Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

clima

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.09.10 - klo:01:22
Hieman kyllä ihmetyttää tämä tarjous ja sen järjestely sen tarjoajalta - jos oikeesti haluttais olla asiakasystävällinen ja pro-aktiivinen niin tarjouksen alkaessa joka kaupungissa ois mallikappale? Näin on ainakin muissa kulutushyödykkeissä .... tälläinen kaupanteko on kuin mustalaisen kanssa autokaupanteko : ' ostak's sie auto, on hiieno, klingen klängelii kymppitonnilla päälle, ei maksa ku kuuskyttonnii, ostat sie?'

No onhan heillä esite.

Tuota noin.
Käymässäsi liikkeessä (oletan että olet ollut kotipaikkakuntasi liikkeessä, samassa jossa otsekin on tullut käytyä) on esittelyautona A5 Coupe (en katsonut millä moottorilla), josta selviää aika hyvin minkälainen auto on kyseessä. Vaihtoautopuolelta löytyy S5 Coupe josta näkee mitä hieman parempi varustetaso toisi tullessaan. Esittelyautona löytyy myös A5 SB 2.0 TSFI s-tronic, jonka koeajo kertoo sitten voimalinjasta varsin hyvin. Ja jos haluaa kokeilla miten manuaali toimii, varmasti voi käydä kokeilemassa manuaalina vaikka A4:sta.

Eli varsin hyvän kuvan noista mielestäni sai muodostettua, joten en itse voi oikein allekirjoittaa kokemaasi tarjonnan suppeudesta.
Eri asia on tietenkin miten auton itsessään koit tai minkälaista palvelua sait, huonosta palvelusta saa ja pitääkin antaa palautetta.

Markku J

Vastaavista palasista minäkin olen rakentanut käsitykseni haluamastani autosta. Sellaistahan ei koskaan missään hallissa tule livenä olemaan. Sen verran laajat ovat Audin lisävarustevalikoimat. Noilla eväillä pystyy kyllä oikein hyvin tilauksen tekemään, jos oikeasti on tilaamassa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.09.10 - klo:20:47
Noilla eväillä pystyy kyllä oikein hyvin tilauksen tekemään, jos oikeasti on tilaamassa.

Olemme erilaisia.

Oikeastaan se käytettävän summa koko ei ole minulle se suurin kynnyskysymys (koska siinä ei ole nyt mitään jumpattavaa) vaan se että tuntisin tuotteen olevani käsiteltävän oma. Esimerkkinä voin sanoa tämän nyt alla olevan käytetyn: netistä  oli nähtävissä että speksit oli 99% oikeat, reilun 14 tunnin kuluttua tuote oli allani, ajoin sen pienelle metsätielle, katsoin ympäri ja konepellin alle, se oli siinä. En tainnut tehdä edes mitään sen kummempia kiihdytyksiä, niin vahva oli tuotten mulle kuulumisen tuntu.Taisin paljastaa tuon haluni liian hyvin: käteikaupan ale läheni nollaa mutta koska koin tuotteen niin OMAKSI (ja hinnan jo alunperinkin oikeaksi- muutoin en kait olisi lähtenyt tsekkausreissulle) niin kaupat tuli.

Salittakoon se mulle.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

hildebad

Tuntuisi aika paljon vaaditulta, jos esillä pitäisi olla jokaisella varustekombinaatiolla varustettu auto. Montakohan täysin samanlaista kokoonpanoa tulee edes tehtaalta vuodessa, muutama?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: hildebad - 23.09.10 - klo:13:08
Tuntuisi aika paljon vaaditulta, jos esillä pitäisi olla jokaisella varustekombinaatiolla varustettu auto. Montakohan täysin samanlaista kokoonpanoa tulee edes tehtaalta vuodessa, muutama?

Olen kanssasi TÃ,,YSIN samaa mieltä, nyt kyseessä onkin maanlaajuinen tarjouskampanja ja varsin erikoisesta kärrystä: vois maassa olla edes yksi (joka kiertäisi eri lasipalatseissa)? Omasta mielestäni ja markkinoinnin kannalta välttämätön asia.

rob-s

LainaaNoilla eväillä pystyy kyllä oikein hyvin tilauksen tekemään, jos oikeasti on tilaamassa

Aivan! Jos selittää ettei pysty hankintapäätökseen kun ei ole nähnyt "juuri se ja se varuste" jne. niin todennäköisesti EI ole ostamassa sellaista autoa lainkaan. Näitä muuten riittää..

Kuinka moni Forumilainen on laittanut tilaukseen tällaisen juhlamalli A5:n? ..kun on nyt superhalpa:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pekka T

Mikään superhalpa se nyt varmaan ei ole kenellekkään, edullinen tarjous niille jotka todella arvostavat s-line varustusta.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

Tarkoitinkin juuri sitä! Hinnaksi tulee silti helposti kahden uuden golfin tai A3:n verran.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pekka T

Mutta kuitenkin niin hyvä tarjous, että vakiovarusteista suuremmasta hinnasta huolimatta tämä etu kannattaa ehdottomasti hyödyntää.
Tietenkin sillä edellytyksellä että on muutenkin A5:sta ostamassa, tai edes vakavasti ostamista harkitsemassa.
BMW 328 i xDrive -13

clima

Yksi ilmottautuu!  ;D

Tänään lähti tilaukseen seuraavanlainen yhdistelmä:

A5 Sportback 2.0 TFSI quattro 30v S-tronic

Varusteet (S-line pakettien ja muiden juhlamallivarusteiden lisäksi):

PQ6 Alumiinivanteet, 5-segmenttinen desing, koko 9x19, renkaat 255/35 R19
9ZX Audi Bluetooth-liitäntä
9VD Audi Sound system
9AQ Automaatti-ilmastointi, 3-alueinen
N7K Istuinverhoilu rei'itetty alcantara/nahka S line logolla
1XW S line monitoimiohjauspyörä
QQ1 Sisävalopaketti
5TL Somistelistat: kiiltävän mustat pianolakatut
4ZM Musta optiikkapaketti
2Z0 Ilman moottorin mallimerkintää ja auton tyyppimerkintää
2Z7 Ilman moottorin kuutiotilavuusmerkintää

Väri: Misano red

Toimitusaika-arvio 4kk

Sovittiin että ennen luovutusta auto käy vielä liikkeen käyttämällä maalausfirmalla, platinan harmaat etupuskurin blade ja takadiffuusori maalataan mattamustaksi.

Nyt olisi vielä haussa talvivanteet, tähän toivoisin foorumilaisten apua: hankalaa löytää 8x18 vanteita, jotka olisivat helpot puhdistaa, et 30 tai alle (ilmeisesti et 35 menee liian sisään, vai kuinka?).
Eli hyviä vinkkejä kaivattaisiin!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: clima - 23.09.10 - klo:17:52
Nyt olisi vielä haussa talvivanteet, tähän toivoisin foorumilaisten apua: hankalaa löytää 8x18 vanteita, jotka olisivat helpot puhdistaa, et 30 tai alle (ilmeisesti et 35 menee liian sisään, vai kuinka?).
Eli hyviä vinkkejä kaivattaisiin!

Jos replicat käy niin:

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/10641/REPLICA+F556+-8x18-5x112-et30/

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

aa

RoccoScientist

Huh. Onnittelut täältäkin climalle!
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Pekka T

Clima oikein paljon onnea, todella hyvä valinta.
Etututka kannattaisi vielä valita, varsinkin kun silloin saa siihen optisennäytön (7X4 APS plus). Lisähinta on n.700 â,¬ veroineen.

Talvivanteeksi hyvä valinta voisi olla s-linen  vakiovanne

BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Onnittelut, clima !

Upea valinta, ja Misano Red kruunaa kokonaisuuden. Minäkin lisäisin etututkan, kuten Pekka T kirjoitti. Aikanaan itsekin Pekan ohjeen mukaan sen lisäsin, enkä katunut. Optinen näyttö on todella hyvä lisä. Muutenhan autosi on lähes täydellinen.

clima

Kiitokset kaikille onnitteluista!

Kuten olen aiemmin sanonut, tarkoitus oli vaihtaa autoa vasta vuoden päästä, mutta tuo tarjouspaketti pisti vaihtoon vauhtia. Mrk:lle kiitokset tällä palstalla annetusta etukäteisvinkistä koskien tarjouspaketin tuloa.

Värin valinta tuotti hieman päänvaivaa: jotenkin olen mieltänyt tuo kirkkaan punaisen niin Coupen väriksi etten sitä oikein aluksi vakavasti SB:hen harkinnut. Vahvimmilla oli aluksi Lavagrey ja musta, näistä musta karsiutui nopeasti pois koska halusin vaihtelua nykyiseen väriin. Lisäksi halusin mustaoptiikkapaketin, mustassa tuo paketti tekee kokonaisuudesta liiankin synkän. Lopullisen valinnan annoin tyttärelleni, netistä katsottiin kumpi miellyttää enemmän,  punainen vai harmaa, vastaus oli toki tiedossa ennakkoon  :D

Nuo Karviksen ja Pekka T:n linkittämät vanteet ovat molemmat mieleiset, itse asiassa harkitsin että olisin jättänyt nuo nyt tulevat 19" vanteet tilaamatta ja ottanut nuo paketin mukana tulevat vakio s-line:t talvivanteiksi.
Tuo nyt tuleva 19" on kuitenkin tämän hetken lempivanteeni (alla nytkin samanlaiset replicana), joten ne halusin tulevaan autoonikin.

Mulla on hyviä kokemuksia Rengas Turussa myytävistä replikoista (nettivanne.fi), joten sellaiset käy mainiosti. Ko. sivulla on A5:seen 18" koossa vain vähän tarjontaa, S5:seen enemmän, siinä joukossa myös et 35 vanteita (???!!!) Onko S5:n et isompi kuin A5:sen???

Tuosta etututkasta: olen ajanut kavereiden A4:sta ja pari vkoa sitten uutta Q7:aa joissa nuo olivat, itseäni lähinnä hämäsi kun piippausta tuli tolpan vierestä ajaessa ja kapealla mökkitiellä ohi vilistävistä heinistä  :P Tuonhan saa toki pois päältä, mutta uskon että tuo ei ole minua varten, takatutkaan olen niin tottunut että piippausmode riittää minulle mainiosti.
Hienoa että Skula on palannut keskusteluihin, odottelinkin a-vakkarikommenttia  :D

Varusteita on pähkäilty tässä tämän viikon aikana, luulen että autoni on nyt tältä osin valmis, paperilla ainakin miellyttää itseäni varsin paljon!

Pertsa

No huhhuh, aivan loistava paketti climalle tulossa. Onnittelut täältäkin.

jusape

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: clima - 23.09.10 - klo:17:52

A5 SB

5TL Somistelistat: kiiltävän mustat pianolakatut
4ZM Musta optiikkapaketti

Väri: Misano red

Hmmmm ..... mun mielestä sulla on aika hyvä maku ! ;D

Pekka T

Talvivanteeksi kävisi myös tämä versio s-line vakiovanteesta.

BMW 328 i xDrive -13

clima

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 23.09.10 - klo:20:47
Hmmmm ..... mun mielestä sulla on aika hyvä maku ! ;D

Voidaan pitää Varsinais-Suomen misano red-mustaoptiikka meeting  ;)

Pekka T: tuo aiemmin linkittämäsi s-line vanne lienee normaali hopea, vaikka tumma kuva saa sen näyttämään hieman antrasiitilta. Tuo toinen on taas makuuni hieman liian tumma. Löytyykö tuota vannetta myös antrasiitilla (väri jotain noiden kahden välistä)?

Rauska

Oikeastaan tuo etututka on asennettu minusta melko huonoon paikkaan ja sellaisilla neliömäisillä kiinnikkeillä ritilöiden väliin. Eli ulkonäkö ei pilaannu, kuten minulla ;-). Olisin pannut sileään pintaan kuten muutkin tutkat ;-(
Mutta hieno kaara on sinulle tulossa!
Turustako tilasit?
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

clima

Turustapa hyvinkin, mutta kaupat tehtiin viereisen VV-auton vaihtoautomyyjän kanssa. Tutun tuttu, hyvää palvelua ja mielestäni hyvä diili.

Ktk

Misano + Black Optic. <3

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: clima - 23.09.10 - klo:21:01
Voidaan pitää Varsinais-Suomen misano red-mustaoptiikka meeting  ;)

(Ihan heittona) Marja Turunen on siis jo tilattu, vielä kun se Tarja Turunenkin tulisi tilattua !  ;D

edit:Sille hiplaamistarpeellini taitaa olla luvassa hyvät ajat - 2 vkn päästä pitäis olla mahdollista hypistellä kampanjatuotetta (joskin SB-mallina)( en tiedä edes onko tuommosita tuotetta olemassa - siis meinaa q 30 v ja SB-kori mutta niin mulle ilmotettiin).

clima

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 24.09.10 - klo:06:04( en tiedä edes onko tuommosita tuotetta olemassa - siis meinaa q 30 v ja SB-kori mutta niin mulle ilmotettiin).

Hehheh, pyyhi Ton-1 unihiekat silmistä ja katso uudestaan tilaus-speksini...

Täytyy ehkä itsekin sen verran kiusata itseä että menee tuota hiplaamaan.

Tikka

Vaikuttaa todella hienolta paketilta tuo climan tilaus, onnea. Toivottavasti tästä saadaan sitten kuvia näytille. :P

DrPepper

clima: Onnittelut tilauksesta!

Etuparkkitutka ei muuten piippaile muulloin kuin päälle kytkettynä eli napista tai peruuttaessa alle n. 12km/h:ssa. Ei siis metsätiellä vaikkapa. Etutukan mukana tulee myös graafinen näyttö josta näkee mikä sensori piippaa ja se on myös yhden askeleen tarkempi (voi ajaa lähemmäksi) kuin pelkkä äänimerkki.

VAG!

aa

clima

Tuo mainitsemani mökkitiepiippaus oli tosiaan pihalta lähdettäessä, hiljeni nopeasti eikä siitä mitään haittaa ollut. Sorry lievästä värityksestä  ::) Sen sijaan parkkihallissa sompaillessa tolppa etusivulla pisti kyllä jalan turhaan jarrulle, sitä jopa hieman tottumatta pelästyi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy