Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Tzeipii

Hankintahinnan puolesta suosin ehdottomasti(laadukkaita) tarvikevanteita. Pitää vaan huolen siitä, että ne vanteet saa, jos on vaan mahdollista, niin kiinteällä "alkuperäisellä" keskireiällä. Tällä tavalla eliminoidaan viimeisetkin tärinät ohjauksessa.
Ja tuo 2000euron tarjous käsitti varmasti vanne+rengas yhdistelmää.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

rob-s

LainaaEttei nyt vaan olisi tarjouksen tekijä käsittänyt asian niin että on laskenut vanne-rengas-paketin hinnan, eikä talvirenkaat jo olemassa oleville vanteilla.

Niin minäkin veikkaan.

20" BBS on A5:een sopivan kokoiset fillarit. Näyttävätkin joltakin sen kokoisina:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 14.02.12 - klo:22:47
20" BBS on A5:een sopivan kokoiset fillarit. Näyttävätkin joltakin sen kokoisina:)

Eräällä foorumilaisella oli sellaiset punaisessa A5:ssa, jos nyt oikein muistan.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Maukka77 - 14.02.12 - klo:18:59
Kysymys kuuluukin nyt mitähän tekisin noille mukana tuleville alkuperäisille vanteille + kumeille?
"PRW Alumiinivanteet, 7-puolainen "Parabel"-design, koko 7,5 J x 17, renkaat 225/50 R 17"

Koko on hyvin yleinen, mutta eikös vitosessa ollut poikkeuksellisen pieni ET? Siis jotain luokkaa 20? Se rajoittaa valitettavan paljon ostajia.

Siinä sun talvirengastarjouksessa on pakosta jotain häikkää. Ei edes marmoripalatsi voi pyytää 500 euroa yhdestä 17-tuumaisesta nastarenkaasta asennettuna. Mukana on satavarmasti joku vanne.

Maukka77

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 14.02.12 - klo:23:42

Siinä sun talvirengastarjouksessa on pakosta jotain häikkää. Ei edes marmoripalatsi voi pyytää 500 euroa yhdestä 17-tuumaisesta nastarenkaasta asennettuna. Mukana on satavarmasti joku vanne.

Niinhän sitä olisi voinut kuvitella, mutta kun ei ole. Varmistin asian tänään...  Jos kannan kumit sinne paikapäälle, niin vaihdosta selviäisi satasella... Toisaalta nuo 17" alut ovat mielestäni kyllä liian pienet talvikäyttöönkin. Joten jospa sitä tilaa talvivanteet ja renkaat rengasliikkeeltä, ja nuo alkuperäiset lähtee myyntiin.
Skoda OCTAVIA Combi 2,0 TDI 184 4x4 Elegance DSG

ex VAG:
A5 Sportback 2.0TFSI Quattro Business vm. 2012
Audi A4 B7 2.0TFSI Avant Quattro Sport Edition B/W vm. 2008
Skoda Octavia RS 2.0TFSI HB vm. 2007

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Maukka77 - 15.02.12 - klo:18:36
Niinhän sitä olisi voinut kuvitella, mutta kun ei ole. Varmistin asian tänään...  Jos kannan kumit sinne paikapäälle, niin vaihdosta selviäisi satasella... Toisaalta nuo 17" alut ovat mielestäni kyllä liian pienet talvikäyttöönkin. Joten jospa sitä tilaa talvivanteet ja renkaat rengasliikkeeltä, ja nuo alkuperäiset lähtee myyntiin.

Eli normi talvirengaspaketti OEM vanteilla kustantaisi varmaankin pauttiarallaa neljä tonnia, halapaa sano.

Yetiin sai saman kokoisen satsin hakkis seiskoja+OEM vanteet 1800â,¬ ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

SKU

Mitähän mahdat autosi ostaa...vv-autosta saa esim ko. paketin a5:lle alle kahden tonnin vanteineen

225/50R17 0 5-Puolainen alumiinivanne 5ARM DESIGN nasta 1739 â,¬

Tai pelkät nastat
225/50R17 XL ICE CONTACT BD 98T 1011 â,¬

Hinnat löytyy ihan vv-auton nettisivuilta. Tietysti voihan olla, että tämä tarjous ei kohdallasi käy. Itse jouduin vetämään pluskortin hihasta ja sain ao koslaan alkuperäisestä tarjouksesta hinnan putoamaan jopa alle em. hinnan, ja reilusti. Allelaitettuna marmorilta.

A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

heki

Autonluovutuksen aikataulu vahvistui, ja se on maanantai 20.2.
Enää siis 4 päivää luovutukseen. On ollut pitkä ja piinaava jakso.

Auto on tullut maahan ja maahantulotarkastus tehty eikä ongelmia. Viiikonloppuna auto saapuu liikkeeseen satamasta, ja maanantaina aamulla pesut ja muut puunaukset.

Huomenna heitän pedaalit liikkeeseen, jotka vaihdetaan ennen luovutusta.

Maukka77

Lainaus käyttäjältä: SKU - 16.02.12 - klo:00:01
Mitähän mahdat autosi ostaa...vv-autosta saa esim ko. paketin alle kahden tonnin vanteineen

225/50R17 0 5-Puolainen alumiinivanne 5ARM DESIGN nasta 1739 â,¬

Tai pelkät nastat
225/50R17 XL ICE CONTACT BD 98T 1011 â,¬

Hinnat löytyy ihan vv-auton nettisivuilta. Tietysti voihan olla, että tämä tarjous ei kohdallasi käy. Itse jouduin vetämään pluskortin hihasta ja sain ao koslaan alkuperäisestä tarjouksesta hinnan putoamaan jopa alle em. hinnan, ja reilusti. Allelaitettuna marmorilta.

Kyseessä ei ole vv-auto. Ettäs kehtaavatkin rahastaa noin hävyttömästi. Aamulla lähtee tilaukseen nuo 18" versiona:
http://www.aluvanne.fi/vanteet/rundo/rundo_wh16_matt_black_polished/

Lainaus käyttäjältä: heki - 16.02.12 - klo:12:51
Autonluovutuksen aikataulu vahvistui, ja se on maanantai 20.2.
Enää siis 4 päivää luovutukseen. On ollut pitkä ja piinaava jakso.

Minulla piinaa jatkuu vielä muutama viikko. Auto valmistuu ensi viikon aikana.  :-\
Skoda OCTAVIA Combi 2,0 TDI 184 4x4 Elegance DSG

ex VAG:
A5 Sportback 2.0TFSI Quattro Business vm. 2012
Audi A4 B7 2.0TFSI Avant Quattro Sport Edition B/W vm. 2008
Skoda Octavia RS 2.0TFSI HB vm. 2007

heki

Tänään se suuri päivä sitten koitti. Oli kyllä upeaa saada uusi auto alle. Ensimmäiset kilometrit takana, ja ensituntuma on erinomainen. Tosin varsinaiset ajokokemukset ovat vasta edessä.

Luovutustilaisuus oli mukava, ja mukana tuli sekä kumi että kangasmatot. Kaupanpäälle tuli vielä 2 maclite taskaria, jos tarvii valoa tienpäällä sekä molempiin avaimiin audin avaimenperät ja tankki vielä täyteen.

Hienosti hoiti Audicenter Airport koko kaupan.

Ajokokemuksia ja valokuvia myöhemmin.   

Markku J

Kiva kuulla, että joku saa positiivisenkin auton luovutuskokemuksen Airportista. Minulla ei mennyt yhtä mukavasti.

Ja onnittelut uudesta autosta !

heki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.02.12 - klo:18:59
Kiva kuulla, että joku saa positiivisenkin auton luovutuskokemuksen Airportista. Minulla ei mennyt yhtä mukavasti.

Ja onnittelut uudesta autosta !

Kiitos vaan. Saako kysyä, että mitäs sun luovutuksessa tapahtui, kun selvästi se ei mennyt kuten olisi pitänyt?

Pekka T

Onnittelut uudelle A5 kuskille, niitä kuvia ja kokemuksia odotellessa.  :)
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

Onnittelut täältäkin FL A5 kuskeille! Laittakaa autonne myös tuonne autotalli -osioon.

AudiA5SB

Sellasta kyselin noista audin kromatuista putkista joita myydään audin varaosa katalogista, niin onko kukaan ostanut niitä? Meinaan kun ne työnnetään vanhojen pakoputkien päälle, ja oon mun mielestä työntänyt ne niin syvälle kun ne saa, niin silti kun kattoo vähän sivusta, niin on vähän sellainen tyhmä näky, et ois kaks putkea päälekkäin, u know.

AudiA5SB

Sopiiko teidän mielestä Hainevä-mallinen antenni audeihin? Oon nyt kahden vaiheilla, että pitäiskö sellainen asentaa, omasta mielestäni on hieno, mutta silti jotenkin epäröin.. =)

Docw

Lainaus käyttäjältä: AudiA5SB - 27.02.12 - klo:01:11
Sopiiko teidän mielestä Hainevä-mallinen antenni audeihin? Oon nyt kahden vaiheilla, että pitäiskö sellainen asentaa, omasta mielestäni on hieno, mutta silti jotenkin epäröin.. =)

Mieluummin ottaisin ilman, ehkä jos antenni tulisi ainoastaan jonkun hienon varusteen mukana niin sen voisi laittaa nostattamaan statusta :) Mieluummin laittaisin jonkun takalasin lipan kuin tuollaisen irrallisen antennin.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: AudiA5SB - 27.02.12 - klo:00:39
Sellasta kyselin noista audin kromatuista putkista joita myydään audin varaosa katalogista, niin onko kukaan ostanut niitä? Meinaan kun ne työnnetään vanhojen pakoputkien päälle, ja oon mun mielestä työntänyt ne niin syvälle kun ne saa, niin silti kun kattoo vähän sivusta, niin on vähän sellainen tyhmä näky, et ois kaks putkea päälekkäin, u know.
Todennäköisesti sulla ei nyt ole pakoputken pää ja rosteripää samassa kulmassa, siis se viiste siinä. Sun pitää pyöräyttää/kääntää sitä johonkin suuntaan, että saat sen rosteripään ja pakoputkenpäät asettumaan samaan kulmaan,. Vähän kai epäselvästi sanottu.
En minäkään laittais haineväantennia. Olikos sulla siinä jo joku antenni ennestään.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: AudiA5SB - 27.02.12 - klo:01:11

Ã,,lä laita. Itsellä sellainen on, ja vaikka ulkonäön puolesta ihan ok, niin kun tänäkin talvena on lunta joutunut ihan riittävästi auton päältä lapioimaan, niin sitä joutuu aina varomaan.

rob-s

LainaaSopiiko teidän mielestä Hainevä-mallinen antenni audeihin? Oon nyt kahden vaiheilla, että pitäiskö sellainen asentaa, omasta mielestäni on hieno, mutta silti jotenkin epäröin.. =)

Jos sen ainut funktio on koristeellinen niin sanoisin että EI.

Ifa

Mulla on orkkiksena tuplaulostulot kromiputken päillä alkuperäisenä eikä siellä kyllä mitään sisusputkia näy,
samoin hainevä katolla ja hyvin sekin minusta sinne passaa... ;)
A5 Cab

Rauska

Mulla automaatti pesulinja tökkäs hainevää mennen tullen, vaikka aiemmin se oli selviytynyt siitä kunnialla. Lienee kuitenkin aika pieni evä havaittavaksi laitteelle, jos säädöt pielessä  >:(
Hieman alkoi irvistämään takareunasta. Ei tule korvauksia kuulemma, vaan ilmaisia pesuja !!!! No en varmaan mee  :o
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rob-s

LainaaMulla automaatti pesulinja tökkäs hainevää mennen tullen

Tuo on kyllä yksi hyvä syy miksi autoa pitäisi pestä/pesettää käsin.

heki

Osaako joku sanoa, että mitä kuuluu Audi A5 sisävalopakettiin (QQ1)?

Eikös siinä pitäisi olla ledivalot siinä ovenkahvojen alla? Minusta minulla ei niitä ole, vaikka ko. paketin tilasin? Ennenkuin menen liikkeestä asiaa tiedustelemaan, niin ajattelin, että josko täällä joku osaisi neuvoa?

Vai olenko vain tyhmä, joka ei löydä jotain kytkintä, jolla tämä sisävalopaketti tulee päälle?

Pekka T

^ Jos tarkoitat ulkokahvoja, niin ei ole. A6 ja A7 malleihin tulee sisä- ja ulkovalopaketin (QQ1) mukana nämä kahvavalot.
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

LainaaEikös siinä pitäisi olla ledivalot siinä ovenkahvojen alla?

Valopakettiin kuuluu ovien sisäpuoleisiin kahvoihin valaistus. Se on melko himmeä ja punasävyinen.

Parabol

Lainaus käyttäjältä: AudiA5SB - 27.02.12 - klo:00:39
Meinaan kun ne työnnetään vanhojen pakoputkien päälle, ja oon mun mielestä työntänyt ne niin syvälle kun ne saa, niin silti kun kattoo vähän sivusta, niin on vähän sellainen tyhmä näky, et ois kaks putkea päälekkäin, u know.

Huomasitko että org putket ei ole pystysuunnassa ihan suorassa linjassa, pyöräytä vähä ympäri (alareunaa ulommas auton keskikohdasta) ja avot niin ei näy kaksia ja on muuten hienonpikin.

- ahaa... tuo neuvo tais jo ollakkin ylempänä, tuleepahan ainakin selväksi

Guuga

Yritin googlella hakea vastausta heikoin tuloksin - muutama kysymys:

Tänään ihailin liikenteessä todella komeaa valkoista S5 Sportbackiä. Olen ollut sitä mieltä, että VW CC (vanha, ei facelift) on muotoilultaan onnistuneempi 4 ovinen coupe, mutta nyt kiinnostus on kasvanut tuota Audia kohtaan. Tuo S5 on hieman budjetin ulkopuolella, mutta A5 S-Line pienillä ulkonäkövirityksillä menee riittävän lähelle. Etenkin tuo ajokorkeus kiinnostaa eli olisiko jollakin tietoa minkälainen tuo S5 Sportback korkeus on verrattuna A5 Sportback S-lineen.

Audin nettisivujen mukaan S5 SB on 9 mm matalampi kuin vakio A5 SB. S-line taas laskee A5:sta 10 mm eli mennään samoihin? Vakiorenkailla (225/50-17 vs. 245/40-18) renkaan halkaisijassa on alle 0,5 cm ero niin se ei vaikuta (kuvittelen, että nuo Audin nettisivujen mitat on kerrottu vakiorengastuksella). Tietysti leveämpi rengas tekee sen, että S5 kokoiset renkaat täyttävät tilan paremmin ja rako rengaskaareen näyttää pienemmältä.

Toisena kysymyksenä löytyisikö tuossa kuvassa oleville Audin vanteille mallia/nimeä. Tuollainen yhdistelmä oli tämänpäiväisessä S5 mallissa ja erittäin hyvä vaihtoehto Rotor vanteelle.

CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

heki

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 28.02.12 - klo:17:14
Valopakettiin kuuluu ovien sisäpuoleisiin kahvoihin valaistus. Se on melko himmeä ja punasävyinen.

Kiitos!
No on kyllä todella himmeä, kun en edes tajunnut, että siinä valo on. Kai nuo paketin mukaiset valot on mukana, kun takana on lukuvalot. Ne kait oli 1 lisä, joka tuli tuossa sisävalopaketissa. Kyllähän nuo sisäkahvan valot on luvalla sanoen kamalan pliisut!

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Guuga - 28.02.12 - klo:18:14
Yritin googlella hakea vastausta heikoin tuloksin - muutama kysymys:

Toisena kysymyksenä löytyisikö tuossa kuvassa oleville Audin vanteille mallia/nimeä. Tuollainen yhdistelmä oli tämänpäiväisessä S5 mallissa ja erittäin hyvä vaihtoehto Rotor vanteelle.

Jäsen Parabol varmaakin tietää tuon kuvan vanteen nimen.  :)
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy