Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

hartar

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 06.03.23 - klo:09:08
Siellä ei ollut koodia liian matalasta / korkeasta öljynpaineesta (868 tai 869) ? Toisaalta ihan looginenhan tuo pumppu on kun kerran ääntääkin.

Onkohan tuo marmorilta opittu tapa että "aina vaihdetaan mekatroniikka" - kun tohon kuitenkin saa myös noita yksittäisiä komponentteja - esim. toi pumppu näyttäis olevan 249$ ja näyttäis olevan kolmella ruuvilla kiinni mekatroniikassa. (toki se meka pitää eka irroittaa). Mutta, saahan siinä toki mielenrauhan että on ainakin se K0 venttiili (oletettavasti) ja mahdollisesti ventiilirunko vaihdettu niin ei pitäisi K0 ongelmia olla edessä. :)

Tuleeko mekatroniikka venttiilirungon vaihdolla kuntoon?? Onko kellään tietoa miten korjaavat näitä ? Ohjetta juttua kys. aiheesta missään ?

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: makelja - 06.03.23 - klo:19:30
Mulla ei ainakaan ole ollut kertaakaan ongelmia oman auton latausluukun kanssa. Terävästi painaa siitä kohdasta missä se lukitustappi on niin aukeaa joka kerta ilman ongelmia. On auennut jopa silloinkin kun luukku on ollut jäässä. Onkohan sitä parannettu faceliftiin.

Sama ja mulla 2016 mutta auto on yöt katoksessa ja aina välillä talvisin lämpöisessä hallissa päivät. Tosin tuo hallietu menetettiin viimeviikolla kun vaimo vaihtoi työpaikaa. Seurataan alkaako latausluukku temppuilemaan...

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 06.03.23 - klo:09:08
Onkohan tuo marmorilta opittu tapa että "aina vaihdetaan mekatroniikka" - kun tohon kuitenkin saa myös noita yksittäisiä komponentteja - esim. toi pumppu näyttäis olevan 249$ ja näyttäis olevan kolmella ruuvilla kiinni mekatroniikassa. (toki se meka pitää eka irroittaa). Mutta, saahan siinä toki mielenrauhan että on ainakin se K0 venttiili (oletettavasti) ja mahdollisesti ventiilirunko vaihdettu niin ei pitäisi K0 ongelmia olla edessä. :)

Se voi olla ajan kanssa helpompi testailla mekatroniikka kuntoon ja asiakkaan odotellessa vaihtaa vaan hyllystä toinen jo korjattu ja testattu osa paikalle, jos vähänkään epäilyttää missä vika. Ei esim. varaa nosturia kuin vaihdon ajaksi.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

duke7

Ei ole latausluukku oireillut täälläkään. Lataukset katoksessa niin auttanee asiaan.
Bensatankin luukku on tosin pari kertaa ollut niin jäässä että pitänyt nykiä monesti avausnappia ja kopsutella luukkua.

makelja

Mullakin yöt katoksessa ja päivät lämpimässä hallissa. Se varmaan auttaa tuohon ei-jäätymiseen.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 07.03.23 - klo:00:05
Ei ole latausluukku oireillut täälläkään. Lataukset katoksessa niin auttanee asiaan.
Bensatankin luukku on tosin pari kertaa ollut niin jäässä että pitänyt nykiä monesti avausnappia ja kopsutella luukkua.

Lainaus käyttäjältä: makelja - 07.03.23 - klo:09:14
Mullakin yöt katoksessa ja päivät lämpimässä hallissa. Se varmaan auttaa tuohon ei-jäätymiseen.

Sanoisin että nämä auttaa paljon nimenomaan siihen ettei lukitusmekanismi pääse edes sellaisiin olosuhteisiin että sen sisään päätyisi kosteutta. Itsellä auto taivasalla latauksessa kotona sekä työpaikalla eli auto seisoo säiden armoilla latausluukku auki.

Jos auto seisoisi säiden armoilla vain lataus luukku kiinni niin sen lukitusmekanismin sisään ei varmasti päätyisi samanlailla kosteutta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 07.03.23 - klo:00:05
Ei ole latausluukku oireillut täälläkään. Lataukset katoksessa niin auttanee asiaan.
Bensatankin luukku on tosin pari kertaa ollut niin jäässä että pitänyt nykiä monesti avausnappia ja kopsutella luukkua.

Himassa autopaikka on katoksessa (3 sivua suljettu) mutta duunissa latauspaikka on "taivasalla". Kosteutta/pölyä tuonne lukkoon varmasti pääsee - siinä on vain sellanen skidi kumi joka tiivistää sitä liukuvaa vartta. Subjektiivisesti väittäisin että isompi ongelma on se luukun lerppumainen olemus. Tossa aamulla testailin omaa luukkua, niin ylimmän kromilistan kohdalta kun painaa ihan luukun reunasta toimii tuo luukku ilman mitään sen kummempaa. Jos painalluksen voima on alempana tai lähempänä luukun keskiosaa ei luukku aukea/lukitu tai jää puoliksi jumiin. Oman havainnon mukaan tuo luukku "taipuu" noissa tilanteissa sen verran että tuo voima/liike hukkuu tuohon "flexiin" eikä lukituksen painamiseen. Osaltaan varmaan myös vaikuttaa että "flexatessaan" tuo luukun muoto muuttuu jonka takia se lukitus kinnaa vielä entisestään. Vertailukohtana A6 tankkausluukku jossa oli tuollainen samanlainen sähkömoottorilukko kun tuossa latausluukussa - mutta lukku oli jämäkämpi ja sitä pystyi operoida vaikka keskeltä luukkua painamalla. Mä oon ollu tosi laiska poistamaan lumia tuosta luukusta - välillä siellä sisällä on ollu keskiverto inuiittiperheen majoittava iglu mutta tuosta "oikeasta kohdasta" kun luukkua operoi on se toiminut ilman valituksia.

Ketutusta aiheuttaa juurikin ne tilanteet kun vähän hutiloiden sitä ei paina sitä optimista kohdasta jolloin luukku ei operoikkaan odotetusti.

Lainaus käyttäjältä: hartarTuleeko mekatroniikka venttiilirungon vaihdolla kuntoon?? Onko kellään tietoa miten korjaavat näitä ? Ohjetta juttua kys. aiheesta missään ?
Kai se vähän riippuu mikä alkuperäinen ongelma on ollut. Toi mekatroniikkahan on vastaava kuin perinteisen automaatin ventiilikoneisto: Ohjataan öljynpainetta haluttuun paikkaan jotta öljynpaine aktivoi tai deaktivoi halutun toiminnon: Kytkee kytkimen, vapauttaa kytkimen, liikuttaa vaihteensiirrintä jne. Öljynpaine tuotetaan sähköisellä öljypumpulla.  Eli jos esim vaihto ykkösen ja vapaan välillä tökkii, N88 ohjaa "työpainetta" tuolle vaihteensiirtimelle. Jos  N88:n toiminta tökkii, tökkii vaihteensiirrinkin. Vastaavasti tuota vaihteiston polttiksesta eroittavaa K0 kytkintä ohjaa N218.  Alla kuva tuosta öljykierrosta ja mikä venttiili ohjaa mitäkin "aktuaattoria":



Tuntuu, että aika tarkkaan varjeltuja salaisuuksia nuo ovat että mikä tuolta laatikosta oikeen pettää - mutta mikäli sieltä ei tuo itse runko / painekanavat räjähdä - niin kauhean monta pettävää osaa siellä ei ole. Esim tuon K0 kytkimen tapauksessa meillä on 1 venttiili joka ohjaa kytkimelle painetta, kytkimen työsylinteri sekä öljyruisku kytkimen jäähdytykseen siinä vaiheessa kun kytkintä luistatetaan:



Toivotaan ettei tuo omasta ikinä porsi - mutta jos porsii niin aika vahvasti olen niillä linjoilla että työnnän aatun koston nosturille ja pudotan tuon mekan eka itse alas - 50% mielenkiinnosta, 10% säästöstä ja 40% että saa tekosyyn "viettää omaa aikaa" ;)

makelja

Tuosta punaisen kohdasta kun painaa niin aukeaa joka kerta.



Immunity

Edellisessä 2016 GTE:ssä ei ikinä ollut mitään ongelmaa luukun tai latausjohdon lukituksen kanssa, vaikka oli pesussa käyty ja siitä parin asteen pakkaseen. Nyt tämän uuden 2020 osalta eka pesu, ja oli useamman tunnin kuivamassa lämpimässä, niin seuraavana aamuna ulkona ei meinannut avata johdon lukitusta. Monta kertaa kun rämppäsi auki kiinni keskuslukitusta, niin aukesi onneksi, kun kiire viedä lapsia kouluun. Sitten reissun jälkeen ei enää suostunut latausta aloittamaan, kun ei millään lukittunut. Hiustenkuivaajaa kun näytti 10 min niin alkoi pelaamaan. Toivottavasti ei ole sama show joka pesun jälkeen...

Jussi53

Johdon lukitussolenoidi vaihtoon.! Ei ehkä mitään tekemistä pesun kanssa. >:(

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Jussi53 - 08.03.23 - klo:09:59
Johdon lukitussolenoidi vaihtoon.! Ei ehkä mitään tekemistä pesun kanssa. >:(

Hyvin se pelasi ennen pesua, ja täysin ongelmitta menty pari viikkoa sen jälkeen, kun oli hiustenkuivaajalla kuivattanut paikat.

hartar

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 07.03.23 - klo:11:45
Himassa autopaikka on katoksessa (3 sivua suljettu) mutta duunissa latauspaikka on "taivasalla". Kosteutta/pölyä tuonne lukkoon varmasti pääsee - siinä on vain sellanen skidi kumi joka tiivistää sitä liukuvaa vartta. Subjektiivisesti väittäisin että isompi ongelma on se luukun lerppumainen olemus. Tossa aamulla testailin omaa luukkua, niin ylimmän kromilistan kohdalta kun painaa ihan luukun reunasta toimii tuo luukku ilman mitään sen kummempaa. Jos painalluksen voima on alempana tai lähempänä luukun keskiosaa ei luukku aukea/lukitu tai jää puoliksi jumiin. Oman havainnon mukaan tuo luukku "taipuu" noissa tilanteissa sen verran että tuo voima/liike hukkuu tuohon "flexiin" eikä lukituksen painamiseen. Osaltaan varmaan myös vaikuttaa että "flexatessaan" tuo luukun muoto muuttuu jonka takia se lukitus kinnaa vielä entisestään. Vertailukohtana A6 tankkausluukku jossa oli tuollainen samanlainen sähkömoottorilukko kun tuossa latausluukussa - mutta lukku oli jämäkämpi ja sitä pystyi operoida vaikka keskeltä luukkua painamalla. Mä oon ollu tosi laiska poistamaan lumia tuosta luukusta - välillä siellä sisällä on ollu keskiverto inuiittiperheen majoittava iglu mutta tuosta "oikeasta kohdasta" kun luukkua operoi on se toiminut ilman valituksia.

Ketutusta aiheuttaa juurikin ne tilanteet kun vähän hutiloiden sitä ei paina sitä optimista kohdasta jolloin luukku ei operoikkaan odotetusti.
Kai se vähän riippuu mikä alkuperäinen ongelma on ollut. Toi mekatroniikkahan on vastaava kuin perinteisen automaatin ventiilikoneisto: Ohjataan öljynpainetta haluttuun paikkaan jotta öljynpaine aktivoi tai deaktivoi halutun toiminnon: Kytkee kytkimen, vapauttaa kytkimen, liikuttaa vaihteensiirrintä jne. Öljynpaine tuotetaan sähköisellä öljypumpulla.  Eli jos esim vaihto ykkösen ja vapaan välillä tökkii, N88 ohjaa "työpainetta" tuolle vaihteensiirtimelle. Jos  N88:n toiminta tökkii, tökkii vaihteensiirrinkin. Vastaavasti tuota vaihteiston polttiksesta eroittavaa K0 kytkintä ohjaa N218.  Alla kuva tuosta öljykierrosta ja mikä venttiili ohjaa mitäkin "aktuaattoria":



Tuntuu, että aika tarkkaan varjeltuja salaisuuksia nuo ovat että mikä tuolta laatikosta oikeen pettää - mutta mikäli sieltä ei tuo itse runko / painekanavat räjähdä - niin kauhean monta pettävää osaa siellä ei ole. Esim tuon K0 kytkimen tapauksessa meillä on 1 venttiili joka ohjaa kytkimelle painetta, kytkimen työsylinteri sekä öljyruisku kytkimen jäähdytykseen siinä vaiheessa kun kytkintä luistatetaan:



Toivotaan ettei tuo omasta ikinä porsi - mutta jos porsii niin aika vahvasti olen niillä linjoilla että työnnän aatun koston nosturille ja pudotan tuon mekan eka itse alas - 50% mielenkiinnosta, 10% säästöstä ja 40% että saa tekosyyn "viettää omaa aikaa" ;)

Ilmeisesti tuo N218 hajoaa ja tuskin saa vaihdettua ilman valve unit 1 vaihtoa ?? En usko jotta vika olisi hydraulipumpussa koska vain tuo K0 ongelma syntyy mekatroniikan rikkoutuessa.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: hartar - 08.03.23 - klo:22:41
Ilmeisesti tuo N218 hajoaa ja tuskin saa vaihdettua ilman valve unit 1 vaihtoa ?? En usko jotta vika olisi hydraulipumpussa koska vain tuo K0 ongelma syntyy mekatroniikan rikkoutuessa.

Ainakin noita solkkuja myydään ihan yksittäin (~80â,¬ ) valve unit ilman solenoideja oli muistaakseni jotain ~200â,¬

hartar

Onko linkkiä mistä solkkuja  ja valve unittia löytyy? Löysin kyllä täydellisen mekan ja mekan ilman ohjainlaitetta Kiinasta. Tiedä sitten tekeekö sillä mitään ?

makelja

#5833
Olisiko jollakulla mahdollisuus selvittää 2021 tai uudemman mallisen Passatin etu ja takalogojen koodit? Siis maskin keskellä ja takalahvin siinä mistä se aukaistaan.
Mulla ei ole pääsy Etkaan kuin vuosimalliin 2019 ja niissä on samat logot kuin mun autossa.

Tällaisen löysin: Olisi eteen tarkoitettu 5H0853601D tai 5H0853601H
Ja tällaisen taaksen: 3G8827469

makelja

Taakse löysin tällaisen: 5H0853630DPJ. Tuo edellinen taitaa olla koko mekanismi

makelja

Itselleni vastaten

etulogo
5H0853601D

takalogo
5H0898633

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 09.03.23 - klo:08:53
Ainakin noita solkkuja myydään ihan yksittäin (~80â,¬ ) valve unit ilman solenoideja oli muistaakseni jotain ~200â,¬
Mekaan vaihdettiin venttiilikoneisto kokonaisuudessaan. Vaikka 1,5 vk:n korjauksen aikana yhteydenpito oli nolla ja sinnepäin ei millään saanut yhteyttä, niin palvelu oli muuten priimaa. Tuntui et omistaja otti sydämenasiana ainakin minun autoni. Johtui varmasti fl- mallista jota siellä ei vielä ollut ollut korjauksessa. Fl:ssä softakin (2201) on täysin eri kuin vanhemmissa(16xx,14xx). Ihmetteli kovasti softan toimintaa, jos sillä on haluttu parantaa mekan kestävyyttä aiemmasta. Sanoi et jos tulee jotain uutta vastaan, kun pääsee näitä uudempia korjailee, niin ottaa yhteyttä.
Hintakin oli hyvin maltillinen ja myyjä lähti talkoisiin mukaan 40%: n osuudella vaikka auton ostosta on melkein 2v.
Omistaja antoi vinkiksi et siitä 12V akusta kannattaa pitää huolta. Meinaa siitä kun alkaa happi loppua alkaa se samalla hajottamaan mekaa. Sain käsityksen et 12V akku pyörittää mekaa. Isot suositukset Vmk servicelle.
PASSAT GTE VM. 2020

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 16.03.23 - klo:20:37
Omistaja antoi vinkiksi et siitä 12V akusta kannattaa pitää huolta. Meinaa siitä kun alkaa happi loppua alkaa se samalla hajottamaan mekaa. Sain käsityksen et 12V akku pyörittää mekaa. Isot suositukset Vmk servicelle.

Siksi sitä ajoakkua kannattaa öisin ladata 5A:lla, niin on 12V akkukin ns. ylläpitolaturissa.

Passova

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 17.03.23 - klo:20:15
Siksi sitä ajoakkua kannattaa öisin ladata 5A:lla, niin on 12V akkukin ns. ylläpitolaturissa.
Tuo tieto onkin hyödyllinen. Talven kylmimpään aikaan käytin vebastoa ahkerasti sillä seuraukselle, että eräänä aamuna auto ei käynnistynyt. 12v. akkun jännite oli laskenu liian alas. Pitääkin asetuksista laittaa rajoiettu lataus päälle nyt käytössä olevan tehokkaaman latauksen sijaan.

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 17.03.23 - klo:20:15
Siksi sitä ajoakkua kannattaa öisin ladata 5A:lla, niin on 12V akkukin ns. ylläpitolaturissa.

Onko tuo 5A lataus ainut milloin se altaa myös 12v akkua? Ite pitänyt kotona 10A asetusta päällä

Wiiseli

Eiköhän se lataa kaikilla amppeereilla samalla tavalla. Ja mun käsityksen mukaan 6A on pienin millä laturi/ auto lataa!😀
PASSAT GTE VM. 2020

duke7

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 20.03.23 - klo:09:42
Onko tuo 5A lataus ainut milloin se altaa myös 12v akkua? Ite pitänyt kotona 10A asetusta päällä
Lataa se kaikilla virroilla myös 12V akkua. Idea pienessä virrassa on että lataus kestää pidempään eli myös 12V akkua ladataan pidempään

Immunity

#5842
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.03.23 - klo:12:16
Lataa se kaikilla virroilla myös 12V akkua. Idea pienessä virrassa on että lataus kestää pidempään eli myös 12V akkua ladataan pidempään

Juuri näin. 12v akun lataus tapahtuu vain kun ajoakkuja ladataan. Vaikka latauspiuha olisi kiinni, mutta ajoakut eivät lataudu, ei lataudu 12v akkukaan. Toki myös 12v akku latautuu, kun moottori (sähkö/ polttis) on käynnissä. Mitä pidempään siis ajoakkua ladataan ajallisesti, sen pidempään on myös 12v akku "ylläpitolaturissa".

Latausvirta on valittavissa ainakin prefl:ssä 5A, ja mielestäni fl:ssä Reduced moodilla myös 5A auton näyttämän latausaika-arvion perusteella.

a_jaba

FL vesion ajoakku kestää latautua tyhjästä täyteen n. 3,5-4h kun töpselistä tulee sen mitä auto pystyy ottamaan vastaan eli 16A yhdestä vaiheesta. Moni täälläkin tuntuu latailevan autoansa auton mukana tulleella suko kaapelilla eli 8A virralla jolloin lataamiseen meneekin jo tuplasti pidempään. Jos latausta hidastaa tuolla 5A asetuksella niin lataus kestänee joku 8-9 tuntia, eikö?

Jos auton 12V akku tarvitsee ajon lisäksi ylläpitolatausta tuon 8-9h eikä siis pysy täydessä latauksessa tuolla 3,5-4h ylläpitolatauksella niin kyllä siellä on jo jotain vikaa. Joko akku on rikki tai jotain muuta.

Vai onko tässä nyt jotain mitä en tajua?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

duke7

^ eihän se ajoakku ole aina välttämättä tyhjä. Jos on vaikka paljon webastoa ja lyhyet päivittäiset ajot.
Mutta joo, samaa mieltä että tuolla 8A virralla latausaikaa on jo tarpeeksi.

Immunity

Ajoakku ei aina ole tyhjä, varsinkin kovilla pakkasilla saattaa webastoa tulla käytettyä yhtä paljon kuin ajoaika on ja akku purkautuu kylmässä nopeammin sekä vastaavasti lataa hitaammin. Monia tekijöitä. Ei siitä 5A latauksessa haittaa ainakaan ole, mutta joskus se voi olla tarpeen. Enemmin talven juttuja.

Plussaa on myös tietysti se, että tuolla hitaammalla latauksella akku tuntuu latautuvan paremmin ja yleensä saanut pari kilsaa paremman rangen lopulta toteutuneiden kilsojen osalta. Ja tuo tod.näk. akulle range-elinkaarta lisää. Samahan on esim. puhelimen pikalataus vs. hitaampi lataus.

Tuolla 5A:lla latausaika on n. 8h45min. Mulla on fl:ssä tuo shukolaturi, ja siinä kyllä 10A merkitty kylkeen, vaikka eikö näiden pitänyt 8A olla? Latausajasta päätellen ei kyllä lataa kuin 8A (5h30min - 5h40min).  ???

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.03.23 - klo:17:52
^ eihän se ajoakku ole aina välttämättä tyhjä. Jos on vaikka paljon webastoa ja lyhyet päivittäiset ajot.
Mutta joo, samaa mieltä että tuolla 8A virralla latausaikaa on jo tarpeeksi.

Tämä kyllä tosiaan se pointti mikä ei tullut itselle mieleen. Audissa ei ole webastoa eli tulee lämmitettyä kotona ja töissä töpselisähköllä niin tuskin tulee ongelmaksi omalle kohdalle.

Ajoakkukin tulee ajettua joka päivä tyhjäksi, monena työpäivänä menee työpäivän aikana tyhjäksi ja saan vielä ladattua melkein täyteen ennen kotimatkaa niin latausta tulee reilusti.

Jos tulee ajettua joku lyhyt siirtymä esim. 2-3km niin lämmitys tulee tietysti pelkästään akusta ja sen jälkeen kun laittaa auton lataukseen niin se uudelleen täyteen lataus kestää heti melkein tunnin vaikka olisi kuinka paljon ruutia latauspisteessä niin kyllä sitä 12v akkua tulee ladattua enemmän kuin tarpeeksi.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

m4x1mu5

No tänäänhän se rupesi pörisemään, vaimo toi auton pihaan, muutama kilometri mentiin sähköllä ja kun polttis käynnistyi alkoi pörinä perseen alta. Auto lähimmälle vapaalle nosturille ja  diagnoosi: katin ja keskivaimentajan laipan välistä vuotaa putki. 

Ilmeisesti tähän ei ole muuta keinoa kuin ostaa keskiosa marmorilta, putki poikki ja liitospannalla kursitaan kasaan... tai sitten DIY menininki, uudet RST pultit, prikat, dremeliä ja muita työkaluja putkelle ja armoton ähinä...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 22.03.23 - klo:16:37
No tänäänhän se rupesi pörisemään, vaimo toi auton pihaan, muutama kilometri mentiin sähköllä ja kun polttis käynnistyi alkoi pörinä perseen alta. Auto lähimmälle vapaalle nosturille ja  diagnoosi: katin ja keskivaimentajan laipan välistä vuotaa putki. 

Ilmeisesti tähän ei ole muuta keinoa kuin ostaa keskiosa marmorilta, putki poikki ja liitospannalla kursitaan kasaan... tai sitten DIY menininki, uudet RST pultit, prikat, dremeliä ja muita työkaluja putkelle ja armoton ähinä...
Joo, mä tein tuon diy-rähinän. Dremel ei oikein yllä, sahasin ne ruuvien kannat Feinin kalliilla terällä ja porasin ruuvin auki. Molemmat ole melkoimen savotta kun aine on kovaa. Se hyvä puoli tuosta on että jatkossa kun ruuvit menee poikki on korjaus helppoa. Laita privassa numero tai maili niin voin laittaa valokuvia hommasta.

duke7


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy