Millaisella kalustolla kuvaat?

Aloittaja Jyri, 03.02.10 - klo:01:35

« edellinen - seuraava »

ile

Säästövinkki, Rajalalla lauantaina Canon 7D 999e ;)

Kauhea arpominen pitäisikö vetäistä seiskaan vai kun tuo on kuitenkin croppi niin säästää vielä ja ottaa tilalle D5100, kun noitakin näyttäisi saavan sopivasti.

Vaimo tiputti vanhan, oikein passelin Canonin 30D:n Sigman 18-50 EX Macron kera ja voineekin alkaa arpomaan mitä tilalle. Vähän laidasta laitaan mietintä päällä, toisessa päässä käytetty 5D johon eBaysta Canonin L-sarjan 28-70mm 2.8, tuo Rajalan tarjous-7D tai 600D/5100D esim vastaavalla hyväksikoetulla Sigmalla mikä jo olikin käytössä.

roudi

Lainaus käyttäjältä: ile - 27.02.12 - klo:16:25
Säästövinkki, Rajalalla lauantaina Canon 7D 999e ;)

Kauhea arpominen pitäisikö vetäistä seiskaan vai kun tuo on kuitenkin croppi niin säästää vielä ja ottaa tilalle D5100, kun noitakin näyttäisi saavan sopivasti.

Vaimo tiputti vanhan, oikein passelin Canonin 30D:n Sigman 18-50 EX Macron kera ja voineekin alkaa arpomaan mitä tilalle. Vähän laidasta laitaan mietintä päällä, toisessa päässä käytetty 5D johon eBaysta Canonin L-sarjan 28-70mm 2.8, tuo Rajalan tarjous-7D tai 600D/5100D esim vastaavalla hyväksikoetulla Sigmalla mikä jo olikin käytössä.

Tiedän ton pohdinnan "hankaluuden".Ite kun olin päivittämässä runkoa,niin vastakkain oli 60d ja 7d.60d ton kääntyvän näytön takia(makrolla kuvatessa hyvä..toki muutoinkin),mutta toisaalta 7d on nopeempi,parempi käteen,metalli runkoinen ja ulkoiselle salamalle pistoke(oon katohan wanahn liiton miehiä!). Enkä kyllä ole harmitellut ton 7d:n ostoa! On vaan niin hemmetin hyvä käyttää.Ihan joka suhteessa.Kuvan laatu on loistava ja ton voit säädellä suhteellisen hyvin oman mielesi mukaan.Noh,jos Canonilla on kuvannut ennen,niin toi tuntuu,kuin kotiin tulisi.Toki jos siulla on lähi tulevaisuudessa aie full frameen,niin sitten toi 7d on vähän hinnakas..PAITSI tolla hintaa,minkä rahala on tyrkännyt.Itellä jos ois nyt rungon osto edessä,niin en aikailis hetkeekään.Rajalasta 7d ois tilauksessa. Varmastikkin olet tutustunut esim. dprevieviw:in sivuihin?

http://www.dpreview.com

Alla olevasta linkistä pääsee kattelemaan mainitsemasi kamerat rinnakkain.

http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos7d&products=nikon_d5100&products=canon_eos60d&products=canon_eos600d&products=canon_eos5dmkii
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Markku J

Minun D7000 lähti tänään postitse uudelle omistajalle. Jotain uutta pitäisi katsella tilalle. D800 tietty houkuttaa, mutta on tarpeisiini turhankin "hyvä" ja iso. Saattaisi Canon 600D olla oivallinen valinta, kun 550D:stä jäi niin hyvät muistot. 7D ei tuone merkittävää parannusta minun näppäilyihin 600D:n verraten ja on vaan turhan iso ja painava pikkukennoiseksi, josta puuttuu myös kääntyvä näyttö. Tuo Rajalan tarjous on kylläkin houkutteleva.

Canonilta odotetaan uusien mallien julkistusta loppuviikosta - ainakin 5D:n seuraavaa päivitysversiota. Itse odottelen myös tilaamaani G1 X:ää, johon hain eilen Rajalan tarjouksesta pikkusalaman 270 EX (tosin menin hiukan halpaan, kun en huomannut, että uusi malli 270 EX II on jo myynnissä, joten ei tuo halpa ollutkaan).

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.02.12 - klo:19:10
Minun D7000 lähti tänään postitse uudelle omistajalle. Jotain uutta pitäisi katsella tilalle. D800 tietty houkuttaa, mutta on tarpeisiini turhankin "hyvä" ja iso. Saattaisi Canon 600D olla oivallinen valinta, kun 550D:stä jäi niin hyvät muistot. 7D ei tuone merkittävää parannusta minun näppäilyihin 600D:n verraten ja on vaan turhan iso ja painava pikkukennoiseksi, josta puuttuu myös kääntyvä näyttö. Tuo Rajalan tarjous on kylläkin houkutteleva.

Canonilta odotetaan uusien mallien julkistusta loppuviikosta - ainakin 5D:n seuraavaa päivitysversiota. Itse odottelen myös tilaamaani G1 X:ää, johon hain eilen Rajalan tarjouksesta pikkusalaman 270 EX (tosin menin hiukan halpaan, kun en huomannut, että uusi malli 270 EX II on jo myynnissä, joten ei tuo halpa ollutkaan).

Eikös sinulla, Markku J, ollut aikanaan myös D700? Vaihdoit sen sitten kuitenkin pois aika nopeasti, ellen väärin muista. Olen itse välillä harkinnut tuon ostamista; viimeistään sitten kun d800:aa alkaa mennä enemmän, saattaa noita tulla käytettynä sopivasti myyntiin. Tuppaavat vaan nuo työkseen laukovien rungot olevan aika paljon käytettyjä.

Markku J

Kyllä vaan oli D700. Vaihdan kameroita kuin autoja.... Tuo D700 oli todella hyvä, erinomainen vähässä valossa. Luulin silloin D800:n tulevan aiemmin, ja nyt on ollut tällaista välikautta sitä odotellessa. Omani myin 1500 eurolla. Totesin kuitenkin "välikausi-halpis-muovikameran" 550D:n todella hyväksi laitteeksi omiin tarpeisiini, joten järki mukana pitäen olisi 600D oiva valinta.

D7000:n myin nyt, kun niistä on pulaa markkinoilla (Thaimaan tulvat sulkivat tehtaan), ja sain omastani oikein hyvän hinnan. Kerrankin arvonalenema jäi vaatimattomaksi.

JNorr

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.02.12 - klo:19:31
Totesin kuitenkin "välikausi-halpis-muovikameran" 550D:n todella hyväksi laitteeksi omiin tarpeisiini, joten järki mukana pitäen olisi 600D oiva valinta.

Kesällä tuli ostettua 600D ja ainakin näin "amatööri" kuvaajalle oikein oiva peli hintaansa nähden.
VW Passat B7 2.0TDI DSG 4Motion R-line -13         Ex:VW Jetta VI 1.6 TDI DSG -11 ,  VW Golf V 1.4 TSI -06

pokkus

Lainaus käyttäjältä: JNorr - 27.02.12 - klo:19:58
Kesällä tuli ostettua 600D ja ainakin näin "amatööri" kuvaajalle oikein oiva peli hintaansa nähden.

Sama homma täällä, erittäin tyytyväinen olen ollut 600D:hen. Harmittavasti aikaa ei ole oikein ollut kuvien ottamisen harjoitteluun vaan suurin osa kuvista menee kameran oman automatiikan voimin. Nyt pitäisi vaan enemmän tutustua kameran saloihin ja oppia "oikeasti" hiukan ottamaan kuvia tuolla. Peruslinssillä pärjään ainakin itse vielä ihan hyvin, mutta hiukan valovoimaisempaa voisin itse hiukan kaivata. Ja sitten pitäisi ostaa kunnon salama. Kameran omalla salamalla kun ei saa kuin pilalle menneitä kuvia. Tuo kääntyvä näyttö on todella hyvä ominaisuus omassa käytössä ja näytön saa kätevästi aina suojaan silloin kun kamera ei ole käytössä. Hinta-laatusuhteeltaan ainakin täällä Jenkeissä tuo oli todella mainio valinta enkä kadu hetkeäkään ostoa.

roudi

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 27.02.12 - klo:20:05
Sama homma täällä, erittäin tyytyväinen olen ollut 600D:hen. Harmittavasti aikaa ei ole oikein ollut kuvien ottamisen harjoitteluun vaan suurin osa kuvista menee kameran oman automatiikan voimin. Nyt pitäisi vaan enemmän tutustua kameran saloihin ja oppia "oikeasti" hiukan ottamaan kuvia tuolla. Peruslinssillä pärjään ainakin itse vielä ihan hyvin, mutta hiukan valovoimaisempaa voisin itse hiukan kaivata. Ja sitten pitäisi ostaa kunnon salama. Kameran omalla salamalla kun ei saa kuin pilalle menneitä kuvia. Tuo kääntyvä näyttö on todella hyvä ominaisuus omassa käytössä ja näytön saa kätevästi aina suojaan silloin kun kamera ei ole käytössä. Hinta-laatusuhteeltaan ainakin täällä Jenkeissä tuo oli todella mainio valinta enkä kadu hetkeäkään ostoa.

En malta olla laittamatta linkkiä.. Hmm..missähän kohtaa sie otat ja hermostut mulle...! "jostain suomesta joku hemmo laittaa tälläisiä mahtavia linkkejä..." :D Ei mut otahan rauhallisesti vaan..toi Jope imitoi Tannista kohtalaisen hyvin :)
Mie en  taida oikein uskaltaa laittaa Canonista juttua..ei tunnu uskottavalta  8)

Washington Bar - Aarne Tanninen 2

Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

JNorr

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 27.02.12 - klo:20:05

Kesällä lomalla kun mökillä tuli viettettyä aikaa tuli kameran kans räpsittyä aika paljon kuvia ja opeteltua vähän saloja. Nyt tosin nekin on varmaan jo unohtunut, kun ei ole talvella tullu otettua muita kun peruskuvia. Jospa sitä taas pääsis vauhtiin kun kevät ja aurinko puskee täällä suomessa päälle. Kesällä tuli huomattua tuon perus objektiivin rajat ainakin osittain ja välillä on tullut kateltua toista objektiivia mutta se on toistaiseksi ollut vain katselut asteella.
VW Passat B7 2.0TDI DSG 4Motion R-line -13         Ex:VW Jetta VI 1.6 TDI DSG -11 ,  VW Golf V 1.4 TSI -06

tgen

Canon 5D Mark II + akkukahva
Canon 16-35mm f/2.8L
Canon 24-70mm f/2.8L
Canon 70-200mm f/2.8L
Canon 85mm f/1.2L
Canon 50mm f/1.8
+ salamalaitteet Elinchrom D-Lite setti ja Canon 580EXII + triggerit.

Ja videokalusto on sitten erikseen...

Jyri

Omaan kalustoon on tullut päivitystä...
Nykyinen kalusto pääpiirteissään:

Nikon D4
Nikon D7000 + MB-D11 akkukahva
Nikkor AF-S 16-35mm f/4 ED VR
Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED
Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G
Nikkor AF-S 50mm f/1.4G
Nikkor AF-S 85mm f/1.8G
Nikkor AF-S VR 105mm f/2.8G IF-ED
Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II
Nikon AF-S Teleconverter TC-20E III
Nikon WT-4 langaton lähetin
3 x Nikon SB-900 salamavalo
Kenko loittorengassarja
Manfrotto 055CXPRO4 kolmijalka + 498RC2 kuulapää
Manfrotto 964CX CF Monopod
Kolmijalat salamavaloille  x 4
Taustakangaskehikko + taustakankaita
Lastolite HiLite 2.5m x 2.15m, taustavalaistava valokehikko

Tässä pääpiirteissään, näiden lisäksi on useita laukkuja, Pelicase, Katan iso reppu, LowePron Flipside 300 reppu ja Magnum 400 iso laukku, kaikille näille on omat käyttönsä. Näiden lisäksi käytän Black Rapidin kantohihnoja.

Ps. Pitäisiköhän otsikkoa muuttaa kuvaamaan paremmin sisältöä, eli ottaa tuo "autoja" pois?

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.04.12 - klo:02:06
Omaan kalustoon on tullut päivitystä...
Nykyinen kalusto pääpiirteissään:
....

Tuossa alkaa olla kalustolla jo hintaa; onneksi ovat sentään ammattimaisessa käytössä ;)

Otsikon osuvuudesta olen täysin samaa mieltä; kuinkahan monella on erikseen kalusto autojen kuvaamista varten?

Kapa

Paljoko muuten nykyään kustantaa nuo valovoimaiset linssit. Joskus tuli intoiltua tuon kuvaamisen kanssa silloin filmiaikoina, jolloin tuo valovoima jyräsi. Nykyään tekniikalla korvataan osa siitä optiikasta, vai?

Markku J

Valovoimaahan ei mikään voita - ainakaan vielä nykytekniikalla. Täyden koon kennon järjestelmäkamerat ovat toki sen suhteen parantuneet paljon, mutta kyllä nuo f2.8 zoomit tai f1.2 - f1.4 kiinteäpolttoväliset ovat minun toivelistalla.

Esim. Canonin uusi 24-70 mm f2.8 maksaa liki 2600 euroa. http://www.topshot.fi/product/6294/canon-ef-24-70mm-f28l-ii-usm

Kapa

Lähinnä tarkoitin noita kiinteitä, eli paljonko noilla valovoimaisilla on hintaa?

xmasa

Piti vähän päivittää kalustoa:

Canon 60D
Sigma DG 530 super - salama
Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Canon EF 70-200mm f/4L IS USM (uusin hankinta)

Näillä pyritään pärjäilemään.  :)
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 05.04.12 - klo:20:38
Lähinnä tarkoitin noita kiinteitä, eli paljonko noilla valovoimaisilla on hintaa?
Nikonilla taitaa lähes kaikki 1.4 valovoimaiset maksaa karkeasti 1,5 k â,¬

Jukki

Jollain vanhalla halpisCanonilla, jos kuvaan.
Oisko ollu joku 1100 jotain.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.04.12 - klo:23:39
Nikonilla taitaa lähes kaikki 1.4 valovoimaiset maksaa karkeasti 1,5 k â,¬

Canonilla sama homma, poikkeuksena noin 400 euron 50 mm f/1.4.

Jyri

Nikonillakin tuo perusopolttoväli maksaa saman n. 400

ATM

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 05.04.12 - klo:20:25
Paljoko muuten nykyään kustantaa nuo valovoimaiset linssit. Joskus tuli intoiltua tuon kuvaamisen kanssa silloin filmiaikoina, jolloin tuo valovoima jyräsi. Nykyään tekniikalla korvataan osa siitä optiikasta, vai?

No Verkkokaupasta saa Nikoniin F1.4-linssin hyvinkin edullisesti. Olen ollut tuohon 30mm:n linssiin todella tyytyväinen:

Sigma F1.4

Kapa

Ihan linjassahan tuo hinta näkyy olevan. Zoomit sinne minne ne kuuluvat, mutta hyvät ovat sitten näitä kiinteitä. Kuten on koko historian ajan olleet.

Kuppis

Kai sitä voisi ensimmäisen viestin tänne kirjoittaa :)

Eli juu, kalustona on;
Canon EOS60D

Canon EFS 18-55mm (tuli rungon kaveriksi)
Canon 50mm F 1.8 II
Tamron 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2
Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical

Ja kolmijalka tietty löytyy.
Täysin amatööri kuvaaja vielä, kovasti koitan kehittyä :)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.04.12 - klo:20:35
Valovoimaahan ei mikään voita - ainakaan vielä nykytekniikalla. Täyden koon kennon järjestelmäkamerat ovat toki sen suhteen parantuneet paljon, mutta kyllä nuo f2.8 zoomit tai f1.2 - f1.4 kiinteäpolttoväliset ovat minun toivelistalla.

Esim. Canonin uusi 24-70 mm f2.8 maksaa liki 2600 euroa. http://www.topshot.fi/product/6294/canon-ef-24-70mm-f28l-ii-usm

Onko Canonilla menossa jotkut "tonni lisää hintaan" -kausi? Ensin 5DMkIII vs D800 hinta ja nyt sitten uusi 24-70mm f/2.8 maksaa 1300e enemmän kuin ykkösmalli. Vai näkyykö tässä jotenkin Tsunamin aiheuttamat tuhot vai mikä.

Onko tuossa objektiivissa millaiset erot vanhaan?

ile

Lainaus käyttäjältä: ile - 27.02.12 - klo:16:25

..ja 7D tuli tosiaan hankittua. Vaikka aikaisemmat lasit ovat olleet kohtuullisen kirkkaita niin pitkällisen arpomisen ja peloittelukokemusten (siis lähinnä mitä sitä ison aukon huonolla piirrolla tekee tietyllä budjetilla) jälkeen päädyin talouden ensimmäiseen ällään, 17-40mm f/4L. Ensikokemuksien perusteella ei ainakaan vielä kaduta yhtään ja kaverina on roikkunut lähes käyttämättömänä 50mm f/1.8 II. Tällä hetkellä ainoat haasteet ovat tulleet pojan lätkäturnausta kuvatessa, jossa liikettä löytyy ja valaistus vastaavasti niin jäi näin. Tuossa 50mm oli pirun kätevä.

Markku J

Minulla on 7D:ssä 15-85 mm Canonin zoomi. Tämä on jo toinen, kun ekan menin tyhmyyttäni myymään, ja siitä oli niin hyvät muistot, että piti uusikin hankkia. Sopiva polttovälialue yleiskäyttöön, ja piirroltaan tämä hakkaa pitemmän zoomausalueen optiikat testienkin mukaan.

Jyri

Nyt on sitten saatettu päätökseen täydenkoon kennoon siirtyminen. D7000set vaihtuivat D4seen ja D800seen ja tuli hankittua myös 24-70 2.8 ja 85 1.8.
Pakko myöntää, ero on aika iso, kun katselee kuvia hiemankaan suurennettuna.

ptbr

Vaikka ei tule enää palstalle paljon kirjoiteltua kun en ole enää VAG-leirissä, niin kuvauskaluston voisi luetella:

Canon 7D
Canon EF 17-40mm f4 L USM
Canon EF 24-105mm f4 L IS USM
Canon EF 100-400mm f4-5.6 L IS USM
Canon EF 100mm f2.8 Macro

Salama, jalusta, loittoja ym. sälää erinäinen määrä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy