Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ePa - 18.07.11 - klo:00:42
Hiemna jos käyttää esim. Googlea niin löytää.
Kovin hyvin ei tarvitse osata käyttää edes googlea. Varusteet löytyvät jopa niinkin eksoottisesta paikasta kuin Audin kotisivuilta. ::)

eGetin

ePa

Googleen: Audi A/S5 --> ja mihinköhä sitä sitten...

Joskus jopa merkin omat sivut ovat liian vaikeaa tulkittavaa. Mutta tarkoitin, että jos hieman näkisi itsekin vaivaa, niin saattaisi löytää vastauksen/t. Tai sitten vaikka rohkeasti sanoista tekoihin ja kävelisi kivijalkaliikkeeseen hakemaan paperiset esitteet, jos ei uskalla mennä myyjän puheille.

Egetin linkissähän varusteet tulee "melko" selkeästi ilmi.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.07.11 - klo:00:47
Voihan sitä tietty avata asiaa enemmänkin edes linkin muodossa.
En jaksanut avata selaimeen toista ikkunaa/ copypasteilla linkkiä. Olettaisin, että jos on tällekin palstalle tiensä löytänyt niin sen verran osaa intterveppiä käyttää, että löytää myös maahantuojan kotisivun.

cossu69

Kuten sanoin tietsikka hajos ja känny on nokia x6 joka on kolme kertaa tiltannu. Eikä aukee nuo audin kotisivut, että sillee.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 18.07.11 - klo:00:53
En jaksanut avata selaimeen toista ikkunaa/ copypasteilla linkkiä. Olettaisin, että jos on tällekin palstalle tiensä löytänyt niin sen verran osaa intterveppiä käyttää, että löytää myös maahantuojan kotisivun.
Jaksoit kuitenkin klikata "Lainaus" ja naputella "On." ja sen jälkeen vielä painaa Lähetä-nappia. Samalla vaivalla olisi sen linkinkin saanut tongittua kun se niin helppoa kerran on ;)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.07.11 - klo:01:06
Jaksoit kuitenkin klikata "Lainaus" ja naputella "On." ja sen jälkeen vielä painaa Lähetä-nappia. Samalla vaivalla olisi sen linkinkin saanut tongittua kun se niin helppoa kerran on ;)
Niin, josko siitä oli luettavissa hiukan muunkinlaista pointtia?? Sen pointin ePa tuossa ylempänä pukikin sanoiksi.
Lainaus käyttäjältä: ePa - 18.07.11 - klo:00:50
Mutta tarkoitin, että jos hieman näkisi itsekin vaivaa, niin saattaisi löytää vastauksen/t.

Neppis

Sinänsä hilpeyttä herättävä varuste S5:n ollessa kyseessä.

Ajotietokone & Auto Check -järjestelmä värinäytöllä, vaihtamisopastin manuaalivaihteistojen yhteydessä
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

cossu69

Lainaus käyttäjältä: ePa - 18.07.11 - klo:00:42
Hiemna jos käyttää esim. Googlea niin löytää.

http://www.newcars.com/reviews/audi-s5-vs-audi-a5-coupehatchback.html

Ilmeisesti ulkonäössä ei ole mitään mitä ei voisi jälkeen päin upgreidata A--> S.

Jos oikein olen ymmärtänyt niin rob-s on näin tehnytkin.

S5

A5

En jaksa tähä lähtöö kaivaa parempia kuvia oikeista autoista.

Kiitos kuvista. Ei tällä nokialaisella pääse noita linkkejä katsomaan...

cossu69

Onkos noissa sama alusta??

cossu69

Onko tämä se teak ruskea?

Quality

LainaaTai sitten vaikka rohkeasti sanoista tekoihin ja kävelisi kivijalkaliikkeeseen hakemaan paperiset esitteet, jos ei uskalla mennä myyjän puheille.

Tuossakin on riskinsä. Nykyään VAG-liikkeissä esitteet on sijoitettu siten, että myyjät huomaavat helposti asiakkaan, joka niitä lähestyy, ja on olemassa vaara, että joku heistä ryntää asiakkaan "riesaksi".
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

cossu69

Mulloon tapana mennä autoliikkeeseen sitten vasta kun oon satavarma mitä ostan. En halua olla renkaanpotkija..

rob-s

LainaaOnkos noissa sama alusta??

S5:ssa on vakiona urheilualusta ja A5:ssa ei. Sekä urheilualustaa että S-line urheilualustaa saa tilattua A5:een.

LainaaMulloon tapana mennä autoliikkeeseen sitten vasta kun oon satavarma mitä ostan. En halua olla renkaanpotkija..

Kun on noin paljon kysymyksiä/epäselvyyksiä, niin suosittelen kuitenkin käyntiä Audi Centerissä. Pätevä myyjä onnistuu muuttamaan renkaanpotkijan ostajaksi;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

ePa

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 18.07.11 - klo:01:43
Onko tämä se teak ruskea?

Melkein väittäisin tuon olevan Ipanema brown. Aavistuksen näyttäisi taittuvan enemmän kuparin hohtoon, josta tein päätelmäni.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: ePa - 18.07.11 - klo:08:57
Melkein väittäisin tuon olevan Ipanema brown. Aavistuksen näyttäisi taittuvan enemmän kuparin hohtoon, josta tein päätelmäni.
Juuri samaa olin sanomassa. Ipanemalta tuo ehkä enemmänkin näyttää. Teak Brown on tummempi mielestäni. Tosin tuossa kuvassa Ipanema Brown ei oikein pääse oikeuksiinsa.
Täällä muuten audizinessa muutamia suomalaiskuvia, kuvissa Ipanema brown väriset TTRS ja saman värinen tuunattu A5 SB josta joskus tuolla aiemmin oli puhetta tässä ketjussa muistaakseni. Kuvissa myös se punainen RS5.
http://www.audizine.com/forum/showthread.php/390153-Audi-TTRS-amp-Audi-RS5-JTmedia-photoshoot

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 18.07.11 - klo:07:05
Mulloon tapana mennä autoliikkeeseen sitten vasta kun oon satavarma mitä ostan. En halua olla renkaanpotkija..

Tuolla metodilla et välttämättä saa itsellesi sitä parasta vaihtoehtoa.

Ei olla vielä kuultu oletko vielä tyypittänyt yhen yhtä A5:sta, jos et niin pelkkien mielikuvien kanssako autosi ostat? Ja päätät moottorisi ? Kyllä 40-70 te kärryn ostossa on hyvä olla kokemuksen ja sopivuuden hakua vähintään muutamien koeajojen kautta, ainakin allekirjoittaneelle.

Itse taisin ajaa 2-3 eri B7:skaa ennen nykyisen ostoa (siinä kohtaa oli sitten varustelu ja moottori selviö), varsinkin tuo moottorin vähimmäisspeksi 2.0T oli selkeä (vanha 1.8T on kyllä MOOTTORI mutta hieman heikolla alaväännöllä joka ei mun mieleen ole).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

LainaaEi olla vielä kuultu oletko vielä tyypittänyt yhen yhtä A5:sta, jos et niin pelkkien mielikuvien kanssako autosi ostat? Ja päätät moottorisi ? Kyllä 40-70 te kärryn ostossa on hyvä olla kokemuksen ja sopivuuden hakua vähintään muutamien koeajojen kautta

Olen samaa mieltä eli kannattaa koeajaa ko. mallia eri moottorivaihtoehdoilla jotta oma mielipide muodostuu. Autoista voi lukea ja kirjoitella vaikka maailman tappiin mutta ajamalla selviää vastaako se omia odotuksia.

VAG!

Mulloon tapana mennä autoliikkeeseen sitten vasta kun oon satavarma mitä ostan.

Miten auton voi koeajaa ilman autoliikkeessä käyntiä? S5 ei liene vielä niin ökyä, että niitä kotiovelle tuotaisiin kokeiltavaksi Suomessa. Käy nyt aluksi vaikka kokeilemassa se 3.0 TDI. Se on Suomen nopeusrajoitusalueella aika messevä mylly, vaikka dieseliä juuri tällä hetkellä vierastaisitkin. Ja ainakin minä saan jollain tapaa enemmän irti laadukkaasta paperiesitteestä kuin näytöstä.

Lainaus käyttäjältä: eGetinKallis huolto jos yli tonnin kustantaa (olettaen että puhelin ei ole 40â,¬ nokia ja tietokonekaan ei ole mikään 399â,¬ tarjouspakettikampe).

Eikös Quality juuri postannut nelosensa 120tkm määräaikaishuollon hinnaksi noin 1300 euroa.

Totuuden Torvi

Tätä palstaa on ollut mielenkiintoista seurata(varsinkin nyt kun kirjauduin tänne sisälle ja kun aukesi OT:t), näin kun omaa autoa olen vaihtamassa. Ajattelin että en kirjaudu, mutta nyt on melkein pakko, kun myyjien tiedot ja taidot jäävät puolitiehen, ja saatan oikeasti tarvita täältä(kin?) apua kaupantekoon. Mutta.

Kauas kyllä paistaa pari asiaa. Mitä pitempään spekuloit, sitä suuremmat odotukset, kuten myös suuremmat kettuilut. Ja erityisesti jos spekuloi 'arvo'-autojen parissa. Toinen on se että Audi on melkoinen pyhä lehmä. Itsekin sellaisella nyt ajan, mutta vähän huvittuneena seuraan tätä ja muita topikkeja. Seuraavaksi autokseni on tarjolla sekä TT:tä että A5Coupe:a. Molemmat sillä kaikkein vähiten kunnioitusta herättävällä kombinaatiolla, eli etuvetona ja A5 ainakin sillä miedoimmalla koneella. Voin jo kuvitella ne paheksuvat ja huvittavat katseet joita saan kun totuus autoni koneesta paljastuu.

cossu69 hyvä. Kannattaisiko vähän hillitä itseään siinä mitä tänne kirjoittaa? Vaikka se sinun antisi onkin vain autohuuruisen miehen sekoilua ja siten täysin ymmärrettävää  ::) , eikä siitä kenenkään täällä pitäisi herneitä ottaa? Vähän voisi kai ensin supistaa ja tarkentaa mitä haluaa kokeilemalla ja sitten vasta tulla tänne "ostamaan" autoa? Joka tapauksessa. Onnea kaupoille cossu69!

Minä itse kävin kiusaamassa myyjää jo uuden A5 Coupen tiimoilta. Myyjä sai huijattua minua sopivasti että joidenkin varusteiden hinnat olisi tippumassa uuden mallin myötä. Viittasi lähinnä kai turvallisuusvarusteisiin? Onkohan jo Audi-myyjille jaettu koulutusta tai tietoa enemmänkin uudesta A5:sta? Ja onko uutukaisen myynninaloituksen moottoripalettia arvuuteltu?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 18.07.11 - klo:09:55
Molemmat sillä kaikkein vähiten kunnioitusta herättävällä kombinaatiolla, eli etuvetona ja A5 ainakin sillä miedoimmalla koneella. Voin jo kuvitella ne paheksuvat ja huvittavat katseet joita saan kun totuus autoni koneesta paljastuu.

Mutta jos auto on sitä mitä sinä haluat, niin sittenhän se on juuri passeli peli ostettavaksi. Ethän sinä sitä autoa muille osta. Se nyt vain on niin, että mopokone ja etuveto ajattoman hienossa GT-korissa herättää keskustelua. Aivan samalla tavalla minulle auotaan päätä välillä siitä, että miksi ihmeessä ostin noin ja noin kalliin Skodan, kun samalla rahalla olisi saanut pienen mopoaudinkin.

Ei näistä kannata ottaa nokkiinsa, vaan antaa asiallisesti samalla mitalla takaisin ;) Ja tietoa tältä foorumilta löytyy aika paljon enemmän kuin rivimyyjältä!

fleetwood

Ahaa, tuo selittääkin miksi tämä juttu vaikuttaa koko ajan enemmän ja enemmän arpomiselta.

Vierailu tai kaksi ystävällisessä autoliikkeessä voisi auttaa suuresti.
Joskus valinnan tekeminen on toki vaikeaa, ei siinä mitään - itsekin vatvoin edellistä autonvaihtoa toista vuotta, koska vaihtoehtoja oli kolme ja entisessä ei periaatteessa ollut mitään 'vikaa', mutta tiesinpä koko ajan tasan tarkkaan mitä eroja vaihtoehdoissa oli, taloudellisesti ja teknisesti.
Passat GTE Variant

Totuuden Torvi

Minä ostan auton vain itselleni, en muille.

Minulla ei tulot riitä(luottoa joutuu nyt jo ottamaan sopivasti) isompiin tehoihin. Ja kun se tehon määrä ei autoa hienommaksi juuri muuta. Yleensä vain hinta ja kulut kasvaa niiden tehojen myötä. Ajan vuodessa n.30tkm, ja otan ostotilanteessa huomioon vakuutukset, polttoainekulut ja huoltokulut yms. Olen varmaan poikkeus mahdollisessa A5C ostajakunnassa kun näin teen.

Köyhä en ole. Toisin kun täällä moni jopa +60ke auton ostaja väittää olevansa. Mietin että miten se on mahdollista? Ei taida olla täällä kovin monella kokemusta todellisesta köyhyydestä.

Ranssi

LainaaKöyhä en ole. Toisin kun täällä moni jopa +60ke auton ostaja väittää olevansa. Mietin että miten se on mahdollista? Ei taida olla täällä kovin monella kokemusta todellisesta köyhyydestä.

Ihmettelyysi on helppo yhtyä. On tosiaan mielenkiintoista, että jopa vähintään 70 tuhannen euron autoja useammin kuin vuosittain vaihtava henkilö toistuvasti korostaa köyhyyttään ja vaatimattomuuttaan. Toisaalta tämän voi ymmärtää, sillä uskon tuolla tavoiteltavan sitä, ettei kateus pääsisis kanssapalstalaisten mielissä leimahtamaan.

cossu69

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.07.11 - klo:09:12
Tuolla metodilla et välttämättä saa itsellesi sitä parasta vaihtoehtoa.

Ei olla vielä kuultu oletko vielä tyypittänyt yhen yhtä A5:sta, jos et niin pelkkien mielikuvien kanssako autosi ostat? Ja päätät moottorisi ? Kyllä 40-70 te kärryn ostossa on hyvä olla kokemuksen ja sopivuuden hakua vähintään muutamien koeajojen kautta, ainakin allekirjoittaneelle.

Itse taisin ajaa 2-3 eri B7:skaa ennen nykyisen ostoa (siinä kohtaa oli sitten varustelu ja moottori selviö), varsinkin tuo moottorin vähimmäisspeksi 2.0T oli selkeä (vanha 1.8T on kyllä MOOTTORI mutta hieman heikolla alaväännöllä joka ei mun mieleen ole).
Toki samalla reissulla koeajan haluamani paketin.. Jos ei miellytä niin toki voi joutua miettimään asiat uusiksi... Olen koeajanut vain A4 avant 1.8tsi multitronic 88kw kun ei ollut muita tarjolla. Silloin ei ollut vielä A5:sta tullut hoksattua. Jos olis silloin ollut mahdollista ajaa guattro niin semmonen olis alla nyt ja varmaan tällä hetkellä harmittaisi huomattuani A5:n kauneuden..

Parabol

Hmm... kun itse olin ostamassa A5:sta niin lisävarusteiden ruksimisien suhteen sain forum-keskusteluiden kautta todella arvokasta apua.
Toki myyjäkin vaikutti + omien abitioden kombinaatio rulez. Olis muuten tullut aivan väärällä setillä 60kâ,¬ auto.

Perussetti on koettava, hienosäädössä voi tämäkin porukka auttaa.

Itse muuten ajoin 520d farkun ja heti perään A5SB 2.0T Q - ero oli isompi kun speksi kertoi tai porukan kommentit = ei mitään epäselvyyttä, siis IMO.

rob-s

Lainaatse muuten ajoin 520d farkun ja heti perään A5SB 2.0T Q - ero oli isompi kun speksi kertoi tai porukan kommentit = ei mitään epäselvyyttä, siis IMO.

Kumpi miellytti sinua enemmän? Molemmat kuitenkin hyviä autoja.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 18.07.11 - klo:18:36
Kumpi miellytti sinua enemmän? Molemmat kuitenkin hyviä autoja.

Oletettavasti ja toivottavasti A5, koska hän sellaisen osti.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

LainaaOletettavasti ja toivottavasti A5, koska hän sellaisen osti.

Hyvä niin:)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 18.07.11 - klo:09:55
Seuraavaksi autokseni on tarjolla sekä TT:tä että A5Coupe:a.
Jos sinulla on tarvetta kuulla TT:stä käyttökokemuksia niin kerron mielelläni vaikka privalla. Palstalla on aika vähän TT mk2:n omistajia. Audifinns-palstalla voisi olla enemmän. Sinne en taas itse kirjoittele. Ajatuksiani kulkineen käytöstä löytyy myös eräältä toiselta VAG-aiheiselta palstalta. Tänne en niitä viitsi julkisesti enää sivutolkulla raapustaa kun eivät aikaisemmin kelvanneet.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy