Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Hevosmies

Nyt tai ei koskaan. Jos siitä ei yöunia tulevia huolia kerry, niin go for it!!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Erkka

Anna palaa "Frank" Ton-1, kerran se vaan kirpaisee. Jännityksellä jään odottamaan tulevaa...
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 17.09.10 - klo:12:10
Nyt tai ei koskaan. Jos siitä ei yöunia tulevia huolia kerry, niin go for it!!

No nyt juuri ollut tota (iski pitkästä aikaa sekä työt että ressi että ..   :'( ) ...... luulen että tilaus saisi aikaiseksi vastakkaista tapahtumaa ...... kunnes tulisi se payday  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Ton-1: ilman muuta nyt tilaus vetämään. Tällainen mahdollisuus ei taida ihan pian toistua. Tuossa on kaikki palaset kohdallaan väriä myöten.

clima

Kävin tänään paikallisella diilerillä kokeilemassa A5 mallien sopivuutta lapsiperheelle (6 ja 3.5v).

Coupe: Onko tosiaan niin että etuistuinta käännettäessä takapenkille mennessä/jotain sinne laittaessa ei penkki palaudu automaattisesti sille asetetulle paikalleen vaan jää penkkiä suoristaessa siihen kohtaan jossa penkin suoristaa?
Ainakaan takapenkiltä tuon operointi ei onnistunut kohdalleen, penkki jäi joko liian kauas tai tuli syliin.
Useampaan kertaan tuota kokeilin, ei toimi aikuisen operoidessa, ei tarvi edes miettiä miten 6v tai nuorempi tuosta suoriutuisi.
Kertokaas 2-ovisen vitosen omistajat/omistaneet missasinko jotain vai toimiiko tuo systeemi tosiaan noin?  :o
(Mieleen tuli lähinnä muistot 80-luvun lopulta kaverin Corollasta, sinne taakse ahtautumisen jälkeen kuski sai etäisyyden lisäksi säätää vielä uudestaan selkänojan kulmankin...)

Sportback: Ei ollut tietenkään yllätys että tämä olisi sisätiloiltaan toimivampi ratkaisu, mutta kun tuo ei ole ollenkaan niin hyvän näköinen kuin tuo coupe  :-\
Toki hieno muttei sytytä samalla tavalla.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.09.10 - klo:10:24
Eli A5 2.0 TQ S-Line Misano Red kaupasta 60 t egellä ?

Parit tarjoukset sain.Käytännössä (oma lista) jep, ja nanon alle. S-Tronic:in kanssa yli. Sitten joko unettomia tai hyvin unisia öitä ..... meinaa asiaa pohtiessa.

Jännä juttu, ne (omaan silmään) pöljät 5-spoke-vanteet saa päivittää ilmatteek's niihin 10-puolaisiin (new style old tt-18"-vanne) joista joskus kiinnostuneena ihmettelin ja jotka Pertsa sitten linkkas (ultimaten puolella).

VAG!

aa

Pekka T

Tai sitten tämmöinen kokonaisuus jonka ainakin itse valitsisin.

A5 Coupé 2,0 TFSI 155 kW quattro 30v S tronic-autom.                                       61277 â,¬

Lisävarusteet

S line sport -paketti                             
       S line ulkopaketti,                               
WKN Comfort-paketti    sisältyy quattro 30-v juhlamallin varusteluun                     
N9N9 Erikoisväri Misanon punainen, helmiäisväri                                             0 â,¬
N7K Istuinverhoilu rei'itetty alcantara/nahka S line -logolla                           730 â,¬    974
1XX S line monitoimiurheiluohjauspyörä vaihteenvalitsimilla                           480 â,¬    640
5TL Somistelistat: kiiltävän mustat pianolakatut                                         290 â,¬    387
UH2 Paikallaanpitoavustin                                                                      120 â,¬    160                       
7X4 Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana (APS Plus)    540 â,¬    720
7K6 Rengaspaineen tarkkailutoiminto                                                        120 â,¬    160
9VK Bang & Olufsen Sound System                                                         1360 â,¬  1813     
9ZX Audi Bluetooth -liitäntä                                                                    430 â,¬    573
QQ1 Sisävalopaketti                                                                              190 â,¬    253

Varusteet yht.                                                                                    4260 â,¬  5682 â,¬

Auto varusteineen                                                                                         66959 â,¬
Toimituskulut                                                                                                   600 â,¬       
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Pekka T:n listaus on aikalailla sama, kuin itse ottaisin. Tuo olisi hieno auto. Ja edullinen !

Audin tarjoushinnalla tuo paketti kannattaisi nyt tilata. Itseänikin houkuttelisi, mutta Audi on nyt "pannassa" minulla, ja lisäksi aiemminkin mainitsemani muutto maasta taas nostaa päätään keskusteluissa esimieheni kanssa.

Jos olisin Ton-1:n "pyöräilykengissä", niin vetäisisin nimen tilaukseen samantien. Unelma-auto roimalla alennuksella. Misano Red'iä ei ole hiljattain, jos koskaan, alennuksella myyty, eikä ihan äkkiä kaiketi tule tämän jälkeen tarjolle. On sillä jälleenmyynnissäkin joku arvonlisä, vaikka sen nyt kaupan päälle saisi. Puhumattakaan muista S line -ekstroista.

clima

Löytyykö Markulta tai Pekalta kommentoitavaa tuohon penkkiasiaan josta kyselin?

Markku J

Pekalla on vielä tuo auto, jonka kanssa kokeilla... Itse muistelen, että etupenkki piti lihasvoimalla pienen jousen avustuksella siirtää eteen, ja taakse sitten kokonaan lihasvoimalla, mutta muistiasentoon lukkiutuen....niin harvoin oli tuolle tarvetta, että en ole enää varma muistikuvistani.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: clima - 17.09.10 - klo:20:55
Löytyykö Markulta tai Pekalta kommentoitavaa tuohon penkkiasiaan josta kyselin?

Kun en tuota takapenkkiä käytä kuin ainoastaan tavaroita varten, senverran kuitenkin kokeillut että onhan sen toiminta epäloogista, välillä penkki palautuu säädettyyn kohtaan ja välillä taas ei palaudu. Pitäisi varmaan tutkia toimintaa tarkemmin.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

clima

Kiitokset vastauksista, vaikuttaa että ei meidän tarpeisiin (vähintään x2/pv takapenkille  + pois) sovi, tällaisen vaikutelman itsekin kokeillessa sain.
Siinä sitä karisi pari suosikkimallia pois, täytynee siis vaihdon tullessa ajankohtaiseksi tyytyä toisiksi parhaisiin vaihtoehtoihin: A5 sportback tai uusi A6.

Yritin etsiä kuvaa A5 sportbackista musta optiikapaketilla, ei oikein löytynyt. Lähinnä sivukuva kiinostaisi, löytääkö joku muu?  :)

slash

Onkos sähköpenkeissä muisti jolla saa sen penkin aina kohdalleen kun laittaa avaimen reikään tai sitten joku muisti nappula penkeissä? Vai voisiko auton valikoissa olla jokin täppi tällekin ominaisuudelle?

Itellä nyt 3 sarjan coupe ja lapset 4 ja 7v. ja päivittäin kuljetan heitä eikä mitään ongelmaa taakse kulkemisen kanssa.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Markku J

Sähköpenkeissä on muisti kyllä. Kai tuonne A5 Coupen takapenkillekin oppii kulkemaan, mutta ei sinne mitään pientä lasta ole helppo laittaa. Ja Sportback on aika "ruma" verrattuna Coupeen.

slash

Harmillista jos Audi on mokannut tuonkin jutun, ei minulla kyllä ole ollut mitään ongelmia lasten kulkemisen kanssa taakse (niillähän on jalat ja kädet) isompi laittaa turvavyön itse ja pienemmän turvavyön voin kiinnittää vaikka etupunkkien välistä jos isoveli ei ole auttamassa. Itsellänikin oli koeajossa reilu vuosi sitten A5 coupe ja minusta se oli vielä kätevämpi takatiloilta kuin 3:nen siinä ei ole niin massiivinen se keskikonsoli kuin 3-sarjassa, en muista miten ko. autossa se selkänoja kääntyi.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

rob-s

Lainaavaikuttaa että ei meidän tarpeisiin (vähintään x2/pv takapenkille  + pois) sovi, tällaisen vaikutelman itsekin kokeillessa sain.

Onneksi useimmat kokevat A5 coupen siten, niin  jää korimalli riittävän harvinaiseksi kun niitä A5 SB:tä tulee jo koko ajan vastaan!

Mulla on sähkösääteiset sporttipenkin ja kun painaa penkin selkänojassa olevasta napista penkin eteenpäin, niin se palautuu nappia kerran painamalla alkuperäiselle (eli se viimeisin) paikalla. Meille takamatkustajat ovat tästä valittamatta suoriutuneet tästä:)

Kysyin vanhemmalta pojaltani että vaihdetaanko M5:een (jep se 507hv peli) niin se sanoi ettei missään nimessä. Poika on ollut vieläpä sellainen kyydissä useasti. A5 on sen mielestä vaan niin paljon paremman näköinen..lapsikin sen siis tietää:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Nyt täytyy sanoa että sellanen autokuumeen poikanen on kokonaan poissa mutta tämän tilaisuuden ainutlaatuisuus pistää nyt miettimään ja raskaasti, jos ois pistänyt menemään niin olisin kyllä koko elämäni 2-ovisella pärjännyt, jospa sitten tästä eteenpäinkin. Se on selvä että olis hieno kärry, moisen mallin puuttuminen on hieman ongelma, olisi hienoa päästä koskettelemaan moista ennen päätöstä.Ja ton laatikon kanssa vasta paha paikka on, manuaali (edit: tarkan miehen peli= Start Stop-toiminto) on kiva mutta että se S-Tronic on kyllä niiiiin yliverto.

Ja terveisiä märästä syyspyöräilykelistä, kengät kuivat hyvien suojien ansiosta.  ;D  eli ajatus on edelleen selkeä.

Ton-1

Ajattelin tuota manaamani 'Misano Red nyt sitten 3 kk liian aikaisin' kommenttiania, oikeastaan hyvä että olen ostanyt tän B7:n, saanut tuntumaa Audin laatuun, ajoon ja oman makuun sopivuuteen, se se vasta kova (siis 'hölmö') veto olis ollut kun ois hypännyt 3 te kiulusta suoraan 60 te kiuluun .....

Toimitusaika 5 kk, keväälle ?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 17.09.10 - klo:20:30
Tai sitten tämmöinen kokonaisuus jonka ainakin itse valitsisin.

N7K Istuinverhoilu rei'itetty alcantara/nahka S line -logolla                           730 â,¬    974

Nyt tuolla 'perus'varusteisella S-Line-nahka/kangas-yhdistelmällä kesän ajelleena ei voi muuta sanoa kun että on ihan YLIVETO yhdistelmä, ei hikoo p:ee.

edit: en huomannutkaan että kyse olikin rei'itetystä alcantarasta, mitenkähän se pelittää?

Docw

Tuosta selkänojasta sen verran että ainakin omassa kolmosessa aikanaan ne etupenkit lukkiutui siihen etuasentoon jos selkänojan palautti ensin taakse. Jos sen sijaan työnsi penkin selkänoja etuasennossa niin se valui siihen "muistiasentoon" asti.

QuaS

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.09.10 - klo:22:11
Ja ton laatikon kanssa vasta paha paikka on, manuaali (edit: tarkan miehen peli= Start Stop-toiminto) on kiva mutta että se S-Tronic on kyllä niiiiin yliverto.

No ei tuossa oo vaihtoehtoa, s-tronic tietty, valitettavasti manuaaliaskin kannattajana pitää sanoa noin, se vaihtaa 2 sec sisällä 3 pykälää ja 4 kaupanpäälle.
Ei tuota tee manuaalilla muutakun todellinen vetomies joka menee perheen kans R:lle aina hampaat irvessä. Ota mikä on RS5:ssa - elekää ampuko muut tip ja man kannattajat.

Ton-1

.... huomiseksi varattuna 2 tunniksi ajoa A5 2.0 TQ S-Tronic SB:llä ..........

Kuka tuntee A5:n Bang Olufsenin rakenteen/jaot ynnä muuta? Kajarit? 3-tie edessä? Jossain tietoa?

QuaS

Mulla on toi (sb) käytän pääasiassa mp3 AMi tai cd mutta on toi hyvä (kotona puolet autonhinnasta olevat värkit)
Toi kirpasee mutta tarjoaakin - kysymys on siitä mitä onko musiikkimiehiä vai ei, ei ole teinipop muta potkii puhtaasti ja nyanssit on kohdallaan ilman et kuulo lähtee.

Ruksaisin uudelleen. Turha jauhaa.

http://www.bang-olufsen.com/sound-system-audi-a5-s5-sportback

Ton-1

Kiitos linkistä: ei nyt heti pompannut silmään mikään etupään yms. jaottelut/elementit? Ei paljoa kerro jos on 14 kajaria.

Jos ottaa pianolakatut listat niin onko se mittariston ympärille tuleva myös musta?

Ton-1

Nyt (kun ei toi uni tuu enää oikein simmuun) tulee sitten offaria tähän ketjuun, taisin joskus mellastaa kovin jo toisella foorumilla B8-ketjussa, nyt näemmä täällä, suonette sen minulle.

Jollain tapaa numero 42 on merkinnyt minulle jotakin koko järjellisen elämäni .... lukion alkuaikoina, muutamia vuosia jälkeen sen kun 12 vuotiaana rakensin itse sähköbasson (puutöistä tuli kymppi  ;D )  tämä bändi osui eteeni. Basisti, Mark King, loi itselleen brandin rummutus/näppäintekniikallaan, ja tämä 'aiheutti' hänelle kertaan tai kahteenkin vuoden basistin tittelin. Noista vuosista lähtien tämän ukon touhut ovat olleet mulle sydäntä/musiikkitajuani lähellä, linkin biisistä on vuodateltu lukioaikaisia kyyneleitä, ja biisi toimii minulle edelleen. Luulin vuoden -09 olleen minulle se Level 42 vuosi, sillä monenlaista hienoa asiaa tapahtui ....... ( sitä elää seuraavaa vuottaan, eli 41:senä eli tuota vuotta) mutta mitä, viime syksystä (vapaaherrana) on koettu vielä hienompia asioita ( ja täytin 42), on tullut ykköspokaalia, oikeata jälkeläisen tukemista koulun alkutaipaleella, urheilua niin PALJON kuin kroppa kesti, hankittu Misano Red, hienoja aikuisen ihmisen kokemuksia ......... ainoa mikä jäi vaivaamaan on se että en ollut lähtöviivalla 15.8.

Nyt tämä Level 42 vuosi alkaa lähestyä loppuaan ...... tuleeko siihen joku kliimaksi? Jotain vielä hienompaa tiedossa?  ;)
Nyt, taas jo muutaman viikon töitä kutsuttuna tehneenä tunteitten vuoristorata on sielläkin äärimmäinen, makuulta hyppäät äärimmäiseen haastavaan junaan, olin vuoden poissa, ikuna en ole siinä pisteessä töissä ollut mutta henkilöitä tunnen, kun menin ekana aamuna paikalle olo oli kuin kotiin mennessä, ihmiset ystävällisiä ja tervehtiviä, muuta ku kone käymään ..... ihan törkee tunne päästä taas semmoseen ytimeen johon haluaisinkin ( vastaavaa tointa tein 98 - 02 edellisessä yrityksessä).

Tapahtuu tässä keississä mitä tahansa pojat: elämä on laiffii ! ! !

Ikäväkseni en löytänyt 80-l versiota soolon kera joten menköön tämmönen retro (mikä nyt on in muutenkin  ;)  )

Level 42 - Bass Solo & Love Games @ Indigo2 7th March 2009

Ton-1

LainaaUH2 Paikallaanpitoavustin                                                                     

Mites toi pelittää/toimii?

DrPepper

clima:

LainaaCoupe: Onko tosiaan niin että etuistuinta käännettäessä takapenkille mennessä/jotain sinne laittaessa ei penkki palaudu automaattisesti sille asetetulle paikalleen vaan jää penkkiä suoristaessa siihen kohtaan jossa penkin suoristaa?

Kyllä sen pitäisi palata oikealle paikalleen, kaksiovisten Audien manuaalipenkkien logiikka toimii muistaakseni siten, että tuoli pitää ensin vetää oikealle paikalleen (ja penkki muistaa missä se oli) ja sitten vasta kääntää selkänoja jolloin penkki lukittuu. Jos selkänojan kääntää liian aikaisin, penkki lukittuu väärään paikkaan. Sähköpenkeissä on siirtonäppäimet joissa on myös muisti.

Itse rämppäsin silloin A5:n huolella nimenomaan lapsiperspektiivistä ja olen aina kannattanut kaksiovista Coupéta nimenomaan parhaana perheautona, jos lapset ovat iässä jossa istuvat naama eteenpäin eivätkä vielä tarvitse paljoa jalkatilaa ja he eivät vielä itsenäisesti saa operoida ovia vaan heidät autetaan autoon tai ainakin vöihin. Turvaistuimiinkin on helppo nostaa kun yhden jalan voi asettaa autoon sisään, ja nostaa lapsen paikalleen edestä päin jolloin turvavyökin on helppo kiinnittää edestäpäin, eikä tarvitse sokkona kurkotella turvavöitä lapsen ylitse kuten 4-ovisessa. Näin varsinkin jos turvaistuimet pääasiassa pysyvät autossa eikä niitä vaihdella autojen kesken.

Se että päädyin kuitenkin nykyiseen A4:ään johtui mm. siitä että onhan takaovista joskus kiva heittää tavaraa taakse lastausmielessä, ja takapenkkiläiset voivat itse nousta kyytiin ja pois, mutta pienten lasten lastaamiseen se ei ole optimaalista. Coupé olisi parempi pienten lastaukseen. Jos siis pääasiallinen käyttösi takaoville ovat lapset, eikä sinulla ole selkä eteenpäin matkustavia lapsia tai toisaalta teinejä, A5 Coupéta vaan tilaukseen. Onhan se selvää ettei mikään auto Audin mallistossa tällä hetkellä pääse lähellekään kauneudessa. Kaikki esittämäni mielipiteet ovat LoCalin, DrPepperillä ei ole mielipiteitä. :D

DrPepper

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.09.10 - klo:06:54

Mites toi pelittää/toimii?

Yllä Flatin signaturesta pääsee tietosivuille joissa selitetty mm. kaikki A4/A5:n varusteet, tuo myös.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy