Bolero-audiojärjestelmä, integ. 6 CD:n soitin, 6,5" värillinen kosketusn. [RAB]

Aloittaja Jyri, 29.11.09 - klo:18:35

« edellinen - seuraava »

tarzi

Onko kukaan laittanu näyttöön suojakelmua? Oiskohan mitään itua kun tulee ahkerasti soitinta käytettyä ja auto tarkotus pitää nelisen vuotta eli mun ajolla n. 200 000 kilsaa...
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Edviina

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 26.05.10 - klo:21:00
Minkä tahansa palvelevan Skoda-merkkiliikkeen tulisi kyseinen asia osata tehdä ihan oma-aloitteisesti, ainakin itse ajattelen näin  ;)

Ja jos eivät tee mitään niin tervetuloa Saarijärvelle Kuusisen Autoon niin kokeillaan imaiseeko päivityksen  ;)  8)

Asiasta kukkapenkkiin:

Onko kukaan laittanu näyttöön suojakelmua? Oiskohan mitään itua kun tulee ahkerasti soitinta käytettyä ja auto tarkotus pitää nelisen vuotta eli mun ajolla n. 200 000 kilsaa...

Onko Tarzi sattumoisin Kuusisella töissä? Kun itse asustelen Jyväskylän seudulla ja kaikki suosittelevat Kuusista enemmän kuin Laakkosta. mietityttää vain matka kun Saarijärvelle tulee kuitenkin jokuinen kilometri. Onko huoltojen hinnoissa eroa suuntaan taikka toiseen ja kuinka hyvin Kuusiselle saa aikoja?

tarzi

Juuuuuuuuuuuu töissä oon siellä.

Aikoja saa ihan viikon sisällä jopa parin päivän viiveellä sopivaan aikaan.
Matkaa on tunti jyväskylästä tasan.

30 tuhannen longlife huolto maksaa 230 euroa pyöreästi ilman lp nestettä ja muita pikkutarvikkeita.  En tiedä mitä laakkosella mutta kuulopuheiden mukaan halavempi meillä.

Huolto/korjaus onnistuu myös niin että haen auton sun pihasta ja tuon illalla takaisin, laina auto järjestyy myös pientä korvausta vastaan. Tää pelittää jyväskylän alueella.

www.kuusisenauto.fi

Edviina

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 28.05.10 - klo:21:08
Juuuuuuuuuuuu töissä oon siellä.

Aikoja saa ihan viikon sisällä jopa parin päivän viiveellä sopivaan aikaan.
Matkaa on tunti jyväskylästä tasan.

30 tuhannen longlife huolto maksaa 230 euroa pyöreästi ilman lp nestettä ja muita pikkutarvikkeita.  En tiedä mitä laakkosella mutta kuulopuheiden mukaan halavempi meillä.

Huolto/korjaus onnistuu myös niin että haen auton sun pihasta ja tuon illalla takaisin, laina auto järjestyy myös pientä korvausta vastaan. Tää pelittää jyväskylän alueella.

www.kuusisenauto.fi

Eli erään ammattiautoilijan puheet mahtavasta palvelusta pitävät paikkaansa. Entinen asemapaikka vaajakoski ja sifrassa 3 samaa numeroa. Taidat arvata kenestä puhe.

tarzi

Taata

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 26.05.10 - klo:18:07
Okei, entäs lukeeko soitin SD -korttia nopeammin tuon päivityksen jälkeen??

Minun "mla"lta ostamani Bolero päivitettiin maanantaina (Metroautolla) asennuksen yhteydessä pari ohjelmistoversiota ylöspäin. En kylläkään tiedä mikä se nyt on mutta alkuperäinen oli 0053.
Otin juuri äsken käyttöön SD kortin. Koko on 32GB ja MP3-tiedostoja on reilu 9000 kappaletta. Kun laitoin kortin ekan kerran sisään, niin kesti noin puoli minuuttia ennen kuin käynnistyi. Sen jälkeen toiminta oli suhteellisen juoheaa. Hakemistoja on kuitenkin satoja ja kappalemääräkin aika iso. Kortti on käytännössä täynnä. Minulle ainakin positiivinen yllätys kun olen lukenut näiltä foorumeilta hitausongelmista. SD-kortti on Transcend'in ja sen nopeusluokka 6.
Skoda Octavia Combi 2.0l TDI Elegance DSG (Panoraamakatolla). Käyttöönotto 05/2014.

njs

Onkos kukaan kokeillut tätä SD-kortin lukemisen nopeuttamiseksi:
http://briskoda.net/forums/topic/151637-speeding-up-bolero-sd-possible-solution/

Ketjun loppupäästä löytyy myös softa (bolero_sd_organizer) joka tekee tuon automaattisesti SD kortille: http://briskoda.net/forums/topic/151637-speeding-up-bolero-sd-possible-solution/page__view__findpost__p__1986754

Eli lyhyesti idena on tehdä 10 peräkkäistä alikansiota kortille ja laittaa sinne musiikit ja sitten kortin juureen luodaan soittolista .m3u muodossa jota soitin lukee. Ihan kivoja tuloksia ketjun aloittaja tuolla saanut:

Just filled my 16Gb card with 15Gb of mp3's. 2626 songs, 195 playlists.
First time insert: ~16 seconds
Root dir listing time: ~5-6 seconds
Time to hop between folders: ~2 seconds.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Samueli

Lieneekö kenelläkään arvon foorumilaisista kokemuksia Boleron TP- ja TIM-painikkeiden taakse kätkeytyvästä toiminnallisuudesta käytännössä?

Eli mahtaako tuo (ilmeisesti erityisesti) TA-toiminnallisuus olla käytössä suomalaisilla radioasemilla ihan käytännön tasolla niin, että juontaja myös painaisi siellä studiossa jotain nappia siksi aikaa, kun kertoo, että missäpäin on taas kolaroitu, tietyötä tms.?

Vai ovatko nuo kaksi nappia nykypäivän Suomessa käytännössä täysin hyödyttömiä?

tarzi

Mulla on tullut pari kertaa liikennetiedoteet läpi tuosta.

Joku toiminto on sellainen et se nauhottaa tietyltä ajalta tiedotteet ja toistaa ne kun lähdet ajaan...

Samueli

Olen itse nyt pitänyt muutaman päivän päällä liikennetiedotteita (=TP) ja laittanut myös TIM:iin nauhoitusajat työmatka-aikojen mukaan.

Muutamia kertoja olen tänä aikana radiota kuunnellessani kuullut liikennetiedotteita luettevan sekä YLE:n kanavilta että kaupalliselta kanavalta, mutta vielä ei ole Bolero antanut mitään merkkejä siitä, että se reagoisi niihin jotenkin.

Aloin epäillä, että Suomessa ei noita signaaleja ajettaisi eetteriin, mutta ilmeisesti sitten olin väärässä... Oletko sanut joskus nauhoitettua noita tiedotteita?

Ja tietäisikö joku, että millaisten liikennetiedotteiden kohdalla tuota TA-signaalia (johon radion TP-painike kait hiukan harhaanjohtavasti viittaa - onhan oikea TP-ohjelmalajikin olemassa RDS-koodien joukossa) oikeasti ajetaan eetteriin, ja millä radiokanavilla tällaista toimintaa harjoitetaan?

Hombre

Lainaus käyttäjältä: Taata - 29.05.10 - klo:21:54
Minun "mla"lta ostamani Bolero päivitettiin maanantaina (Metroautolla) asennuksen yhteydessä pari ohjelmistoversiota ylöspäin.

Mitä kustansi asennus?

Samueli

Huomasin juuri, että Boleron äänenvoimakkuuden alennus parkkitutkan käytössä ollessa toimii itselläni on/off-tyylisesti, vaikka asetuksia valikosta löytyy useampiakin.

Eli asennoissa "Off", "Low" ja "Medium" ei radion ääni vaimene lainkaan, kun parkkitutka kytketään päälle. Ja asennossa "High" radio taas mykistyy täysin.

Kyseessä on Boleron "faceliftattu" malli (eli se joka tulee VM2011 autoissa).

Toimineeko muilla samalla tavalla? Entä teillä joilla on se alkuperäinen Bolero?

mla

Noin se toimi itselläkin Bolerossa ja Columbuksessa aluksi. Columbuksessa tuo muuttui 2xxx päivityksen myötä niin että ne eri tasot merkitsevät nyt jotain.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

dexu

Onko kellään tietoa tuosta Elegancen vakio vahvistimesta? Saako siihen esim. vedettyä subbaria? :-\
Millaisia liittimiä siinä on?

mla

SoundSystem ja Dynaudion tehtaan asentamat vahvistimet eivät ole tavallisia vaan juttelevat auton CAN väylässä laitteiden kanssa.
Siihen väliin jos haluaa jotain plugata niin pitää varmistua että väliintulo ei häiritse CAN väylän liikennettä yms.
Tuossa UVW:n keskustelussa on joku doku mikä vähän näyttää kaapelointeja. Ei paljoa, mutta jotain siitä näkee. Ja kuvia siellä on liittimestä jne.

VAG!

aa

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.09.10 - klo:15:24
Jossain toisessa keskustelussa oli linkki nettilafkaan, joka näitä myi. Itseänikin kiinnostaa, mutta ei nyt osu se keskustelu silmiin. Osaisiko joku opastaa oikeille jäljille?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2723.msg61607#msg61607
Tarkoitatkohan tuota?

http://www.my-gti.com/995/protecting-the-touch-screen-on-the-rns-310-rcd-510-and-rns-510-headunits
ja tätä linkkiä?

VAG!

aa

mla

Jos joku asentaa noita niin kirjoitelkaa miten toimivat. Aiemmista suojakalvoista on huonoja kokemuksia eli alkoi touchscreen painella itsekseen mitä sattuu yms. epätarkkuutta kosketuksissa.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 29.11.09 - klo:18:35
Kokemuksia?

Parin viikon kokemuksen perusteella vähän kommenttia:

- kuten muuallakin oli todettu, ratissa oleva voluumisäädin toimii eri tavalla kuin soittimessa oleva; rattirullassa on jonkinlainen vaimennus?
- radion herkkyys on huono; tutulla reitillä edellisessä autossa paikalliset asemat kuuluivat hyvin vielä aika kaukana lähettimestä, nyt ero on todella suuri! Huono antenni van herkkyys?
- pienillä voluumeilla äänessä on mielestäni loudnessmaisuutta, joka vähenee voluumia kasvattaessa? Muilla samaa huomiota?
- mielestäni näytön informaatio ei ole kovin tyylikäs ja viimeistelty. Ei minua ainakaan kiinnosta yhtään montako sekuntia kappaleen alusta on kulunut, tai lopusta on jäljellä. Saiskohan näytön jotenkin kokonaan pimennettyä vaikka poppi soi?
- kosketusnäyttö on yleisesti hieno!

mla

Columbuksessa tuo näytön sammutus on, mutta Bolerosta en ainakaan aiemmin sitä muistaakseni löytänyt.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 01.11.10 - klo:10:07
Parin viikon kokemuksen perusteella vähän kommenttia:

- kuten muuallakin oli todettu, ratissa oleva voluumisäädin toimii eri tavalla kuin soittimessa oleva; rattirullassa on jonkinlainen vaimennus?
- radion herkkyys on huono; tutulla reitillä edellisessä autossa paikalliset asemat kuuluivat hyvin vielä aika kaukana lähettimestä, nyt ero on todella suuri! Huono antenni van herkkyys?
- pienillä voluumeilla äänessä on mielestäni loudnessmaisuutta, joka vähenee voluumia kasvattaessa? Muilla samaa huomiota?
- mielestäni näytön informaatio ei ole kovin tyylikäs ja viimeistelty. Ei minua ainakaan kiinnosta yhtään montako sekuntia kappaleen alusta on kulunut, tai lopusta on jäljellä. Saiskohan näytön jotenkin kokonaan pimennettyä vaikka poppi soi?
- kosketusnäyttö on yleisesti hieno!

Tämä Boleron "loudnessmaisuus" alkoi nyt nyppiä vähän enemmänkin. Pienellä voimakkuudella tuntuu kuin bassoa olisi korostettu hurjastikin, mutta voluumia lisättäessä basson suhteellinen määrä alenee? Vähän niinkiuin sellainen tilanne, että hiljaisella voluumilla bassoa pitäisi ruuvata pienemmälle ja isolla voluumilla isommalle. Olisikohan softalla ohjattu tarkoituksella näin, ettei lopu teho kesken bassopuolelta? Mulla on kotona Genelecin aktiivikajareissa myöskin tuon tyyppinen suojakytkentä, mutta se tulee esiin vasta kun nupit alkavat olla lähellä kaakkoa. Tuota tilannetta taasen ei hellasäröstä johtuen tapahdu kovin usein...  :D

mabe

Kuullostaisi siltä, että radio koittaa noudattaa vakioäänekkyyskäyriä.

Eli kun hiljaisella volumella ihmisen korva ei kuule matalia oikein ollenkaan, niin niitä korostetaan. Kun volume kasvaa, myös matalien herkkyys kasvaa, jolloin korostusta tarvitaan vähemmän.

Tästä siis kyse:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Lindos1.svg

Kun tätä ei kaikki laitteet tee, niin voi kuullostaa luonnottomalta. Perusidea on kuitenkin takana se, että musiikki kuullostaisi matalasta päästä yhtä tuhdilta kaikilla voimakkuustasoilla. Jos tykkää hieman korostetusta bassosta, niin helposti tuo muutos jyrää yli. Lisäksi kun tuotakaan ei varmaan voi kovin paljoa säätää, on hihasta heitetty valmistajan arvio varmaankin mennyt hieman yli.

edit.. ei tajunnut img-tagit svg-kuvaa, pistetään sitten linkki

Tos®

Loudnessin saa pois rcd310:stäkin ja rns510:stä.. luulis saavan myös bolerosta.
Jos testimenu on aktivoitu vcds:llä, niin setup napin kautta pääsee piilovalikkoon...
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: mabe - 04.11.10 - klo:09:24
Kuullostaisi siltä, että radio koittaa noudattaa vakioäänekkyyskäyriä.

Eli kun hiljaisella volumella ihmisen korva ei kuule matalia oikein ollenkaan, niin niitä korostetaan. Kun volume kasvaa, myös matalien herkkyys kasvaa, jolloin korostusta tarvitaan vähemmän.

Tästä siis kyse:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Lindos1.svg

Kun tätä ei kaikki laitteet tee, niin voi kuullostaa luonnottomalta. Perusidea on kuitenkin takana se, että musiikki kuullostaisi matalasta päästä yhtä tuhdilta kaikilla voimakkuustasoilla. Jos tykkää hieman korostetusta bassosta, niin helposti tuo muutos jyrää yli. Lisäksi kun tuotakaan ei varmaan voi kovin paljoa säätää, on hihasta heitetty valmistajan arvio varmaankin mennyt hieman yli.

edit.. ei tajunnut img-tagit svg-kuvaa, pistetään sitten linkki

No toi linkki ei nyt taas tällä kertaa lähtenyt pelittämään; pitää tarkastaa tuonnempana.

Sellainen lisäys vielä, että tämä ilmiö on pahimmillaan radion kanssa. Epäilisin että johtuu kompressoinnista ==> tulee sitten jo tuplakompensointia, mistä ei yleensä mitään hyvää seuraa...

HAL9000

Juuh on ensi kokemukset takanapäin. Eli Bolero soitin ja Sound System. Täytyy sanoa että "paskan möivät". Tuo "SS" on häppöinen ja korostaa liian matalia ääniä liian voimakkaasti. On joutunut äänensävynsäätimistä melkein ruuvamaan bassot pois. Jos pitää "EQ:n" säädöt nollakohdassa, on seurauksena poskettoman huvittavat "pimp my ride - neekeridiskobassosaundit". Tuolla yhdistelmällä ei ole mitään tekemistä "hyvän äänentoiston" kanssa.

Lisäksi pelkääjän puolen ovi resonoi niin, että tekee mieli koko soitin sulkea. Ei lupaa hyvää ensimmäiselle Skoda-kokemukselle...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

(ylppy)

mulla kysyi huoltoneuvoja kun sovittiin iskarivaihto aika jotta rätiseekö apparin etukaiutin ;) ja kyllähän se rätisee,saa nähä minkä liimapatentin tekevät :)

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: (ylppy) - 18.11.10 - klo:21:02
mulla kysyi huoltoneuvoja kun sovittiin iskarivaihto aika jotta rätiseekö apparin etukaiutin ;) ja kyllähän se rätisee,saa nähä minkä liimapatentin tekevät :)

No hitto, sekös siellä rämisee  :o En viitsinyt alkaa motrailla kurkottelemaan että hiirikös on hanskalokeroon mennyt asustelemaan vai mikä rapisee...

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HAL9000

VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII