Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 03.09.23 - klo:20:11
Oma havainnointi on juuri päinvastaista: jos laitat mittaristosta sen hybridinäkymän päälle näkyy sielä alhaalla paksu harmaa palkki joka symbolisoi kuinka paljon akusta voidaan ottaa tehoa pihalle ennen kuin polttis käynnistyy.

Akku tyhjänä, hybridinä tuo palkki on melkein päädyssä. Painat GTE:n päälle niin palkki putoaa ~1cm päähän minimistä.


En mä kyllä keksi että mikä harmaa palkki?

Immunity

Harmaa palkki on analogisessa mittaristossa. Digissä se on tuo sininen kehä vasemmassa mittarissa, jossa ulos annettava "teho" sähköllä näytetään.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: jugih - 11.08.23 - klo:07:53
Ei kyl ole. Erittäin hiljaista kyytiä tarjoaa.

Tämä meluisuus/hiljaisuus on myös erittäin riippuvainen asfaltin kunnosta. Hyvällä asfaltilla tasaisesti ajaessa on todella hiljaista, mutta heti kun tulee tänne karkeammalle asfaltille vähemmän korjatuille teille alkaa kuulua täysin vaimentamaton rengasääni, joka etenkin jos takakontista puuttuu tuo näkösuoja (koiranhäkki estää sen käytön) niin takakontti kumisee kuin ne klassiset tyhjät tynnyrit. Kyllä itsekin ajoittain huomaan että auto osaa olla hiljainen kun tuoreempaa asfalttia pääsee ajamaan jossain hyvällä tiellä. Monen mielestä GTE on tosiaan hiljainen koska moottorin ääni puuttuu, mutta tässä ei ole millään lailla vaimennettu alustanmelua joten sitten kun sitä melua jostain syystä on, se myös kuuluu. Aiemmin olen omistanut useampiakin erilaisia "preemium" autoja joissa on sen verran äänenvaimennusta ettei teiden erot niin räikeästi kuulu sisälle. Siinä Passatissa on säästetty selkeästi.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 04.09.23 - klo:09:14
Tämä meluisuus/hiljaisuus on myös erittäin riippuvainen asfaltin kunnosta. Hyvällä asfaltilla tasaisesti ajaessa on todella hiljaista, mutta heti kun tulee tänne karkeammalle asfaltille vähemmän korjatuille teille alkaa kuulua täysin vaimentamaton rengasääni, joka etenkin jos takakontista puuttuu tuo näkösuoja (koiranhäkki estää sen käytön) niin takakontti kumisee kuin ne klassiset tyhjät tynnyrit. Kyllä itsekin ajoittain huomaan että auto osaa olla hiljainen kun tuoreempaa asfalttia pääsee ajamaan jossain hyvällä tiellä.
selkeen eron huomaa myös kun ajaa urien ulkopuolella.
PASSAT GTE VM. 2020

makelja

Se on näköjään myrkkyä GTElle seisoa pidempi aika. Nyt oli  vajaan viikon taas Helsinki-Vantaalla parkissa ja kappas taas on MIB maapallo harmaana. Ja herjaa että laitteen pääkäyttäjä olen minä ja WeConnect appikaan ei sitä löydä vaan tiedot ovat 2.9.
Kaksi edellistä kertaa sama juttu. Maaliskuussa ja kesäkuussa matkojen aikana meni off-lineen.

ECOisti

Oma kulkine kävi vahauksessa, akun vahauksessa. Onko muut käyttäneet?
Siis kyseessä kampanja, jossa laitetaan ajoakuston päälle joku vahaus estämään kosteusongelmia.
Kaikenlaiseen sitä pääseekin osalliseksi...   :)

jugih

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 08.09.23 - klo:15:14
Oma kulkine kävi vahauksessa, akun vahauksessa. Onko muut käyttäneet?
Siis kyseessä kampanja, jossa laitetaan ajoakuston päälle joku vahaus estämään kosteusongelmia.
Kaikenlaiseen sitä pääseekin osalliseksi...   :)

Jos meinaat kampanja 93F9, niin oma 2017 on just siinä. Plus bensalinja- ja tarrakamppis.
Tosin osoittautui että akuston kytkentärasiasta puuttui joitain styroksipehmusteita ja niitä odotellaan viikon verran tehtaalta  :'(
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

peped

Mitkäs ne on GTE:n "pakolliset varusteet"? Osittain tietysti makuasioita, mutta digimittaristo tuntuu aika must-havelta kun sähköllä(kin) ajetaa. Lisäksi sitten webasto ja ACC, mieluusti Kessy. Valoista sen verran että omaan makuun / käyttötarpeeseen jo pre-facelift Passatin perus LEDit on ihan riittävät.

Paljonko muuten suunnilleen kustantaa 12V akun vaihto? Mitä lueskellut niin ilmeisesti tuo olisi fiksua vaihdattaa/vaihtaa pikimiten jos on vielä esim 3-5v vanhassa autossa vaihtamatta. Lähinnä olen katsellut facelift-mallia tehokkaamman akun(kin) johdosta, jos vaan lompakko antaa myöten.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 08.09.23 - klo:15:14
Oma kulkine kävi vahauksessa, akun vahauksessa. Onko muut käyttäneet?
Siis kyseessä kampanja, jossa laitetaan ajoakuston päälle joku vahaus estämään kosteusongelmia.
Kaikenlaiseen sitä pääseekin osalliseksi...   :)

Omani oli tänään ja tuossa kotiin tullessa ihmettelin kun missään ei ollut merkintää takaisinkutsun suorituksesta, sain seuraavan vastauksen:

"Laadunparannuskampanja 95N3 ei koske tätä autoa.

Kyseessä järjestelmävirhe, jonka tekninen tiimimme huomasi kesken kampanjan suorituksen.

Tästä johtuen ei merkintää huoltokirjassa, koska kampanjaa ei autolle ole."

Autoa noudettaessa takaisinkutsu oli kyllä "suoritettu" koska kerrottiin mitä siinä tehtiin... Ei nyt varsinaisesti K-Auton pisteet nousseet tässäkään episodissa.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: peped - 08.09.23 - klo:16:40
Mitkäs ne on GTE:n "pakolliset varusteet"? Osittain tietysti makuasioita, mutta digimittaristo tuntuu aika must-havelta kun sähköllä(kin) ajetaa. Lisäksi sitten webasto ja ACC, mieluusti Kessy. Valoista sen verran että omaan makuun / käyttötarpeeseen jo pre-facelift Passatin perus LEDit on ihan riittävät.

Paljonko muuten suunnilleen kustantaa 12V akun vaihto? Mitä lueskellut niin ilmeisesti tuo olisi fiksua vaihdattaa/vaihtaa pikimiten jos on vielä esim 3-5v vanhassa autossa vaihtamatta. Lähinnä olen katsellut facelift-mallia tehokkaamman akun(kin) johdosta, jos vaan lompakko antaa myöten.

Just vaihdoin e-Golfin Vartan 70Ah AGM akun joka kustansi aika tarkkaan 150,. Jos sen joku vaihtaa ja koodaa niin kait siitä tunnin työn joutuu maksamaan. Vaihto itsessään on ehkä vartin homma. OBDElevenillä onnistuu koodaus ja se kannattaa tehdä vaikka akku olisi samanlainen ja ehdottomasti tehtävä jos koko tai/ja tyyppi vaihtuu.

Huonon 12V akun sanotaan olevan yksi mahdollinen syypää DSG vikoihin. Ainakin DSG:n öljypumppu pyörii 12V:llä. Sellaisen huomannut että kun autoon menee ja jos akku on huonossa varauksessa niin start napin painalluksen jälkeen joutuu odottamaan hetken että öljynpaineet nousee ja auto antaa lähtöluvan eli sen pimpautuksen.

Pakollisista varusteista niin itse en pidä tuota Webastoa millään tavalla pakollisena. Se ei lämmitä kuin ohjaamoa eikä sitäkään ajon aikana. Ainoastaan jos ilman latausta tarvii lähteä liikkeelle niin siitä on iloa. 16A laturilla jaksaa aika kivasti sähkölläkin esilämmittää ohjaamon. 10A ei kovilla pakkasilla.

ACC, Kessy ja digimittaristo olivat itselle ne must have. Omassani tosin ei ole kessyä kun kuvittelin että startti nappula kertoo sen olemassaolon mutta noissa onkin kaikissa startti nappula. Ostin auton etänä kuvien perusteella niin tuon verran meni metsään.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

duke7

Lainaus käyttäjältä: peped - 08.09.23 - klo:16:40
Mitkäs ne on GTE:n "pakolliset varusteet"? Osittain tietysti makuasioita, mutta digimittaristo tuntuu aika must-havelta kun sähköllä(kin) ajetaa. Lisäksi sitten webasto ja ACC, mieluusti Kessy. Valoista sen verran että omaan makuun / käyttötarpeeseen jo pre-facelift Passatin perus LEDit on ihan riittävät.

Paljonko muuten suunnilleen kustantaa 12V akun vaihto? Mitä lueskellut niin ilmeisesti tuo olisi fiksua vaihdattaa/vaihtaa pikimiten jos on vielä esim 3-5v vanhassa autossa vaihtamatta. Lähinnä olen katsellut facelift-mallia tehokkaamman akun(kin) johdosta, jos vaan lompakko antaa myöten.
Nämähän riippuu ihan tarpeista kaikki. Digimittaristo olisi kiva mutta en sitä itse pitänyt pakollisena. Piti silloin ostaa auto muutamassa viikossa ja koukku sekä weba oli itselle ne pakolliset. Kalliita laittaa jälkikäteen. Pidin tätä puolikessyä alkuun tyhmänä mutta ihan ok sekin on kun on tottunut. Dynaudio harvinainen mutta hyvä. Sähkökontti ihan kiva mutta nehän tuntuu hajoilevan. Keskitason ledit valaisee sen verran etten lisäpitkiä ole kaivannut nykyisiin ajoihin. Eli ne kääntyvät mutta ei dynaamiset.

ZimKork

Jos kuuntelee paljon musiikkia, suosittelen Dynaudiota. Tämä perusmallin hifi on surkea. Harvinaisen surkea.

jugih

#6132
Onko kellään vinkkiä autoon MY17 jossa ei ole DCC eli ajomoodien valintaa konsolissa.
Infotainmentin (Discovery Media) vasen yläkulma näyttää joko tyhjää tai ”GTE”, kun virrat on päällä.

Jos herätevirrat pelkästään, niin tällöin sinne tulee kadunnimi, jolla auto parhaillaan on. Hakuaisin tämän myös kun auto on käynnissä.

Olen yrittäny VCDSllä lähes kaikki charisman disabloimiset yms gatewayn valinnoista lähtien ja ainoa jossa pääsen lähinnä mitä haluan on että kadunnimi näkyy, mutta autossa on käytettävänä vain gte/e-mode tila. Eli e-moden fyysisen nappulan painamisesta ei tule hybrid tai charge tiloja.

Ilmeisesti faceliftin yhteydessä kadunnimi näkyisi autoissa joissa ei ole DCC? Onko kellään mietteitä asiasta?
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

jugih

B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: peped - 08.09.23 - klo:16:40
Paljonko muuten suunnilleen kustantaa 12V akun vaihto? Mitä lueskellut niin ilmeisesti tuo olisi fiksua vaihdattaa/vaihtaa pikimiten jos on vielä esim 3-5v vanhassa autossa vaihtamatta. Lähinnä olen katsellut facelift-mallia tehokkaamman akun(kin) johdosta, jos vaan lompakko antaa myöten.

Alkuperäistä vastaava 290, Lehtonen Motorsport Turku.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: peped - 08.09.23 - klo:16:40
Mitkäs ne on GTE:n "pakolliset varusteet"? Osittain tietysti makuasioita, mutta digimittaristo tuntuu aika must-havelta kun sähköllä(kin) ajetaa. Lisäksi sitten webasto ja ACC, mieluusti Kessy. Valoista sen verran että omaan makuun / käyttötarpeeseen jo pre-facelift Passatin perus LEDit on ihan riittävät.

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 08.09.23 - klo:18:28
Pidin tätä puolikessyä alkuun tyhmänä mutta ihan ok sekin on kun on tottunut. Dynaudio harvinainen mutta hyvä.


Toi puolikessy on omastamielestäni joku mailmanhistorian typerin keksintö 😅. Autoon mennessä joudut joka tapauksessa kaivamaan se avaimen taskusta avataksesi ovet. Kun sitten pääset autoon - ei autossa ole mitään paikkaa mihin avaimet voi laittaa ja isutessa niitä ei kätevästi saa enää tungettua housuntaskuun. Lopputuloksena ne jää johonkin mukitelineeseen tms pyörimään ja autosta poistuessa huomaat avainten jääneen autoon ja joudut hakea ne - hermot menee ja päivä on pillalla :D

Joo, tuon kanssa oppii elämään niin että avaa ovet joko avain taskussa, taskun läpi painamalla tai ottamalla avaimen taskusta - avaa ovet ja laittaa takaisin mutta ah niin turhaa.

Itse en ole mikään kultakorva ja rehellisesti sanoen kun vertasin kaverin disukka-passattia jossa dynaudio subbarilla tuohon vakiopoppiseen GTE:hen en dynadiosta muuta parempaa huomannut kun bassontoiston. GTE:n Orkkiskajarien bassosta puuttu se "uumph". Tämän sai ratkastua heittämällä ~80, aktiivisubin kontiin jolloin omiin korviin saatiin enempi tuota "uumphia" kun mitä dynaudiosta - Eli en lähtisi tuosta dynaudiosta maksamaan mitään lisää - varsinkaan kun GTE:ssä korkeajänniteakun takia siinä ei tule subia.

Webasto on oikeasti aika kiva - Lämittää todella paljon nopeammin sisätilat kuin tuo sähköinen esilämmitys ja varsinkin tuo vanha WeConnect softa oli toimintavarmuudelta niin epäluotettava että useimmiten kun sitä kautta oli aktivoinut lämmityksen sai kuitenkin mennä kylmään autoon. Jännityksellä odotan talvea josko tuo uusi "Volkswagen" appi toimii yhtään paremmin.

Valoista sanoisin että ehdottomasti vähintään ne ne "high" tason ledit - Eli kääntyvät (ja DRL on pitkä viiva). Nuo saa halutessaan päivitettyä dynaamisiksi vaihtamalla tuulilasin ja ostamalla siihen kameran. Lisäpitkille en itse eteläsuomessa ole tuntenut tarvetta.

Toi passatin analoginen mittaristo on kyllä surkea. En käsitä miten 2020-luvulla on voitu tehdä mittaristo joka epäonnistuu niin täydellisesti informaation näyttämisessä - ihan kun toi pyörittäisi samaa "softaa" kuin vuoden -99 B5 passatti, mutta näyttö on päivitetty värinäyttöön sen "laskin näytön sijasta".

Tuossa analogissa mittaristossa tuohon keskinäyttöön ei saa kuin yhden asian näkyviin kerrallaan - On se sitten kulutus, nopeus, range, hybridinäkymä, adiosource jne. Joo - cruisen asetus ilmestyy vasempaan alanurkaan kun aktiivinen ja oikeaan alanurkkaan tripin tilalle saa sähköisen toimintamatkan - mutta ei riitä. Vertailuna edellisen A6 mittaristo jossa karkeasti saman kokoinen näyttö: Vasemmassa yläkulmassa näkyi aina toimintamatka. Keskellä ylhäällä aina audio ja oikealla ylhäällä puhelimen tila. Alhaalla oli ulkolämmöt, tripit, cruiset jne. - Eli kaikki oleellinen oli kokoajan näkyvissä.  Siihen keskelle saattoi laittaa jotain "meh" infoa tai pitää vaan tyhjänä.

Naville en itse laskisi kauheasti lisäarvoa - Carplay on niiiiiiin paljon parempi.

Sähkökontti on samanlainen "quality of life" varuste kuten kessy ja adaptiivinen cruise joista en kyllä luopuisi. Samoin jos autolla on 2 huomattavan eripituista - tai erillaisen ajoasennon omaavaan säännöllistä kuljettajaa niin muistipenkit.

peped

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 11.09.23 - klo:10:27
Webasto on oikeasti aika kiva - Lämittää todella paljon nopeammin sisätilat kuin tuo sähköinen esilämmitys ja varsinkin tuo vanha WeConnect softa oli toimintavarmuudelta niin epäluotettava että useimmiten kun sitä kautta oli aktivoinut lämmityksen sai kuitenkin mennä kylmään autoon. Jännityksellä odotan talvea josko tuo uusi "Volkswagen" appi toimii yhtään paremmin.

Valoista sanoisin että ehdottomasti vähintään ne ne "high" tason ledit - Eli kääntyvät (ja DRL on pitkä viiva). Nuo saa halutessaan päivitettyä dynaamisiksi vaihtamalla tuulilasin ja ostamalla siihen kameran. Lisäpitkille en itse eteläsuomessa ole tuntenut tarvetta.

Naville en itse laskisi kauheasti lisäarvoa - Carplay on niiiiiiin paljon parempi.

Sähkökontti on samanlainen "quality of life" varuste kuten kessy ja adaptiivinen cruise joista en kyllä luopuisi. Samoin jos autolla on 2 huomattavan eripituista - tai erillaisen ajoasennon omaavaan säännöllistä kuljettajaa niin muistipenkit.

Weba on tainnut myös lisävarustehinnastossa olla sen verran edullinen lisä ettei todennäköisesti pitäisi käytetyn auton hinnassa juuri näkyä. Ja onhan tuo sitten käytettävissä myös niissä tilanteissa jos/kun sähköä ei ole saatavilla.

Valoihin liittyen onkohan niihin tullut muutosta faceliftissä vai onko esim. perus Ledit samaa tasoa?

Navikalla ei itsellenikään ole merkitystä muutoin, mutta olenko nyt ymmärtänyt väärin että Passatissa/VW:lla auto jotenkin optimoi sähkön ja polttomoottorin käyttöä mikäli esimerkiksi pidemmälle matkalle lähdettäessä käyttää auton omaa navigointia? Eri asia sitten mikä todellisuus tuon suhteen on, kuinka hyvin toimii (jos tuo nyt edes oli virallinen ominaisuus).

Sähkökontista samaa mieltä, on se vaan nykyaikaa. ACC ihan ehdoton kun siihen on tottunut, tietysti voi olla eri asia jos ajaa 99% kaupunki-/taajama-ajoa.

Mikäli sitä pasuunaan uskaltautuu päättymään, niin taitaa ensisijaisesti kiikarissa olla facelift-malli ja mieluiten sellainen jota ei ole uitettu länsinaapurin puolelta. Eri asia riittääkö pinkka.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: peped - 11.09.23 - klo:10:41
Weba on tainnut myös lisävarustehinnastossa olla sen verran edullinen lisä ettei todennäköisesti pitäisi käytetyn auton hinnassa juuri näkyä. Ja onhan tuo sitten käytettävissä myös niissä tilanteissa jos/kun sähköä ei ole saatavilla.

Valoihin liittyen onkohan niihin tullut muutosta faceliftissä vai onko esim. perus Ledit samaa tasoa?

Navikalla ei itsellenikään ole merkitystä muutoin, mutta olenko nyt ymmärtänyt väärin että Passatissa/VW:lla auto jotenkin optimoi sähkön ja polttomoottorin käyttöä mikäli esimerkiksi pidemmälle matkalle lähdettäessä käyttää auton omaa navigointia? Eri asia sitten mikä todellisuus tuon suhteen on, kuinka hyvin toimii (jos tuo nyt edes oli virallinen ominaisuus).

Sähkökontista samaa mieltä, on se vaan nykyaikaa. ACC ihan ehdoton kun siihen on tottunut, tietysti voi olla eri asia jos ajaa 99% kaupunki-/taajama-ajoa.

Mikäli sitä pasuunaan uskaltautuu päättymään, niin taitaa ensisijaisesti kiikarissa olla facelift-malli ja mieluiten sellainen jota ei ole uitettu länsinaapurin puolelta. Eri asia riittääkö pinkka.

Joo, jos autossa on navi ja naviin syöttää kohdeosoitteen osaa auto jollain tasolla optimoida tuota eri voimanlähteiden käyttöä. Varmasti siitä jotain hyötyä on.  Tuo ACC on muuten kaupungissa (ainakin apinakehillä) viellä maantietäkin parempi varuste - Liikenne kun jojoilee ja pysähtelee niin auto hoitaa tuon osuuden itsestään. Itse ajan käytänössä kaikki duunimatkat kehä kolmea koko matkan ACC:llä. Viellä jos olisi tuo tuulilasikamera niin saisi ruuhka-avustimen jolloin hitaassa vauhdissa auto osaa seurata edessäolevaa ilman kuskin ohjausta (näin ainakin paperilla).

Facebookissa pyöri Audin techical bulletti A3 E-tronista jossa tehdas ohjeistaa mekatroniikan rikottuessa korvaamaan vanhan mekan uudella versiolla johon on tehty muutoksia. Tuosta kun selviäisi vielä milloin tuota uudistettua mekatroniikkaa on alettu iskeä linjastolla autoihin niin pyrkisin ostamaan siitä uudempia. Tai vaihtoehtoisesti ostaa muuten mieleisen yksilön ja autoliikkeen lisäturvan, sellaisen joka riittä kuittaamaan tuon mahdollisen mekatroniikan rikkoutumisen.


jugih

Tuo navin ”predictive hybrid strategy” taisi tulla vasta loppuvaiheen MY17 autoihin. Eli autot jotka valmistettu kesällä 2017 ja eteenpäin. Omassa alkupään MY17 sitä ei ole.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

peped

Onko kukaan pannut merkille minkä verran sähkörange on tippunut tyyliin 4-5v vanhassa GTE:ssä jos kilometrejä tullut mittariin vaikkapa se lähemmäs 100tkm? Lienee korkeajänniteakun(kin) testaus olisi fiksua käytettyä katsellessa, tai vähintäänkin koeajolle lähdettäessä vaatia että akku on ladattu valmiiksi täyteen latinkiin. Korkeajänniteakuston takuu itsessäänhän taisi volkkarilla olla se 8v / 160tkm (tämän voi tarkistaa Interwebistä).
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Banned

Lainaus käyttäjältä: peped - 12.09.23 - klo:10:40
Onko kukaan pannut merkille minkä verran sähkörange on tippunut tyyliin 4-5v vanhassa GTE:ssä jos kilometrejä tullut mittariin vaikkapa se lähemmäs 100tkm? Lienee korkeajänniteakun(kin) testaus olisi fiksua käytettyä katsellessa, tai vähintäänkin koeajolle lähdettäessä vaatia että akku on ladattu valmiiksi täyteen latinkiin. Korkeajänniteakuston takuu itsessäänhän taisi volkkarilla olla se 8v / 160tkm (tämän voi tarkistaa Interwebistä).
Mulla on -16 malli 86000 km ajettuna, enkä ole vielä huomannut hiipumista.
Passat GTE

Immunity

Lainaus käyttäjältä: peped - 12.09.23 - klo:10:40
Onko kukaan pannut merkille minkä verran sähkörange on tippunut tyyliin 4-5v vanhassa GTE:ssä

Tämän ketjun edellisellä sivulla juuri kyselin hieman tämän perään: "Tänään meni 70km // 12,1kWh/ 100km // keskinopeus 69km/ h. Edellisellä pienempi akkuisella oli ennätys 54km, mutta keskinopeus oli n. 45km/h luokkaa."

,,kkiseltään sanoisin, että kai toi akku ihan hyvässä kunnossa on? Vm. 2020 ja kohta tulee 4v täyteen / 110tkm.

ZimKork

#6142
Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 11.09.23 - klo:10:27

Toi puolikessy on omastamielestäni joku mailmanhistorian typerin keksintö 😅. Autoon mennessä joudut joka tapauksessa kaivamaan se avaimen taskusta avataksesi ovet. Kun sitten pääset autoon - ei autossa ole mitään paikkaa mihin avaimet voi laittaa ja isutessa niitä ei kätevästi saa enää tungettua housuntaskuun. Lopputuloksena ne jää johonkin mukitelineeseen tms pyörimään ja autosta poistuessa huomaat avainten jääneen autoon ja joudut hakea ne - hermot menee ja päivä on pillalla :D

Itse laitan avaimen siihen kapeaan koloon keskikonsolin reunassa, mukitelineiden vieressä. Samassa kolossa on itsellä myös ostoskärrypoletti.

LainaaItse en ole mikään kultakorva ja rehellisesti sanoen kun vertasin kaverin disukka-passattia jossa dynaudio subbarilla tuohon vakiopoppiseen GTE:hen en dynadiosta muuta parempaa huomannut kun bassontoiston. GTE:n Orkkiskajarien bassosta puuttu se "uumph". Tämän sai ratkastua heittämällä ~80, aktiivisubin kontiin jolloin omiin korviin saatiin enempi tuota "uumphia" kun mitä dynaudiosta - Eli en lähtisi tuosta dynaudiosta maksamaan mitään lisää - varsinkaan kun GTE:ssä korkeajänniteakun takia siinä ei tule subia.

Tuossa kun suosittelin Dynaudiota, niin mainittakoon etten itse ole sen ääntä kuullut, lähinnä perustin mielipiteeni sille että perusmalli on ala-arvoinen. Ongelma ei ole vain basson puutteessa, vaan yleisesti äänenlaatu ja erottuvuus on heikko. Vaikka kuinka säätelee, menee vähänkin "täyteläisempi" musiikki puuroksi missä ei erota ääniä toisistaan. Eikä tuo säätely kummoisesti onnistu kun ekvalisaattorissa on tasan kolme säätövipua. Oma musiikkimakuni on melko hard rock, heavy ja metal ja se menee todella helposti sellaiseksi puuroksi missä ei kitaroita erota toisistaan, eikä bassokitaraa kuulu, sanoista ei saa selvää. Edellinen auto oli Volvo jossa ei ollut niitä kalliita B&O eikä edes H/K vaan se normaali "Volvo Premium Sound" ja siinä kuunteli musiikkia ihan mielellään. Siis se käytännössä vakio-perushifi nykyvolvoissa. Koska se on tuoreimmin muistissa kun sen tähän Passattiin vaihdoin niin nyt on pari vuotta taisteltu jatkuvasti sillä mitä musaa viitsii kuunnella ja miten sitä säädellä että siitä saisi edes selvää. Säätämisestä vielä sekin ettei siinä ekvalisaattorissa ole mitään presettejä. Vaan kun saat säädettyä yhteen asiaan sopivaksi, se pitää säätää sitten ihan uudestaan kun levyä vaihdat. Tai kun välillä emännän kanssa kuunnellaan podcasteja, niin sitten pitää säätää taas puheen kuunteluun hyväksi. Olisi edes niitä ihan basic presettejä puheelle, rockille jne, ettei tarvitsisi joka kerta säädellä niitä vipuja ajaessa.

ZimKork

#6143
Lainaus käyttäjältä: peped - 12.09.23 - klo:10:40
Onko kukaan pannut merkille minkä verran sähkörange on tippunut tyyliin 4-5v vanhassa GTE:ssä jos kilometrejä tullut mittariin vaikkapa se lähemmäs 100tkm? Lienee korkeajänniteakun(kin) testaus olisi fiksua käytettyä katsellessa, tai vähintäänkin koeajolle lähdettäessä vaatia että akku on ladattu valmiiksi täyteen latinkiin. Korkeajänniteakuston takuu itsessäänhän taisi volkkarilla olla se 8v / 160tkm (tämän voi tarkistaa Interwebistä).

Omalla vm-16 on ajettu jo 233 tkm ja täyteen ladattuna ruutuun tuleva "arvio" range on 44 km. 180 tkm ajettuna arvio oli 48 km. Kyllä se hitaasti hiipuu.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 13.09.23 - klo:08:18
Omalla vm-16 on ajettu jo 233 tkm ja täyteen ladattuna ruutuun tuleva "arvio" range on 44 km. 180 tkm ajettuna arvio oli 48 km. Kyllä se hitaasti hiipuu.

Oho! Aika kova. Mulla on MY18 ~160tkm ajettuna ja korkein mitä olen ikinä "guess-o-meterissä" nähnyt on 41km. Tuo on pysynyt aika vakiona tän ~30tkm aikana mitä auto on mulla ollut.

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 13.09.23 - klo:08:16

Tuossa kun suosittelin Dynaudiota, niin mainittakoon etten itse ole sen ääntä kuullut, lähinnä perustin mielipiteeni sille että perusmalli on ala-arvoinen. Ongelma ei ole vain basson puutteessa, vaan yleisesti äänenlaatu ja erottuvuus on heikko. Vaikka kuinka säätelee, menee vähänkin "täyteläisempi" musiikki puuroksi missä ei erota ääniä toisistaan. Eikä tuo säätely kummoisesti onnistu kun ekvalisaattorissa on tasan kolme säätövipua. Oma musiikkimakuni on melko hard rock, heavy ja metal ja se menee todella helposti sellaiseksi puuroksi missä ei kitaroita erota toisistaan, eikä bassokitaraa kuulu, sanoista ei saa selvää. Edellinen auto oli Volvo jossa ei ollut niitä kalliita B&O eikä edes H/K vaan se normaali "Volvo Premium Sound" ja siinä kuunteli musiikkia ihan mielellään. Siis se käytännössä vakio-perushifi nykyvolvoissa. Koska se on tuoreimmin muistissa kun sen tähän Passattiin vaihdoin niin nyt on pari vuotta taisteltu jatkuvasti sillä mitä musaa viitsii kuunnella ja miten sitä säädellä että siitä saisi edes selvää. Säätämisestä vielä sekin ettei siinä ekvalisaattorissa ole mitään presettejä. Vaan kun saat säädettyä yhteen asiaan sopivaksi, se pitää säätää sitten ihan uudestaan kun levyä vaihdat. Tai kun välillä emännän kanssa kuunnellaan podcasteja, niin sitten pitää säätää taas puheen kuunteluun hyväksi. Olisi edes niitä ihan basic presettejä puheelle, rockille jne, ettei tarvitsisi joka kerta säädellä niitä vipuja ajaessa.

Säätöjen puolesta tuon on kyllä aika onneton - Mulla taitaa olla nuo mankan päädyn säädöt nollissa ja subin kakella sitten säätelen basson määrrää. Toki, oma musiikkimakuni menee vahvasti kategoriaan "jysäri" joka ei ehkä ole sitä kaikkein "taiteellisinta musiikkia" :)

Banned

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 13.09.23 - klo:08:16
Eikä tuo säätely kummoisesti onnistu kun ekvalisaattorissa on tasan kolme säätövipua.

Sama se on Dynaudiossa. Uskomattoman huonot säädöt. Edellisessä E90 bemarissa oli Logic 7, jossa oli 7 kanavainen equ. Sillä jo teki jotain.

Mutta muuten Dynaudiossa on kyllä selkeä ääni ja kojelaudan keskikajari auttaa kyllä saamaan äänen kuvan mukavasti eteen. Subbari puuttuu, mutta sen saa suht helposti lisättyä. Akkukin sopivasti takakontissa. Mulla on kontissa DD Audio LE-612E-D2 ja sille tasonsäätö keskikonsolissa ;D
Passat GTE

duke7

Lainaus käyttäjältä: Banned - 13.09.23 - klo:09:08
Sama se on Dynaudiossa. Uskomattoman huonot säädöt. Edellisessä E90 bemarissa oli Logic 7, jossa oli 7 kanavainen equ. Sillä jo teki jotain.

Mutta muuten Dynaudiossa on kyllä selkeä ääni ja kojelaudan keskikajari auttaa kyllä saamaan äänen kuvan mukavasti eteen. Subbari puuttuu, mutta sen saa suht helposti lisättyä. Akkukin sopivasti takakontissa. Mulla on kontissa DD Audio LE-612E-D2 ja sille tasonsäätö keskikonsolissa ;D
Tätä subin lisäystä Dynaudioon muuten kyseltiin hetki sitten, käy vastaamassa jos jaksat: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=53487.0

Immunity

Ei varmaan Dynaudio ole parhaimmasta päästä,  mutta kun siirryin GTE:n vakio musavehkeisiin Skodan Cantonista, oli se aika moinen pudotus ja harmitus, kun musaa paljon kuuntelee. Nyt taas tuoreemman GTE:n myötä, jossa Dynaudio, on musan kuuntelemisesta tullut taas huomattavasti nautittavampaa. Näin se vain omalle korvalle kuulostaa. Ja tuleehan tuolla kabiinissa vietettyä sen n. 36tkm verran vuodessa, niin merkitys kasvaa.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 13.09.23 - klo:11:24
Ei varmaan Dynaudio ole parhaimmasta päästä,  mutta kun siirryin GTE:n vakio musavehkeisiin Skodan Cantonista, oli se aika moinen pudotus ja harmitus, kun musaa paljon kuuntelee. Nyt taas tuoreemman GTE:n myötä, jossa Dynaudio, on musan kuuntelemisesta tullut taas huomattavasti nautittavampaa. Näin se vain omalle korvalle kuulostaa. Ja tuleehan tuolla kabiinissa vietettyä sen n. 36tkm verran vuodessa, niin merkitys kasvaa.

Juu kyllä itsekin olen olettanut että Dynaudion kaiuttimissa on muutenkin laatueroa, eikä kyse ole vain siitä subbari/bassopuolesta.

duke7

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 13.09.23 - klo:14:14
Juu kyllä itsekin olen olettanut että Dynaudion kaiuttimissa on muutenkin laatueroa, eikä kyse ole vain siitä subbari/bassopuolesta.
mitenköhän ne huollosta sanoin kun joutuivat oven vaihdon takia vaihtamaan myös kaiuttimen, jotain sellaista että tavallinen on 50, kpl mutta tuo oli 450, kpl. Ei hinta toki kaikkea kerro mutta on ne eri osia.
Noin muuten sellaisen olen havainnut että akustinen musiikki soi todella nätisti näistä. Ei muutkaan tyylit huonoja mutta jotenkin tuo korostuu. Toki aika yleistä hifien kanssa tämä mutta ehkä on siihen päähän painottuen tehty systeemi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy