lukitsemiselle, vaikka asiaa ei välttämättä juuri enää esile nousisikaan. Onhan jälkipuinnille oltava mahdollisuus! Jos mennään asiattomalle linjalle, on homman kaitsemiseen oltava ylläpidolla muitakin keinoja, jotka kohdentuvat mahdollisesti suoraan asianomaisiin käyttäjiin.

mremonen

Sattuuhan näitä paremmissakin piireissä. Sain laskun uuden auton käteismaksuosuudesta. Aloin sitten tutkimaan vakuutusvaihtoehtoja ja laskun rekisterinumeron perusteella olin ostamassa Toyota Aurista. Näköjään nimensä mukaisesti kullasta tehty toijota, jos hinta alkaa ysillä  ::)

No, ilmoitin liikkeeseen etten Aurista halua, enkä sitä aio maksaakaan. Löytyihän sieltä sitten toinenkin rekisterinumero. Joka ei tosin anna sitten minkään auton tietoja. Oliskohan pitänyt ottaa se Auris?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 21.03.13 - klo:08:03
Joo,
katselin tuon edellisen auton papereita ja mulla on tilaussopimus ja sen jälkeen tehty kauppasopimus. Sen lisäksi on autoliikkeelle toimitettu kopio kauppasumman suorittamisesta.

Kauppakirjan nimellä olevaa paperia ei ole.

Katsela vielä mremonen papereita millä olet tehnyt asunto-osake- ja kiinteistökauppasi niin Seppo-kultakin ymmärtää että ne ovat kauppakirjoja.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.03.13 - klo:15:39
Katsela vielä mremonen papereita millä olet tehnyt asunto-osake- ja kiinteistökauppasi niin Seppo-kultakin ymmärtää että ne ovat kauppakirjoja.

Skriko pistää nyt jäitä hattuun ja jättää tuon asiattoman nälvimisen pois.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 21.03.13 - klo:10:08
Samaa mieltä. :)

Ehkä vielä kolmaskin vastaava teema löytyisi.

No se Peugeot RCZ-ketju .......

Anteeksi, oli ihan pakko.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

skriko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 21.03.13 - klo:08:19

Nyt Quality kerrot ja laitat tähän mustaa valkoisella missä Sepon ja Skrikon kielenkäyttö on nimittelyä. Jos minä kirjoitan Seppo-kulta ja Seppo-pikkuinen ja Seppo kirjoittaa Skriko-kulta ja höpö höpö, niin itse en näe siinä mitään epäasiallista tai toista loukkaavaa kielenkäyttöä.
Tosin ketju oli kyllä väärä, mutta tämä keskustelu liippaa kuitenkin autokaupanpapereiden osalta tuota Camaro kauppaa. Kyllä me Sepon kanssa väittelemme asiosita, joista olemme eri mieltä, eikä minulla niin kuin ei varmaankaan  Sepollakaan ole henkilökohtaisesti mitään toistemme nimimerkkejä vastaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.03.13 - klo:15:44
Skriko pistää nyt jäitä hattuun ja jättää tuon asiattoman nälvimisen pois.

Seppo, koetko nälvimisenä sanan Seppo-kulta. Minä en ainakaan.

pokkus

Skriko, sillä ei ole merkitystä tässä tapauksessa miten sinä asian näet. Jos joku valvojista on sitä mieltä, että kirjoituksesi on asiatonta, niin hänellä on oikeus sinua siitä huomauttaa ja tarvittaessa siitä myös rankaista. Myös minusta tuo nimittely on turhaa ja asiatonta.

Qristian

Minun mielestäni kullittelu kuullostaa vähättelyltä, vaikka siitä ei kukaan mieltään pahoittaisikaan.
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

skriko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.03.13 - klo:16:12
Skriko, sillä ei ole merkitystä tässä tapauksessa miten sinä asian näet. Jos joku valvojista on sitä mieltä, että kirjoituksesi on asiatonta, niin hänellä on oikeus sinua siitä huomauttaa ja tarvittaessa siitä myös rankaista. Myös minusta tuo nimittely on turhaa ja asiatonta.

Haluan tietää mikä kirjoituksessani oli turhaa ja asiatonta nimittelyä???????

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 21.03.13 - klo:16:33
Minun mielestäni kullittelu kuullostaa vähättelyltä, vaikka siitä ei kukaan mieltään pahoittaisikaan.

Meitin vaimo mielestä toi on mukavaa  ;)
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 21.03.13 - klo:16:42
Meitin vaimo mielestä toi on mukavaa  ;)

Entäpä metsästysseuran saunaillassa?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.03.13 - klo:16:44

Niin minä odotan vielä Karvis, Pokkus, ja Qality. Mikä kirjoituksissani Sepolle oli asiatonta ja nälvimistä?????
Olkaa hyvä ja vastatkaa.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.03.13 - klo:16:44

Samperi, kun en metsästä, niin en tiedä, että kullittelevatko metsämiehet toisiaan saunassa  ;D
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.03.13 - klo:16:47
Niin minä odotan vielä Karvis, Pokkus, ja Qality. Mikä kirjoituksissani Sepolle oli asiatonta ja nälvimistä?????
Olkaa hyvä ja vastatkaa.

Kyllä sinä sen varmasti itsekin tiedät, mutta selvennyksenä että tuollaiset Seppo-kulta/pikkuinen nokkimiset on asiatonta ja turhaa nokkimista.

skriko

Tulihan se sieltä. Olette te kyllä kummallista porukkaa. Kyllä monesti sanotaan ihmiselle joka puhuu oikein lapsellisia ja väittää asiota joista ei tiedä mitään, älähän nyt Matti-kulta. Se ei ole asiatonta, vaan leikkimielisesti sanottua. Jos joku raavas mies nyt kokee tuollaisen nimittelynä, nokkimisena ja asiattomana, niin on kyllä huono itsetunto ja tarvitsee miettiä olisiko omissa määrätyissä asioissa jotain joka on tullut kiellettyä itseltä.
Jos Skriko kirjoittaa Seppo-kulta, niin se on asiatonta nimittelyä.
Skrikoa saa kyllä nimitellä modejen siihen sen kummemmmin puuttumatta.
Skriko 8-vuotta (erään modenkin kirjoittama )
Mene neuvolaan
Pässi
Joku kirjoittaa jollekin hakkaa hanskaas.
Tuoko on modejen mielestä asiallista ja ei ole nimittelyä. mutta kun Skriko kirjoittaa jotain, niin se on hirveätä, mutta kun joku muu niin silitellään päätä.
Toinen kun haukkuu naista maksulliseksi niin joutuu linnaan. Toinen haukkuu huoraksi, niin sanotaan hyvä poika.
Se on sitä ihmisten asettamista eriarvoiseen asemaan, jota täällä palstalla moderaattoreiden toimestä myös tehdään.

Zaasa

Täällähän on menty asialinjalle  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy